Σας ενημερώνουμε ότι τους θερινούς μήνες, Ιούλιο και Αύγουστο, το σχολείο θα λειτουργεί κάθε Δευτέρα, 08.30 π.μ. έως 13.30 μ.μ.
ΕΤΗΣΙΑ ΕΚΘΕΣΗ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ 2024-2025
ΕΓΓΡΑΦΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Για την ολοκλήρωση της εγγραφής των μαθητών στην Α΄ Γυμνασίου το σχολείο θα δέχεται τους γονείς & κηδεμόνες από τη Δευτέρα 23/06/2025 έως και την Παρασκευή 27/06/2025 από τις 10.00π.μ. μέχρι τις 12.00.
Παρακαλούμε να προσέλθετε στο σχολείο και οι δύο γονείς ώστε να συμπληρώσετε από μία υπεύθυνη δήλωση. Στην περίπτωση που ένας γονέας δε μπορεί να προσέλθει στο σχολείο, μπορεί να μας στείλει στο ηλ. ταχυδρομείο του σχολείου την υπεύθυνη δήλωση μέσω gov ή επικυρωμένη. Επιπλέον, είναι απαραίτητο να προσκομίσετε συμπληρωμένο από γιατρό το ατομικό δελτίο υγείας του μαθητή (ΑΔΥΜ) και στην περίπτωση που ο μαθητής δικαιούται ειδικό μαθητικό δελτίο (σύμφωνα με το ΦΕΚ Β 4217/26.09.2018) για δωρεάν μεταφορά με μέσα μαζικής μεταφοράς, να μας φέρετε 3 φωτογραφίες του μαθητή.
Επισυναπτόμενα θα βρείτε πρότυπο της υπεύθυνης δήλωσης και του ΑΔΥΜ
Όμιλος « Οι Μικροί Σκακιστές »
Για ακόμη μία σχολική χρονιά λειτουργεί στο σχολείο μας ο Όμιλος Σκακιού με την επωνυμία «Οι μικροί Σκακιστές».
Η διδασκαλία πραγματοποιείται από τον κ. Ζαχαρία Τιακούδη, προπονητή του Μουσικογυμναστικού Συλλόγου «ΕΘΝΙΚΟΣ» Αλεξανδρούπολης. Την παιδαγωγική και οργανωτική εποπτεία έχει αναλάβει η εκπαιδευτικός κ. Βελλίδου Μαριάνθη.
Οι μαθητές εκπαιδεύονται στους κανόνες του σκακιού και καλλιεργούν θεμελιώδεις δεξιότητες που χαρακτηρίζουν έναν ικανό σκακιστή, όπως η συγκέντρωση, η ταχύτητα αντίληψης και αντίδρασης, η στρατηγική σκέψη και η προσαρμοστικότητα.
Παράλληλα, προάγονται αξίες όπως η ευγενής άμιλλα, ο αλληλοσεβασμός και η εποικοδομητική αποδοχή της ήττας, μέσα από την αναγνώριση των λαθών αλλά και των αρετών του αντιπάλου. Ενθαρρύνεται, επίσης, η επίλυση διαφορών με παιγνιώδη και πολιτισμένο τρόπο, ενισχύοντας την κοινωνική και συναισθηματική ανάπτυξη των μαθητών.
Μετά την ολοκλήρωση των μαθημάτων λαμβάνει χώρα το 3ο Ενδοσχολικό Τουρνουά Σκάκι μέσα στο χώρο του σχολείου μας.
ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΛΑΟΓΡΑΦΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΤΟΥ ΜΟΡΦΩΤΙΚΟΥ ΟΜΙΛΟΥ ΠΟΝΤΙΩΝ ΝΟΜΟΥ ΕΒΡΟΥ ΑΛΕΞΙΟΣ ΚΟΜΝΗΝΟΣ
Το μουσείο είναι τόπος μνήμης. Η συζήτηση για τη σχέση μουσείου-μάθησης-γνώσης είναι σε εξέλιξη, αφού το μουσείο αποτελεί έναν χώρο μη τυπικής εκπαίδευσης. Στεγάζει τον υλικό πολιτισμό του παρελθόντος, αντανακλά τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα της εποχής και της κοινωνίας που δημιούργησε τα αντικείμενά του, εμπεριέχει μια κατηγορία εμπειριών που ενεργοποιούν τον επισκέπτη-μαθητή σε φυσικό, νοητικό, συναισθηματικό και κοινωνικό επίπεδο. Τα εκθέματα, τεκμήρια πολιτιστικής κληρονομιάς, πλέον διαχρονικά, αντικείμενα της ζωής της αγροτοκτηνοτροφικής κοινωνίας από την οποία οι σύγχρονοι μαθητές είναι αποκομμένοι, ικανοποιούν την περιέργεια και ταυτόχρονα ωθούν προς την κατάκτηση της γνώσης. Καθώς τα αντικείμενα, πολύσημα και πολυλειτουργικά, μεταφέρουν υλικό, συναισθηματικό και συμβολικό φορτίο, μεταβιβάζουν αντιλήψεις, νοοτροπίες, συναισθήματα, συμβολίζουν αξίες.
Ο Όμιλος Λαογραφίας και Λαϊκού Πολιτισμού επισκέφτηκε το Μουσείο του Μορφωτικού Συλλόγου Ποντίων Νομού Έβρου “Αλέξιος Κομνηνός’’. Η πρόεδρος του Συλλόγου κυρία Δέσποινα Κοτακίδου ξενάγησε τα μέλη του Ομίλου στον χώρο του Μουσείου, της Βιβλιοθήκης και της Ιματιοθήκης με τις ποντιακές φορεσιές. Αρχικά παρακολουθήσαμε μια σύντομη διάλεξή της σχετική με τους Ποντίους της Αλεξανδρουπόλεως, έπειτα μάς κατατόπισε λεπτομερώς για όλα τα εκθέματα, στη συνέχεια γνωρίσαμε αναλυτικά το κάθε αντικείμενο, οι μαθητές/τριες εμπέδωσαν την ονομασία και τη χρηστική του λειτουργία, το συγκρίναμε με τα παροντικά αντίστοιχα αντικείμενα. Τα μέλη του Ομίλου επέδειξαν έντονο ενδιαφέρον και χαρά για τη γνωριμία τους με αντικείμενα της καθημερινής ζωής, με εργαλεία του γεωργικού και κτηνοτροφικού βίου, με σκεύη παρασκευής και κατανάλωσης της τροφής στην προβιομηχανική κοινωνία, εστίες, μέσα φωτισμού και θέρμανσης, εργαλεία του επαγγελματικού βίου, γνωρίσαμε και εξηγήσαμε τον αργαλειό και την επεξεργασία του νήματος για την κατασκευή των ενδυμάτων, εργαστήκαμε επάνω στους βασικούς άξονες του υλικού βίου – τροφή, ενδυμασία, κατοικία, στα βιοτικά ζητήματα του λαϊκού βίου.
Τέλος, δοκιμάσαμε παραδοσιακά ποντιακά εδέσματα, νοστιμότατα πιροσκί που παρασκεύασε η κυρία Ελένη Καραγατσίδου, μια υπέροχη γευστική εμπειρία, η οποία ολοκλήρωσε το ταξίδι μας στο Μουσείο Μορφωτικού Συλλόγου Ποντίων Νομού Έβρου “Αλέξιος Κομνηνός’’ και στον χωροχρόνο της παραδοσιακής ποντιακής κοινωνίας.
Η εκπαιδευτικός
Δρ Γαρυφαλλιά Θεοδωρίδου
«Συνομιλώντας με το βίωμα»: Μια καινοτόμος δράση
Η βιωματική μάθηση αποτελεί μια παιδαγωγική προσέγγιση που βασίζεται στην ενεργό συμμετοχή των μαθητών/τριών στη μαθησιακή διαδικασία, μέσα από εμπειρίες, πειραματισμό και αναστοχασμό. Ειδικά κατά την εφηβεία, μια περίοδο έντονης γνωστικής, συναισθηματικής και κοινωνικής ανάπτυξης, η προσέγγιση αυτή προσφέρει έναν ουσιαστικό τρόπο κατανόησης του κόσμου.
Για τους εφήβους, που διαρκώς αλλάζουν και εξελίσσονται, η απλή απομνημόνευση δεν επαρκεί για την απόκτηση γνώσης. Αναζητούν πρωτόγνωρα ερεθίσματα, που θα τους βοηθήσουν να κατανοήσουν τον εαυτό τους και το περιβάλλον τους, να νιώσουν και να ζήσουν αυτό που μαθαίνουν. Αυτήν τη δυνατότητα προσφέρει η βιωματική μάθηση.
Μέσα από δραστηριότητες όπως παιχνίδια ρόλων, εργαστήρια με χρήση ΤΠΕ, συνεργατικές εργασίες, αξιοποίηση της τέχνης και εξερεύνηση του φυσικού και κοινωνικού περιβάλλοντος, οι μαθητές/τριες ενισχύουν την κριτική τους σκέψη, αναπτύσσουν δεξιότητες συνεργασίας και μαθαίνουν με τρόπο ουσιαστικό και διαρκή. Επιπλέον, η ενεργός συμμετοχή ενισχύει τα επίπεδα κινήτρου και την αυτοπεποίθηση των παιδιών. Η βιωματική μάθηση δεν μεταδίδει απλώς γνώση· καλλιεργεί προσωπικές αξίες και στάσεις, καθιστώντας την ιδανική για αυτή την κρίσιμη αναπτυξιακή φάση.
Επομένως, δεν πρόκειται απλώς για ένα «πιο διασκεδαστικό» μάθημα, αλλά για μια μέθοδο που διαμορφώνει χαρακτήρες και προετοιμάζει τη νέα γενιά για το μέλλον.
Κατά το σχολικό έτος 2024–2025, στο μάθημα της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής της Γ΄ Γυμνασίου, υλοποιήθηκε η καινοτόμος δράση «Συνομιλώντας με το βίωμα», βασισμένη στη βιωματική μάθηση. Σκοπός της ήταν οι μαθητές/τριες να αναγνωρίσουν τον εαυτό τους ως μέλη διαφόρων κοινωνικών ομάδων και να αντιληφθούν την επιρροή που αυτές ασκούν στην ανάπτυξη της προσωπικότητάς τους. Παράλληλα, επιδιώχθηκε η καλλιέργεια δεξιοτήτων απαραίτητων για τη διαμόρφωση ενεργών και δημοκρατικών πολιτών.
Οι συμμετέχοντες προσέγγισαν με ενθουσιασμό και περιέργεια αυτό το νέο μαθησιακό πλαίσιο και αποκόμισαν πολύτιμες γνώσεις και δεξιότητες, που θα τους επιτρέψουν να λειτουργούν αρμονικά και αποτελεσματικά σε σύνθετα, συλλογικά περιβάλλοντα.
Δείγμα των δραστηριοτήτων στις οποίες συμμετείχαν οι μαθητές/τριες μπορείτε να δείτε στην ακόλουθη ηλεκτρονική διεύθυνση:
🔗 https://padlet.com/aidonakarampatsa/padlet-9eg394r9hto6rhxg
Υπεύθυνη εκπαιδευτικός:
Καραμπάτσα Αηδόνα, ΠΕ78
Η Γυναίκα στην Όπερα του 19ου αιώνα
Ένα βράδυ γεμάτο φωνές, ιστορίες και ηρωίδες… που δεν σωπαίνουν πια.
Το βράδυ της Τετάρτης 28 Μαΐου, η σκηνή του Πνευματικού Κέντρου της Μητρόπολης
Αλεξανδρούπολης γέμισε με πάθος, μελωδία και φωνές… φωνές γυναικών που κάποτε τραγουδήθηκαν από τις πιο συγκλονιστικές άριες της όπερας και απόψε ξαναγεννήθηκαν μέσα από τις μαθήτριες ενός σχολείου.
Η μουσικοθεατρική παράσταση «Η Γυναίκα στην Όπερα του 19ου αιώνα» ήταν κάτι περισσότερο από μια απλή σχολική εκδήλωση. Ήταν μια ωδή στη δύναμη της γυναικείας φωνής, ένας φόρος τιμής στις λυρικές ηρωίδες που αγάπησαν, διεκδίκησαν, πλήρωσαν, τραγούδησαν και τελικά έγραψαν ιστορία.
Μέσα από μια καινοτόμα δράση του μαθήματος της Μουσικής, επτά μαθήτριες ενσάρκωσαν γυναίκες-σύμβολα της όπερας: την αδάμαστη Κάρμεν, την καταραμένη Βιολέτα, την τραγική Ιζόλδη, τη θεϊκή Νόρμα, την παθιασμένη Τόσκα. Κάθε μια τους έφερε στο φως την ηχώ μιας άλλης εποχής και την έκανε σημερινή. Πιο αληθινή. Πιο δυνατή.
Το κοινό, μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικοί και φίλοι, ταξίδεψε με χιούμορ και συγκίνηση σε έναν κόσμο γεμάτο μουσική, αντιφάσεις και θάρρος. Μέσα από θεατρικές σκηνές και δημιουργικές αφηγήσεις οι παλιές όπερες έγιναν οικείες και οι ηρωίδες βρήκαν καινούριες φωνές: αυτές των κοριτσιών που τις υποδύθηκαν με ψυχή και συναίσθημα.
Υπεύθυνος εκπαιδευτικός
Μιντιούρης Γεώργιος (ΠΕ79)
- KODAK Digital Still Camera
- KODAK Digital Still Camera
Παρουσίαση-Απολογισμός της καινοτόμου δράσης «Μυθολογικές Διαδρομές στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη»
Με ιδιαίτερη χαρά και συγκίνηση, ολοκληρώθηκε σήμερα η παρουσίαση και ο απολογισμός της καινοτόμου δράσης «Μυθολογικές Διαδρομές στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη», μια εμπειρία που ανέδειξε τη διαθεματική προσέγγιση της γνώσης μέσα από τη σύνδεση της ελληνικής μυθολογίας με την τοπική ιστορία της Θράκης, τη γεωγραφία και τον πολιτισμό.
Οι μαθητές/τριες μας ταξίδεψαν μέσα από τους μύθους που «γεννήθηκαν» ή «πέρασαν» από τη Θράκη και την Ανατολική Μακεδονία, εξερεύνησαν τόπους, ανέλυσαν συμβολισμούς, και παρουσίασαν με δημιουργικό τρόπο τα αποτελέσματα της έρευνάς τους, αξιοποιώντας εργαλεία της ψηφιακής τεχνολογίας, (Ebook, απεικόνιση της τέχνης και δημιουγία εικόνας με τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης, της αφήγησης και των εικαστικών).
Ειδικότερα, η δράση:
- Καλλιέργησε την κριτική και δημιουργική σκέψη.
- Ενίσχυσε τη βιωματική μάθηση και τη συνεργασία.
- Ανέδειξε τον πλούτο της πολιτισμικής μας κληρονομιάς.
- Έφερε την τοπική ιστορία στο προσκήνιο, μέσα από το πρίσμα της μυθολογίας.
Τέλος, θερμές ευχαριστίες οφείλω στο Εργαστήριο Μελέτης Λατινικής Γλώσσας, Γραμματείας και Πολιτισμού του ΔΠΘ Για την εξαιρετική συνεργασία και αρωγή καθ’ όλη τη σχολική χρονιά. Ωστόσο, μέγιστες ευχαριστίες θέλω να εκφράσω στους μαθητές/τριες, που με μεράκι, ζήλο, φαντασία και αφοσίωση συνέβαλαν στην επιτυχία της δράσης.
Υπεύθυνος εκπαιδευτικός
Σιτσάνης Χρυσοβαλάντης (ΠΕ02)
ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ-ΙΟΥΝΙΟΣ 2025
Mουσικο-θεατρική παράσταση : «Η Γυναίκα στην Όπερα του 19ου αιώνα»
Τετάρτη 28 Μαΐου και
ώρα 18:00