Διαδικασία Εισαγωγής στα Μουσικά Σχολεία
Διαδικασία εισαγωγής μαθητών στην Α τάξη Γυμνασίου των Μουσικών Σχολείων για το σχολικό έτος 2023_2024
Διαδικασία Εισαγωγής στα Καλλιτεχνικά Σχολεία
ΕΞΕ – 45270 – 2023 – Διαδικασία εισαγωγής των μαθητών στην Α τάξη Γυμνασίου των Καλλιτεχνικών Σχολείων για το σχολικό έτος 2023_2024
Καλό Πάσχα στα… Γαλλικά από τους μαθητές της Στ΄ Τάξης!
Καλό Πάσχα και Καλή Ανάσταση!!
Χρόνια Πολλά!
Διδασκαλία της 2ης ξένης γλώσσας στα Δημοτικά Σχολεία για το σχολικό έτος 2023-2024
Σύμφωνα με τη με αριθ. πρωτ. Φ.52/63/12873/Γ1/6-2-2012 (ΦΕΚ 253, τ.Β’/13-02-2012), όπως τροποποιήθηκε με τη με αριθ. πρωτ. Φ12/657/70691/26-04-2016/Δ1 Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ 1324, τ.Β’/11-05-2016), η διδασκαλία της 2ης Ξένης Γλώσσας, Γαλλικής και Γερμανικής πραγματοποιείται στις Ε΄& ΣΤ΄ τάξεις των 4/θέσιων και άνω Δημοτικών Σχολείων του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου.
Για τον ορθό και έγκαιρο προγραμματισμό της διδασκαλίας της 2ης Ξένης Γλώσσας στην Ε’ τάξη των Δημοτικών Σχολείων με λειτουργικότητα από 4/θέσια και άνω θα πραγματοποιηθούν τα ακόλουθα:
- Οι Διευθυντές/ντριες των Δημοτικών Σχολείων με λειτουργικότητα από 4/θέσια και άνω ενημερώνουν για την επιλογή της 2ης Ξένης Γλώσσας τους μαθητές/τριες της Δ΄ τάξης, οι οποίοι/ες θα φοιτήσουν κατά το σχολικό έτος 2023-2024 στην Ε΄ τάξη, καθώς και τους γονείς και κηδεμόνες τους.
- Οι γονείς και οι κηδεμόνες των μαθητών/τριών που θα φοιτήσουν κατά το σχολικό έτος 2023-2024 στην Ε΄ τάξη του Δημοτικού Σχολείου συμπληρώνουν δήλωση με τη γλώσσα προτίμησης του παιδιού τους (Γαλλική ή Γερμανική) και την καταθέτουν στον Διευθυντή/ντρια του Σχολείου τους έως 28 Απριλίου 2023.
Ενημερώνουν, επίσης, τους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών/τριών της ΣΤ΄ τάξης με επιστολή τους εντός του Μαΐου ότι, κατ’ εξαίρεση, όποιοι/ες έχουν λόγους να επιλέξουν στο Γυμνάσιο διαφορετική 2η ξένη γλώσσα από αυτή που διδάχτηκαν στο Δημοτικό, δύνανται να υποβάλουν αιτιολογημένη γραπτή αίτηση μέχρι την 17η Μαΐου 2023.
Συμμετοχή στο 2o Πανελλήνιο Διαγωνισμό Μαθητικής Δημιουργίας «Ηγέτες Ακεραιότητας του Αύριο» – Στ΄ Τάξη
Η Εθνική Αρχή Διαφάνειας σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, την Εθνική Επιτροπή για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου, τη Βιβλιοθήκη της Βουλής και την Εκπαιδευτική Τηλεόραση της Βουλής προκήρυξαν για το σχολικό έτος 2022-2023 τον
2o Πανελλήνιο Διαγωνισμό Μαθητικής Δημιουργίας «Ηγέτες Ακεραιότητας του Αύριο»
με θέμα: «Όχι» στη Βία, «Ναι» στη Φιλία, Κάνε Block στον Εκφοβισμό
![]() |
![]() |
Ως πλαίσιο περιεχομένου για τον 2ο Μαθητικό Διαγωνισμό, επιλέχθηκε το επίκαιρο ζήτημα του σχολικού εκφοβισμού (bullying) και το κατά πόσο η εξάλειψή του συνδέεται με τον σεβασμό των δικαιωμάτων του ανθρώπου, την εμπιστοσύνη, την ανεκτικότητα πέρα από την καταγωγή, το κοινωνικο-οικονομικό επίπεδο, καθώς και άλλων παραγόντων που επιτείνουν αρκετές φορές την κάθε είδους διάκριση (κοινωνική, οικονομική, φυλετική, θρησκευτική κλπ).
![]() |
![]() |
![]() |
Οι μαθητές της ΣΤ’ τάξης, αφού συζήτησαν διεξοδικά και ανέλυσαν σε βάθος το θέμα, δημιούργησαν, σε ομάδες, εικαστικά έργα προκειμένου να συμμετάσχουν στο Διαγωνισμό, εκφράζοντας με το δικό τους τρόπο την αντίθεσή τους στον σχολικό εκφοβισμό.
«Το ηλιακό λεωφορείο» από τις μαθήτριες και τους μαθητές της Γ΄2 τάξης
Οι μικροί μαθητές της Γ2 τάξης, εμπνευσμένοι από το ποίημα «Το ηλιακό λεωφορείο» της Μαριανίνας Κριεζή, ζωγράφισαν και κατασκεύασαν το δικό τους ηλιακό λεωφορείο από ανακυκλώσιμα υλικά.
Ένα λεωφορείο που κινείται σε μια γραμμή από φως, ζωγραφισμένο από φως, ζωγραφισμένο με λουλούδια και πεταλούδες και που από μέσα ακούγονται γέλια και τραγούδια.Ένα λεωφορείο που δεν ρυπαίνει αλλά ομορφαίνει την ατμόσφαιρα.
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«Το χαρτί αλλιώς…» – Ε΄ Τάξη
Τη Δευτέρα 3 Απριλίου οι μαθητές της Ε’ Δημοτικού συμμετείχαν στο πρόγραμμα «Το χαρτί αλλιώς…» του Πολιτιστικού Ιδρύματος του Ομίλου Πειραιώς. Επισκεφθήκαμε ένα πρώην βιομηχανικό συγκρότημα στην περιοχή του Ταύρου που σταδιακά αλλάζει μορφή και λειτουργία.
![]() |
![]() |
Σε αυτό πλέον στεγάζεται το ιστορικό αρχείο του συγκεκριμένου ιδρύματος που αφορά σε συλλογές επικεντρωμένες στη δραστηριότητα χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων, κρατικών οργανισμών καθώς και εταιρειών όλου του παραγωγικού φάσματος και απαντούν σε ερευνητικά ερωτήματα σχετικά με την οικονομική ανάπτυξη στην Ελλάδα του 20ου αιώνα. Είχαμε, λοιπόν, την ευκαιρία να περιηγηθούμε στον χώρο που φυλάσσεται το προαναφερθέν αρχείο και να παρατηρήσουμε τον τρόπο που ταξινομούνται οι συλλογές και τα έγγραφά του.
![]() |
![]() |
Ακόμη, στον χώρο της παιδικής βιβλιοθήκης μάθαμε λεπτομέρειες για την ιστορία του χαρτιού και τα στάδια παρασκευής του από τη στιγμή που επεξεργαζόμαστε τα δέντρα μέχρι να φτάσει στα χέρια μας. Τέλος, δουλέψαμε ομαδικά και επαναχρησιμοποιώντας ανακυκλωμένο χαρτί, φτιάξαμε τα δικά μας φύλλα χαρτιού με μεγάλη επιτυχία.
![]() |
![]() |
ΤΑ ΛΑΖΑΡΑΚΙΑ ΜΑΣ – Δ2 Τάξη
Την Τετάρτη 3 Απριλίου πρωί-πρωί, σηκώσαμε τα μανίκια μας και πιάσαμε δουλειά με τα καλοπλυμένα μας χεράκια. Θα φτιάχναμε Λαζαράκια!
Ξεκινήσαμε με το πλάσιμο της ζύμης κι ενώ δουλεύαμε, μιλήσαμε για τα έθιμα του Σαββάτου του Λαζάρου κι ακούσαμε κάλαντα της εορτής από διάφορες περιοχές της πατρίδας μας.
Αφού ετοιμάσαμε τη ζύμη μας, της δώσαμε λίγο χρόνο να φουσκώσει. Περιμέναμε βέβαια με μεγάλη ανυπομονησία να συμβεί αυτό. Όταν επιτέλους φούσκωσε η ζύμη μας, έπλασε κάθε παιδί το δικό του λαζαράκι στολίζοντάς το με μοσχοκάρφια και το πήρε σπίτι του για να το ψήσει.
Ήταν μία υπέροχη εμπειρία που ενθουσίασε τα παιδιά, ενώ παράλληλα τους έδωσε την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με ένα από τα χαρακτηριστικότερα έθιμα των ημερών: «το τερπνόν μετά του ωφελίμου!».
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Οι μαθητές και οι μαθήτριες του Δ΄2 !!
Εκπαιδευτική Επίσκεψη στο Μουσείο Αφής του Φάρου Τυφλών της Ελλάδος
Η ΣΧΟΛΙΚΗ ΤΑΞΗ ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΜΕ – E΄2 Τάξη
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΣΧΟΛΙΚΗ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗ
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 1: Η ΣΧΟΛΙΚΗ ΤΑΞΗ ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΜΕ
Οι μαθητές και μαθήτριες της Ε΄2 τάξης, δούλεψαν σε ομάδες των 4-5 ατόμων. Δημιούργησαν μία λίστα με προτάσεις που δηλώνουν πώς πρέπει να συμπεριφερόμαστε όλοι/ες στην τάξη ώστε να εξασφαλίζεται ο σεβασμός και η ισότητα χωρίς διακρίσεις.











































