Όρια 5ου Νηπιαγωγειου
Τα όρια της περιοχής εγγραφών για το νηπιαγωγείο περικλείονται από τις εξής οδούς:
Π.Καραμαγκιόλη και Αυλίδος, βγαίνοντας από την πόλη δεξιά ,έως Ησιόδου ανεβαίνοντας δεξιά έως τη διασταύρωση με Ψαρρών.
Από Ψαρρών και πάνω εκατέρωθεν της Ησιόδου , Ματσαγγούρα έως Ζωοδόχου Πηγής και Χατζηλάμπρου.
Χατζηλάμπρου ,Οπλαρχηγου Βόγκλη ως Λαμπράκη, αριστερά ανεβαίνοντας τη Λαμπράκη, Κεραμιδιάρη αριστερά ανεβαίνοντας τη εώς τη
Χατζηλάμπρου.
ΕΓΓΡΑΦΕΣ 2024-25
Σύμφωνα με το άρθρο 2 της υπ’ αρ. πρωτ. 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767) ΚΥΑ των Υπουργών Παιδείας και Θρησκευμάτων και Επικρατείας αρμόδιο για θέματα Ψηφιακής Διακυβέρνησης, για την εγγραφή του νηπίου/προνηπίου οι γονείς/ κηδεμόνες πρέπει να ακολουθήσουν τα εξής βήματα
- Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην Ηλεκτρονική Υπηρεσία
«Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με τη χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).
- Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/) και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.
- Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (προαιρετικά) και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.
Για την υποβολή της αίτησης οι γονείς/κηδεμόνες συμπληρώνουν διαδοχικά τα ακόλουθα (παρ. 2 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β’ 1767):
α) τα στοιχεία του προνηπίου/ νηπίου για το οποίο αιτούνται την εγγραφή. Το σύστημα διαλειτουργεί με το Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool και παρέχει στους γονείς/κηδεμόνες κατάλογο των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή τους μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα. Τα στοιχεία των τέκνων είναι συμπληρωμένα και οι γονείς/κηδεμόνες επιλέγουν το/τα τέκνο/α για το/τα οποίο/α επιθυμούν να υποβάλουν αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο ο κατάλογος δεν περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμούν να εγγράψουν, έχουν τη δυνατότητα να εισάγουν μόνοι τους τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου και να τεκμηριώσουν τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας είτε με ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή,
β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας τους, την οποία τεκμηριώνουν αναρτώντας σε ψηφιακή μορφή εγγράφου σχετικό αποδεικτικό, όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο, ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,
γ) τα στοιχεία άλλου/ων τέκνου/ων, που φοιτά/ούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, εφόσον υπάρχει/ουν και για το/τα οποίο/α θα χρειαστεί να προσκομίσει Βεβαίωση Φοίτησης από τον/τη Διευθυντή/ντρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας.
δ) εάν επιθυμούν τη φοίτηση του προνηπίου/νηπίου στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής, στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα και στο Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.
ε) τα στοιχεία των συνοδών των προνηπίων/νηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρησή τους από τη σχολική μονάδα ενώ παράλληλα επιλέγουν τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου/προνηπίου».
Πριν την οριστική υποβολή της αίτησης, (παρ 3 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767) οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από την ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) για τα παραστατικά που θα απαιτηθεί να προσκομίσουν κατά την επίσκεψή τους στη σχολική μονάδα και εντός της προσθεμίας που ορίζει ο/η Διευθυντής/ντρια- Προϊστάμενος/η του Νηπιαγωγείου. Σε αυτά τα παραστατικά, πέρα από τα (γ) και (δ) εφόσον τα έχει αιτηθεί, περιλαμβάνονται :
α) η αίτηση εγγραφής για το τμήμα πρόωρης υποδοχής, για το Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα και για το Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.
β) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, σύμφωνα με τη με αρ. πρωτ. Φ.6/1094/80261/Δ1/20-5-2015 Εγκύκλιο (Α.Δ.Υ.Μ.)
γ) Βιβλιάριο υγείας του/της μαθητή/τριας, ή άλλου στοιχείου, από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών. (παρ. 4, του άρθρου 6 του Π.Δ 79/2017 (Α΄ 109), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 4 α του άρθρου 44 του ν.4777/2021 (Α΄ 25).
δ) Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. εφόσον υπάρχει, σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του/της μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Πριν την τελική υποβολή της αίτησης (οριστικοποίηση) απαιτείται η έγγραφη συναίνεση του έτερου γονέα/κηδεμόνα με υπεύθυνη δήλωση του.
Μετά την υποβολή της αίτησης, (παρ. 5 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767), οι γονείς/κηδεμόνες λαμβάνουν ενημερώσεις στο κινητό τηλέφωνο που έχουν δηλώσει κατά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησής τους για την πορεία της. Εφόσον απαιτηθούν διορθώσεις, η αίτησή τους επιστρέφεται από το Νηπιαγωγείο στους γονείς/ κηδεμόνες προκειμένου να γίνουν οι διορθώσεις και να ολοκληρωθεί η υποβολή της μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr). Έπειτα από τις σχετικές διορθώσεις, η αίτηση γίνεται αποδεκτή.
Σε περιπτώσεις γονέων/κηδεμόνων που αδυνατούν να κάνουν χρήση της ηλεκτρονικής υπηρεσίας
«Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr), η αίτηση μπορεί να υποβληθεί με παρουσία στο Νηπιαγωγείο (παρ. 7 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767). Για τον σκοπό αυτό ο/η Διευθυντής/ντρια – Προϊστάμενος/η του νηπιαγωγείου εισέρχεται στην ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) και καταχωρίζει την αίτηση σύμφωνα με τα δικαιολογητικά που του προσκομίζουν οι γονείς/κηδεμόνες.
Για την υποστήριξη μαθητών/τριών, των οποίων οι γονείς/κηδεμόνες ανήκουν σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, όπως πολύτεκνοι / τρίτεκνοι / μονογονεϊκές οικογένειες, γονείς με χρόνιες παθήσεις ή ενταγμένοι σε πρόγραμμα απεξάρτησης ή φυλακισμένοι καθώς και πολίτες τρίτων χωρών που διαμένουν σε κέντρα ή σε δομές φιλοξενίας του ελληνικού κράτους ή της Ύπατης Αρμοστείας του Ο.Η.Ε., δίνεται η δυνατότητα καταχώρισης αίτησης με όσα στοιχεία είναι διαθέσιμα από τον γονέα/κηδεμόνα (παρ. 7 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767).
STEAM Kαι η Γη γυρίζει!!!
Υπεύθυνη Εργαστηρίου: Μεταφτσή Μαρία
Θεματικός κύκλος: “Δημιουργώ-Καινοτομώ, Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία”
Υποενότητα: STEAM, Εκπαιδευτική Ρομποτική
Τμήμα 1
1 Εργαστήριο Δεξιοτήτων: “Το Παιχνίδι με τις ερωτήσεις”
Παίξαμε παιχνίδι γνωριμίας με κάρτες που απεικονίζουν τους πλανήτες, τις σκορπίσαμε σε όλη την τάξη κ κάθε φορά που σταματούσε η μουσική το κάθε παιδί επέλεγε την κάρτα που βρισκόταν δίπλα του ώστε να ευνοήσουμε το στάδιο της απελευθέρωσης της ομάδας.
Έπειτα ανιχνεύσαμε τι γνωρίζουν ήδη τα παιδιά για το Διάστημα και με την μέθοδο του καταιγισμού ιδεών τις καταγράψαμε σε ιστόγραμμα..
Στη συνέχεια παρακολουθήσαμε το προτεινόμενο από το ΙΕΠ εκπαιδευτικό βίντεο για το πλανητικό μας σύστημα:
https://www.youtube.com/watch?v=xOUOZCY3VE
Mε την εφαρμογή skyview ανακαλύψαμε τη θέση των αστερισμών στον ουρανό και κατασκευάσαμε έναν από τους αστερισμούς που μας εντυπωσίασαν
2 Εργαστήριο: “Ας δούμε τους πλανήτες από κοντά…Υπάρχει ζωή εκεί έξω;”
Ηρθε η ώρα να δούμε τους πλανήτες από κοντά με την εφαρμογή της NASA!!!
https://solarsystem.nasa.gov/planets/overview/
Στη συνέχεια φουσκώσαμε μπαλόνια και μοιράσαμε χρωματιστούς πλανήτες στα παιδιά καθώς και ένα πορτοκαλί που αναπαριστά τον ήλιο. Χορέψαμε σε τροχιά γύρω από αυτόν ακούγοντας το τραγούδι της Σοφίας Παπάζογλου “Η γιορτή των Αστεριών” από το CD: Τεμπέλης Δράκος
https://www.youtube.com/watch?v=yJOZVHaExaO
Το παιδί στη μέση αναπαριστά τον ήλιο και τα υπόλοιπα τους πλανήτες..
Τοποθετήσανε τους 8 πλανήτες στη σειρά ξεκινώντας από αυτόν που είναι ο πιο κοντινός στον ήλιο..
Ταυτίζουν τα ονόματα των πλανητών με τα ονόματα των Θεών του Ολύμπου..
Ζωγραφίζουν τον πλανήτη του ηλιακού συστήματος που του έκανε τη μεγαλύτερη εντύπωση..
Παρακολουθήσαμε το βίντεο της NASA https://youtube/aTd2f59TSVo και σκεφτήκαμε να φτιάξουμε έναν δικό μας πύραυλο με απλά υλικά που εξυπηρετούσε την μαθηματική υπολογιστική σκέψη.. Το τάγκραμ σε σχήμα πυραύλου παρέμεινε στην οργανωμένη μαθησιακή περιοχή με θέμα “το Διάστημα” προκειμένου να παίζουν τα παιδιά..
Δεν παραλείψαμε φυσικά να κατασκευάσουμε πυραύλους για να εκτοξευθούμε ως επίδοξοι αστροναύτες στο διάστημα και να απολαύσουμε το πολύ ενδιαφέρον ταξίδι που ξεκινάει.. Άραγε τι θα συναντήσουμε εκεί;
3 Εργαστήριο: “Ο Ήλιος μας, η πηγή της ζωής μας..”
Παρακολουθήσαμε το βίντεο http://solarsystem.nasa.gov/planets/sun/basic
Πως κινείται ο ήλιος; Πως είναι η επιφάνεια του; Mε τι μοιάζει;
Ομαδική Κατασκευή του Ηλιακού Συστήματος..
Έπειτα συγκεντρώσαμε πληροφορίες για το μεγάλο αστέρι του ηλιακού συστήματος τον Ήλιο. Μας δίνει ζέστη, φως και χωρίς αυτόν δεν θα υπήρχε ζωή στον πλανήτη μας. Ασχοληθήκαμε με τον μύθο του Φαέθωνα του γιού του Ήλιου..
4 Εργαστήριο: ” ‘Ενας Ήλιος, μια Γη, ένα Φεγγάρι..”
Τα νήπια χωρίστηκαν σε 3 ομάδες και η κάθε ομάδα είχε μία αποστολή..να αποτυπώσει εικαστικά χρησιμοποιώντας διαφορετικές τεχνικές τον ήλιο, τη γη και τη σελήνη..Ιδού το αποτέλεσμα της συνεργασίας τους..
Καλές Συνήθειες πριν και κατά τη διάρκεια του φαγητού.. (Ολοήμερο Τμήμα)
Κρίθηκε αναγκαίο να θίξουμε κ πάλι τι κάνουμε πριν και κατά τη διάρκεια ενός γεύματος εν προκειμένω του μεσημεριανού, καθώς κάποια παιδιά δυσκολεύονται να αποδεχθούν οτι λειτουργούμε ομαδικά και σεβόμαστε τον διπλανό μας αλλά και όλη την όμαδα την ώρα του φαγητού..
Ακολούθως, ζωγραφίσανε μία καλή συνήθεια που επιθυμούσαν πριν ή κατά τη διάρκεια ενός γεύματος..τοιχοκολλήσαμε τους κανόνες στην τάξη σε εμφανές σημείο ώστε να τους βλέπουν τα παιδιά..
- Πλένω τα χέρια μου
Χριστίνα
2. Στρώνω Πετσέτα
3. Κάνουμε την προσευχή μας..(ποιήμα του Γιάννη Ρίτσου)
4. Μοιραζόμαστε το φαγητό μας με κάποιον φίλο μας..
Δημήτρης
Κερασία Πλούταρχος
Μια ματιά στις χειμερινές δημιουργίες των παιδιών… (Ολοήμερο Τμήμα)
“Ζωγραφίζοντας τον Χειμώνα..” χρησιμοποιώντας πινέλα, μαύρη και λευκή τέμπερα..
Γνωρίσαμε τον Ισπανό Ζωγράφο Pablo Picasso μέσα απο πίνακες του στο διαδίκτυο και σταθήκαμε στο πορτρέτο του άνδρα που φαίνεται να είναι αμφάς και προφίλ.. μιλήσαμε για το αμφάς και το προφίλ του προσώπου.. Ζωγραφίσανε με μαρκαδόρους και πινέλα το γυναικείο κυβιστικό πορτρέτο με έντονα στοιχεία γεωμετρίας..
Ομαδική Εργασία: “Χιονάνθρωποι..παίζοντας με τα ονόματά μας”
Μιλήσαμε για τα αδέσποτα ζωάκια..
Εννοιολογικός Χάρτης: ανιχνεύοντας τις πρότερες γνώσεις τους για το θέμα..
και αναρωτηθήκαμε τι δυσκολίες μπορεί να αντιμετωπίζουν την περίοδο του Χειμώνα..Έπειτα, τα ζωγραφίσαμε με ξυλομπογιές και πινέλα..
Ακολούθως δόθηκε στα παιδιά φύλλο εργασίας όπου καλούνταν να ζωγραφίσουν ένα ζώο συντροφιάς της προτίμησης τους πρώτα ως αδέσποτο και πως μπορεί να αισθάνεται παρατημένο και έπειτα ως δεσποζόμενο..(στο περιβάλλον που ζούσε με τον ιδιοκτήτη του)
Ο Μύθος του Φλεβάρη..
Ζωγραφίσανε τα τέσσερα στάδια ανάπτυξης του μύθου κατανοώντας γιατί τελικά ο Φλεβάρης έχει λιγότερες μέρες σε σχέση με τους άλλους μήνες..
Ζώα στους Πόλους
Είδαμε στο υπολογιστή βίντεο με τα ζώα που ζουν στους πόλους βόρειο (Αρκτική) και νότιο (Ανταρκτική)
https://youtu.be/5qX5VFrOtWc?t=6
Στη συνέχεια ζωγραφίσανε όπως φαντάζονται το βόρειο πόλο και κάποια από τα ζώα που ζουν εκει..
Θεματική: “Ζω Καλύτερα – Ευ Ζην” Υποθεματική: Ασφάλεια, Αυτομέριμνα, Ψυχική Υγεία, Πρόληψη 2ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων Τίτλος: “Τρώω Υγιεινά, Ζω Σωστά”
Υπεύθυνη Εργαστηρίου: Μεταφτσή Μαριά
Τμήμα 1
1 Εργαστήριο: Τι είναι Διατροφή;
Αρχικά διερευνήθηκαν οι πρότερες γνώσεις των νηπίων για το τι είναι διατροφή, για την επίτευξη του σκοπού αυτού σχεδίασα ιστόγραμμα καταγράφοντας τις απαντήσεις τους στην παραπάνω ερώτηση.
Ακολούθως διαβάσαμε την ιστορία “Ο Ωραίος Δαρείος” της Σ. Ζαραμπούκα και συζητήσαμε με τα παιδιά για τη διατροφή του γάτου της ιστορίας.
2 Εργαστήριο: Γνωριμία με τις Ομάδες Τροφών – “Τα Σπιτάκια των Τροφών”
Διαβάσαμε την ιστορία της Σ. Μαντούβαλου “Μια Κολοτούμπα μια φορά..” Συζητήσαμε για τα αίτια της αδυναμίας της κολοτούμπας και της ενδυνάμωσης της αργότερα, καθώς και για το ποιος τη βοήθησε και με ποιον τρόπο.
Την επόμενη μέρα διαβάσαμε το παραμύθι “Η Κυρά Διατροφή πρώτη στη μαγειρική”..
Είδαμε ποιες τροφές είναι σημαντικές και πρέπει να καταναλώνονται καθημερινά και ποιες λιγότερο σημαντικές γι αυτό θα πρέπει να καταναλώνονται με φειδώ. Στο τέλος του βιβλίου η κυρα Διατροφή έφτιαξε τη διατροφική πυραμίδα χωρίζοντας τις τροφές σε ομάδες. Επομένως γνωρίσανε τις ομάδες τροφών και αξιοποιώντας τη μέθοδο της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας χώρισα τα παιδιά σε 5 ομάδες και η καθεμιά ανέλαβε να φτιάξει το σπιτάκι της διατροφής της κάθε ομάδας τροφών..
Επίσης, δόθηκε στον κάθε μαθητή ατομικό φύλλο εργασίας σχετικό με τις ομάδες των τροφών προκειμένου να αντιστοιχίσουν τις τροφές που παρουσιάζονται από κάτω στη σωστή ομάδα για καλύτερη εμπέδωση..
Μάθαμε το τραγούδι
Ολοκληρώνοντας το εργαστήριο ζωγραφίσανε το αγαπημένο τους φαγητό..
3 Εργαστήριο: Τα μανιτάρια των τροφών
Στο τρίτο εργαστήριο μιλήσαμε με τα παιδιά για τις υγιεινές και ανθυγιεινές τροφές για το ανθρώπινο σώμα, καθώς και ποιες θα πρέπει να τις καταναλώνουν λιγότερο. Γνωρίσανε τη διατροφική αξία των υγιεινών τροφών, ώστε να τις επιλέγουν πιο συχνά στην καθημερινότητα τους. Διακρίνανε τα φρούτα από τα λαχανικά και μιλήσαμε για τη διατροφική τους αξία..
Tην ώρα των Αγγλικών μιλήσαμε για τις υγιεινές και ανθυγιεινές τροφές..
4 Εργαστήριο: “Η Πυραμίδα των Παιδιών”
Στο επόμενο εργαστήριο κόψανε και συλλέξανε εικόνες τροφών τις οποίες με βάση την πρότυπη πυραμίδα διατροφής έπρεπε να τοποθετήσουν για να δημιουργήσουν τη δική τους. Κάθε παιδί επέλεγε το σωστό επίπεδο πυραμίδας για να τοποθετήσει την αντίστοιχη ομάδα τροφών.
Θεατρικό Παιχνίδι: “Επίσκεψη στο Εστιατόριο”
5 Εργαστήριο: Υγιεινό Πρωινό
Ζητήθηκε από τα παιδιά να φέρουν στο σχολείο από ένα φρούτο (εποχής) της επιλογής τους και φτιάξαμε φρουτοσαλάτα. Τη γεύτηκαν με μεγάλη χαρά. Ακολούθως, τους δόθηκε φύλλο εργασίας στο οποίο καλούνταν να ζωγραφίσουν ένα υγιεινό πρωινό με βάση τα όσα κατέκτησαν μέσα από το εργαστήριο.
Γίνανε “βασιλιάδες κ βασίλισσες της υγείας” κατασκευάζοντας και ζωγραφίζοντας την κορώνα με τις συμβουλές για καλή υγεία..
6 Εργαστήριο: “Εποχές και Φρούτα”
Ομαδικό παιχνίδι αντιστοίχισης κάθε φρούτου στη σωστή εποχή που παράγεται και καταναλώνεται..
Τονίζουμε ότι είναι καλό να προτιμάμε εποχιακά φρούτα και λαχανικά, καθώς παίρνουμε όλες τις θρεπτικές ουσίες του τροφίμου, είναι πιο γευστικό και επιπλέον τα εποχιακά προιόντα είναι πιο οικονομικά. Με αυτόν τον τρόπο ενισχύουμε την τοπική οικονομία εναρμονίζουμε τη διατροφή μας με τον κύκλο της φύσης και τροφοδοτούμε το σώμα μας με τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται..
Παιχνίδι: Μισό και Ολόκληρο – Αντιστοίχιση (Μαθηματικά)
Στη συνέχεια τους δόθηκε το ακόλουθο φύλλο εργασίας προκειμένου να κόψουν, να βρουν το άλλο μισό του κάθε φρούτου και να τα κολλήσουν σε χρωματιστό κάνσον..
Παρακάτω παρατίθενται και άλλα φύλλα εργασίας που δόθηκαν στα παιδιά και αφορούν στα μαθηματικά (έννοιες: ολόκληρο-μισό) / Μέτρα τα φρούτα..
Οδεύοντας προς τα Χριστούγεννα…
Τα Χριστούγεννα είναι όντως η πιο όμορφη γιορτή όχι μόνο για τα παιδιά αλλά και για τους μεγάλους..Κάθε χρόνο αποζητούμε να κλέψουμε λίγη απ τη μαγεία των ημερών έτσι και φέτος θέλοντας να χτίσουν τα παιδιά μας εικόνες και στιγμές που αργότερα θα αναπολούν..Οι Τάξεις του νηπιαγωγείου μας μετατράπηκαν σε Χριστουγεννιάτικα Εργαστήρια!!!
Η Παράσταση “Τα Χριστούγεννα του Καραγκιόζη”
Παγκόσμια Ημέρα Δικαιωμάτων του Παιδιού (20 Νοεμβρίου)
Ολοήμερο Τμήμα
Μιλήσαμε για τις ανάγκες των παιδιών και τα δικαιώματα τους, είδαμε φωτογραφίες παιδιών στο διαδίκτυο από διάφορα μέρη του κόσμου, μπήκαμε στη θέση τους και ακολούθως ζωγράφισε το κάθε παιδί ένα δικαίωμα που επιθυμούσε το κάναμε μπαλίτσα και το κολλήσαμε στο χριστουγεννιάτικο δεντράκι μας..
Ομαδική Κατασκευή
Φθινοπωρινό Τοπίο (Ολοήμερο Τμήμα)
28η Οκτωβρίου 2023
Ο σεβασμός χτίζεται κομμάτι κομμάτι.. (Ολοήμερο Τμήμα)
Εργαστήριο Δεξιοτήτων 2: Εσύ & Εγώ μαζί (Τμήμα 1)
Υπεύθυνη Εργαστηρίου: Μεταφτσή Μαρία
Διαβάσαμε τον Τριγωνοψαρούλη του Βαγγέλλη Ηλιόπουλου,καθώς θίγεται το ζήτημα της αποδοχής, της απόρριψης και της διαφορετικότητας
Ζωγραφίσαμε ότι μας έκανε εντύπωση από το παραμύθι..
Τα παιδιά κατέγραψαν στο θερμόμετρο των συναισθημάτων τα πιθανά συναισθήματα που βίωνε ο τριγωνοψαρούλης μέσα από την ιστορία..
Εργαστήριο 3ο :”Ο Εαυτός μου”
Ομαδικό παιχνίδι: “Ο Κατάσκοπος”
Περπατάμε σαν κατάσκοποι και παρατηρούμε κατασκοπικά τον διπλανό μας,ενώ ταυτόχρονα εντοπίζουμε ομοιότητες και διαφορές ως προς τα εξωτερικά μας χαρακτηριστικά γνωρίσματα..Δημιουργούμε την φιγούρα του εαυτού μας και τις τοποθετούμε όλες μαζί σε κύκλο πιασμένες χέρι-χέρι..
Ολοκληρώνοντας, κατασκευάσαμε και τις ταυτότητες μας..
Εργαστήριο 4ο: “Εγώ και οι Άλλοι”
Παρακολουθούμε το βίντεο “Η Εχθρόπιτα” το συζητάμε και το επεξεργαζόμαστε προφορικά.
Ομαδική κατασκευή: “Η Κουρτίνα της Αγάπης και της Φιλίας”
Φτιάχνουμε σε ατομικό επίπεδο καρδούλες με μηνύματα αγάπης για κάποιο φίλο μας μέσα από την τάξη αυτές ενώνονται και δημιουργούν την “κουρτίνα της αγάπης και της φιλίας”
“Η Πίτα της Φιλίας”
Γράφουμε τη συνταγή και τη φτιάχνουμε ζωγραφίζοντας ο καθένας ένα κομμάτι σε ένα πλαίσιο συνεργασίας..
Τμήμα 2
Υπεύθυνη Εργαστηρίου Δεξιοτήτων: Χρύσα Γαλάνη
“Το Δέντρο της Φιλίας”
Εργαστήριο Δεξιοτήτων 5ο: “Έλμερ”
Συζητάμε γύρω από τη διαφορετικότητα και αναρωτιόμαστε πόσο βαρετός θα ήταν ο κόσμος αν όλοι φαινόμασταν ίδιοι..καταλήξαμε πως ο καθένας μας είναι μια ξεχωριστή οντότητα και προσπαθήσαμε να εντοπίσουμε τα στοιχεία εκείνα που μας χαρακτηρίζουν και μας κάνουν να είμαστε μοναδικοί..Ο παρδαλός Έλμερ ήταν η ψυχή της παρέας των ελεφάντων με τα αστεία του..
Στη συνέχεια τους δόθηκε ένα φύλλο εργασίας όπου καλούνταν το κάθε παιδί να ζωγραφίσει τι ελέφαντας θα ήταν στη γιορτή του Έλμερ καθώς και τι είναι αυτό που το κάνει σημαντικό σε σχέση με τους άλλους-φίλους του..
Ιδού κάποιες από τις εργασίες των παιδιών..
Εργαστήριο 6ο: “Όλοι διαφορετικοί όλοι ίσοι”
“Το Ζαμπντερφίλιο”
Ένα διαφορετικό ζώο που ψάχνει για φίλους αλλά κανένα άλλο ζώο δεν το κάνει παρέα γιατί είναι απλά παράξενο..Συζητάμε την ιστορία του Ζαμπντερφίλιο και ακολούθως αποτυπώνουμε σε φύλλο εργασίας πως φανταζόμαστε το δικό μας παράξενο ζωάκι..
Φύλλο Εργασίας
Θεατρικό Παιχνίδι
Ένα παιδί ανέλαβε να γίνει “Ζαμπντερφίλιο” και τα υπόλοιπα παιδιά “Ζωάκια της ζούγκλας”.. Αφού ανέλαβαν ρόλους το παράξενο ζώο πλησίασε τα άλλα και προσπάθησε να γίνει φίλος τους..
Εργαστήριο 7ο: “Η Οικογένεια μου”
Νοητικός Χάρτης: Ανίχνευση των προ υπαρχουσών γνώσεων των παιδιών σχετικά με το τι είναι η οικογένεια και πως αντιλαμβάνονται το θεσμό αυτό..
Παρουσιάζουν τα μέλη της οικογένειάς τους το κάθε παιδί στην ολομέλεια..στη συνέχεια αποτυπώνουν εικαστικά την οικογένειά τους σε ένα σπίτι..το δικό τους σπίτι!!!
Θεματική: Ενδιαφέρομαι & Ενεργώ – Υποθεματική: Συμπερίληψη, Αλληλοσεβασμός, Διαφορετικότητα Εργαστήριο Δεξιοτήτων: “Εγώ και οι Άλλοι – Νηπίων Παιδεία το Πρώτο Βήμα στη Δημοκρατία”
Τμήμα 1 (Υπεύθυνη Εργαστηρίου: Μεταφτσή Μαρία)
Εργαστήριο 1
Ας γνωριστούμε παίζοντας..
Παιχνίδια ενεργοποίησης – Δέσιμο της ομάδας
Περπατούν ελεύθερα στο χώρο σαν να είναι γέροι..
Χωρίζονται σε ζευγάρια ακουμπώντας ο ένας την πλάτη του άλλου..
Έρχονται σε επαφή κεφάλι με κεφάλι..
Κρατιούνται χέρι χέρι τραγουδώντας “βγαίνει η βαρκούλα του ψαρά”..
Το Μπουκέτο με τα Λουλούδια της τάξης μας..
το κάθε παιδί ζωγραφίζει στα πέταλα του λουλουδιού αγαπημένα του πράγματα π.χ.χρώμα, παιχνίδι, φαγητό κ.α και κατασκευάζουμε μία ομαδική εργασία δημιουργώντας ένα μπουκέτο όπου το κάθε λουλούδι αντιπροσωπεύει και ένα παιδί της τάξης..
Φτιάξαμε έναν πύργο με τουβλάκια με τα ονόματα των παιδιών της τάξης και τα παιδιά προσπαθούσαν να τραβήξουν ένα τουβλάκι κάθε φορά χωρίς να γκρεμιστεί ο πύργος- Ενδυνάμωση της ομάδας
Ετήσιο Σχέδιο Δράσης 2023-24
Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων – 4 Οκτωβρίου (Ολοήμερο Τμήμα)
Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα των ζώων μιλήσαμε για τα ζώα, το πως πρέπει να τους φερόμαστε, καθώς και από τι έχουν ανάγκη..καταγράψαμε τις απόψεις των παιδιών σε χαρτί (καταιγισμός ιδεών-ιστόγραμμα) και στη συνέχεια κατασκευάσαμε μία αφίσα που απεικονίζει τις πρότερες ιδέες τους..
Ακολούθως, διαβάσαμε το παραμύθι “Φανταζου” που αναφέρεται στα δικαιώματα των ζώων και τις συνθήκες διαβίωσης στους ζωολογικούς κήπους..
Εσωτερικός Κανονισμός 2023-24
Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού 2023
Οι μαθητές του νηπιαγωγείου μας συμμετέχουν σε διάφορες αθλητικές δραστηριότητες καλλιεργώντας το ομαδικό πνεύμα, τη συνεργασία, την αλληλεγγύη, τον ευγενή συναγωνισμό, την εγκράτεια, τον σεβασμό απέναντι στους συνομήλικους τους ακόμη στο διαφορετικό..
“Αξία έχει η συμμετοχή και όχι η νίκη..” (Πιερ ντε Κουμπερντέν 1863-1937)
Το Όνομά μου.. είναι η ταυτότητα μου!!!
Από τις πρώτες θεματικές προσεγγίσεις που επιλέγουμε να ασχοληθούμε στην αρχή κάθε Σεπτέμβρη είναι και τα ονόματα των μαθητών μας,
καθώς
“το όνομα κάθε παιδιού είναι αναγνωστικό σημείο αναφοράς για το ίδιο, είναι η υπογραφή του..
Είναι η πρώτη λέξη που θέλει να διαβάζει και να γράφει ένα παιδί, αφού νιώθει συναισθηματική προσκόλληση..”
(Delhaxche, 1989)
Αναγνώριση αρχικού γράμματος..
Σχεδιασμός Αρχικού πάνω σε πίνακα..
Βραχιολάκια με το αρχικό, για να στολίσουν τον καρπό τους..
Κατασκευή – Διακόσμηση με όσπρια πατώντας πάνω στο αρχικό..
Μία Τάξη…μια καρδιά!!! Ολοήμερο Τμήμα
Οι πρώτες μέρες στο νηπιαγωγείο είναι και οι πιο καθοριστικές πάντα…Προσπαθούμε να βρούμε ένα σημείο σύνδεσης μεταξύ μας προκειμένου να μπορέσουμε να λειτουργήσουμε και ως “ΟΜΑΔΑ”. Απώτερος στόχος είναι το κάθε παιδί να νιώσει ισότιμο μέλος μέσα σε αυτην και να είναι σε θέση να ενεργεί με γνώμονα το “ΕΜΕΙΣ”. Μαθαίνουμε να ενεργούμε με αγάπη και ενσυναίσθηση για τους ανθρώπους που μας περιβάλλουν..
Δωράκια για καλωσόρισμα
Αγιασμός σχολ. έτους 2023-2024
Καλοκαιρινή γιορτή
Η καλοκαιρινή γιορτή μας δεν θα μπορούσε παρά να είναι αφιερωμένη στο καλοκαίρι!
Η αυλή μας γέμισε με μικρά κύματα, καραβάκια, παγωτά, ναυτάκια, νησιώτισσες και ψαράδες!
Οι μαθητές μας απήγγειλαν τα καλοκαιρινά τους ποιήματα, τραγούδησαν και χόρεψαν κλείνοντας αυτή τη χρονιά με χαρά!
Ενημέρωση ψυχολόγου
Είχαμε την χαρά και τιμή να φιλοξενήσουμε στο σχολείο μας την ψυχολόγο κα. Χρύσα Σαρρή με σκοπό να μας ενημερώσει σύμφωνα με τα επιστημονικά δεδομένα και να συζητήσουμε με τη συμμετοχή των γονέων για θέματα διαχείρισης συναισθημάτων και συγκεκριμένα για το θέμα του θυμού και της επιθετικότητας.
Επίσκεψη στο Δημοτικό Σχολείο
Στο πλαίσιο μετάβασης από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό σχολείο, επισκεφτήκαμε το 5ο Δημοτικό Σχολείο όπου θα φοιτήσουν οι μαθητές μας από την επόμενη σχολική χρονιά.
Ξεναγηθήκαμε στις τάξεις και στους χώρους του σχολείου ώστε να γνωρίσουν το περιβάλλον τα παιδιά και τον τρόπο που λειτουργεί το δημοτικό.
Επίσκεψη μελισσοκόμου
Στο σχολείο μας υποδεχτήκαμε έναν μελισσοκόμο από τον Μελισσοκομικό Σύλλογο Θηβών “Ο Ησίοδος” που μας μίλησε για τη διαδικασία παραγωγής του μελιού.
Είδαμε από κοντά όλα τα απαραίτητα που χρειάζεται ένας μελισσοκόμος για να συλλέξει το μέλι και τα ρούχα που χρειάζεται να φοράει για να προστατευτεί. Συζητήσαμε μαζί του και εκφράσαμε τις απορίες μας!
Περιβαλλοντικό πρόγραμμα
Στο πλαίσιο περιβαλλοντικού προγράμματος επισκεφτήκαμε το άλσος Μοσχοποδίου.
Συνδυάσαμε τη διασκέδαση και το παιχνίδι στη φύση με τη γνώση!
Ενημέρωση
Ανοιξιάτικες δημιουργίες
Η επιστροφή μας στο σχολείο μετά τις ενδιάμεσες διακοπές του Πάσχα ήταν γεμάτη με χρώματα και χαρούμενη διάθεση!
Δεν ξεχάσαμε ότι ο Μάιος έχει και μια πολύ σημαντική μέρα για τη Μαμά! Έτσι αποτυπώσαμε ένα μικρό δείγμα της αγάπης των νηπίων μας προς εκείνη στο χαρτί!