Γινόμαστε ζαχαροπλάστες και φτιάχνουμε μουστοκούλουρα!

IMG 1289aa1c4fb50cba540e1da5551e0d5a V

Κλείνοντας τη θεματική ενότητα για τον τρύγο, αποφασίσαμε να φτιάξουμε τα δικά μας μουστοκούλουρα. Ξεκινήσαμε διαβάζοντας προσεκτικά τη συνταγή και στη συνέχεια φέραμε τα απαραίτητα υλικά από το σπίτι. Μαζευτήκαμε όλοι μαζί, βάζοντας τα υλικά σε σειρά και ακολουθώντας βήμα προς βήμα τη διαδικασία παρασκευής.

Στη συνέχεια, κάθε ένας έπλασε τα δικά του μουστοκούλουρα, δίνοντάς τους το προσωπικό του σχήμα και στυλ. Αφού τα ψήσαμε και το άρωμα τους πλημμύρισε τον χώρο, ήρθε η στιγμή να τα δοκιμάσουμε. Ήταν μια απολαυστική εμπειρία που μας έφερε πιο κοντά, συνδυάζοντας τη δημιουργικότητα με τις γεύσεις του τρύγου και κρατώντας ζωντανή την παράδοση.

E-Twinning STEAM Βύθιση-Επίπλευση

Το σχολείο μας και φέτος έχει τη χαρά να συμμετέχει στο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα του E-Twinning σε συνεργασία με σχολεία από άλλες χώρες και συγκεκριμένα της Γαλλίας, της Τουρκίας αλλά και της Πολωνίας.

Το πρώτο πείραμα STEAM  που πραγματοποιήσαμε σχετίζεται με τις  αρχές της ‘Βύθισης’ και της ‘Επίπλευσης’ τις οποίες προσεγγίσαμε με μία σειρά δραστηριοτήτων.

Σε πρώτο στάδιο προσεγγίσαμε το θέμα που είχε σκοπό την Αναγνώριση του Προβλήματος.  Συγκεκριμένα, διαβάσαμε στα παιδιά μία ιστορία για τον πιγκουίνο Πίκου  ο οποίος έπαιζε πάνω σε ένα κομμάτι πάγου μπροστά από τη μητέρα του. Όταν το κομμάτι πάγου απομακρυνόταν από τη μητέρα του εκείνος έπρεπε να βρει μια λύση για να πάει σε εκείνη πριν βυθιστεί στο νερό. Στο σημείο αυτό τα παιδιά κλήθηκαν να προτείνουν λύσεις ώστε ο μικρός πιγκουίνος να φτάσει στη μητέρα του. Κάποιες από τις απαντήσεις που έδωσαν  και εμείς καταγράψαμε ήταν πως θα μπορούσε ‘να βρει ένα σκοινί’ , ‘να βρει άλλους πάγους και να πηδήξει πάνω τους’, ‘να ρίξει μία άγκυρα’.

steam 1        steam 1 1

Στη συνέχεια τοποθετήσαμε στο πάτωμα διάφορα κομμάτια χαρτιού ίσα με τον αριθμό των παιδιών. Τα παιδιά κλήθηκαν να φανταστούν πως αυτά τα χαρτιά είναι κομμάτια πάγου. Έπειτα κλήθηκαν να χορεύουν με τη συνοδεία μουσικής και όταν σταματούσε η μουσική έπρεπε να διπλώσουν τα χαρτιά στη μέση, το παιχνίδι συνεχιζόταν με αυτό τον τρόπο έως ότου να δυσκολευτούν και ισορροπήσουν στο ένα πόδι, ενώ όταν έχαναν την ισορροπία τους τα ενθαρρύναμε να πέσουν και κολυμπήσουν στο νερό.

στεαμ 4        στεαμ 3               εικόνα Viber 2024 10 15 22 39 36 891

Σε δεύτερο στάδιο της Παραγωγής Λύσεων συζητήσαμε πως ο πάγος όταν λιώνει γίνεται νερό και έτσι και οι παγετώνες όταν λιώσουν αυξάνουν και τη μάζα του νερού. Στη συνέχεια αναφερθήκαμε στην αρχή του Αρχιμήδη που αφορά την Άνωση του νερού. Με τον τρόπο αυτό εισήχθησαν και οι έννοιες της ‘Πυκνότητας’, αλλά και της ‘Επίπλευσης’. Για την καλύτερη κατανόηση της αρχής αυτής παρακολουθήσαμε ένα βίντεο με την ιστορία του Αρχιμήδη για την ‘Άνουσα δύναμη του Νερού.’ Για την καλύτερη κατανόηση της αρχής αυτής κάναμε ένα πείραμα γεμίζοντας μία λεκάνη με νερό στην οποία ρίξαμε διάφορα αντικείμενα μέσα από την τάξη ώστε να εξετάσουμε ποια επιπλέουν και ποια βυθίζονται ενώ στη συνέχεια τα παιδιά ζωγράφισαν αυτά τα αντικείμενα σε ένα φύλλο εργασίας ανάλογα με το ποια βυθίζονται και ποια όχι. Στο πείραμα μας χρησιμοποιήσαμε και δύο μανταρίνια ένα με φλούδα και ένα χωρίς και παρατηρήσαμε ποια από τα δύο επιπλέει και ποιο βυθίζεται. Έπειτα παρακολουθήσαμε και ένα βίντεο σχετικά με το πως επιπλέουν τα πλοία αλλά και τα διάφορα είδη πλοίων.

εικόνα Viber 2024 10 15 22 39 35 839

Στο στάδιο Σχεδιασμός και Ζωγραφιά τα παιδιά ζωγράφισαν χαρτιά τα οποία μεταμόρφωσαν σε καραβάκια με την τέχνη του Origami. Ακόμη τα παιδιά χωρίστηκαν σε μικρές ομάδες και σχεδίασαν τα δικά τους σκάφη τα οποία και μετατρέψαμε σε κινούμενα σχέδια με τη βοήθεια μιας εφαρμογής.

εικόνα Viber 2024 10 18 15 15 04 830

Στο στάδιο της Δημιουργίας Προϊόντων τα παιδιά δημιούργησαν τις δικές του βάρκες-σχεδίες με διάφορα υλικά (κουτί από γάλα ή χυμό, ξυλάκια, πλαστελίνη, χρώματα). Στο στάδιο της Δοκιμής-Ανάπτυξης Προϊόντος  τα παιδιά τοποθέτησαν τα καραβάκια τους πάνω στο νερό μαζί με ένα μικρό παιχνίδι με το οποίο έλεγχαν αν μπορεί η βάρκα τους να παραμείνει στο νερό.

εικόνα Viber 2024 10 15 22 39 37 126                      εικόνα Viber 2024 10 15 22 39 36 663                εικόνα Viber 2024 10 17 10 28 23 051

 

 

4 Οκτωβρίου: Παγκόσμια ημέρα των ζώων!

Με τη χρήση της τεχνολογίας της Επαυξημένης Πραγματικότητας

THINK, PLAN & TECHNOLOGY

Αφήσαμε το κάθε παιδί να πειραματιστεί με τη διαδικασία εντοπισμού ζώων με τη χρήση της Επαυξημένης Πραγματικότητας, να βγάλει φωτογραφία το αγαπημένο του ζώου και να ξεκινήσουν την αναζήτηση πληροφοριών για να συμπληρώσουν το φύλλο εργασίας.

IMG c97d5a83b343bcd862c0c67896986483 V 1

Επίσης, ακολούθησαν και κατασκευές των παιδιών για τα ζώα.

1000010957 1000010959 1000010958

IMG20241007083034 BURST000 COVER

 

 

ΑΓΙΑΣΜΟΣ ΣΧ.ΕΤΟΥΣ 2024-25

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες,

σας ενημερώνουμε ότι ο Αγιασμός για το σχολικό έτος 2024-25 θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου στις 11 :00 πμ.

Σας ευχόμαστε καλή σχολική χρονιά!

kali xronia 2 700x375 1.

 

e-Twinning βράβευση – απόκτηση ετικέτας

Η νέα σχολική χρόνια ξεκινά σε λίγες μέρες και με μεγάλη χαρα ενημερωθήκαμε ότι το σχολειο μας βραβεύτηκε με την εθνική ετικέτα ποιότητας (NLQ) σε έργο e-twinning🇪🇺 “Art With Painters”.

Συγχαρητήρια στους μαθητές μας που με την δημιουργικότητα και την φαντασία τους μας οδήγησαν σε νέα μονοπάτια μάθησης ,ήταν ένα απολαυστικό ταξίδι μάθησης για όλους μας !

Συγχαρητήρια στους εκπαιδευτικούς του 52ο Νηπιαγωγείο Περιστερίου για την άψογη συνεργασία! Αποδεικνύεται καθημερινά ποσό ψηλά μπορεί να φτάσει μια ομάδα.

Το ταξίδι συνεχίζεται με έμπνευση κ ενθουσιασμό για νέες δημιουργικές προκλήσεις ….!!

Καλή σχολική χρονιά!!!

FB IMG 1725955755059

Διαδραστική έκθεση ζωγραφικής!!

 

Διαδραστική έκθεση ζωγραφικής 🖼 στα πλαίσια E-twinning προγράμματος 🇪🇺 και του εθνικού προγράμματος🇬🇷 «Δίκτυο σχολείων που προωθούν την συμπερίληψη».
Όταν η διάχυση του έργου μας γίνεται πράξη τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν τον Δήμαρχο της πόλης και ως  ενεργοί πολίτες 👦👩 να παρουσιάσουν το έργο τους.

 

 

IMG 8882477036295 2055572354907177 1339934573516875108 n476898782 1163081608735166 6467013244515828242 n

Art with painters- Yayoi Kousama!!!

Yayoi Kusama: Η «βασίλισσα της τελείας…και του πουά»

Η Γιαγιόι Κουσάμα είναι μία  καλλιτέχνιδα που ακόμη και στα 90 της χρόνια ζωγραφίζει με τελείες…Αυτό μας ενθουσίασε και μας ενέπνευσε να καταπιαστούμε και να γνωρίσουμε την τέχνη της!!

Διαβάσαμε το βιβλίο ‘ Γιαγιόι Κουσάμα, Από εδώ μέχρι το άπειρο” και μέσα από τον όμορφο λόγο και την εξαιρετική εικονογράφιση τα παιδιά έμαθαν για την ζωή της ,τα έργα της και μπήκαν στον μαγικό κόσμο αυτής της πολυτάλαντης γιαγιάς

IMG 7877

IMG 7880

Παρακολουθήσαμε το παρακάτω βίντεο να μας μιλά η ιδια για την ζωή της και την είδαμε να ζωγραφίζει!

https://video.link/w/Rv1Lc

Θαυμάσαμε πολλά έργα της που βρίσκονται στον βοτανικό κήπο της Νέας Υόρκης

Στιγμιότυπο 2024 03 29 10.28.43 πμ

Μετά απο παρατήρηση των έργων στον κήπο της Νέας Υόρκης δώσαμε την δική μας εκδοχή για το που θα μπορούσαν να τοποθετηθούν…

IMG 8259

IMG 8262 IMG 8263 IMG 8264

Η ζωγράφος Γιαγιόι Κουσάμα το 2012, στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης,  δημιούργησε ένα περιβάλλον στο οποίο έβαψε με λευκό φωτεινό χρώμα τα έπιπλα (καρέκλες, τραπέζι, πιάνο, βιβλιοθήκη) τον τοίχο του δωματίου, το πάτωμα, τα αντικείμενα. Αυτός ο χώρος αποτέλεσε τον λευκό καμβά για το project.

Μέσα σε διάστημα 2 εβδομάδων, η καλλιτέχνιδα έδωσε στους πιο μικρούς επισκέπτες του μουσείου, χιλιάδες πολύχρωμα αυτοκόλλητα και τους προσκάλεσε με τον τρόπο τους να συμμετέχουν στην μεταμόρφωση του δωματίου αυτού μετατρέποντας το σπίτι σε μια πολύχρωμη ανατίναξη χρώματος.

Δείτε το video του project “The Obliteration Room”:

https://video.link/w/hg3Lc

Ετσι εμπνευστήκαμε και εμείς και φτιάξαμε την δική μας γωνιά στο νηπιαγωγείο μας!!!

 

 

IMG 8236 1

IMG 8237

 

και φτιάξαμε και την κούκλα της Yayoi 

 

IMG 8255

IMG 8256


IMG 8028

  Oι ιδέες πολλές  , και τα παιδιά έφτιαξαν μια πεταλούδα με την τεχνική της yayoi!!

IMG 8258

IMG 7923 IMG 7911 IMG 7909

 

 

 

Αναφέροντας το όνομα της Yayoi πολλές φορές ένα παιδί μας έφερε ένα παιχνίδι που μοιάζει με το ονομά της!! Έτσι ξεκίνησαμε να μάθουμε για το παραδοσιακό παιχνίδι γιο-γιο!

 

Το γιο-γιο, το παιχνίδι με τον σπάγκο και το περιστρεφόμενο δισκάκι, ήταν το δημοφιλέστερο παιχνίδι για μικρούς και μεγάλους τον περασμένο αιώνα….

Το γιο-γιο έγινε γνωστό πριν μερικές δεκαετίες. Ωστόσο, παίχτηκε για πρώτη φορά από τους Αρχαίους Έλληνες, πριν 2.500 χιλιάδες χρόνια….

Το πρώτο «γιο-γιο» απεικονίζεται σε ένα αγγείο του 500 π .Χ. Eνα νεαρό άτομο φαίνεται να κρατάει από σχοινί το δίσκο, που είναι και η πιο πιθανή ονομασία του παιχνιδιού….

Στιγμιότυπο 2024 03 29 11.29.25 πμ

έτσι λοιπόν κάτω απο την πεταλούδα της Yayoi κρεμάσαμε τα δικά μας γιο γιο και ξεκίνησε το παιχνίδιIMG 8265

2ο Eργαστήριο δεξιοτήτων:Stem διαδραστικός πίνακας τέχνης-Δράσεις Συμπερίληψης.

Η ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ

Ο βασικός σκοπός είναι τα παιδιά να εκφραστούν πολυτροπικά  και με όχημα το παιχνίδι να σχηματίσουν έναν πίνακα από το τραγούδι το οποίο εμπνεύστηκαν.

Οι  επιμέρους στόχοι αυτής της βιωματικής προσέγγισης μέσα από πειράματα, κατασκευές  είναι να ενθαρρύνουμε τα παιδιά να αντιμετωπίσουν τον κόσμο με διαλεκτική και κριτική σκέψη αναπτύσσοντας την δημιουργικότητα και την επινοητικότητα τους. Να κατανοήσουμε φυσικά και τεχνολογικά φαινόμενα (όπως αυτό της κίνησης με τα γρανάζια) του κόσμου που μας περιβάλλει. Να συνεργαστούν και να καλλιεργήσουν ένα πνεύμα προσφοράς και να κατανοήσουν την δύναμη της ομαδικής δουλειάς.

 Κλήθηκαν να σκεφτούν ως ομάδα και να επιλύσουν προβλήματα ώστε να υλοποιηθούν οι ιδέες τους. Οι ιδέες πολλές ..

να φτιάξουμε έναν πίνακα το αγαπημένο μας τραγούδι

Να παίζουμε με τον πίνακα -Να είναι ένας παιχνιδο -πινακας ήταν το βασικό τους αίτημα και το αποτέλεσμα ήταν να δημιουργηθεί μια γωνιά Stem με έναν διαδραστικό πίνακα τέχνης στην τάξη μας! Ακούγοντας τα παιδιά  και με οδηγό τα ενδιαφέροντα τους τελικά το αποτέλεσμα είναι μαγικό!

https://www.youtube.com/watch?v=sLqsPMMEXCA&t=19s

IMG 7646

Συνοδοιπόροι της αγάπης! Ενα Δίκτυο σχολείων που προωθούν την Συμπερίληψη!

 

Με μεγάλη μας χαρά φέτος το σχολείο μας συμμετείχε στο δίκτυο σχολείων “Συνοδοιπόροι της Αγάπης” ένα δίκτυο 14 σχολείων απο την Ελλάδα τα οποία ευνοούν την συμπερίληψη. Στα πλαίσια αυτής της δράσης μια απο τις δραστηριότητες ήταν να αναδημιουργήσουμε έναν πίνακα απο έναν αγαπημένο μας καλλιτέχνη. Μετά απο συζήτηση με τα παιδιά γνωρίσαμε τον ΑLEXANTER CALDER!

Συγκεκριμένα λίγο πριν τα Χριστούγεννα το ενδιαφέρον των παιδιών μας είχε επικεντρωθεί στα μόμπιλε και τα κρεμαστά στολίδια. Κάπως έτσι προέκυψε  το ερώτημα: Ποιός καλλιτέχνης κρύβεται πίσω από τα αγαπημένα μας μόμπιλε; Κατόπιν μιάς μικρής έρευνας με τους μαθητές μας οδηγούς ανακαλύψαμε  την κινούμενη τέχνη και  συναντήσαμε τον Αλεξάντερ Κάλντερ!!

Ο Αλεξάντερ Κάλντερ ήταν Αμερικανός γλύπτης και καλλιτέχνης, διάσημος για τα κινούμενα τρισδιάστατα γλυπτά του. Ανάμεσα στα έργα του ήταν πίνακες, παιχνίδια, κοσμήματα, οικιακά είδη και μεγάλα γλυπτά εξωτερικού χώρου – μνημειακή αρχιτεκτονική.

Γνωρίσαμε το έργο του παρακολουθώντας διάφορα βίντεο σχετικά με το έργο του και την ζωή του ..

https://www.youtube.com/watch?v=fI5PRaTSMUI&t=21s

Αλλά και το έργο του Το «Τσίρκο»  το οποίο ήταν ένα παιχνίδι-μινιατούρα με μικροσκοπικές συρμάτινες φιγούρες από τον κόσμο του τσίρκου, φτιαγμένες με πολύπλοκους μηχανισμούς που τους επέτρεπαν να κινηθούν και να κάνουν διάφορα κόλπα.

https://www.youtube.com/watch?v=t6jwnu8Izy0

 

Τα κινούμενα γλυπτά του Αλεξάντερ Κάλντερ που ισορροπούν σε λεπτά σύρματα και αιωρούνται στον αέρα, η παιγνιώδης διάθεση και τα φωτεινά χρώματά τους έκαναν τον δημιουργό τους έναν από τους πιο αγαπημένους γλύπτες της Αμερικής αλλά και δικό μας.

Παρακολουθώντας το έργο του δημιουργήθηκε ένας καταιγισμός ιδεών σχετικά με το ποιο έργο του να αναπαράγάγουμε. Κατόπιν ψηφοφορίας το έργο που επιλέχτηκε από τους μαθητές μας ήταν το :

Fish (1945) Alexander  Calder.

 


Στιγμιότυπο 2024 02 18 12.02.10 πμ

Τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν για το περίγραμμα του ψαριού είναι σκληρά χαρτόκουτα και για τον στολισμό ανακυκλώσιμα υλικά τα οποία υπήρχαν στον κάδο ανακύκλωσης του σχολείου αλλά και υλικά τα οποία έφεραν οι μαθητές από το σπίτι τους.

Στην συνέχεια αναρωτηθήκαμε πως το γλυπτό μας θα μπορούσε να είναι αντιληπτό μέσω όλων των αισθήσεων μας ώστε  να είναι προσβάσιμο  από παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες και ικανότητες. Μετά από συζήτηση και γνωριμία με τις αισθήσεις δοκιμάσαμε διάφορα πολυαισθητηριακά παιχνίδια .

Αρχικά αποκλείσαμε την αίσθηση της όρασης και με την αφή μαντέψαμε κάθε υλικό το οποίο είχε χρησιμοποιηθεί στην κατασκευή του γλυπτού.

Κάναμε ψηφοφορία ( των αρωμάτων που φέρανε τα παιδιά) σχετικά με το με το τι τους θυμίζει θάλασσα και θα ταίριαζε στο έργο μας.  Έτσι, λοιπόν ενεργοποιήσαμε την αίσθηση της όσφρησης πιέσαμε ένα σφουγγαράκι και μυρίσαμε τον ωκεανό.

Με την αίσθηση της όρασης σκανάροντας Qr code παρακολουθήσαμε βίντεο σχετικά με το βυθό της θάλασσας και τα ψάρια ενισχύοντας τις πληροφορίες ακριβώς μπροστά από το γλυπτό (επαυξημένη πραγματικότητα) .  Οι ιδέες πολλές οπότε ακολουθεί  συνέχεια του θέματος. . Σας ευχαριστούμε για την ευκαιρία να ανακαλύψουμε νέους «κόσμους» μαζί μέσω του καλύτερου δρόμου αυτού της συνεργασίας!!!

Στιγμιότυπο 2024 02 18 12.06.55 πμΣτιγμιότυπο 2024 02 18 12.04.44 πμ

 

Στιγμιότυπο 2024 02 18 12.08.52 πμ

ΗΧΟΣ ΨΑΡΙΟΥ – ΒΥΘΟΣ:

 

Στιγμιότυπο 2024 02 18 12.11.48 πμ

 

Η αναδημιουργία του Α.Calder προσβάσιμο και αντιληπτό απο όλες τις αισθήσεις

Στιγμιότυπο 2024 02 18 12.13.06 πμΣτιγμιότυπο 2024 02 18 12.13.29 πμ