Ιστότοπος του 6ου Δ.Σ Μεσολογγίου

Πασχαλινές Κατασκευές!!! Easter Crafts!!!


(τμήματα: Ε1- Ε2 -ΣΤ )

Εχθές και σήμερα στο σχολείο μας δημιουργήσαμε πανέμορφες πασχαλινές κατασκευές με φαντασία, μεράκι και αγάπη!!!

Επίσης συζητήσαμε για τα οφέλη που μας προσφέρουν οι κατασκευές !

Τα παιδιά μέσα από τις κατασκευές εκφράζονται, καλλιεργούν την φαντασία τους και μέσα από την δημιουργία τους αναπτύσσουν όλες τις αισθήσεις τους. Όταν τα παιδιά δημιουργούν συνεργάζονται και συντονίζονται όλες οι αισθήσεις τους ώστε να επιτύχουν το επιθυμητό αποτέλεσμα για αυτά. Μέσα από τις κατασκευές τους τα παιδιά αντλούν αυτοπεποίθηση και ικανοποίηση.

Τα παιδιά θέλουν ευκαιρίες για δημιουργία. Έχουν ανάγκη να ξεπερνούν τον εαυτό τους και να δημιουργούν. Είναι σίγουρο ότι όταν τις δώσουμε θα εκπλαγούμε και εμείς οι ίδιοι από τα αποτελέσματα, αφού τα παιδιά συχνά έχουν δεξιότητες που ίσως αγνοούμε. Φτιάχνουν δικούς τους κόσμους μέσα από τη δημιουργία και μας καλούν να τους γνωρίσουμε…

Δράση Εθελοντισμού – Let’s do it Greece – Νοιάζομαι και Δρω


 

Στα πλαίσια του προγράμματος εθελοντισμού “Let’s do it Greece – Νοιάζομαι και Δρω”,

οργανώσαμε στο σχολείο μας δράσεις καθαρισμού του αύλειου χώρου, φύτευσης καλλωπιστικών και κηπευτικών φυτών και δημιουργίας σχολικού λαχανόκηπου.

Συγκροτήθηκε για το σκοπό αυτό ομάδα αποτελούμενη  από την Διευθύντρια, εκπαιδευτικούς, μαθητές, γονείς, γιαγιάδες και παππούδες η οποία με τη συμμετοχή της έδωσε το μήνυμα της

προσφοράς και της δύναμης να κάνουμε το κόσμο γύρω μας καλύτερο.

Συγχαρητήρια σε όλους και κυρίως στα παιδιά για αυτή τους την προσπάθεια!

 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ! ! !


          Την Τρίτη 19/02/2019, οι μαθητές της Ε΄τάξης του 6ου Δημοτικού Σχολείου Μεσολογγίου, επισκέφτηκαν τη βιβλιοθήκη της Διεξόδου, προκειμένου να παρακολουθήσουν εκπαιδευτικό πρόγραμμα κατασκευών από αλάτι. Ο εικαστικός  συνεργάτης της Διεξόδου, κ.Βαγγέλης Ρόμπολας, έδειξε στους μαθητές μας, πώς με απλά υλικά (αλάτι, φύκια, ξύλα της θάλασσας) που βρίσκονται άφθονα στο φυσικό περιβάλλον της λιμνοθάλασσας, μπορούμε να φτιάξουμε πρωτότυπες κατασκευές.  Οι μαθητές μας απόλαυσαν τη διαδικασία και αναδίπλωσαν τη δημιουργικότητά τους!

          Παράλληλα, ξεναγήθηκαν στο χώρο της βιβλιοθήκης  από τον κ.Γρηγόρη Δουλιώτη. Οι μαθητές επέστρεψαν στο σχολείο ενθουσιασμένοι κι έτοιμοι να μεταφέρουν τη γνώση που αποκόμισαν και στους υπόλοιπους μαθητές.

          Η δράση έγινε στα πλαίσια του προγράμματος : «Roots are Routes- Οι ρίζες ανοίγουν δρόμους». Ευχαριστούμε την υπεύθυνη του προγράμματος κα.Όλγα  Δασκαλή, η οποία εργάζεται ακούραστα και μεθοδικά για την υλοποίησή του.

          Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί του προγράμματος :

  • Σαραγκανίδα Παναγιώτα
  • Νάκου Παναγιώτα
  • Βασιλός Ηλίας
  • Πριοβόλου Ευθυμία
  • Κατσαρός Κωνσταντίνος
  • Ολιβώτου Διονυσία
  • Ντάνου Φωτεινή

Παγκόσμια Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας


Το 6ο Δημοτικό Σχολείο Μεσολογγίου γιορτάζει την Παγκόσμια Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας (9 Φεβρουαρίου 2019)

Η ελληνική γλώσσα διαδραμάτισε θεμελιώδη ρόλο ανά τους αιώνες, συμβάλλοντας ουσιαστικά στην εδραίωση τόσο του ευρωπαϊκού όσο και του παγκόσμιου πολιτισμού. Η  ελληνική γλώσσα κατά την αρχαιότητα ευτύχησε να καταστεί φορέας μορφοποίησης και μεταβίβασης σημαντικών επιστημονικών θεωριών, φιλοσοφικών θεωρήσεων και λογοτεχνικών κειμένων. Στην ελληνική γράφτηκαν λίγο αργότερα τα πιο σημαντικά κείμενα του Χριστιανισμού για να διαδοθούν σε ολόκληρο τον κόσμο. Στο διάβα των αιώνων υπήρξε καθοριστική η συμβολή της ως μέσου αποθησαύρισης και διάδοσης του ελληνικού πολιτισμού και επιβιώνει ως τις μέρες μας, στη νεότερη εκδοχή της, ως μια από τις μακροβιότερες ζωντανές γλώσσες παγκοσμίως.

Η γνώση και η κατανόηση της σημασίας της ελληνικής γλώσσας συνιστά βασική παιδευτική επιδίωξη. Ιδιαίτερα η νέα γενιά μπορεί να ωφεληθεί πολλαπλά, αν εξοικειωθεί με την ιστορία και τη χρήση της και αφομοιώσει δημιουργικά τον πλούτο της, γεγονός που θα της επιτρέψει να κατανοήσει τη βαθύτερη ουσία του ελληνικού πολιτισμού και την πολυδιάστατη συμβολή της ελληνικής γλώσσας στη δημιουργία του παγκόσμιου πολιτισμού.

Η θέσπιση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης, στο δεύτερο μισό του 19ου αιώνα στο δυτικό κόσμο συνέτεινε, μέσα από την περαιτέρω διάδοση του αλφαβητισμού, στην ομοιογενοποίηση της γλώσσας. Η γραφή και η εκπαίδευση επιβάλλουν ορισμένα είδη λόγου ως πρότυπα (χαρακτηριστικότερα όλων το γραπτό έναντι του προφορικού είδους λόγου).

Φέτος, στο σχολείο μας, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα ελληνικής γλώσσας, ασχοληθήκαμε  με το  τοπικό γλωσσικό ιδίωμα της περιοχής μας, τη ντοπιολαλιά, σε μια προσπάθεια ανάδειξης της διαχρονικής της αξίας και αντοχής της στο χρόνο. Η ικανότητα της ελληνικής γλώσσας με τον προφορικό λόγο, να διατηρεί αρχαιοελληνικές και ελληνιστικές ρίζες, αλλά και να ενσωματώνει ξένες λέξεις, απ΄ τους κατά καιρούς κατακτητές, αποδεικνύει τον πλούτο της αλλά και τη δύναμή της, παρά τη μεγάλη διείσδυση των νέων γλωσσών. Η γλώσσα συνδέεται άρρηκτα με τον πολιτισμό και τις αξίες της κάθε περιοχής. Οφείλουμε να διασώσουμε το τοπικό ιδίωμα, το οποίο σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να θεωρείται ότι το άτομο μιλάει «βλάχικα». Σαφώς, όταν είμαστε σε ουδέτερο χώρο, προσαρμόζουμε την ομιλία μας σε πιο ολοκληρωμένες μορφές.

Οι μαθητές μας κλήθηκαν να καταγράψουν λέξεις τις οποίες χρησιμοποιούμε στο Μεσολόγγι, να μάθουν τη σημασία τους και να φτιάξουν διαλόγους προφορικούς και γραπτούς. Διαπιστώσαμε ότι δεν ήταν καθόλου δύσκολο, εφόσον είναι ο τρόπος που μιλάμε μεταξύ μας (η ανεπίσημη γλώσσα).

Ένα από τα χαρακτηριστικά του γλωσσικού ιδιώματος της περιοχής μας είναι ότι αποβάλλονται πολλά φωνήεντα και άλλα, αντικαθιστώνται με άλλα.

Π.χ. Φλογέρα-φλουέρα

περίμενε-πιρίμινι

Κοτσύφι-κοτσύφ΄

Χασάπης-χασάπ΄ς

Οι μαθητές μας το απόλαυσαν πολύ!

Να μερικά δείγματα λέξεων του τόπου μας:

Κ΄νάου-κινάω

Μποτσόν΄-το μπουκάλι

Τσιμπερέκ΄- τε χερούλι

Καψώνου – ζεσταίνομαι

Αυγατάου – αυξάνομαι

Ξιμισάσκα – με πονάει η μέση μου

Τι κρένς – τι λες?

Σκιάχτκα – φοβήθηκα

Ταμπρούμτα – μπρούμυτα

Αστόησα – ξέχασα

Χαλεύω – ζητιανεύω

Ξαχούρδ(η)σα – έπεσα

Κολεάτζα – συναναστροφή, στενή φιλία ( έχνι κολεάτζες)

Γλήνα – γλίνη, λάσπη , γλοιώδης λάσπη από τη βροχή στα «Σάλτσαινα»

Προβέντζα – δυτικό καταστροφικό μπουρίνι

Μέσπουλα – Μούσμουλο

Αργολαβία, φλερτ, ερωτοτροπία (κάθουντι απέναντι κι κάνι αργολαβίες)

Σακίθι  -Δεξιά

Σαπάν΄- Επάνω

Σαδώθι – Αριστερά

Σακάτ΄- κάτω

Κλούρια – κουλούρια

(Κών/νος  Λάκκας, Αγγελική Λάκκα, Γιώργος Λυκούδης, Αλιάννα Λυκούδη, Ζεκιράι Νικόλαος, Άννυ Δρόσου, Δημήτρης Κατωπόδης)

Και μερικοί διάλογοι:

  • Βάβα, αύριου τι θα φκιάξεις?
  • Πιδιμ΄, σκέφτουμι να φκιάξου ψουμί.
  • – Βάβα, όταν θα’ ρθου θανι έτοιμου?
  • Ναι, τσούπα μ΄. θα του φας μι ψουμουτύρ΄. Του ξέρου ότ΄σ΄αρές΄ (Μαρίνα Ελένη)

 

΄-Ήρθι  σήμηρα η αγγόνα μ΄αλλά ιγώ έλειπα.

-Πού ήσνα?

-Είχα πάει να μάσου χόρτα, γιατί θα τγάνζα ψάρια το μεσμέρ΄κι γύρσα κουρασμέν΄(Μαριάννα Παλιάτσα)

 

 

Φίλη: Μαρή, Τασούλα με πουνάει του κιφάλι μ΄. Μήπως είμι αβασκαμέν΄? Δε μι τρας λίγου?

Μητέρα: Να φέρου λίγου ψουμουτύρ΄να προυσφαϊσουμι? (Χρύσα Μάη)

 

Τι έπαθις καμάρι μ΄?

 

 

 

 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΊΣΚΕΨΗ ! ! !


Την Τρίτη 22/01/2019 οι μαθητές του σχολείου μας, επισκέφτηκαν το Μουσείο Χαρακτικής της Βάσως Κατράκη  στο Αιτωλικό, όπου ξεναγήθηκαν από τον εικαστικό του σχολείου μας κ.Βασιλό Ηλία, ο οποίος θα υλοποιήσει πρόγραμμα χαρακτικής στο σχολείο μας.

 

Στη συνέχεια, επισκεφτήκαμε τον Φορέα Διαχείρισης Λιμνοθάλασσας στο Αιτωλικό, όπου ενημερωθήκαμε για τις δράσεις του Φορέα, έγινε ξενάγηση και προβολή video στους μαθητές σχετικά με την ορνιθοπανίδα του τόπου και τα ψάρια της λιμνοθάλασσας.

Στο τέλος, παρακολουθήσαμε με τηλεσκόπια τα φλαμίνγκο και τις πάπιες στην περιοχή των Αλυκών.

Επίσκεψη οδοντιάτρων στο σχολείο μας!


Την Πέμπτη 6/12/2018 επισκέφτηκαν το σχολείο μας οι οδοντίατροι κα.Μαρία Ζάννου και κ.Φώτιος Βασιλείου, προκειμένου να ενημερώσουν τους μαθητές των Ε΄και ΣΤ΄ τάξεων για τη στοματική υγιεινή. Προβλήθηκαν ενημερωτικά video και οι μαθητές μας γνώρισαν βιωματικά τα δόντια μας, την ονομασία τους, τον τρόπο βουρτσίσματος και το πόσο σημαντικά είναι για την υγεία όλου του σώματος, μέσα από ένα τεράστιο «στόμα»!

Οι μαθητές μας εξέφρασαν πολλές απορίες, δέχτηκαν με ενθουσιασμό τα δώρα του Οδοντιατρικού Συλλόγου
(πακέτο με οδοντόκρεμα και οδοντόβουρτσα) με την υπόσχεση ότι θα αποκτήσουν καλές συνήθειες φροντίδας των δοντιών!

Επίσκεψη στο ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Αγρινίου και παρακολούθηση της παράστασης «Ο Εγωιστής Γίγαντας»


Την Τετάρτη 5 Δεκεμβρίου 2018, οι μαθητές του σχολείου μας με τη συνοδεία των εκπαιδευτικών, παρακολούθησαν στο ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Αγρινίου την θεατρική παράσταση «Ο Εγωιστής Γίγαντας».

Πρόκειται για ένα παραμύθι του Όσκαρ Ουάιλντ, που διαπραγματεύεται  τον εγωισμό και τη μοναξιά. Η συγκινητική ιστορία του γίγαντα που δεν άφηνε τα παιδιά του χωριού να παίζουν στον κήπο του, φανερώνει πόσο αργά και με πόσο πόνο μαθαίνει κανείς να αγαπά και να εμπιστεύεται τους άλλους. Τα μηνύματα του παραμυθιού πολλά και διδακτικά…

Ήταν μια εξαιρετική παράσταση την οποία όλοι μας χαρήκαμε πολύ!

Συντελεστές Παράστασης:

διασκευή για το θέατρο: Κάτια Ζαρκάδα – Δώρα Τριανταφύλλου
σκηνοθεσία: Κάτια Ζαρκάδα
σκηνικά: Νίκος Βελτσίστας
κοστούμια: Ίνα Καραγέωργου
φωτισμοί: Δημήτρης Παπαδάκης
μουσική: Νίκος Σπηλιώτης
φωτογραφίες: Λένα Αρκουμάνη
video: Χρήστος Καρτέρης
βοηθός σκηνοθέτης: Δώρα Τριανταφύλλου

Παίζουν: Βαλεντίνα Φυλακτου, Γιούλη Μαρούση, Στάθης Σκοτίδας, Ειρήνη Κόψαλη, Γιώργος Καραβούλιας.

Πυρετός χριστουγεννιάτικης δημιουργικότητας στο σχολείο μας . . .


Τη Δευτέρα 26/11 και την Τρίτη 27/11/2018 υλοποιήθηκαν στο σχολείο μας απογευματινά εργαστήρια κατασκευής κεριών και Χριστουγεννιάτικων συνθέσεων σ’ ένα «πανηγύρι» δημιουργικότητας, όπου συμμετείχαν οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας, γονείς και μαθητές, υπό την καθοδήγηση της κα.Μάρθας Ντεκόρ.

Μυηθήκαμε στα μυστικά της κηροπλαστικής, χρησιμοποιώντας φυσικά υλικά.

Με τα χρήματα που θα συγκεντρώσουμε από τη διάθεση των κατασκευών μας, θα καλύψουμε ανάγκες του σχολείου μας.

ΚΑΛΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ ! ! !

 

Επίσκεψη στο εργαστήριο συσκευασίας αλατιού «Φλώρος» στα πλαίσια του προγράμματος «Roots are Routes»


Οι μαθητές της Ε΄ τάξης του σχολείου μας, επισκέφτηκαν το εργαστήριο συσκευασίας αλατιού του κ.Φλώρου , όπου συσκεύασαν αλάτι σε σακουλάκια και σε βαζάκια, τα οποία διακόσμησαν με ετικέτες τις οποίες κατασκεύασαν οι ίδιοι, υπό την καθοδήγηση του εικαστικού κ.Βασιλού Ηλία, εκπαιδευτικού του σχολείου μας.

Ήταν ένα πολύ δημιουργικό πρωινό!

Όταν η μάθηση έχει δημιουργικό και βιωματικό χαρακτήρα, όταν το σχολείο συνεργάζεται με φορείς της τοπικής κοινωνίας και όταν μυεί τους μαθητές σε αξίες όπως η προσπάθεια, ο σεβασμός στη φύση, η γνωριμία με το φυσικό περιβάλλον στο οποίο ζούμε, τότε μιλάμε για ΠΑΙΔΕΙΑ και όχι μόνο για εκπαίδευση!

 

ΒΡΆΒΕΥΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΏΝ ΜΑΣ!


Tην Κυριακή 18/11/2018 στο Μουσικό σχολείο Αγρινίου, η Εισαγγελία Πρωτοδικών Αγρινίου σε συνεργασία με τα σχολεία Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης του Νομού Αιτωλοακαρνανίας βράβευσε τα καλύτερα project που υλοποιήθηκαν την περσινή σχολική χρονιά , ως προσπάθεια για τη μείωση της παραβατικότητας. Από τα 850  project που υλοποιήθηκαν στα σχολεία της Α/θμιας Εκπ/σης Αιτ/νιας, βραβεύτηκαν τέσσερα, το ένα εκ των οποίων ήταν το δικό μας, με τίτλο : «Υπάρχουμε μαζί, μέσα από τη φιλαναγνωσία».

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί  του προγράμματος : 

  • Ντάνου Φωτεινή
  • Βασιλός Ηλίας
  • Ολιβώτου Διονυσία

Οι μαθητές που το έργο τους διακρίθηκε ήταν οι :

  • Καραμούζα Αναστασία
  • Κορδοπάτη Κλεοπάτρα
  • Χριστοπούλου Μαρία

Συγχαρητήρια σε όλους!

Υποσχόμαστε ότι θα συνεχίσουμε τις καλές πρακτικές!


Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων