Εργαστήρια Δεξιοτήτων -Σχέδιο Δράσης 51ου Νηπιαγωγείου-Σχ.Έτ 2023 – 2024 Οκτώβριος 2023 word
Η 4η Απριλίου έχει θεσπιστεί ως παγκόσμια ημέρα των αδέσποτων ζώων. Είναι μια μέρα ευαισθητοποίησης και υπενθύμισης όσων μπορούμε να κάνουμε ώστε να μην υπάρχουν αδέσποτα πουθενά πάνω στη Γη. Το μήνυμα που θέλουμε να περάσει σε όλους είναι πως πρέπει το ενδιαφέρον μας για τους αδέσποτους φίλους μας, να είναι αμείωτο καθημερινά και όχι μια ή δυο μέρες το χρόνο.
Επομένως δεν θα μπορούσαμε για ακόμη άλλη μια μέρα να μιλήσουμε για τα ζώα. Είδαμε πολύ ενδιαφέροντα εκπαιδευτικά και όχι μόνο βίντεο, μιλήσαμε για τις προσωπικές μας εμπειρίες όσον αφορά τα αδέσποτα που συναντάμε, διαβάσαμε το εξαιρετικό βιβλίο της Γ. Τσορώνη ” Τα αδεσποτάκια “. Δεν ξεχάσαμε να αναφέρουμε το πολύ σπουδαίο ρόλο των φιλοζωικών οργανώσεων.
Βγάλαμε φωτογραφίες με τα αγαπημένα μας σκυλάκια και γατάκια
Φτιάξαμε και μια ομαδική αφίσα για να τιμήσουμε όλα τα αδεσποτάκια
2ο τμήμα
Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με την ιστορία του χαρταετού και αποφάσισαν να φτιάξουν τη δική τους ιστορία με ήρωα ποιον άλλο από έναν χαρταετό εξάγωνο και μπλε παρακαλώ….Αρχικά, συμπληρώνοντας το ένα το άλλο δημιούργησαν την ιστορία και έπειτα την εικονογράφησαν. Τέλος, της δώσαμε και ψηφιακή μορφή.
Μπορείτε να την απολαύσετε στον παρακάτω σύνδεσμο.
(2ο τμήμα)
“Να γίνομαι άνεμος για τον χαρταετό, και χαρταετός για τον άνεμο,
ακόμη και όταν ουρανός δεν υπάρχει…”
Οδ. Ελύτης
Το έθιμο του πετάγματος του χαρταετού την Καθαρά Δευτέρα δίνει μεγάλη χαρά σε μικρούς και μεγάλους! Μιλήσαμε για την ιστορία του και είδαμε χαρταετούς από άλλες χώρες (Κίνα, Ιαπωνία). Παρατηρήσαμε πίνακες διάσημων ζωγράφων, σχολιάζοντας τα χρώματα και τα σχήματα που έδωσαν στους χαρταετούς που απεικονίζονται.
https://www.youtube.com/watch?v=rYGGBrqI3B0
Βάλαμε κι εμείς τους χαρταετούς που φτιάξαμε και πετάξαμε ψηλά, παρατηρώντας τον κόσμο που απλωνόταν , σκορπίζοντας χρώματα, αγάπη, χαμόγελα, αισιοδοξία….
Καλά Κούλουμα σε μικρούς και μεγάλους!!
2ο τμήμα
Οι Απόκριες αρέσουν σε μεγάλους και μικρούς!!Έτσι, λοιπόν, κι εμείς ακολουθήσαμε τον ρυθμό της τρελής Αποκριάς!! Μέσα από πλούσιο εποπτικό υλικό, βίντεο, τραγούδια, παραμύθια, παιχνίδια, μεταμφιέσεις, κατασκευές περάσαμε ξέγνοιαστα και δημιουργικά.
Μετά την αφήγηση του βιβλίου ” Η αλεπού η καπελού ” της Γ. Τσορώνη, εκδ. Σαββάλας αποφασίσαμε να κάνουμε ένα διαγωνισμό του πιο αστείου – πρωτότυπου καπέλου, χρησιμοποιώντας διάφορα υλικά με τη βοήθεια των γονιών στο σπίτι. Κάθε παιδί παρουσίασε το καπέλο του και πραγματικά όλοι μείναμε με το στόμα ανοιχτό από το αποτέλεσμα. Φυσικά βγήκαν όλοι νικητές!!!
Διαβάσαμε την ιστορία του Αρλεκίνου και μάθαμε το σχήμα του ρόμβου μέσα από διάφορα παιχνίδια.
Μετά την αφήγηση του βιβλίου, ” Έχασα τη μύτη μου και ψάχνω να τη βρω ” της Άννας Θεοχάρη, εκδ. Λιβάνη
γίναμε κλόουν, παίξαμε και χορέψαμε!!
Φυσικά δεν θα μπορούσαμε να μην φτιάξουμε μάσκες!! Η έμπνευση μας ήρθε από πίνακες διάσημων ζωγράφων. (ιδέα από pinterest)
Tην Τσικνοπέμπτη ντυθήκαμε ” Ήλιοι και Αστέρια ” !! H αλήθεια είναι ότι δεν χρειάστηκε να καταβάλλουμε μεγάλη προσπάθεια γιατί τα παιδιά μας, από μόνα τους, είναι τόσο λαμπερά και φωτεινά!!
2ο τμήμα
Μέσα από πλούσιο εποπτικό υλικό, εκπαιδευτικά βίντεο, λογοτεχνικά βιβλία και τραγούδια ασχοληθήκαμε με την εποχή του χειμώνα ( χαρακτηριστικά της εποχής, αλλαγή του καιρού, τα χιόνια, το κρύο, τα χειμωνιάτικα ρούχα).
Μάθαμε ποια ζώα πέφτουν σε χειμερία νάρκη για να προστατευτούν από το κρύο και επειδή είναι δύσκολο να βρουν τροφή.
Ταξιδέψαμε στο Βόρειο και Νότιο πόλο παρέα με το Λούλι το παγόβουνο και γνωρίσαμε τα ζώα της Ανταρκτικής και της Αρκτικής. Ακούσαμε τραγούδια, διαβάσαμε βιβλία ( Ο μεγάλος Χνουδωτός, Ο πιγκουίνος που ήθελε να πετάξει, Πιγκουίνος χάθηκε πιγκουίνος βρέθηκε, Ένας πιγκουίνος όχι και τόσο τέλειος….), παίξαμε , χορέψαμε, εμπνευστήκαμε και δημιουργήσαμε!!
2ο τμήμα
Παρουσιάζουμε κάποιες ενδεικτικές δραστηριότητες από το εργαστήριο δεξιοτήτων του θεματικού κύκλου Ζω καλύτερα-Ευ Ζην
Τα παιδιά δημιούργησαν τα δικά τους βιβλία με τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας μετά από την ανάγνωση του βιβλίου “Καλώς τον Κύριο ΚΟΚ”
Επισκεφθήκαμε το ΕΛΜΕΠΑ και παρακολουθήσαμε πρόγραμμα κυκλοφοριακής αγωγής με προσομοιωτή οδήγησης και ποικίλες βιωματικές δραστηριότητες!
Ακολούθησαν δραστηριότητες στην τάξη με φύλλα εργασίας ,παιχνίδια, αναπαραστάσεις οδικής συμπεριφοράς πεζών και οχημάτων!Ήταν ένα θέμα που κέντρισε το ενδιαφέρον των παιδιών που μοιράστηκαν μαζί μας προσωπικές εμπειρίες και βιώματα!
Μία περίοδος με υπέροχες κατασκευές και δράσεις ολοκληρώθηκε! Πραγματοποιήσαμε εικαστικό εργαστήρι με τους γονείς, μας επισκέφθηκε ο Αη Βασίλης με τα δώρα του, στολίσαμε το δέντρο μας, φτιάξαμε ημερολόγια αντίστροφης μέτρησης, δημιουργήσαμε με ανακυκλώσιμα υλικά ,συμμετείχαμε στη διαδραστική αφήγηση του Καρυοθραύστη από μητέρα μαθήτριας μας-καθηγήτρια κλασικού χορού, τραγουδήσαμε, παίξαμε ,διαβάσαμε χριστουγεννιάτικα παραμύθια, περάσαμε τόσο όμορφα!