«Ταξιδεύουμε στα αρχαία ελληνικά θέατρα»

Θεματική: Φροντίζω το Περιβάλλον-Περιβάλλον

Υποθεματική: Πολιτιστική κληρονομιά

«Ταξιδεύουμε στα αρχαία ελληνικά θέατρα»

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα έχει σκοπό να έρθουν σε επαφή οι μαθητές/-ήτριες του Νηπιαγωγείου  με τα αρχαία ελληνικά θέατρα.

Ξεκινάμε με ένα ταξίδι στην αρχαία Ελλάδα συζητώντας με τα παιδιά για την Ελλάδα αλλά και για την αρχαία Ελλάδα. Πώς ζούσαν τότε οι άνθρωποι στα αρχαία χρόνια; Παρακολουθούμε  σχετικά video(https://www.youtube.com/watch?v=rtR8NRM9oU0) συζητάμε για τους θεούς, γιατί είναι κάτι που γνωρίζουν τα παιδιά. Κουβεντιάζουμε για τα ρούχα τους, τα σπίτια τους ,τους ναούς τους και τους τρόπους διασκέδασης τους και φτιάχνουμε μία γωνιά.

Δείχνουμε το θεό Διόνυσο και μαθαίνουμε ότι ήταν ο θεός του κρασιού αλλά και του θεάτρου. Βλέπουμε πίνακες με  θέμα το Διόνυσο και ζωγραφίζουμε κι εμείς τον πίνακα του Καραβάτζο «Βάκχος».

collage

 

 

20240327 120516

Δείχνουμε εικόνες από αρχαία θέατρα και μαθαίνουμε τα βασικά του  μέρη του, Κοίλο, ορχήστρα, σκηνή ώστε ν ‘αντιληφθούν τη λειτουργικότητά τους.. Μιλάμε για την κατασκευή τους και την ακουστική τους. Τα νήπια έμαθαν που υπάρχουν θέατρα στην περιοχή μας, πιο είναι το μεγαλύτερο αρχαίο σωζόμενο θέατρο (Επίδαυρος)

Τα νήπια αναγνωρίζουν τα βασικά μέρη του αρχαίου ελληνικού θεάτρου και παίζουν παιχνίδι αντιστοίχισης στον υπολογιστή ακολουθώντας το παρακάτωlinκ :https://learningapps.org/watch?v=pjos1ryrn20

Παρακολουθούμε τη θεατρική παράσταση «Ένας ελέφαντας στο δωμάτιο» στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών της πόλης μας και ξεναγ ούμαστε  στο θέατρο.

IMG b6417a1c9c2eb74a80159e2c9f146af1 V

Συγκρίνουμε τα αρχαία θέατρα με τα καινούρια και βρίσκουμε ομοιότητες και διαφορές. Εντοπίζουν σε φύλλο εργασίας τα αρχαία θέατρα. Φτιάχνουμε και κολλάζ με το ίδιο θέμα.

ss

Τα νήπια χωρίζονται σε ομάδες  και χρησιμοποιούν τα τουβλάκια της γωνιάς του οικοδομικού υλικού προκειμένου να κατασκευάσουν το δικό τους  θεατρικό οικοδόμημα.

Μαθαίνουμε ότι οι ηθοποιοί ήταν μόνο άντρες και χρησιμοποιούσαν προσωπεία. Δείχνουμε προσωπεία και προτρέπουμε τα νήπια να φορέσουν προσωπεία του αρχαίου θεάτρου, να κάνουν διάλογους και να πουν μία φανταστική ιστορία που να ταιριάζει με το προσωπείο που φορούν. Για παράδειγμα αυτός που θα φορέσει το κωμικό προσωπείο πρέπει να αφηγηθεί κάτι αστείο, ενώ αυτός που θα φορέσει το τραγικό, πρέπει να υποδυθεί κάτι ανάλογο.

Στο θεατράκι του σχολείου μας παρουσιάζει ο καθένας την ιστορία του.

IMG 2862f9e8f6c801b34cd4955f9fab41a0 V

 

IMG a34f82a5c012e5ad54834e31bf5661aa V

Ακόμη μαθαίνουμε ότι οι  ηθοποιοί φορούσαν χιτώνες, μάσκες, παραγεμίσματα και κάτι παράξενα παπούτσια: τους κόθορνους! Φτιάχνουμε τους δικούς μας κοθόρνους και προσπαθούμε να περ πατήσουμε μ αυτούς .

w

Λύνουμε το σταυρόλεξο του θεάτρου που το βρίσκαμε στο ιστολόγιο της Ανθής Ζήση ,προσπαθούμε να βοηθήσουμε τον υποκριτή να φτάσει στο θέατρο μέσα απ τον λαβύρινθο και βρίσκουμε το μυστικό κώδικα του θεάτρου (φύλλα εργασίας)

Θα θέλαμε  να ευχαριστήσουμε τις συναδέλφους από  τα παρακάτω μπλογκς  για τις ιδέες τους: το Νηπιαγωγείο Αντιρρίου https://blogs.sch.gr/nipant/  ,το https://dreamkindergarten.blogspot.com/ , το https://marakall.blogspot.com/2014/05/blog-post_8.html  και άλλα.