Τσικνοπέμπτη

Την ημέρα της τσικνοπέμπτης διασκέδασαν όλα τα παιδάκια και γευτήκαν ωραίους μεζέδες κατάλληλοι για την ημέρα αυτήν από τον μπουφέ που είχαν ετοιμάσει οι γονείς στο νηπιαγωγείο. Μιλήσαμε για το έθιμο της τσικνοπέμπτης και γίναμε μασκαράδες με όμορφες μάσκες που έφτιαξαν τα παιδιά.

Αποκριάτικο Πάρτυ

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

Ο σύλλογος γονέων και κηδεμόνων του 5ου Νηπιαγωγείου Θήβας, σας προσκαλεί στην αποκριάτικη εκδήλωση του, η οποία θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 19 Φεβρουαρίου 2012 και ώρα 10:00 π.μ. στον παιδότοπο «ΜΑΓΙΚΟΣ ΑΥΛΟΣ».

Τα παιδάκια μας θα μεταμφιεστούν, θα διασκεδάσουν, θα χορέψουν, θα παίξουν με κλόουν και θα περάσουμε ευχάριστα όλοι μαζί.

Τιμή πρόσκλησης: 5€.

Η νερατζούλα

Νερατζούλα φουντωμένη
με νεράτζια φορτωμένη.
Την Δευτέρα την σκαλίζω
και την Τρίτη την ποτίζω,
την Τετάρτη και την Πέμπτη
την κλαδεύω την ραντίζω.
Νερατζούλα φουντωμένη
με νεράτζια φορτωμένη.

 

 
 
 
Την Παρασκευή νεράτζια
το καλάθι μου γεμίζω,
Σάββατο τα ξεφλουδίζω
και τα διπλοσυγυρίζω.
Νερατζούλα φουντωμένη
με νεράτζια φορτωμένη.
 

Και την Κυριακή κοπιάστε
το γλυκό να δοκιμάστε.

Το ταξίδι της σταγόνας

– Από πού είσαι, ποταμάκι;
– Από κείνο το βουνό.
– Πώς τον λέγαν τον παππού σου;
– Σύννεφο στον ουρανό.
– Ποια ’ναι η μάνα σου;
– Η μπόρα.–
Πώς κατέβηκες στη χώρα;–
Τα χωράφια να ποτίσω
και τους μύλους να γυρίσω.
– Στάσου να σε ιδούμε λίγο,
ποταμάκι μου καλό.
– Βιάζομαι πολύ να φύγω,
ν’ ανταμώσω το γιαλό.

Zαχαρίας Λ. Παπαντωνίου

Φλεβάρης, Κουτσοφλέβαρος…

Φλεβάρης ,κουτσοφλέβαρος, έρχεται κούτσα κούτσα, όλο νερά και λούτσα.

Ο Φλεβάρης κι αν χιονίσει, πάλι άνοιξη θ’ ανθίσει. Μα αν κάμει και πεισμώσει, μες τα χιόνια θα μας χώσει.

Ο Φλεβάρης κι αν φλεβίσει, καλοκαίρι θα μυρίσει.

Ο Φλεβάρης με νερό, κουτσός μπαίνει στο χορό

Χιόνια του Φλεβαριού, χρυσάφι του καλοκαιριού.

 

 

Γιατί ο Φλεβάρης έχει μόνο 28 μέρες;

Σύμφωνα με τη λαϊκή παράδοση , ο Φεβρουάριος μαζί με τα άλλα αδέρφια του , τον Ιανουάριο και το Μάρτιο αποφάσισαν να ενώσουν το κρασί τους σε ένα βαρέλι καθώς η παραγωγή ήταν λιγοστή . Ο Φεβρουάριος όμως τρύπησε το βαρέλι από κάτω  χωρίς να ρωτήσει τα αδέρφια του με αποτέλεσμα να πιει όλο το κρασί και να μεθύσει !
 Γι’ αυτό πολλές φορές δεν ξέρει τι κάνει κι έχει άστατο καιρό … κι όπως λέει χαρακτηριστικά και η παροιμία : “Ο Φλεβάρης κι αν φλεβίσει , καλοκαίρι θα μυρίσει ! Μα αν τύχει και θυμώσει μες στο χιόνι θα μας χώσει ! ”
Τα αδέρφια του για να τον τιμωρήσουν για αυτή τη συμπεριφορά , του πήραν ο καθένας από  μια μέρα . Έτσι ο Φλεβάρης έγινε Κουτσοφλέβαρος κι έχει μονάχα 28 μέρες . Μόνο κάθε τέσσερα χρόνια παίρνει μαι μέρα ακόμη και τότε η χρονιά είναι δίσεκτη . Πολλοί πιστεύουν ότι το δίσεκτο έτος φέρνει κακοτυχία κι έτσι αποφεύγουν να θεμελιώσουν σπίτια ή να παντρευτούν ! 

http://dreamskindergarten.blogspot.com/

Χειμώνας

Ο χειμώνας φέρνει μεταβολές στη φύση και στον άνθρωπο. Τα φυλλοβόλα δέντρα ρίχνουν τα φύλλα τους και μένουν γυμνά. Τα μονοετή φυτά παύουν να υπάρχουν και τα πολυετή σταματούν την ανάπτυξή τους.

Παρόλη όμως τη φαινομενική ηρεμία, η φύση προετοιμάζεται και περιμένει την άνοιξη για να δείξει την ανάπτυξή της. Οι γεωργοί οργώνουν τα χωράφια και τα τακτοποιούν για να φυτέψουν την άνοιξη. Οι κτηνοτρόφοι κατεβάζουν τα κοπάδια τους στα χειμαδιά, στους κάμπους. Οι άνθρωποι προετοιμάζουν τη θέρμανσή τους για τα σπίτια και ντύνονται με πιο ζεστά ρούχα για να μην κρυώνουν. Αναγκάζονται να μένουν πιο πολλές ώρες στο σπίτι, αλλά τη μονοτονία του χειμώνα τη διακόπτουν πολλές γιορτές, όπως οι Απόκριες.

Αναπτύσσοντας λοιπόν αυτό το θέμα εργασίας με τα παιδιά, ασχολούμαστε με τα παρακάτω:

  • Ο καιρός τον χειμώνα
  • Η φύση τον χειμώνα
  • Χειμωνιάτικα ρούχα
  • Τα σπόρ του χειμώνα
  • Τα ζώα των πάγων και ζώα σε χειμερία νάρκη
  • Οι Εσκιμώοι
  • Χειμωνιάτικες κατασκευές
  • Τραγούδια, ποιήματα και παραμύθια για τον χειμώνα.

 

Κοπή βασιλόπιτας

Την Πέμπτη 12 Ιανουαρίου 2012 τα παιδάκια και οι νηπιαγωγοί έκοψαν σπιτικές βασιλόπιτες και καλωσόρισαν την νέα χρονιά.

 

Ευχόμαστε σε όλους καλή χρονιά, με υγεία και αγάπη!

 

Καλλιτεχνικό – Δημιουργικό Εργαστήρι

Μέσα σε εορταστικό κλίμα συγκεντρωθήκαμε σε μια αίθουσα όλα τα νήπια, μαζί με την Πέμπτη τάξη του 5ου Δημοτικού σχολείου και την δασκάλα τους. Χωριστήκαμε σε 3 ομάδες. Η μία ομάδα έφτιαχνε Χριστουγεννιάτικες κάρτες, η άλλη Χριστουγεννιάτικες κατασκευές και η τελευταία μελομακάρονα με την βοήθεια δύων μαμάδων από τον σύλλογο γονέων του νηπιαγωγείου. Όλα μαζί τα παιδιά συνεργάστηκαν και το αποτέλεσμα ήταν εντυπωσιακό. Ευχαριστούμε τα παιδάκια του δημοτικού για την βοήθειά τους.  

Χριστούγεννα, η γιορτή της αγάπης

Όλα τα παιδάκια του νηπιαγωγείου μαζί ετοίμασαν καρδούλες για να κατασκευάσουμε το «Δέντρο της Αγάπης».

 

 

 

 

 

 

Πώς πρέπει να εκφράζουμε την αγάπη μας στα παιδιά

Τις μέρες των Χριστουγέννων κάθε χρόνο συμβαίνει κάτι μοναδικό, όλα γύρω μας αλλάζουν και αποκτούν μια ιδιαίτερη αίσθηση ομορφιάς και αγάπης. Η διάθεση όλων επηρεάζεται καθώς, έστω και για λίγο, η σκέψη όλων μας επιστρέφει στους ανθρώπους που αγαπάμε και στο πώς μπορούμε να τους δείξουμε την αγάπη μας. Μέρες διασκέδασης γεμάτες με δώρα, εκπλήξεις και πράξεις αγάπης. Το ερώτημα που τίθεται, όμως, είναι κατά πόσο γνωρίζουμε να εκφράζουμε την αγάπη ως άνθρωποι αλλά κυρίως ως γονείς. Θεωρούμε δεδομένο ότι τα παιδιά μας γνωρίζουν ότι τα αγαπάμε αλλά είμαστε σίγουροι γι’ αυτό; Η αλήθεια είναι ότι πολλές φορές, χωρίς να το θέλουμε, δημιουργούμε αμφιβολίες στα παιδιά μας για την αγάπη μας προς εκείνα.

Πώς εκφράζεται η αγάπη;

Η αγάπη που κάθε γονιός έχει για το παιδί του είναι αναμφίβολα μεγάλη, δεν κατορθώνουν όμως πάντοτε οι γονείς να εκφράσουν σωστά την αγάπη τους, δημιουργώντας συχνά εσφαλμένες εντυπώσεις στα παιδιά τους. Η αλήθεια είναι ότι δεν υπάρχει κάποιος χρυσός κανόνας τον οποίο θα μπορούσαν οι γονείς να ακολουθούν ώστε να έχουν πάντοτε το καλύτερο αποτέλεσμα. Υπάρχουν όμως κάποιες σημαντικές διαπιστώσεις από τους ειδικούς σε θέματα παιδοψυχολογίας, οι οποίες ενδέχεται να σας φανούν χρήσιμες.

Διατηρείτε πάντοτε μια θετική στάση απέναντι στο παιδί σας.  Είναι πραγματικά εντυπωσιακό το πόσα πολλά μπορείτε να πετύχετε στο να κατευθύνετε το παιδί σας σε σωστές συμπεριφορές και σημαντικές επιτυχίες, με το να του μιλάτε πάντοτε με θετικό τρόπο. Προτιμήστε στη μεταξύ σας επικοινωνία θετικές διατυπώσεις και αποφύγετε τα αρνητικά σχόλια. Για παράδειγμα, ακόμη και αν έχετε εκνευριστεί και θέλετε να μαλώσετε το παιδί σας γιατί δεν κάνει κάτι που του ζητήσατε, μην πείτε ποτέ στο παιδί σας: «Είσαι τεμπέλης και δεν μπορείς να κάνεις τίποτα σωστό». Προτιμήστε να του πείτε: «Το ξέρω ότι αν το θελήσεις μπορείς να πετύχεις οτιδήποτε». Με τις θετικές διατυπώσεις κατορθώνετε να ενισχύσετε την αυτοπεποίθηση του παιδιού, ενώ παράλληλα του δίνετε να καταλάβει πόσο πολύ πιστεύετε σε αυτό και τις δυνατότητές του. Για κάθε παιδί, το να νιώθει ότι οι γονείς του πιστεύουν σε αυτό είναι ένα ανεκτίμητο εφόδιο για την πορεία του στη ζωή.

Να ακούτε με προσοχή ό,τι σας λέει το παιδί σας.  Ίσως να θεωρείτε ότι τα καθημερινά περιστατικά του σχολείου ή οι εξελίξεις του αγαπημένου του σίριαλ δε σας ενδιαφέρουν γιατί έχετε άλλα «πιο σπουδαία» στο μυαλό σας. Μην κάνετε όμως το λάθος να αποπάρετε το παιδί σας όταν έρχεται με ενθουσιασμό να σας πει τα σπουδαία του νέα. Για το παιδί, το να δίνετε σημασία σε όσα σας λέει, είναι μια ξεκάθαρη απόδειξη ότι το ίδιο είναι πολύ σημαντικό για εσάς.

Η αγάπη σας πρέπει να δίνεται χωρίς όρους.  Δεν πρέπει να λέτε στο παιδί σας ότι θα το αγαπάτε μόνο αν είναι καλό ή μόνο αν κάνει αυτό που του ζητάτε. Το παιδί πρέπει να νιώθει ότι εσείς θα το αγαπάτε ό,τι και αν γίνει, δεν πρέπει να αποκτήσει την εντύπωση ότι η αγάπη σας υπάρχει μόνο υπό προϋποθέσεις. Το να νιώθει το παιδί σας ότι η αγάπη που έχετε γι’ αυτό θα υπάρχει πάντοτε, είναι ο ιδανικός τρόπος για να έχει το παιδί το θάρρος να σας εκμυστηρεύεται όλα όσα του συμβαίνουν. Διαφορετικά από φόβο ότι μπορεί να πάψετε να το αγαπάτε, υπάρχει κίνδυνος να σας κρύβει ό,τι πιστεύει ότι θα σας απογοητεύσει.

Να βάζετε όρια στις ελευθερίες του παιδιού χωρίς να γίνεστε υπερπροστατευτικοί. Αν αφήνετε το παιδί σας απόλυτα ελεύθερο να κάνει ό,τι θέλει, το μήνυμα που παίρνει το παιδί είναι ότι δεν ενδιαφέρεστε για το τι κάνει στη ζωή του. Από την άλλη, αν θέτετε διαρκώς περιορισμούς στη δράση του παιδιού, από φόβο μήπως πάθει κάτι, είναι σα να του λέτε ότι δεν το εμπιστεύεστε καθόλου και ότι είστε σίγουροι ότι μόνο του δεν μπορεί να αντιμετωπίσει τίποτε. Το ιδανικό είναι να εφαρμόσετε κάποιους σταθερούς κανόνες για το ποια είναι τα όρια της ελευθερίας που του παρέχετε, έτσι ώστε αφενός να νιώθει ότι ανησυχείτε και ότι νοιάζεστε και αφετέρου να μη νιώθει ότι το πνίγετε με την αγάπη σας.

Οι γονείς είναι ισχυρά πρότυπα για τα παιδιά

Μην ξεχνάτε ότι τα παιδιά για να μάθουν πώς πρέπει να συμπεριφέρονται στρέφονται προς τους γονείς και τους μιμούνται. Κάθε πράξη σας και πολλές φορές κάθε σχόλιο που κάνετε καταγράφετε στη μνήμη των παιδιών ως κανόνας συμπεριφοράς. Πρέπει επομένως να έχετε υπόψη σας ότι η καθημερινή σας συμπεριφορά είναι πολύ σημαντική για τη συναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού σας. Κάθε προτέρημά σας, κάθε καλή σας πράξη γίνεται ένα υπέροχο μάθημα για το παιδί σας, το ίδιο όμως συμβαίνει και με κάθε ελάττωμά σας. Μην ξεχνάτε, λοιπόν, ότι με τον τρόπο που ζείτε δημιουργείτε την εικόνα που έχει το παιδί σας για τον κόσμο και τις σχέσεις μεταξύ των ανθρώπων, φροντίστε λοιπόν όσα προσπαθείτε να του μάθετε με τα λόγια να συμβαδίζουν και με τις πράξεις σας.

πηγή:http://www.mynewbaby.gr/

Επίσκεψη

Τα παιδάκια με μεγάλη χαρά υποδέχτηκαν τον πατήρ Δανιήλ στο νηπιαγωγείο μας. Συζήτησαν μαζί του, είπαν τραγουδάκια και ετοίμασαν δώρα. Ευχαριστούμε τον πάτερ για την επίσκεψη του και για τα κεράσματα που πρόσφερε.

 

 

  

Χριστουγεννιάτικος Στολισμός-Κατασκευές

Επίσκεψη σε κατάστημα παιχνιδιών

Με αφορμή το εορταστικό κλήμα των ημερών επισκεφτήκαμε ένα κατάστημα παιχνιδιών της γειτονιάς μας, παρατηρήσαμε τον χριστουγεννιάτικο στολισμό και τα πολλά παιχνίδια. Ευχαριστούμε πολύ για τα δωράκια που πρόσφερε το κατάστημα στα παιδάκια.      

 

 

 
 

 

Ταξίδι στη «σχηματοχώρα»

Δραστηριότητες:

 

  • Κατασκευές: Ο κύριος και η κυρία τριγωνούλης/α, κυκλούλης/α, ορθογωνούλης/α, τετραγωνούλης/α
  • Τραγουδάμε τραγούδια για το κάθε σχήμα και χορεύουμε
  • Δημιουργούμε σχήματα με το σώμα μας
  • Ελεύθερες δημιουργίες με σχήματα ατομικές και ομαδικές
  • Κατασκευή ζωγραφιάς με τίτλο: «Ταξίδι στη σχηματοχώρα».

 

 
 

 

Ελιά

Νοέμβριος ο τρίτος μήνας του φθινοπώρου. Το κρύο δυναμώνει, πλησιάζουν οι γιορτές, μαζεύουμε και τις ελιές.

 

Διερεύνηση θέματος

Συζητάμε με τα παιδιά και καταγράφουμε τις γνώσεις και τις απορίες τους:

–         Τι είναι η ελιά(καρπός και δέντρο)

–         Που υπάρχουν ελιές (στους ελαιώνες)

–         Τι κάνουμε τις ελιές ( τρώγονται, φτιάχνουμε λάδι

–         Πως γίνεται το λάδι και γιατί είναι χρήσιμο

 

Ιστόγραμμα:

ΕΛΙΑ

  • ξύλο, έπιπλα ,εργαλεία
  • λάδι (διατροφή, ως φάρμακο και καλλυντικό, ως μέσο φωτισμού)
  • Αρχαία Ελλάδα-κότινος-Ολυμπιακοί αγώνες, μύθος της Αθηνάς
  • Ελαιοτριβείο

 

Δραστηριότητες:

  • Μαθαίνουμε για το λάδι, γνωρίζουμε τα διάφορα είδη λαδιού
  • Παρατηρούμε το χρώμα του
  • Συζητάμε με τα παιδιά πως αλέθαμε τις ελιές τα παλιά χρόνια με τις μυλόπετρες και τα ελαιοπιεστήρια που χρησιμοποιούμε σήμερα.
  • Πως τρώγονται οι ελιές(ξιδάτες, αλατισμένες)
  • Λεξιλόγιο: Ελαιώνας λιόπανο
  • Παρατηρούμε τα φύλλα της ελιάς, το σχήμα, το χρώμα και από τις δύο μεριές
  • Λέμε παροιμίες και αινίγματα.
  • Βλέπουμε εικόνες και βίντεο.
  • Κάνουμε διάφορες κατασκευές ομαδικές και ατομικες.
  • Βλέπουμε το δέντρο της ελιάς από κοντά.

 

Λαϊκές εκφράσεις για την ελιά:

 

«Του ‘βγαλε το λάδι»

«Την έκανες τη λαδιά σου»

«Βγαίνεις όλο λάδι»

«Ρίχνει λάδι στη φωτιά»

 

Αινίγματα

 

Από κλαδάκι κρέμεται

στην αγορά πουλιέται

το εξωτερικό της τρώγεται

το κόκαλο πετιέται.

 

Τι είναι; (η ελιά)

 

 

Δίνω γεύση στο φαί σου

βιταμίνες στο κορμί σου

Στο νερό όμως μέσα δεν μένω

Θυμήσου!

 

Τι είναι; (το λάδι)

  

   

Άγιος Νεκτάριος

      Τη Δευτέρα 14 Νοεμβρίου το νηπιαγωγείο μας λειτουργήθηκε στο παρεκκλήσι των Αγίων Θεοδώρων που είναι αφιερωμένο στον Άγιο του αιώνα μας, τον Άγιο Νεκτάριο, φάρος πνευματικός και οδηγός φρόνησης και σωφροσύνης.

      Αναστάσης ήταν το πρώτο του όνομα και είχε μεγάλη αδυναμία στη γιαγιά του που την περίμενε να ψάλλουν μαζί «Ελεήμον ελέησον με». Είχε μεγάλη έφεση στα γράμματα αλλά οι καιροί ήταν δύσκολοι και οι φτωχοί γονείς, σε ηλικία μόλις 10 ετών, τον στέλνουν με ένα μπογαλάκι στην Κωνσταντινούπολη να εργαστεί για να ζήσει. Πράγματι μπήκε στη δούλεψη ενός σκληρού αφεντικού που μόνο ένα πιάτο φαί του έδινε. Ο καιρός περνούσε και τα ρούχα του τρίφτηκαν, τα παπούτσια του γέμισαν τρύπες. Με μάτια βουρκωμένα και πλήρη εμπιστοσύνη στο Χριστούλη άρχισε να του γράφει ένα γράμμα όπως τα παιδάκια κάνουν στον Άγιο Βασίλη.

 « Χριστούλη μου», «δεν έχω ρούχα πια για να ντυθώ κόντυνε και τρύπησε το παντελόνι μου και το παλτό μου τρίφτηκε».

«Δεν έχω παπούτσια για να περπατήσω και οι γονείς μου, δεν μπορούν να μου στείλουν είναι πολύ φτωχοί».

         Την επόμενη μέρα ξεκινάει για το ταχυδρομείο και τον βρίσκει ο γείτονας του.

 «Πού πας έτσι βιαστικός;»

«Πάω να ταχυδρομήσω το γράμμα στο Χριστούλη».

«Δωστο μου παιδί μου, θα το πάω εγώ, εσύ πήγαινε στη δουλειά σου».

        Ο ευσεβής κύριος διαβάζει το γράμμα και μεσολαβεί για το δέμα που βρέθηκε στην πόρτα του μικρού. «Από τον χριστούλη» , έγραφε το δέμα. Η χαρά του μικρού δεν περιγράφεται. Την επόμενη όμως μέρα φορώντας τα και πηγαίνοντας στο μαγαζί το σκληρό αφεντικό τον ξυλοφορτώνει άγρια, πιστεύοντας ότι έκλεψε. Τον γλύτωσε ο μεσολαβητής του Χριστού και από τότε άλλαξε η ζωή του παιδιού αυτού που θα επέμενε εξορίες , συκοφαντίες, πίκρες για το όνομα του Κυρίου μας για να έχουμε σήμερα τον Άγιο μας Νεκτάριο.  

          

Το σώμα μου, ο εαυτός μου

Δραστηριότητες

 

  • Κατασκευή ταυτότητας
  • Ζωγραφίζω το πρόσωπο μου
  • Ζυγίζομαι , μετρώ το ύψος μου
  • Διακρίνω τις διαφορές μου με τα άλλα παιδιά ως προς το ύψος, βάρος, χρώμα μαλλιών και ματιών, συγκρίνω, βγάζω συμπεράσματα
  • Κατασκευή ομαδικού πίνακα με το χρώμα των ματιών και των μαλλιών μας και ζωγραφική
  • Συζήτηση για την διαφορετικότητα των παιδιών από άλλες χώρες και ανάπτυξη συναισθημάτων σεβασμού.
      

 

17 Νοέμβρη

     Δραστηριότητες:

  • Συζήτηση για την επέτειο του Πολυτεχνείου,
  • Κατασκευές σχετικά με το Πολυτεχνείο,
  • Ανάγνωση της Ντενεκεδούπολης της Ευγενίας Φανίκου, κατασκευή φιγούρων και δραματοποίηση του παραμυθιού την ημέρα της γιορτής.

 

Σπορά

  Δραστηριότητες:

  • Συζήτηση για το πώς μεγαλώνει ένα φυτό,
  • βλέπουμε και αγγίζουμε τους σπόρους,  βλέπουμε εικόνες, τραγουδάμε για τον γεωργό, μιλάμε για τις εμπειρίες και τα βιώματα μας.
  • Το επάγγελμα του φούρναρη, ζωγραφίζουμε τον φούρναρη και το ψωμί, βλέπουμε εικόνες.
  • Παρασκευή ψωμιού στο νηπιαγωγείο

Πρόσκληση

Ο Σύλλογος γονέων και κηδεμόνων του 5ου Νηπιαγωγείου Θήβας σε συνεργασία με τις νηπιαγωγούς, σας προσκαλεί στο εκκλησάκι των Αγίων Θεοδώρων που εγκαινιάστηκε πρόσφατα: «Άγιος Νεκτάριος» για το προσκύνημα στα λείψανά του, την Δευτέρα 14 Νοεμβρίου ώρα 9:00π.μ.  

Με ευλογία για τα

παιδάκια μας.

Γιορτή των Ταξιαρχών

 Δραστηριότητες για την σημερινή ημέρα:

  •    Συζήτηση για τους αγγέλους , για το ποια ονόματα γιορτάζουν σήμερα, για την γιορτή της πολεμικής αεροπορίας.
  •    Κατασκευή «αρχάγγελος Μιχαήλ και Γαβριήλ».
  •    Κατασκευή αεροπλανάκι.
  •    Παρακολούθηση φωτογραφιών και βίντεο με αεροπλάνα.
  •    Ανάγνωση παραμυθιού: «Ο Δαίδαλος και ο Ίκαρος».   

 

Στάμπες και τυπώματα

Τα παιδιά χρησιμοποίησαν τις σφραγίδες, τις βούτηξαν σε διάφορα χρώματα και   έκαναν στάμπες σε λευκό χαρτί.

 

 

 

Έπειτα  έκαναν το ίδιο και στον υπολογιστή. Με τo λογισμικό ζωγραφικής “tux paint” έκαναν τις σφραγίδες τις επιλογής τους, έγραψαν το όνομα τους και εκτύπωσαν την δημιουργία τους.  

 

 

 

 

 

28η Οκτωβρίου

Η Επέτειος του Όχι, αφορά την άρνηση της Ελλάδας στις ιταλικές αξιώσεις επί τελεσιγράφου που επιδόθηκε στις 28 Οκτωβρίου του 1940, στον Έλληνα Πρωθυπουργό, συνέπεια της οποίας ήταν η είσοδος της Χώρας στο Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο και η έναρξη του Ελληνοϊταλικού πολέμου του 1940. Η ημερομηνία αυτή καθιερώθηκε να εορτάζεται στην Ελλάδα κάθε χρόνο ως επίσημη εθνική εορτή και αργία.

 Η ελληνική σημαία:Μια θεωρία λέει ότι το κυανό χρώμα συμβολίζει το γαλάζιο της θάλασσας του Αιγαίου και το λευκό σιμβολίζει τα κύματα. Άλλη θεωρία λέει ότι οι πέντε κυανές λωρίδες συμβολίζουν  τις συλλαβές “ε-λευ-θε-ρί-α” και οι τέσσερις λευκές τις συλλαβές “ή θά-να-τος.

 

Κατασκευές των παιδιών:

Φθινόπωρο

Δραστηριότητες για το φθινόπωρο:

  • Συζήτηση για τις αλλαγές που συμβαίνουν στην φύση, βλέπουμε εικόνες, παρατηρούμε τα δέντρα της αυλής.
  • Αλλαγή στον τρόπο ζωής των ανθρώπων σε σχέση με το καλοκαίρι: φθινοπωρινά ρούχα, προετοιμασία του σπιτιού για τον χειμώνα, λιγότερες ώρες που είμαστε έξω.
  • Κατασκευή ομπρέλας, φθινοπωρινών δέντρων, χελωνίτσας, σαλιγκάρι.
  • Φθινοπωρινά φρούτα: ομαδοποίηση φρούτων, δοκιμάζουμε τα φρούτα, ζωγραφίζουμε τα φρούτα, αίνιγμα για το ρόδι και ζωγραφική, κατασκευή τρισδιάστατων μήλων, παρασκευή κομπόστας μήλου.
  • Αποδημητικά πουλιά: Ομαδοποίηση αποδημητικών πουλιών και μη, αναγνώριση των ονομάτων τους και των βασικών τους χαρακτηριστικών, βλέπουμε εικόνες και βίντεο, ζωγραφίζουμε.
  • Τραγουδάμε, λέμε ποιήματα και παραμύθια για το φθινόπωρο.
 

 
 
 

 

 

Κόβοντας με το ψαλιδάκι…

Σήμερα δώσαμε για πρώτη φορά στα παιδάκια μας ψαλίδια.

Συζητήσαμε μαζί τους και δείξαμε τον τρόπο που τα χρησιμοποιούμε , ώστε να έχουμε ένα ασφαλές και όμορφο αποτέλεσμα.

Το κάθε παιδάκι πήρε το ψαλιδάκι και προσπάθησε να κόψει το σπιτάκι που τους δώσαμε ακλουθώντας τις γραμμές. Σαν πρώτη προσπάθεια τα αποτελέσματα ήταν πολύ καλά.

Αφού λοιπόν χρωμάτισαν και έκοψαν το σπιτάκι, το κόλλησαν είτε σε χαρτόνι για να φτιάξουμε ομαδικά ένα χωριό, είτε ατομικά το κάθε παιδί το δικό του σπιτάκι.

Ολοκλήρωσαν την δημιουργία τους χρησιμοποιώντας δακτυλομπογιές. 

       

Γράφω το όνομά μου.

Μαζί με τα παιδιά αποφασίσαμε να κάνουμε μια πρώτη απόπειρα να γράψουμε το όνομά μας.

Γράψαμε και πλαστικοποιήσαμε καρτελάκια με το όνομα του κάθε παιδιού. Τα ρίξαμε στο πάτωμα και ένα ένα κάθε παιδί προσπαθούσε να βρει το όνομα του, είτε αναγνωρίζοντας το πρώτο γραμματάκι, είτε χρησιμοποιώντας  σαν πίνακα αναφοράς τα ονόματα τους στα συρτάρια. Αν κάποιο παιδί δεν ήταν σίγουρο ότι είχε το σωστό όνομα τοποθετούσε το καρτελάκι πάνω από το όνομα του στο συρτάρι του και έτσι με μεγάλη του χαρά έβρισκε το σωστό.

Έπειτα τα παιδιά προσπάθησαν να αντιγράψουν το όνομά τους.

Οι καρτέλες αυτές θα χρησιμοποιηθούν όλη την χρονιά σε διάφορα παιχνίδια με τα ονόματα, αλλά και σαν βοηθητικό εργαλείο των παιδιών όταν θέλουν να υπογράψουν την ζωγραφιά τους. 

Μ’ αυτόν τον τρόπο θα παρακολουθούμε την εξέλιξη της γραφής καθ΄ όλη την διάρκεια της χρονιάς.          

 

   

4 Οκτωβρίου:Παγκόσμια ημέρα των ζώων

Η Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων πρωτογιορτάστηκε το 1931 σ’ ένα συνέδριο περιβαλλοντιστών στη Φλωρεντία, ως ένας τρόπος για την ευαισθητοποίηση κοινού και ειδικών για τα υπό εξαφάνιση ζώα. Από τότε, η γιορτή διευρύνθηκε και περιλαμβάνει όλα τα είδη του ζωικού βασιλείου.

 

Στο νηπιαγωγείο μιλήσαμε για αυτήν την ημέρα, αναφέραμε τα δικαιώματα των ζώων και πως ο άνθρωπος πρέπει να τα αντιμετωπίζει. Γι’ αυτό τον λόγο φτιάξαμε μια όμορφη και απλή καρτούλα για να δείξουμε την αγάπη μας στα ζώα.  

 

H Διεθνής Διακήρυξη των Δικαιωμάτων των Ζώων (1978)

Άρθρο 1
Όλα τα ζώα γεννιούνται με ίσα δικαιώματα στη ζωή και στη δυνατότητα ύπαρξης.

Άρθρο 2
1. Ο άνθρωπος οφείλει να σέβεται τη ζωή κάθε ζώου.
2. Ο άνθρωπος ανήκει στο ζωικό βασίλειο και δεν μπορεί να εξοντώνει ή να εκμεταλλεύεται τα άλλα είδη του ζωικού βασιλείου. Αντίθετα, οφείλει να χρησιμοποιεί τις γνώσεις για το καλό των ζώων.
3. Κάθε ζώο δικαιούται φροντίδας, προσοχής και προστασίας από τον άνθρωπο.

Άρθρο 3
1. Κανένα ζώο δεν πρέπει να υποβάλλεται σε κακομεταχείριση ή απάνθρωπη συμπεριφορά.
2. Αν η θανάτωση ενός ζώου θεωρηθεί υποχρεωτική πρέπει να γίνεις στιγμιαία, ανώδυνα και χωρίς καμιά πρόκληση αγωνίας του ζώου.

Άρθρο 4
1. Κάθε ζώο δικαιούται να ζήσει στο φυσικό του χώρο (γη, θάλασσα, αέρας) και να αναπαράγεται σύμφωνα με τους φυσικούς νόμους,
2. Η στέρηση ελευθερίας του ζώου ακόμη κι αν γίνεται για μορφωτικούς σκοπούς είναι αντίθετη προς τη διακήρυξη δικαιωμάτων αυτού.

Άρθρο 5
1. Κάθε ζώο που από παράδοση θεωρείται κατοικίδιο δικαιούται να ζήσει με το ρυθμό και τις συνθήκες ζωής και ελευθερίας που αντιστοιχούν στο είδος του. 2. Η διαφοροποίηση αυτών των συνθηκών από τον άνθρωπο έχει σκοπούς κερδοσκοπικούς και είναι αντίθετη προς τη διακήρυξη.

Άρθρο 6
1. Κάθε ζώο που αποτελεί σύντροφο του ανθρώπου έχει δικαίωμα διάρκειας ζωής ανάλογης με τη φυσική του μακροβιότητα.
2. Η εγκατάλειψη ενός ζώου θεωρείται πράξη απάνθρωπη και εξευτελιστική.

Άρθρο 7
Αναφορικά με τα ζώα που προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στον άνθρωπο, η διάρκεια και η ένταση δουλειάς πρέπει να είναι σε λογικά πλαίσια, η διατροφή τους ικανοποιητική και η ανάπαυσή τους υποχρεωτική.

Άρθρο 8
1. Οποιοσδήποτε πειραματισμός πάνω στα ζώα, ιατρικός, επιστημονικός, κλπ. Αντιτίθεται προς τα δικαιώματα των ζώων, εφόσον προκαλεί πόνο σωματικό ή ψυχικό.
2. Πρέπει να επιδιώκεται η αντικατάσταση του πειραματισμού πάνω στα ζώα από άλλες υπάρχουσες τεχνικές.

Άρθρο 9
Τα ζώα που εκτρέφονται για τη διατροφή του ανθρώπου πρέπει να στεγάζονται, να τρέφονται, να μετακινούνται και να θανατώνονται χωρίς πρόκληση πόνου και αγωνίας.

Άρθρο 10
1. Απαγορεύεται η εκμετάλλευση των ζώων για τη διασκέδαση των ανθρώπων. 2. Η έκθεση ζώου και τα θεάματα που χρησιμοποιούν ζώα αποτελούν καταστρατήγηση της αξιοπρέπειας και του σεβασμού προς τη ζωή του ζώου.

Άρθρο 11
Κάθε πράξη που χωρίς λόγο προκαλεί θάνατο ζώου είναι βιοκτονία, είναι έγκλημα απέναντι στη ζωή.

Άρθρο 12
1. Κάθε πράξη που προκαλεί θάνατο μεγάλου αριθμού άγριων ζώων αποτελεί «γενοκτονία», έγκλημα απέναντι στο είδος.
2. Η μόλυνση και οποιαδήποτε καταστροφή του φυσικού μας περιβάλλοντος οδηγούν στη γενοκτονία.

Άρθρο 13
1. Σεβασμός επιβάλλεται ακόμη και στο νεκρό ζώο.
2. Κάθε σκηνή βίας στην τηλεόραση και το σινεμά, με θύματα ζώα πρέπει να απαγορευτεί και μόνο οι σκηνές που έχουν σκοπό να ενημερώσουν για τα δικαιώματα των ζώων οφείλουν να προβάλλονται.

Άρθρο 14
1. Οι οργανισμοί προστασίας και προάσπισης των ζώων πρέπει να αντιπροσωπεύονται από κάθε κυβέρνηση.
2. Τα δικαιώματα του ζώου πρέπει να κατοχυρωθούν απ’ τους νόμους, όπως ακριβώς και τα δικαιώματα του ανθρώπου.

http://www.sansimera.gr/worldays/58

Ο Τρύγος

Αφόρμηση: Ένα παιδάκι είχε φέρει για πρωινό μουστοκούλουρα. Τα έδειξε στα άλλα παιδιά, τα μύρισαν και άρχισαν να αναρωτιούνται από τι έχουν φτιαχτεί. Έτσι ξεκίνησε το νέο μας θέμα με τίτλο: ο Τρύγος.

 

Σαν πρώτη φάση συζητήσαμε με τα παιδιά τι σημαίνει τρύγος και βλέποντας σχετικές φωτογραφίες τα παιδιά ανέφεραν εμπειρίες τους, αλλά και ότι άλλο είχαν ακούσει για το θέμα. Έτσι μέσα από την συζήτηση το θέμα άρχισε να γίνεται όλο και πιο ενδιαφέρον και τα παιδιά θέλησαν πολύ να ασχοληθούμε μ’ αυτό.

 

Έτσι προχωρήσαμε στη δεύτερη φάση του προγράμματος και κατασκευάσαμε ένα ιστόγραμμα με έννοιες σχετικές με τον τρύγο, τις οποίες θα γνωρίσουμε, άλλα και με προτάσεις δραστηριοτήτων που μας είπαν τα ίδια τα παιδιά:

 

Τρύγος:

  • Τι είναι; Πότε γίνεται; Που γίνεται; Πως γίνεται;
  • Αμπέλι, Πατητήρι, Οινοποιείο. Σήμερα και στα παλιά χρόνια.
  • Ποιοι δουλεύουν στο αμπέλι.
  • Σταφύλι: Τι φτιάχνουμε με τα σταφύλια; (χυμό, γλυκό, μούστο, σταφίδες)
  • Μούστος: Κρασί, ξίδι, μουσταλευριά, μουστοκούλουρα.
  • Δραστηριότητες- Προτάσεις των παιδιών:
  1. Να φτιάξουμε σταφύλια με χαρτί.
  2. Να τραγουδήσουμε.
  3. Να ζωγραφίσουμε.
  4. Να παίξουμε.
  5. Να φτιάξουμε μουστοκούλουρα.
  6. Να φτιάξουμε μουστοκούλουρα με πλαστελίνη.
  7. Να δοκιμάσουμε κρασί.
  8. Να φάμε σταφίδες και σταφύλια.
  9. Να κόψουμε αμπελόφυλλα.
  10. Να δούμε φωτογραφίες και βίντεο με το πατητήρι.

 

 Τρίτη Φάση: Υλοποίηση δραστηριοτήτων:

                        Να φτιάξουμε σταφύλια με χαρτί:

 

                                  Να ζωγραφίσουμε:

                          

                         Να παίξουμε:

Δραματοποίσαμε το τραγούδι “σε μια ρώγα από σταφύλι καθώς επίσης παιξαμε το πάτημα των σταφυλιών.

 

                    Να φάμε σταφίδες και σταφύλια:

 

                      Να φτιάξουμε μουστοκούλουρα:

Τα παιδιά έφεραν συνταγές και υλικά από το σπίτι τους.

Συνταγή

  • 1 ποτήρι μούστο
  • 1 ποτήρι ελαιόλαδο
  • 1 ποτήρι ζάχαρη
  • 1 κουταλιά σόδα
  • 1 κουταλιά αμμωνία
  • 1 κουταλιά κανελογαρύφαλλα
  • 1 ποτήρι του κρασιού κονιάκ

 

Ανακατεύετε τα υλικά και τα ζυμώνεται προσθέτοντας όσο αλεύρι χρειαστεί μέχρι η ζύμη να γίνει μαλακή. Στη συνέχεια πλάθετε και ψήνετε να μουστοκούλουρα σε ταψί ελαφρά λαδωμένο.  

 

 

 

 

 

 

 

                    Να τραγουδήσουμε:

Μάθαμε το τραγούδι «σε μια ρώγα από σταφύλι».

 

 

               

Οργάνωση των γωνιών

Συνεχίζουμε αυτήν την εβδομάδα με την οργάνωση των γωνιών στις τάξεις:

  • Συρταράκια των παιδιών
  • Ημερολόγιο
  • Πίνακας καιρού
  • Πίνακας εποχών
  • Παρουσιολόγιο
  • Γωνιές γραφής και μαθηματικών
  • Γωνιές μεταμφιέσεων
  • Οικοδομικό υλικό