Επίσκεψη στην Πυροσβεστική Υπηρεσία της πόλης μας.. (13/11/2024)
Ο Καλύτερος μου Φίλος (Ολοήμερο Τμήμα)
Σχήματα και χρώματα (Ολοήμερο Τμήμα)
Κάνουμε μίξεις χρωμάτων και δημιουργούμε νέα χρώματα (τα συμπληρωματικά). Μιλάμε για τα σχήματα και τα χρώματα παρατηρώντας έργα ζωγράφων όπως ο Καντίνσκι και δημιουργούμε τα δικά μας έργα.
Οι Ομόκεντροι Κύκλοι του Καντίνσκι..
Ομαδική Εργασία σε χαρτί του μέτρου..
Έπειτα τους σχεδιάσαμε και τους ζωγραφίσαμε με νερομπογιές και στα μπλοκ ζωγραφικής..
Paul Klee
Εμπνευστήκαμε από το έργο του Paul Klle “το κάστρο και ο ήλιος” και δημιουργήσαμε τα δικά μας έργα..
Γρηγόρης Μιχάλης
Θοδωρής Δάειρα
Χρήστος Λυδία
Παύλος Ζέτα
Κωνσταντίνος Χριστίνα
Εργαστήριο Δεξιοτήτων με θέμα “Συνεργασία στο Νηπιαγωγείο”
Υπεύθυνη Εργαστηρίου: Μεταφτσή Μαρία
Θεματική ενότητα: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ-Κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη
“Συνεργασία στο Νηπιαγωγείο”
Τμήμα 1
1ο Εργαστήριο: Ευαισθητοποίηση και Συγκρότηση Ομάδας
Αισθητικοκινητική δράση-χρήση σώματος για ζέσταμα (κινητική δραστηριότητα)
Στόχος: να κινηθούν τα νήπια ελεύθερα και να απελευθερώσουν το σώμα και τη σκέψη..
Αισθησιοκινητική δράση-χρήση σώματος ως εκφραστικό μέσο (κινητική δραστηριότητα)
Στόχος: να κινηθούν ελεύθερα και να εκφραστούν μέσω του σώματος και της χρήσης σύντομου λόγου
Πάρε τη θέση του άλλου αλλά μην πεις κουβέντα.. (κινητική δραστηριότητα)
Στόχος: Δίνεται έμφαση στα αντανακλαστικά και στο ζέσταμα σώματος, στοιχεία απαραίτητα για την προετοιμασία της ομάδας
“Δημιουργώ τις πρώτες ομάδες”
Τα νήπια επιλέγουν με ποιο παιδί επιθυμούν να είναι ομάδα-ζευγάρι με το οποίο θα συνεργάζονται, θα αλληλοβοηθιούνται και θα ανταλλάσσουν απόψεις καθόλη τη διάρκεια της μέρας. Τα ζευγάρια κάθονται μαζί και και σε ένα κοινό κομμάτι χαρτί ζωγραφίζουν ο ένας τον άλλον και γράφουν ο ένας το όνομα του άλλου ξεκινώντας συνεργασία μεταξύ τους, το κάθε παιδί δείχνει τα γράμματα ένα ένα στο ζευγάρι του και με αυτόν τον τρόπο δηλώνει την καλή διάθεση αμοιβαίας συνεργασίας και αλληλοϋποστήριξης. Αποφασίζουν το όνομα της ομάδας τους από κοινού π.χ. πειρατές, νεράιδες κτλ. έτσι λοιπόν η κάθε ομάδα έχει ένα όνομα και ένα αριθμό. Στο τέλος της εβδομάδας τα παιδιά ψηφίζουν ποια ήταν η καλύτερη ομάδα ανάλογα με τον βαθμό συνεργατικότητας που επέδειξε.
Στη μουσικοκινητική αγωγή τα νήπια εκφράστηκαν μέσω κινητικών παιχνιδιών
https://www.youtube.com/watch?v=zHyaOGeBz1g καθώς επίσης και γυμναστική με το αρνί:
https://www.youtube.com/watch?v=2WmWtcu5f10 και τον μυρμηγκοχορό: https://www.youtube.com/watch?v=x6zhnKrRYGU
Aυτά τα παιχνιδοτράγουδα βοήθησαν στη σωματική έκφραση και απελευθέρωση των παιδιών
2ο Εργαστήριο: Το Συμβόλαιο της Ομάδας
Στόχος: Η δημιουργία κανόνων εύρυθμης λειτουργίας της ομάδας, αναγνώριση θετικών χαρακτηριστικών και δεξιότητες που έχει ο εαυτός μας και ο άλλος καθώς και η ανεκτικότητα απέναντι στον άλλον. Στόχος είναι να συμφωνηθούν και να καταγραφούν οι κανόνες εύρυθμης λειτουργίας της ομάδας. Στην ολομέλεια συζητάμε με τα παιδιά με τη μορφή ιδεοθύελλας και τους ζητάμε να προτείνουν κανόνες (μπορεί να προσθέσουμε και μεις κάποιους προκειμένου να τα διευκολύνουμε). Η νηπιαγωγός καταγράφει τους προτεινόμενους κανόνες. Έπειτα αποφασίσαμε να κατασκευάσουμε το δέντρο της ομάδας. Τα φύλλα του δέντρου αποτελούσαν τους κανόνες της τάξης μας. Ολοκληρώνοντας, υπογράψαμε το συμβόλαιο της ομάδας με το αποτύπωμα του δαχτύλου μας και υποσχεθήκαμε ότι θα το τηρούμε καθόλη τη διάρκεια της χρονιάς.
Συζητήσαμε στην ολομέλεια για τους κανόνες και γιατί τους χρειαζόμαστε. Έπειτα, από ανταλλαγή απόψεων για το τι είναι σωστό και τι λάθος μέσα στην τάξη, χωριστήκαμε σε ομάδες-δυάδες και η κάθε ομάδα ζωγράφισε όπως μπορούσε τον κανόνα που επέλεξε από τις έτοιμες κάρτες
3ο Εργαστήριο: Ανίχνευση Αρχικών Ιδεών
Στόχος του εργαστηρίου είναι η ανίχνευση των αρχικών ιδεών των παιδιών για την έννοια της συνεργασίας και καταγραφή αυτών από τη νηπιαγωγό ατομικά με συνέντευξη στο αυτί. Σ αυτό το εργαστήριο τοποθετήθηκαν στο δάπεδο τόσα πράσινα χαρτιά με τις αντίστοιχες μολυβοθήκες όσα και τα νήπια. Με τη βοήθεια ενός ταμπουρίνο κινηθήκαμε ρυθμικά γύρω από τα χαρτιά και το κάθε παιδί πήρε από 1 χαρτί και τη μολυβοθήκη του. Στη συνέχεια κλήθηκαν να αποτυπώσουν τι τους έρχεται στο μυαλό όταν ακούν τη λέξη συνεργασία. Χωρίστηκαν σε δυάδες, ανταλλάξαν απόψεις και όταν ολοκλήρωσαν ακολούθησε μία μικρή συνέντευξη. Ένα ένα παιδί ξεχωριστά μου έλεγε στο αυτί πως καταλαβαίνει τη λέξη συνεργασία.
Παιχνίδια ενδυνάμωσης της ομάδας-δυάδας
Τα παιδιά επιλέγουν το ζευγάρι τους και συμφωνούν ότι η ομάδα για να είναι αποτελεσματική είναι σημαντικό να βοηθάει ο ένας τον άλλον, να τον φροντίζει και να τον αγαπάει…Έτσι ξεκινούν να φροντίζουν έμπρακτα ο ένας τον άλλον..
Τα νήπια βγάζουν και ανακατεύουν τα παπούτσια τους στο πάτωμα.. Η κάθε ομάδα συναγωνίζεται ποια θα καταφέρει να τα φορέσει πιο γρήγορα, βοηθάει ο ένας τον άλλον προς όφελος της ομάδας
Γίνονται τρενάκια ανά ζεύγη ο οδηγός κλείνει τα μάτια και εμπιστεύεται το ζευγάρι του να τον οδηγήσει στην αίθουσα χωρίς το ίδιο να βλέπει..
4ο Εργαστήριο: Ικανότητες Επικοινωνίας με συνεργασία σε ζευγάρια ή σε μικρές υποομάδες
Σε αυτό το εργαστήριο παρατηρείται από τη νηπιαγωγό κατά πόσο τα παιδιά έχουν κατανοήσει την έννοια της συνεργασίας ώστε σε ζεύγη ή σε μικρές υποομάδες να μπορέσουν να επικοινωνήσουν λεκτικά ή μη.. Ακούσαμε το τραγούδι της συνεργασίας από την παιδική χορωδία Σπύρου Λάμπρου και ακολούθως χωρίστηκαν σε 4 υποομάδες με βάση τα χρώματα (πράσινη, μπλε, πορτοκαλί, ροζ) και τους ζητήθηκε να αποτυπώσουν στο χαρτί τι σημαίνει για την κάθε ομάδα η λέξη “συνεργασία”
Πορτοκαλί Ομάδα Πράσινη Ομάδα
Ροζ Ομάδα Μπλε Ομάδα
Σε συνέχεια δραστηριότητας για την επικοινωνία στις ομάδες χρησιμοποιήθηκε η ρουτίνα σκέψης: δημιουργικές συγκρίσεις και παρατήρηση. Τα νήπια αφού άκουσαν το τραγούδι “ελάτε να γίνουμε φίλοι” χωρίστηκαν σε 2 ομάδες την Α και τη Β και μέσα σ αυτές δημιουργήθηκαν υποομάδες. Κάθε υποομάδα έπρεπε να συνεργαστεί, να επικοινωνήσει για το τι θα ζωγραφίσει με βάση το τραγούδι που άκουσε.
Ομάδα Α
Ομάδα Β
5ο Εργαστήριο: Συνεργασία σε Ομάδες
Στόχος: Να αναπτύξουν τα νήπια δεξιότητες συνεργασίας σε μεγάλες ή μικρότερες ομάδες, καθώς και να αξιολογούν τους τρόπους με τους οποίους συνεργάστηκαν ή όχι, εντοπίζοντας σημεία που διευκόλυναν ή δυσκόλεψαν τη συνεργασία τους.
1η Κινητική Δραστηριότητα-Συνεργασία σε ομάδες “Βοήθησε τη μπάλα να φτάσει στον προορισμό της”
2η Κινητική Δραστηριότητα: Συνεργασία σε 3 υποομάδες “Ποιος Δράκος θα χορέψει καλύτερα;”
Xωρίζονται σε 3 ομάδες αποτελούμενες από 4 νήπια η καθεμία/ Στόχος: Να συνεργαστούν ώστε να φτιάξουν με τα σώματά τους όλα μαζί το σώμα ενός δράκου (κεφάλι, σώμα, φτερά, ουρά)
6ο Εργαστήριο: Απόκτηση Ενσυναίσθησης και Επίλυση Συγκρούσεων
Τα παιδιά καλούνται να προτείνουν τρόπους επίλυσης συγκρούσεων , να προβληματιστούν σε καταστάσεις διαφωνιών και συγκρούσεων, να παρατηρήσουν, να πουν απόψεις και να συζητήσουν πάνω στο πρόβλημα δίνοντας εναλλακτικές ιδέες για το πως μπορει να επιλυθεί μία διαφωνία. Επεξεργαστήκαμε κάρτες επίλυσης συγκρούσεων και ακολούθως τους ζητήθηκε να χωριστούν σε ζευγάρια, να συνεργαστούν και να ζωγραφίσει η κάθε ομάδα στο κάθε κομμάτι παζλ έναν τρόπο επίλυσης μίας διαφωνίας.
7ο Εργαστήριο: “Η Τελική μου ιδέα …στο αυτί”
Στόχος: Η αποτύπωση των τελικών ιδεών των παιδιών για την έννοια της συνεργασίας και αντιπαραβολή των αρχικών και τελικών τους ιδεών..
1η Δραστηριότητα: Σύνθεση Ιστορίας
2η Δραστηριότητα: Φτιάξε σε ομάδες το παραμύθι
Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες και σε φύλλο Α4 καλείται η κάθε ομάδα να εικονογραφήσει μέρος της ιστορίας με μαρκαδόρους. Μοιράζουν αρμοδιότητες, εργάζονται χωρίς να συγκρουστούν και ολοκληρώνουν αυτό που έχουν αναλάβει..
1η Ομάδα
2η Ομάδα
3η Ομάδα
4η Ομάδα
Ευχαριστήρια Ανακοίνωση
Είμαστε Όλοι μία Ομάδα “Όλοι για έναν & ένας για όλους”
Πρώτες Μέρες στο Νηπιαγωγείο (Ολοήμερο Τμήμα)
Το Φιλάκι στο Χέρι..
Διαβάσαμε το παραμύθι “το Φιλάκι στο χέρι” της AudreyPenn μία καταπληκτική ιστορία για παιδιά και γονείς που ανησυχούν για τις πρώτες μέρες προσαρμογής στο καινούριο σχολείο.. Ο Τσέστερ το ρακούν μας βοήθησε να γνωρίσουμε τα συναισθήματά μας και μας έδωσε τη λύση, πως να μην μας λείπει η μαμά στη διάρκεια της μέρας. Φτιάξαμε το αποτύπωμα το χεριού μας με τέμπερα και μέσα κολλήσαμε μία καρδούλα. Γράψαμε και ένα ποιηματάκι, του βάλαμε σύρμα πίπας και το χαρίσαμε στη μαμά..
Κανόνες Φαγητού στην Τραπεζαρία
Μιλήσαμε για τους κανόνες καθώς και το πως είναι καλό να συμπεριφερόμαστε πριν και κατά τη διάρκεια του φαγητού στην τραπεζαρία. Το κάθε παιδί αποτύπωσε έναν κανόνα και τους συνθέσαμε όλους μαζί προκειμένου να τους τηρούμε όσο το δυνατόν καθόλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς..
Το Αρχικό γράμμα του ονόματός μας
Αναγνωρίζουμε το αρχικό γράμμα του ονόματός μας ζωγραφίζοντας και διακοσμώντας το όπως μας αρέσει..
Ζωγραφίζοντας τα χαρακτηριστικά του προσώπου μας
Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού – 27 Σεπτεμβρίου 2024
Με αφορμή την πανελλήνια ημέρα σχολικού αθλητισμού το νηπιαγωγείο μας διοργάνωσε μαθητικούς αγώνες σε διάφορα αθλήματα.. Οι μικροί μας μαθητές γνώρισαν το τρέξιμο μετ εμποδίων, το τέννις, το σχοινάκι και άλλα πολλά.. Όλοι οι συμμετέχοντες στους αγώνες βραβεύτηκαν με μετάλλια για τη συμμετοχή και την προσπάθεια που κατέβαλλαν. Στον αθλητισμό όλοι κερδίζουν.. άλλωστε ο απώτερος στόχος είναι να γίνει τρόπος ζωής για όλους μας!!!!!
Εσωτερικός κανονισμός 2024-25
Αγιασμός 2024-25
Σας ενημερώνουμε
ότι ο αγιασμός στη αυλή του 5ου Νηπιαγωγείου θα γίνει την Τετάρτη 11/9 2024 στις 10.30 π.μ. και θα ακολουθήσει μικρή ενημέρωση για τη λειτουργία του νηπιαγωγείου.
Καλή σχολική χρονιά!
Εσωτερική Αξιολόγηση για το σχολικό Έτος: 2023-24
Ενημέρωση Γονέων για τη λειτουργία του Ν/Γ μας τις επόμενες μέρες
Αγαπητοί γονείς από αύριο Τρίτη 11/6/2024 έως και την Πέμπτη 13/6/2024 τα δημοτικά και τα νηπιαγωγεία του δήμου Θηβαίων θα λειτουργήσουν έως τις 11:30 π.μ. κατόπιν εντολής του δημάρχου λόγω καύσωνα.
Εργαστήριο Δεξιοτήτων “Προστάτεψε το Δάσος – είναι πηγή Ζωής”
Υπεύθυνη Εργαστηρίου: Μεταφτσή Μαρία
Θεματική: Φροντίζω το Περιβάλλον/ Υποθεματική: Κλιματική Αλλαγή, Φυσικές Καταστροφές, Πολιτική Προστασία
1 Εργαστήριο: “Ας ξανασυστηθούμε.. Δημιουργούμε το συμβόλαιο της ομάδας”
Οι μαθητές δημιουργούν το συμβόλαιο δράσης της ομάδας τους. Η κάθε ομάδα αποφασίζει και καταγράφει τους κανόνες με όποιον τρόπο μπορεί π.χ. τους ζωγραφίζει, τους γράφει και ένας εκπρόσωπος από κάθε ομάδα τους παρουσιάζει στην ολομέλεια της τάξης.. Η Αφίσα με τους κανόνες των ομάδων αναρτάται σε εμφανές σημείο στην τάξη και τα νήπια έχουν συμφωνήσει να τους τηρούν καθόλη τη διάρκεια του εργαστηρίου..
2 Εργαστήριο: “Μικροί Εξερευνητές”
Τα νήπια είδαν φωτογραφίες εκτυπωμένες από το δάσος του Μοσχοποδίου και κλήθηκαν να τις περιγράψουν..
Από δική μου επίσκεψη στο δασάκι της πόλης μας συνέλλεξα ξερά κλαδιά, ξερά φύλλα, κουκουνάρια κτλ.. Το υλικό μεταφέρθηκε στο σχολείο και έγινε αξιολόγηση από τα ίδια τα παιδιά απαντώντας σε ερωτήσεις που τους έθετα π.χ. Έχετε επισκεφθεί το δάσος της πόλης μας; Τι δέντρα συναντάμε στο Μοσχοπόδι; Tι υπάρχει στο έδαφος/χώμα; Τι ζώα φιλοξενεί το Δάσος της πόλης μας; κτλ..
3 Εργαστήριο: “Τη φωνή μου Ενώνω το Δάσος Μεγαλώνω”
Τα νήπια χωρίστηκαν σε 3 ομάδες: 1η Ομάδα: “Η Φωνή των Ζώων”, 2η Ομάδα “Η Φωνή του Δάσους” και 3η Ομάδα “Η φωνή των Παιδιών”..
1η Ομάδα: Τα παιδιά ζωγραφίζουν ανά ζεύγη τι φοβάται η αρκούδα και τι αισθάνεται ότι απειλεί “το σπίτι της το δάσος”..
“Είμαι η Αρκούδα και φοβάμαι…”
2η Ομάδα : “Κατασκευή Μακέτας του Δάσους της Πόλης μας” με ανακυκλώσιμα υλικά (χαρτόκουτα, ρολά από χαρτί, χρωματιστό γκοφρέ, πινέλα, καφέ τέμπερα, πράσινο κάνσον , μαρκαδόρους, κουκουνάρια.. Στο φύλλωμα των δέντρων το κάθε παιδί γράφει όπως μπορεί τι μας προσφέρει το δάσος σαν να είχε στόμα και να μιλούσε το ίδιο..
“Είμαι το Δάσος και προσφέρω..”
3η Ομάδα: Δημιουργία Αφίσας με τίτλο: “Τη Φωνή μου ενώνω το Δάσος μεγαλώνω..” Τα μέλη της ομάδας καλούνται να ταξινομήσουν σε δύο στήλες έτοιμες πλαστικοποιημένες εικόνες οι οποίες απεικονίζουν θετικές και αρνητικές στάσεις απέναντι στο δάσος. Περιμετρικά της αφίσας σχηματίζουν δέντρα με τις παλάμες τους και στόματα που συμβολίζουν τις φωνές τους προκειμένου να τη διακοσμήσουν..
Το κάθε παιδί ζωγράφισε σε χαρτί Α4 μία αιτία που απειλεί το δάσος από συζήτηση που έχει προηγηθεί..
4 Εργαστήριο: “Οι Περιπέτειες μίας Σακούλας στο Δάσος”
Αρχικά διαβάσαμε το παραμύθι και ακολούθως τα νήπια κλήθηκαν να αναδιηγηθούν την ιστορία. Το κάθε παιδί έπαιρνε το λόγο με τυχαία σειρά μιλώντας σε α’ ενικό πρόσωπο και έτσι γινόταν η βασική ηρωίδα του βιβλίου π.χ. Είμαι η Σούλα η Σακούλα και από τον σάκο της ανακύκλωσης…
-Έπεσα κάτω και βρέθηκα στην παραλία..
-Ταξίδεψα σε ένα σχολείο..
-Με πήρε η Ασπασία και με πήγε στο πευκοδάσος και ήρθανε οι κάμπιες να με φάνε..
– Με πήρε η Ασπασία και με πήγε στο σπίτι της στη φωλιά της..
– Έριξε νερό ο πυροσβέστης στο δάσος για να σβήσει τη φωτιά..
– Κάποιοι ασυνείδητοι κάνανε πικ-νικ και βάλανε φωτιά στο δάσος..
Αμέσως μετά, χωρίστηκαν σε ομάδες..
Η 1η Ομάδα (5 παιδιά) ανέλαβε να αναπαραστήσει εικαστικά τους ήρωες της ιστορίας (τη Σούλα Σακούλα, την Ασπασία τη σουσουράδα με τα τρία μικρά πουλάκια της, τις δύο κάμπιες, το αγριοπερίστερο και τον εθελοντή πυροσβέστη) με μαρκαδόρους, χαρτόνια, ψαλίδια, κόλλες, γλωσσοπίεστρα)
Η 2η Ομάδα (4 παιδιά) ανέλαβε να ζωγραφίσει ένα διαφορετικό εξώφυλλο για το παραμύθι πάνω σε λευκό κάνσον και να δώσει έναν διαφορετικό τίτλο στην ιστορία
Και η 3η Ομάδα (5 παιδιά) κλήθηκε να ζωγραφίσει με πινέλα και τέμπερες σε χαρτί του μέτρου χωρίζοντάς το στη μέση το «παρθένο- ζωντανό» πευκοδάσος από τη μία μεριά και από την άλλη πως γέμισε καπνό και πήρε φωτιά όταν μία παρέα ανθρώπων άναψε φωτιά για να κάνει πικ νικ.
ΑΤΟΜΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ ΥΓΕΙΑΣ ΜΑΘΗΤΗ
Όρια 5ου Νηπιαγωγειου
Τα όρια της περιοχής εγγραφών για το νηπιαγωγείο περικλείονται από τις εξής οδούς:
Π.Καραμαγκιόλη και Αυλίδος, βγαίνοντας από την πόλη δεξιά ,έως Ησιόδου ανεβαίνοντας δεξιά έως τη διασταύρωση με Ψαρρών.
Από Ψαρρών και πάνω εκατέρωθεν της Ησιόδου , Ματσαγγούρα έως Ζωοδόχου Πηγής και Χατζηλάμπρου.
Χατζηλάμπρου ,Οπλαρχηγου Βόγκλη ως Λαμπράκη, αριστερά ανεβαίνοντας τη Λαμπράκη, Κεραμιδιάρη αριστερά ανεβαίνοντας τη εώς τη
Χατζηλάμπρου.
ΕΓΓΡΑΦΕΣ 2024-25
Σύμφωνα με το άρθρο 2 της υπ’ αρ. πρωτ. 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767) ΚΥΑ των Υπουργών Παιδείας και Θρησκευμάτων και Επικρατείας αρμόδιο για θέματα Ψηφιακής Διακυβέρνησης, για την εγγραφή του νηπίου/προνηπίου οι γονείς/ κηδεμόνες πρέπει να ακολουθήσουν τα εξής βήματα
- Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην Ηλεκτρονική Υπηρεσία
«Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με τη χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).
- Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/) και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.
- Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (προαιρετικά) και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.
Για την υποβολή της αίτησης οι γονείς/κηδεμόνες συμπληρώνουν διαδοχικά τα ακόλουθα (παρ. 2 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β’ 1767):
α) τα στοιχεία του προνηπίου/ νηπίου για το οποίο αιτούνται την εγγραφή. Το σύστημα διαλειτουργεί με το Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool και παρέχει στους γονείς/κηδεμόνες κατάλογο των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή τους μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα. Τα στοιχεία των τέκνων είναι συμπληρωμένα και οι γονείς/κηδεμόνες επιλέγουν το/τα τέκνο/α για το/τα οποίο/α επιθυμούν να υποβάλουν αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο ο κατάλογος δεν περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμούν να εγγράψουν, έχουν τη δυνατότητα να εισάγουν μόνοι τους τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου και να τεκμηριώσουν τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας είτε με ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή,
β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας τους, την οποία τεκμηριώνουν αναρτώντας σε ψηφιακή μορφή εγγράφου σχετικό αποδεικτικό, όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο, ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,
γ) τα στοιχεία άλλου/ων τέκνου/ων, που φοιτά/ούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, εφόσον υπάρχει/ουν και για το/τα οποίο/α θα χρειαστεί να προσκομίσει Βεβαίωση Φοίτησης από τον/τη Διευθυντή/ντρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας.
δ) εάν επιθυμούν τη φοίτηση του προνηπίου/νηπίου στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής, στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα και στο Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.
ε) τα στοιχεία των συνοδών των προνηπίων/νηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρησή τους από τη σχολική μονάδα ενώ παράλληλα επιλέγουν τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου/προνηπίου».
Πριν την οριστική υποβολή της αίτησης, (παρ 3 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767) οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από την ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) για τα παραστατικά που θα απαιτηθεί να προσκομίσουν κατά την επίσκεψή τους στη σχολική μονάδα και εντός της προσθεμίας που ορίζει ο/η Διευθυντής/ντρια- Προϊστάμενος/η του Νηπιαγωγείου. Σε αυτά τα παραστατικά, πέρα από τα (γ) και (δ) εφόσον τα έχει αιτηθεί, περιλαμβάνονται :
α) η αίτηση εγγραφής για το τμήμα πρόωρης υποδοχής, για το Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα και για το Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.
β) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, σύμφωνα με τη με αρ. πρωτ. Φ.6/1094/80261/Δ1/20-5-2015 Εγκύκλιο (Α.Δ.Υ.Μ.)
γ) Βιβλιάριο υγείας του/της μαθητή/τριας, ή άλλου στοιχείου, από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών. (παρ. 4, του άρθρου 6 του Π.Δ 79/2017 (Α΄ 109), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 4 α του άρθρου 44 του ν.4777/2021 (Α΄ 25).
δ) Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. εφόσον υπάρχει, σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του/της μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Πριν την τελική υποβολή της αίτησης (οριστικοποίηση) απαιτείται η έγγραφη συναίνεση του έτερου γονέα/κηδεμόνα με υπεύθυνη δήλωση του.
Μετά την υποβολή της αίτησης, (παρ. 5 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767), οι γονείς/κηδεμόνες λαμβάνουν ενημερώσεις στο κινητό τηλέφωνο που έχουν δηλώσει κατά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησής τους για την πορεία της. Εφόσον απαιτηθούν διορθώσεις, η αίτησή τους επιστρέφεται από το Νηπιαγωγείο στους γονείς/ κηδεμόνες προκειμένου να γίνουν οι διορθώσεις και να ολοκληρωθεί η υποβολή της μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr). Έπειτα από τις σχετικές διορθώσεις, η αίτηση γίνεται αποδεκτή.
Σε περιπτώσεις γονέων/κηδεμόνων που αδυνατούν να κάνουν χρήση της ηλεκτρονικής υπηρεσίας
«Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr), η αίτηση μπορεί να υποβληθεί με παρουσία στο Νηπιαγωγείο (παρ. 7 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767). Για τον σκοπό αυτό ο/η Διευθυντής/ντρια – Προϊστάμενος/η του νηπιαγωγείου εισέρχεται στην ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) και καταχωρίζει την αίτηση σύμφωνα με τα δικαιολογητικά που του προσκομίζουν οι γονείς/κηδεμόνες.
Για την υποστήριξη μαθητών/τριών, των οποίων οι γονείς/κηδεμόνες ανήκουν σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, όπως πολύτεκνοι / τρίτεκνοι / μονογονεϊκές οικογένειες, γονείς με χρόνιες παθήσεις ή ενταγμένοι σε πρόγραμμα απεξάρτησης ή φυλακισμένοι καθώς και πολίτες τρίτων χωρών που διαμένουν σε κέντρα ή σε δομές φιλοξενίας του ελληνικού κράτους ή της Ύπατης Αρμοστείας του Ο.Η.Ε., δίνεται η δυνατότητα καταχώρισης αίτησης με όσα στοιχεία είναι διαθέσιμα από τον γονέα/κηδεμόνα (παρ. 7 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767).
STEAM Kαι η Γη γυρίζει!!!
Υπεύθυνη Εργαστηρίου: Μεταφτσή Μαρία
Θεματικός κύκλος: “Δημιουργώ-Καινοτομώ, Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία”
Υποενότητα: STEAM, Εκπαιδευτική Ρομποτική
Τμήμα 1
1 Εργαστήριο Δεξιοτήτων: “Το Παιχνίδι με τις ερωτήσεις”
Παίξαμε παιχνίδι γνωριμίας με κάρτες που απεικονίζουν τους πλανήτες, τις σκορπίσαμε σε όλη την τάξη κ κάθε φορά που σταματούσε η μουσική το κάθε παιδί επέλεγε την κάρτα που βρισκόταν δίπλα του ώστε να ευνοήσουμε το στάδιο της απελευθέρωσης της ομάδας.
Έπειτα ανιχνεύσαμε τι γνωρίζουν ήδη τα παιδιά για το Διάστημα και με την μέθοδο του καταιγισμού ιδεών τις καταγράψαμε σε ιστόγραμμα..
Στη συνέχεια παρακολουθήσαμε το προτεινόμενο από το ΙΕΠ εκπαιδευτικό βίντεο για το πλανητικό μας σύστημα:
https://www.youtube.com/watch?v=xOUOZCY3VE
Mε την εφαρμογή skyview ανακαλύψαμε τη θέση των αστερισμών στον ουρανό και κατασκευάσαμε έναν από τους αστερισμούς που μας εντυπωσίασαν
2 Εργαστήριο: “Ας δούμε τους πλανήτες από κοντά…Υπάρχει ζωή εκεί έξω;”
Ηρθε η ώρα να δούμε τους πλανήτες από κοντά με την εφαρμογή της NASA!!!
https://solarsystem.nasa.gov/planets/overview/
Στη συνέχεια φουσκώσαμε μπαλόνια και μοιράσαμε χρωματιστούς πλανήτες στα παιδιά καθώς και ένα πορτοκαλί που αναπαριστά τον ήλιο. Χορέψαμε σε τροχιά γύρω από αυτόν ακούγοντας το τραγούδι της Σοφίας Παπάζογλου “Η γιορτή των Αστεριών” από το CD: Τεμπέλης Δράκος
https://www.youtube.com/watch?v=yJOZVHaExaO
Το παιδί στη μέση αναπαριστά τον ήλιο και τα υπόλοιπα τους πλανήτες..
Τοποθετήσανε τους 8 πλανήτες στη σειρά ξεκινώντας από αυτόν που είναι ο πιο κοντινός στον ήλιο..
Ταυτίζουν τα ονόματα των πλανητών με τα ονόματα των Θεών του Ολύμπου..
Ζωγραφίζουν τον πλανήτη του ηλιακού συστήματος που του έκανε τη μεγαλύτερη εντύπωση..
Παρακολουθήσαμε το βίντεο της NASA https://youtube/aTd2f59TSVo και σκεφτήκαμε να φτιάξουμε έναν δικό μας πύραυλο με απλά υλικά που εξυπηρετούσε την μαθηματική υπολογιστική σκέψη.. Το τάγκραμ σε σχήμα πυραύλου παρέμεινε στην οργανωμένη μαθησιακή περιοχή με θέμα “το Διάστημα” προκειμένου να παίζουν τα παιδιά..
Δεν παραλείψαμε φυσικά να κατασκευάσουμε πυραύλους για να εκτοξευθούμε ως επίδοξοι αστροναύτες στο διάστημα και να απολαύσουμε το πολύ ενδιαφέρον ταξίδι που ξεκινάει.. Άραγε τι θα συναντήσουμε εκεί;
3 Εργαστήριο: “Ο Ήλιος μας, η πηγή της ζωής μας..”
Παρακολουθήσαμε το βίντεο http://solarsystem.nasa.gov/planets/sun/basic
Πως κινείται ο ήλιος; Πως είναι η επιφάνεια του; Mε τι μοιάζει;
Ομαδική Κατασκευή του Ηλιακού Συστήματος..
Έπειτα συγκεντρώσαμε πληροφορίες για το μεγάλο αστέρι του ηλιακού συστήματος τον Ήλιο. Μας δίνει ζέστη, φως και χωρίς αυτόν δεν θα υπήρχε ζωή στον πλανήτη μας. Ασχοληθήκαμε με τον μύθο του Φαέθωνα του γιού του Ήλιου..
Χωριστήκανε σε 3 ομάδες .. η 1η ομάδα κλήθηκε να αναπαραστήσει “το Άρμα του Ήλιου” με ανακυκλώσιμα υλικά (χάρτινα ρολά, χαρτόκουτο), τουβλάκια lego, τέμπερες και πινέλα..
Η 2η Ομάδα δημιούργησε “τα Ηφαίστεια” με ανακυκλώσιμα υλικά (πλαστικά μπουκάλια,χάρτινα πιάτα), τέμπερες, πινέλα και πλαστελίνη (καφέ, κίτρινη & κόκκινη)
και η 3η Ομάδα κλήθηκε να δημιουργήσει “τα παγόβουνα” πάνω σε γαλάζιο κάνσον χαρτόνι με απλά υλικά όπως λευκή πλαστελίνη, βαμβάκι και λευκό χαρτί γλασέ προκειμένου να τα γεμίσουν και να τα διακοσμήσουν
4 Εργαστήριο: ” ‘Ενας Ήλιος, μια Γη, ένα Φεγγάρι..”
Τα νήπια χωρίστηκαν σε 3 ομάδες και η κάθε ομάδα είχε μία αποστολή..να αποτυπώσει εικαστικά χρησιμοποιώντας διαφορετικές τεχνικές τον ήλιο, τη γη και τη σελήνη..Ιδού το αποτέλεσμα της συνεργασίας τους..
“Ομάδα του Ήλιου”
“Ομάδα της Γης”
“Ομάδα της Σελήνης”
Καλές Συνήθειες πριν και κατά τη διάρκεια του φαγητού.. (Ολοήμερο Τμήμα)
Κρίθηκε αναγκαίο να θίξουμε κ πάλι τι κάνουμε πριν και κατά τη διάρκεια ενός γεύματος εν προκειμένω του μεσημεριανού, καθώς κάποια παιδιά δυσκολεύονται να αποδεχθούν οτι λειτουργούμε ομαδικά και σεβόμαστε τον διπλανό μας αλλά και όλη την όμαδα την ώρα του φαγητού..
Ακολούθως, ζωγραφίσανε μία καλή συνήθεια που επιθυμούσαν πριν ή κατά τη διάρκεια ενός γεύματος..τοιχοκολλήσαμε τους κανόνες στην τάξη σε εμφανές σημείο ώστε να τους βλέπουν τα παιδιά..
- Πλένω τα χέρια μου
Χριστίνα
2. Στρώνω Πετσέτα
3. Κάνουμε την προσευχή μας..(ποιήμα του Γιάννη Ρίτσου)
4. Μοιραζόμαστε το φαγητό μας με κάποιον φίλο μας..
Δημήτρης
Κερασία Πλούταρχος
Μια ματιά στις χειμερινές δημιουργίες των παιδιών… (Ολοήμερο Τμήμα)
“Ζωγραφίζοντας τον Χειμώνα..” χρησιμοποιώντας πινέλα, μαύρη και λευκή τέμπερα..
Γνωρίσαμε τον Ισπανό Ζωγράφο Pablo Picasso μέσα απο πίνακες του στο διαδίκτυο και σταθήκαμε στο πορτρέτο του άνδρα που φαίνεται να είναι αμφάς και προφίλ.. μιλήσαμε για το αμφάς και το προφίλ του προσώπου.. Ζωγραφίσανε με μαρκαδόρους και πινέλα το γυναικείο κυβιστικό πορτρέτο με έντονα στοιχεία γεωμετρίας..
Ομαδική Εργασία: “Χιονάνθρωποι..παίζοντας με τα ονόματά μας”
Μιλήσαμε για τα αδέσποτα ζωάκια..
Εννοιολογικός Χάρτης: ανιχνεύοντας τις πρότερες γνώσεις τους για το θέμα..
και αναρωτηθήκαμε τι δυσκολίες μπορεί να αντιμετωπίζουν την περίοδο του Χειμώνα..Έπειτα, τα ζωγραφίσαμε με ξυλομπογιές και πινέλα..
Ακολούθως δόθηκε στα παιδιά φύλλο εργασίας όπου καλούνταν να ζωγραφίσουν ένα ζώο συντροφιάς της προτίμησης τους πρώτα ως αδέσποτο και πως μπορεί να αισθάνεται παρατημένο και έπειτα ως δεσποζόμενο..(στο περιβάλλον που ζούσε με τον ιδιοκτήτη του)
Ο Μύθος του Φλεβάρη..
Ζωγραφίσανε τα τέσσερα στάδια ανάπτυξης του μύθου κατανοώντας γιατί τελικά ο Φλεβάρης έχει λιγότερες μέρες σε σχέση με τους άλλους μήνες..
Ζώα στους Πόλους
Είδαμε στο υπολογιστή βίντεο με τα ζώα που ζουν στους πόλους βόρειο (Αρκτική) και νότιο (Ανταρκτική)
https://youtu.be/5qX5VFrOtWc?t=6
Στη συνέχεια ζωγραφίσανε όπως φαντάζονται το βόρειο πόλο και κάποια από τα ζώα που ζουν εκει..
Θεματική: “Ζω Καλύτερα – Ευ Ζην” Υποθεματική: Ασφάλεια, Αυτομέριμνα, Ψυχική Υγεία, Πρόληψη 2ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων Τίτλος: “Τρώω Υγιεινά, Ζω Σωστά”
Υπεύθυνη Εργαστηρίου: Μεταφτσή Μαριά
Τμήμα 1
1 Εργαστήριο: Τι είναι Διατροφή;
Αρχικά διερευνήθηκαν οι πρότερες γνώσεις των νηπίων για το τι είναι διατροφή, για την επίτευξη του σκοπού αυτού σχεδίασα ιστόγραμμα καταγράφοντας τις απαντήσεις τους στην παραπάνω ερώτηση.
Ακολούθως διαβάσαμε την ιστορία “Ο Ωραίος Δαρείος” της Σ. Ζαραμπούκα και συζητήσαμε με τα παιδιά για τη διατροφή του γάτου της ιστορίας.
2 Εργαστήριο: Γνωριμία με τις Ομάδες Τροφών – “Τα Σπιτάκια των Τροφών”
Διαβάσαμε την ιστορία της Σ. Μαντούβαλου “Μια Κολοτούμπα μια φορά..” Συζητήσαμε για τα αίτια της αδυναμίας της κολοτούμπας και της ενδυνάμωσης της αργότερα, καθώς και για το ποιος τη βοήθησε και με ποιον τρόπο.
Την επόμενη μέρα διαβάσαμε το παραμύθι “Η Κυρά Διατροφή πρώτη στη μαγειρική”..
Είδαμε ποιες τροφές είναι σημαντικές και πρέπει να καταναλώνονται καθημερινά και ποιες λιγότερο σημαντικές γι αυτό θα πρέπει να καταναλώνονται με φειδώ. Στο τέλος του βιβλίου η κυρα Διατροφή έφτιαξε τη διατροφική πυραμίδα χωρίζοντας τις τροφές σε ομάδες. Επομένως γνωρίσανε τις ομάδες τροφών και αξιοποιώντας τη μέθοδο της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας χώρισα τα παιδιά σε 5 ομάδες και η καθεμιά ανέλαβε να φτιάξει το σπιτάκι της διατροφής της κάθε ομάδας τροφών..
Επίσης, δόθηκε στον κάθε μαθητή ατομικό φύλλο εργασίας σχετικό με τις ομάδες των τροφών προκειμένου να αντιστοιχίσουν τις τροφές που παρουσιάζονται από κάτω στη σωστή ομάδα για καλύτερη εμπέδωση..
Μάθαμε το τραγούδι
Ολοκληρώνοντας το εργαστήριο ζωγραφίσανε το αγαπημένο τους φαγητό..
3 Εργαστήριο: Τα μανιτάρια των τροφών
Στο τρίτο εργαστήριο μιλήσαμε με τα παιδιά για τις υγιεινές και ανθυγιεινές τροφές για το ανθρώπινο σώμα, καθώς και ποιες θα πρέπει να τις καταναλώνουν λιγότερο. Γνωρίσανε τη διατροφική αξία των υγιεινών τροφών, ώστε να τις επιλέγουν πιο συχνά στην καθημερινότητα τους. Διακρίνανε τα φρούτα από τα λαχανικά και μιλήσαμε για τη διατροφική τους αξία..
Tην ώρα των Αγγλικών μιλήσαμε για τις υγιεινές και ανθυγιεινές τροφές..
4 Εργαστήριο: “Η Πυραμίδα των Παιδιών”
Στο επόμενο εργαστήριο κόψανε και συλλέξανε εικόνες τροφών τις οποίες με βάση την πρότυπη πυραμίδα διατροφής έπρεπε να τοποθετήσουν για να δημιουργήσουν τη δική τους. Κάθε παιδί επέλεγε το σωστό επίπεδο πυραμίδας για να τοποθετήσει την αντίστοιχη ομάδα τροφών.
Θεατρικό Παιχνίδι: “Επίσκεψη στο Εστιατόριο”
5 Εργαστήριο: Υγιεινό Πρωινό
Ζητήθηκε από τα παιδιά να φέρουν στο σχολείο από ένα φρούτο (εποχής) της επιλογής τους και φτιάξαμε φρουτοσαλάτα. Τη γεύτηκαν με μεγάλη χαρά. Ακολούθως, τους δόθηκε φύλλο εργασίας στο οποίο καλούνταν να ζωγραφίσουν ένα υγιεινό πρωινό με βάση τα όσα κατέκτησαν μέσα από το εργαστήριο.
Γίνανε “βασιλιάδες κ βασίλισσες της υγείας” κατασκευάζοντας και ζωγραφίζοντας την κορώνα με τις συμβουλές για καλή υγεία..
6 Εργαστήριο: “Εποχές και Φρούτα”
Ομαδικό παιχνίδι αντιστοίχισης κάθε φρούτου στη σωστή εποχή που παράγεται και καταναλώνεται..
Τονίζουμε ότι είναι καλό να προτιμάμε εποχιακά φρούτα και λαχανικά, καθώς παίρνουμε όλες τις θρεπτικές ουσίες του τροφίμου, είναι πιο γευστικό και επιπλέον τα εποχιακά προιόντα είναι πιο οικονομικά. Με αυτόν τον τρόπο ενισχύουμε την τοπική οικονομία εναρμονίζουμε τη διατροφή μας με τον κύκλο της φύσης και τροφοδοτούμε το σώμα μας με τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται..
Παιχνίδι: Μισό και Ολόκληρο – Αντιστοίχιση (Μαθηματικά)
Στη συνέχεια τους δόθηκε το ακόλουθο φύλλο εργασίας προκειμένου να κόψουν, να βρουν το άλλο μισό του κάθε φρούτου και να τα κολλήσουν σε χρωματιστό κάνσον..
Παρακάτω παρατίθενται και άλλα φύλλα εργασίας που δόθηκαν στα παιδιά και αφορούν στα μαθηματικά (έννοιες: ολόκληρο-μισό) / Μέτρα τα φρούτα..
Οδεύοντας προς τα Χριστούγεννα…
Τα Χριστούγεννα είναι όντως η πιο όμορφη γιορτή όχι μόνο για τα παιδιά αλλά και για τους μεγάλους..Κάθε χρόνο αποζητούμε να κλέψουμε λίγη απ τη μαγεία των ημερών έτσι και φέτος θέλοντας να χτίσουν τα παιδιά μας εικόνες και στιγμές που αργότερα θα αναπολούν..Οι Τάξεις του νηπιαγωγείου μας μετατράπηκαν σε Χριστουγεννιάτικα Εργαστήρια!!!
Η Παράσταση “Τα Χριστούγεννα του Καραγκιόζη”
Παγκόσμια Ημέρα Δικαιωμάτων του Παιδιού (20 Νοεμβρίου)
Ολοήμερο Τμήμα
Μιλήσαμε για τις ανάγκες των παιδιών και τα δικαιώματα τους, είδαμε φωτογραφίες παιδιών στο διαδίκτυο από διάφορα μέρη του κόσμου, μπήκαμε στη θέση τους και ακολούθως ζωγράφισε το κάθε παιδί ένα δικαίωμα που επιθυμούσε το κάναμε μπαλίτσα και το κολλήσαμε στο χριστουγεννιάτικο δεντράκι μας..
Ομαδική Κατασκευή
Φθινοπωρινό Τοπίο (Ολοήμερο Τμήμα)
28η Οκτωβρίου 2023
Ο σεβασμός χτίζεται κομμάτι κομμάτι.. (Ολοήμερο Τμήμα)
Εργαστήριο Δεξιοτήτων 2: Εσύ & Εγώ μαζί (Τμήμα 1)
Υπεύθυνη Εργαστηρίου: Μεταφτσή Μαρία
Διαβάσαμε τον Τριγωνοψαρούλη του Βαγγέλλη Ηλιόπουλου,καθώς θίγεται το ζήτημα της αποδοχής, της απόρριψης και της διαφορετικότητας
Ζωγραφίσαμε ότι μας έκανε εντύπωση από το παραμύθι..
Τα παιδιά κατέγραψαν στο θερμόμετρο των συναισθημάτων τα πιθανά συναισθήματα που βίωνε ο τριγωνοψαρούλης μέσα από την ιστορία..
Εργαστήριο 3ο :”Ο Εαυτός μου”
Ομαδικό παιχνίδι: “Ο Κατάσκοπος”
Περπατάμε σαν κατάσκοποι και παρατηρούμε κατασκοπικά τον διπλανό μας,ενώ ταυτόχρονα εντοπίζουμε ομοιότητες και διαφορές ως προς τα εξωτερικά μας χαρακτηριστικά γνωρίσματα..Δημιουργούμε την φιγούρα του εαυτού μας και τις τοποθετούμε όλες μαζί σε κύκλο πιασμένες χέρι-χέρι..
Ολοκληρώνοντας, κατασκευάσαμε και τις ταυτότητες μας..
Εργαστήριο 4ο: “Εγώ και οι Άλλοι”
Παρακολουθούμε το βίντεο “Η Εχθρόπιτα” το συζητάμε και το επεξεργαζόμαστε προφορικά.
Ομαδική κατασκευή: “Η Κουρτίνα της Αγάπης και της Φιλίας”
Φτιάχνουμε σε ατομικό επίπεδο καρδούλες με μηνύματα αγάπης για κάποιο φίλο μας μέσα από την τάξη αυτές ενώνονται και δημιουργούν την “κουρτίνα της αγάπης και της φιλίας”
“Η Πίτα της Φιλίας”
Γράφουμε τη συνταγή και τη φτιάχνουμε ζωγραφίζοντας ο καθένας ένα κομμάτι σε ένα πλαίσιο συνεργασίας..
Τμήμα 2
Υπεύθυνη Εργαστηρίου Δεξιοτήτων: Χρύσα Γαλάνη
“Το Δέντρο της Φιλίας”
Εργαστήριο Δεξιοτήτων 5ο: “Έλμερ”
Συζητάμε γύρω από τη διαφορετικότητα και αναρωτιόμαστε πόσο βαρετός θα ήταν ο κόσμος αν όλοι φαινόμασταν ίδιοι..καταλήξαμε πως ο καθένας μας είναι μια ξεχωριστή οντότητα και προσπαθήσαμε να εντοπίσουμε τα στοιχεία εκείνα που μας χαρακτηρίζουν και μας κάνουν να είμαστε μοναδικοί..Ο παρδαλός Έλμερ ήταν η ψυχή της παρέας των ελεφάντων με τα αστεία του..
Στη συνέχεια τους δόθηκε ένα φύλλο εργασίας όπου καλούνταν το κάθε παιδί να ζωγραφίσει τι ελέφαντας θα ήταν στη γιορτή του Έλμερ καθώς και τι είναι αυτό που το κάνει σημαντικό σε σχέση με τους άλλους-φίλους του..
Ιδού κάποιες από τις εργασίες των παιδιών..
Εργαστήριο 6ο: “Όλοι διαφορετικοί όλοι ίσοι”
“Το Ζαμπντερφίλιο”
Ένα διαφορετικό ζώο που ψάχνει για φίλους αλλά κανένα άλλο ζώο δεν το κάνει παρέα γιατί είναι απλά παράξενο..Συζητάμε την ιστορία του Ζαμπντερφίλιο και ακολούθως αποτυπώνουμε σε φύλλο εργασίας πως φανταζόμαστε το δικό μας παράξενο ζωάκι..
Φύλλο Εργασίας
Θεατρικό Παιχνίδι
Ένα παιδί ανέλαβε να γίνει “Ζαμπντερφίλιο” και τα υπόλοιπα παιδιά “Ζωάκια της ζούγκλας”.. Αφού ανέλαβαν ρόλους το παράξενο ζώο πλησίασε τα άλλα και προσπάθησε να γίνει φίλος τους..
Εργαστήριο 7ο: “Η Οικογένεια μου”
Νοητικός Χάρτης: Ανίχνευση των προ υπαρχουσών γνώσεων των παιδιών σχετικά με το τι είναι η οικογένεια και πως αντιλαμβάνονται το θεσμό αυτό..
Παρουσιάζουν τα μέλη της οικογένειάς τους το κάθε παιδί στην ολομέλεια..στη συνέχεια αποτυπώνουν εικαστικά την οικογένειά τους σε ένα σπίτι..το δικό τους σπίτι!!!
Θεματική: Ενδιαφέρομαι & Ενεργώ – Υποθεματική: Συμπερίληψη, Αλληλοσεβασμός, Διαφορετικότητα Εργαστήριο Δεξιοτήτων: “Εγώ και οι Άλλοι – Νηπίων Παιδεία το Πρώτο Βήμα στη Δημοκρατία”
Τμήμα 1 (Υπεύθυνη Εργαστηρίου: Μεταφτσή Μαρία)
Εργαστήριο 1
Ας γνωριστούμε παίζοντας..
Παιχνίδια ενεργοποίησης – Δέσιμο της ομάδας
Περπατούν ελεύθερα στο χώρο σαν να είναι γέροι..
Χωρίζονται σε ζευγάρια ακουμπώντας ο ένας την πλάτη του άλλου..
Έρχονται σε επαφή κεφάλι με κεφάλι..
Κρατιούνται χέρι χέρι τραγουδώντας “βγαίνει η βαρκούλα του ψαρά”..
Το Μπουκέτο με τα Λουλούδια της τάξης μας..
το κάθε παιδί ζωγραφίζει στα πέταλα του λουλουδιού αγαπημένα του πράγματα π.χ.χρώμα, παιχνίδι, φαγητό κ.α και κατασκευάζουμε μία ομαδική εργασία δημιουργώντας ένα μπουκέτο όπου το κάθε λουλούδι αντιπροσωπεύει και ένα παιδί της τάξης..
Φτιάξαμε έναν πύργο με τουβλάκια με τα ονόματα των παιδιών της τάξης και τα παιδιά προσπαθούσαν να τραβήξουν ένα τουβλάκι κάθε φορά χωρίς να γκρεμιστεί ο πύργος- Ενδυνάμωση της ομάδας