Τίτλος σχεδίου δράσης : ” Kάθε βιβλίο όμορφο φίλος μου και το ξέρει…”
Σκοπός του σχεδίου δράσης είναι μέσω της φιλαναγνωσίας να εξοικειωθούν οι μαθητές με το βιβλίο και την ανάγνωση και να εδραιωθεί σταδιακά μια φιλική σχέση των μαθητών με το λογοτεχνικό βιβλίο. Αυτό θα συνδράμει στην ανάπτυξη της κριτικής και δημιουργικής της σκέψης , στην δραστηριοποίηση της φαντασίας και της εφευρετικότητάς τους , στην ανάπτυξη της συναισθηματικής τους νοημοσύνης , στην καλλιέργεια της γλωσσικής τους έκφρασης.
Δράση ΑΡ.ΠΡ11η/14-11-2023
Εκπαιδευτική επίσκεψη στην Δημοτική Βιβλιοθήκη Πατρών
- Επισκεφτήκαμε την Δημοτική Βιβλιοθήκη Πατρών
- Οι μαθητές ξεναγήθηκαν στον χώρο του Αναγνωστηρίου , της παιδικής βιβλιοθήκης και της πινακοθήκης . Στην παιδική βιβλιοθήκη παρακολούθησαν το παραμύθι ” Ο άσπρος γλάρος και ο μαύρος κότσυφας” με αναφορά στην αποδοχή της διαφορετικότητας.
- Ζωγράφισαν ελεύθερα ( Τους δόθηκε το ερώτημα : – Μπορούν να συνυπάρξουν διαφορετικά πράγματα;) , με υλικά που τους δόθηκαν
- Επιστρέφοντας στις τάξεις μας δημιουργήσαμε το δικό μας βιβλίο από τις ζωγραφιές των παιδιών
- Δράση ΑΡ.ΠΡ 9η/3-10-2023
“Μπλέ κοχύλι”
“Οι μουσικές εξερευνήσεις”
Η φιλαναγνωσία συναντά την μουσικοκινητική σε ένα παραμύθι για τα συναισθήματα με τίτλο “Το μπλέ κοχύλι”. Η συγγραφέας του βιβλίου κυρία, Γραμματικάκη Μαριβίτα και η μουσικοπαιδαγωγός κυρία Κοτσιφού Ματίνα επισκέφθηκαν το νηπιαγωγείο μας παρουσίασαν το βιβλίο με συνοδεία μουσικών οργάνων , ενώ στην συνέχεια πραγματοποιήθηκαν μουσικοκινητικά παιχνίδια με τα παιδιά.
Δράση 8-12-2023
΄΄ Το κόκκινο γιλέκο του μικρού Ρόμπιν΄΄
Σήμερα είχαμε παρέα στο Νηπιαγωγείο μας, μητέρα νηπίου και αγαπητή συνάδελφο (αναπληρώτρια νηπιαγωγό ), που ήρθε και διάβασε στα παιδιά το παραμύθι” Το κόκκινο γιλέκο του μικρού Ρόμπιν” Συγγραφέας/εικονογράφος:Jan Fearnley.
Ο Ρόμπιν μέσα από την υπέροχη αυτή ιστορία του, με την ξεχωριστή εικονογράφηση, μας μαθαίνει με τον καλύτερο τρόπο, την ανεκτίμητη αξία της προσφοράς. Όταν μαθαίνουμε να προσφέρουμε με όλη μας την καρδιά , τότε η προσφορά θα μας επιστραφεί διπλά, χαρίζοντάς μας επιβεβαίωση και αληθινή χαρά!
Ακολούθησε συζήτηση με τα νήπια πάνω στο θέμα της προσφοράς, ”εσύ τί θα χάριζες σε κάποιον που δεν το χρειάζεσαι;” στη συνέχεια τα παιδιά αποτύπωσαν ελεύθερα τις απόψεις τους σε χαρτί ελεύθερα.
Ευχαριστούμε κυρία Νατάσα για την υπέροχη ώρα που αφιέρωσες σε όλους μας!
Δράση 2-4-2024
”Κάθε βιβλίο όμορφο, φίλος μου και το ξέρει…”
Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος, Τρίτη 2 Απριλίου, ημέρα γέννησης του Δανού παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν(2 Απριλίου 1805) γιορτάσαμε την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου.
Τί να είναι τα βιβλία;
Μήπως παλάτια φωτεινά
να είναι τα βιβλία
με ανοιχτά παράθυρα
στη γνώση στη σοφία;
Μήπως να είναι πήγασοι
που πάνω τους πετάμε;
μήπως καθρέφτες μαγικοί
που μέσα τους κοιτάμε;
Μήπως να είναι ουρανοί
με αστέρια σαν στολίδια;
ή φαντασίας θάλασσες
για παιδικά τραγούδια;
Κάθε βιβλίο όμορφο
φίλος μου και το ξέρει
πως με κρατά και το κρατώ
σφιχτά από το χέρι!
Η ομαδική εργασία μας για την Παγκόσμια ημέρα Παιδικού Βιβλίου.
Δράση 19η/2-4-2024
Εκπαιδευτική επίσκεψη στο βιβλιοπωλείο Πρωτοπορία
Την Πέμπτη 4 Απριλίου 2024,στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού Βιβλίου, οι μαθητές του Νηπιαγωγείου μας συμμετείχαν σε εκπαιδευτική δράση στο Βιβλιοπωλείο της γειτονιάς μας.
Η δράση συνδιοργανώθηκε με την Α’ τάξη του 3ου Δημοτικού Σχολείου Πατρών, με το οποίο συστεγαζόμαστε, και στο πλαίσιο της μετάβασης των νηπίων στο Δημοτικό. Μαζί μας ήταν οι μαθητές της Α’ Τάξης συνοδευόμενοι από τη δασκάλα τους και τη Διευθύντρια του 3ου Δημοτικού Σχολείου.
Οι μικροί μαθητές συνεργάστηκαν με την Α’ τάξη δραστηριότητες φιλαναγνωσίας. Ξεφύλλισαν βιβλία, διάβασαν, ζωγράφισαν και δραματοποίησαν το μύθο του Αισώπου ,”Ο λαγός και η χελώνα”.
Ακούσαμε το τραγούδι: ” Τί να είναι τα βιβλία;” και στη συνέχεια οι μαθητές το ζωγράφισαν ελεύθερα σε χαρτί.
Δράση Ιανουάριος 2024
50ς Μαραθώνιος Ανάγνωσης:” Η ζωή στο σχολείο”
Στα πλαίσια του Σχεδίου Δράσης που υλοποιεί το Νηπιαγωγείο μας με θέμα τη φιλαναγνωσία ολοκληρώσαμε τη συμμετοχή μας στον διαγωνισμό 5ος Μαραθώνιος Ανάγνωσης .Πρόκειται για ,ένα ετήσιο εκπαιδευτικό πρόγραμμα που διοργανώνουν οι εκδόσεις Μεταίχμιο με τη μορφή διαγωνισμού για παιδιά Νηπιαγωγείου.
Ξεκινώντας το πρόγραμμα επιλέξαμε μία τριάδα βιβλίων από τις προτεινόμενες, τα οποία διαβάσαμε, συζητήσαμε και συμπληρώσαμε τα αντίστοιχα φύλλα εργασίας που είχαμε λάβει, προκειμένου να μπούμε στην κλήρωση για να κερδίσουμε διάφορα δώρα.
Ευχόμαστε καλή επιτυχία στο Νηπιαγωγείο μας!
Τα νήπια εικονογράφησαν τα ατομικά τους βιβλιαράκια με τίτλο ” Τα τρία γουρουνάκια” από το μύθο του Αισώπου.
-Τα αναμνηστικά από τη συμμετοχής μας στον 5ο Μαραθώνιο Ανάγνωσης που έστειλαν οι εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ στο Νηπιαγωγείο μας!
Δράση 22η/27-5-2024
-Εκπαιδευτική επίσκεψη στην εφημερίδα ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟ
Τις εγκαταστάσεις της εφημερίδας ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ, επισκέφθηκαν την Τετάρτη 29/5/2024 οι μαθητές του Νηπιαγωγείου μας , μαζί με τους φίλους μας από το Νηπιαγωγείο Τσουκαλεϊκων, στο πλαίσιο του Σχεδίου Δράσης που φέτος υλοποιείται και έχει σχέση με τη φιλαναγνωσία. Στόχος της επίσκεψης να γνωρίσουν τα νήπια από κοντά τον τρόπο έκδοσης μιας εφημερίδας αλλά και τους ίδιους τους δημοσιογράφους.
Οι μαθητές ενημερώθηκαν από την αρχισυντάκτρια της εφημερίδας, κυρία Ριζογιάννη Μαρίνα, για όλα τα στάδια μέχρι την κυκλοφορία του ημερήσιου φύλλου της εφημερίδας ,την ιστορία της τοπικής εφημερίδας και τον τρόπο συλλογής και επιλογής των δημοσιογραφικών θεμάτων. Η αρχισυντάκτρια αναφέρθηκε με τρόπο απλό και κατανοητό στους μαθητές για τη Δημοσιογραφική Δεοντολογία όσον αφορά την εγκυρότητα η οποία πρέπει να υπάρχει πριν από την εξαγωγή κάθε θέματος καθώς και τη διαδικασία τύπωσης των φύλλων της εφημερίδας.
Οι μαθητές στη συνέχεια έθεσαν τις ερωτήσεις τους στη δημοσιογράφο, η οποία απάντησε σε κάθε απορία τους πάνω στα προαναφερθέντα θέματα δίνοντάς τους έτσι την ευκαιρία να μάθουν πολλά παραπάνω πράγματα γύρω από τον κόσμο της δημοσιογραφίας και της έκδοσης, ενώ τους δόθηκε η ευκαιρία να γίνουν για λίγο μικροί δημοσιογράφοι, δίνοντας ο κάθε μαθητής το δικό του ρεπορτάζ.
Στη συνέχεια, επισκεπτόμενοι τον χώρο των δημοσιογραφικών γραφείων οι μαθητές είχαν μία ενδιαφέρουσα συνομιλία με τους δημοσιογράφους Γιώργο Αναστασόπουλο, Σωτήρη Παπανδρέου, Βαγγέλη Γερογιάννη, Προκόπη Κόγκο και Απόστολο Αναστασόπουλο.
Στους μαθητές δόθηκε αναμνηστική εφημερίδα από παλαιότερα χρόνια ώστε να γίνει σύγκριση με την εφημερίδα στην σημερινή εποχή ενώ η εφημερίδα ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ αφιέρωσε άρθρο για την επίσκεψη των μαθητών και των δύο Νηπιαγωγείων.
Ήταν μία πολύ ευχάριστη εμπειρία για τους μικρούς μαθητές η επίσκεψη στα γραφεία της εφημερίδας.
Ευχαριστούμε θερμά τους εργαζόμενους της εφημερίδας για την ξενάγηση και τη θερμή υποδοχή!
Ιούνιος 2024
Συμπερασματικά αναφέρουμε ότι:
Μετά από ενημέρωση των γονέων σχετικά με το Σχέδιο Δράσης, στην αρχή της χρονιάς, ενισχύθηκαν οι βιβλιοθήκες του Νηπιαγωγείου μας με προσφορά αρκετών βιβλίων με δωρεές από τους γονείς. Επίσης έρχονταν και αρκετά βιβλία στις τάξεις ως δανεικά από το σπίτι των μαθητών μας , που τα χρησιμοποιούσαμε για την ανάπτυξη των δραστηριοτήτων μας ανάλογα με το θέμα που υλοποιούσαμε.
Ενδεικτικά κάποια από τα πολλά βιβλία που είχαμε δωρεά από τους γονείς!