2ο Πρωινό Τμήμα-Εργαστήρια Δεξιοτήτων: “Σεισμός και τώρα…τι κάνω;”-(φυσικοί κίνδυνοι)

Γνωρίσαμε τους φυσικούς κινδύνους (πλημμύρα, φωτιά, τσουνάμι, σεισμός, ανεμοστρόβιλος, έκρηξη ηφαιστείου κ.λ.π) . Χρησιμοποιήσαμε εποπτικό υλικό και σχετικά βίντεο. Τοποθετήσαμε στην αυλή του νηπιαγωγείου, το βροχόμετρο που φιάξαμε. Τα παιδιά παρατήρησαν και κατέγραψαν  το νερό της βροχής που μάζεψε για μία εβδομάδα. Μιλήσαμε για τις ίντσες σε σχέση με τα εκατοστά. Επίσης τοποθετήσαμε το ανεμούριο και κάθε μέρα έβρισκαν τη φορά του ανέμου. Χρησιμοποιούσαν την πυξίδα κι έτσι έμαθαν τα σημεία του ορίζοντα.

DSCN8695DSCN8524DSCN8525DSCN8662DSCN8663DSCN8664DSCN8526DSCN8669DSCN86688.ΑΝΕΜΟΔΕΙΚΤΗΣ

Έφτιαξαν τηλεόραση για να λένε το Δελτίο Καιρού. Παίρναμε την εξωτερική θερμοκρασία , την έβρισκαν στο θερμόμετρο της τάξης , έμαθαν να συμπληρώνουν το δελτίο μετεωρολόγου, έβαζαν το σωστό σύμβολο του καιρού στον πίνακα διπλής εισόδου. Έμαθαν τις μονάδες μέτρησης του ανέμου, της θερμοκρασίας , του σεισμού. (Μποφόρ, κελσίου, ρίχτερ).

DSCN6553Χωρίς τίτλο4steliosDSCN8926 1Χωρίς τίτλο2Χωρίς τίτλο3Χωρίς τίτλο5Χωρίς τίτλο

Τα παιδιά ήθελαν πάρα πολύ να κάνουν πειράματα με το νερό. Έβαψαν αλάτι χονδρό σε νερό που χρωμάτισαν με διάφορα χρώματα χαρτί γκοφρέ κι έφτιαξαν παγωτάκια, αλατιού. Με αυτά ζωγράφισαν .

DSCN7776 DSCN7785 DSCN7799 DSCN7807 DSCN7809 DSCN7811 DSCN7812 DSCN7814

Με το χρωματισμένο αλάτι έφτιαξαν κλόουν για την Αποκριά.

DSCN8240 DSCN8268

Για την τήξη και πήξη φτιάξαμε σοκολατένια βραχάκια αμυγδάλου και τα γευτήκαμε.

DSCN8094 DSCN8096 DSCN8110 DSCN8142

Γνώρισαν τα στερεά σώματα έπαιξαν παιχνίδια ομαδοποίησης αλλά και με την ΒΕΕΒΟΤ.

DSCN8151 DSCN8154 DSCN8186 DSCN8197

Δημιουργήσαμε έκρηξη ηφαιστείου.

DSCN8040 DSCN8064 DSCN8077 DSCN8087

Γνώρισαν το εσωτερικό της γης και πώς προκαλείται ο σεισμός.Τι κάνουμε για να προστατευθούμε πριν και μετά. Έφτιαξαν το βαλιτσάκι έκτακτης ανάγκης, έμαθαν τα τηλέφωνα έκτακτης ανάγκης. Κάναμε τον δικό μας σεισμογράφο και έπαιξαν με τα σεισμοσπιτάκια.

DSCN7922 DSCN7926 DSCN7928 DSCN7931 DSCN7936 DSCN7943 DSCN7944 DSCN7947DSCN7946DSCN7948DSCN7951DSCN7953DSCN7954DSCN7956DSCN7958DSCN7971DSCN7961DSCN7977DSCN7978DSCN7983

Προσκαλέσαμε την ομάδα πρόληψης κι αντιμετώπισης φυσικών καταστροφών της πυροσβεστικής.

DSCN8703 DSCN8734

Δραματοποίησαν τον μύθο του Εγκέλαδου κι έμαθαν το τραγούδι του σεισμού.

DSCN7988 DSCN7997 DSCN8002 DSCN8003 DSCN8005 DSCN8007

Αξιολόγηση του εργαστηρίου από τα παιδιά.

DSCN8782 DSCN8783 DSCN8784 DSCN8785

“Γνωρίζοντας και θέτοντας τα όρια, σε κάθε πλαίσιο (οικογενειακό, σχολικό)”

Ο Σύλλογος Διδασκόντων του νηπιαγωγείου μας, διοργάνωσε συζήτηση με τους γονείς των νηπίων μας, με θέμα “Γνωρίζοντας και θέτοντας τα όρια σε κάθε πλαίσιο”. Προσκαλεσμένες ήταν η ψυχολόγος, Τρύφωνα Αγγελική και η λογοθεραπεύτρια , Χατζηεμμανουήλ Αδριανή. Αφού μοίρασαν στους γονείς , ερωτηματολόγιο  σχετικά με το πως αντιλαμβάνονται τα όρια που πρέπει να θέτουν στα παιδιά τους, η συζήτηση κύλισε γύρω από τις απαντήσεις των γονιών. Ευχαριστούμε πολύ τις ομιλίτριες για τις εποικοδομητικές κι επιστημονικές συμβουλές τους! Η δράση αυτή συμπεριλαμβάνεται στο Σχέδιο Δράσης: ” Όλοι μαζί είμαστε πάντα πιο δυνατοί”

DSCN8917 DSCN8986 DSCN8991 DSCN8993

Μέλη της ομάδας πρόληψης κι αντιμετώπισης των φυσικών κινδύνων, της Πυροσβεστικής, στο νηπιαγωγείο μας.

Μέλη της ομάδας πρόληψης και αντιμετώπισης των φυσικών κινδύνων, της Πυροσβεστικής, επισκέφτηκε το νηπιαγωγείο μας. Τα παιδιά παρακολούθησαν σχετικό βίντεο που παρουσιάστηκε και συμμετείχαν ενεργά απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις. Φόρεσαν το πυροσβεστικό κράνος , είδαν τη στολή του πυροσβέστη, το σήμα, γνώρισαν από κοντά το πυροσβεστικό όχημα στενών δρόμων και άκουσαν τον ασύρματο και την σειρήνα έκτακτης ανάγκης. Τα παιδιά ευχαρίστησαν τους πυροσβέστες για την παρουσία τους στο νηπιαγωγείο, χαρίζοντάς τους την βαλίτσα έκτακτης ανάγκης που αυτά έφτιαξαν, τα τηλέφωνα έκτακτης ανάγκης που έγραψαν με τον δικό τους τρόπο, αλλά και υπέροχες ζωγραφιές με πυροσβέστες και πυροσβεστικά οχήματα. Τους ευχόμαστε να έχουν υγεία , δύναμη και κουράγιο σε κάθε έκτακτη στιγμή!! Η δράση περιλαμβάνεται στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων για τους φυσικούς κινδύνους αλλά και στο Σχέδιο Δράσης: “΄Ολοι μαζί είμαστε πάντα πιο δυνατοί”

DSCN8707DSCN8709DSCN8708 DSCN8712DSCN8711 DSCN8716 DSCN8719 DSCN8726 DSCN8727 DSCN8734 DSCN8736 DSCN8737DSCN8703DSCN8713

2ο Πρωινό Τμήμα- Χελιδονίσματα

Οι παιδικές φωνές ενώθηκαν με τις μυρουδιές και τα χρώματα της Άνοιξης. Τραγουδήσαμε στην γειτονιά του νηπιαγωγείου μας, τα παραδοσιακά κάλαντα της Άνοιξης -τα Χελιδονίσματα- και εναπωθέσαμε στα λουλούδια την ασπροκόκκινη κλωστή ,τον Μάρτη. Η δραστηριότητα εντάσσεται στο σχέδιο δράσης   ” Όλοι μαζί είμαστε πάντα πιο δυνατοί”.

DSCN8641 DSCN8642 DSCN8682 DSCN8683 DSCN8688 DSCN8689

Η καλοσύνη επιστρέφει πάντα σ αυτόν που τη δίνει. Ολοήμερο τμήμα

Στα πλαίσια του e twinning project” Kindness stories at school” τα παιδιά του Ολοημέρου τμήματος παρακολούθησαν ένα βιντεάκι σχετικό με το πως η καλοσύνη και η ευγένεια που δείχνουμε επιστρέφει κάποια στιγμή πίσω σε μας. Ακολούθησε συζήτηση όπου τα παιδιά εξέφρασαν πολύ όμορφα συναισθήματα

Η δραστηριότητα εντάσσεται και στο Σχέδιο Δράσης “Όλοι μαζί είμαστε πάντα πιο δυνατοί”

https://youtu.be/dsayDGv2DBQ

1d456fe5 a568 4f71 9202 70bb92a1799b        b1f2a614 de20 4532 b5f6 f0b98ab2d137

Μικρές πράξεις καλοσύνης δραματοποιημένες από τα παιδιά Ολοήμερο

Τα παιδιά δραματοποίησαν μικρές πράξεις καλοσύνης και ευγένειας στο σχολείο, ένα παιχνίδι που τους άρεσε πάρα πολύ.

Η δραστηριότητα εντάσσεται και στο Σχέδιο Δράσης του σχολείου για την βελτίωση των σχέσεων μεταξύ των μαθητών/τριών :” Όλοι μαζί είμαστε πάντα πιο δυνατοί”

https://youtu.be/yd5DXTWnwKQ

 

action 1    action 3    action 2

 

Performing an action of Kindness

Παγκόσμια Ημέρα Γυναίκας 8 Μαρτίου Ολοήμερο τμήμα/International Woman’s Day

Μετά από τη δέουσα συζήτηση πάνω στο θέμα κι αφού μιλήσαμε για την ισότητα των 2 φύλων, τα παιδιά κατασκεύασαν κάρτες και καρδιές με τα σύμβολα των φύλων και τα αντάλλαξαν μεταξύ τους.

Η δραστηριότητα εντάσσεται και στο Σχέδιο Δράσης του σχολείου μας ” Όλοι μαζί είμαστε πάντα πιο δυνατοί”

 

International Womans Day 2 International Womans Day 3

Ομιλία- Συζήτηση με θέμα:” Η Ψυχική Υγεία της Οικογένειας”

Στα πλαίσια του Σχεδίου Δράσης που υλοποιούμε φέτος με θέμα: “Όλοι μαζί είμαστε πάντα πιο δυνατοί”, Ο Σύλλογος Διδασκόντων του νηπιαγωγείου μας σε συνεργασία με το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχικής  Υγείας ΠΝΟΗ, διοργάνωσε ομιλία- συζήτηση με θέμα: « Η Ψυχική Υγεία της Οικογένειας». Προσκεκλημένη ήταν η κ. Δέσποινα Σαμοθρακή, Κοινωνική Λειτουργός, στέλεχος πρόληψης. Στην  εξαιρετική παρουσίασή της, τόνισε πόσο σημαντικό ρόλο παίζει στην ανάπτυξη της προσωπικότητας του παιδιού, η ψυχική υγεία της οικογένειας. Επειδή υπήρξε πληθώρα ερωτήσεων και μεγάλο ενδιαφέρον, από τους παρευρισκόμενους γονείς, ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του Νηπιαγωγείου μας, αποφάσισε να διοργανώσει κι άλλη συνάντηση με την κ. Σαμοθρακή, την οποία κι ευχαριστούμε πάρα πολύ!!

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ1710519399732 1710519399746171051939974217105193997511710519399738

2ο Πρωινό Τμήμα- Εργαστήρια Δεξιοτήτων: ” Δεν μαλώνω, δεν μαλώνω, αγκαλιά μεγάλη απλώνω”

Το πρόγραμμα αναπτύσσει διαφορετικές προσεγγίσεις πρόληψης περιστατικών σχολικής βίας, σημαντικό παράγοντα για την σχολική επιτυχία αλλά και την ομαλή  ψυχοκοινωνική ανάπτυξη των μαθητών/τριών. Εντάσσεται στην ενότητα Ευ Ζην- Ασφάλεια και πρόληψη. Ήδη στο εργαστήριο δεξιοτήτων του προηγούμενου διμήνου ασχοληθήκαμε με την προσωπική και κοινωνική ανάπτυξη, με τις δεξιότητες φιλίας, αποδοχής της διαφορετικότητας, αλληλοσεβασμό και τα συναισθήματα. Γνώσεις προαπαιτούμενες για την υλοποίηση αυτού του εργαστηρίου. Χρησιμοποιήσαμε εποπτικό υλικό από όλες τις μορφές βίας ( λεκτική, σωματική, κοινωνική, ηλεκτρονική), έργα τέχνης (Maτ Μαχούριν) που παρατηρήσαμε με τα έξι καπέλα της σκέψης, του Έντουάρντ ντε Μπόνο, και σχετικά βιβλία . Τα παιδιά έμαθαν τεχνικές ελέγχου του θυμού. Έφτιαξαν αφίσα με το σύνθημα: ” Όχι στην Βία Ναι στην Φιλία” που αναρτήθηκε για πληροφόρηση των γονέων και το δικό τους βιβλίο σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή, με τίτλο: ” Ο Μίμης με τα μεγάλα αυτιά”. Ευχαριστούμε την συνάδελφο Άρτεμις Παπαδημητρίου για τις υπέροχες ιδέες που μας προσφέρει.Το πρόγραμμα συνδέεται και με το Σχέδιο Δράσης: ” Όλοι μαζί είμαστε πάντα πιο δυνατοί”

DSCN7470DSCN7468DSCN7424DSCN7454 DSCN7455DSCN7458

DSCN8516DSCN8517DSCN8518DSCN8519DSCN8520DSCN8521DSCN8522

DSCN7472DSCN7478DSCN7479DSCN7480DSCN7485 1DSCN7484DSCN7482DSCN7483DSCN7834DSCN7824DSCN7829DSCN7832DSCN7830DSCN7828DSCN7835DSCN7836DSCN7825DSCN7827

DSCN7831 DSCN7826 DSCN7822 DSCN7821 DSCN7819 DSCN7818 DSCN7817 DSCN7816DSCN7820DSCN7833 DSCN7701

2ο Πρωινό Τμήμα-Εργαστήρια Δεξιοτήτων: “Αλληλοσεβασμός και διαφορετικότητα”

Το πρόγραμμα εντάσσεται στον κύκλο «Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ: Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη» και συγκεκριμένα στην επιμέρους θεματική ενότητα της προώθησης του αλληλοσεβασμού και της διαφορετικότητας. Σκοπός του προγράμματος είναι να προωθήσει το σεβασμό στον Εαυτόν και στον Άλλον καθώς και την έννοια και την αξία της διαφορετικότητας. Επιδιώκεται τα παιδιά να κατακτήσουν γνώσεις, να καλλιεργήσουν δεξιότητες και να αναπτύξουν στάσεις σεβασμού στη διαφορετικότητα στον καθημερινό τρόπο ζωής και τη συμπεριφορά τους.
Στα εργαστήρια του συγκεκριμένου προγράμματος προτείνονται δραστηριότητες από τις εξής κατηγορίες:
 Δραστηριότητες γνωριμίας και συγκρότησης ομάδας
 Συμβόλαιο Ομάδας
 Οργανωμένες δραστηριότητες για το νηπιαγωγείο
 Αξιοποίηση διαφόρων μορφών τέχνης
Φύλλα εργασίας που αξιοποιούν πίνακες ζωγραφικής, της Μάργκαρετ Κιν με την απεικόνιση προσώπων με διαφορετικά συναισθήματα και του Πικάσο, προσώπων με διαφορετικά χαρακτηριστικά. Στόχος των συγκεκριμένων φύλλων εργασιών είναι να συσχετιστεί το περιεχόμενο των έργων τέχνης με το περιεχόμενο του θέματος των εργαστηρίων, ώστε να αναπτυχθεί η κριτική ικανότητα, η κριτική σκέψη, να αξιοποιηθεί η τέχνη στη διαδικασία της παρατήρησης, και να υποκινηθεί η σκέψη και το συναίσθημα. Προσκαλέσαμε την κ. Μάρω Παπαδημητρίου για να μας δείξει την Νοηματική, τρόπο επικοινωνίας των κωφών ανθρώπων. Eυχαριστούμε την συνάδελφο Βασιλική Μαντζουράτου για τις υπέροχες ιδέες που μας προσφέρει.Το πρόγραμμα αυτό, συνδέεται και με το Σχέδιο Δράσης :” Όλοι μαζί είμαστε πάντα πιο δυνατοί”.

DSCN6645DSCN6475DSCN6407 DSCN6541DSCN6540DSCN6543 DSCN6772DSCN6773DSCN6777DSCN6780DSCN6790DSCN6828 1DSCN6961 1Screenshot 1DSCN6755DSCN6822DSCN6833DSCN6834DSCN6835DSCN6971DSCN6837DSCN6838DSCN6839DSCN6840DSCN6841DSCN6842DSCN6843DSCN6844DSCN7129DSCN7110DSCN7017DSCN7015