Σχολική Ψηφιακή Εφημερίδα
Έμαθες τα νέα... ;
-
Πρόσφατα άρθρα
- Συμμετοχή στον 5ο Διεθνή Μαθητικό Διαγωνισμό Δημιουργίας Εκπαιδευτικού Επιτραπέζιου και Ψηφιακού Παιχνιδιού
- Πίνακας μαθητών/τριών που είναι υποψήφιοι/ες για το 6ο Πειραματικό Γυμνάσιο Αλεξ/πολης
- Αξιολόγηση προσφορών από τουριστικά γραφεία για την 2/ήμερη εκδρομή της Β’ Γυμνασίου στη Θεσσαλονίκη-Βεργίνα
- Οι μαθητές της Α’ Γυμνασίου «υιοθετούν έναν ηλικιωμένο»
- Ενεργός Πολίτης Β΄ Γυμνασίου: Δράση “Αναβίωση του εθίμου των χελιδονισμάτων”
Σαν σήμερα
25/4/1850: Ο Πάουλ Γιούλιους φον Ρόιτερ, ιδρυτής του πρακτορείου ειδήσεων Reuters, χρησιμοποιεί 40 περιστέρια για να μεταφέρει στους πελάτες του το κλείσιμο των τιμών του χρηματιστηρίου.
Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο
Παράδοση … με γεύση
Στο πλαίσιο του Προγράμματος Σπουδών “Ενεργός Πολίτης” με τίτλο “Παράδοση … με
γεύση” και του διδακτικού αντικειμένου των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων και, ειδικότερα, της 2ης Θεματικής Ενότητας «Φροντίζω το Περιβάλλον» οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β΄ Γυμνασίου σε συνεργασία με τους μαθητές και τις μαθήτριες του Α1 τμήματος και του
ομίλου λαογραφίας, αφού ενημερώθηκαν για τους 17 Στόχους της Βιώσιμης Ανάπτυξης,
αποφάσισαν να ασχοληθούν με την άυλη πολιτισμική κληρονομία της Θράκης, εστιάζοντας στις παραδοσιακές θρακιώτικες συνταγές. Έτσι, δημιούργησαν ηλεκτρονικό διαδραστικό ημερολόγιο για το ημερολογιακό έτος 2025, ευελπιστώντας στη συνεχιζόμενη ενημέρωση και εμπλουτισμό του με παραδοσιακές συνταγές του τόπου μας.
Η δράση αυτή αποσκοπεί σε μια προσπάθεια αναβίωσης τοπικών εθίμων που συνδέονται
με γευστικές μνήμες, τις οποίες δεν πρέπει να αφήσουμε να χαθούν στο χρόνο. Επίσης, η
προσπάθεια αυτή προτρέπει μαθητές και μαθήτριες να κατανοήσουν βιωματικά και να
υιοθετήσουν τρόπους συμπεριφοράς με τους οποίους οι παλαιότερες γενιές διδάσκουν
σεβασμό και προστασία του φυσικού και κοινωνικού περιβάλλοντος στο οποίο δραστηριοποιούνταν.
Οι μικροί δημιουργοί σας προτρέπουν να εξερευνήσετε τις σελίδες του ημερολογίου τους
και να απολαύσετε ένα ταξίδι γεμάτο μνήμες με άρωμα και γεύση.
Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Καραμπάτσα Αηδόνα
https://view.genially.com/673348f8ae5050da4cd2d1f1/guide-school-calendar-2024
Κατηγορίες: Εκπαιδευτικές επισκέψεις- Δράσεις, Χωρίς κατηγορία
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Παράδοση … με γεύση
Παρακολούθηση θεατρικής παράστασης – “Οδύσσεια” από την θεατρική ομάδα Μικρός Βορράς
Οι μαθητές της Α’ Γυμνασίου είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν την παράσταση “Οδύσσεια” από την θεατρική ομάδα Μικρός Βορράς . Ήταν μια μοναδική εμπειρία που συνδύασε τη μάθηση με την ψυχαγωγία, καθώς οι μαθητές μας ταξίδεψαν στον κόσμο του Οδυσσέα, παρακολουθώντας τις περιπέτειές του και μαθαίνοντας για τους ήρωες και τους μύθους της αρχαίας Ελλάδας.
Κατηγορίες: Εκπαιδευτικές επισκέψεις- Δράσεις
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Παρακολούθηση θεατρικής παράστασης – “Οδύσσεια” από την θεατρική ομάδα Μικρός Βορράς
Ο ήχος της αλληλουχίας: Συνθέτοντας με το DNA
Με ιδιαίτερη επιτυχία ολοκληρώθηκε η εκπαιδευτική δράση με τίτλο «Ο ήχος της αλληλουχίας: Συνθέτοντας με το DNA», που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της συνδιδασκαλίας των μαθημάτων Βιολογίας και Μουσικής της Γ΄ Γυμνασίου. Η δράση είχε ως στόχο να συνδέσει τη βιολογία και τη μουσική μέσα από έναν δημιουργικό και καινοτόμο τρόπο προσέγγισης της γνώσης.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες είχαν την ευκαιρία να εμβαθύνουν στην κατανόηση της δομής του DNA, ενός από τα πιο θεμελιώδη στοιχεία της ζωής, και παράλληλα να γνωρίσουν σύγχρονες μουσικές τεχνικές, όπως ο αλεατορισμός κι ο σειραϊσμός, που καθόρισαν τη μουσική του 20ού αιώνα.
Bάση της δραστηριότητας αποτέλεσε η επιλογή 32 βάσεων από τη νουκλεοτιδική αλληλουχία του ανθρώπινου γονιδίου TP53, το οποίο σχετίζεται με την επιδιόρθωση λαθών στο DNA του κυττάρου και κατά συνέπεια με τη μοίρα του κυττάρου. Το γονίδιο αυτό εμφανίζεται επίσης με αλλαγές (αλληλόμορφα) σε είδη φυλογενετικά σχετιζόμενα με το ανθρώπινο. Πριν την έναρξη της δράσης, έγινε επανάληψη της έννοιας του γονιδίου, της αντιγραφής, της μετάλλαξης και της εξέλιξης και δόθηκαν οι κατάλληλες οδηγίες. Επίσης, οι μαθητές ενημερώθηκαν για τη σημασία του γονιδίου TP53. Στη συνέχεια, οι μαθητές ανέλυσαν τη διαδοχή των νουκλεοτιδίων (A, T, C, G) στον άνθρωπο και σε άλλα 4 είδη (χιμπατζής, γάτα, κότα και σαρδέλα) και προχώρησαν στη «μετάφραση» αυτής της αλληλουχίας σε νότες μουσικής.
Για την οπτικοποίηση κι ακρόαση των νέων αυτών συνθέσεων, χρησιμοποιήθηκε η ψηφιακή εφαρμογή Song Maker του Chrome Music Lab. Η μετατροπή των βιολογικών δεδομένων σε μουσικές φράσεις έγινε με τη χρήση διαφορετικών οργάνων και ηχoχρωμάτων που προσφέρει η εφαρμογή, επιτρέποντας τη δημιουργία πρωτότυπων μουσικών έργων από κάθε ομάδα.
Η σύγκριση των οπτικοποιημένων μελωδιών αποκάλυψε διαφορές στις μουσικές φράσεις που προέκυψαν από τη νουκλεοτιδική αλληλουχία των διαφορετικών ειδών. Μέσα από τη διαδικασία αυτή, οι μαθητές παρατήρησαν τις νουκλεοτιδικές ομοιότητες και διαφορές μεταξύ των ειδών, ενώ ταυτόχρονα εντόπισαν μουσικές διαφοροποιήσεις ανάλογα με τη «γονιδιακή μουσική σύνθεση» κάθε οργανισμού.
Η συζήτηση που ακολούθησε επικεντρώθηκε στις έννοιες της τυχαιότητας (αλεατορισμός) και της σειράς (σειραϊσμός) τόσο στη βιολογία όσο και στη μουσική, καθώς και στη δημιουργική σύνθεση μέσα από τη σύγκλιση φαινομενικά διαφορετικών επιστημονικών και καλλιτεχνικών πεδίων.
Η δράση ανέδειξε τη διεπιστημονική διάσταση της γνώσης κι ενίσχυσε τη δημιουργική σκέψη και τη συνεργασία των μαθητών. Μέσα από τη βιωματική αυτή προσέγγιση, οι μαθητές αντιλήφθηκαν πώς η επιστήμη και η τέχνη μπορούν να αλληλεπιδρούν και να γεννούν νέες μορφές έκφρασης και μάθησης.
Η σύνθεση κι ακρόαση «του ήχου του DNA» απέδειξε πως η επιστήμη δεν περιορίζεται σε εργαστήρια και βιβλία, αλλά μπορεί να αποτελέσει πηγή έμπνευσης για τη δημιουργία μουσικής και νέων ιδεών.
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Τσίρκα Θεοδώρα, Μιντιούρης Γεώργιος
Κατηγορίες: Εκπαιδευτικές επισκέψεις- Δράσεις, Συνεργασίες/Συνδιδασκαλίες εκπαιδευτικών
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ο ήχος της αλληλουχίας: Συνθέτοντας με το DNA
Δράση: «Παίζουμε μουσειοσκευή;»
ΤΙΤΛΟΣ ΔΡΑΣΗΣ: «Παίζουμε μουσειοσκευή;»
ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ: Δρ. Γαρυφαλλιά Θεοδωρίδου – Δρ. Χρυσοβαλάντης Σιτσάνης
ΤΑΞΗ: Α’ Γυμνασίου (τμήματα Α1 – Α3)
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΔΡΑΣΗΣ
Σήμερα Τετάρτη, 11/02/2025 την 5η και την 6η διδακτική ώρα πραγματοποιήθηκε η δράση με τίτλο «Παίζουμε μουσειοσκευή;» με την Α’ τάξη του 6ου Πειραματικού Γυμνασίου Αλεξανδρούπολης και συγκεκριμένα με τα τμήματα Α1 και Α3. Οι υπεύθυνοι καθηγητές στο πλαίσιο συνδιδασκαλίας των μαθημάτων Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Αρχαίας Ιστορίας οργάνωσαν και παρουσίασαν στους μαθητές/τριες την αρχιτεκτονική του Παρθενώνα και ειδικότερα τμήματα της ζωφόρου και τις μετόπες. Αρχικά, η δράση ξεκίνησε με την προβολή οπτικακουστικού υλικού στον διαδραστικό πίνακα σχετικού τόσο με το εξωτερικό όσο και το εσωτερικό τμήμα του Παρθενώνα (π.χ. οι μαθητές ετοίμασαν ένα ιστορικό από ιδιωτική επίσκεψή τους στην Ακρόπολη βάσει της βιωματικής μάθησης, video, φωτογραφίες, αλλά και εικονική περιήγηση εντός του Παρθενώνα με αξιοποίηση των δυνατοτήτων των ψηφιακών μέσων, κλπ.). Ο στόχος ήταν η αφόρμηση των μαθητών/τριών, η οποία δημιουργήθηκε και παρουσιάστηκε ωστόσο από ίδιους τους μαθητές/τριες, όπως προειπώθηκε, εν συνεχεία ακολουθήσαμε την τεχνική της “ιδεοθύελλας”. Εξ ίσου μεταχειριστήκαμε ως τεχνικές την κινητοποίηση και την ενεργό συμμετοχή των μαθητών/τριών και έτσι στο πλαίσιο της “ανεστραμμένης τάξης”, οι μαθητές/τριες παρουσίασαν στην ολομέλεια της τάξης τις εργασίες που τους είχαν ανατεθεί με θέμα την Ακρόπολη, τη ζωφόρο και τα ελγίνεια γλυπτά του Παρθενώνα, ειδικότερα τα σχετκά με τις μετόπες και τη ζωφόρο, που αποτελούσαν και το θέμα της μουσειοσκευής.
Στο πλαίσιο του κατευθυνόμενου διαλόγου, οι μαθητές/τριες με τη βοήθεια των καθηγητών εμπλούτισαν την Ιστοριογραμμή την οποία οργανώνουν και επεξεργάζονται κατά τη διάρκεια των μαθημάτων της Αρχαίας Ιστορίας βάσει της ύλης του αναλυτικού προγράμματος· μιλήσαμε για τον 5ο, τον Χρυσό Αιώνα του Περικλή, την άνθιση της αρχιτεκτονικής, των γραμμάτων, των επιστημών και των τεχνών στην Αρχαία Αθήνα εκείνη την ιστορική περίοδο. Το παραπάνω είχε ως αποτέλεσμα να κατανοήσουν οι μαθητές/τριες το χωροχρονικό πλαίσιο της εποχής και το εννοιολογικό πλαίσιο της Δημοκρατίας, του Αρχαίου Θεάτρου και των ιστορικών συγκυριών, συνεπικουρούντος του πολιτικού οράματος του Περικλή, που γέννησαν τον Παρθενώνα εν τόπω και χρόνω συγκεκριμένω.
Με το πέρας των παρουσιάσεων και της Ιστοριογραμμής, οι υπεύθυνοι καθηγητές μοίρασαν σε κάθε ομάδα οπτικό υλικό της μουσειοσκευής αναφορικά με το θέμα και οι μαθητές εκλήθησαν να το επεξεργαστούν. Η κάθε ομάδα συζήτησε για την αντίστοιχη κάρτα που έλαβε αναφορικά με την εκάστοτε απεικόνιση του τμήματος της ζωφόρου και όλοι μαζί εξήγαγαν τα συμπεράσματα τους. Οι υπεύθυνοι καθηγητές σε όλη τη διάρκεια της δράσης είχαν ρόλο ενθαρρυντικό, υποστηρικτικό και βοηθητικό.
Τη δεύτερη διδακτική ώρα, η κάθε ομάδα με τη βοήθεια των καθηγητών κατασκεύασε προσωπίδες, μετόπες και τμήματα της ζωφόρου με γύψο καλλιτεχνίας σε καλούπια που εμπεριέχονταν στο εσωτερικό της μουσειοσκευής λειτουργ’ωντας στο πλαίσιο της παιχνιδοποίησης.
Εν συνεχεία, ακολούθησε διάλογος, αναφορικά με το θέμα, από τους μαθητές, καθώς επίσης ανατροφοδότηση και αυτοαξιολόγηση της δράσης, των αποτελεσμάτων που απεκόμισαν, γνωστικών, αισθητικών, συναισθηματικών, κ.ά, σε κλίμα αλληλοσεβασμού. Για την καλύτερη εμπέδωση και κατάκτηση της νέας γνώσης και ενισχύοντας την ομαδοσυνεργατική μάθηση μοιράστηκε στους μαθητές ένα φύλλο εργασίας περιέχον σύντομες ερωτήσεις σχετικές με το θέμα, οι μαθητές σχεδίασαν οι ίδιοι μια αρχιτεκτονική απεικόνιση, ρωτήθησαν επίσης εάν τους άρεσε η συγκεκριμένη δράση και τι ακόμη θα προσδοκούσαν από αυτήν.
Το παραπάνω είχε ως στόχο την εξαγωγή συμπερασμάτων από τους υπεύθυνους καθηγητές για την προέκταση και συνέχιση της δράσης.
Κατηγορίες: Εκπαιδευτικές επισκέψεις- Δράσεις, Συνεργασίες/Συνδιδασκαλίες εκπαιδευτικών, Χωρίς κατηγορία
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Δράση: «Παίζουμε μουσειοσκευή;»
Πρακτικό Αξιολόγησης Τουριστικών Γραφείων 4ήμερης εκδρομής στην Κωνσαντινούπολη
Κατηγορίες: Σχολικές Εκδρομές, Σχολικές εκδρομές 2024-2025
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Πρακτικό Αξιολόγησης Τουριστικών Γραφείων 4ήμερης εκδρομής στην Κωνσαντινούπολη
Άγονη Προκήρυξη
Κατηγορίες: Σχολικές Εκδρομές, Σχολικές εκδρομές 2024-2025
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άγονη Προκήρυξη
Όμιλος Διαστημικής: Συνάντηση με τον Όμιλο Αστρονομίας του 1ου Πειρ. Δ.Σ Αλεξανδρούπολης
Στα πλαίσια συνεργασίας του ομίλου αστρονομίας του 1ου Πειραματικού Δημοτικού Αλεξανδρούπολης και του ομίλου διαστημικής του 6ου Πειραματικού Γυμνασίου Αλεξανδρούπολης, πραγματοποιήθηκε συνάντηση των δύο ομίλων στον χώρο του δημοτικού σχολείου.
Οι μαθητές του δημοτικού μας ξενάγησαν στον θόλο που έφτιαξαν και παρακολουθήσαμε μια εκπαιδευτική ταινία. Με την σειρά μας, τους παρουσιάσαμε δύο εργασίες μας με τίτλο “Μαύρες και Λευκές τρύπες” και “Αποικισιμότητα Εξωπλανητών”. Ακολούθησε συζήτηση μεταξύ των ομίλων και υπόσχεση για μελλοντικές συνεργασίες.
Ευχαριστούμε πολύ τον κ Φώτη Γούσιο, υπεύθυνο του ομίλου στο Πειραματικό Δημοτικό για την αγαστή και ευχάριστη συνεργασία.
Υπεύθυνη του ομίλου του 6ου Πειραματικού Γυμνασίου και της δράσης ήταν η κα Θεοδώρα Τσίρκα.
Κατηγορίες: Όμιλος Επιστήμες του Διαστήματος
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Όμιλος Διαστημικής: Συνάντηση με τον Όμιλο Αστρονομίας του 1ου Πειρ. Δ.Σ Αλεξανδρούπολης