Ένταξη στο Δίκτυο «Οικολογικά Σχολεία» – Χριστουγεννιάτικα παραμύθια

Ένταξη στο Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Οικολογικά Σχολεία»

Το 6ο Γυμνάσιο Καλαμαριάς συμμετάσχει στο εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Οικολογικά Σχολεία», με συντονιστικό φορέα τη Διεύθυνση Β’ Βάθμιας Εκπαίδευσης Β’ Αθήνας, εθνικό χειριστή την Ελληνική Εταιρία Προστασίας της Φύσης (ΕΕΠΦ) και την Παγκόσμια Σύμπραξη για την Πράσινη Εκπαίδευση (Greening Education Partnership) της UNESCO. Στόχος του προγράμματος είναι η ευαισθητοποίηση της σχολικής κοινότητας σε περιβαλλοντικά ζητήματα, η ενίσχυση της συνεργασίας μεταξύ όλων των μελών της και η προώθηση δράσεων για το περιβάλλον όλης της σχολικής κοινότητας.

Βασικό θέμα για το σχολικό έτος 2024-2025 επιλέχθηκε τα  «Απορρίμματα», ως υπεύθυνη εκπαιδευτικός ορίζεται η κα. Συμεωνίδη Ειρήνη και η Περιβαλλοντική Επιτροπή, απαρτίζεται  από μαθητές από όλα τα τμήματα.

Η όλη δράση έχει επικεντρωθεί στην ενημέρωση της σχολικής κοινότητας για την ανακύκλωση και τη μείωση αποβλήτων, την δημιουργία προγραμμάτων διαλογής απορριμμάτων εντός του σχολείου, την δημιουργία κατασκευών από ανακυκλώσιμα υλικά και την συνεργασία-συμμετοχή μαθητών/τριών, εκπαιδευτικών, γονέων, προσωπικού και φορέων της τοπικής κοινότητας του Δήμου Καλαμαριάς.

Στο πλαίσιο αυτής της συλλογικής προσπάθειας, η Περιβαλλοντική Επιτροπή του σχολείου, η οποία ονομάστηκε «Οικο-Επιτηρητές», σε συνεργασία με την Περιβαλλοντική Ομάδα του τμήματος Α3, ανέλαβαν μια σημαντική πρωτοβουλία: τη σύνταξη ενός άτυπου συμβολαίου που ορίζει τις βασικές αρχές και κατευθύνσεις για τη λειτουργία του σχολείου όσον αφορά τη διαχείριση των απορριμμάτων για την τρέχουσα σχολική χρονιά.

Το συμβόλαιο αυτό αποτελεί προϊόν διαλόγου, προβληματισμού και ενεργού συμμετοχής των μαθητών και μαθητριών, και έχει ως στόχο τη διαμόρφωση μιας κοινής κουλτούρας υπευθυνότητας και σεβασμού προς το περιβάλλον. Περιλαμβάνει πρακτικές οδηγίες για τη σωστή διαλογή απορριμμάτων στην πηγή, με ιδιαίτερη έμφαση στη διαχείριση των απορριμμάτων που παράγονται μέσα στις τάξεις. Συγκεκριμένα, δόθηκαν σαφείς οδηγίες για τον διαχωρισμό ανακυκλώσιμων και μη υλικών, τη χρήση ξεχωριστών κάδων, καθώς και την αποφυγή περιττών απορριμμάτων, όπως πλαστικών μπουκαλιών και συσκευασιών μίας χρήσης.

Το κείμενο του συμβολαίου διαβάστηκε σε όλους τους μαθητές του σχολείου κατά τη διάρκεια της πρωινής προσευχής, με σκοπό την ενημέρωση και την ενεργοποίηση ολόκληρης της σχολικής κοινότητας.

Η συγκεκριμένη πρωτοβουλία ενισχύει τη συνεργασία μεταξύ των μαθητών, των εκπαιδευτικών και του προσωπικού. Καλλιεργεί την περιβαλλοντική συνείδηση ως στάση ζωής, με απώτερο σκοπό τη διαμόρφωση ενός σχολικού περιβάλλοντος πιο βιώσιμου και υπεύθυνου.

 

Χριστουγεννιάτικα παραμύθια

Στα πλαίσια του μαθήματος της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας οι μαθητές/τριες των τμημάτων Α3 και Α4, εμπνεόμενοι από τη «Χριστουγεννιάτικη Ιστορία» του Κάρολου Ντίκενς, συνέγραψαν Χριστουγεννιάτικα παραμύθια, μέσω των οποίων επιχείρησαν να αναδείξουν το πραγματικό νόημα των Χριστουγέννων.

Με τη συμβολή της φιλολόγου των τμημάτων κ. Ντουβαρτζή Κωνσταντίνας δημιουργήθηκε με το ψηφιακό εργαλείο του storyjumper ένα ψηφιακό βιβλίο με τα παραμύθια αυτά και στη συνέχεια αναρτήθηκε στα podcasts της ψηφιακής βιβλιοθήκης του σχολείου μας.

Το ψηφιακό αυτό βιβλίο θα το βρείτε στη παρακάτω διεύθυνση:
https://www.storyjumper.com/book/read/178070861/676d3f00de74e

Όμιλος «Παράγω και επιχειρώ»

Όμιλος «Παράγω και επιχειρώ»

Την φετινή χρονιά 2023-2024 στο σχολείο λειτούργησε ο όμιλος «Παράγω και επιχειρώ» και συμμετείχαν μαθήτριες της τρίτης τάξης Γυμνασίου, με υπεύθυνη καθηγήτρια την κ. Συμεωνίδη Ειρήνη και συνεργάτιδα την κ. Κυριακοπούλου Αθηνά. Μέχρι τα Χριστούγεννα οι μαθήτριες είχαν την ευκαιρία να χρησιμοποιήσουν γύψο, ξύλο, κορδέλες και βαφές και να δημιουργήσουν χριστουγεννιάτικες κατασκευές, γούρια και στολίδια. Το Σαββατοκύριακο 16 και 17 Δεκεμβρίου πραγματοποίησαν με μεγάλη επιτυχία Χριστουγεννιάτικο παζάρι στο χώρο του σχολείου. Συνεργάστηκαν με τον Σύλλογο γονέων και κηδεμόνων, με τους μαθητές/τριες του 15μελούς και την χορωδία του σχολείου με υπεύθυνη την κ. Κακαλέτση Παναγιώτα και μετέτρεψαν την αίθουσα πολλαπλών χρήσεων σε μια πανέμορφη, φωτεινή χριστουγεννιάτικη γιορτή (φωτογραφικό υλικό από την εκδήλωση ΕΔΩ). Επίσης παρασκεύασαν αρωματικά σαπούνια γλυκερίνης και διακόσμησαν Πασχαλινές λαμπάδες με διάφορα οικολογικά και ανακυκλώσιμα υλικά. Στην συνέχεια ασχολήθηκαν με την κοστολόγηση και την πώληση των προϊόντων. Μέρος των εισπράξεων δόθηκε στον Σύλλογο γονέων και κηδεμόνων και με τα υπόλοιπα αγοράστηκε φορητό ηχείο με ασύρματο μικρόφωνο.

hxosysthma

Φορητό ηχείο με ασύρματο μικρόφωνο.

Άνθη του καλού ή του κακού;

Άνθη του καλού ή του κακού;

Στο πλαίσιο των Περιβαλλοντικών προγραμμάτων με θέμα «Άνθη του καλού ή άνθη του κακού; Εθισμοί ή υγιείς αγχολυτικές διέξοδοι; Α΄& Β΄» με υπεύθυνους καθηγητές τον κ. Μαρούδα και την κ. Συμεωνίδη οι μαθητές/τριες μέλη της ομάδας εκπόνησαν εργασίες, τις οποίες και παρουσίασαν στα μέλη της ομάδας. 

Πραγματοποίησαν και εκπαιδευτική επίσκεψη στην πόλη της Φλώρινας, που περιλάμβανε προσκύνημα στην Ι.Μ. Αγίου Μάρκου. Τα παιδιά της ομάδας γνώρισαν περιοχές με πλούσιο φυσικό κάλλος και ήρεμο τρόπο ζωής. Η επίσκεψη στη Μονή τους πρόσφερε την ευκαιρία να συνδυάσουν την θρησκευτικότητα με τη ζωή στην παρθένα φύση. Μπόρεσαν μακριά από το
άγχος της καθημερινότητας να αναπτύξουν φιλίες, να καλλιεργήσουν τη συντροφικότητα, να βιώσουν θρησκευτικά συναισθήματα αλλά και να ψυχαγωγηθούν. 

Παρατίθενται μερικές φωτογραφίες της εκδρομής και οι εργασίες που πραγματοποίησαν τα μέλη της ομάδας.

ΑΝΘΗ ΤΟΥ ΚΑΛΟΥ ή ΤΟΥ ΚΑΚΟΥ – Ο αγχολυτικός ρόλος της φιλαναγνωσίας

ΑΝΘΗ ΤΟΥ ΚΑΛΟΥ ή ΤΟΥ ΚΑΚΟΥ – – Ο ΑΓΧΟΛΥΤΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΕΠΑΦΗΣ ΜΕ ΤΗ ΦΥΣΗ

ΑΝΘΗ ΤΟΥ ΚΑΛΟΥ ή ΤΟΥ ΚΑΚΟΥ – Β1 – ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΙΚΕΣ ΑΙΡΕΣΕΙΣ 1

ΑΝΘΗ ΤΟΥ ΚΑΛΟΥ ή ΤΟΥ ΚΑΚΟΥ – Β1 – ΤΑ ΝΑΡΚΩΤΙΚΑ

ΑΝΘΗ ΤΟΥ ΚΑΛΟΥ ή ΤΟΥ ΚΑΚΟΥ – ΒΙΝΤΕΟΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΚΑΙ ΟΘΟΝΕΣ

ΑΝΘΗ ΤΟΥ ΚΑΛΟΥ ή ΤΟΥ ΚΑΚΟΥ – Κακή διατροφή και υγιεινή διατροφή

ΑΝΘΗ ΤΟΥ ΚΑΛΟΥ ή ΤΟΥ ΚΑΚΟΥ – Β2 – ΤΟ ΑΓΧΟΣ

ΑΝΘΗ ΤΟΥ ΚΑΛΟΥ ή ΤΟΥ ΚΑΚΟΥ – Β2 – Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΩΣ ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΟ ΜΕΣΟ

ΑΝΘΗ ΤΟΥ ΚΑΛΟΥ ή ΤΟΥ ΚΑΚΟΥ – Β2 – Η ΥΓΙΗΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟΤΗΤΑ

ΑΝΘΗ ΤΟΥ ΚΑΛΟΥ ή ΤΟΥ ΚΑΚΟΥ – Β2 – Ο ΑΓΧΟΛΥΤΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟΤΗΤΑΣ

ΑΝΘΗ ΤΟΥ ΚΑΛΟΥ ή ΤΟΥ ΚΑΚΟΥ – Β2 – Ο ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

ΑΝΘΗ ΤΟΥ ΚΑΛΟΥ ή ΤΟΥ ΚΑΚΟΥ – Β2 – ΠΕΡΙΠΑΤΟΙ, ΘΑΛΑΣΣΙΑ ΣΠΟΡ

ΑΝΘΗ ΤΟΥ ΚΑΛΟΥ ή ΤΟΥ ΚΑΚΟΥ – Β2 – Η ΑΘΛΗΣΗ

ΑΝΘΗ ΤΟΥ ΚΑΛΟΥ ή ΤΟΥ ΚΑΚΟΥ – Β2 – ΑΓΑΠΗ ΚΑΙ ΦΙΛΙΑ

ΑΝΘΗ ΤΟΥ ΚΑΛΟΥ ή ΤΟΥ ΚΑΚΟΥ – Β1 – Ο ΥΠΕΡΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΣΜΟΣ

ΑΝΘΗ ΤΟΥ ΚΑΛΟΥ ή ΤΟΥ ΚΑΚΟΥ – ΚΑΠΝΙΣΜΑ ΚΑΙ ΑΛΚΟΟΛΙΣΜΟΣ

ΑΝΘΗ ΤΟΥ ΚΑΛΟΥ ή ΤΟΥ ΚΑΚΟΥ – ΒΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ

Διακρίσεις στην Έκθεσης Φωτογραφίας

Διακρίσεις του σχολείου μας στην Έκθεσης Φωτογραφίας

Φέτος το σχολείο μας διακρίθηκε, για μία ακόμα χρονιά, στις κατηγορίες Καλλιτεχνική φωτογραφία με δύο φωτογραφίες αλλά και στην κατηγορία Συλλογή φωτογραφιών  μαθητικής ομάδας σχολείου (πόστερ) στην έκθεση φωτογραφιών μαθητών/μαθητριών του Περιφερειακού δικτύου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Κλικ, προστάτευσέ το!» στο Βαφοπούλειο Πνευματικό Κέντρο Θεσσαλονίκης που πραγματοποιήθηκε από 15 έως 31 Μαΐου 2024.

Συμμετοχή στο Περιφερειακό δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Κλικ, προστάτευσέ το!» πήραν οι περιβαλλοντικές ομάδες:

“Ένας σπόρος, μια ιστορία” με υπεύθυνες καθηγήτριες  τις κ. Τσανανά Ε., κ. Συμεωνίδη Ε. και κ. Ντουβαρτζή Κ. με θέμα “Κλικ προστάτευσε τους καρπούς της ζωής” και 

“Μνημεία της φύσης” με υπεύθυνες καθηγήτριες τις κ. Σωτηροπούλου Κ., κ. Δημητρακοπούλου Θ. και κ. Συμεωνίδη Ε. με θέμα “Κλικ προστάτευσε τα μνημεία της φύσης”.

Στον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να έχετε μία συνολική εικόνα της έκθεσης:
https://drive.google.com/drive/folders/1aXNNEqCmf-ZeuoIx7agC7-CoL4AmNOJ6?usp=sharing

Στον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να δείτε τις φωτογραφίες και τα πόστερ που διακρίθηκαν:
https://drive.google.com/drive/folders/14KY8nXLVU6-nDxifCY96fw-6fuwyk6kD?usp=sharing

Στον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να δείτε όλη την ποικιλία δράσεων των σχολείων του δικτύου 2023-24:
https://padlet.com/klikprostateuseto/2023-2024-lsmvarsc1jkvxl32

 

 

Έκθεση φωτογραφίας

Έκθεση φωτογραφίας

Τα Περιβαλλοντικά Προγράμματα “ΚΛΙΚ …Προστάτευσε τα Μνημεία στη Φύση ” και “Ένας Σπόρος .. μια Ιστορία” παρουσίασαν σε αφίσες τις δημιουργίες τους στην έκθεση φωτογραφίας που πραγματοποιήθηκε στο Βαφοπούλειο Πνευματικό Κέντρο, το Μάιο του 2024.

Δημιουργία ψηφιακού βιβλίου

Δημιουργία ψηφιακού βιβλίου

Η περιβαλλοντική ομάδα “Ένας σπόρος μια ιστορία” με υπεύθυνες καθηγήτριες Τσανανά Ευγενία και Συμεωνίδη Ειρήνη, δημιούργησε ένα VIDEOBOOK βασισμένο στην Οδύσσεια του Ομήρου.

Οι μαθητές/τριες εργάστηκαν ομαδικά,  αποφάσισαν να γράψουν την Οδύσσεια ενός σπόρου. Διάλεξαν τίτλο και έγραψαν κείμενο βασισμένο στο μεταφρασμένο κείμενο της Οδύσσειας της Α΄ Γυμνασίου. Εμπλούτισαν το ψηφιακό βιβλίο με δικές τους σχετικές φωτογραφίες, επέλεξαν μουσική και ηχογράφησαν την αφήγησή  του.

Τέλος, παρουσίασαν το  VIDEOBOOK στο Βαφοπούλειο Πνευματικό Κέντρο, στα πλαίσια του Περιβαλλοντικού Δικτύου «ΚΛΙΚ … Προστάτευσέ το» και εκθέσανε σχετική αφίσα με τις φωτογραφίες τους.

Παρακολουθήστε στον παρακάτω σύνδεσμο το ψηφιακό βιβλίο που δημιούργησαν

http://storyj.mp/trmhkvyb

 

 

 

 

 

 

 

Εκδρομή στο Καρπενήσι

Εκδρομή στο Καρπενήσι
Στα πλαίσια του περιβαλλοντικού προγράμματος «Κλικ! Προστάτευσέ το» πραγματοποιήθηκε διήμερη εκδρομή των τμημάτων Α1 και Α3 του 6ου Γυμνασίου Καλαμαριάς  στο Καρπενήσι. 
Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν το νομό Ευρυτανίας και την πρωτεύουσά του, το ιστορικό Καρπενήσι. Την πρώτη ημέρα της εκδρομής, μετά από ένα πολύωρο και μαγευτικό ταξίδι στην ορεινή  Ελλάδα έφτασαν στη Μονή Προυσού ( 12ου αι. μ.Χ.). Η διαδρομή παράλληλα  με το φαράγγι του Βόθωνα και τον ποταμό Καρπενησιώτη  ήταν συναρπαστική. Στο μοναστήρι οι μαθητές ξεναγήθηκαν στη μικρή κρύπτη με τις τοιχογραφίες του 13ου αι.  και τη θαυματουργή εικόνα της Παναγίας της Προυσιώτισσας  κι έμαθαν την ιστορία της εικόνας και  τη σχέση του μοναστηριού με τον Γ. Καραϊσκάκη.
Στη συνέχεια, κατά την επίσκεψη στο Διαδραστικό Μουσείο Καρπενησίου οι μαθητές γνώρισαν την ιστορία και τον πολιτισμό του τόπου. Έμαθαν  για τα ιστορικά πρόσωπα που έδρασαν στην περιοχή, όπως ο Μάρκος Μπότσαρης, ο Γεώργιος Καραϊσκάκης κι αργότερα ο Στρατηγός Κονδύλης κι  ο Άρης Βελουχιώτης.
  Το βράδυ οι μαθητές περιηγήθηκαν  στα γραφικά στενά της πόλης.   Η πρώτη ημέρα της εκδρομής ολοκληρώθηκε ευχάριστα με μουσική και φαγητό σε ταβέρνα της πόλης.
 Την επόμενη ημέρα της επιστροφής, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν μια ακόμη πόλη, το Βόλο, και να περπατήσουν στο λιμάνι και τον παραλιακό πεζόδρομο απολαμβάνοντας τον Παγασητικό κόλπο. 
Η εκπαιδευτική εκδρομή έδωσε στους μαθητές δυνατότητες  για κοινωνικοποίηση κι απόκτηση ιστορικών, πολιτιστικών και γεωγραφικών γνώσεων. 

Make-a-wish

Make a wish – Κάνε μια ευχή

Θερμές ευχαριστίες σε όλους!!!

Όλοι μαζί, μαθητές, μαθήτριες  και εκπαιδευτικό προσωπικό συμμετείχαμε  και φέτος στην εκπλήρωση παιδικών ευχών. Αγοράσαμε 226 αστέρια και φιλοτεχνήσαμε το δικό μας Αστέρι Ευχών. Σας ευχαριστούμε όλους!!!

20231223 193255
Αστέρι Ευχών

20231223 193310

 

Χριστουγεννιάτικο παζάρι

Χριστουγεννιάτικο παζάρι

Το Σαββατοκύριακο 16 και 17 Δεκεμβρίου πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία Χριστουγεννιάτικο παζάρι στο χώρο του σχολείου. Ο Σύλλογος γονέων και κηδεμόνων του σχολείου μας μαζί με τους μαθητές/τριες του 15μελούς, τον όμιλο “Παράγω και επιχειρώ” και την χορωδία μας μετέτρεψαν την αίθουσα πολλαπλών χρήσεων σε μια πανέμορφη, φωτεινή χριστουγεννιάτικη γιορτή. Καλές γιορτές!!!

170301195130320231219 204254 20231219 205343  1703011832417 1703011677138 20231219 2042371703011630297

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων