Νιώθω…θυμό!
Σε συνεργασία με την ψυχολόγο και την κοινωνική λειτουργό του νηπιαγωγείου μας, πραγματοποιήσαμε μία υπέροχη δραστηριότητα!Διαβάσαμε το παραμύθι ” Η Μπαλού έχει θυμώσει ” και δόθηκε στα παιδιά η ευκαιρία να μιλήσουν για ό,τι τα κάνει να θυμώνουν, τα συναισθήματα που τους προκαλούνται, πώς αντιδρούν και τί προτείνουν για τη διαχείριση της κατάστασης.
Φτιάξαμε τις καραμούζες μας για να τις φυσάμε και να αποβάλλουμε τον θυμό μας,
και την γωνίτσα όπου θα πηγαίνουμε να ηρεμούμε όποτε το επιθυμήσουμε!
Εδώ Πολυτεχνείο – Εδώ Πολυτεχνείο!!
” Ψωμί – Παιδεία – Ελευθερία ” φώναξαν τα παιδιά, στην πορεία που κάναμε στην αυλή του νηπιαγωγείου μας , κρατώντας πανό που είχαμε φτιάξει και τα περιστέρια της ειρήνης του Πικάσο, στο ράμφος των οποίων είχαν ζωγραφίσει ένα γαρύφαλλο για να τιμήσουμε κι εμείς όλους όσους αγωνίστηκαν και θυσίασαν τη ζωή τους για την αποκατάσταση της Δημοκρατίας. Νωρίτερα, είχαν παρακολουθήσει σε κουκλοθέατρο την Ντενεκεδούπολη της Ευγ. Φακίνου.
Τις προηγούμενες μέρες μέσα από πλούσιο εποπτικό υλικό, βιβλία, ηχητικά ντοκουμέντα, τραγούδια μάθαμε για τα γεγονότα εκείνης της ημέρας. Εστιάσαμε στις έννοιες Δημοκρατία/ Ελευθερία ( οι οποίες είναι πολύ επίκαιρες) – Δικτατορία. Μέσα από θεατρικό παιχνίδι αντιλήφθηκαν, στο βαθμό που μπορούσε καθένα , την μεταξύ τους διαφορά καθώς και το φόβο που ένιωθαν οι άνθρωποι τότε.
Μίλα μου για….Μήλα!!
Συνεχίζοντας την ενασχόλησή μας με το φθινόπωρο, δεν θα μπορούσαμε να μην αναφερθούμε στα φρούτα του φθινοπώρου ( μήλα, ρόγδια, λωτοί, μανταρίνια…). Το αγαπημένο των παιδιών ήταν το μήλο, οπότε ασχοληθήκαμε λίγο παραπάνω με το συγκεκριμένο φρούτο. Ακούσαμε, τραγουδήσαμε και χορέψαμε σχετικά τραγούδια.
Μάθαμε την παροιμία ” Ένα μήλο την ημέρα το γιατρό τον κάνει πέρα ” και τα παιδιά είπαν την άποψη τους σχετικά με το τι σημαίνει . Εννοείται, ότι όλα γνώριζαν την θρεπτική αξία των φρούτων στην καθημερινή μας διατροφή και δεν δυσκολεύτηκαν στη σημασία της παροιμίας.
Με αφορμή το ” ένα (1) μήλο ” μάθαμε τον αριθμό 1.
Δεν θα μπορούσαμε να μην πούμε για τη φωνούλα Μμ από την οποία ξεκινά η λέξη μήλα. Τα παιδιά ζωγράφισαν μια μηλιά και την γέμισαν κατακόκκινα μήλα, πάνω στα οποία είχαν ζωγραφίσει λέξεις που αρχίζουν από Μμ. Και τι δεν είχε η μηλιά μας… μωρά, μάγισσες, μελιτζάνες, μούμιες, μαμάδες…..
Τέλος, ζωγράφισαν ένα μήλο al’ a Britto !! Ο Romero Britto είναι ένας Βραζιλιάνος καλλιτέχνης, ζωγράφος και γλύπτης. Συνδυάζει στοιχεία κυβισμού, ποπ αρτ και γκράφιτι στη δουλειά του, χρησιμοποιώντας ζωηρά χρώματα και έντονα μοτίβα ως οπτική έκφραση ελπίδας, ονείρων και ευτυχίας.( Wikipedia )
2ο τμήμα
Φθινόπωρο, Φθινοπωράκι !!
Φθινοπώριασε, λοιπόν… Δεν θα μπορούσαμε να μην μιλήσουμε για τις αλλαγές που παρατηρήσαμε στα φύλλα των δέντρων της αυλής μας. Ο καλύτερος τρόπος ήταν μέσα από μια πανέξυπνη, αστεία ιστορία που μιλάει για την έκπληξη ενός σκίουρου, κάθε φορά που αλλάζουν οι εποχές του χρόνου, ” Ο κλέφτης των φύλλων” της Alice Hemming, εκδ. Ίκαρος. Τα παιδιά το απόλαυσαν, κατανοώντας τις αλλαγές που γίνονται στα φύλλα των δέντρων καθώς και το ταξίδι που κάνουν με τη βοήθεια του ανέμου.
Μετά εκφραστήκαμε δημιουργικά μέσα από θεατρικό παιχνίδι και εικαστικά.
Δεν θα μπορούσαμε να μην χρησιμοποιήσουμε τη Μάγια τη μελισσούλα μας , Beebot, για να μας βοηθήσει να φτάσουμε στα φθινοπωρινά φύλλα για να τα δώσουμε στον φίλο μας τον σκίουρο.
2ο τμήμα
Άσκηση σεισμού
Όπως κάθε Οκτώβριο του σχολικού έτους ,έτσι και φέτος, σύμφωνα με τις οδηγίες του Υπουργείου παιδείας, πραγματοποιήθηκε στο νηπιαγωγείο μας άσκηση σεισμού. Προηγήθηκε διερεύνηση των γνώσεων κι εμπειριών των παιδιών και ακολούθησε η προσέγγιση του θέματος μέσα από εκπαιδευτικά βίντεο
https://www.youtube.com/watch?v=jOVReeTaL2Y
το παραμύθι με τίτλο “Αζδάρ” των εκδόσεων Επόμενος Σταθμός 
και το τραγούδι του σεισμού!
.https://www.youtube.com/watch?v=Ov1z0BETpyo&t=11s
Ακολούθησε η άσκηση σεισμού μέσα στην τάξη και στον αύλειο χώρο του νηπιαγωγείου μας σε συνεργασία με το συστεγαζόμενο 72ο Νηπιαγωγείο Ηρακλείου
Γιορτάζοντας την 28η Οκτωβρίου 1940
Μέσα από βιβλία, φωτογραφικό υλικό, παραμύθια, βίντεο και τραγούδια προσεγγίσαμε τα γεγονότα της 28ης Οκτωβρίου 1940.
Εστιάσαμε στις έννοιες πόλεμος – ειρήνη που είναι πολύ επίκαιρες. Μιλήσαμε για την ελληνική σημαία το σύμβολο της πατρίδας μας ( από που πήρε τα χρώματα, τι συμβολίζουν οι εννιά οριζόντιες γραμμές…)
Φυσικά, δεν παραλείψαμε να εκφραστούμε δημιουργικά με κατασκευές και θεατρικό παιχνίδι.
2ο Τμήμα ( κ. Αίμη, κ. Κάλλια)
4 Οκτωβρίου ” Παγκόσμια ημέρα ζώων”
Δεν θα μπορούσαμε να μην τιμήσουμε τα αγαπημένα μας ζώα με τραγούδια, παραμύθια, παιχνίδια, κατασκευές! Με αφόρμηση κάποιους πίνακες ζωγραφικής ξεκινήσαμε μια συζήτηση για τα ζώα και τα δικαιώματά τους. Τα παιδιά μίλησαν για τα κατοικίδια ζωάκια που έχουν και είπαν πώς πρέπει να συμπεριφερόμαστε. Διαβάσαμε τον ” Ξουτ” και εστιάσαμε στα αδέσποτα ζώα. Μεταμορφωθήκαμε σε διάφορα ζώα και τραγουδήσαμε αγαπημένα τους τραγούδια …. νιαουρίζοντας, γαβγίζοντας, βελάζοντας…. Μέσα από μια εφαρμογή της Google, ζώα που διάλεξαν τα παιδιά ζωντάνεψαν και ήρθαν στην τάξη μας!! Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν!!
2ο τμήμα ( κ. Κάλλια, κ. Αίμη)






















