Το καλοκαίρι το αφήσαμε πίσω μας και το Νηπιαγωγείο μας ξεκίνησε πολύ δυναμικά!
Τις πρώτες δυο εβδομάδες, υλοποιήθηκαν πολλά παιχνίδια γνωριμίας, που στόχο είχαν την γνωριμία των παιδιών μεταξύ τους, καθώς και το δέσιμο της ομάδας. Ξεκίνησαν και οι πρώτες θεματικές ενότητες.
Με αφορμή την καλοκαιρινή ιστορία της Μυρτούς, του Ευγένιου Τριβιζά, τα παιδιά αναπόλησαν το καλοκαίρι τους, μοιραστήκανε ιστορίες και συγκέντρωσαν μικρούς θησαυρούς από τις διακοπές τους.
Σημαντικός παράγοντας για την ομαλή προσαρμογή των παιδιών στο νηπιαγωγείο είναι ο ορισμός κανόνων. Τα παιδιά μαθαίνουν τι επιτρέπεται και τι απαγορεύεται στο χώρο του σχολείου. Έτσι λοιπόν, έγινε αρχικά συζήτηση για όλες εκείνες τις συμπεριφορές μέσα στην τάξη που κάνουν τους άλλους χαρούμενους (π.χ. μιλάω ευγενικά) αλλά και εκείνες οι συμπεριφορές που κάνουν τους άλλους λυπημένους και θυμωμένους (π.χ. δε μοιράζομαι τα παιχνίδια).
Έγινε κατηγοριοποίηση των κανόνων σε δύο στήλες ανάλογα με το τι συναισθήματα προκαλούν στους άλλους.
Ακολούθησε ατομική δραστηριότητα, οπού τα παιδιά καλούνταν να χρωματίσουν, να κόψουν τους κανόνες και στη συνέχεια να τους κολλήσουν στην αντίστοιχη στήλη, του ΣΩΣΤΟΥ ή του ΛΑΘΟΥΣ.
Στη συνέχεια, δημιουργήθηκε το συμβόλαιο της τάξης με τους δικούς μας κανόνες, στο οποίο όλα τα παιδιά συμφώνησαν πως θα το τηρούν κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.
Σε ομαδική εργασία τα παιδιά δημιούργησαν έναν πίνακα για το πώς πρέπει να λειτουργούν ως ομάδα στο σχολείο.
Με αφορμή το παραμύθι του Παπαθεοδούλου για τη φιλία, με τίτλο “Στου σκοινιού τα μανταλάκια”, οι μικροί μαθητές έφτιαξαν την πρώτη τους ζωγραφιά.
Διασκέδασαν παίζοντας διάφορα ψυχοκινητικά παιχνίδια με χρωματιστές κορδέλες.
Τέλος, τα παιδιά ασχολήθηκαν με τα χρώματα και τα σχήματα. Παρακάτω ακολουθούν διάφορες ενδεικτικές εργασίες των μικρών μας μαθητών:
Τα παιδιά με το σώμα τους αναπαριστούν διάφορα σχήματα.
Ή φτιάχνουν κατασκευές με ξυλάκια, κορδέλες.
Ή ομαδοποιούν διάφορα αντικείμενα της τάξης ανάλογα με το σχήμα και το χρώμα τους.
Ανάμειξαν τα χρώματα και παρατήρησαν τα νέα χρώματα που δημιουργούνται.
Έφτιαξαν τους δικούς τους πίνακες ζωγραφικής με αφορμή τους πίνακες του Kadinsky.
Έφτιαξαν διάφορες κατασκευές χρησιμοποιώντας σχήματα.
Ψήφισαν το αγαπημένο τους χρώμα. και έκαναν μια πρώτη απόπειρα για να γράψουν και να μετρήσουν.
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ειρήνης, κατασκεύασαν το σύμβολο της Ειρήνης με τα βασικά χρώματα.
. . . Και όλα αυτά πραγματοποιήθηκαν μέσα σε δυο εβδομάδες!
Μπράβο σας! Συγχαρητήρια για τόση αγάπη που δίνετε στα παιδιά μας!
Καλή χρονιά να έχουμε!