Σκοπός : Να γνωρίσουν τα παιδιά τα βασικά χρώματα και σχήματα
Στόχοι
- Να αναγνωρίζουν τα βασικά χρώματα
- Να μάθουν να αναγνωρίζουν βασικά σχήματα και να περιγράφουν τα χαρακτηριστικά τους
- Να εντοπίζουν σχήματα μέσα και έξω από το περιβάλλον του σχολείου
- Να κατασκευάζουν σχήματα με χρήση διάφορων υλικών
- Να εντοπίζουν χρώματα και σχήματα σε έργα Τέχνης
- Να δημιουργούν ομαδικές και ατομικές συνθέσεις με χρήση σχημάτων
- Να πειραματίζονται και να κάνουν μίξεις χρωμάτων
Δραστηριότητες
Αξιοποιήσαμε διάφορα αντικείμενα μέσα στην τάξη μας, παίξαμε παιχνίδια, ώστε τα παιδιά να αναγνωρίσουν , να κατονομάσουν και να περιγράψουν τα χαρακτηριστικά των βασικών γεωμετρικών σχημάτων. Τους δώσαμε διάφορα υλικά όπως ξυλάκια, μαρκαδόρους, πλαστελίνη, σύρμα πίπας και έφτιαξαν ανά ομάδες διαφορετικά σχήματα. 


Ζητήσαμε από τα παιδιά να ψάξουν μέσα στην τάξη και να μας φέρουν ( ανά ομάδα ) αντίστοιχα σχήματα κύκλου, τετράγωνου, τρίγωνου και ορθογώνιου.
Κάναμε σειροθετήσεις
Χρωματίσαμε τις μέρες της ” κυρίας εβδομάδας “
Γνωρίσαμε δύο σπουδαίους Ζωγράφους, τον Καντίνσκι και τον Πητ Μοντριάν και παρατηρήσαμε τους πίνακες του καθενός. Έπειτα χωρίσαμε τα παιδιά σε τρεις ομάδες. Η κάθε ομάδα δημιούργησε τα δικά της έργα, από τρεις συγκεκριμένους πίνακες των δύο αυτών Ζωγράφων.
Δώσαμε στα παιδιά ( πλαστικοποιημένες ) καρτέλες με διάφορα σχήματα και τους ζητήσαμε να βρουν το σχήμα που η νηπιαγωγός κατονόμαζε και να το τοποθετήσουν πάνω στο αντίστοιχο της καρτέλας.
Κάναμε συνθέσεις με τα σχήματα !
Ανακατέψαμε χρώματα μεταξύ τους … και το αποτέλεσμα … μαγικό !!!












































