Αφίσα: Ο Ενεργός Πολίτης είναι πράξεις
Η κα. Σοφία Καλαμάρα, υπεύθυνη για τη σχολική δράση “Ήχος, Χρώμα, Κίνηση και Λόγος”, μας ενημερώνει για τη δημιουργία αφίσας με θέμα τον ενεργό πολίτη:
“Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά μια συλλογική δημιουργία των μαθητών του 6ου Γυμνασίου Κοζάνης, με τη μορφή αφίσας, στέλνει το δικό της μήνυμα στην ευρύτερη κοινωνία.
Η σύνθεση αναπτύχθηκε στο πλαίσιο της Σχολικής Δράσης: Ήχος, Χρώμα, Κίνηση και Λόγος, του 6ου Γυμνασίου Κοζάνης, με συνεργαζόμενους τους εκπαιδευτικούς κα. Καλαμάρα Σοφία και κ. Βογιατζή Χρήστο.
Σε αυτήν σαράντα έξι (46) μικροί σκιτσογράφοι του 6ου Γυμνασίου απαντούν με τον δικό τους ιδιαίτερο τρόπο στον κοινωνικό προβληματισμό:
Ποιες ΠΡΆΞΕΙΣ δημιουργούν έναν ΕΝΕΡΓΟ ΠΟΛΙΤΗ;
Αναζήτηση που προέκυψε μετά από την παρατήρηση της δύσκολης καθημερινότητας για όλους και συζήτηση για το ποια άραγε θα ήταν αυτή, αν οι άνθρωποι αποφάσιζαν να δρουν ενεργά.
Ο Ενεργός Πολίτης είναι Πράξεις! Αλλά ποιες είναι αυτές… οι Πράξεις;”
Συλλογική Δημιουργία του 6ου Γυμνασίου Κοζάνης
στη ΣΚΙΤΣΟΓΡΑΦΙΑ, σε μορφή Αφίσας,
με τίτλο: Ο Ενεργός Πολίτης είναι…ΠΡΑΞΕΙΣ!
Οι δημιουργοί :
- Αμανατίδου Μαρία
- Αραπίδης Κωνσταντίνος
- Βαλταδώρου Ελένη
- Βαρέκας Θωμάς
- Γαβριηλίδου Αναστασία
- Γκανάτσιου Βασιλική
- Γούλα Ελισάβετ
- Δεσποινιάδου Ελευθερία
- Δήμου Δήμητρα
- Ευθυμιάδης Μιχάλης
- Ζαραφίδου Χαρά
- Ζεϊμπέκης Γιώργος
- Ζηνοβίου Μαρία
- Θεοδοσιάδης Αθανάσιος
- Καβουρίδου Ιωάννα
- Καζαντζίδης Ηλίας
- Καλτσίδου Ειρήνη
- Κανελλόπουλος Ιωάννης
- Καραχάλιου Δέσποινα
- Κασαπίδης Αλκίνοος
- Κοκόλης Αντώνης-Χρήστος
- Κοντός Γιώργος
- Κοντού Μαρία
- Κοτζαμάνης Ιωάννης
- Κουκουλιάτα Ιωάννα-Μαρία
- Κουκουλιάτας Νικολής
- Λαβαντσιώτη Αγνή
- Λάκος Αναστάσιος
- Λογαρά Μέλπω
- Λουμπουτσκός Στυλιανός
- Μαλιάγκας Ζήσης
- Μαντζιάρη Ελευθερία
- Ματιάκη Λυδία
- Μητσιάνης Βάιος
- Μιχαηλίδου Νικολέτα
- Μουρατίδη Ελισάβετ
- Νατσιού Ανθούλα
- Παλαμάς Άγγελος
- Παλαμάς Δημήτριος
- Παπαϊωάννου Μαρίνος-Ανέστης
- Παυλίτσας Αντώνης
- Τσαμπούρη Κατερίνα
- Τσιάρα Μαριάννα
- Φώτος Κωνσταντίνος
- Χατζημιχαηλίδου Σοφία
- Χονδρογιάννη Βασιλική
ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ ΣΤΟ 6ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΟΖΑΝΗΣ
Την Τετάρτη 7 Μαϊου 2025 και ώρα 18:00 στο χώρο του 6ου Γυμνασίου Κοζάνης θα πραγματοποιηθεί εκδήλωση Επαγγελματικού Προσανατολισμού για μαθητές και μαθήτριες της Γ΄ τάξης και για τους γονείς και κηδεμόνες τους.
Η συγκεκριμένη εκδήλωση, που έχει έχει τίτλο “Μετά το Γυμνάσιο, Τι;” διοργανώθηκε με πρωτοβουλία του Συλλόγου Γονέων και κηδεμόνων και τη στήριξη της Διεύθυνσης και του Συλλόγου Διδασκόντων του σχολείου μας. Ομιλήτρια θα είναι η κυρία Μαρία Μπιλιώνη, Σύμβουλος Επαγγελματικού Προσανατολισμού, η οποία θα αναλύσει θέματα σχετικά με τη μετάβαση των μαθητών στο Λύκειο και τις δυνατότητες που τους δίνονται ανάλογα με την επιλογή τους (ΓΕΛ, ΕΠΑΛ). Οι μαθητές και οι μαθήτριες θα έχουν τη δυνατότητα να αλληλεπιδράσουν και να ξεκαθαρίσουν απορίες για τον επαγγελματικό προσανατολισμό τους, καθώς επίσης και οι γονείς θα αποκτήσουν πληροφορίες, ώστε να παρέχουν σωστή και αποτελεσματική καθοδήγηση.
Περιβαλλοντική δράση στα Γρεβενά.
Ήρθε η ώρα και για μία περιβαλλοντική δραστηριότητα για το σχολείο μας! Την Τρίτη 29 Απριλίου 2025 υλοποιήθηκε εκπαιδευτική επίσκεψη Ομάδας Δράσης Μαθητών και Μαθητριών του σχολείου μας στα πλαίσια ανάληψης δράσεων του Προγράμματος Σχολικών Δραστηριοτήτων (Περιβαλλοντικής εκπαίδευσης) με τίτλο «Γνωρίζω και αναδεικνύω τον τόπο μου: μία πρόταση». Πρώτος σταθμός το Παλαιοντολογικό Μουσείο Μηλιάς. Μας υποδέχτηκαν με θέρμη και χαρά. Περιηγηθήκαμε στο Μουσείο και παρακολουθήσαμε μια εκτεταμένη παρουσίαση και ανάδειξη των εκθεμάτων του από το μέλος της Ομάδας Δράσης του προγράμματος και Εκπαιδευτικό του σχολείου κ. I. Γρηγοριάδη. Εντυπωσιαστήκαμε τόσο από τα εκθέματα, όσο και από την παρουσίαση. Μάθαμε για τον ωκεανό της Τηθύος, το Γεωπάρκο, τις τεκτονικές πλάκες και τα προϊστορικά όντα τόσο της ξηράς όσο και της θάλασσας που κρύβει η γη των Γρεβενών.
Στη συνέχεια προχωρήσαμε σε έρευνα πεδίου. Βρεθήκαμε στις όχθες του φημισμένου ποταμού Βενέτικου, του γαλάζιου ποταμού της Ελλάδας. Επισκεφτήκαμε τα παραδοσιακά γεφύρια του Σπανού και του Σταυροποτάμου στην περιοχή του Κηπουρειού Γρεβενών. Ο συντονιστής του Προγράμματος Εκπαιδευτικός του σχολείου μας κ. H.Πουλιόπουλος παρουσίασε αναλυτικά τα χαρακτηριστικά και την αναγκαιότητα κατασκευής των συγκεκριμένων γεφυριών προβάλλοντας λεπτομέρειες και οπτικές γωνίες που στάθηκαν πηγές χρήσιμου προβληματισμού. Ποιες ανάγκες εξυπηρέτησε η κατασκευή τους; Ποιος ήταν ο χρηματοδότης; Ποια ήταν τα υλικά κατασκευής και γιατί έχουν τη συγκεκριμένη διαμόρφωση; Τι σημαίνει γενικά για τον πολιτισμό των ανθρώπων η ύπαρξη αυτών των κτισμάτων; Τόνισε την αισθητική, την πρακτική και την τουριστική τους αξία και πρότεινε στην ομάδα τρόπους για την αξιοποίηση τους στη σημερινή εποχή.
Αντίστοιχα, η κ. Ε. Κυριάκου, Εκπαιδευτικός του σχολείου και μέλος της Ομάδας Δράσης αναφέρθηκε στα λαογραφικά χαρακτηριστικά (θρύλοι, φανταστικές ιστορίες και διηγήσεις, ιστορικά γεγονότα και δημοτικά τραγούδια) που συνοδεύουν το κτίσιμο των παραδοσιακών γεφυριών προσθέτοντας και φιλολογική αξία στην περιβαλλοντική δραστηριότητα. Στη συνέχεια επισκεφτήκαμε την πόλη των Γρεβενών. Αρχικά παρακολουθήσαμε μία πολύ χρήσιμη επιμορφωτική διάλεξη σχετική με παραδοσιακά γεφύρια του νομού από το μέλος του ΚΠΕ/ΚΕΠΕΑ Γρεβενών κ. Κιτσούλη Στέργιο. Είδαμε φωτογραφίες και λάβαμε πληροφορίες και για τα υπόλοιπα γεφύρια των Γρεβενών, πέρα από αυτά που επισκεφτήκαμε.
Ολοκληρώνοντας την επίσκεψη περιηγηθήκαμε στην πόλη των Γρεβενών γνωρίζοντας μέρη και τόπους ενδιαφέροντος (Πάρκο Μανιταριών, Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής κ.α.). Στόχος στη συγκεκριμένης εκπαιδευτικής επίσκεψης ήταν να έρθουμε σε επαφή με στοιχεία και χαρακτηριστικά δυναμικής του νομού Γρεβενών εμπλουτίζοντας την αξιοποίηση τους στη σύγχρονη εποχή των κοινωνικών δικτύων και της ψηφιακής πληροφορίας. Η δραστηριότητα μας κέρδισε και ευελπιστούμε να υπάρξουν ανάλογες στο μέλλον.
Επίσκεψη στο Μουσείο του Κινηματογράφου στη Θεσσαλονίκη
Φέτος το 6ο Γυμνάσιο Κοζάνης συμμετέχει στο Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας “Σύγκρουση και Συνύπαρξη”, το οποίο αποτελεί μια κοινή συνεργασία των Πανεπιστημίων: University of Wisconsin-Madison των ΗΠΑ, του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και του International Forgiveness Institute με υπεύθυνη την κα Πέλη Γαλίτη. Το πρόγραμμα «Σύγκρουση και Συνύπαρξη» είναι εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας και παρέχει επιμόρφωση και στήριξη στους εκπαιδευτικούς για να βοηθήσουν τους μαθητές να αντιμετωπίσουν τις δυσκολίες που προέρχονται από βία, εκφοβισμό, αδικία και απόρριψη.
Το πρόγραμμα αυτό με τίτλο “Συγχώρηση: Δύναμη ή Αδυναμία;” λαμβάνει χώρα στο σχολείο μας με συντονίστρια την καθηγήτρια Σεβαστή Κωνσταντινίδου, η οποία έχει επιμορφωθεί για τη διεξαγωγή του, και τις καθηγήτριες Σοφία Καλαμάρα και Ματίνα Μιχαηλίδου. Μέσα στο πλαίσιο των δράσεων οι 21 μαθητές και μαθήτριες του προγράμματος επισκέφτηκαν την Παρασκευή 11 Απριλίου το Μουσείο Κινηματογράφου στη Θεσσαλονίκη, προκειμένου να ενημερωθούν για την ιστορία του Κινηματογράφου και να μάθουν βασικά στοιχεία της κινηματογραφικής τέχνης για να γυρίσουν τη δική τους ταινία με θέμα τη συγχώρηση.
Αφού παρακολούθησαν τα παιδιά μια σύντομη ταινία, ξεναγηθήκανε στο Μουσείο και στους χώρους του όπου παρακολούθησαν διαδραστικά την εξέλιξη του κινηματογράφου στην Ελλάδα. Έπαιξαν παιχνίδια, ενημερώθηκαν, δοκίμασαν ρούχα από το βεστιάριο, συμμετείχαν σε κουίζ και τέλος δημιούργησαν μια μικρή ταινία στο περιβόητο πράσινο δωμάτιο.
Ευχαριστίες στους υπεύθυνους του Μουσείου και στον ξεναγό οι οποίοι μας έβαλαν μέσα στο κλίμα και κατάφεραν να μας μεταδώσουν τη μαγεία της τέχνης. Ετοιμαζόμαστε τώρα δυναμικά για τη δημιουργία της δικής μας ταινίας, γράφοντας σενάριο και αναλαμβάνοντας ρόλους.
Ακολουθεί η ταινία που δημιουργήθηκε στον χώρο του Μουσείου και φωτογραφικό υλικό από την ξενάγησή μας.
Οι φωτογραφίες ανήκουν στις εκπαιδευτικούς και στα παιδιά του προγράμματος.
Η ταινία δημιουργήθηκε στο Μουσείο Κινηματογράφου στη Θεσσαλονίκη.
Με πίστη και ευλάβεια…
Ενδοσχολική Επιμόρφωση: Αρχαία Μουσικά Όργανα-Διαθεματική προσέγγιση
Ένας από τους άξονες που επιλέχτηκε στο σχολείο μας, όσο αφορά την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, είναι η Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις με κύριο δείκτη τη Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε ενδοσχολικές επιμορφώσεις. Μέσα στο πλαίσιο αυτό η καθηγήτρια Μουσικής Επιστήμης του σχολείου μας Ματίνα Μιχαηλίδου παρουσίασε στους εκπαιδευτικούς του σχολείου τα Αρχαία Μουσικά Όργανα από το Μουσείο της Ακρόπολης και προχώρησε σε μια διαθεματική πρόταση αξιοποίησής τους ανάλογα με τα διαφορετικά μαθησιακά αντικείμενα του σχολικού προγράμματος.
Η εισήγησή της με τη μορφή ενός μικρού εργαστηρίου έδωσε τη δυνατότητα στους συμμετέχοντες να κατανοήσουν βασικά στοιχεία του θέματος, να προβληματιστούν και να συμμετέχουν ενεργά στη συζήτηση που ακολούθησε.
Ευχαριστίες στη συνάδερφο Ματίνα Μιχαηλίδου για την εμπεριστατωμένη παρουσίαση του θέματος.
Ακολουθούν ενδεικτικές διαφάνειες της παρουσίασης και φωτογραφίες της επιμόρφωσης.
Το φωτογραφικό υλικό ανήκει στους εκπαιδευτικούς του σχολείου μας.
Δράσεις σχολικού επαγγελματικού προσανατολισμού για τους/τις μαθητές/τριες της Γ’ Γυμνασίου.
Τη Δευτέρα 7/4/25, είχαμε τη χαρά να φιλοξενήσουμε τον κύριο Ι. Τιάκα, υπεύθυνο του Γραφείου Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού της Δ.Δ.Ε. Π.Ε. Κοζάνης. Ο κύριος Τιάκας ενημέρωσε τους μαθητές/τριες της Γ Γυμνασίου του σχολείου μας για τη μετάβαση από το Γυμνάσιο στο Λύκειο, για τις επιλογές της συνέχισης των σπουδών τους, με βάση τις ισχύουσες διατάξεις, συνδέοντας τις προοπτικές αυτές με τις σύγχρονες τάσεις στην αγορά εργασίας. Συνομίλησε με τους μαθητές/τριες, έλυσε τις απορίες τους και ταυτόχρονα τους έδωσε πολύτιμες συμβουλές. Η δράση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του άξονα “Σχολική διαρροή και φοίτηση” και του δείκτη “Μέριμνα για τη μετάβαση μεταξύ σχολικών βαθμίδων και προς την αγορά εργασίας”.
Στο ίδιο πλαίσιο, την Τρίτη 1/4/25, οι μαθητές/τριες επισκέφτηκαν το 1ο και το 2ο ΕΠΑΛ Κοζάνης, προκειμένου να ενημερωθούν σχετικά με την Επαγγελματική Εκπαίδευση και τις προοπτικές που έχουν για το επαγγελματικό τους μέλλον οι απόφοιτοι των ΕΠΑΛ, αλλά και για τις δραστηριότητες που πραγματοποιούνται από τους εκπαιδευτικούς και τους/τις μαθητές/τριες των ΕΠΑΛ. Παράλληλα, είχαν την ευκαρία να επισκεφΘούν τους χώρους του ΕΠΑΛ και ιδιαίτερα τα εργαστήρια των Τομέων.
Δράση ευαισθητοποίησης για την Παγκόσμια Ημέρα Ενημέρωσης για τον Αυτισμό.
Την Τετάρτη 2 Απριλίου 2025, Παγκόσμια Ημέρα Ενημέρωσης για τον Αυτισμό, το 6ο Γυμνάσιο Κοζάνης συμμετείχε σε βιωματικά εργαστήρια ευαισθητοποίησης από ομάδα ψυχολόγων και κοινωνικής λειτουργού του Οικοτροφείου “Ερωδιός”, του μοναδικού Οικοτροφείου για άτομα με Αυτισμό στην Δυτική Μακεδονία. Η Σχολική Δράση διοργανώθηκε από την εκπαιδευτικό του σχολείου μας κυρία Σοφία Καλαμάρα, στο πλαίσιο συνεργασίας με φορείς της ευρύτερης κοινωνίας για θέματα Κοινωνικής Ευαισθησίας, όπως αυτό της αποδοχής και ενσωμάτωσης ατόμων με Αυτισμό και υλοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία στον χώρο του σχολείου λόγω κακοκαιρίας.
Τα εργαστήρια περιελάμβαναν ένα θεωρητικό μέρος ενημέρωσης
Ακολούθησαν, σε παιγνιώδη μορφή, εκπαιδευτικές ασκήσεις κατανόησης και αποκωδικοποίησης της “γλώσσας” των ατόμων με γενικότερη δυσκολία στην επικοινωνία.
Στην συνέχεια πραγματοποιήθηκαν τρία εργαστήρια:
- Προβληματισμού,
- Κατανόησης και
- Έκφρασης πάνω στον Αυτισμό.
- Εργαστήριο προβληματισμού πάνω σε Αλήθειες και Μύθους για τον Αυτισμό.
- Εργαστήριο Κατανόησης, στο ελάχιστο, του μεγέθους των δυσκολιών που συναντά ένα άτομο με Αυτισμό ακόμα και σε απλές λειτουργίες.
Η άσκηση περιελάμβανε τη δημιουργία μιας κατασκευής με χάντρες σε ένα σύρμα, αρχικά με ελεύθερα τα χέρια και στη συνέχεια φορώντας “γάντια”.
- Εργαστήριο Έκφρασης, στο οποίο τα παιδιά ζωγράφισαν μηνύματα για τα άτομα με Αυτισμό, όπως και κάποιες ζωγραφιές ειδικά για τα παιδιά που ζουν και αγωνίζονται στο οικοτροφείο Ερωδιός, στέλνοντας από το 6ο Γυμνάσιο την Αγάπη και την Φιλία όλων μας, την οποία έχουν τόσο ανάγκη να ξέρουν ότι υπάρχει για εκείνους στην κοινωνία μας.


Ένα δείγμα από τα όμορφα μηνύματα που έστειλαν τα παιδιά του 6ου Γυμνασίου στα παιδιά με Αυτισμό του Οικοτροφείου Ερωδιός της περιοχής μας, εκφράζοντας την πρόταση να γίνουν οι Φίλοι τους, τους οποίους και τόσο αναζητούν τα άτομα με Αυτισμό, ως βασική ανθρώπινη ανάγκη της ευτυχίας τους.
Η Μουσειοσκευή στην Κοβεντάρειο Βιβλιοθήκη










































