Οι αστροβιολόγοι μας σε διαστημική αποστολή με αστροναύτη της NASA

35Στις 22 Μαΐου 2026 οι μαθητές του Ομίλου Αστροβιολογίας της Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου είχαν την ξεχωριστή ευκαιρία να παρακολουθήσουν την ομιλία της παλαίμαχης αστροναύτη της NASA, Dr. Bonnie J. Dunbar, η οποία επισκέφθηκε την Αλεξανδρούπολη στο πλαίσιο ειδικής ανοιχτής εκδήλωσης για μαθητές και κοινό.

Κατά τη διάρκεια της παρουσίασής της, η Dr. Dunbar μίλησε για την προσωπική και επαγγελματική της πορεία, για τα παιδικά της όνειρα και τις σπουδές που την οδήγησαν στη NASA, καθώς και για τις μοναδικές εμπειρίες που έζησε συμμετέχοντας σε πέντε διαστημικές αποστολές. Με ιδιαίτερα άμεσο και εμπνευσμένο τρόπο, τόνισε στους μαθητές τη σημασία της προσπάθειας, της επιμονής, της συνεργασίας και της πίστης στα όνειρά μας.

Οι μαθητές μας παρακολούθησαν με μεγάλο ενδιαφέρον την ομιλία και είχαν την ευκαιρία να θέσουν τις δικές τους ερωτήσεις σχετικά με τη ζωή στο διάστημα, την εκπαίδευση των αστροναυτών και το μέλλον της εξερεύνησης του διαστήματος. Η συζήτηση ήταν ιδιαίτερα ζωντανή και δημιούργησε έντονο ενθουσιασμό στα παιδιά, τα οποία εντυπωσιάστηκαν από τις εμπειρίες και τις γνώσεις της αστροναύτη.

Μετά το τέλος της εκδήλωσης, οι μαθητές φωτογραφήθηκαν μαζί της και η Dr. Dunbar υπέγραψε βιβλία αστρονομίας, χαρίζοντας στα παιδιά μια εμπειρία που σίγουρα θα θυμούνται για πολλά χρόνια.

Η συμμετοχή μας στην εκδήλωση αποτέλεσε μια μοναδική εμπειρία έμπνευσης και γνώσης, ενισχύοντας ακόμη περισσότερο το ενδιαφέρον των μαθητών για την επιστήμη, το διάστημα και την εξερεύνηση του κόσμου γύρω μας.

Υπεύθυνη Ομίλου: Θεοδώρα Τσίρκα
Συνοδός Εκπαιδευτικός: Δήμητρα Καραπατσούδη

31

 33

32

34

 

Δημοσιεύθηκε στη Δραστηριότητες, Εκπαιδευτικές επισκέψεις- Δράσεις, Όμιλος Αστροβιολογίας, Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Οι αστροβιολόγοι μας σε διαστημική αποστολή με αστροναύτη της NASA

Παρουσίαση του Ομίλου Εικαστικό Εργαστήρι

Δημοσιεύθηκε στη Εικαστικό Εργαστήρι, Όμιλοι/Ενισχυτική, Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Παρουσίαση του Ομίλου Εικαστικό Εργαστήρι

Mουσειοσκευή – «βαλίτσα» του Ελευθέριου Βενιζέλου

Με ιδιαίτερη χαρά και ενδιαφέρον υποδεχθήκαμε στο σχολείο μας τη μουσειοσκευή – «βαλίτσα» του Ελευθέριου Βενιζέλου, η οποία μας παραχωρήθηκε από το Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών και Μελετών «Ελευθέριος Κ. Βενιζέλος» για εκπαιδευτικούς σκοπούς. Οι μαθητές του Α1 είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν σημαντικές πτυχές της ζωής, της πολιτικής δράσης και της προσωπικότητας του μεγάλου Έλληνα πολιτικού μέσα από πρωτότυπο και βιωματικό εκπαιδευτικό υλικό. Φωτογραφίες, ιστορικά τεκμήρια, διαδραστικές δραστηριότητες και εκπαιδευτικά παιχνίδια βοήθησαν τα παιδιά να προσεγγίσουν την ιστορία με τρόπο δημιουργικό και ουσιαστικό. Η δράση αυτή αποτέλεσε μια ξεχωριστή εμπειρία μάθησης, καθώς οι μαθητές ταξίδεψαν σε σημαντικές στιγμές της νεότερης ελληνικής ιστορίας και προβληματίστηκαν πάνω σε έννοιες όπως η δημοκρατία, η πολιτική ευθύνη και η προσφορά στην πατρίδα. Ευχαριστούμε θερμά το Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών και Μελετών «Ελευθέριος Κ. Βενιζέλος» για την ευκαιρία που έδωσε στους μαθητές μας να έρθουν σε επαφή με την ιστορία μέσα από μια τόσο ενδιαφέρουσα και παιδαγωγικά αξιόλογη δράση.

Υπεύθυνη καθηγήτρια: κ. Μανωλοπούλου Χρυσή

30

 

Δημοσιεύθηκε στη Δραστηριότητες, Εκπαιδευτικές επισκέψεις- Δράσεις, Καινοτόμες Δράσεις, Καινοτόμες Δράσεις 2025-2026, Το escape room ως εναλλακτική μορφή αξιολόγησης των μαθητών | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Mουσειοσκευή – «βαλίτσα» του Ελευθέριου Βενιζέλου

Ενημερωτική δράση από στελέχη του Λιμενικού Σώματος Αλεξανδρούπολης

limeniko1Στο σχολείο μας ενημερωτική δράση από στελέχη του Λιμενικού Σώματος Αλεξανδρούπολης σχετικά με την ασφαλή κολύμβηση, στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος «Προσεχω – Μαθαίνω- Νοιάζομαι».
Οι μαθητές ενημερώθηκαν για βασικούς κανόνες ασφάλειας στη θάλασσα, τους κινδύνους που μπορεί να προκύψουν κατά την κολύμβηση, αλλά και για τρόπους πρόληψης και υπεύθυνης συμπεριφοράς στο υδάτινο περιβάλλον.
Μέσα από μια ενδιαφέρουσα και ουσιαστική παρουσίαση, τα παιδιά απέκτησαν χρήσιμες γνώσεις και πολύτιμες συμβουλές ενόψει της καλοκαιρινής περιόδου.
Ευχαριστούμε θερμά το Λιμενικό Σώμα για την παρουσία, την ενημέρωση και τη συμβολή τους στην καλλιέργεια κουλτούρας ασφάλειας και υπευθυνότητας στους μαθητές μας.
 limeniko2 limeniko3
Δημοσιεύθηκε στη Δραστηριότητες, Εκπαιδευτικές επισκέψεις- Δράσεις | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ενημερωτική δράση από στελέχη του Λιμενικού Σώματος Αλεξανδρούπολης

Χτίζοντας Γέφυρες μέσα από την Επιστήμη

Το εργαστήριο Φυσικών Επιστημών του ΠΤΔΕ ΔΠΘ σε συνεργασία με το 6ο Πειραματικό
Γυμνάσιο Αλεξανδρούπολης , διοργάνωσε ένα Science Fest ανοικτό για όλους στο φουαγιέ
της σχολής. Υπήρχαν διαδραστικά πειράματα, ζωντανές επιδείξεις σταθμοί όπου το κοινό
συμμετείχε, πρόβλεπε και ανακάλυπτε.. Το σχολείο μας συμμετείχε σε ένα φεστιβάλ όπου
η επιστήμη έγινε παιχνίδι, έκπληξη, εμπειρία και τρόπος να δούμε τον κόσμο αλλιώς.

1000020869
Δημοσιεύθηκε στη Δραστηριότητες, Εκπαιδευτικές επισκέψεις- Δράσεις | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Χτίζοντας Γέφυρες μέσα από την Επιστήμη

Συμμετοχή του σχολείου μας στη Γαλλική Γιορτή των Σχολείων

Μια βραδιά αφιερωμένη στον πολιτισμό της Γαλλίας, μια γιορτή της γαλλικής γλώσσας και κουλτούρας. Σε μια τοσο όμορφη εκδήλωση δεν θα μπορούσε να μη συμμετέχει το σχολείο μας.

Οι μαθητές μας τραγούδησαν το τραγούδι « Je veux»της Zaz, ένα τραγούδι που μιλάει για την ανάγκη να ζούμε ελεύθερα και αληθινά δίνοντας αξία στις απλές στιγμές, στην αγάπη, στη χαρά και στην αυθεντικότητα, μακριά από την υπερβολή και τα υλικά αγαθά.

Συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά που πήραν μέρος, συγχαρητήρια στην εκπαιδευτικό του σχολείου μας κ. Ευσταθίου Δέσποινα, που ενέπνευσε και καθοδήγησε τους μαθητές μας!

eikona Viber 2026 05 19 15 02 49 114

Δημοσιεύθηκε στη Δραστηριότητες, Εκπαιδευτικές επισκέψεις- Δράσεις | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Συμμετοχή του σχολείου μας στη Γαλλική Γιορτή των Σχολείων

Αφιέρωμα στη Γενοκτονία των Ποντίων

25Με σεβασμό και συγκίνηση πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας αφιέρωμα στη Γενοκτονία των Ποντίων, τιμώντας τη μνήμη των προγόνων μας και διατηρώντας ζωντανή την ιστορική μνήμη.
Είχαμε την ιδιαίτερη χαρά να φιλοξενήσουμε την πρόεδρο του Συλλόγου Σύλλογος Ποντίων «Αλέξιος Κομνηνός», κ. Κοτακιδου Δέσποινα, η οποία μίλησε στους μαθητές για την ιστορία, τον πολιτισμό και τις δύσκολες στιγμές που βίωσε ο ποντιακός ελληνισμός.
Οι μαθητές είχαν επίσης την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά παραδοσιακές ποντιακές φορεσιές, ενώ προβλήθηκε και σχετικό βίντεο του Υπουργείου, που βοήθησε όλους να προσεγγίσουν με μεγαλύτερη ευαισθησία και γνώση τα ιστορικά γεγονότα.
Η μνήμη δεν ξεχνιέται.
Τιμούμε το παρελθόν, διδασκόμαστε από την ιστορία και μεταφέρουμε το μήνυμα στις νεότερες γενιές.
15 16 17   20 21 22 23  26 27 28
Δημοσιεύθηκε στη Δραστηριότητες, Εκπαιδευτικές επισκέψεις- Δράσεις | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Αφιέρωμα στη Γενοκτονία των Ποντίων

Επιστήμη και δημιουργηκότητα στο 6ο Πειραματικό Γυμνάσιο Αλεξανδρούπολης

14Τι είναι η Αστροβιολογία και τι γνωρίζουμε για τη Νευροπλαστικότητα; Είναι ίδιες οι συνθήκες που επηρεάζουν τον εγκέφαλο των αστροναυτών στο διάστημα με εκείνες που διαμορφώνουν την καθημερινότητα των εφήβων στη Γη;
Οι μαθητές και οι μαθήτριες του Ομίλου Αστροβιολογίας του 6ου Πειραματικού Γυμνασίου Αλεξανδρούπολης δίνουν τις απαντήσεις μέσα από το καινοτόμο τους εγχείρημα, με τίτλο «Astro-Brain Protocol». Το project απέσπασε το 1ο βραβείο στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό “Brain Health School Challenge Greece 2026”, που διοργανώθηκε από την European Academy of Neurology, την Ελληνική Εταιρεία Νευρολογίας και το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, με στόχο την προαγωγή της υγείας του εγκεφάλου στους νέους.
Μέσα από τη μελέτη της Αστροβιολογίας και της Νευροπλαστικότητας, υπό την καθοδήγηση της καθηγήτριας Βιολόγου κ. Θεοδώρας Τσίρκα, οι μαθητές/τριες σχεδίασαν και υλοποίησαν μια ολοκληρωμένη καμπάνια ενημέρωσης. Η δράση τους δεν περιορίστηκε στη μετάδοση γνώσεων, αλλά επικεντρώθηκε κυρίως στην ενθάρρυνση αλλαγής καθημερινών συνηθειών που επηρεάζουν καθοριστικά την υγεία του εγκεφάλου.
Παράλληλα, στο πλαίσιο του μαθητικού διαγωνισμού καινοτομίας και επιχειρηματικότητας “B/innovative” για μαθητές Γ’ Γυμνασίου, δύο μαθήτριες και ένας μαθητής της Γ’ τάξης ανέπτυξαν μια δωρεάν ψηφιακή εφαρμογή επαγγελματικού προσανατολισμού, προσβάσιμη σε μαθητές και μαθήτριες Γυμνασίου και Λυκείου, αποσπώντας ιδιαίτερα θετικές κριτικές.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες που συμμετείχαν στους δύο διαγωνισμούς, συνοδευόμενοι από τη Διευθύντρια του σχολείου κα Μανωλοπούλου και την εκπαιδευτικό κα Τσίρκα, επισκέφθηκαν σήμερα το γραφείο του Δημάρχου Αλεξανδρούπολης. Εκεί είχαν την ευκαιρία να συνομιλήσουν με τον δήμαρχο κο Γιάννη Ζαμπούκη και να παρουσιάσουν αναλυτικά τη διαδικασία της εργασίας τους, η οποία βασίστηκε στη συνεργασία, τη δημιουργικότητα και την επιστημονική επικοινωνία «από μαθητές προς μαθητές».
Θερμά συγχαρητήρια στους μαθητές και τις μαθήτριες, στους εκπαιδευτικούς τους, καθώς και στις οικογένειές τους για την υποστήριξη και την πολύτιμη συμβολή τους.
Η επιτυχία τους αποτελεί έμπνευση για όλη τη σχολική κοινότητα και επιβεβαιώνει πως όταν η προσπάθεια, η συνεργασία και η αγάπη για τη γνώση συναντώνται, μπορούν να οδηγήσουν σε σπουδαία αποτελέσματα!
   13 12 11 10
703890614 1424869809674690 1999524036703990979 n
703032093 1424869733008031 3733740645443268865 n
Δημοσιεύθηκε στη Δραστηριότητες, Εκπαιδευτικές επισκέψεις- Δράσεις, Όμιλος Αστροβιολογίας, Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Επιστήμη και δημιουργηκότητα στο 6ο Πειραματικό Γυμνάσιο Αλεξανδρούπολης

Το μάθημα των Γερμανικών… στρώνει τραπέζι!

65c5fb6e 4a14 43ec adec 60efcb6cb52dΣτο πλαίσιο του μαθήματος των Γερμανικών και της θεματικής ενότητας που αφορά τις διατροφικές συνήθειες και τον πολιτισμό της Γερμανίας, οι μαθητές συμμετείχαν σε μια ξεχωριστή βιωματική δράση μέσα στην τάξη, μετατρέποντας το μάθημα σε μια γευστική και πολιτισμική εμπειρία.

Με στόχο τη γνωριμία με αυθεντικά στοιχεία της γερμανικής καθημερινότητας και κουλτούρας, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να ανακαλύψουν και να δοκιμάσουν τρόφιμα και ροφήματα που συνδέονται με το γερμανικό πρωινό και τις διατροφικές συνήθειες στη Γερμανία. Στο τραπέζι μας βρέθηκαν διάφορα είδη ψωμιού, τυριά, γλυκές γεύσεις, χυμοί και άλλα εδέσματα που οι ίδιοι οι μαθητές έφεραν με ενθουσιασμό.

Η δράση δεν περιορίστηκε μόνο στη γευστική εμπειρία. Οι μαθητές εξασκήθηκαν στη χρήση της γερμανικής γλώσσας μέσα από χρήσιμες εκφράσεις σχετικές με το φαγητό, τις προτιμήσεις και την επικοινωνία στην καθημερινή ζωή. Με τρόπο ευχάριστο και βιωματικό, είχαν την ευκαιρία να χρησιμοποιήσουν λεξιλόγιο και εκφράσεις σε αυθεντικές συνθήκες επικοινωνίας.

Μέσα από αυτή τη δραστηριότητα, οι μαθητές διασκέδασαν, συνεργάστηκαν και ανακάλυψαν πως η εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας μπορεί να συνδυαστεί με εμπειρίες που ενεργοποιούν όλες τις αισθήσεις και φέρνουν τους μαθητές πιο κοντά στον πολιτισμό της χώρας που μελετούν.

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Καπόγλου Χρ. (ΠΕ07)

Δημοσιεύθηκε στη Διδακτικές προσεγγίσεις, Δραστηριότητες, Εκπαιδευτικές επισκέψεις- Δράσεις | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Το μάθημα των Γερμανικών… στρώνει τραπέζι!

1η θέση στον 2o Πανελλήνιο Σχολικό Διαγωνισμό για την Υγεία του Εγκεφάλου – Brain Health School Challenge

2Με ιδιαίτερη χαρά και περηφάνια ανακοινώνουμε ότι το σχολείο μας κατέκτησε την πρώτη θέση στον 2o Πανελλήνιο Σχολικό Διαγωνισμό για την Υγεία του Εγκεφάλου – Brain Health School Challenge – Ελλάδα 2025–2026 στην κατηγορία των Γυμνασίων!
Ο συγκεκριμένος διαγωνισμός διοργανώθηκε από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), σε συνεργασία με την Ελληνική Νευρολογική Εταιρεία και την Ευρωπαϊκή Ακαδημία Νευρολογίας μέσω της Brain Health Mission και συμμετείχαν μαθητές από την πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Μέσα από δημιουργικότητα, συνεργασία, έρευνα και ενθουσιασμό, οι μαθητές του σχολείου μας και συγκεκριμένα οι μαθητές του Ομίλου “Αστροβιολογίας” απέδειξαν πως η γνώση και η ομαδική προσπάθεια μπορούν να οδηγήσουν σε σπουδαίες διακρίσεις.
Συγχαρητήρια σε όλους τους μαθητές που συμμετείχαν, στην υπεύθυνη εκπαιδευτικό του Ομίλου κ. Τσίρκα Θεοδ. που στήριξαν την προσπάθεια αυτή με αφοσίωση και έμπνευση.
Η επιτυχία αυτή αποτελεί για όλους μας κίνητρο να συνεχίσουμε να ονειρευόμαστε και να δημιουργούμε!
Θερμά συγχαρητήρια σε όλη την ομάδα μας!!
Θερμές ευχαριστίες στους γονείς/κηδεμόνες του σχολείου μας, οι οποίοι στηρίζουν το έργο του σχολείου μας!
5
1  3 4
Δημοσιεύθηκε στη Διαγωνισμοί, Όμιλος Αστροβιολογίας | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο 1η θέση στον 2o Πανελλήνιο Σχολικό Διαγωνισμό για την Υγεία του Εγκεφάλου – Brain Health School Challenge