Λαμβάνοντας υπόψη ότι αποτελεί αναφαίρετο δικαίωμα για όλα τα παιδιά να βρίσκονται σε ένα σχολικό περιβάλλον που τους παρέχει ασφάλεια και προστασία είναι πρωταρχικής σημασίας τα σχολεία να εφαρμόζουν με συστηματικό τρόπο πολιτικές πρόληψης και αντιμετώπισης του φαινομένου.Η ομάδα των «Global Travellers της Οικοσυμμαχίας» που το σχολείο μας είναι μέλος δημιούργησε μια ξεχωριστή διαδραστική αφίσα για την Ημέρα κατά τη Σχολική Βίας και του Εκφοβισμού. Με δημιουργικότητα, ενσυναίσθηση, συνεργασία , οι μαθητές μας ένωσαν τις φωνές τους στέλνοντας ένα ηχηρό μήνυμα: «Μίλα, μην φοβάσαι! Όλοι μαζί μπορούμε να σταματήσουμε τον εκφοβισμό!»
Δράσεις ενεργού πολίτη
Στα πλαίσια της θεματικής ενότητας “Φροντίζω το Περιβάλλον” και της ευαισθητοποίησης των μαθητών ώστε να σκέφτονται και να δρουν ως ενεργοί πολίτες ασχοληθήκαμε με τις δασικές πυρκαγιές μιλώντας για την ανθρώπινη παρέμβαση , τα αίτια των πυρκαγιών και την πρόληψη – διαχείρηση των καμένων δασών.Μια από τις δράσεις μας είναι ένα συνεργατικό παραμύθι που γράψαμε με : το Νηπιαγωγείο Φύλλων, το 5ο Νηπιαγωγείο Χαλκίδας και το Νηπιαγωγείο Πολιτικών.
Εγγραφές μαθητών για το σχολικό έτος 2025-26
Οι αιτήσεις εγγραφών στα Δημόσια Νηπιαγωγεία και Δημοτικά σχολεία θα πραγματοποιηθούν από 5 έως 31 Μαρτίου 2025. Για την σχολική χρονιά 2025-26 στο νηπιαγωγείο εγγράφονται μαθητές που έχουν γεννηθεί το 2021.Τα παιδιά που ήδη φοιτούν στο Νηπιαγωγείο δεν χρειάζεται να εγγραφούν εκ νέου.Εγγραφές μετά την 24η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση του/της Διευθυντή/τριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
- Οι αιτήσεις εγγραφών γίνονται με Ηλεκτρονική αίτηση εγγραφής στη σελίδα της εφαρμογής
- https://proti-eggrafi.services.gov.gr/και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.
- Για οποιαδήποτε διευκρίνηση ή βοήθεια επικοινωνήστε με το σχολείο μας στο τηλέφωνο 2221050780 καθημερινά 12:00 με 13:00 ή στο ηλ.ταχ. mail@4nip-vasil.eyv.sch.gr
Τα όρια του 4ου Νηπιαγωγείου Βασιλικού είναι :
28ης Οκτωβρίου – Πινδάρου – Ζήνωνος- Σαπφούς- Αγ.Ιωάννη Ρώσσου -28ης Οκτωβρίου-Πλάτωνος-Φειδίου-Θερμοπυλών.
ΥΠΟΒΟΛΗ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΩΝ
- Ατομικό δελτίο υγείας μαθητή που συμπληρώνει ο παιδίατρος.
- Βιβλιάριο εμβολίων (επίδειξη)
- Υπεύθυνη δήλωση συναίνεσης του έτερου γονέα .
- Σε περίπτωση μαθητών /τριών με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες την βεβαίωση από το ΚΕΔΑΣΥ ή Δημόσιο Ιατροπαιδαγωγικό κέντρο.
- Ληξιαρχική πράξη γέννησης ή ομοειδές πιστοποιητικό του/της μαθητή/τριας, επίσημα μεταφρασμένο μόνο για τους αλλοδαπούς μαθητές.
- Φωτοτυπία Δικαστικής Απόφασης ή Ιδιωτικού Συμφωνητικού Επιμέλειας σε περίπτωση διαζυγίου ή διάστασης.
Τα παραπάνω δικαιολογητικά οι γονείς θα τα προσκομίζουν κατόπιν συγκεκριμένου ραντεβού με την προϊσταμένη του σχολείου .
Τα έντυπα που θα χρειαστείτε είναι :
Απόκριες 2025
Οι απόκριες μας προσκαλούν να τις ζήσουμε και να τις γλεντήσουμε. Να ντυθούμε μασκαράδες,
να χορέψουμε, να διασκεδάσουμε…. Τα παιδιά περιμένουν με ανυπομονησία τον ερχομό του
καρναβαλιού.Εμείς ξεκινήσαμε φτιάχνοντας δημιουργικές κατασκευές με κλόουν , μάσκες , καπέλα , χαρταετούς, παιχνίδια μέσα στην τάξη.
Συνεχίσαμε κάνοντας ένα πάρτι με τις αποκριάτικες στολές των παιδιών και κλόουν που έκανε πολλά μαγικά!!!
Ενόψει της Καθαράς Δευτέρας, οι μαθητές μας άφησαν τη φαντασία τους να πετάξει ψηλά, δημιουργώντας τους δικούς τους μοναδικούς χαρταετούς…
Και τέλος κατασκευάσαμε την κυρα – Σαρακοστή για να μετράμε τις εβδομάδες μέχρι το Πάσχα, όπως έκαναν οι άνθρωποι τα παλιά χρόνια.
Καλή Σαρακοστή σε όλους !!!
Ημέρα ασφαλούς διαδικτύου 2025
Κάθε χρόνο, στις 10 Φεβρουαρίου, σχολεία και μαθητές από όλο τον κόσμο τιμούν την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου. Τα σχολεία της Οικοσυμμαχίας συμμετείχαν για άλλη μια χρονιά ενεργά στον εορτασμό της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου2025 με μια πρόκληση! ΕΜΕΙΣ «Λέμε ΟΧΙ στον Διαδικτυακό Εκφοβισμό: Μαθαίνουμε, Προστατευόμαστε, Στηρίζουμε!», ΕΣΕΙΣ;;; Μέσα από τον προγραμματισμό ρομπότ, οι μαθητές μας ανακάλυψαν, με παιγνιώδη και ανακαλυπτικό τρόπο, βασικές αρχές ασφαλούς πλοήγησης στο διαδίκτυο χρησιμοποιώντας τον παρακάτω διαδραστικό χάρτη:
Η ιδέα υποβλήθηκε στον μαθητικό διαγωνισμό που διοργανώθηκε από το #SaferInternet4kids, υπό την αιγίδα του κοινού δικτύου Insafe/INHOPE των Κέντρων Ασφαλούς Διαδικτύου στην Ευρώπη.Το πιστοποιητικό για τη συμμετοχή μας ήρθε ήδη στο σχολείο μας.
Δείτε πως κάναμε τη δική μας συμμετοχή!
Μια συγγραφέας στο Νηπιαγωγείο μας!!!
Τη Δευτέρα 10/02/25 στα πλαίσια του Σχεδίου δράσης για τη φιλαναγνωσία και της αγάπης των παιδιών για τα βιβλία, κατόπιν προσκλήσεως, επισκέφθηκε το Νηπιαγωγείο η συγγραφέας παιδικών βιβλίων Αναστασία- Μαρία Κανατά. Αφηγήθηκε το βιβλίο της με τίτλο ” Ο σκύλος που νιαούριζε” και οι μαθητές μας ενθουσιάστηκαν πάρα πολύ.Έπειτα έκαναν τη δική τους συνέντευξη με αρκετές ερωτήσεις που είχαμε ετοιμάσει και στο τέλος χάρισαν ένα δώρο στη συγγραφέα μια κάρτα που είχαν ζωγραφίσει ομαδικά.Ευχόμαστε να είστε πάντα τόσο ορεξάτη, δημιουργική και εμπνευσμένη!
Ο Χειμώνας στην τάξη μας
Με την επιστροφή στο νηπιαγωγείο, μετά από τις χριστουγεννιάτικες διακοπές μας, μιλήσαμε για το Χειμώνα, τον καιρό και τη φύση ,κάναμε διάφορες δραστηριότητες με τους αριθμούς της νέας χρονιάς 2025 και διακοσμήσαμε καλλιτεχνικά μια χιονόμπαλα.
Έπειτα μιλήσαμε για τα ρούχα που φοράμε αυτή την εποχή και παίξαμε με το μελισσάκι Bee-bot που του αναθέσαμε να επιλέξει τα ρούχα που θέλει να φορέσει!
Φυσικά δε θα μπορούσαμε να μην ασχοληθούμε με τα αγαπημένα μας Ζώα που ζουν στους πάγους, διαβάσαμε αρκετά παραμύθια και οι μαθητές έφτιαξαν το ζωάκι που τους άρεσε.
Έπειτα διαβάσαμε το μύθο της αμυγδαλιάς και μετά γνωρίσαμε το δέντρο αμυγδαλιά, όλες τις πληροφορίες για τα μέρη της, την θρεπτική αξία του αμύγδαλου και οι μαθητές έκαναν μια χειροτεχνία με ένα άδειο μπουκάλι αναψυκτικού.
Τέλος μιλήσαμε για τις Αλκυονίδες μέρες. Είναι εκείνες οι μέρες του χειμώνα κατά τις οποίες επικρατεί καλός καιρός με έντονη ηλιοφάνεια, χωρίς σύννεφα και ανέμους και κάποιες φορές με υψηλές για την εποχή θερμοκρασίες.Η ονομασία τους έχει αρχαιοελληνική προέλευση.Οι Αλκυονίδες πήραν το όνομά τους από το θαλάσσιο πτηνό Αλκυόνη.
Sounds of Nature
Ξεκινώντας το έργο eTwinning Sounds of Nature το οποίο είναι μια σύμπραξη σχολείων από Τσεχία , Ισπανία, Τουρκία, Ελλάδα,Εσθονία έγινε γνωριμία όλων των συνεργαζόμενων εκπαιδευτικών και των μαθητών μέσα από πορτρέτα που ζωγράφισαν .
Έπειτα το όνομα που επέλεξε κάθε τάξη έγινε αίνιγμα και φιλοτεχνήθηκε με διάφορους τρόπους από τα υπόλοιπα σχολεία.
Στη συνέχεια οι μαθητές δημιούργησαν συνεργατικά το λογότυπο του έργου .Εμείς φτιάξαμε τον ήλιο και τα σύννεφα !
Μπαίνοντας στο Φθινόπωρο δημιουργήσαμε ένα συνεργατικό παραμύθι με ήρωες φτιαγμένους από πλαστελίνη .
Διασκεδάσαμε χορεύοντας με φθινοπωρινές μάσκες σκηνές από το τραγούδι Amelie .
Δημιουργήσαμε φθινοπωρινά δέντρα με το σώμα των παϊδιών και τραγουδήσαμε νανουρίσματα γύρω από τον κορμό του δέντρου της αυλής μας.
Τέλος συλλέξαμε βότανα και μυρωδικά από την Ελληνική φύση και τα στείλαμε μέσα σε μια οικολογική τσάντα στο συνεργαζόμενο σχολείο στην Πράγα.
Οι Global Travellers της Οικοσυμμαχίας
Στα πλαίσια των δράσεων του Σχολικού δικτύου της Οικοσυμμαχίας που συμμετέχουμε για 5η χρονιά συνεργαζόμαστε με σχολεία από την Ελλάδα, την Τουρκία , την Εσθονία , την Κύπρο και την Ισπανία και έχουμε σαν στόχο να γνωρίσουμε τον κόσμο μέσα από τη μασκότ Αντριου που θα μας βοηθήσει να εξερευνήσουμε τον πολιτισμό, την ιστορία, την κουλτούρα διάφορων λαών.Αρχικά γνωρίστηκαν οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές και δημιουργήθηκε το λογότυπο του έργου.Εμείς φτιάξαμε δυο γράμματα το G ,και το T.
Παρατηρήσαμε τη γειτονιά του σχολείου μας με την τεχνική Slow looking , φτιάξαμε το χάρτη και τον παρουσιάσαμε στα άλλα σχολεία.
Ο Άντριου μέσα από μια επιστολή μας ζήτησε να δηλώσουμε σε έναν παγκόσμιο χάρτη τα μέρη που θέλουμε να επισκεφτούμε και μετά ήρθε στο σχολείο η φίλη του η Αθηνά που θα μας φέρνει τα νέα από τα ταξίδια του. Φτιάξαμε και μια γωνιά στην τάξη για να σημειώνουμε τις χώρες που θα πάμε και να την εμπλουτίζουμε με διάφορα στοιχεία .
Η πρώτη χώρα που επισκέφτηκε είναι η Ισπανία.Κάθε σχολείο έχει αναλάβει μία λέξη , την μεταφράζει στην γλώσσα της χώρας που επισκέπτεται κάθε φορά ο Άντριου και την παρουσιάζει καλλιτεχνικά προκειμένου να δημιουργηθεί ένα συνεργατικό λεξικό με όλες τις λέξεις. Το Νηπιαγωγείο μας έχει αναλάβει την λέξη “σχολείο”.
Στη συνέχεια γνωρίσαμε μεγάλους Ισπανούς ζωγράφους και διαλέξαμε ένα έργο τέχνης του Πικάσο και το αναπαραστήσαμε.
Ο Άντριου στην Ισπανία παρατηρεί τις πλημμύρες της Βαλένθια και μας ζητάει να φτιάξουμε μια αφίσα με ένα περιβαλλοντικό μήνυμα για τους λόγους που έγινε αυτή η καταστροφή.Τότε σε συνεργασία με το Δημοτικό σχολείο Παραλιμνίου Κύπρου δημιουργήσαμε αυτή την αφίσα:
Ακολούθως αφού μάθαμε διάφορα στοιχεία δημιουργήσαμε ένα συνεργατικό έγγραφο για το δημοσιογράφο Paul Salopec και τις τεχνικές που χρησιμοποιεί καθώς ταξιδεύει στον κόσμο για γνωρίζει τους ανθρώπους και τον πολιτισμό τους.
Το επόμενο ταξίδι του Αντριου ήταν στη Φιλανδία και συλλέξαμε αρκετές πληροφορίες για τα μουσεία, τα αξιοθέατα , τα σπορ και την κουζίνα της χώρας.
Μεταφράσαμε τη λέξη σχολείο στα Φιλανδικά και το φτιάξαμε με την τεχνική του πουαντιγισμού.
Τέλος παρατηρήσαμε μέσα από live camera τον καιρό στη Φιλανδία και ειδικά στο χωρίο του Αι- Βασίλη το Ροβανιέμι .
Προσεχώς τα επόμενα ταξίδια του Αντριου και των μαθητών της Οικοσυμμαχίας!