Οδηγίες προς τους υποψήφιους για τα ΑΕΙ (Πανελλήνιες 2019)

Τα  πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα, ανά ομάδα προσανατολισμού (ΟΠ) και ανά επιστημονικό πεδίο είναι τα εξής:

Επιλογή μαθήματος

Η επιλογή του 4ου και του 5ου μαθήματος γενικής παιδείας ή προσανατολισμού είναι καθοριστική για το ή τα πεδία που θα μπορέσει να επιλέξει ο/η υποψήφιος/α στο Μηχανογραφικό του Δελτίο και γι αυτό πρέπει να γίνει με μεγάλη προσοχή.

Συντελεστές Βαρύτητας

Όλοι οι υποψήφιοι μπορούν να επιλέξουν έναν ή δύο από τους παρακάτω εναλλακτικούς συνδυασμούς μαθημάτων ανά Ομάδα Προσανατολισμού, λαμβάνοντας υπόψη και τα μαθήματα στα οποία υπάρχουν αυξημένοι συντελεστές βαρύτητας.

1. Για τον προσδιορισμό του συνόλου των μορίων κάθε υποψηφίου για εισαγωγή στις Σχολές στα Τμήματα και στις Εισαγωγικές Κατευθύνσεις Τμημάτων που είναι ενταγμένα σε κάθε ένα από τα   Επιστημονικά Πεδία θα υπολογίζονται τα μαθήματα και οι συντελεστές βαρύτητας τα οποία προβλέπονται στην Ομάδα Προσανατολισμού που ανήκει ο υποψήφιος για το συγκεκριμένο Επιστημονικό Πεδίο, ως ακολούθως:

A. Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών

1ο Επιστημονικό Πεδίο Ανθρωπιστικών, Νομικών και Κοινωνικών Επιστημών

α) Αρχαία Ελληνικά Προσανατολισμού με συντελεστή ένα κόμμα τρία (1,3)

β) Ιστορία Προσανατολισμού με συντελεστή μηδέν κόμμα επτά (0,7)

3ο Επιστημονικό Πεδίο Επιστημών Υγείας και Ζωής

α) Βιολογία Γενικής Παιδείας με συντελεστή μηδέν κόμμα εννιά (0,9)

β) Νεοελληνική Γλώσσα με συντελεστή μηδέν κόμμα τέσσερα (0,4)

Β. Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών

2ο Επιστημονικό Πεδίο Θετικών και Τεχνολογικών Επιστημών

α) Μαθηματικά Προσανατολισμού με συντελεστή ένα κόμμα τρία (1,3)

Για την εισαγωγή στα τμήματα κάθε Επιστημονικού Πεδίου,   υπολογίζονται τα τέσσερα (4) μαθήματα και οι συντελεστές βαρύτητας τα οποία προβλέπονται στην Ομάδα Προσανατολισμού όπου ανήκει ο υποψήφιος για το συγκεκριμένο Επιστημονικό Πεδίο.

Συγκεκριμένα:

Ι.  Ομάδα Προσανατολισμού ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

Τα κοινά μαθήματα, στα οποία εξετάζονται υποχρεωτικά οι υποψήφιοι της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών, σε όποιο Επιστημονικό Πεδίο και αν κατευθύνονται, είναι τα εξής τρία (3):

1.    Αρχαία Ελληνικά Ομάδας Προσανατολισμού

2.    Ιστορία Ομάδας Προσανατολισμού

3.    Νεοελληνική Γλώσσα Γενικής Παιδείας

Οι υποψήφιοι εκτός από τα ανωτέρω τρία κοινά μαθήματα θα πρέπει να εξεταστούν:

α) στα Λατινικά Ομάδας Προσανατολισμού, για να έχουν πρόσβαση στο 1ο Επιστημονικό Πεδίο

β) στη Βιολογία Γενικής Παιδείας, για να έχουν πρόσβαση στο 3ο Επιστημονικό Πεδίο

Οι υποψήφιοι μπορούν να επιλέξουν ένα (1) ή δύο (2) Επιστημονικά Πεδία.

Ειδικότερα, οι εναλλακτικοί συνδυασμοί πανελλαδικώς εξεταζομένων μαθημάτων της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών ανά Επιστημονικό Πεδίο και οι συντελεστές βαρύτητας των δύο μαθημάτων παρουσιάζονται στον παρακάτω πίνακα:

II. Ομάδα Προσανατολισμού ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

Τα κοινά μαθήματα, στα οποία εξετάζονται υποχρεωτικά οι υποψήφιοι της Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών, σε όποιο Επιστημονικό Πεδίο και αν κατευθύνονται, είναι τα εξής τρία (3):

1.    Φυσική Ομάδας Προσανατολισμού

2.    Χημεία Ομάδας Προσανατολισμού

3.    Νεοελληνική Γλώσσα Γενικής Παιδείας

Οι υποψήφιοι εκτός από τα ανωτέρω τρία κοινά μαθήματα θα πρέπει να εξεταστούν:

α) στα Μαθηματικά  Ομάδας Προσανατολισμού, για να έχουν πρόσβαση στο 2ο Επιστημονικό Πεδίο

β) στη Βιολογία Ομάδας Προσανατολισμού, για να έχουν πρόσβαση στο 3ο Επιστημονικό Πεδίο

Οι υποψήφιοι μπορούν να επιλέξουν ένα (1) ή δύο (2) Επιστημονικά Πεδία.

Ειδικότερα οι εναλλακτικοί συνδυασμοί πανελλαδικώς εξεταζομένων μαθημάτων της Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών ανά Επιστημονικό Πεδίο και οι συντελεστές βαρύτητας των δύο μαθημάτων παρουσιάζονται στον παρακάτω πίνακα:

III.  Ομάδα Προσανατολισμού ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

Τα κοινά μαθήματα, στα οποία εξετάζονται υποχρεωτικά οι υποψήφιοι της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής, σε όποιο Επιστημονικό Πεδίο και αν κατευθύνονται, είναι τα εξής τρία(3):

1.    Μαθηματικά Ομάδας Προσανατολισμού

2.    Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον (ΑΕΠΠ) Ομάδας Προσανατολισμού

3.    Νεοελληνική Γλώσσα Γενικής Παιδείας

Οι υποψήφιοι εκτός από τα ανωτέρω τρία κοινά μαθήματα θα πρέπει να εξεταστούν:

α) στη Βιολογία Γενικής Παιδείας, για να έχουν πρόσβαση στο 3ο Επιστημονικό Πεδίο

β) στις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας (ΑΟΘ) Ομάδας Προσανατολισμού, για να έχουν πρόσβαση στο 4ο Επιστημονικό Πεδίο.

Οι υποψήφιοι μπορούν να επιλέξουν ένα (1) ή δύο (2) Επιστημονικά Πεδία.

Ειδικότερα οι εναλλακτικοί συνδυασμοί πανελλαδικώς εξεταζομένων μαθημάτων της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής ανά Επιστημονικό Πεδίο και οι συντελεστές βαρύτητας των δύο μαθημάτων παρουσιάζονται στον παρακάτω πίνακα:

Υπολογισμός Μορίων

Τα μόρια για κάθε επιστημονικό πεδίο προκύπτουν από τα 4 μόνο μαθήματα του κάθε πεδίου. Για τον υπολογισμό των μορίων εφαρμόζεται ο τύπος:

[ (Α+Β+Γ+Δ) x 2 + (Α x 1,3) + (Β x 0,7) ]  x 100 = ΣΥΝΟΛΟ ΜΟΡΙΩΝ για συγκεκριμένο πεδίο,
όπου Α, Β, Γ, Δ είναι οι γραπτοί βαθμοί των 4 πανελλαδικών μαθημάτων του συγκεκριμένου πεδίου και Α,Β είναι οι γραπτοί βαθμοί των 2 μαθημάτων με συντελεστές βαρύτητας του συγκεκριμένου πεδίου.

Σε περίπτωση που ο υποψήφιος διεκδικεί την εισαγωγή του σε πεδίο με μειωμένους συντελεστές βαρύτητας, τότε για τον υπολογισμό των μορίων εφαρμόζεται ο τύπος:
[ (Α+Β+Γ+Δ) x 2 + (Α x 0,9) + (Β x 0,4) ]  x  100 = ΣΥΝΟΛΟ ΜΟΡΙΩΝ για συγκεκριμένο πεδίο,
όπου Α, Β, Γ, Δ είναι οι γραπτοί βαθμοί των 4 πανελλαδικών μαθημάτων του συγκεκριμένου πεδίου και Α,Β είναι οι γραπτοί βαθμοί των 2 μαθημάτων με μειωμένους συντελεστές βαρύτητας του συγκεκριμένου πεδίου.

Και στις δύο ανωτέρω περιπτώσεις, στο ΣΥΝΟΛΟ ΜΟΡΙΩΝ θα προστεθούν και τα επιπλέον μόρια που  θα συγκεντρώσει ο υποψήφιος από τυχόν εξέτασή του σε ειδικά μαθήματα ή πρακτικές δοκιμασίες με τους αντίστοιχους συντελεστές , για να προκύψει ένα διαφορετικό σύνολο μορίων, που θα ισχύει μόνο για τμήματα που απαιτούν ειδικά μαθήματα ή πρακτικές δοκιμασίες.

i.Δύο (2) για τα Τμήματα για τα οποία απαιτείται εξέταση στα ειδικά μαθήματα:

«Ελεύθερο Σχέδιο» και «Γραμμικό Σχέδιο»

«Αρμονία» και

«Ελεγχος Μουσικών Ακουστικών Ικανοτήτων».

ii.Δύο (2) για τα τμήματα:

Ξένων Γλωσσών και Φιλολογιών,

Ξένων Γλωσσών Μετάφρασης και Διερμηνείας του Ιονίου Πανεπιστημίου Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.

iii.Ένα (1) για το τμήμα Πλαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνης Παν. Ιωαννίνων για το οποίο απαιτείται εξέταση στο ειδικό μάθημα «Ελεύθερο Σχέδιο» και για όλες τις λοιπές σχολές και τμήματα για τα οποία απαιτείται εξέταση σε ειδικό μάθημα ξένης γλώσσας, με την επιφύλαξη των περιπτώσεων i και ii .

Υποψήφιος που δεν θα προσέλθει να εξεταστεί σε μάθημα

Αν υποψήφιος/α δηλώσει ότι θα εξεταστεί σε μάθημα και δεν προσέλθει στην εξέταση, τότε θεωρείται ότι εξετάστηκε και πήρε γραπτό βαθμό μηδέν (0).

Τα μόρια για κάθε επιστημονικό πεδίο προκύπτουν από τα 4 μόνο μαθήματα του κάθε πεδίου.

Για να λάβει μέρος στη διαδικασία επιλογής για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, θα πρέπει να συμμετάσχει στις πανελλαδικές εξετάσεις σε ένα τουλάχιστον μάθημα της Ομάδας Προσανατολισμού που έχει επιλέξει και το οποίο ανήκει στα τέσσερα εξεταζόμενα μαθήματα του Επιστημονικού Πεδίου που δηλώνει.

Μπορεί να τροποποιηθεί η δήλωση συμμετοχής στις  Πανελλαδικές;

Η υποβολή της Αίτησης – Δήλωσης είναι καθοριστική και δεσμευτική για όλους τους υποψηφίους/ες που θα συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις ΓΕΛ. Μετά την υποβολή της δεν τροποποιείται ούτε διορθώνεται.

Αν ένας μαθητές που κατέθεσε δήλωση συμμετοχής στις Πανελλαδικές και το μετανοιώσει μετά;

Αν ο/η υποψήφιος/α, παρότι υπέβαλε Αίτηση-Δήλωση, μετανιώσει και δεν συμμετάσχει τελικά στις εξετάσεις, δεν θα μπει στη διαδικασία επιλογής για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση μέσω πανελλαδικών εξετάσεων το ίδιο έτος.

Ωστόσο, αυτός ο/η υποψήφιος/α θα μπορεί οποιοδήποτε επόμενο έτος να συμμετάσχει στις πανελλαδικές εξετάσεις.

Ποιοι μαθητές των Εσπερινών Λυκείων μπορούν  να πάρουν μέρος στις Πανελλαδικές;

Στις πανελλαδικές εξετάσεις των Εσπερινών Λυκείων μπορούν να συμμετέχουν οι μαθητές/ριες της Δ ́ Εσπερινών και όσοι απόφοιτοι έχουν αποκτήσει απολυτήριο:

α) Εσπερινού Ενιαίου ή Γενικού Λυκείου (με ενδοσχολικές ή με εθνικού επιπέδου εξετάσεις), εφόσον: i) έχουν φοιτήσει και στις δύο τελευταίες τάξεις του Εσπερινού Λυκείου (για τους αποφοίτους σχ.έτους 2012-3 και εφεξής απαιτείται πλήρης φοίτηση).

Πλήρης φοίτηση υπάρχει όταν ο/η μαθητής/ρια έχει παρακολουθήσει τα μαθήματα και των δύο τελευταίων τάξεων του Εσπερινού Γενικού Λυκείου, από την έναρξη και έως τη λήξη κάθε διδακτικού έτους.

ή ii) εγγράφηκαν ή μετεγγράφηκαν στην τελευταία τάξη του Εσπερινού Λυκείου ως εργαζόμενοι από βιοποριστική ανάγκη, που οφείλεται στους εξής λόγους που προέκυψαν μετά την αποφοίτησή τους από την προτελευταία τάξη του Λυκείου: αα) θάνατο του ενός τουλάχιστον των γονέων, ββ) αναπηρία του ενός τουλάχιστον των γονέων ή του γονέα που έχει την επιμέλειά του, σε ποσοστό άνω του 67%

ή iii) εγγράφηκαν στην τελευταία τάξη του Εσπερινού Λυκείου είτε μετά την συμπλήρωση του 25ου έτους ηλικίας είτε λόγω ένταξης, ως εξαρτημένων ατόμων, σε πρόγραμμα απεξάρτησης που λειτουργεί κατά τις προμεσημβρινές ώρες της ημέρας.

β) Εσπερινού Λυκείου παλαιού τύπου.

Όλοι οι ανωτέρω απόφοιτοι (α) και (β) υποβάλλουν Αίτηση – Δήλωση στο Εσπερινό Γενικό Λύκειο συνοδευόμενη από ευκρινές φωτοαντίγραφο του απολυτηρίου τους. Οι απόφοιτοι Εσπερινού Ενιαίου ή Γενικού Λυκείου υποβάλλουν επιπλέον και τα απαραίτητα δικαιολογητικά (παρ. 3 του άρθρου 5 της Φ.253/193309/Α5 (ΦΕΚ 2647 Β ́/2015) από τα οποία προκύπτει ότι πληρούν τις προϋποθέσεις υπαγωγής στην κατηγορία αυτή των υποψηφίων, όπως αναφέρονται στην ανωτέρω περίπτωση (α).

Οι μαθητές/ριες της Δ ́ Εσπερινού που θα υποβάλουν Αίτηση-Δήλωση για τις πανελλαδικές εξετάσεις των Εσπερινών ΓΕΛ, θα πρέπει να αποκτήσουν το απολυτήριό τους τον Ιούνιο με τις ανωτέρω προϋποθέσεις, προκειμένου να διεκδικήσουν την εισαγωγή τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση [ανωτέρω περίπτωση

Σχολές ή τμήματα που απαιτούνται Ειδικά Μαθήματα ή Προκαταρκτικές Εξετάσεις ή Πρακτικές Δοκιμασίες

Για ορισμένα Τμήματα ή Σχολές της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης απαιτούνται επιπλέον προϋποθέσεις εισαγωγής των υποψηφίων, ως ακολούθως :

1) Σχολές ή Τμήματα, για την εισαγωγή στα οποία απαιτείται εξέταση σε ένα ή δύο ειδικά μαθήματα (ξένες γλώσσες, σχέδια, μουσική) που αναφέρονται και στο έντυπο της Αίτησης – Δήλωσης:

α) Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του ΕΚΠΑ / Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του ΑΠΘ / Ναυτιλιακών Σπουδών του ΠΑ.ΠΕΙ. / Τουριστικών Σπουδών του ΠΑ.ΠΕΙ. / Οικονομικής και Διοίκησης Τουρισμού του Παν/μίου Αιγαίου εξετάζονται στο ειδικό μάθημα ξένης γλώσσας «Αγγλικά».

β) Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του ΕΚΠΑ / Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του ΑΠΘ εξετάζονται στο αντίστοιχο ειδικό μάθημα ξένης γλώσσας «Γαλλικά».

γ) Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας του ΕΚΠΑ / Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας του ΑΠΘ εξετάζονται στο αντίστοιχο ειδικό μάθημα ξένης γλώσσας «Γερμανικά».

δ) Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του ΕΚΠΑ / Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του ΑΠΘ εξετάζονται στο αντίστοιχο ειδικό μάθημα ξένης γλώσσας «Ιταλικά».

ε) Ισπανικής Γλώσσας και Φιλολογίας του ΕΚΠΑ εξετάζονται στο αντίστοιχο ειδικό μάθημα ξένης γλώσσας «Ισπανικά».

στ) Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών του ΠΑ.ΠΕΙ. / Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών του ΠΑ.ΜΑΚ. / Διεθνών, Ευρωπαϊκών και Περιφερειακών Σπουδών του Παντείου Παν/μίου / Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού του Παντείου Πανεπιστημίου / Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης του ΕΚΠΑ / Δημοσιογραφίας και Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας του ΑΠΘ / Διοίκησης Τουρισμού του ΠΑ.Δ.Α. / Τουρισμού του Ιονίου Παν/μίου / εισαγωγική κατεύθυνση Διοίκησης Τουριστικών Επιχειρήσεων και Επιχειρήσεων Φιλοξενίας των Τμημάτων Διοίκησης Επιχειρήσεων των ΤΕΙ Θεσσαλονίκης, Δυτικής Μακεδονίας, Κρήτης / Τουριστικών Επιχειρήσεων του ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας / Ανώτερες Σχολές Τουριστικής Εκπαίδευσης Ρόδου και Κρήτης εξετάζονται σε ένα από τα εξής ειδικά μαθήματα ξένων γλωσσών: «Αγγλικά», «Γαλλικά», «Γερμανικά», «Ιταλικά».

ζ) Ξένων Γλωσσών, Μετάφρασης και Διερμηνείας του Ιονίου Πανεπιστημίου εξετάζονται σε δύο από τα εξής ειδικά μαθήματα ξένων γλωσσών: «Αγγλικά», «Γαλλικά», «Γερμανικά».

η) Μουσικών Σπουδών του ΕΚΠΑ / Μουσικών Σπουδών του ΑΠΘ εξετάζονται στα δύο ειδικά μαθήματα «Αρμονία» και «Έλεγχος Μουσικών Ακουστικών Ικανοτήτων».

θ) Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του ΕΜΠ, του Πολυτεχνείου Κρήτης, του ΑΠΘ και των Πανεπιστημίων Θεσσαλίας, Πατρών, Δημοκρίτειου Θράκης και Ιωαννίνων / Συντήρησης Αρχαιοτήτων και Έργων Τέχνης του ΠΑ.Δ.Α. / Γραφιστικής και Οπτικής Επικοινωνίας του ΠΑ.Δ.Α. / Εσωτερικής Αρχιτεκτονικής του ΠΑ.Δ.Α. / Εσωτερικής Αρχιτεκτονικής, Διακόσμησης και Σχεδιασμού Αντικειμένων του ΤΕΙ Κεντρικής Μακεδονίας εξετάζονται στα δύο ειδικά μαθήματα «Ελεύθερο Σχέδιο» και «Γραμμικό Σχέδιο».

Η δήλωση σε εδικό μάθημα είναι υποχρεωτική

Η δήλωση εξέτασης σε ειδικό μάθημα είναι υποχρεωτική για την εξέταση του υποψηφίου/ας στο ειδικό μάθημα και την εισαγωγή σε Σχολές ή Τμήματα που απαιτούν ειδικό μάθημα.

Τι βαθμός απαιτείται στο ειδικό μάθημα

Για να μπορέσει τελικά να συμμετάσχει ο/η υποψήφιος/α στις διαδικασίες επιλογής για εισαγωγή σε Σχολές/Τμήματα με ειδικά μαθήματα απαιτείται η επιτυχής εξέταση σε καθένα από αυτά (βαθμολογική βάση το 10 με άριστα το 20).

Που απαιτούνται Προκαταρκτικές Εξετάσεις

Σχολές, για την εισαγωγή στις οποίες απαιτούνται προκαταρκτικές εξετάσεις (Στρατιωτικές Σχολές/Αστυνομικές Σχολές/Σχολές Πυροσβεστικής Ακαδημίας/Σχολές του Λιμενικού Σώματος και Σχολές Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού):

Η δήλωση συμμετοχής στις Πανελλαδικές για Στρατιωτικές, Αστυνομικές Σχολές, Σχολές Πυροσβεστικής Ακαδημίας, Σχολές του Λιμενικού Σώματος, Σχολές της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού

Η δήλωση είναι ενδεικτική της επιθυμίας του για την εισαγωγή σε Στρατιωτικές, Αστυνομικές Σχολές, Σχολές Πυροσβεστικής Ακαδημίας, Σχολές του Λιμενικού Σώματος, Σχολές της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού.

Όμως για να μπορέσει τελικά να συμμετάσχει ο/η υποψήφιος/α στις διαδικασίες επιλογής για εισαγωγή στις Στρατιωτικές Σχολές, τις Αστυνομικές Σχολές, τις Σχολές Πυροσβεστικής Ακαδημίας, Σχολές του Λιμενικού Σώματος, τις Σχολές της Ακαδημίας του Εμπορικού Ναυτικού απαιτείται να υποβάλει και αίτηση απευθείας στο Στρατό, στην Αστυνομία, στην Πυροσβεστική, στο Λιμενικό ή στο Εμπορικό Ναυτικό σε χρονικό διάστημα που θα ορίζεται στις προκηρύξεις που θα εκδώσουν τα αρμόδια Υπουργεία και να κριθεί ικανός στις προκαταρκτικές εξετάσεις.

Το Τμήμα Ελεγκτών Αεράμυνας της Σχολής Ικάρων

Για το νέο ακαδημαϊκό έτος 2019-2020, το Τμήμα Ελεγκτών Αεράμυνας της Σχολής Ικάρων θα δεχθεί εισακτέους και άρα θα υπάρχει στο μηχανογραφικό δελτίο του 2019.

Που απαιτούνται πρακτικές δοκιμασίες

Τμήματα, για την εισαγωγή στα οποία απαιτούνται πρακτικές δοκιμασίες (ΤΕΦΑΑ).

Όσοι επιθυμούν να είναι υποψήφιοι για τα ΤΕΦΑΑ, πρέπει στην Αίτηση-Δήλωση να το δηλώσουν υποχρεωτικά, για να μπορέσουν τον Ιούνιο να συμμετάσχουν στα αγωνίσματα.

Υγειονομική  εξέταση  και πρακτική δοκιμασία

Για να μπορέσει τελικά να συμμετάσχει ο/η υποψήφιος/α στις διαδικασίες επιλογής για εισαγωγή στα ΤΕΦΑΑ απαιτείται να υποβάλει και σχετική αίτηση στις επιτροπές Υγειονομικής εξέτασης και πρακτικής δοκιμασίας που θα πληροφορηθεί απ ́ το σχολείο του την περίοδο των εξετάσεων (Ιούνιος 2019) προκειμένου να συμμετάσχει στις πρακτικές δοκιμασίες (αγωνίσματα).

Αν  υποψήφιος δεν δήλωσε στην Αίτηση-Δήλωση   για Στρατιωτικές Σχολές, Αστυνομικές Σχολές, Σχολές Πυροσβεστικής Ακαδημίας, Σχολές του Λιμενικού Σώματος και Σχολές της Ακαδημίας του Εμπορικού Ναυτικού

Υποψήφιος/α που, αν και στην Αίτηση-Δήλωση δεν δήλωσε επιθυμία για Στρατιωτικές Σχολές, Αστυνομικές Σχολές, Σχολές Πυροσβεστικής Ακαδημίας, Σχολές του Λιμενικού Σώματος και Σχολές της Ακαδημίας του Εμπορικού Ναυτικού, μπορεί τελικά να είναι υποψήφιος/α για αυτές, αρκεί να ακολουθήσει τη διαδικασία που ορίζεται στις αντίστοιχες προκηρύξεις των αρμόδιων Υπουργείων.

Υποψήφιος/α που με την Αίτηση-Δήλωση δεν δήλωσε εξέταση σε ειδικό μάθημα, δεν θα μπορέσει να εξεταστεί σε αυτό, ενώ αν δήλωσε εξέταση σε ειδικό μάθημα και τελικά δεν το εξεταστεί, απλώς θα αποκλειστεί από τα Τμήματα που απαιτούν εξέταση σε αυτό.

Αντίθετα, ο υποψήφιος για τα ΤΕΦΑΑ πρέπει να δηλώσει υποχρεωτικά για να μπορέσει τον Ιούνιο να υποβάλει σχετική αίτηση στις επιτροπές Υγειονομικής εξέτασης και πρακτικής δοκιμασίας που θα πληροφορηθεί από το σχολείο του την περίοδο των εξετάσεων και να συμμετάσχει στα αγωνίσματα για τα ΤΕΦΑΑ.

Υποψήφιοι για τις Εκκλησιαστικές Ακαδημίες

Οι υποψήφιοι για τα Προγράμματα Σπουδών των Ανώτατων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών πρέπει να είναι Χριστιανοί Ορθόδοξοι. Ειδικά για την εισαγωγή στο Πρόγραμμα Ιερατικών Σπουδών γίνονται δεκτοί μόνο άρρενες υποψήφιοι.

Για τα προγράμματα σπουδών των Ανώτατων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών πληροφορίες δίδονται στα τηλέφωνα: 2106204714 – 2108070088 (ΑΘΗΝΑ), 2310397732 – 2310301784 (ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ), 2653041281, 2653042160 (ΙΩΑΝΝΙΝΑ), 2810232193 – 2810239123 (ΗΡΑΚΛΕΙΟ).

Αίτηση -δήλωση για τα τρία Μουσικά  Τμήματα

Στην ίδια προθεσμία (20-29 Μαρτίου) που όλοι οι υποψήφιοι υποβάλλουν την Αίτηση-Δήλωση για τις πανελλαδικές εξετάσεις των ΓΕΛ, όπως κάθε έτος, όσοι από αυτούς ενδιαφέρονται για τα 3 Μουσικά Τμήματα, υποβάλλουν επιπλέον την Αίτηση-Υπεύθυνη Δήλωση για τα 3 Μουσικά Τμήματα με τη νέα διαδικασία εισαγωγής.

Για τη συμμετοχή στη νέα διαδικασία εισαγωγής στα 3 Μουσικά Τμήματα, οι υποψήφιοι υποχρεούνται να συμπληρώσουν και να υποβάλουν την Αίτηση-Υπεύθυνη Δήλωση για τα 3 Μουσικά Τμήματα  .

Τι ισχύει για την εξέταση μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή ειδικές μαθησιακές συσκολίες

Για τους υποψηφίους/ες (μαθητές/ριες και αποφοίτους) με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή ειδικές μαθησιακές δυσκολίες που εξετάζονται προφορικά ή γραπτά κατά περίπτωση επισημαίνονται τα εξής :

Α) οι μαθητές/ριες της τελευταίας τάξης ΓΕΛ πρέπει να υποβάλουν τα σχετικά δικαιολογητικά στο Λύκειό τους μέχρι τη λήξη της προθεσμίας υποβολής της Αίτησης – Δήλωσης, δηλαδή μέχρι 29 Μαρτίου.

Β) Οι απόφοιτοι που θα υποβάλουν Αίτηση – Δήλωση για συμμετοχή στις πανελλαδικές εξετάσεις, θα πρέπει μαζί με την Αίτηση – Δήλωση να καταθέσουν και τα σχετικά δικαιολογητικά.

Αιτήσεις και δικαιολογητικά που θα υποβληθούν μετά την παραπάνω προθεσμία (μετά την 29 Μαρτίου) δεν γίνονται δεκτά, εκτός και αν πρόκειται για έκτακτους και επιγενόμενους λόγους (π.χ. σπάσιμο χεριού ή προσωρινή αναπηρία των άνω άκρων από γεγονός που μεσολάβησε μετά τη λήξη της προθεσμίας).

Επισημαίνεται ότι αναλυτικές πληροφορίες για την εξέταση των μαθητών/ριων και αποφοίτων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή ειδικές μαθησιακές δυσκολίες που εξετάζονται προφορικά ή γραπτά κατά περίπτωση δίνονται με σχετική εγκύκλιό μας.

Τι ισχύει για τους υποψήφιους για το 10% των θέσεων (χωρίς νέα εξέταση)

Υποψήφιοι για το 10% των θέσεων χωρίς νέα εξέταση δικαιούνται να είναι όσοι συμμμετείχαν στις πανελλαδικές εξετάσεις των Ημερήσιων ΓΕΛ το 2017 ή το 2018.

Οι υποψήφιοι/ες του 2017 θα συμπληρώσουν μηχανογραφικό δελτίο με 5 επιστημονικά πεδία.

Οι υποψήφιοι του 2018 θα συμπληρώσουν μηχανογραφικό δελτίο με 4 επιστημονικά πεδία.

Οι υποψήφιοι/ες για το 10% των θέσεων εισακτέων χωρίς νέα εξέταση δεν υποβάλλουν Αίτηση- Δήλωση, αλλά κατευθείαν μηχανογραφικό δελτίο.

Αν τυχόν επιθυμούν εισαγωγή σε Στρατό, Αστυνομία, Πυροσβεστική, Λιμενικό, ΑΕΝ, υποβάλλουν σχετική αίτηση στο αρμόδιο Υπουργείο και συμμετέχουν στις προκαταρκτικές εξετάσεις.

Όσοι υποψήφιοι για το 10% επιθυμούν την εισαγωγή τους στα ΤΕΦΑΑ, δεν δικαιούνται να συμμετάσχουν εκ νέου στις πρακτικές δοκιμασίες (αγωνίσματα), άρα συμμετέχουν στη διαδικασία με βάση τις επιδόσεις τους από τη τελευταία συμμετοχή τους στις πρακτικές δοκιμασίες.

Επίσης υπενθυμίζεται ότι όσοι υποψήφιοι/ες συμμετέχουν στις επαναληπτικές πανελλαδικές εξετάσεις, δεν δικαιούνται να είναι υποψήφιοι για το 10% των θέσεων.

Τέλος, διευκρινίζεται ότι για την εισαγωγή στα 3 Μουσικά Τμήματα με τη νέα διαδικασία απαιτείται κάθε χρόνο νέα εξέταση και συνεπώς στα 3 Μουσικά Τμήματα δεν μπορεί να εισαχθεί κάποιος με το 10%, χωρίς νέα εξέταση.

Τι ισχύει για τους μαθητές με σοβαρές παθήσεις (5% χωρίς εξετάσεις)

Οι μαθητές/ριες ΓΕΛ – πάσχοντες από σοβαρές παθήσεις έχουν ήδη πιστοποιηθεί από τις ειδικές επταμελείς επιτροπές του Ν.3794/2009 (ΦΕΚ 156 Α ́).

Οι υποψήφιοι/ες αυτοί υποβάλλουν απευθείας διαφορετικό μηχανογραφικό δελτίο για το 5% των θέσεων εισακτέων με κριτήριο το βαθμό του απολυτηρίου τους, το οποίο ούτως ή άλλως αποκτάται ενδοσχολικά, για όλους τους μαθητές/ριες.

Αν ωστόσο κάποιος από τους μαθητές/ριες με σοβαρές παθήσεις επιθυμεί τη συμμετοχή του και στις πανελλαδικές εξετάσεις, υποβάλλει

Αίτηση-Δήλωση και συμμετέχει κανονικά και στις πανελλαδικές εξετάσεις.

Με την ευκαιρία υπενθυμίζεται ότι όλοι οι υποψήφιοι με σοβαρές παθήσεις (μαθητές και απόφοιτοι) για το 5% των θέσεων έτους 2019, πρέπει να έχουν ήδη αποκτήσει πιστοποιητικό σε ισχύ από επταμελή επιτροπή (Φ.152/198227/Α5/19-11-2018/ΑΔΑ: ΩΘΣΒ4653ΠΣ-ΚΔ2 σχετική εγκύκλιος).

Τέλος, διευκρινίζεται ότι για τα 3 Μουσικά Τμήματα με τη νέα διαδικασία εισαγωγής δεν ισχύει το ειδικό ποσοστό 5% των σοβαρών παθήσεων.

Άρα όποιος/α υποψήφιος/α επιθυμεί την εισαγωγή του στα 3 Μουσικά Τμήματα με τη νέα διαδικασία εισαγωγής, πρέπει υποχρεωτικά να συμμετέχει στις εξετάσεις κάθε χρόνο, αφού δεν μπορεί να εισαχθεί ούτε με το 10%, χωρίς νέα εξέταση (βλ. ΚΕΦ. 8), ούτε με το 5% των σοβαρών παθήσεων.

Οι παθήσεις που ισχύουν για την εισαγωγή των υποψηφίων στα ΑΕΙ χωρίς εξετάσεις

Τον ισχύοντα ΠΙΝΑΚΑ ΠΑΘΗΣΕΩΝ, όπως αυτός έχει διαμορφωθεί με βάση τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 13 του ν. 4452/2017 (Α’ 17) και του άρθρου 108 του Ν.4547/2018 (Α’ 102)  και αφορά στην εισαγωγή υποψηφίων με σοβαρές παθήσεις στην τριτοβάθμια εκπαίδευση από το ακαδ. έτος 2019-20 κι εφεξής, ανακοίνωσε σήμερα το υπουργείο Παιδείας.

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΟΝ ΠΙΝΑΚΑ

Επισημαίνεται ότι, αποκλειστικά και μόνο για τους πάσχοντες από τις παρακάτω παθήσεις:

α) με μειωμένη οπτική οξύτητα (με ποσοστό αναπηρίας τουλάχιστον 80%), (ΣΥΝ. ΠΙΝΑΚΑΣ: κωδ. 02)

β) από συγγενείς αιμολυτικές αναιμίες που υποβάλλονται σε μεταγγίσεις ή έχουν σοβαρές κλινικές εκδηλώσεις που προσδίδουν αναπηρία 67% και άνω (μεσογειακή αναιμία, δρεπανοκυτταρική αναιμία, μικροδρεπανοκυτταρική αναιμία, πολυμεταγγιζόμενοι πάσχοντες από μεσογειακή αναιμία, συγγενής αιμολυτική αναιμία λόγω έλλειψης πυρουβικής κινάσης, ΑΝΑΙMIA DIAMOND BLACKFAN), (ΣΥΝ. ΠΙΝΑΚΑΣ: κωδ. 05)

γ) με κινητικά προβλήματα προσδίδοντα αναπηρία τουλάχιστον 67%, (ΣΥΝ. ΠΙΝΑΚΑΣ: κωδ. 27)

δ) από διάφορα σπάνια συγγενή, κληρονομικά ή επίκτητα σύνδρομα-νοσήματα όταν εκφράζονται με σοβαρές κλινικές εκδηλώσεις που προσδίδουν αναπηρία τουλάχιστον 80% εξεταζόμενοι κατά περίπτωση (ΣΥΝ. ΠΙΝΑΚΑΣ: κωδ. 57),

ε) από σοβαρό κληρονομικό αγγειοοίδημα εργαστηριακά επιβεβαιωμένο με αναπηρία τουλάχιστον 67% (ΣΥΝ. ΠΙΝΑΚΑΣ: κωδ. 62)

στ) από καλοήθη όγκο γέφυρας εγκέφαλου με αναπηρία τουλάχιστον 67% (ΣΥΝ. ΠΙΝΑΚΑΣ: κωδ. 63)

ζ) από ρήξη ανευρύσματος με αιμορραγία και υδροκέφαλο με αναπηρία τουλάχιστον 67% (ΣΥΝ. ΠΙΝΑΚΑΣ: κωδ. 64)
απαιτείται να καταθέσουν στις Ειδικές Επταμελείς Επιτροπές των Νοσοκομείων μαζί με τα υπόλοιπα δικαιολογητικά και Πιστοποιητικό ποσοστού αναπηρίας (εγκύκλιός μας με αρ. πρωτ. Φ.251/191642/Α5/9-11-2018 (ΑΔΑ: 7ΔΒΗ4653ΠΣ-ΒΚ5) αναφορικά με την πιστοποίηση αναπηρίας από τα ΚΕ.Π.Α.) που να έχει μόνιμη ισχύ ή άλλως να είναι σε ισχύ κατά την υποβολή της αίτησης στην Ειδική Επταμελή Επιτροπή προκειμένου να εκδοθεί το Πιστοποιητικό διαπίστωσης πάθησης από την εν λόγω Επιτροπή.

Επισημαίνεται ότι οι υποψήφιοι που πάσχουν από σοβαρές παθήσεις και επιθυμούν να εισαχθούν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση για το ακαδ. έτος 2019-20, θα μπορούν να απευθυνθούν σε μία από τις Ειδικές Επταμελείς Επιτροπές, που θα λειτουργήσουν σε συγκεκριμένα Δημόσια ή Πανεπιστημιακά Νοσοκομεία, προκειμένου να αποκτήσουν Πιστοποιητικό διαπίστωσης Πάθησης. Η εγκύκλιος που θα αναφέρεται στη διαδικασία πιστοποίησης των παθήσεων από τις Επταμελείς Επιτροπές θα ακολουθήσει κατά τη διάρκεια του μηνός Νοεμβρίου 2018.

Πιστοποιητικά Διαπίστωσης Πάθησης που έχουν ήδη εκδοθεί από τις Επταμελείς Επιτροπές των Νοσοκομείων ή το ΚΕΣΥ πριν από τις 10 Νοεμβρίου 2017 και προκειμένου για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση το ακαδημαϊκό έτος 2019-2020 και εφεξής,  πρέπει να επικαιροποιηθούν με βάση τον ανωτέρω ΠΙΝΑΚΑ ΠΑΘΗΣΕΩΝ.

Για το σκοπό αυτό, υποψήφιοι που έχουν αποκτήσει Πιστοποιητικό Διαπίστωσης Πάθησης από Ειδική Επταμελή Επιτροπή των συγκεκριμένων Νοσοκομείων ή το ΚΕΣΥ για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση έως και το ακαδημαϊκό έτος 2017-2018, εφόσον επιθυμούν να είναι υποψήφιοι για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση με την ειδική κατηγορία των πασχόντων από σοβαρές παθήσεις για το ακαδημαϊκό έτος 2019-2020 και εφεξής και εφόσον πάσχουν από κάποια από τις παθήσεις που αναφέρονται στον ανωτέρω ΠΙΝΑΚΑ, πρέπει να υποβάλλουν εκ νέου αίτηση με τα προβλεπόμενα δικαιολογητικά σε μία από τις Ειδικές Επταμελείς Επιτροπές των Νοσοκομείων, προκειμένου να εκδοθεί νέο Πιστοποιητικό Διαπίστωσης Πάθησης βάσει της ισχύουσας νομοθεσίας.

Πιστοποιητικά που εκδόθηκαν από Ειδική Επταμελή Επιτροπή των συγκεκριμένων Νοσοκομείων ή το ΚΕΣΥ μετά τις 10 Νοεμβρίου 2017, γίνονται δεκτά για την εισαγωγή πασχόντων από σοβαρές παθήσεις για το ακαδημαϊκό έτος 2019-2020.

Ο νέος τρόπος εξέτασης του μαθήματος των Αρχαίων Ελληνικών στις πανελλαδικές εξετάσεις

Δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης η υπουργική απόφαση που  ορίζει το νέο τρόπο εξέτασης του μαθήματος της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας της Γ ́ τάξης Ημερήσιου Γενικού Λυκείου και Δ ́ τάξης Εσπερινού Γενικού Λυκείου (μάθημα Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών) στις Πανελλαδικές Εξετάσεις.

Η απόφαση   θα ισχύσει από τις Πανελλαδικές Εξετάσεις έτους 2019.

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΟ ΦΕΚ

Σε ποια μαθήματα θα εξεταστούν στις Πανελλαδικές οι απόφοιτοι ΕΠΑΛ

Για την εισαγωγή των υποψηφίων Επαγγελματικού Λυκείου (ΕΠΑ.Λ) σε Σχολές, Τμήματα και Εισαγωγικές κατευθύνσεις Τμημάτων των Τ.Ε.Ι., ΑΣΠΑΙΤΕ, των Ανώτερων Σχολών Τουριστικής Εκπ/σης (ΑΣΤΕ), των Ανώτερων Στρατιωτικών Σχολών Υπαξιωματικών των Ενόπλων Δυνάμεων, της Σχολής Αστυφυλάκων, της Σχολής Πυροσβεστών, των Σχολών της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού (ΑΕΝ), και για ποσοστό θέσεων 5% του συνολικού αριθμού εισακτέων σε Τμήματα Σχολών των Πανεπιστημων, καθορίζονται, με απόφαση που υπέγραψε ο υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου,  για το σχολικό έτος 2018-2019 δύο Πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα Γενικής Παιδείας:

«Νέα Ελληνικά» και

«Μαθηματικά» (Άλγεβρα)

για την Γ’ Ημερησίων και για την Δ’ Εσπερινού και δύο μαθήματα ειδικότητας ως εξής:

Πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα υποψηφίων Γ ́ Ημερησίων και Δ ́ Εσπερινών:

1. Ο υποψήφιος του Τομέα Γεωπονίας, Τροφίμων και Περιβάλλοντος με ειδικότητα:

α. Τεχνικός Φυτικής Παραγωγής εξετάζεται στα μαθήματα:

i. Σύγχρονες Γεωργικές Επιχειρήσεις
ii. Αρχές Βιολογικής Γεωργίας

β. Τεχνικός Ζωικής Παραγωγής εξετάζεται στα μαθήματα:

i. Σύγχρονες Γεωργικές Επιχειρήσεις
ii. Αρχές Βιολογικής Γεωργίας

γ. Τεχνικός Τεχνολογίας Τροφίμων και Ποτών εξετάζεται στα μαθήματα:

i. Σύγχρονες Γεωργικές Επιχειρήσεις
ii. Αρχές Βιολογικής Γεωργίας

δ. Τεχνικός Ανθοκομίας και Αρχιτεκτονικής Τοπίου εξετάζεται στα μαθήματα:

i. Σύγχρονες Γεωργικές Επιχειρήσεις
ii. Αρχές Βιολογικής Γεωργίας

2. Ο υποψήφιος του Τομέα Διοίκησης και Οικονομίας με ειδικότητα:

α. Υπάλληλος Διοίκησης και Οικονομικών Υπηρεσιών εξετάζεται στα μαθήματα:

i. Αρχές Οικονομικής Θεωρίας
ii. Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης

β. Υπάλληλος Αποθήκης και Συστημάτων Εφοδιασμού εξετάζεται στα μαθήματα:

i. Αρχές Οικονομικής Θεωρίας
ii. Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης

γ. Υπάλληλος Εμπορίας και Διαφήμισης εξετάζεται στα μαθήματα:

i. Αρχές Οικονομικής Θεωρίας
ii. Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης

δ. Υπάλληλος Τουριστικών Επιχειρήσεων εξετάζεται στα μαθήματα:

i. Αρχές Οικονομικής Θεωρίας
ii. Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης

3. Ο υποψήφιος του Τομέα Δομικών Έργων, Δομημένου Περιβάλλοντος και Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού με ειδικότητα:

α. Τεχνικός Δομικών Έργων και Γεωπληροφορικής εξετάζεται στα μαθήματα:

i. Αρχιτεκτονικό Σχέδιο
ii. Οικοδομική

4. Ο υποψήφιος του Τομέα Εφαρμοσμένων Τεχνών με ειδικότητα:

α. Γραφικών Τεχνών εξετάζεται στα μαθήματα:

i. Ιστορία Σύγχρονης Τέχνης
ii. Τεχνολογία Υλικών

β. Αργυροχρυσοχοΐας εξετάζεται στα μαθήματα:

i. Ιστορία Σύγχρονης Τέχνης
ii. Τεχνολογία Υλικών

γ. Συντήρησης Έργων Τέχνης – Αποκατάστασης εξετάζεται στα μαθήματα:

i. Ιστορία Σύγχρονης Τέχνης
ii. Τεχνολογία Υλικών

δ. Σχεδίασης και Παραγωγής Ενδύματος εξετάζεται στα μαθήματα:

i. Ιστορία Σύγχρονης Τέχνης
ii. Τεχνολογία Υλικών

ε. Σχεδιασμού – Διακόσμησης Εσωτερικών Χώρων εξετάζεται στα μαθήματα:

i. Ιστορία Σύγχρονης Τέχνης
ii. Τεχνολογία Υλικών

στ. Επιπλοποιίας – Ξυλογλυπτικής εξετάζεται στα μαθήματα:

i. Ιστορία Σύγχρονης Τέχνης
ii. Τεχνολογία Υλικών

5. Ο υποψήφιος του Τομέα Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού με ειδικότητα:

α. Τεχνικός Ηλεκτρονικών και Υπολογιστικών Συστημάτων, Εγκαταστάσεων, Δικτύων και Τηλεπικοινωνιών εξετάζεται στα μαθήματα:

i. Δίκτυα Υπολογιστών
ii. Ψηφιακά Συστήματα

β. Τεχνικός Ηλεκτρολογικών Συστημάτων, Εγκαταστάσεων και Δικτύων εξετάζεται στα μαθήματα:

i. Ηλεκτροτεχνία 2
ii. Ηλεκτρικές Μηχανές

6. Ο υποψήφιος, του Τομέα Μηχανολογίας με ειδικότητα:

α. Τεχνικός Μηχανολογικών Εγκαταστάσεων και Κατασκευών εξετάζεται στα μαθήματα:

i. Στοιχεία Μηχανών
ii. Στοιχεία Σχεδιασμού Κεντρικών Θερμάνσεων

β. Τεχνικός Θερμικών και Υδραυλικών Εγκαταστάσεων και Τεχνολογίας Πετρελαίου και Φυσικού Αερίου εξετάζεται στα μαθήματα:

i. Στοιχεία Μηχανών
ii. Στοιχεία Σχεδιασμού Κεντρικών Θερμάνσεων

γ. Τεχνικός Εγκαταστάσεων Ψύξης, Αερισμού και Κλιματισμού εξετάζεται στα μαθήματα:

i. Στοιχεία Μηχανών
ii. Στοιχεία Ψύξης – Κλιματισμού

δ. Τεχνικός Οχημάτων εξετάζεται στα μαθήματα: i. Στοιχεία Μηχανών

ii. Μηχανές Εσωτερικής Καύσης

ε. Τεχνικός Μηχανοσυνθέτης Aεροσκαφών εξετάζεται στα μαθήματα:

i. Στοιχεία Μηχανών
ii. Κινητήρες Αεροσκαφών

7. Ο υποψήφιος του Τομέα Ναυτιλιακών Επαγγελμάτων με ειδικότητα:

α. Πλοίαρχος Εμπορικού Ναυτικού εξετάζεται στα μαθήματα:

i. Ναυσιπλοΐα ΙΙ
ii. Ναυτικό Δίκαιο – Διεθνείς Κανονισμοί στη Ναυτιλία – Εφαρμογές

β. Μηχανικός Εμπορικού Ναυτικού εξετάζεται στα μαθήματα:

i. Ναυτικές Μηχανές
ii. Ναυτικό Δίκαιο – Διεθνείς Κανονισμοί στη Ναυτιλία – Εφαρμογές

8. Ο υποψήφιος του Τομέα Πληροφορικής με ειδικότητα:

α. Τεχνικός Εφαρμογών Πληροφορικής εξετάζεται στα μαθήματα:

i. Προγραμματισμός Υπολογιστών
ii. Δίκτυα Υπολογιστών

β. Τεχνικός Η/Υ και Δικτύων Η/Υ εξετάζεται στα μαθήματα:

i. Προγραμματισμός Υπολογιστών
ii. Δίκτυα Υπολογιστών

9. Ο υποψήφιος του Τομέα Υγείας – Πρόνοιας – Ευεξίας με ειδικότητα:

α. Βοηθός Νοσηλευτή εξετάζεται στα μαθήματα:

i Ανατομία – Φυσιολογία II
ii. Υγιεινή

β. Βοηθός Ιατρικών – Βιολογικών Εργαστηρίων εξετάζεται στα μαθήματα:

i. Ανατομία – Φυσιολογία II
ii. Υγιεινή

γ. Βοηθός Βρεφονηπιοκόμων εξετάζεται στα μαθήματα:

i. Ανατομία – Φυσιολογία II
ii. Υγιεινή

δ. Βοηθός Φυσικοθεραπευτή εξετάζεται στα μαθήματα:

i. Ανατομία – Φυσιολογία II
ii. Υγιεινή

ε. Βοηθός Οδοντοτεχνίτη εξετάζεται στα μαθήματα: i. Ανατομία – Φυσιολογία II

ii. Υγιεινή

στ. Βοηθός Ακτινολογικών Εργαστηρίων εξετάζεται στα μαθήματα:

i. Ανατομία – Φυσιολογία II
ii. Υγιεινή

ζ. Βοηθός Φαρμακείου εξετάζεται στα μαθήματα:

i. Ανατομία – Φυσιολογία II
ii. Υγιεινή

η. Αισθητικής Τέχνης εξετάζεται στα μαθήματα:

i. Ανατομία- Φυσιολογία II
ii. Υγιεινή

θ. Κομμωτικής Τέχνης εξετάζεται στα μαθήματα:

i. Ανατομία – Φυσιολογία II
ii. Υγιεινή

 

Πηγή

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση