Σχέδιο Δράσης 2024-25: “Χέρι-χέρι προχωράμε …..παίζουμε, γελάμε, αγαπάμε”

                 

disabilities 1280x640 1 960x480 1

Σχολική Μονάδα: 5ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ
Στόχος Βελτίωσης:Στόχος του Σχέδιου Δράσης είναι η βελτίωση των σχέσεων μεταξύ των μαθητών/τριών με στρατηγικές πρόληψης συγκρουσιακών καταστάσεων και τρόπους διαχείρησης αυτών.
Σχέδιο Δράσης: Χέρι – χέρι προχωράμε ….. παίζουμε, γελάμε, αγαπάμε
Άξονας: Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών
Συντονιστής Δράσης: ΖΕΕΡΗ ΓΑΒΡΙΕΛΛΑ
Αναγκαιότητα – Στόχοι: Τα αποτελέσματα  των εργαλείων διερεύνησης που χρησιμοποιήσαμε (ερωτηματολόγια στους γονείς , εκπαιδευτικούς, ερωτηματολόγια, συνεντεύξεις και κοινωνιογράμματα  παιδιών),  την περσινή χρονιά,  βοήθησαν να αποτυπώσουμε το προσδοκώμενο αποτέλεσμα. Μειώθηκαν οι εντάσεις μεταξύ των μαθητών-τριών, ανέπτυξαν κοινωνικές δεξιότητες, ενδυναμώθηκε η αυτοπεποίθησή τους , απέκτησαν αυτοέλεγχο στην έκφραση των συναισθημάτων τους, έμαθαν να χρησιμοποιούν κοινωνικά αποδεκτούς τρόπους στις μεταξύ τους σχέσεις κι ανέπτυξαν δεξιότητες ελέγχου του θυμού τους. Με γνώμονα ότι η ομάδα του μαθητικού πληθυσμού έχει διαφοροποιηθεί φέτος, καθώς επίσης ότι παρουσιάζονται ιδιαίτερες συμπεριφορές, από κάποια παιδιά, θεωρούμε αναγκαίο να ενισχύσουμε περισσότερο, τις κοινωνικές δεξιότητες των παιδιών με στρατηγικές πρόληψης των συγκρούσεων και καλύτερης διαχείρισης  όταν αυτές παρουσιάζονται.  (Πράξη 7/20-9-2024). Όταν βελτιώνονται οι διαπροσωπικές σχέσεις μεταξύ των μαθητών/τριών, δημιουργείται κλίμα ασφάλειας ,δημιουργικότητας, σεβασμού, αλληλοβοήθειας κι αποδοχής της διαφορετικότητας. Έτσι αναβαθμίζεται και η ποιότητα της μαθησιακής διαδικασίας.
Στόχοι: 1.Οι εκπαιδευτικοί να υποστηρίξουν, με πρακτικές που άπτονται στην ομαδοσυνεργατική διδασκαλία, ώστε τα παιδιά να αλληλοεπιδρούν και να συνεργάζονται. 2 .Τα παιδιά να αναγνωρίζουν τα συναισθήματά τους καθώς και των άλλων, να τα εκφράζουν λεκτικά και να αποκτήσουν ένα βαθμό συνειδητότητας. 3.Να επεξεργάζονται τα συναισθήματά τους, να χρησιμοποιούν κοινωνικά αποδεκτούς τρόπους στις μεταξύ τους σχέσεις, με έμφαση στην ανάπτυξη της δεξιότητας ελέγχου του θυμού , για την ομαλή επίλυση εντάσεων. 4. Να παροτρύνουμε τα περσινά παιδιά να δίνουν λύσεις αποδεκτές στην ομάδα, μέσα από στρατηγικές που ήδη γνωρίζουν.5.Τα παιδιά να βιώνουν μέσα από το παιχνίδι, τη δραματοποίηση, τα εικαστικά, το χορό, το θέατρο, το παραμύθι, ευχαρίστηση και ψυχική ανάταση.6 Να αναπτύξουν κοινωνικές αξίες.
ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΔΡΑΣΗΣ-ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΗΚΑΝ: Θέτοντας τους κανόνες του συμβολαίου της τάξης και συζητώντας με τα παιδιά, αναζητήσαμε τρόπους , ώστε η
φιλία, η συνεργασία, η αγάπη, ο αλληλοσεβασμός, η αποδοχή να δυναμώσουν και να κυριαρχήσουν στη σύνθεση
της σχολικής ομάδας. Έτσι καταλήξαμε στον τίτλο του φετινού Σχεδίου Δράσης: «Χέρι, χέρι προχωράμε…
παίζουμε, γελάμε, αγαπάμε». (Πράξη 7/20-9-2024).Το σχέδιο δράσης ξεκίνησε τον Νοέμβριο 2024.

Σχέδιο Δράσης 2024-25: “Χέρι-χέρι προχωράμε …..παίζουμε, γελάμε, αγαπάμε”


https://blogs.sch.gr/5nipmytil/category/schedio-drasis-2024-25/
Οργανώσαμε συνάντηση με τους γονείς των μαθητών/τριών. Παρουσιάσαμε τους στόχους, τους σκοπούς και το
οργανόγραμμα των δραστηριοτήτων. (Πράξη2/3-9-2024) Αναλύσαμε τον τρόπο συνεργασίας και εμπλοκής των
γονέων στο πρόγραμμα. Για την αποστολή ερωτηματολογίου, στην αρχή και λήξη του σχεδίου δράσης.
Εξηγήσαμε πώς θα είναι« Η Ημέρα του Τιμώμενου ροσώπου».( Πράξη 10/4-11-2024)Σε συνεδρίαση του Συλλόγου
Διδασκόντων , (Πράξη25/21-3-2025) οι εκπαιδευτικοί , ενημερώθηκαν από την συντονίστρια του Σχεδίου Δράσης
για την αποστολή ερωτηματολογίου, στην αρχή και λήξη του Σχεδίου Δράσης, που θα αφορούσε στις σχέσεις
τους, με τα παιδιά και την διαχείριση συγκρούσεων. Επίσης, παρουσιάστηκαν , οι απαντήσεις των
ερωτηματολογίων από τους γονείς. Πραγματοποιήσαμε συναντήσεις Συμβουλευτικής γονέων κι εκπαιδευτικών
με την υποστήριξη ειδικών. Κάναμε το Κοινωνιόγραμμα των παιδιών για τις προτιμήσεις τους, σε σχέση με τους
άλλους μαθητές /τριες, το Β΄και Γ΄τρίμηνο. Παρατηρήσαμε τις σχέσεις που αναπτύχθηκαν ανάμεσα στα μέλη
της ομάδας και πώς αυτές διαφοροποιήθηκαν. Πήραμε συνέντευξη από τα παιδιά, για την ζωή στο νηπιαγωγείο.
Επίσης τα παιδιά απάντησαν σε ερωτηματολόγιο: «Τρία πράγματα που τους αρέσουν στο νηπιαγωγείο και τρία
πράγματα που δεν τους αρέσουν Προσκαλέσαμε την Κοινωνική Λειτουργό κ. Σαμοθρακή με θέμα : «
Υποστηρίζοντας την ψυχική υγεία των παιδιών» (Πράξη20/10-2-2025), https://blogs.sch.gr/5nipmytil/2025/02/
Tην Ψυχολόγο κ. Αγγελική Τρύφωνα και την λογοθεραπεύτρια κ. Αδριανή Χατζηεμμανουήλ με θέμα: “Η
συναισθηματική ωριμότητα των παιδιών και σχολική ετοιμότητα στο Νηπιαγωγείο/ Δημοτικό» (Πράξη29/8-5
2025). https://blogs.sch.gr/5nipmytil/2025/05/19/i-synaisthimatiki-orimotita-kai-i-scholiki-etoimotita-gia-to
nipiagogeio-dimotiko/ Στο 1ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων: «Τα παραμύθια της γιαγιάς πάνε σχολείο», (Πράξη 6/13-9
2024), και «Γνωρίζω το σώμα μου», τα παιδιά γνώρισαν τα συναισθήματα και πώς να τα διαχειρίζονται
Παίξαμε παιχνίδια παντομίμας συγκρούσεων, με εναλλαγή ρόλων, δραματοποίηση, κουκλοθέατρο, εικαστικά.
Παίξαμε Ομαδικά παιχνίδια, Παραδοσιακά παιχνίδια, συμβολικά, επιτραπέζια.Κάναμε πειράματα. Δημιουργία
αλγόριθμων με την ΒΕΕΒΟΤ. Χελιδονίσματα και κάλαντα του Λαζάρου, στους γονείς την ώρα του σχολάσματος,
κυνήγι πασχαλινών αυγών σε συνεργασία με την κυρία των Αγγλικών, ημέρα σχολικού αθλητισμού, εργαστήριο
ζαχαροπλαστικής.
https://blogs.sch.gr/5nipmytil/category/ergastiria-dexiotiton-2024-25/
Στο 2ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων: «Συνεργασία στο νηπιαγωγείο», (Πράξη 6/13-9-2024) Κάναμε παιχνίδια ρόλων
ενδυνάμωσης της αυτοπεποίθησης και αυτοδιαχείρισης των συναισθημάτων και παιχνίδια συνεργασίας.
https://blogs.sch.gr/5nipmytil/category/ergastiria-dexiotiton-2024-25/
Στην 2η συγκέντρωση γονέων (Πράξη 14/22-11-2024), παρουσιάσαμε στους γονείς τις χριστουγεννιάτικες
δράσεις.
Κάλαντα των Χριστουγέννων στην γειτονιά του Νηπιαγωγείου (Πράξη 12/28-11-2024)
Δηλώσαμε την αλληλεγγύη μας, χαρίζοντας τα χρήματα, από τα κάλαντα , στον Σύλλογο γονέων και φίλων
ανθρώπων με αυτισμό, Συνεξέλιξη.
Χριστουγεννιάτικη γιορτή με την παρουσία γονέων (Πράξη 16/13-12-2024),με θέμα την αγάπη και προσφορά,
όπου επιδόθηκαν και τα χρήματα για τον Σύλλογο Συνεξέλιξη. https://blogs.sch.gr/5nipmytil/2024/12/
Δράσεις Ενεργού Πολίτη. (Πράξη 15/9-12-2024) https://blogs.sch.gr/5nipmytil/category/draseis-energoy-politi/
Εργαστήριο κεραμικής, όπου τα παιδιά έφτιαξαν με πορσελάνη, χριστουγεννιάτικα στολίδια. (Πράξη 12/28-11
2024)
Χριστουγεννιάτικο απογευματινό Εργαστήριο στο νηπιαγωγείο μας με την συμμετοχή γονέων-παιδιών
εκπαιδευτικών. (Πράξη 12/28-11-2024)
Συμμετείχαμε στην δράση του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας: «Χαμηλώνω τα φώτα, φωτίζω το μέλλον». Τα παιδιά
έγιναν πλανήτες σε τροχιά. Επίσης έπαιξαν με το φως και την σκιά (Πράξη 19/7-2-2025)
https://blogs.sch.gr/5nipmytil/2025/02/
Η κ. Μάρω Παπαδημητρίου παρουσίασε την Νοηματική γλώσσα στα παιδιά. (Πράξη 13/29-11-2024)

Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία


Συμμετείχαμε στον 6ο Μαραθώνιο Ανάγνωσης των εκδόσεων Μεταίχμιο, με θέμα: «Οικογένεια: Εκεί που μπορείς
να είσαι ο εαυτός σου» (Πράξη 11/15-11-2024) https://blogs.sch.gr/5nipmytil/2025/04/17/symmetochi-ston-6o
marathonio-anagnosis/
Κυκλοφοριακή Αγωγή από το Τμήμα Τροχαίας Μυτιλήνης (Πράξη 18/10-1-2025)

Κυκλοφοριακή Αγωγή


Συμμετείχαμε στον διαγωνισμό ζωγραφικής της Helmepa (Πράξη 19/7-2-2025)
https://blogs.sch.gr/5nipmytil/2025/02/
Για την Παγκόσμια Ημέρα παιδικού βιβλίου (Πράξη 24/20-3-2025) Καλεσμένη ήταν η κ. Χρυσάνθη Συκά,
νηπιαγωγός, που μας παρουσίασε το ηλεκτρονικό της βιβλίο :«Το Πάσχα της γιαγιάς μου».

Παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου


Την ημέρα του «Τιμώμενου Προσώπου», γονέας παιδιού, που έχει χόμπι το σκάκι, έφερε τα παιδιά , σε επαφή με
το παιχνίδι. Επισκεφτήκαμε τις φοιτητικές κατοικίες Β. Αιγαίου, όπου υπάρχει ένα επιδαπέδιο σκάκι .(Πράξη
27/30-4-2025)
https://blogs.sch.gr/5nipmytil/2025/05/21/quot-imera-toy-timomenoy-prosopoy-quot/
Συμμετείχαμε στον 12ο Διεθνή Διαγωνισμό Παιχνιδιού του Μουσείου Σχολικής ζωής (Πράξη 19/7-2-2025) . Στα
πλαίσια του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων: «Τα ρομπότ στην υπηρεσία της Ανακύκλωσης» τα παιδιά έφτιαξαν μια
κούκλα από ανακυκλώσιμα υλικά. https://blogs.sch.gr/5nipmytil/category/ergastiria-dexiotiton-2024-25/
Στα πλαίσια των Κοινοτήτων Μάθησης ( Πράξη 22/13-3-2025) συνεργαστήκαμε με το Νηπιαγωγείο Λουτρών και
το 12ο Μυτιλήνης. Ανταλλάξαμε πασχαλινές κάρτες, έντυπες και ηλεκτρονικές. Επίσης με το 12ο νηπιαγωγείο
πραγματοποιήσαμε κοινή δράση, όταν επισκέφτηκε το νηπιαγωγείο μας. Διαβάσαμε το βιβλίο: «Ο ραφτάκος των
λέξεων» του Αντώνη Παπαθεοδούλου-εκδ. Μεταίχμιο. Τα παιδιά και των δύο νηπιαγωγείων, έγραψαν και
εικονογράφησαν λέξεις για την αγάπη και την φιλία. Αυτές τις έβαλαν στο «βάζο» της αγάπης.

Κοινότητες Μάθησης


Με το 12ο Νηπιαγωγείο, πραγματοποιήσαμε από κοινού το πρόγραμμα: «Ομαλή μετάβαση από το Νηπιαγωγείο
στο Δημοτικό Σχολείο», (Πράξη 28/2-5-2025), στο 15ο Δημοτικό Σχολείο. Όταν πήγαμε εκεί, διηγηθήκαμε το
βιβλίο και όλα μαζί τα παιδιά αντίγραψαν τις λέξεις της φιλίας, σε χάρτινες λωρίδες και μετά συνέθεσαν, το
«Υφαντό της αγάπης». https://blogs.sch.gr/5nipmytil/category/omali-metavasi-apo-to-nipiagogeio-sto-dimotiko
scholeio/
Καλοκαιρινή γιορτή με την παρουσία γονέων και θέμα: «Τα παιδιά σε δράση σώζουν τον πλανήτη γη».
Αναστοχασμός και αποτίμηση του Σχεδίου Δράσης (Πράξη 30/25-5-2025)

Εργαστήρια Δεξιοτήτων:

243 11 23 5DSCN9973DSCN00224 23 22 23 32 34 356DSCN1745DSCN1922DSCN1924DSCN1925DSCN1926DSCN2003

Μουσείο Φυσικής Ιστορίας

museumlight Screenshot 4 1234

Διαγωνισμός ζωγραφικής ΗΕLMEPA

image002 DSCN1029 DSCN1024DSCN1037

Συμμετοχή στον 12ο Διεθνή Διαγωνισμό Παιχνιδιού-Μουσείο Σχολικής Ζωής

DSCN1743 DSCN1744

Συμμετοχή στον 6ο Διαγωνισμό Ανάγνωσης Μεταίχμιο- Αξιολογήσεις παιδιών για τις ημέρες των δράσεων

2H TRIADA 1H TRIADADSCN2021CHoris titlo 2DSCN2025DSCN2027

Εργαλεία διερεύνησης

2o koinoniogramma 1o koinoniogrammaDSCN2016 DSCN2017DSCN2036DSCN2037protimhseisCHoris titlo

28η Οκτωβρίου

gigantasDSCN0027DSCN0089ειρήνη

Ημέρα τρίτης Ηλικίας

τα πρώτα βήματαπαιδικό κονσέρτο

Ημέρα σχολικού Αθλητισμού

 

DSCN9874DSCN9865

Επέτειος του Πολυτεχνείου

DSCN0254DSCN0268DSCN0293DSCN0310

Παραστάσεις κουκλοθεάτρου- Θησέας και Μινώταυρος, Δαίδαλος και Ίκαρος

IMG 01d49af4486af994bcf3b0bb456586bb V Αντιγραφήtrashed 1733607055 IMG 9feaa8d2ee309fe75d1e3dc0f9313e03 VDSCN0364DSCN0365

Δραματοποίηση ο μύθος της Αλκυόνας-Κύηκας και Αλκυόνη

DSCN0975 DSCN0977 DSCN0978 DSCN0983

25η Μαρτίου

1 2

Κυνήγι πασχαλινών αυγών

DSCN1717 DSCN1725

Επίσημοι καλεσμένοι: κ. Μάρω Παπαδημητρίου-Νοηματική

DSCN0474 DSCN0479

κ. Δέσποινα Σαμοθρακή-Κοινωνική Λειτουργός

1741492281600IMG 20250226 183304

Τμήμα Τροχαίας Μυτιλήνης

IMG 6d411cea1c69d90630d80e5370de5c63 V IMG 0fa5433c0d1f2fe1151653aa8fc5758b V DSCN0869DSCN0862

Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου-κ. Χρυσάνθη Συκά-Νηπιαγωγός

1 1 2 1 4 16

κ. Αγγελική Τρύφωνα -Ψυχολόγος, Κ. Αδριανή Χατζηεμανουήλ – λογοθεραπεύτρια

DSCN1826 DSCN1828

Εργαστήριο Κεραμικής

Στιγμιότυπο οθόνης 2025 01 26 082316Στιγμιότυπο οθόνης 2025 01 26 082330

Χριστουγεννιάτικο Εργαστήριο γονέων-παιδιών-εκπαιδευτικών

Στιγμιότυπο οθόνης 2025 01 27 192805Στιγμιότυπο οθόνης 2025 01 27 192916

Κάλαντα Χριστουγέννων- Χριστουγεννιάτικη γιορτή- Συνεξέλιξη- Δράσεις Ενεργού πολίτη

DSCN0721 DSCN0718 DSCN0697 ΣΥΝΕΞΕΛΙΞΗ1 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 01 28 191717 DSCN07401737876792414DSCN1583

Ημέρα Τιμώμενου Προσώπου

DSCN0325 DSCN0332 DSCN0548 DSCN0565 DSCN0397 DSCN0391 DSCN0837 DSCN0844 DSCN0990 DSCN1006 DSCN1170 DSCN1176 DSCN1087DSCN1109 DSCN1593 DSCN1603 DSCN1775 DSCN1759DSCN1748IMG 304ae3337413b80195426116988d0da8 V DSCN1889 DSCN1899DSCN1978DSCN1986

Κοινότητες Μάθησης- Πρόγραμμα Ομαλής Μετάβασης από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό σχολείο

DSCN1832 DSCN1836 DSCN1840DSCN1807 DSCN1850 IMG 6d34b509b4635281cdac26dcf02dfa03 V DSCN1861 DSCN1877 DSCN1864 DSCN1879DSCN1886DSCN1885

Καλοκαιρινή γιορτή

DSCN2077DSCN2078DSCN2084 DSCN2071DSCN2011DSCN2081 DSCN2010 DSCN2006 DSCN1924DSCN2041

 

 

 

 

 

e8de26e01b3654af0c8a4eb2098f3105

 

Σχολική Μονάδα: 5ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ
Σχολικό Έτος: 2023 – 2024

Στόχος Βελτίωσης:
Στόχος του Σχέδιου Δράσης είναι η βελτίωση των σχέσεων μεταξύ των μαθητών/τριών μέσω της ενίσχυσης της
επικοινωνίας, της συνεργασίας, αλληλεγγύης, του αλληλοσεβασμού, της εμπιστοσύνης και της αποδοχής της
διαφορετικότητας, ώστε να δημιουργηθεί ένα ακόμα πιο ασφαλές, ευχάριστο και δημιουργικό περιβάλλον
μάθησης.

Σχέδιο Δράσης: ” Όλοι μαζί είμαστε πάντα πιο δυνατοί
Άξονας: Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών
Συντονιστής Δράσης: ΖΕΕΡΗ ΓΑΒΡΙΕΛΛΑ

 Α. Σχεδιασμός της Δράσης

Αναγκαιότητα – Στόχοι

Η διαφοροποίηση στην ψυχοσύνθεση του μαθητικού πληθυσμού, φέρνει συγκρούσεις και δυσκολίες στη σύναψη
των σχέσεών τους. Πιστεύουμε ότι είναι απαραίτητη η εκπαίδευση των μαθητών/τριών μας, ώστε να
αποκτήσουν την συνειδητότητα, των εσωτερικών κινήτρων που οδηγούν σε σύγκρουση, θυμό ή επιθετικότητα.
Θέλουμε τα παιδιά να αποκτήσουν τις κατάλληλες δεξιότητες και τεχνικές «αυτοκαθοδήγησης», ώστε να
ελέγχουν τον θυμό τους και να επιλύουν τις συγκρούσεις τους. Θα διερευνήσουμε ποιοτικά και ποσοτικά τις
τυχόν συγκρούσεις. Η φιλία μεταξύ των παιδιών, θα δημιουργήσει περιβάλλον μάθησης, ευχάριστο, για την
ανάπτυξη των διαπροσωπικών τους σχέσεων.

Αλληλεπίδραση με άλλους δείκτες

Οι υγιείς σχέσεις μεταξύ των μαθητών /τριών επηρεάζουν την ποιότητα της μαθησιακής διαδικασίας στη
σχολική ζωή, ώστε να δημιουργείται κλίμα ασφάλειας και δημιουργικότητας.
Σκοπός:
Η βελτίωση των διαπροσωπικών σχέσεων μεταξύ των μαθητών/τριών. Θα ενισχύσει την αγάπη, αλληλοσεβασμό,αλληλοβοήθεια,αλληλεγγύη, εμπιστοσύνη και αποδοχή της διαφορετικότητας.
Στόχοι:
1. Να αναγνωρίζουν τα παιδιά τα συναισθήματά τους καθώς και των άλλων, να
τα εκφράζουν λεκτικά και να αποκτήσουν ένα βαθμό συνειδητότητας.
2. Να επεξεργάζονται τα συναισθήματά τους, να χρησιμοποιούν κοινωνικά
αποδεκτούς τρόπους στις μεταξύ τους σχέσεις, με έμφαση στην ανάπτυξη της
δεξιότητας ελέγχου του θυμού τους, για την ομαλή επίλυση εντάσεων.
3. Να αναπτύξουν κοινωνικές αξίες (αγάπης, αλληλοβοήθειας, αποδοχής της
διαφορετικότητας).
4. Να αποφεύγουν συναισθήματα απόρριψης παιδιών, που δημιουργούν άγχος και
δυσφορία.
5. Να μάθουν να υπερασπίζονται τα δικαιώματά τους.
6. Οι εκπαιδευτικοί να υποστηρίξουν με πρακτικές που άπτονται στην
ομαδοσυνεργατική διδασκαλία, ώστε τα παιδιά να αλληλεπιδρούν και να
συνεργάζονται.

Ενέργειες & χρονοδιάγραμμα υλοποίησης

1. Ποσοτική και ποιοτική διερεύνηση των συγκρούσεων μέσω ερωτηματολογίων
σε γονείς, μαθητές, εκπαιδευτικούς.
2. Συζητάμε και διερευνούμε στα παιδιά:
την ύπαρξη δεξιοτήτων αναγνώρισης των συναισθημάτων και κυρίως του
θυμού από τα παιδιά.
Την ύπαρξη δεξιοτήτων ελέγχου του θυμού και χρήση τεχνικών αυτοελέγχου.
Την ύπαρξη δεξιοτήτων «αυτοϋποστήριξης» σε τυχόν επιθετικές συμπεριφορές
άλλων.
3. Παρεμβάσεις:
«Συμβόλαιο της τάξης», υπενθύμιση κανόνων σωστής συμπεριφοράς, οι
επιπτώσεις σε περίπτωση παραβίασης αυτών, θα συζητείται στην ολομέλεια της
τάξης.
Παρατήρηση και καταγραφή συμπεριφορών μεταξύ των μαθητών/τριών για την
ομαδοποίηση και την ιεράρχησή τους.
Ανάγνωση παραμυθιών και κοινωνικών ιστοριών που άπτονται στην θεματική.
Οργάνωση βιωματικών δραστηριοτήτων ( δραματοποίηση, κουκλοθέατρο).
Παιχνίδια ρόλων για την εξάσκηση σε τεχνικές χαλάρωσης και ελέγχου των
συναισθημάτων, άρα των εντάσεων και των συγκρούσεων.
Ομαδικά παιχνίδια για την ενδυνάμωση της ομάδας.
Έκφραση κι αποτύπωση των συναισθημάτων μέσω των εικαστικών, μουσικής,
χορού.
Συμμετοχή και παρακολούθηση των μαθητών/τριών θεατρικών παραστάσεων
που ενισχύουν την δυναμική της ομάδας και προάγουν την ψυχική ανάταση.
Συμμετοχή στον 5ο  Μαραθώνιο Ανάγνωσης των εκδόσεων Μεταίχμιο, που είναι
αφιερωμένος στη ζωή στο σχολείο.
Συμβουλευτική γονέων κι εκπαιδευτικών με την υποστήριξη ειδικών.
Συνεργασία σχολείου-γονέων.
Σύνδεση του σχεδίου Δράσης με πρόγραμμα etwinning: «”Kindness Stories at
School” -Ιστορίες καλοσύνης στο σχολείο. Με την σύμπραξη σχολείων από την
Τουρκία, Ελλάδα, Βουλγαρία. Υλοποίηση Ιανουάριος- Μάιος 2024.

ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΔΡΑΣΗΣ: ” Όλοι μαζί είμαστε πάντα πιο δυνατοί”

  • Ο τίτλος του Σχεδίου Δράσης δόθηκε μετά την δραματοποίηση από τα παιδιά, του βιβλίου της Κωνσταντίνας Αρμενιάκου, «Η κυρά Δημοκρατία», στα πλαίσια της επετείου για την εξέγερση του Πολυτεχνείου. Τα παιδιά ένιωσαν μεγάλη ικανοποίηση που κατάφεραν να διώξουν την Δικτατορία όλοι μαζί και φώναζαν συνέχεια το σύνθημα, «Όλοι μαζί είμαστε πάντα πιο δυνατοί». Εφόρμηση λοιπόν ήταν να ξεκινήσει η συζήτηση μεταξύ της ομάδας των παιδιών κάθε τμήματος. Τι μπορούμε να κάνουμε ώστε η φιλία μεταξύ των παιδιών να δυναμώσει, τι όταν ο θυμός προκαλεί συγκρούσεις, πώς θα ξεπερνάμε τις δυσκολίες, τι είναι εκείνο που θα ενδυναμώσει την συνεργασία, την αγάπη, τον αλληλοσεβασμό και την αποδοχή της διαφορετικότητας, στην ομάδα;
  • Οργανώσαμε δια ζώσης συνάντηση  και διαδικτυακή με τους γονείς των μαθητών/τριών. Παρουσιάσαμε τους στόχους και τους σκοπούς καθώς και το οργανόγραμμα των δραστηριοτήτων
  • Αναλύσαμε τον τρόπο συνεργασίας και εμπλοκής των γονέων  στο πρόγραμμα. Επίσης ενημερώσαμε για την αποστολή ερωτηματολογίου, προς αυτούς, με googleform, στην αρχή και στη λήξη του σχεδίου δράσης.
  • Εξηγήσαμε πώς θα είναι « Η ημέρα του Τιμώμενου Προσώπου».
  • Ενημερώσαμε για την σύνδεση του Σχεδίου Δράσης με το etwinning πρόγραμμα: «”Kindness Stories at School” – «Ιστορίες καλοσύνης στο σχολείο». Με την σύμπραξη σχολείων από την Τουρκία, Ελλάδα, Βουλγαρία. Υλοποίηση Ιανουάριος- Μάιος 2024.
  • Ενημερώσαμε για βιωματικές δράσεις εντός κι εκτός σχολείου και ζητήσαμε την συνεργασία τους.
  • Πραγματοποιήσαμε  συναντήσεις Συμβουλευτικής γονέων κι εκπαιδευτικών με την υποστήριξη ειδικών.
  • Ερωτηματολόγιο για εκπαιδευτικούς στην αρχή και τη λήξη του σχεδίου Δράσης.
  • Κάναμε το Κοινωνιόγραμμα των παιδιών για τις προτιμήσεις τους, σε σχέση με τους άλλους μαθητές /τριες, στην αρχή και στο τέλος του σχεδίου Δράσης.
  • Πήραμε συνέντευξη από τα παιδιά, για την ζωή στο νηπιαγωγείο, στην αρχή και στο τέλος της Δράσης.
  • Τα παιδιά απάντησαν σε ερωτηματολόγιο: «Τρία πράγματα που τους αρέσουν στο νηπιαγωγείο και τρία πράγματα που δεν τους αρέσουν».
  • Συμμετείχαμε στην δράση του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας: «Χαμηλώνω τα φώτα, φωτίζω το μέλλον».
  • Η κ Μάρω Παπαδημητρίου παρουσίασε την Νοηματική γλώσσα στα παιδιά.
  • Συμμετοχή και παρακολούθηση των μαθητών/τριών σε θεατρικές παραστάσεις  που ενίσχυσαν την δυναμική της ομάδας και μας χάρισαν ψυχική ανάταση.
  • Συμμετείχαμε στον 5ο Μαραθώνιο Ανάγνωσης των εκδόσεων Μεταίχμιο, αφιερωμένος στη ζωή στο σχολείο και στη φιλία
  • Προσκαλέσαμε την ομάδα πρόληψης και αντιμετώπισης φυσικών κινδύνων της Πυροσβεστικής.