Inteled Project

INTELed project aims to support special and general education teachers in acquiring knowledge and skills about the use of multi-sensory technology for embodied learning and assessment, for addressing the needs of SEN children in inclusive education contexts. This will be obtained through an innovative training method, driven by theories of embodied cognition, research on embodied learning, and the premise of multi-sensory technologies. The partners will work on presenting the pedagogical framework, the training model and instructional materials, and the procedures for implementation and evaluation. The method will be accompanied by evidence of its effectiveness through pilot studies in schools at the four partner-countries. Within the project a sustainable Community of Practice (CoP) around the INTELed

Project website: https://www.inteled.org/

Στο πλαίσιο αυτό, η ερευνητική ομάδα Προηγμένων Τεχνολογιών Μάθησης και Πολιτισμού CoSyLLab του Πανεπιστημίου Πειραιά, σε συνεργασία με την Αμερικανική Πρεσβεία, διοργάνωσε ημερίδα το Σάββατο 13 Οκτωβρίου 2018 στο Ίδρυμα Ευγενίδου, στην Αθήνα με τίτλο «Εξατομικευμένα εκπαιδευτικά προγράμματα για παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες». Η ημερίδα πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του έργου «Εξατομικευμένη Τεχνολογικά Υποστηριζόμενη Μάθηση για παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» το οποίο χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα «American Spaces» της Αμερικάνικης Πρεσβεία στην Ελλάδα. Το εν λόγω έργο, ακολουθώντας τις εκπαιδευτικές πρακτικές που προτείνονται από το ευρωπαϊκό έργο INTELed (Innovative Training via Embodied Learning & multi-sensory techniques for inclusive Education), έχει σαν στόχο την ανάπτυξη και την πιλοτική εφαρμογή μιας εξατομικευμένης τεχνικής μάθησης για παιδιά με ειδικές μαθησιακές ανάγκες, η οποία βασίζεται στην χρήση εφαρμογών φυσικής αλληλεπίδρασης.

Το πρόγραμμα της ημερίδας περιελάμβανε δύο μέρη: αρχικά θα γίνουν ομιλίες από διακεκριμένους επιστήμονες που εξειδικεύονται στα προγράμματα εξατομικευμένης μάθησης και θεραπευτικής παρέμβασης για παιδιά με ειδικές ανάγκες. Βασικός προσκεκλημένος ομιλητής ήταν ο Dr. Robert Pasternack, former Assistant Secretary of Education at US Department of Education. Στο δεύτερο μέρος, πραγματοποιήθηκε βιωματικό εργαστήριο σχετικά με τη χρήση ψηφιακών παιχνιδιών φυσικής αλληλεπίδρασης για την επίτευξη εξατομικευμένων στόχων εκπαίδευσης παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Επίσης, πραγματοποιήθηκε δεύτερη ημερίδα στις 24 Νοεμβρίου 2018, κατά την οποία έγινε εξειδικευμένη εκπαίδευση σχετικά με τα ΕΠΕ σε μαθητές με νευρο-αναπτυξιακές διαταραχές ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, στα οποία θα αξιοποιηθούν οι τεχνολογίες εκπαιδευτικών παιχνιδιών φυσικής αλληλεπίδρασης, και συγκεκριμένα η πλατφόρμα Kinems. Η επιμόρφωση έγινε από τον καθηγητή του Τμήματος Ψηφιακών Συστημάτων του Πανεπιστημίου Πειραιά κ. Συμεών Ρετάλη.