Με αφορμή τη Διεθνή Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία στις 3 Δεκεμβρίου, το σχολείο μας ανέλαβε την οργάνωση ποικίλων δράσεων, με σκοπό την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των μαθητών σε θέματα αναπηρίας.
Τόσο σε επίπεδο τάξης όσο και σε επίπεδο σχολείου, αναδείχθηκε το ζήτημα της αναπηρίας κάθε μορφής, με τους μαθητές να συζητούν, να παρακολουθούν έργα μικρού μήκους (αλλά μεγάλης σημασίας), να λύνουν τις απορίες τους και να μιλούν ανοιχτά για ένα ζήτημα τόσο καθημερινό και ουσιαστικό, αλλά και τόσο παραγκωνισμένο πολλές φορές, λόγω της ενδεχόμενης αμηχανίας που προκαλεί, ως κάτι «ασυνήθιστο» ή «δυσάρεστο», ως ένα «δύσκολο θέμα».
Προκειμένου να αλλάξει αυτό, λοιπόν, συζητήσαμε ανοιχτά για την αναπηρία, τη διαφορετικότητα εν γένει, για την ισότητα και τα δικαιώματα, παίξαμε παιχνίδια ενσυναίσθησης και μιλήσαμε για το πόσο σημαντικό είναι να σεβόμαστε όλους τους ανθρώπους ως ίσους.
Ασφαλώς αυτή η προσπάθεια προαγωγής του σεβασμού στη διαφορετικότητα δεν περιορίζεται σε μια σύντομη εκστρατεία ενημέρωσης μερικών ημερών, αλλά αποτελεί διαρκές και μόνιμο στοιχείο του αξιακού συστήματος και της εκπαιδευτικής στρατηγικής του σχολείου μας, με συνεχείς δράσεις καθόλη τη διάρκεια της χρονιάς, και μια φιλοσοφία που διαπνέει όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.
Για το λόγο αυτό, ένας από τους τοίχους του σχολείου είναι πλέον αφιερωμένος στη διαφορετικότητα, με ορισμούς, συνθήματα, αφίσες και βασικούς κανόνες συμπεριφοράς που προάγουν το σεβασμό προς όλους, μια πρωτοβουλία των μαθητών του Δ’1 και του εκπαιδευτικού του τμήματος, κ. Θάνου Ταπεινού.
Ημερίδα ΑθλοΠΑΙΔΕΙΑΣ για τα Δημόσια και Ιδιωτικά σχολεία της Διεύθυνσης Π/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Δ’ Αθήνας
Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε η ημερίδα ΑθλοΠΑΙΔΕΙΑΣ για τα Δημόσια και Ιδιωτικά σχολεία της Διεύθυνσης Π/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Δ’ Αθήνας, στην οποία πήρε μέρος και το σχολείο μας.
Τα αθλήματα που συμμετείχαμε πραγματοποιήθηκαν στις 30/11 στο 1ο Δημοτικό Στάδιο Γλυφάδας και στο κλειστό γυμναστήριο «Οδ. Παπαδόπουλος», σε συνεργασία με το Τμήμα Αθλητισμού & Νέας Γενιάς του Δήμου Γλυφάδας.
Οι μαθητές και μαθήτριες των Γυμνασίων και Δημοτικών Σχολείων, κλήθηκαν να αγωνιστούν σε επαναλαμβανόμενα παιχνίδια μη ανταγωνιστικού χαρακτήρα στα αθλήματα της Καλαθοσφαίρισης, Ποδοσφαίρου και Πετοσφαίρισης.
Πάσα στο Μέλλον για τους μαθητές σχολείων της Γλυφάδας μας
Όλοι οι μαθητές που πήγαν, έπαιξαν, χάρηκαν κι ευχαριστήθηκαν τον αθλητισμό, χωρίς να μετράνε πόντους ή γκολ, χωρίς να υπάρχει νικητής και χαμένος. Νικητές ΗΜΑΣΤΑΝ ΟΛΟΙ!
Επίσκεψη στο Θέατρο Μαριονέτας
Οι μαθητές της Β’ τάξης επισκέφθηκαν την Τετάρτη 8 Οκτωβρίου το Θέατρο Μαριονέτας Γκότση, ένα θέατρο-εργαστήρι αφιερωμένο στις μαριονέτες, τη χειροποίητη κατασκευή τους και τη χρήση τους σε παραστάσεις.
Το πρόγραμμα της επίσκεψης περιλάμβανε διαδραστική εκμάθηση για τους τρόπους κατασκευής και την ιστορία της μαριονέτας, παιχνίδι με χειροποίητες μαριονέτες ώστε να δουν τα παιδιά από κοντά πώς κινούνται οι κούκλες, κατασκευή του δικού τους κεφαλιού μαριονέτας με πηλό στο εργαστήριο και, τέλος, την παρακολούθηση της παράστασης “Ο Μικρός Πρίγκιπας”.
Δενδροφύτευση: Μέρος Δεύτερο
Την περασμένη άνοιξη, το σχολείο μας συμμετείχε στην πρωτοβουλία του Δήμου Γλυφάδας για τη Δενδροφύτευση του Υμηττού.
Σε συνέχεια αυτής της συλλογικής προσπάθειας, τα πρωτάκια μας επισκέφθηκαν το βουνό, εξοπλίστηκαν με τα κατάλληλα εργαλεία και έπιασαν δουλειά.
Έσκαψαν, φύτεψαν, συνεργάστηκαν και… λερώθηκαν, συμβάλλοντας με τη σειρά τους στην επίτευξη του γενναίου στόχου της φύτευσης 10.000 νέων δένδρων!
Εκδρομή στο Αισθητικό Δάσος Καισαριανής
Το Δάσος της Καισαριανής επισκέφθηκαν οι μαθητές της Γ’ και Δ’ τάξης του σχολείου μας, με σκοπό να απολαύσουν έναν περίπατο στην εξοχή και να γνωρίσουν το έργο της Anima.
Η Anima είναι Σύλλογος Προστασίας και Περίθαλψης Άγριας Ζωής με πολύ σπουδαίο περιβαλλοντικό έργο, που υποστηρίζεται κυρίως από δωρεές και εθελοντές που αγαπούν τα ζώα και τη φύση.
Τα παιδιά παρακολούθησαν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Ταξίδι στην Ελευθερία” και είχαν την ευκαιρία να γίνουν για λίγο εξερευνητές και να μελετήσουν τα άγρια ζώα στο φυσικό τους περιβάλλον, να μάθουν για την παροχή πρώτων βοηθειών και την περίθαλψη ζώων μέσα από βιωματικές δραστηριότητες.
Στο τέλος, παρακολούθησαν την απελευθέρωση ενός γκιώνη πίσω στη φύση, ενώ οι μαθητές της Δ’ αποφάσισαν να υιοθετήσουν συμβολικά έναν σκαντζόχοιρο που περιθάλπεται από την Anima, εξασφαλίζοντας τα έξοδα περίθαλψης και διατροφής του για τρεις μήνες!
Εκπαιδευτική επίσκεψη στον Ναύσταθμο Σαλαμίνας
Mια ξεχωριστή εμπειρία ζήσαμε την Τετάρτη 29 Δεκεμβρίου 2023 με τους μαθητές μας της Ε΄ τάξης.
Ξεκινήσαμε με πούλμαν από τη Γλυφάδα και διαβήκαμε μέσω Περάματος την πύλη του Ναυστάθμου Σαλαμίνας, όπου επισκεφθήκαμε τη Φρεγάτα Σπέτσαι.
Η ξενάγηση υπήρξε υποδειγματική και ο ενθουσιασμός των μαθητών/τριών εκτοξεύτηκε στα ύψη!
Ευχαριστούμε θερμά το ευγενικό και φιλόξενο πλήρωμα του πλοίου για την υποδοχή και την ξενάγηση.
Ιδιαίτερα ευχαριστούμε τον συνοδό μας, Σημαιοφόρο Βρανά.
Ευχόμαστε σε όλους και όλες καλή σταδιοδρομία και καλές θάλασσες!
Γιορτή για την 50ή επέτειο του Πολυτεχνείου
50 χρόνια μετά τη 17η Νοεμβρίου 1973, οι μαθητές της Δ’ τάξης τίμησαν με μια ιδιαίτερη γιορτή την τολμηρή διαμαρτυρία των φοιτητών του Πολυτεχνείου τη μέρα εκείνη.
Με μία αναδρομή στα γεγονότα, μέσα από αφηγήσεις, θεατρικά δρώμενα, βίντεο, ποιήματα και τραγούδια, ύμνησαν τη Δημοκρατία και υπενθύμισαν σε όλους μας πόσο εύθραυστα είναι τα δικαιώματα και οι ελευθερίες, πόσο απειλούνται συνεχώς και πως δεν πρέπει ποτέ να θεωρούνται δεδομένα.
Οι μαθητές προκάλεσαν τη συγκίνηση και το θαυμασμό όλων για την αρτιότητα και τη σοβαρότητα που επέδειξαν στο εγχείρημά τους και καταχειροκροτήθηκαν. Συγχαρητήρια αξίζουν σε όλα τα παιδιά, στους εκπαιδευτικούς και τους γονείς που συνέβαλαν στην υλοποίηση της παράστασης και ιδιαίτερα στους δασκάλους των τμημάτων, κ. Χριστίνα Ντάκα και κ. Θάνο Ταπεινό, για το συντονισμό όλης της γιορτής!
Πρόσκληση σε απογευματινή συνάντηση επικοινωνίας και βραδιάς κινηματογράφου
Αγαπητοί γονείς σας προσκαλούμε σε απογευματινή συνάντηση γνωριμίας, επικοινωνίας, ενημέρωσης και ανταλλαγής απόψεων για την ως τώρα λειτουργία του σχολείου μας,
την ΤΕΤΑΡΤΗ 15 Νοεμβρίου 2023
στις 6.30 το βράδυ, στον χώρο υποδοχής του σχολείου μας.
Στη συνέχεια, θα ακολουθήσει κινηματογραφική βραδιά με την προβολή μιας πολύ «δυνατής» συγκινησιακά κι επίκαιρης ταινίας.
Στο Μουσείο Αφής
Την Τετάρτη 25 Οκτωβρίου, η Δ’ τάξη επισκέφθηκε το Μουσείο Αφής, μοναδικό στην Ελλάδα και ένα από τα 5 μουσεία του είδους στον κόσμο, που δίνει τη δυνατότητα σε όλους να προσεγγίσουν ισότιμα τον Πολιτισμό και την τέχνη, μέσω της αφής! Το μουσείο δεν απευθύνεται, όμως, μόνο σε άτομα με προβλήματα όρασης, αλλά και σε βλέποντες, με σκοπό την ενημέρωση και ευαισθητοποίησή τους σε θέματα αναπηρίας της όρασης.
Οι μαθητές παρακολούθησαν ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα διαδραστικού και βιωματικού χαρακτήρα, όπου έμαθαν για τον κώδικα Braille, ψηλάφισαν εκθέματα-αντίγραφα διάσημων γλυπτών από την αρχαία Ελλάδα και εξασκήθηκαν στη λεκτική περιγραφή για να βοηθήσουν τον “μη βλέποντα” συμμαθητή τους στην περιήγησή του στο μουσείο, δραστηριότητες που ενισχύουν την καλλιέργεια των εννοιών αποδοχής της διαφορετικότητας και συμπερίληψης.
ΣΧΟΛΙΚΗ ΓΙΟΡΤΗ ΕΘΝΙΚΗΣ ΕΠΕΤΕΙΟΥ 28ης ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940
Σας προσκαλούμε στη σχολική γιορτή του 6ου Δημοτικού Σχολείου Γλυφάδας για να τιμήσουμε την
εθνική επέτειο της 28ης Οκτωβρίου του 1940.
Μαθητές και εκπαιδευτικοί των τμημάτων Ε1, Ε2 και Ε3 θα παρουσιάσουν θεατρικά δρώμενα, ποιήματα, τραγούδια και ανακοινωθέντα της εποχής.
Η γιορτή μας θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 27 Οκτωβρίου
ENΑΡΞΗ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΓΙΟΡΤΗΣ : 8:30 π.μ.
Οι μαθητές της Ε΄τάξης και οι εκπαιδευτικοί ΚΑΡΑΜΟΛΕΓΚΟΣ ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ – ΧΙΟΝΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ – ΧΡΗΣΤΟΥ ΣΩΤΗΡΙΑ































