της μαθήτριας Τσίπη Βασιλικής (Γ4)
Στις μέρες μας βλέπουμε πολύ συχνά τους έφηβους να καταφεύγουν σε αυτοκαταστροφικές ενέργειες. Η αυτοκτονία σύμφωνα με Διεθνείς Στατιστικές είναι η Τρίτη αιτία θανάτου για εφήβους 14-18 ετών. Υπολογίζεται ότι για κάθε θάνατο από αυτοκτονία υπάρχουν τουλάχιστον δέκα απόπειρες Οι αιτίες είναι πολλές αλλά οι κυριότεροι παράγοντες είναι ψυχοκοινωνικοί και συνδέονται άμεσα με το στρες στο σχολείο, στην κοινότητα και στην οικογένεια. Οι έφηβοι με αυτοκαταστροφικές τάσεις στρέφουν την επιθετικότητα, είτε αυτή είναι ενδοψυχική, είτε οφείλεται σε εξωτερικούς παράγοντες, ενάντια στον εαυτό τους. Κύρια χαρακτηριστικά τους είναι η παρορμητικότητα των πράξεων τους. Αυτές οι πράξεις, αυτοκαταστροφικού χαρακτήρα, ουσιαστικά αναφέρονται σε μια προσπάθεια να ελέγξουν μια κατάσταση που αναμένεται οδυνηρή, ακόμα και όταν την προκαλούν οι ίδιοι. Αυτό συμβαίνει χωρίς οι έφηβοι να το κατανοούν. Συνήθως, παρουσιάζουν τον εαυτό τους ως άτομα ανάξια, ένοχα, που τους αξίζει να τιμωρηθούν, και ότι τελικά είναι καταδικασμένα να τα παρεξηγούν , να μην τα εκτιμούν και να τους συμπεριφέρονται άσχημα.
Ως αντιστάθμισμα, πολλές φορές, φέρονται επιβλητικά και περιφρονητικά, «εξυμνούν» την ψυχική τους οδύνη και περιφρονούν τους υπόλοιπους που δεν μπορούν να υπομένουν τα βάσανά τους με την ίδια γενναιότητα. Υπάρχει η ελπίδα ότι εάν ταλαιπωρηθούν τώρα που είναι μικροί, θα απολαμβάνουν αργότερα. Όμως, η πραγματικότητα είναι ότι υποφέρουν περισσότερο στην ενήλικη ζωή τους!
Όταν ένας έφηβος αντλεί ικανοποίηση μέσα από τη φροντίδα, την επικοινωνία, το χρόνο που χρειάζεται από τους γονείς και τους καθηγητές, τότε ο έφηβος αποκτά ταυτότητα, ενδιαφέρον και αντοχή για τις αλλαγές και την ικανότητα να μαθαίνει από τα λάθη του και αποκτά εμπειρίες. Έτσι, μπορεί να αντιμετωπίσει τις δυσκολίες και τις προκλήσεις της σύγχρονης ζωής!!
Καταπληκτική δουλειά Βασιλική 😀
Καταπληκτικό άρθρο Βασιλική..!!!!Δεν έχω κάτι άλλο να πω…Συμφωνώ σε όλα όσα έχεις αναφέρει!!!Μπράβο πολύ καλή δουλειά..!!!!
Μπράβο Βασιλική. Υπέροχο άρθρο και χρήσιμο!!! Συγχαρητήρια.
Παιδιά σας ευχαριστώ πολύ όλους. Χαίρομαι που συμφωνείτε με τις σκέψεις και τις ιδέες μου!
Βασιλικη πραγματικα το αρθρο σου με εκανε να αναθεωρησω πολλα πραγματα για τις τασεις αυτοκτονιας στους εφηβους.. Αρχικα πιστευα οτι ειναι ενα πολυ ασημαντο θεμα αλλα μετα απο την αναγνωση του αρθρου σου αλλαξα τελειως αποψη.. συγχαρητηρια 😀
Αργύρη μου να ‘σαι καλά! :’)
Βασιλικη συγχαρητηρια καταπληκτικό άρθρο και πολύ χρήσιμο για την σημερινή εποχή !!!
Δήμητρα σε ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια και που σχολίασες το άρθρο μου. Αυτό μου δείχνει ότι σε άγγιξε.!
Αγαπητή Βασιλική,
στέκομαι στο σημείο του άρθρου σου πως οι αιτίες των αυτοκτονιών “συνδέονται άμεσα με το στρες στο σχολείο, στην κοινότητα και στην οικογένεια”. Ναι, οι στατιστικέ αυτά λένε. Ομώς, οι στατιστικές γίνονται σ χώρες που όλα θεωρούνται δεδομένα: η υγεία, η τροφή, η επιβίωση για την επόμενη μέρα. Στις χώρες που τίποτε δεν είναι δεδομένο δεν υπάρχει χώρος για πολυτέλειες του τύπου δεν με καταλαβαίνουν οι γονείςμου, δεν με εκτιμούν οι δάσκαλοί μου, δεν αρέσω στους φίλους μου. Εκείπρέπει να παλέψεις για να υπάρχεις την άλλη μέρα. Μήπως λοιπόν περιγράφουμε φαινόμενα που σχετίζονται κυρίως με μια κοινωνία χορτάτη;
Μ αρέσει ο προβληματισμός σου. Μήπως πρέπεει να τον επεκτείνεις και σε άλλους τομείς. Ας πούμε χημικούς/βιολογικούς. Εκείνες οι ορμόνες που στήνουν τρελό χορό στην εφηβεία τι ρόλο παίζουν;
Με πολλή αγάπη
μια προβληματισμένη μαμά