φιλία, η συνεργασία, η αγάπη, ο αλληλοσεβασμός, η αποδοχή να δυναμώσουν και να κυριαρχήσουν στη σύνθεση
της σχολικής ομάδας. Έτσι καταλήξαμε στον τίτλο του φετινού Σχεδίου Δράσης: «Χέρι, χέρι προχωράμε…
παίζουμε, γελάμε, αγαπάμε». (Πράξη 7/20-9-2024).Το σχέδιο δράσης ξεκίνησε τον Νοέμβριο 2024.
Σχέδιο Δράσης 2024-25: “Χέρι-χέρι προχωράμε …..παίζουμε, γελάμε, αγαπάμε”
https://blogs.sch.gr/5nipmytil/category/schedio-drasis-2024-25/
Οργανώσαμε συνάντηση με τους γονείς των μαθητών/τριών. Παρουσιάσαμε τους στόχους, τους σκοπούς και το
οργανόγραμμα των δραστηριοτήτων. (Πράξη2/3-9-2024) Αναλύσαμε τον τρόπο συνεργασίας και εμπλοκής των
γονέων στο πρόγραμμα. Για την αποστολή ερωτηματολογίου, στην αρχή και λήξη του σχεδίου δράσης.
Εξηγήσαμε πώς θα είναι« Η Ημέρα του Τιμώμενου ροσώπου».( Πράξη 10/4-11-2024)Σε συνεδρίαση του Συλλόγου
Διδασκόντων , (Πράξη25/21-3-2025) οι εκπαιδευτικοί , ενημερώθηκαν από την συντονίστρια του Σχεδίου Δράσης
για την αποστολή ερωτηματολογίου, στην αρχή και λήξη του Σχεδίου Δράσης, που θα αφορούσε στις σχέσεις
τους, με τα παιδιά και την διαχείριση συγκρούσεων. Επίσης, παρουσιάστηκαν , οι απαντήσεις των
ερωτηματολογίων από τους γονείς. Πραγματοποιήσαμε συναντήσεις Συμβουλευτικής γονέων κι εκπαιδευτικών
με την υποστήριξη ειδικών. Κάναμε το Κοινωνιόγραμμα των παιδιών για τις προτιμήσεις τους, σε σχέση με τους
άλλους μαθητές /τριες, το Β΄και Γ΄τρίμηνο. Παρατηρήσαμε τις σχέσεις που αναπτύχθηκαν ανάμεσα στα μέλη
της ομάδας και πώς αυτές διαφοροποιήθηκαν. Πήραμε συνέντευξη από τα παιδιά, για την ζωή στο νηπιαγωγείο.
Επίσης τα παιδιά απάντησαν σε ερωτηματολόγιο: «Τρία πράγματα που τους αρέσουν στο νηπιαγωγείο και τρία
πράγματα που δεν τους αρέσουν Προσκαλέσαμε την Κοινωνική Λειτουργό κ. Σαμοθρακή με θέμα : «
Υποστηρίζοντας την ψυχική υγεία των παιδιών» (Πράξη20/10-2-2025), https://blogs.sch.gr/5nipmytil/2025/02/
Tην Ψυχολόγο κ. Αγγελική Τρύφωνα και την λογοθεραπεύτρια κ. Αδριανή Χατζηεμμανουήλ με θέμα: “Η
συναισθηματική ωριμότητα των παιδιών και σχολική ετοιμότητα στο Νηπιαγωγείο/ Δημοτικό» (Πράξη29/8-5
2025). https://blogs.sch.gr/5nipmytil/2025/05/19/i-synaisthimatiki-orimotita-kai-i-scholiki-etoimotita-gia-to
nipiagogeio-dimotiko/ Στο 1ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων: «Τα παραμύθια της γιαγιάς πάνε σχολείο», (Πράξη 6/13-9
2024), και «Γνωρίζω το σώμα μου», τα παιδιά γνώρισαν τα συναισθήματα και πώς να τα διαχειρίζονται
Παίξαμε παιχνίδια παντομίμας συγκρούσεων, με εναλλαγή ρόλων, δραματοποίηση, κουκλοθέατρο, εικαστικά.
Παίξαμε Ομαδικά παιχνίδια, Παραδοσιακά παιχνίδια, συμβολικά, επιτραπέζια.Κάναμε πειράματα. Δημιουργία
αλγόριθμων με την ΒΕΕΒΟΤ. Χελιδονίσματα και κάλαντα του Λαζάρου, στους γονείς την ώρα του σχολάσματος,
κυνήγι πασχαλινών αυγών σε συνεργασία με την κυρία των Αγγλικών, ημέρα σχολικού αθλητισμού, εργαστήριο
ζαχαροπλαστικής.
https://blogs.sch.gr/5nipmytil/category/ergastiria-dexiotiton-2024-25/
Στο 2ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων: «Συνεργασία στο νηπιαγωγείο», (Πράξη 6/13-9-2024) Κάναμε παιχνίδια ρόλων
ενδυνάμωσης της αυτοπεποίθησης και αυτοδιαχείρισης των συναισθημάτων και παιχνίδια συνεργασίας.
https://blogs.sch.gr/5nipmytil/category/ergastiria-dexiotiton-2024-25/
Στην 2η συγκέντρωση γονέων (Πράξη 14/22-11-2024), παρουσιάσαμε στους γονείς τις χριστουγεννιάτικες
δράσεις.
Κάλαντα των Χριστουγέννων στην γειτονιά του Νηπιαγωγείου (Πράξη 12/28-11-2024)
Δηλώσαμε την αλληλεγγύη μας, χαρίζοντας τα χρήματα, από τα κάλαντα , στον Σύλλογο γονέων και φίλων
ανθρώπων με αυτισμό, Συνεξέλιξη.
Χριστουγεννιάτικη γιορτή με την παρουσία γονέων (Πράξη 16/13-12-2024),με θέμα την αγάπη και προσφορά,
όπου επιδόθηκαν και τα χρήματα για τον Σύλλογο Συνεξέλιξη. https://blogs.sch.gr/5nipmytil/2024/12/
Δράσεις Ενεργού Πολίτη. (Πράξη 15/9-12-2024) https://blogs.sch.gr/5nipmytil/category/draseis-energoy-politi/
Εργαστήριο κεραμικής, όπου τα παιδιά έφτιαξαν με πορσελάνη, χριστουγεννιάτικα στολίδια. (Πράξη 12/28-11
2024)
Χριστουγεννιάτικο απογευματινό Εργαστήριο στο νηπιαγωγείο μας με την συμμετοχή γονέων-παιδιών
εκπαιδευτικών. (Πράξη 12/28-11-2024)
Συμμετείχαμε στην δράση του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας: «Χαμηλώνω τα φώτα, φωτίζω το μέλλον». Τα παιδιά
έγιναν πλανήτες σε τροχιά. Επίσης έπαιξαν με το φως και την σκιά (Πράξη 19/7-2-2025)
https://blogs.sch.gr/5nipmytil/2025/02/
Η κ. Μάρω Παπαδημητρίου παρουσίασε την Νοηματική γλώσσα στα παιδιά. (Πράξη 13/29-11-2024)
Συμμετείχαμε στον 6ο Μαραθώνιο Ανάγνωσης των εκδόσεων Μεταίχμιο, με θέμα: «Οικογένεια: Εκεί που μπορείς
να είσαι ο εαυτός σου» (Πράξη 11/15-11-2024) https://blogs.sch.gr/5nipmytil/2025/04/17/symmetochi-ston-6o
marathonio-anagnosis/
Κυκλοφοριακή Αγωγή από το Τμήμα Τροχαίας Μυτιλήνης (Πράξη 18/10-1-2025)
Συμμετείχαμε στον διαγωνισμό ζωγραφικής της Helmepa (Πράξη 19/7-2-2025)
https://blogs.sch.gr/5nipmytil/2025/02/
Για την Παγκόσμια Ημέρα παιδικού βιβλίου (Πράξη 24/20-3-2025) Καλεσμένη ήταν η κ. Χρυσάνθη Συκά,
νηπιαγωγός, που μας παρουσίασε το ηλεκτρονικό της βιβλίο :«Το Πάσχα της γιαγιάς μου».
Την ημέρα του «Τιμώμενου Προσώπου», γονέας παιδιού, που έχει χόμπι το σκάκι, έφερε τα παιδιά , σε επαφή με
το παιχνίδι. Επισκεφτήκαμε τις φοιτητικές κατοικίες Β. Αιγαίου, όπου υπάρχει ένα επιδαπέδιο σκάκι .(Πράξη
27/30-4-2025)
https://blogs.sch.gr/5nipmytil/2025/05/21/quot-imera-toy-timomenoy-prosopoy-quot/
Συμμετείχαμε στον 12ο Διεθνή Διαγωνισμό Παιχνιδιού του Μουσείου Σχολικής ζωής (Πράξη 19/7-2-2025) . Στα
πλαίσια του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων: «Τα ρομπότ στην υπηρεσία της Ανακύκλωσης» τα παιδιά έφτιαξαν μια
κούκλα από ανακυκλώσιμα υλικά. https://blogs.sch.gr/5nipmytil/category/ergastiria-dexiotiton-2024-25/
Στα πλαίσια των Κοινοτήτων Μάθησης ( Πράξη 22/13-3-2025) συνεργαστήκαμε με το Νηπιαγωγείο Λουτρών και
το 12ο Μυτιλήνης. Ανταλλάξαμε πασχαλινές κάρτες, έντυπες και ηλεκτρονικές. Επίσης με το 12ο νηπιαγωγείο
πραγματοποιήσαμε κοινή δράση, όταν επισκέφτηκε το νηπιαγωγείο μας. Διαβάσαμε το βιβλίο: «Ο ραφτάκος των
λέξεων» του Αντώνη Παπαθεοδούλου-εκδ. Μεταίχμιο. Τα παιδιά και των δύο νηπιαγωγείων, έγραψαν και
εικονογράφησαν λέξεις για την αγάπη και την φιλία. Αυτές τις έβαλαν στο «βάζο» της αγάπης.
Με το 12ο Νηπιαγωγείο, πραγματοποιήσαμε από κοινού το πρόγραμμα: «Ομαλή μετάβαση από το Νηπιαγωγείο
στο Δημοτικό Σχολείο», (Πράξη 28/2-5-2025), στο 15ο Δημοτικό Σχολείο. Όταν πήγαμε εκεί, διηγηθήκαμε το
βιβλίο και όλα μαζί τα παιδιά αντίγραψαν τις λέξεις της φιλίας, σε χάρτινες λωρίδες και μετά συνέθεσαν, το
«Υφαντό της αγάπης». https://blogs.sch.gr/5nipmytil/category/omali-metavasi-apo-to-nipiagogeio-sto-dimotiko
scholeio/
Καλοκαιρινή γιορτή με την παρουσία γονέων και θέμα: «Τα παιδιά σε δράση σώζουν τον πλανήτη γη».
Αναστοχασμός και αποτίμηση του Σχεδίου Δράσης (Πράξη 30/25-5-2025)
Μουσείο Φυσικής Ιστορίας
Διαγωνισμός ζωγραφικής ΗΕLMEPA
Συμμετοχή στον 12ο Διεθνή Διαγωνισμό Παιχνιδιού-Μουσείο Σχολικής Ζωής
Συμμετοχή στον 6ο Διαγωνισμό Ανάγνωσης Μεταίχμιο- Αξιολογήσεις παιδιών για τις ημέρες των δράσεων
Εργαλεία διερεύνησης
28η Οκτωβρίου
Ημέρα τρίτης Ηλικίας
Ημέρα σχολικού Αθλητισμού
Επέτειος του Πολυτεχνείου
Παραστάσεις κουκλοθεάτρου- Θησέας και Μινώταυρος, Δαίδαλος και Ίκαρος
Δραματοποίηση ο μύθος της Αλκυόνας-Κύηκας και Αλκυόνη
25η Μαρτίου
Κυνήγι πασχαλινών αυγών
Επίσημοι καλεσμένοι: κ. Μάρω Παπαδημητρίου-Νοηματική
κ. Δέσποινα Σαμοθρακή-Κοινωνική Λειτουργός
Τμήμα Τροχαίας Μυτιλήνης
Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου-κ. Χρυσάνθη Συκά-Νηπιαγωγός
κ. Αγγελική Τρύφωνα -Ψυχολόγος, Κ. Αδριανή Χατζηεμανουήλ – λογοθεραπεύτρια
Εργαστήριο Κεραμικής
Χριστουγεννιάτικο Εργαστήριο γονέων-παιδιών-εκπαιδευτικών
Κάλαντα Χριστουγέννων- Χριστουγεννιάτικη γιορτή- Συνεξέλιξη- Δράσεις Ενεργού πολίτη
Ημέρα Τιμώμενου Προσώπου
Κοινότητες Μάθησης- Πρόγραμμα Ομαλής Μετάβασης από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό σχολείο
Καλοκαιρινή γιορτή
Σχολική Μονάδα: 5ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ
Σχολικό Έτος: 2023 – 2024
Στόχος Βελτίωσης:
Στόχος του Σχέδιου Δράσης είναι η βελτίωση των σχέσεων μεταξύ των μαθητών/τριών μέσω της ενίσχυσης της
επικοινωνίας, της συνεργασίας, αλληλεγγύης, του αλληλοσεβασμού, της εμπιστοσύνης και της αποδοχής της
διαφορετικότητας, ώστε να δημιουργηθεί ένα ακόμα πιο ασφαλές, ευχάριστο και δημιουργικό περιβάλλον
μάθησης.
Σχέδιο Δράσης: ” Όλοι μαζί είμαστε πάντα πιο δυνατοί”
Άξονας: Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών
Συντονιστής Δράσης: ΖΕΕΡΗ ΓΑΒΡΙΕΛΛΑ
Α. Σχεδιασμός της Δράσης
Αναγκαιότητα – Στόχοι
Η διαφοροποίηση στην ψυχοσύνθεση του μαθητικού πληθυσμού, φέρνει συγκρούσεις και δυσκολίες στη σύναψη
των σχέσεών τους. Πιστεύουμε ότι είναι απαραίτητη η εκπαίδευση των μαθητών/τριών μας, ώστε να
αποκτήσουν την συνειδητότητα, των εσωτερικών κινήτρων που οδηγούν σε σύγκρουση, θυμό ή επιθετικότητα.
Θέλουμε τα παιδιά να αποκτήσουν τις κατάλληλες δεξιότητες και τεχνικές «αυτοκαθοδήγησης», ώστε να
ελέγχουν τον θυμό τους και να επιλύουν τις συγκρούσεις τους. Θα διερευνήσουμε ποιοτικά και ποσοτικά τις
τυχόν συγκρούσεις. Η φιλία μεταξύ των παιδιών, θα δημιουργήσει περιβάλλον μάθησης, ευχάριστο, για την
ανάπτυξη των διαπροσωπικών τους σχέσεων.
Αλληλεπίδραση με άλλους δείκτες
Οι υγιείς σχέσεις μεταξύ των μαθητών /τριών επηρεάζουν την ποιότητα της μαθησιακής διαδικασίας στη
σχολική ζωή, ώστε να δημιουργείται κλίμα ασφάλειας και δημιουργικότητας.
Σκοπός:
Η βελτίωση των διαπροσωπικών σχέσεων μεταξύ των μαθητών/τριών. Θα ενισχύσει την αγάπη, αλληλοσεβασμό,αλληλοβοήθεια,αλληλεγγύη, εμπιστοσύνη και αποδοχή της διαφορετικότητας.
Στόχοι:
1. Να αναγνωρίζουν τα παιδιά τα συναισθήματά τους καθώς και των άλλων, να
τα εκφράζουν λεκτικά και να αποκτήσουν ένα βαθμό συνειδητότητας.
2. Να επεξεργάζονται τα συναισθήματά τους, να χρησιμοποιούν κοινωνικά
αποδεκτούς τρόπους στις μεταξύ τους σχέσεις, με έμφαση στην ανάπτυξη της
δεξιότητας ελέγχου του θυμού τους, για την ομαλή επίλυση εντάσεων.
3. Να αναπτύξουν κοινωνικές αξίες (αγάπης, αλληλοβοήθειας, αποδοχής της
διαφορετικότητας).
4. Να αποφεύγουν συναισθήματα απόρριψης παιδιών, που δημιουργούν άγχος και
δυσφορία.
5. Να μάθουν να υπερασπίζονται τα δικαιώματά τους.
6. Οι εκπαιδευτικοί να υποστηρίξουν με πρακτικές που άπτονται στην
ομαδοσυνεργατική διδασκαλία, ώστε τα παιδιά να αλληλεπιδρούν και να
συνεργάζονται.
Ενέργειες & χρονοδιάγραμμα υλοποίησης
1. Ποσοτική και ποιοτική διερεύνηση των συγκρούσεων μέσω ερωτηματολογίων
σε γονείς, μαθητές, εκπαιδευτικούς.
2. Συζητάμε και διερευνούμε στα παιδιά:
την ύπαρξη δεξιοτήτων αναγνώρισης των συναισθημάτων και κυρίως του
θυμού από τα παιδιά.
Την ύπαρξη δεξιοτήτων ελέγχου του θυμού και χρήση τεχνικών αυτοελέγχου.
Την ύπαρξη δεξιοτήτων «αυτοϋποστήριξης» σε τυχόν επιθετικές συμπεριφορές
άλλων.
3. Παρεμβάσεις:
«Συμβόλαιο της τάξης», υπενθύμιση κανόνων σωστής συμπεριφοράς, οι
επιπτώσεις σε περίπτωση παραβίασης αυτών, θα συζητείται στην ολομέλεια της
τάξης.
Παρατήρηση και καταγραφή συμπεριφορών μεταξύ των μαθητών/τριών για την
ομαδοποίηση και την ιεράρχησή τους.
Ανάγνωση παραμυθιών και κοινωνικών ιστοριών που άπτονται στην θεματική.
Οργάνωση βιωματικών δραστηριοτήτων ( δραματοποίηση, κουκλοθέατρο).
Παιχνίδια ρόλων για την εξάσκηση σε τεχνικές χαλάρωσης και ελέγχου των
συναισθημάτων, άρα των εντάσεων και των συγκρούσεων.
Ομαδικά παιχνίδια για την ενδυνάμωση της ομάδας.
Έκφραση κι αποτύπωση των συναισθημάτων μέσω των εικαστικών, μουσικής,
χορού.
Συμμετοχή και παρακολούθηση των μαθητών/τριών θεατρικών παραστάσεων
που ενισχύουν την δυναμική της ομάδας και προάγουν την ψυχική ανάταση.
Συμμετοχή στον 5ο Μαραθώνιο Ανάγνωσης των εκδόσεων Μεταίχμιο, που είναι
αφιερωμένος στη ζωή στο σχολείο.
Συμβουλευτική γονέων κι εκπαιδευτικών με την υποστήριξη ειδικών.
Συνεργασία σχολείου-γονέων.
Σύνδεση του σχεδίου Δράσης με πρόγραμμα etwinning: «”Kindness Stories at
School” -Ιστορίες καλοσύνης στο σχολείο. Με την σύμπραξη σχολείων από την
Τουρκία, Ελλάδα, Βουλγαρία. Υλοποίηση Ιανουάριος- Μάιος 2024.
ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΔΡΑΣΗΣ: ” Όλοι μαζί είμαστε πάντα πιο δυνατοί”
- Ο τίτλος του Σχεδίου Δράσης δόθηκε μετά την δραματοποίηση από τα παιδιά, του βιβλίου της Κωνσταντίνας Αρμενιάκου, «Η κυρά Δημοκρατία», στα πλαίσια της επετείου για την εξέγερση του Πολυτεχνείου. Τα παιδιά ένιωσαν μεγάλη ικανοποίηση που κατάφεραν να διώξουν την Δικτατορία όλοι μαζί και φώναζαν συνέχεια το σύνθημα, «Όλοι μαζί είμαστε πάντα πιο δυνατοί». Εφόρμηση λοιπόν ήταν να ξεκινήσει η συζήτηση μεταξύ της ομάδας των παιδιών κάθε τμήματος. Τι μπορούμε να κάνουμε ώστε η φιλία μεταξύ των παιδιών να δυναμώσει, τι όταν ο θυμός προκαλεί συγκρούσεις, πώς θα ξεπερνάμε τις δυσκολίες, τι είναι εκείνο που θα ενδυναμώσει την συνεργασία, την αγάπη, τον αλληλοσεβασμό και την αποδοχή της διαφορετικότητας, στην ομάδα;
- Οργανώσαμε δια ζώσης συνάντηση και διαδικτυακή με τους γονείς των μαθητών/τριών. Παρουσιάσαμε τους στόχους και τους σκοπούς καθώς και το οργανόγραμμα των δραστηριοτήτων
- Αναλύσαμε τον τρόπο συνεργασίας και εμπλοκής των γονέων στο πρόγραμμα. Επίσης ενημερώσαμε για την αποστολή ερωτηματολογίου, προς αυτούς, με googleform, στην αρχή και στη λήξη του σχεδίου δράσης.
- Εξηγήσαμε πώς θα είναι « Η ημέρα του Τιμώμενου Προσώπου».
- Ενημερώσαμε για την σύνδεση του Σχεδίου Δράσης με το etwinning πρόγραμμα: «”Kindness Stories at School” – «Ιστορίες καλοσύνης στο σχολείο». Με την σύμπραξη σχολείων από την Τουρκία, Ελλάδα, Βουλγαρία. Υλοποίηση Ιανουάριος- Μάιος 2024.
- Ενημερώσαμε για βιωματικές δράσεις εντός κι εκτός σχολείου και ζητήσαμε την συνεργασία τους.
- Πραγματοποιήσαμε συναντήσεις Συμβουλευτικής γονέων κι εκπαιδευτικών με την υποστήριξη ειδικών.
- Ερωτηματολόγιο για εκπαιδευτικούς στην αρχή και τη λήξη του σχεδίου Δράσης.
- Κάναμε το Κοινωνιόγραμμα των παιδιών για τις προτιμήσεις τους, σε σχέση με τους άλλους μαθητές /τριες, στην αρχή και στο τέλος του σχεδίου Δράσης.
- Πήραμε συνέντευξη από τα παιδιά, για την ζωή στο νηπιαγωγείο, στην αρχή και στο τέλος της Δράσης.
- Τα παιδιά απάντησαν σε ερωτηματολόγιο: «Τρία πράγματα που τους αρέσουν στο νηπιαγωγείο και τρία πράγματα που δεν τους αρέσουν».
- Συμμετείχαμε στην δράση του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας: «Χαμηλώνω τα φώτα, φωτίζω το μέλλον».
- Η κ Μάρω Παπαδημητρίου παρουσίασε την Νοηματική γλώσσα στα παιδιά.
- Συμμετοχή και παρακολούθηση των μαθητών/τριών σε θεατρικές παραστάσεις που ενίσχυσαν την δυναμική της ομάδας και μας χάρισαν ψυχική ανάταση.
- Συμμετείχαμε στον 5ο Μαραθώνιο Ανάγνωσης των εκδόσεων Μεταίχμιο, αφιερωμένος στη ζωή στο σχολείο και στη φιλία
- Προσκαλέσαμε την ομάδα πρόληψης και αντιμετώπισης φυσικών κινδύνων της Πυροσβεστικής.

















































































































































