Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

5 1

                                  Α’ Θεματικός κύκλος – Ζω καλύτερα  Ευ ζην ( Οκτώβριος – Νοέμβριος )

Υποενότητα: ” Υγεία – Διατροφή

Τίτλος: ” Τα δοντάκια μου φροντίζω … και χαμόγελα σκορπίζω ! “

1ο    Εργαστήριο

Αφόρμηση, ανάδειξη ιδεών, η αξία των δοντιών !

1η  Δραστηριότητα – Ας ξανασυστηθούμε !

 

B

Τοποθετήσαμε στον πίνακα αναφοράς διάφορες εικόνες από τροφές και ζητήσαμε από τα παιδιά να μας πουν τις εμπειρίες τους. Μας ονόμαζαν τις τροφές, μας διαχώρισαν τις υγιεινές από τις ανθυγιεινές, μας είπαν το είδος της γεύσης της κάθε μιας. Καταλήξαμε και τονίσαμε την ζημιά που κάνει΄στα δόντια μας, η ζάχαρη που περιέχεται σε όλων των ειδών τα γλυκά, π.χ.  καραμέλες, σοκολάτες, γλειφιτζούρια, παγωτά, πάστες κ.α. Τί παθαίνουν τα δόντια μας και τί πρέπει να κάνουμε έπειτα. Έτσι είπαμε στα παιδιά ότι το επόμενο διάστημα, θα μιλήσουμε περισσότερο για το συγκεκριμένο θέμα σαν μία ομάδα. Και θα μάθουμε να συνεργαζόμαστε μεταξύ μας, να ακούμε την άποψη των συμμαθητών μας και να μιλάμε σηκώνοντας το χέρι μας κι όχι όλοι μαζί. Αφού λοιπόν συμφωνήσαμε όλοι σε αυτούς τους όρους, αποφασίσαμε να συστηθούμε ξανά, γράφοντας το όνομά μας στο καβαλέτο και στη συνέχεια υπογράψαμε το συμβόλαιο της τάξης μας. Υποσχεθήκαμε με αυτόν τον τρόπο, ότι θα τηρήσουμε σε όλη τη διάρκεια των Εργαστηρίων, τους όρους του Συμβολαίου που από την αρχή βάλαμε.

14

3 45 6 7 816

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                 

 

 

Το Συμβόλαιο της τάξης μας !

10 11 1213   15

 

 

 

20                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                 

2η  Δραστηριότητα – Ανάγνωση παραμυθιού

Διαβάσαμε την ιστορία του Σοκολάκη και της Ζαχαρούλας Τρυποδοντη και συζητήσαμε με τα παιδιά για τα δύο αυτά μικρόβια, με τί τρέφονται, που κάνουν ζημιά και πώς μπορούμε να τα απομακρύνουμε από τα δόντια μας. 

xlarge 20200219113015 sokolakis kai zacharoula trypodonti

Έπειτα τα παιδιά ζωγράφισαν τις εντυπώσεις τους από την ιστορία.

IMG 20241016 181020 IMG 20241016 180919 IMG 20241016 1809502 IMG 20241016 181011 IMG 20241016 181000 IMG 20241016 180939 IMG 20241016 181110 IMG 20241016 181124 IMG 20241016 181135 IMG 20241016 181047 IMG 20241016 181034 IMG 20241016 181059IMG 20241016 181211 IMG 20241016 181202 IMG 20241016 181149

 

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                             3η ΔραστηριότηταΣε τί μας χρησιμεύουν τα δόντια ;

B

Ζητάμε από τα παιδιά να παρατηρήσουν την εικόνα και να μας πουν τί βλέπουν. Μας δίνουν διάφορες απαντήσεις: ” ένα αγόρι πλένει τα δόντια του “, ” βάζει στην οδοντόβουρτσα οδοντόπαστα “, ” χαμογελάει “, ” είναι χαρούμενο ” κ.α. Η Νηπιαγωγός ρωτάει: ” Τί είναι αυτό που ομορφαίνει το χαμόγελο του αγοριού ; ” Απαντούν ” τα δόντια του “, ” είναι καθαρά, άσπρα “. Έπειτα η Νηπιαγωγός βάζει στον πίνακα γραμμένη με κεφαλαία γράμματα τη λέξη ” ΔΟΝΤΙΑ ” και ζητά από τα παιδιά να βρούνε λέξεις που να προσδίδουν ένα χαρακτηριστικό στη λέξη ΔΟΝΤΙΑ ( άσκηση Γλώσσας )

3 1Μετά βάζουμε τα παιδιά να προβληματιστούν και να σκεφτούν σε τί μας χρησιμεύουν τα δόντια, εκτός από το να ομορφαίνουν το χαμόγελό μας.

2

Η Νηπιαγωγός καταγράφει τις απαντήσεις των μαθητών.

1

Τέλος φτιάχνουμε μία Αφίσα με όμορφα χαμόγελα, μικρών και μεγάλων !

4 1                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   2ο  Εργαστήριο

Είδη, Μέρη και Λειτουργικότητα των δοντιών !

1η Δραστηριότητα Γιατί πέφτουν τα δόντια ;

Θα δείξουμε στα παιδιά ένα βίντεο στο οποίο θα μάθουμε για τα πρώτα, τα παιδικά ( νεογιλά ) δόντια που εμφανίζονται και τα μόνιμα που εμφανίζονται μετά που θα πέσουν ένα ένα τα νεογιλά. Θα αναφερθούμε στον αριθμό των δοντιών που έχουν τα μικρά παιδάκια ( 20 ) κι επίσης ότι τα μόνιμα δόντια είναι περισσότερα ( 32 ).

Ακόμη θα δούμε την στοματική κοιλότητα και θα ονομάσουμε τί υπάρχει μέσα σε αυτήν. Γλώσσα, δόντια, σταφυλή και χείλια εξωτερικά.

13 1

Έπειτα κάναμε μία κατασκευή για τα νεογιλά δοντάκια, με φασόλια. Τα παιδιά προσπάθησαν να μετρήσουν και να κολλήσουν 10 δόντια από πάνω και 10 δόντια από κάτω, όσα είναι δηλαδή τα νεογιλά δόντια που έχει ένα παιδί μέχρι τα έξι του χρόνια ( γιατί έπειτα αρχίζουν σιγά σιγά να πέφτουν για να βγουν στη θέση τους τα μόνιμα ).

1 1 2 1 6 17 18 1910 14 2

5 1

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                              Τέλος αναφερθήκαμε στα μόνιμα δόντια, τα οποία τα έχουμε για την υπόλοιπη ζωή μας. Μιλήσαμε ακόμη για τα ονόματά τους και τη λειτουργικότητα του κάθε είδους από αυτά.  Συγκεκριμένα για τους κοπτήρες, τους κυνόδοντες, τους προγόμφιους και τους γομφίους.

1920 114 1                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                 Και μία κατασκευή με πλαστελίνη της οδοντοστοιχίας μας !!!

3 2

                                                                                                                                     

 

 

 

 

 

 

                                                          2η Δραστηριότητα – Βασικά μέρη του δοντιού

  Δείξαμε στα παιδιά ένα βίντεο σχετικά με το πώς είναι τα δόντια μας από μέσα. Μάθαμε τί είναι η Αδαμαντίνη, η οδοντίνη, ο πολφός και η οστεϊνη. Ακόμη μάθαμε πώς ονομάζεται το τμήμα του δοντιού που βρίσκεται πάνω και μέσα στα ούλα ( Μύλη, Ρίζα )

https://youtu.be/Yd8GdTlazEk?si=gcs0PGuKXHVDnIJV

1 2 2 23 3 4 3                                                                                      5 2                                                                                                                                                                                                                                                               Επίσης τα παιδιά με πλαστελίνη έφτιαξαν τη Μύλη και τη Ρίζα του δοντιού !

    1 3 2 33 4 4 4 5 3 6 2 7 2 8 2 9 1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 6

 

 

 

 

Ομαδική κατασκευή για τα μέρη του δοντιού

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Δραστηριότητα Το Δ, δ όπως Δόντι ( Γλώσσα )

Είδαμε σε βίντεο την ιστορία της φωνούλας Δ, δ, από τη γνωστή εκπαιδευτική σειρά ” Ένα γράμμα μια ιστορία “

https://www.dailymotion.com/video/x16n8vi

Ζητήσαμε από τα παιδιά να σκεφτούν λεξούλες, που να ξεκινά το πρώτο γράμμα τους από Δ, δ και η νηπιαγωγός τις έγραψε στον πίνακα.

10 2

Δώσαμε σχετικό φύλλο εργασίας στα νήπια και διαφορετικό ( μικρότερης δυσκολίας ) στα προνήπια.

1 4 2 4 3 5 4 5 5 4 6 3 7 3

 
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                              3ο Εργαστήριο 
Γιατί τα δόντια μας αρρωσταίνουν, μαυρίζουν και πονάνε ;
1η ΔραστηριότηταΗ ιστορία του δοντιού Πίκι – Πίκι ”
Δείξαμε στους μαθητές μας την ιστορία του δοντιού Πίκι – Πίκυ, ενώ ταυτόχρονα κάναμε ερωτήσεις στα παιδιά κατά τη διάρκεια της ιστορίας. Μάθαμε για τον βασικό εχθρό των δοντιών που δεν είναι άλλος από τη ζάχαρη και ξεχωρίσαμε τις υγιεινές τροφές που μας βοηθούν να έχουμε γερά δοντάκια, όπως τα φρούτα ( μήλο, μπανάνα, φράουλα, καρπούζι κ.α. ), αλλά και για τον πολύ καλό φίλο των δοντιών,  την οδοντόβουρτσα.
https://blogs.sch.gr/5nipmourchan/files/2024/10/η-ιστορία-του-δοντιού-πικι-πικι_δημοτικό-αφάντου.pdf
Έπειτα τα παιδιά ζωγράφισαν ό, τι τους έκανε περισσότερο εντύπωση από την ιστορία.
1 5 2 54 6 5 56 47 48 39 210 3 11 1
13 2
16 114 2 15 1
2η Δραστηριότητα Δραματοποίηση της ιστορίας

1 7
2 65 6
                                                                               6 8
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                          
3η ΔραστηριότηταΤερηδόνα … ωχ ! τί είναι πάλι αυτή ;                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            Ακούσαμε το τραγουδάκι ” Ο μπαμπάς μου με ρωτάει “. Έπειτα δείξαμε στα παιδιά ένα βίντεο στο youtube με τίτλο Τί κάνουν οι σοκολάτες στα δοντάκια μας “. Ακολούθησαν πολλές ερωτήσεις των παιδιών και ξεκίνησε μία συζήτηση γύρω από τα γλυκά και πώς αυτά βλάπτουν τα δόντια μας. Μάθαμε επιτέλους τί είναι αυτή η ” κυρία Τερηδόνα ” !                                               https://youtu.be/N61BVW9mi-E?si=Vxg9IiPkNGb9UHY12 7 1 8                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                              https://youtu.be/BjcnJPYYax                                                                                                                                         Διαβάσαμε τέλος ένα ποίημα για την Τερηδόνα, συζητήσαμε μέσα από ερωταπαντήσεις το περιεχόμενό του και
τα παιδιά έπειτα ζωγράφισαν τις εντυπώσεις τους από αυτό .

8 5  3 7  4 7  1 9
10 4
7 64 82 83 85 7
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   
 
     4ο Εργαστήριο 
” Ταξινόμηση υγιεινών – ανθυγιεινών τροφών μέσα από το παιχνίδι “
1η ΔραστηριότηταΠαιχνίδι με στεφάνια στο πάτωμα
1 11 2 10
5 9 6 7
7 7 8 6
Βάλαμε κάτω στη μοκέτα δύο στεφάνια, όπου πάνω από το κάθε ένα υπήρχε ένα υγιές κι ένα χαλασμένο δοντάκι. Τα παιδιά καλούνται να διαλέξουν μία τροφή της αρεσκείας τους και να την τοποθετήσουν μέσα στο μπλε ή στο κόκκινο στεφάνι του γερού ή του χαλασμένου δοντιού αντίστοιχα.
2 111 12
2η ΔραστηριότηταΠαρακολούθηση βίντεο
9 5
10 5
Μετά από την παρακολούθηση των βίντεο, δίνουμε στα παιδιά φύλλο εργασίας, όπου πρέπει να ζωγραφίσουν γύρω από το γερό ή το χαλασμένο δόντι, τις αντίστοιχες τροφές .
10 6 11 2 12 2 13 3
14 315 216 217                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                              18 19 1 20 2 21
22 23
3η Δραστηριότητα Κουκλοθέατρο
Συγκεντρωθήκαμε όλοι μαζί στο χώρο της αίθουσας μας, για να δούμε και να παίξουμε κουκλοθέατρο, κάτι που αρέσει ιδιαίτερα στα νήπια. Αρχικά η Νηπιαγωγός παρουσίασε μια δική της ιστορία, με πρωταγωνιστές κούκλες όπως, διάφορες υγιεινές και βλαβερές για τα δόντια μας τροφές. Στη συνέχεια δύο – δύο παιδιά, παρουσίαζαν μια ιστορία διαφορετική,. προβάλλοντας την αξία των υγιεινών τροφών για τα δόντια μας 
IMG 20241118 101905 IMG 20241118 102005 IMG 20241118 101859 IMG 20241118 102041                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                 
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                  5ο Εργαστήριο
1η  ΔραστηριότηταΔημιουργία Αφίσας με κολάζ !
Αποφασίσαμε με τα παιδιά να φτιάξουμε δύο Αφίσες. Η πρώτη θα παρουσιάζει τροφές που μας κάνουν γερά δόντια ( χαρούμενα ) και η δεύτερη τροφές οι οποίες βλάπτουν τα δόντια μας ( λυπημένα ). Αρχικά δίνουμε στα νήπια να ζωγραφίσουν τις τροφές. Έπειτα τις βάζουμε όλες κάτω στη μοκέτα και τα παιδιά με τη σειρά επιλέγουν τροφές της αρεσκείας τους και τις κολλάνε αντίστοιχα στη σωστή Αφίσα. Η πράσινη αφορά τις υγιεινές για τα δόντια μας τροφές, ενώ η κόκκινη τις βλαβερές.
14 41 13 2 123 11 4 105 10 6 97 8 8 79 6 10 711 3 12 313 4
 
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            
2η  Δραστηριότητα” Γιατί πλένουμε τα δόντια μας ? “
1 14
Άσκηση στη Γλώσσα ( προγραφή – αντιγραφή της λέξης ” ΟΔΟΝΤΟΚΡΕΜΑ “
1 152 13 3 12 4 11 5 11 6 10 7 9 8 8 9 7 10 8 11 4 12 4 13 5 14 5 15 3
 
                             16 317 1
 3η  Δραστηριότητα – Οι φίλοι των Δοντιών !
18 1
19 220 321 11. Οδοντόβουρτσα                                                                              2. Οδοντόκρεμα                                                                                      3. Στοματικό διάλυμα                                                                            4. Οδοντικό νήμα                                                                                    5. Επίσκεψη στον Οδοντίατρο                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                     
Η κατασκευούλα μας !!!                                                                                                                                                                                                         1 162 143 134 12                                                                                                                                                                                                                                                   
5 126 117 10                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   
8 910 911 5
12 5                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            13 6                                                                             14 6                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      16 417 2                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               
                                                                                        6ο  Εργαστήριο                                                                                                                                                                                                                                                                                      1η Δραστηριότητα – ”  crack the code ” ( σπάσε τον κώδικα )                                                                                                                                                                                      Την ιδέα την πήραμε από το  https://e-children.blogspot.com/. Με τη βοήθεια του παρακάτω πίνακα, μπορούν οι μαθητές να αποκωδικοποιήσουν τον κρυμμένο  κώδικα.                                        1 17
Σε πρώτη φάση δείξαμε στα παιδιά κάθε μία εικόνα ξεχωριστά, την ονόμασαν και όσα ήξεραν, έλεγαν και ποια φωνούλα υπήρχε από κάτω από αυτήν. Τυπώσαμε τα δοντάκια ένα ένα χωριστά και από πίσω γράψαμε τη φωνούλα που του αντιστοιχεί στον πίνακα. Έπειτα τα βάλαμε κάτω στη μοκέτα και ζητούσαμε από ένα ένα παιδί να επιλέγει ένα δοντάκι και να πηγαίνει στον πίνακα, κάνοντας ταυτοποίηση της εικόνας και της φωνούλας.  22 1
12 6
 
2η ΔραστηριότηταΣπάσε τον κώδικα με τη βοήθεια των ” Μαθηματικών “
Η Νηπιαγωγός από πριν, έχει υπολογίσει σε ποιες φωνούλες αντιστοιχεί το κωδικοποιημένο μήνυμα και έχει γράψει σε χαρτί ( αφού μετρήσει τα κουτάκια ) τους συγκεκριμένους αριθμούς. Έπειτα με τη σειρά, καλεί το πρώτο παιδί να δείξει στην ολομέλεια τον πρώτο αριθμό και να μετρήσει τόσα κουτάκια στον πίνακα με τις εικόνες. Στον αριθμό που πρέπει να σταματήσει, στο κουτάκι με την εικόνα από κάτω, υπάρχει και η αντίστοιχη φωνούλα. Την αναζητά στα δοντάκια που έχουμε τοποθετήσει στη μοκέτα, βρίσκει τη φωνούλα και την τοποθετεί στο πρώτο άδειο κουτάκι του πίνακα. Με την ίδια λογική και καλώντας κάθε φορά διαφορετικό παιδί, αποκωδικοποιούν λέξη λέξη το μήνυμα που λέει: ” Δόντια γερά με βούρτσισμα “.
1 18 2 163 15 4 14 5 14 6 13 7 12 8 11 9 9 10 11
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      
                                                                                                                     
                                       3η Δραστηριότητα  Ψυχοκινητικό τραγούδι για τα δόντια !                                                                                                                                                                                                                                                                                  https://www.youtube.com/watch?v=rPuvvaVl5A8                                                                                                                                                                                                        
5 15
          
Animated παιδικό τραγούδι – https://www.youtube.com/watch?v=oivtbAh2zVE6 14

Δώσαμε στους μαθητές μας ένα εβδομαδιαίο ημερολόγιο βουρτσίσματος των δοντιών ( πρωί και βράδυ ). Κάθε φορά που έπρεπε να πλένουν τα δόντια τους, έσβηναν κι από μία ημέρα. Όσα παιδάκια κατάφεραν να τηρήσουν καθημερινά το βούρτσισμα των δοντιών τους, στο τέλος της εβδομάδας πήραν και το Βραβείο τους !!!8 12 9 1010 12                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                  Τα Portfolia των μαθητών μας !    

Τα Portfolia των μαθητών μας !

                                                                                                                                                                                            1 19                                                                                 2 173 16 4 15


5 16
6 157 138 13
9 1112 7

                      13 710 1311 7

14 715 416 517 3                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                 19 3                                        22 2                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      

                                                                                             18 2                                                                                                                                                                              21 2                                20 4                                                          

Επισκέφτηκε το νηπιαγωγείο μας η Οδοντίατρος κ. Κουφιδάκη Μαρία, η οποία μετά από δική μας πρόσκληση ήρθε και μας μίλησε για τα δοντάκια, τη σωστή διατροφή  και τον τρόπο που πρέπει να τα βουρτσίζουμε. Τα παιδιά ήταν ιδιαίτερα χαρούμενα κι ενθουσιασμένα !!!

5 236 221 272 25                                                3 244 22

 

 

 

                                                          

 

 

Τέλος δημιουργήσαμε μία ψηφιακή Αφίσα και μαζί με τους μαθητές μας, θελήσαμε να δώσουμε ένα μήνυμα στην τοπική κοινωνία της περιοχής του νηπιαγωγείου μας ( των Μουρνιών ) σχετικά με την φροντίδα και την υγιεινή των δοντιών. Έτσι πήγαμε στο φαρμακείο, το σούπερ μάρκετ, το φούρνο και το καφέ της γειτονιάς και δώσαμε την Αφίσα που φτιάξαμε, ώστε να την τοποθετήσουν σε εμφανές σημείο και να ενημερώνονται οι περαστικοί. 

IMG 20250506 1100102IMG 20250506 1106562

IMG 20250506 1112542

Δ’ Θεματικός κύκλος Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία ( Δεκέμβριος – Ιανουάριος )

Υποενότητα: ” STEAM – Ρομποτική “

Τίτλος: ” Και κοιτώ τον ουρανό … τους πλανήτες για να βρω ! “

1 20

1ο    Εργαστήριο

” Τί γνωρίζουν τα παιδιά και τί θέλουν να μάθουν “

1η Δραστηριότητα – Ανίχνευση γνώσεων

Όπως κάνουμε κάθε φορά στην αρχή, θελήσαμε να ανιχνεύσουμε τί γνωρίζουν ήδη για τους πλανήτες τα ίδια τα παιδιά. Και να … τί μας απάντησαν.

2 18

Και στη συνέχεια τί θα ήθελαν να μάθουν  !

3 17

Είδαμε βίντεο στο You tube σχετικά με το πώς δημιουργήθηκε το Σύμπαν και την αναλυτική παρουσίαση όλων των πλανητών του Ηλιακού μας συστήματος.

https://www.youtube.com/watch?v=40z0eeM4Vas

ηλιακο συστημα

Μιλήσαμε για τον κάθε έναν πλανήτη ξεχωριστά. Για το όνομά του, το σχήμα του, το μέγεθός του, τη θέση του σε σχέση με τον ήλιο, τα χαρακτηριστικά του. Επισημάναμε ότι η ήλιος είναι αστέρι κι όχι πλανήτης και εξηγήσαμε από πού πήρε το όνομά του το Ηλιακό μας σύστημα ( ήλιος ).

ermhsafroditigharisdiaskronosΠλούτωναςoyranos poseidonas

 

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                           16 6      oloi planites

Διαβάσαμε …

 

paidiapaidia1paidia2paidia5

 

Ζωγραφίσαμε τους πλανήτες … 
 
 
 
1 212 193 184 167 145 178 149 1211 812 8
14 815 5 13 8                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   
                                 2η Δραστηριότητα   –  ” Ας γνωρίσουμε τον Ήλιο ! “                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                        Δείχνουμε ένα βίντεο για τον Ήλιο. Τονίζουμε ότι ο ήλιος δεν είναι πλανήτης, αλλά αστέρι. Εξηγούμε στα παιδιά τί συμβαίνει στην Ανατολή και στη Δύση του ηλίου. Ακόμη αναφερόμαστε και στις εκρήξεις που γίνονται στον ήλιο και απελευθερώνεται η θερμότητα, στέλνοντας τις φωτεινές του ακτίνες όπου ζεσταίνει όλη τη Γη.                                                            https://www.youtube.com/watch?v=UOc5lh-d3Rc     17 4                                                                                                                                               Πώς θα ήταν η Γη χωρίς τον Ήλιο ;                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                        Θα υπήρχε ζωή πάνω στη Γη ; Τα φυτά θα μεγάλωναν ; Θα μπορούσαμε να ζήσουμε στο σκοτάδι ;                                                                                                                                                                                                                                
Ζωγραφίσαμε με τέμπερες τον Ήλιο !!!                          
1 223 192 20                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            
                                                                                                                                                    6 177 158 15
7 158 159 13 
10 1511 912 10                                                                                                                                                                                                                                    
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            13 914 915 6                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                          
                                                     3η Δραστηριότητα ” Ο Μύθος του Φαέθωντα ”                                                                                                                                                                                                          Για να δείτε το μύθο πατήστε εδώ Συζητήσαμε με τα παιδιά για την ιστορία κι έπειτα την ζωγράφισαν.                                                                                                          
1 232 21
3 20 6 18                               
8 164 18                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                    
                                                                                                                                                                                                                                                  7 16                                                                                                                                                                9 145 19
10 16

11 1012 11                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                             

 

                                                                                           

13 1014 1015 7

 

 

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                       2ο Εργαστήριο    

                                                                                 ”  Ξημερώνει και Βραδιάζει … “

                                                                             1η Δραστηριότητα – Ημέρα/Νύχτα

                                                                    https://www.youtube.com/watch?v=vh5_F136oX4

                                                                 Πατήστε πάνω στο σύνδεσμο για να δείτε το βίντεο

0

Εξηγήσαμε στα παιδιά την εναλλαγή ημέρας και νύχτας. Τί συμβαίνει όταν π.χ. ενώ εμείς στην Ελλάδα έχουμε μέρα, σε άλλες χώρες της Γης έχουν νύχτα ; Χρησιμοποιήσαμε την Υδρόγειο σφαίρα και το φακό του κινητού για να καταλάβουν ότι, όταν η Γη γυρίζει γύρω από τον ήλιο, το μέρος εκείνο που φωτίζεται θα έχει μέρα. Αντίθετα εκείνο που δεν φωτίζεται θα έχει νύχτα.

 

4 19 5 20

6 19                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                Αναπαραστήσαμε την κίνηση της Γης γύρω από τον Ήλιο … και επίσης μιλήσαμε για την περιστροφή που κάνει η Γη γύρω από τον άξονά της ταυτόχρονα.

2 22

3 21                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                Παίξαμε με καρτέλες στη μοκέτα … Μιλήσαμε για την Ανατολή και τη Δύση του Ηλίου.

1 257 179 1510 17

 

8 17 

 

 

 

 

 

 

Τα παιδιά καλούνται να τοποθετήσουν τις κάρτες, ξεκινώντας από όταν ο ήλιος ανατέλλει, έως ότου δύει και πέφτει η νύχτα.                                                

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Έπειτα τους δίνουμε ένα φύλλο εργασίας, όπου πρέπει να βάλουν τις εικόνες με τέτοια σειρά που να δείχνει το ξημέρωμα ( χρονικές ακολουθίες ) …

 

11 12

 

2 233 224 205 21

 

 

 

 

6 207 188 189 1610 1811 11

 

 

 

12 1213 11 14 11 15 8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2η Δραστηριότητα – ” Πλανήτη, πλανήτη είσαι εδώ ; πού είσαι ; … θα σε βρω ! ”

 

23 1

Συζητάμε στην ολομέλεια για την τροχιά των πλανητών γύρω από τον ήλιο. Βλέπουμε σχετικό βίντεο. Απαριθμούμε τους πλανήτες, ξεκινώντας από εκείνον που βρίσκεται πιο κοντά στον ήλιο. Ερμής, Αφροδίτη, Γη, Άρης, Δίας, Κρόνος, Ουρανός, Ποσειδώνας, Πλούτωνας. Πατήστε εδώ για να δείτε το βίντεο. Παίζουμε παιχνίδι στη μοκέτα με κάρτες. Τα παιδιά πρέπει να βρούνε ποιος αριθμός αντιστοιχεί σε κάθε πλανήτη, σύμφωνα με τη σειρά που βρίσκονται στο ηλιακό σύστημα.

1 262 243 23

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4 215 226 217 19

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Στη συνέχεια δίνουμε στα παιδιά σχετικό φύλλο εργασίας, όπου πρέπει να γράψουν μέσα στο κουτάκι που βρίσκεται κάτω από κάθε πλανήτη, τον αριθμό που αντιστοιχεί σε κάθε έναν από αυτούς, σύμφωνα με τη θέση που έχουν στο ηλιακό σύστημα.

8 199 1710 1911 13

 


12 13
13 1214 1215 9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

19 4     16 7

 

 

 

 

20 521 322 3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3η Δραστηριότητα – Σύνθεση και Αντιστοίχηση ονομάτων των πλανητών ! ( Γλώσσα )

α) Δίνουμε σε κάθε ένα παιδί ξεχωριστά, μία καρτέλα με έναν πλανήτη ( διαφορετικό ). Τα παιδιά καλούνται να συνθέσουν γραμματάκι – γραμματάκι. το όνομα του πλανήτη. β) Απλώνουμε στη μοκέτα τα ονόματα όλων των πλανητών και τα παιδιά, αφού πριν τους υποδείξουμε από μία καρτέλα  ποιό όνομα θέλουμε να βρούνε, το τοποθετούν δίπλα ακριβώς σε αυτό που ψάχνουν ( στο καβαλέτο .)

5 246 237 204 23                                                                     3 259 181 28   8 20

 

 

 

 

 

 

2 26

 

 

 

 

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   3 26                                                                2 271 29                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            5 256 257 22                                                                              8 214 249 19                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                             10 2011 1412 1413 13                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                         3ο Εργαστήριο

1η ΔραστηριότηταΚατασκευούλες !!!

” Το Ηλιακό μας σύστημα ”  και οι Αστροναύτες ήταν δύο από τις κατασκευές που φτιάξαμε.

1 302 283 274 255 266 267 238 22

 

 

13 1414 1315 10

 

9 2010 21

12 1611 15

 

 

 

 

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                    2η ΔραστηριότηταΆρης, ο κόκκινος πλανήτης !

Θα ξεκινήσουμε να παρακολουθήσουμε αρχικά διάφορα βίντεο, ώστε να γνωρίσουμε τον πλανήτη Άρη και τα δικά του χαρακτηριστικά. Για παράδειγμα θα μάθουμε ” γιατί τον ονομάζουν κόκκινο πλανήτη ; ” Πώς είναι τα μορφολογικά του χαρακτηριστικά ; ” Κατοικείται; ” Έχει νερό, βουνά, ποτάμια ; ” Έχει βραχώδη επιφάνεια ; ” Υπάρχει ζωή εκεί κι αν όχι γιατί ; ”

https://www.youtube.com/watch?v=T_CM0LfWqVk

video

 

https://www.youtube.com/watch?v=NlBW_JhW6nU&t=2s

Υπάρχει ζωή στον Άρη ;


zvh

3η Δραστηριότητα – ” Ζωγραφίζουμε τον πλανήτη Άρη με τέμπερα “

1 312 29 3 28 4 26 5 27 6 27 7 24 8 23 9 21 10 22 11 16 12 17 13 15 14 14

 

 

 

 

 

 

 

 

                 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4o Εργαστήριο

1η Δραστηριότητα – ” Μπορούμε να ζήσουμε στον Άρη ; “

Με βάση τα προηγούμενα βίντεο που οι μαθητές παρακολούθησαν, κάνουμε μία επανάληψη των όσων έχουμε μάθει. Η νηπιαγωγός ζητά από τα παιδιά να θυμηθούν ” ποιοι παράγοντες είναι εκείνοι που μας επιτρέπουν να μπορούμε να επιβιώνουμε στη Γη, γιατί αυτό δεν μπορεί να συμβεί στον πλανήτη Άρη και τέλος τί θα μπορούσε να δημιουργήσει  ο άνθρωπος στον Άρη, ώστε να μπορέσει  να ζήσει εκεί.

Οι μαθητές απαντούν ότι στη Γη: υπάρχει νερό, οξυγόνο, ζέστη και φαγητό, σε αντίθεση με τον Άρη. Για το τί θα μπορούσαν οι άνθρωποι να δημιουργήσουν στον πλανήτη Άρη, εάν τελικά ” κατά κάποιο τρόπο ” θα μπορούσαν να ζήσουν εκεί μας απάντησαν: Δρόμους, σπίτια, πάρκα, σπίτια για τα ζωάκια που θα έφερναν μαζί τους, θα φύτευαν σπόρους για να κάνουν την τροφή τους κ.τ.λ. Έπειτα χωρίσαμε τα παιδιά σε 3 ομάδες των έξι ατόμων και ζητήσαμε από την κάθε μία, να ζωγραφίσει α) η πρώτη, εκείνα τα πράγματα που μας επιτρέπουν να ζούμε στον πλανήτη Γη β) η δεύτερη ομάδα, εκείνα τα πράγματα που δεν υπάρχουν στον πλανήτη Άρη και δεν μπορούμε να ζήσουμε σε αυτόν και γ) η τρίτη ομάδα, τί θα μπορούσαν οι άνθρωποι να φτιάξουν στον πλανήτη Άρη, ώστε να μπορούν να επιβιώνουν εκεί. Και Να !!! τί μας ζωγράφισαν …

1 322 30 3 29 4 27 5 28 6 28

 

 

 

 

7 25

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     2η ΔραστηριότηταΠαιχνίδι ” Πρόβλημα και Λύση “

Ουσιαστικά  και με την ταυτόχρονη συμμετοχή των παιδιών, θα τονίσουμε τα προβλήματα που υπάρχουν και εμποδίζουν την δυνατότητα του ανθρώπου να ζει στον πλανήτη Άρη. Θα ζητήσουμε από τα παιδιά, να προτείνουν λύσεις για τα προβλήματα αυτά ( ακόμη και αν πρόκειται για φανταστικές ιδέες ). Για κάθε λύση που θα προτείνει ένα ένα παιδί σε κάθε πρόβλημα, θα τους προτρέπουμε να την αναζητήσουν μέσα στην τάξη, ψάχνοντας σε διάφορα σημεία της αίθουσας ( όπου η νηπιαγωγός θα έχει κρύψει διάφορες καρτέλες ) Το παιδί που θα καταφέρει να βρει τη λύση που αναζητάμε, θα κερδίζει 10 πόντους. Προβλήματα: α) Πώς θα πάμε στον Άρη, αφού το ταξίδι διαρκεί 6 με 9 μήνες; β) Πώς θα αναπνέουμε που δεν υπάρχει στον Άρη οξυγόνο ; γ) Πώς θα καλλιεργούμε για να έχουμε τροφή ;  πώς και πού θα διατηρούμε τα τρόφιμα φρέσκα ; δ) Πώς θα επικοινωνούμε με τους ανθρώπους μας στη Γη ; ε) Πώς θα προστατευτούμε από την Ακτινοβολία που υπάρχει στον Άρη ; ζ) Πώς θα φτιάξουμε σπίτια για να μένουμε ; η) Πώς θα έχουμε νερό για να πίνουμε ; 

Σε αυτά τα προβλήματα θα πρέπει τα παιδιά να σκεφτούν και να μας πουν ποιες λύσεις μπορούμε να δώσουμε, ώστε να μπορέσει ο άνθρωπος να ζήσει στον Άρη.

Μέσα σε ένα στεφάνι τοποθετούμε μία καρτέλα με τίτλο: Προβλήματα και ρωτάμε τους μαθητές να θυμηθούν ποια είναι αυτά ( με βάση τα οποία δεν μπορούμε να ζήσουμε στον Άρη ). Ταυτόχρονα έχουμε απλώσει στη μοκέτα σχετικές φωτογραφίες. Κάθε παιδί μας δίνει τη δική του απάντηση και επιλέγει την σχετική εικόνα. Έπειτα την βάζει μέσα στο στεφάνι. Όταν αναφερθούν όλα τα προβλήματα, ζητάμε από τα παιδιά να σκεφτούν μία Λύση για κάθε ένα πρόβλημα ξεχωριστά. Αφού την εκφράσουν πρώτα ( στο σχετικό από την Νηπιαγωγό ερώτημα ) ψάχνουν να βρουν την συγκεκριμένη λύση, ανάμεσα σε διάφορες καρτέλες που η Νηπιαγωγός έχει τοποθετήσει σε διαφορετικά σημεία μέσα στην τάξη.

1 332 31 3 30 4 28 5 29 6 29

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                3η Δραστηριότητα – ” Δημιουργία Εννοιολογικού χάρτη ; “

Οι μαθητές στην προηγούμενη δραστηριότητα έδωσαν σε κάθε ένα πρόβλημα ( για την επιβίωση του ανθρώπου στον Άρη ) και από μία λύση.  Πιο συγκεκριμένα:

  • Δεν υπάρχει νερό – Θα φτιάξουμε ρομπότ, που θα σκάψουν βαθιά στο έδαφος.
  • Δεν υπάρχει οξυγόνο – Θα φτιάξουμε μηχανήματα, που θα μετατρέπουν τον αέρα σε οξυγόνο.
  • Δεν έχουμε σπίτια – Θα φτιάξουμε σπίτια για να προστατευτούμε από το κρύο.
  • Δεν έχουμε τροφή – Θα φτιάξουμε θερμοκήπια να καλλιεργούμε διάφορα προϊόντα.
  • Πώς θα μετακινηθούμε στον Άρη ;  – Με διαστημόπλοιο.
  • Πώς θα προστατευτούμε από την ακτινοβολία του ήλιου ; –  Θα φοράμε τις ειδικές στολές.
  • Από πού θα πάρουμε την ηλεκτρική ενέργεια που χρειαζόμαστε ; – Θα φτιάξουμε φωτοβολταϊκά και ανεμογεννήτριες.

Δημιουργούμε έτσι έναν εννοιολογικό χάρτη.

13 16

1 34
3 314 295 306 307 26

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8 242 32

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5ο Εργαστήριο

1η Δραστηριότητα – ” Πώς ονειρεύομαι τη ζωή στον Άρη ; “

Χωρίζουμε τους μαθητές σε τρεις ομάδες των έξι ατόμων. Ρωτάμε κάθε ομάδα να μας πει, πώς φαντάζεται τη ζωή στον πλανήτη Άρη. Έπειτα τους ζητάμε να μας ζωγραφίσουν μέσα σε έξι κουτάκια, έξι πράγματα που θα ήθελαν να φτιάξουν στον Άρη σε περίπτωση που αποφάσιζαν να ζήσουν σε αυτόν.

9 2210 23 11 17 12 1813 17

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

14 15

 

1 37

 

 

Α’ ομάδα: Θα έφτιαχναν σπίτια, σούπερ μάρκετ, κολυμβητήριο, παιδική χαρά, θερμοκήπιο και ανεμογεννήτριες.

Β’ ομάδα: Θα έφτιαχναν σπίτια, δάσος, εκκλησία, θερμοκήπιο, γυμναστήριο και θα φύτευαν μηλιές.

Γ’ ομάδα: Θα έφτιαχναν φωτοβολταϊκά, ενυδρείο, παιδική χαρά, ανεμογεννήτριες, δάσος, εκκλησίες, σούπερ μάρκετ.

 

 

2η Δραστηριότητα – Κατασκευή μακετών

Δίνουμε στα παιδιά διάφορα υλικά και τους προτρέπουμε να κατασκευάσουν με αυτά, όλα όσα μας ζωγράφισαν στην προηγούμενη δραστηριότητα, ώστε να φτιάξουμε διάφορες μικρές μακέτες. Αυτές σε επόμενη φάση, θα τις τοποθετήσουμε πάνω σε τρεις διαφορετικές πίστες ( από χαρτόνι ) που θα αποτελούνται από τετράγωνα διαστάσεων 15Χ15 εκατοστά. Τα παιδιά συνεργάζονται μεταξύ τους, ανταλλάσσουν τις ιδέες και τις απόψεις τους και οξύνουν την φαντασία και την δημιουργικότητά τους.

1 362 34

3 324 315 326 317 278 259 23

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3η Δραστηριότητα – ” Η γειτονιά μας στον Άρη ” μέσα από το Beebot !

Δημιουργούμε μαζί με τα παιδιά μία πίστα ( με έναρξη και τέλος ),  με τετράγωνα 15Χ15 και τοποθετούμε τις 6 μικρές μακέτες που έφτιαξαν ( 6 σταθμοί ). Με τη βοήθεια του Beebot, οι μαθητές θα μας δείξουν τη γειτονιά που δημιούργησαν στον πλανήτη Άρη. 1ος διαστημικός σταθμός: τα διαστημικά σπιτάκια.

 

 

 

6ο Εργαστήριο

1η Δραστηριότητα – ” Διαδρομή στον 2ο  διαστημικό σταθμό, τα Φωτοβολταϊκά

 

 

 

 

 

2η Δραστηριότητα – ” Διαδρομή στον 3ο  διαστημικό σταθμό, το Θερμοκήπιο

 

 

 

 

3η Δραστηριότητα – ” Διαδρομή στον 4ο  διαστημικό σταθμό, την παιδική  χαρά

 

 

 

 

7ο Εργαστήριο

1η Δραστηριότητα – ” Διαδρομή στον 5ο  διαστημικό σταθμό, τις Ανεμογεννήτριες

 

 

2η Δραστηριότητα – ” Διαδρομή στον 6ο  διαστημικό σταθμό, το φίλτρο καθαρισμού του νερού

 

 

 

 

3η Δραστηριότητα Βίντεο ” Can we survive on Mars ? “

 

 

 

Β’ Θεματικός κύκλος Φροντίζω το περιβάλλον ( Απρίλιος – Μάιος )

Υποενότητα: ” Οικολογία – Παγκόσμια και Τοπική Φυσική Κληρονομιά “

Τίτλος: ” Τί να κάνουμε τί – τί, το νερό για να σωθεί ! “

1ο    Εργαστήριο

1η  Δραστηριότητα

Ανίχνευση γνώσεων των παιδιών – Αφόρμηση ( παραμύθι )

Με τη μέθοδο του brainstorming ( ιδεοθύελλας/καταιγισμός ιδεών ) προσπαθήσαμε να ανιχνεύσουμε τί γνωρίζουν οι μαθητές μας για το νερό. Έτσι τους ρωτήσαμε, όταν ακούνε τη λέξη νερό, τί τους έρχεται στο νου. Μας έδωσαν πολλές και ποικίλες απαντήσεις. 

1

Διαβάσαμε και ξεφυλλίσαμε διάφορα παραμύθια.

2 35

                                                                                                     

0 1

 

Ζωγραφίσαμε ό,τι μας έκανε εντύπωση, από το παραμύθι : ” Αν δεν κάνουμε αγώνα … δεν θα μείνει ούτε σταγόνα ! ”                                                                                                                                      01 10302040506070809010                                                                                                                    

 012013014015016 017

 

2η Δραστηριότητα

” Πού υπάρχει νερό στη Φύση ;”

Είδαμε βίντεο σχετικά με το πού υπάρχει νερό στη Φύση γύρω μας.

https://www.youtube.com/watch?v=UZwTFd6ejAA

0.1

 

01 202 1

Ζωγραφίσαμε …

1 382 36 3 33 4 32 5 33 6 32 7 28 8 26 9 24 10 24 11 18 12 19 13 18 14 16 15 11 16 8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3η Δραστηριότητα

” Πού χρησιμοποιούμε το νερό ; “

11 19

Παρακολουθήσαμε το παρακάτω βίντεο

https://www.youtube.com/watch?v=UZwTFd6ejAA

ch1ch2

ch3ch4

 

 

 

 

 

ch5ch6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ακολούθησε συζήτηση με τους μαθητές, ανταλλαγή εμπειριών και απόψεων κι έπειτα ζωγράφισαν για την χρησιμότητα του νερού …    

01 3 02 2 03 104 1 05 1 06 1 07 1 08 1 09 1 010 1 011 1 012 1 013 1 014 1 015 1 016 1        

 

 

 

 

 

 

 

 

2ο    Εργαστήριο

1η  Δραστηριότητα

” Τί είναι η Λειψυδρία ;”

19 501 4

 

Με αφορμή το παρακάτω βίντεο …

https://www.youtube.com/watch?v=5omctayr53E&t=26s

00

… συζητήσαμε με τα παιδιά για το φαινόμενο της Λειψυδρίας, που απειλεί τον πλανήτη. Ποιές είναι οι αιτίες της ; 

02 3

             17 618 4

 

Μεγάλη σπατάλη για την άρδευση των γεωργικών εκτάσεων, χρήση από τις βιομηχανίες στην παραγωγή διαφόρων προϊόντων, πλημμύρισμα δρόμων από σπασμένους σωλήνες.

03 204 2

Μιλήσαμε ακόμη για ανθρώπους στον κόσμο ( 4 δισ ), που δεν έχουν τρεχούμενο νερό στο σπίτι τους. Γυναίκες και παιδιά στην Αφρική, περπατούν καθημερινά 5 ώρες, για να βρουν νερό και να το μεταφέρουν στα σπίτια τους. 

Ζωγράφισαν το φαινόμενο της Λειψυδρίας !

1 39 2 37 3 344 33 5 34 6 33 7 29 8 27 9 25 10 25 11 20 12 20 13 19 14 18 15 13 16 9 20 6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2η  Δραστηριότητα

” Ρύπανση του νερού “

Ρωτήσαμε τα παιδιά εάν γνωρίζουν τί σημαίνει η λεξούλα ” ρύπανση ” ( του νερού ). ” Βρωμίζουμε ” το νερό μας απάντησε ένα παιδάκι. Δείχνουμε στους μαθητές μας διάφορες εικόνες, τις παρατηρούν συζητάμε γύρω από αυτές.

01 502 403 304 3

 

 

 

 

 

07 208 2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Βλέπουμε σχετικά βίντεο

05 3

https://www.youtube.com/watch?v=Rwt6RC0a2WU&t=2s 06 2  

https://www.youtube.com/watch?v=2RfhApYseNc&t=202s

Ζωγραφίζουμε ” ποιός μολύνει το νερό “

1 402 383 354 34

 

 

 

 

5 356 347 308 28

 

 

 

 

9 2610 26 11 2112 21

 

 

 

 

13 20 14 19

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                                                                                       

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3η  Δραστηριότητα

“Μέτρα προστασίας για το νερό – Τί πρέπει να προσέχουμε “

Σε συνέχεια της προηγούμενης δραστηριότητας ρωτάμε τους μαθητές ” εμείς τί μπορούμε να κάνουμε για να είναι καθαρό το νερό ; ” ” Να μην πετάμε τα σκουπίδια στις θάλασσες, τις λίμνες και τα ποτάμια “, ” Να μαζεύουμε τα σκουπίδια από τις θάλασσες “, ” Τα εργοστάσια να προσέχουν πού πετάνε τα βρώμικα νερά “, ” Μπορούμε τα σκουπίδια να τα ανακυκλώνουμε ή να τα χρησιμοποιούμε με άλλους τρόπους “. Τα παιδιά ζωγραφίζουν μία θάλασσα βρώμικη και μία καθαρή !

1 41 2 39 3 364 35

 

 

 

 

 

 

5 36 6 35 7 31 8 29

 

 

 

 

 

9 27 10 27 11 22 12 22

 

 

 

 

 

13 21 14 20 15 14

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                       

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3ο    Εργαστήριο

1η  Δραστηριότητα

Νερό και Μυθολογία !

A

Διαβάζουμε στα παιδιά το μύθο σχετικά με τον Άγιο Δονάτο και τον ποταμό Αχέροντα. Κάνουμε έπειτα ερωτήσεις κατανόησης της ιστορίας. Στη συνέχεια ζωγραφίζουμε το μύθο.

Για να διαβάσετε την ιστορία πατήστε https://www.paramythia-online.gr/16742/1-oi-istories-tis-vavos-o-agios-donatos/

1 42 2 40 3 374 36

 

 

 

 

5 376 367 328 30

 

 

 

 

 

 

 

9 2810 2811 2312 23

 

 

 

 

13 2214 2115 1516 10

 

 

 

 

 

 

                                                                   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2η  Δραστηριότητα

Νερό και Λαϊκή Παράδοση !

Παρακολουθούμε βίντεο σχετικά με το έθιμο του Κλήδονα ( το αμίλητο νερό )

https://www.youtube.com/watch?v=25n1R5EtwdQ&t=2s

BB

    Ακολουθεί δραματοποίηση του εθίμου από τους μαθητές.   

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   

 

3η  Δραστηριότητα

Παροιμίες με το νερό !

Ζωγραφίζουμε παροιμίες για το νερό

 

1 43 2 41 3 38                           4 37

5 38 6 37 7 33 8 31

 

 

 

 

9 29 10 29 11 24 12 24

 

 

 

 

13 23 14 22 15 16

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4ο    Εργαστήριο

1η  Δραστηριότητα

Παιχνίδι για την εξοικονόμηση του νερού

Θα χρησιμοποιήσουμε 4 λεκάνες, 2 πλαστικά μπουκάλια, πλαστικά ποτηράκια, τουβλάκια, κώνους και στεφάνια. Τα παιδιά θα χωριστούν σε 2 ομάδες. Μπροστά από την καθεμία τοποθετούμε μία λεκάνη γεμάτη με νερό και από ένα πλαστικό ποτήρι. Τα παιδιά πρέπει να γεμίσουν τα ποτήρια με νερό και στη συνέχεια να διασχίσουν μία διαδρομή που από πριν θα έχουμε δημιουργήσει ( από τουβλάκια, στεφάνια και κώνους  ) για να φτάσουν στο τέλος της, όπου θα πρέπει να αδειάσουν το νερό από το πλαστικό ποτήρι στο μπουκάλι που υπάρχει εκεί. Νικήτρια ομάδα ανακηρύσσεται η ομάδα που θα καταφέρει να συγκεντρώσει στο μπουκάλι της, περισσότερο νερό. 

1 44 2 42 3 39 4 38

 

 

 

 

5 39 6 38 7 34 8 32

 

 

 

 

 

9 30 10 30 11 25 12 25

 

 

 

 

13 24 14 23 15 17 16 11

 

 

 

 

 

 

 

 

                         

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2η  Δραστηριότητα

Τρόποι εξοικονόμησης του νερού !

Βλέπουμε διάφορα βίντεο

https://www.youtube.com/watch?v=Hu-SIlhwtqU&t=22s

1 45

https://www.facebook.com/watch/?v=1541008866448507

2 43

Δίνουμε στα παιδιά φύλλα εργασίας σχετικά με τους τρόπους, που μπορούμε να κάνουμε οικονομία στη χρήση του νερού.

1 49  

2 473 43 4 42 5 43

 

 

 

 

6 42 7 38 8 36 9 34

 

 

 

 

10 34

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3η  Δραστηριότητα

Δημιουργία ομαδικής Αφίσας !

16 12

1 46 2 44                                    3 404 39

 

5 40 6 39 7 35 8 33

 

 

 

 

9 31 10 31 11 26 12 26

 

 

 

 

 

13 25 14 24 15 18 17 8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5ο    Εργαστήριο

1η  Δραστηριότητα

” Νερό ” και Μαθηματικά

Τοποθετούμε στο πάτωμα διάφορους αριθμούς από το 1 μέχρι το 10. Οι μαθητές καλούνται να επιλέξουν έναν αριθμό και να τοποθετήσουν δίπλα του, τόσες σταγόνες νερού, όσες λέει ο αριθμός που επέλεξε.

1 47 2 453 41 4 40

 

 

 

 

 

5 41 6 40 7 36 8 34

 

 

 

 

9 32 10 32 11 27 12 27

 

 

 

 

13 26 14 25 15 19

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2η  Δραστηριότητα

Εικαστικά – Κατασκευούλα !

1 48 2 463 42 4 41

 

 

 

 

5 42 6 41 7 37 8 35

 

 

 

 

9 33 10 33 11 28 12 28

 

 

 

13 27 15 20 16 13

17 9   

 

 

3η  Δραστηριότητα

Ζωγράφισε από 2 πράγματα εξοικονόμησης του νερού μέσα και έξω από το σπίτι

1 50 2 483 44 4 43

 

 

 

 

5 44 6 43 7 39 8 37

 

 

 

 

9 35 10 35 11 29 12 29

 

 

 

 

 

13 29 14 28 15 22 16 16

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6ο    Εργαστήριο

1η  Δραστηριότητα

Δραστηριότητα με το Beebot

Στην αυλή του σχολείου, δημιουργούμε με χαρτοταινία μία πίστα με 30 τετραγωνάκια. Μέσα σε κάποια από αυτά τοποθετούμε κάρτες, οι οποίες απεικονίζουν πού χρησιμοποιούμε το νερό ( όπως π.χ.  ” για να ξεδιψάσουμε “, ή για να κάνουμε μπάνιο τα ζώα μας ” κ.α. Τα παιδιά καλούνται να οδηγήσουν το Beebot στην κάρτα της επιλογής τους, δίνοντας τις σωστές εντολές.

1 51 2 493 45 4 44

 

 

 

 

5 45 6 44 7 40

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2η  Δραστηριότητα

” Το νερό είναι Χαρά ” – Εικονόλεξο

Αφού έχουμε τραγουδήσει πολλές φορές με τους μαθητές μας το τραγούδι ” Το νερό είναι χαρά “, τα παιδιά αντικαθιστούν με ζωγραφιές, κάποιες λέξεις του τραγουδιού δημιουργώντας ένα Εικονόλεξο.

8 38 9 36 10 36 11 30

 

 

 

 

1 52 2 503 46 4 45

 

 

 

 

5 46 6 45 7 41

 

 

 

 

Το νερό είναι χαρά !

Το νερό είναι χαρά, είναι αγάπες και φιλιά

το νερό είναι χαρά, παιχνίδια απολαυστικά !

Μα κανέναν μην αφήσεις, να χαλάσει όλο αυτό.

Ρώτα, έλεγξε και μάθε, μάθε ποιο είναι το σωστό.

Τήρησε όλους τους κανόνες, σκέψου πρώτα λογικά.

Κι όποιον πάει να σε γελάσει, διώξ ‘ τον αμέσως μακριά.

 

Το νερό είναι χαρά, είναι αγάπες και φιλιά

το νερό είναι χαρά, παιχνίδια απολαυστικά !

Μια στιγμή μην επιτρέψεις, να χαλάσει όλο αυτό,

παιδί είσαι ενημερωμένο, ξέρεις ποιο είναι το σωστό !

Κοίτα την ασφάλειά σου, σκέψου πάντα λογικά,

κι όποιον λέει ” δεν πειράζει “, διώξ ‘ τον αμέσως μακριά !

 

 

 

 

 

3η  Δραστηριότητα

Ψηφιακά παιχνίδια για το Νερό !

1 53 2 513 47 4 46

 

 

 

 

 

 



Λήψη αρχείου

Με μεγάλη μας χαρά, για άλλη μία φορά σας ανακοινώνουμε, ότι το νηπιαγωγείο μας βραβεύτηκε με την Εθνική Ετικέτα Ποιότητας για το Ευρωπαϊκό πρόγραμμα που υλοποιήσαμε στο eTwinning, με τίτλο ” Whether I am a driver or a pedestrian, I faithfully follow the road traffic code “. Συνεργαστήκαμε με χώρες όπως, η Ελλάδα, η Τουρκία, η Ρουμανία και η Λιθουανία.

Label



Λήψη αρχείου

ΑΓΙΑΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟ BLOG

 

Αγαπητοί Γονείς,

Σας ενημερώνουμε ότι ο Αγιασμός στο νηπιαγωγείο μας, θα γίνει την Τετάρτη 11/09/2024 και ώρα 8.30 π.μ. Σας ευχόμαστε μία ήρεμη, εποικοδομητική, δημιουργική και χαρούμενη νέα σχολική χρονιά !!!