Ενσυναίσθηση- Αλληλοσεβασμός
Διαβάζουμε την ιστορία ” Η Μόνα σε καινούριο σχολείο” ,……για να προσεγγίσουμε με τα παιδιά θέματα όπως η ενσυναίσθηση και ο αλληλοσεβασμός. Κατά τη διάρκεια της ανάγνωσης της ιστορίας, η εκπαιδευτικός τσαλάκωνε μια χάρτινη καρδιά κάθε φορά που πληγωνόταν η Μόνα από την άσχημη συμπεριφορά των συμμαθητών της, με σκοπό να αισθανθούν τα παιδιά τη συναισθηματική επίδραση των λέξεων και των πράξεων πάνω σε κάποιον άλλον. Στο τέλος, της ανάγνωσης ζητήθηκε από τα παιδιά να παρατηρήσουν τη τσαλακωμένη καρδιά και να απαντήσουν στις εξής ερωτήσεις:
- τι συνέβη σε αυτή την καρδιά;
- Τι την έκανε να τσαλακωθεί;
- Μπορούμε να την ξανακάνουμε όπως ήταν;
Προσπαθούμε να ισιώσουμε την καρδιά, διαπιστώνουμε ότι όταν πληγώνουμε κάποιον με λόγια ή με πράξεις μπορεί να του μείνουν σημάδια, ακόμα και αν του ζητήσουμε συγνώμη. Έπειτα, γράφουμε πάνω σε τσιρότα όμορφες λέξεις και πράξεις σεβασμού, καλοσύνης και φιλίας για να τη ‘ θεραπεύσουμε’.
Ζωγραφίσαμε ότι μας έκανε εντύπωση από το παραμύθι