ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΠΙΤΙ.!!! Νο12

0

Συγγραφέας: 4ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΠΑΤΩΝ | Κατηγορία ΚΟΡΩΝΟΙΟΣ, ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ | , στις 31-03-2020

Πως να κάνεις κι εσύ το παιδί σου να αγαπήσει τα βιβλία;; 

Μέχρι να μάθει να διαβάζει μόνο του, εσύ θα πρέπει να είσαι αυτή που θα το κάνει να τα αγαπήσει..Να του διαβάζεις βιβλία.. Να του διαβάζεις βιβλία κρατώντας το αγκαλιά.. Να του διαβάζεις βιβλία πριν κοιμηθεί το βράδυ… Να το κάνετε σαν μικρή αγαπημένη συνήθεια.. Μια ιστορία πριν κοιμηθεί.. ένα μικρό κεφάλαιο από το αγαπημένο σας βιβλίο, το αγαπημένο του παραμύθι.. Να του διαβάζεις την αγαπημένη του ιστορία όταν είναι άρρωστο για να νιώσει καλύτερα.. Να του διαβάζεις συνέχεια.. Για να γελάσετε , για να διασκεδάσετε, για να χαλαρώσετε, για να περάσετε χρόνο μαζί, για να το νανουρίσεις..

Παίξτε με τα βιβλία, π.χ.:                                                                                                       α) Παρατηρήστε το εξώφυλλο του βιβλίου πριν την ανάγνωσή του. Ζητήστε από το παιδί να σας πει τι νομίζει ότι θα λέει, ποιος να είναι ο πρωταγωνιστής κ.λπ.
β) Μάντεψε τον τίτλο. Πριν διαβαστεί η ιστορία, βλέποντας το εξώφυλλο προσπαθούν να μαντέψουν τον τίτλο. Μετά βλέπουμε αν οι τίτλοι που επιλέξαμε αντιπροσωπεύουν το παραμύθι, κ.λπ.
γ) Παίξτε τους διαλόγους των ηρώων.
δ) Με αντικείμενα του σπιτιού και με τα παιγνίδια των παιδιών φτιάξτε το σκηνικό για ένα περιστατικό της ιστορίας (Δεν πειράζει αν το σπίτι αλλάξει για λίγο μορφή. Συμφωνείστε με τα παιδιά ότι η τακτοποίηση είναι μέρος  αυτού του παιχνιδιού).
ε) Παιχνίδια συνειρμών. Λέει κάποιος μία λέξη και οι άλλοι λένε όποια σχετική τους έρχεται στο μυαλό.
στ) Αν ήμουν κάποιος άλλος. (Π.χ. Η Κοκκινοσκουφίστα, πώς θα διακοσμούσα το δωμάτιο μου;).
ζ) Τα ονόματα των ηρώων. Σχολιάζουμε τα ονόματα των ηρώων. Φτιάχνουμε ονόματα για τους δικούς μας ήρωες.
η) Παραλείποντας λέξεις ή φράσεις (Μια φορά κι …, ένα βατραχάκι πρασινούλη σα …).
θ) Σταματήστε πριν τελειώσει το βιβλίο και ζητήστε από τα παιδιά να δώσουν το δικό τους τέλος στην ιστορία. Μετά διαβάστε και το τέλος του συγγραφέα.
ι) Μάντεψε ποιος είμαι. Βάζω με το μυαλό μου έναν ήρωα και με 10 ερωτήσεις οι άλλοι προσπαθούν να τον αναγνωρίσουν.
ια) Φαντάσου την ιστορία. Δίνουμε στα παιδιά έναν τίτλο και μαντεύουν την ιστορία (π.χ. Ο καλόκαρδος λύκος).
ιβ) Από ποιο γράμμα αρχίζει το όνομα του ήρωα. Βρίσκουμε λέξεις, αντικείμενα με το ίδιο γράμμα και τα γράφουμε σε ένα χαρτόνι.
ιγ) Μιλάμε για το πώς νιώθουμε εμείς και οι ήρωες των βιβλίων (συναισθήματα).
Δώστε στα παιδιά  να κόψουν, να κολλήσουν, να βάψουν, να χτίσουν, να παίξουν, να χαρούν.

Να είστε όλοι καλά και βέβαιοι ότι όλα θα περάσουν με τη δική μας προσπάθεια και του Θεού τη βοήθεια.

Παραμύθια μέσω live streaming

Το μουσείο παραμυθιού βρήκε τον τρόπο να προσφέρει συντροφιά στα παιδιά που αυτές τις μέρες κάθονται στα σπίτια τους. Στον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να βρείτε περισσότερες πληροφορίες για τη δράση…
http://parathyro.politis.com.cy/2020/03/paramythia-meso-live-streaming-kathimerina-stis-4-m-m/?fbclid=IwAR3mRGUwOgr3KIOaIxq1y0lGHnaajFfR4bgzPiGe3vMpfY0ch5qnQ616rpE

 

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση