Σχολική Ψηφιακή Εφημερίδα
Έμαθες τα νέα... ;
-
Πρόσφατα άρθρα
- Αξιολόγηση προσφορών από τουριστικά γραφεία για την 2/ήμερη εκδρομή της Β’ Γυμνασίου στη Θεσσαλονίκη-Βεργίνα
- Οι μαθητές της Α’ Γυμνασίου «υιοθετούν έναν ηλικιωμένο»
- Ενεργός Πολίτης Β΄ Γυμνασίου: Δράση “Αναβίωση του εθίμου των χελιδονισμάτων”
- ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
- Erasmus+ Κινητικότητα στην Κραϊόβα της Ρουμανίας: Ημέρα 3η
Σαν σήμερα
15/4/1912: Βυθίζεται ο «Τιτανικός»
Βυθίζεται ο «Τιτανικός», ύστερα από ένα φοβερό χτύπημα με παγόβουνο στο Βόρειο Ατλαντικό. Από τους 2.340 επιβαίνοντες, χάνονται στα παγωμένα νερά οι 1.595 .
- Σχετικές αναρτήσεις15/4/421 π.Χ: Η Σπάρτη και η Αθήνα διακόπτουν τις εχθροπραξίες κατά τη διάρκεια του πελοποννησιακού πολέμου, υπογράφοντας τη «Νίκειο Ειρήνη»... Θα διαρκέσει μόνο έξι χρόνια.
Η Σπάρτη και η Αθήνα διακόπτουν τις εχθροπραξίες κατά τη διάρκεια του πελοποννησιακού πολέμου, υπογράφοντας τη «Νίκειο Ειρήνη»... Θα διαρκέσει μόνο έξι χρόνια.
- Σχετικές αναρτήσεις15/4/: Παγκόσμια Ημέρα Τέχνης
H Παγκόσμια Ημέρα Τέχνης (World Art Day) γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 15 Απριλίου, ημερομηνία γέννησης Λεονάρντο Ντα Βίντσι.
- Σχετικές αναρτήσεις
Αξιολόγηση προσφορών από τουριστικά γραφεία για την 2/ήμερη εκδρομή της Β’ Γυμνασίου στη Θεσσαλονίκη-Βεργίνα
Οι μαθητές της Α’ Γυμνασίου «υιοθετούν έναν ηλικιωμένο»
Η άνοιξη φέρνει μαζί της νέες αρχές, χρώματα, αρώματα και κυρίως… αγάπη! Με αυτήν
την αίσθηση ξεκίνησε και η δράση «Υιοθετώ έναν ηλικιωμένο», που ένωσε τις φωνές, τις
καρδιές και τα όνειρα των μαθητών της Α’ Γυμνασίου με τους ηλικιωμένους του Ιωακείμειου Εκκλησιαστικού Γηροκομείου Αλεξανδρούπολης. Ήταν ένα ταξίδι γεμάτο συναίσθημα και δημιουργία, μια γέφυρα που ένωσε γενιές μέσα από την τέχνη, τη μουσική και τη φύση. Μια δράση που γεννήθηκε από την ανάγκη για προσφορά κι ενσυναίσθηση, δίνοντας ζωή στις αξίες της κοινωνικής αλληλεγγύης και της διαγενεακής συνεργασίας.
Η επίσκεψη αυτή εντάσσεται στις Δράσεις Ενεργού Πολίτη κι αποτελεί συνέχεια της
χριστουγεννιάτικης επίσκεψης των μαθητών στο γηροκομείο, όταν με τα κάλαντα και τις
ευχές τους είχαν σκορπίσει ζεστασιά και χαμόγελα στους ηλικιωμένους. Από τότε, οι μαθητές κρατούσαν στη μνήμη τους τις στιγμές εκείνες κι ανυπομονούσαν να
επιστρέψουν. Μόλις έφτασαν, τα μάτια τους άρχισαν να αναζητούν τα γνώριμα πρόσωπα,
τους «φίλους» που είχαν κάνει τότε. Με ενθουσιασμό και συγκίνηση, οι συναντήσεις αυτές γέμισαν αγκαλιές, γέλια και κουβέντες σαν να μην είχε περάσει ούτε μια μέρα από την τελευταία φορά.
Οι μαθητές ετοίμασαν ποιήματα, ζωγράφισαν κάρτες, έφτιαξαν μικρά δώρα και
προετοιμάστηκαν να γεμίσουν μελωδίες την αυλή του γηροκομείου. Όταν έφτασε η μεγάλη ημέρα, η πόρτα του γηροκομείου άνοιξε και μαζί της άνοιξαν χαμόγελα, αγκαλιές και μάτια που λαμποκοπούσαν από χαρά. Οι μαθητές τραγούδησαν τα παραδοσιακά χελιδονίσματα, μεταφέροντας με τη φωνή τους το μήνυμα της άνοιξης. Οι ηλικιωμένοι σιγοτραγούδησαν μαζί τους, θυμούμενοι άλλες εποχές. Ένας μαθητής, με τρυφερότητα και συγκίνηση, διάβασε το ποίημα που έγραψε ειδικά για αυτή τη συνάντηση.
Όταν τελείωσε, ένα θερμό χειροκρότημα γέμισε την αίθουσα, ενώ τα μάτια των ακροατών έλαμπαν από συγκίνηση.
Σαν μικροί δημιουργοί, οι μαθητές χάρισαν στους ηλικιωμένους κάρτες ζωγραφισμένες με τα χρώματα της άνοιξης κι έπλεξαν «Μάρτηδες» με κόκκινη και λευκή κλωστή,
ανταλλάσσοντας ευχές για «Καλή Άνοιξη». Μαζί, φύτεψαν πολύχρωμα λουλούδια στον
κήπο, δίνοντας μια υπόσχεση: να επιστρέψουν, όταν αυτά θα έχουν ανθίσει, για να
ξανασυναντηθούν και να δουν πως η αγάπη, όπως και η φύση, ανθίζει με φροντίδα και
χρόνο.
Η μέρα έκλεισε με έναν χορό – έναν παραδοσιακό χορό που δεν ξεχώριζε ηλικίες, αλλά
ένωνε ψυχές. Μαθητές και ηλικιωμένοι χόρεψαν μαζί, κρατώντας τα χέρια, αφήνοντας τις
καρδιές τους να μιλήσουν μέσα από τη μουσική. Ήταν μια στιγμή γεμάτη ζωή, μια
υπενθύμιση ότι η χαρά δε γνωρίζει ηλικία.
Η εμπειρία αυτή άφησε ένα βαθύ αποτύπωμα στις καρδιές όλων. Οι μαθητές έμαθαν ότι η
αγάπη δεν έχει σύνορα κι ότι μια απλή πράξη καλοσύνης μπορεί να αλλάξει τον κόσμο
ενός ανθρώπου.
Το σχολείο μας ευχαριστεί θερμά το Ιωακείμειο Εκκλησιαστικό Γηροκομείο για τη φιλοξενία κι όλους όσοι βοήθησαν να γίνει αυτή η μέρα τόσο ξεχωριστή.
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Μιντιούρης Γεώργιος, Καραμπάτσα Αηδόνα
Ενεργός Πολίτης Β΄ Γυμνασίου: Δράση “Αναβίωση του εθίμου των χελιδονισμάτων”
Η άνοιξη είναι μία από τις πιο αγαπημένες εποχές του χρόνου, γεμάτη φως, χρώματα και
ζωντάνια. Η φύση αναγεννιέται, οι μέρες μεγαλώνουν και ο καιρός γίνεται πιο ήπιος, ενώ οι άνθρωποι προσδοκούν την αλλαγή και την ανανέωση που φέρνει αυτή η εποχή.
Χαρακτηριστικό έθιμο το οποίο συνδέεται με τον ερχομό της άνοιξης είναι και τα
χελιδονίσματα, μια μελωδική γιορτή που σηματοδοτεί την υποδοχή της νέας εποχής.
Το έθιμο των χελιδονισμάτων συνδέεται άμεσα με την επιστροφή των χελιδονιών και το
τέλος του χειμώνα. Στην ελληνική παράδοση, από την προϊστορική εποχή ακόμη, τα
χελιδόνια θεωρούνται σύμβολο της αναγέννησης και της ανανέωσης. Με την άφιξή τους, οι άνθρωποι πιστεύουν ότι η φύση ξυπνά και η ζωή επιστρέφει. Η ημέρα της πρώτης
εμφάνισης των χελιδονιών θεωρείται ιδιαίτερα σημαντική και γιορτάζεται με το χελιδόνισμα.
Οι μικροί χελιδονιστές, πρωταγωνιστές του εθίμου, με τραγούδια και ευχές ξεχύνονται στις γειτονιές, επισκέπτονται τα σπίτια της περιοχής και ζητούν φιλοδωρήματα.
Τα χελιδονίσματα σηματοδοτούν τις σχέσεις του ανθρώπου με τη φύση. Στην Ελληνική
παράδοση, τα χελιδόνια είναι συνυφασμένα με την καλοσύνη, την ευτυχία και την ελπίδα.
Η εμφάνιση τους κάθε χρόνο είναι το πρώτο σημάδι ότι η φύση ξαναγεννιέται και η ζωή
επιστρέφει στους αγρούς και τα σπίτια. Το έθιμο των χελιδονισμάτων αποτελεί υπενθύμιση των αξιών της ελληνικής παράδοσης, μια έκφραση ελπίδας και χαράς που προσφέρει στους ανθρώπους την ευκαιρία να ανανεώσουν τη σχέση τους με τη φύση και την παράδοση.
Καθώς τα χελιδόνια επιστρέφουν για να φέρουν την άνοιξη, εμείς καλωσορίζουμε τη νέα
εποχή με χαμόγελα, τραγούδια και ευχές για έναν ευτυχισμένο και καρποφόρο χρόνο.
Στο πλαίσιο αυτό μαθητές και μαθήτριες μέσα από ποικίλες δημιουργικές δραστηριότητες,
τραγουδώντας, ζωγραφίζοντας, κατασκευάζοντας, καλωσορίζουν την άνοιξη. Κορωνίδα
όλων αυτών των εκδηλώσεων ήταν η συμμετοχή του σχολείου μας και συγκεκριμένα των
τμημάτων Β1 και Β4, σε εκπαιδευτική δράση με τίτλο “Χελιδονίσματα 2025” που
πραγματοποιήθηκε στις 21/3/2025 στο πάρκο ¨Ελευθερίας” στην Αλεξανδρούπολη,
τελούσε υπό την αιγίδα της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης (ΠΔΕ ΑΜΘ) και με την πολύτιμη συμβολή όλων των εμπλεκόμενων φορέων, μετατράπηκε σε γιορτή χαράς, μουσικής, δημιουργίας και πολιτιστικής συνέργειας.
Επισκεφτείτε το σύνδεσμο για να δείτε υλικό των δράσεων:
https://padlet.com/school6202425/padlet-ngq2t9xwxkwe3aum
Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Καραμπάτσα Αηδόνα, ΠΕ78
Σύμπραξη: Όμιλος Λαογραφίας, υπεύθυνη εκπαιδευτικό κ. Θεοδωρίδου Γαρυφαλλιά,
ΠΕ02
Συμμετοχή: Μιντιούρης Γεώργιος, ΠΕ79,01
Συνοδοί εκπαιδευτικοί στα χελιδονίσματα: Σκεύα Γ. , Θεοδωρίδου Γ. και Λοϊζίδης Ι.
ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
Αρχίζει σήμερα, Δευτέρα 24 Μαρτίου 2025, η υποβολή ηλεκτρονικών αιτήσεων, από τον ο/η γονέα ή κηδεμόνα ή άλλο πρόσωπο που έχει την επιμέλεια των μαθητών/τριών, στο Πληροφοριακό Σύστημα Αιτήσεων Εισαγωγής (Π.Σ.Α.Ε.) για εισαγωγή στα Πρότυπα Σχολεία (Γυμνάσια-Λύκεια), Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία (Γυμνάσια-Λύκεια), Πρότυπα Εκκλησιαστικά Σχολεία (Γυμνάσια-Λύκεια) και Πειραματικά Σχολεία (Νηπιαγωγεία, Δημοτικά Σχολεία, Γυμνάσια και Λύκεια).
Η υποβολή των ηλεκτρονικών αιτήσεων θα γίνεται στον παρακάτω σύνδεσμο:
https://depps.eservices.minedu.gov.gr/
ο οποίος και θα παραμείνει ανοιχτός για την υποβολή των αιτήσεων έως και τη Δευτέρα 7 Απριλίου 2025 και ώρα 13:00.
Erasmus+ Κινητικότητα στην Κραϊόβα της Ρουμανίας: Ημέρα 3η
Την τρίτη ημέρα του προγράμματος οι συμμετέχοντες επισκέφτηκαν το Πανεπιστήμιο της Κραϊόβα (Universitatea din Craiova). Αρχικά πραγματοποιήθηκε ξενάγηση στις αίθουσες και τα εργαστήρια του Πανεπιστημίου και ακολούθησε συζήτηση με τον Dr. Claudiu Ionuţ Popîrlan, Αντιπρύτανη του Τμήματος Επιστήμης Υπολογιστών, της Σχολής Θετικών Επιστημών του Πανεπιστημίου. Στη συνέχεια έγινε επανέλεγχος και ανάλυση της κατάστασης των δραστηριοτήτων WP2 του προγράμματος και ακολούθησε η προετοιμασία για το στάδιο WP3, «Βιώσιμη Περιβαλλοντική Φροντίδα με Αισθητήρες». Μετά την συνάντηση στο Πανεπιστήμιο πραγματοποιήθηκε περαιτέρω ξενάγηση στην πόλη της Κραϊόβα στα πιο σημαντικά σημεία ενδιαφέροντος της πόλης, όπως το Μουσείο Τέχνης (Jean Mihail Palace), όπου οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να συλλέξουν σημαντικές πληροφορίες σχετικά με την ιστορία και τον πολιτισμό, τα έθιμα, τις παραδόσεις και τις εξέχουσες προσωπικότητες της πόλης και της χώρας γενικότερα. Η ημέρα ολοκληρώθηκε με την τελετή απονομής των βεβαιώσεων συμμετοχής στους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς.
Erasmus+ Κινητικότητα στην Κραϊόβα της Ρουμανίας: Ημέρα 2η
Την δεύτερη ημέρα της συνάντησης πραγματοποιήθηκε εκδρομή στο Σπήλαιο των Αρκούδων που βρίσκεται στο χωριό Chișcău της Ρουμανίας και επίσκεψη σε σημαντικά ιστορικά και πολιτιστικά ορόσημα της γύρω περιοχής. Ακολούθησε συνάντηση στο σχολείο υποδοχής κατά τη διάρκεια της οποίας οι εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν για την τρέχουσα κατάσταση του έργου, να ανταλλάξουν πολιτιστικά στοιχεία και απόψεις πάνω σε εκπαιδευτικά θέματα και να αναπτύξουν ομαδικό πνεύμα.
Erasmus+ Κινητικότητα στην Κραϊόβα της Ρουμανίας: Ημέρα 1η
Στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ EGAIA πραγματοποιήθηκε η προγραμματισμένη κινητικότητα των εκπαιδευτικών Καπόγλου Χρ. (ΠΕ07) και Πουργιάζη Μ. (ΠΕ06) στην Κραϊόβα της Ρουμανίας.
Κατά την πρώτη ημέρα του προγράμματος, οι συμμετέχοντες/ουσες έτυχαν θερμής υποδοχής από τη χώρα φιλοξενίας με μια επίσημη τελετή στο σχολείο Mihai Eminescu. Στη συνέχεια, πραγματοποιήθηκε ξενάγηση σε όλους τους χώρους του σχολείου για μια πρώτη επαφή με το εκπαιδευτικό περιβάλλον, τους εκπαιδευτικό προσωπικό διαφόρων ειδικοτήτων και τους μαθητές/τριες του σχολείου. Έπειτα οι εκπαιδευτικοί συμμετείχαν σε επιμόρφωση για τα ψηφιακά εργαλεία Τεχνητής Νοημοσύνης, τα οποία θα χρησιμοποιηθούν σε επόμενες δραστηριότητες του προγράμματος. Ακολούθησε γεύμα και στη συνέχεια επίσκεψη στον Βοτανικό κήπο της Κραϊόβα. Η ημέρα ολοκληρώθηκε με ξενάγηση στην Παλιά Πόλη της Κραϊόβα.
“Μπουγάδα Ποίησης”: Μια γιορτή λόγου και Άνοιξης
Την Παρασκευή 21 Μαρτίου 2025, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης και τον ερχομό της Άνοιξης, το 6ο Πειραματικό Γυμνάσιο Αλεξανδρούπολης διοργάνωσε τη “Μπουγάδα Ποίησης”, μια δράση που συνδύασε τη λογοτεχνική δημιουργία με την ανοιξιάτικη αναγέννηση.
Η αυλή του σχολείου μετατράπηκε σε ένα ζωντανό χώρο έκφρασης, όπου μαθητές και μαθήτριες συμμετείχαν σε ποικίλες εκπαιδευτικές και καλλιτεχνικές δραστηριότητες. Το εργαστήριο δημιουργικής γραφής έδωσε την ευκαιρία στους μαθητές να εξερευνήσουν διαφορετικές ποιητικές φόρμες, να μελετήσουν επιλεγμένα ποιήματα και να δημιουργήσουν τις δικές τους πρωτότυπες συνθέσεις. Ειδικότερα, οι μαθητές συνομίλησαν κι αντάλλαξαν ιδέες σχετικά με την ποίηση και μελέτησαν ενδεικτικά ποιήματα που είχαν ως θέμα την ειρήνη και την άνοιξη. Συγκεκριμένα, η μελέτη ξεκίνησε με το ποίημα του Γ. Ρίτσου, Ειρήνη και του Κ. Παλαμά, Ονειρεμένος Ύμνος. Οι μαθητές εργαζόμενοι σε ομάδες των πέντε ατόμων και σε κλίμα αμοιβαίου σεβασμού, ανάγνωσαν, συζήτησαν, προβληματίστηκαν κι εξέφρασαν τα συναισθήματα τους για το κάθε ποίημα. Ο υπεύθυνος καθηγητής, κος Σιτσάνης Χ., τους παρουσίασε το θέμα της ειρήνης και της φύσης γενικά στην ποίηση κι ανέδειξε τον καίριο ρόλο και την θεματική που ενέπνευσε σπουδαίους ποιητές της νεοελληνικής λογοτεχνίας. Κατόπιν, στο πλαίσιο της δημιουργικής και διερευνητικής μάθησης, οι μαθητές, ως μικροί ποιητές και λογοτέχνες, συνέγραψαν τα δικά τους ποιήματα, κατασκεύασαν ζωγραφιές και τα παρουσίασαν στην ολομέλεια της τάξης.
Παράλληλα, οι μαθητές γνώρισαν ανοιξιάτικα έθιμα και παροιμίες μέσα από την παρουσίαση του Ομίλου Λαογραφίας της κας Θεοδωρίδου Γ., ενώ είχαν τη δυνατότητα να στολίσουν την παραδοσιακή “χελιδόνα” με λουλούδια της Άνοιξης, προσδίδοντας έναν επιπλέον συμβολισμό αναγέννησης κι αισιοδοξίας στη γιορτή. Η χελιδόνα ήταν δεμένη από τις δυο μεριές της με την ασπροκόκκινη κλωστή του Μάρτη και την κινούσαν δυο παιδιά τραβώντας την αντικριστά, με ρυθμό, πότε το ένα και πότε το άλλο. Η δράση εμπλουτίστηκε με το μουσικό δρώμενο ¨Χελιδονίσματα”, όπου οι μαθητές τραγούδησαν τα κάλαντα της Άνοιξης, αναβιώνοντας μια αγαπημένη παράδοση.
Η κορύφωση της εκδήλωσης ήρθε με τη “Μπουγάδα Ποίησης”: ποιήματα των μαθητών
αναρτήθηκαν σε σχοινιά στην αυλή, δημιουργώντας μια υπαίθρια ποιητική εγκατάσταση. Μέσα από αυτή τη συμβολική πράξη, η ποίηση βγήκε από τις σελίδες των βιβλίων και μοιράστηκε ανοιχτά, μεταδίδοντας μηνύματα έμπνευσης, ελπίδας και δημιουργικότητας.
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί:
Μιντιούρης Γεώργιος (ΠΕ79.01), Σιτσάνης Χρυσοβαλάντης (ΠΕ02), Θεοδωρίδου Γαρυφαλλιά (ΠΕ02), Κατσαρού Αποστολία (ΠΕ02), Συμεών Αικατερίνη (ΠΕ02).