Εβδομάδα λειψή η τελευταία του Οκτώβρη, ευκαιρία να ολοκληρώσουμε ότι έμεινε στη μέση λόγω της γιορτής της 28ης Οκτωβρίου.
Τα παιδιά μετέφεραν τις εμπειρίες και τις εντυπώσεις τους από τον εορτασμό, κ΄ποια πήγαν στην παρέλαση, κάποια παρακολούθησαν στην τηλεόραση την παρέλαση ή ανάλογα αφιερώματα. Ζωγράφισαν ότι τους έκανε εντύπωση όπως τα άρματα της παρέλασης, την επίδειξη των μαχητικών αεροπλάνων κ.ά.
Εδώ το υποβρύχιο Παπανικολής , το οποίο κάποιοι επισκέφτηκαν.
Συνεχίσαμε να παρατηρούμε την εξέλιξη των φυτών μας (φακές, καλαμπόκι, σιτάρι, φασόλια) και ζωγραφίσαμε τον κύκλο της ζωής ενός φυτού.
Διαβάσαμε το όμορφο παραμύθι “Η πανοπλία του κάστανου” και παρατηρώντας τα κάστανα και τους άλλους καρπούς στη γωνιά της φύσης (καρύδια, αμύγδαλα) συζητήσαμε για τον τρόπο που προστατεύονται από τα πουλιά (σκληρό ή αγκαθωτό περίβλημα). Προβληματίστηκαν με αφορμή το “Τι θα γινόταν αν τα πουλιά έτρωγαν όλα τα κάστανα κι έτσι δε γεννιόταν νέες καστανιές;” και θαύμασαν τη σοφία της φύσης και έφεραν κι άλλα παραδείγματα, τρόπους που τα φυτά και τα ζώα προστατεύονται από τους “εχθρούς” τους για να παραμείνουν ζωντανά και να συνεχιστεί η ύπαρξή τους στη γη.
Οργανώθηκαν διάφορες δραστηριότητες αναγνώρισης, κατανόησης και εμπέδωσης των χωροχρονικών εννοιών : μέσα- έξω, πάνω από – κάτω από , πάνω στο…, πίσω- μπροστά, δίπλα/πλάι . Τα παιδιά με ψυχοκινητικά παιχνίδια τις βίωσαν με το σώμα τους στο χώρο, τοποθέτησαν αντίστοιχα αντικείμενα με βάση ένα σημείο αναφοράς και τέλος τις αποτύπωσαν στο χαρτί /ανοιχτό φύλλο εργασίας.
Η 31η Οκτωβρίου “Παγκόσμια ημέρα αποταμίευσης” μας έδωσε την ευκαιρία να μιλήσουμε και να κατανοήσουμε έννοιες όπως αποταμιεύω, σπαταλώ, κάνω οικονομία, τσιγκουνεύομαι… Τα παιδιά πλούτισαν το λεξιλόγιό τους παίζοντας με τις λέξεις “τσιγγούνης”, “σφιχτοχέρης” – “σπάταλος” , “ανοιχτοχέρης” και “τρυπιοχέρης” – “οικονόμος”. Τα παιδιά υποδύθηκαν αυτούς τους ρόλους και μας έδειξαν με πράξεις και λόγια την αντίστοιχη συμπεριφορά. Ο σπάταλος σκορπά τα λεφτά του , ο τσιγγούνης τα κρατά σφιχτά….
Μάθαμε “γιατί οι κουμπαράδες είχαν σχήμα γουρουνιού” και ζωγραφίσαμε τον δικό μας κουμπαρά.
Συζητήσαμε τις δύο παροιμίες “Φασούλι το φασούλι…” και “σταλαγματιά… σταλαγματιά…” και τα παιδιά έφτιαξαν κολάζ το δικό τους σακούλι που γεμίζει όμως με … κέρματα!
Παρατηρήσαμε τα χαρτονομίσματα και τα κέρματα , συζητήσαμε γιατί χρειάζονται οι άνθρωποι τα χρήματα και γιατί όταν περισσεύουν – αφού καλύψουμε τις ανάγκες μας – χρειάζεται να έχουμε στην άκρη . Τα παιδιά έδωσαν απάντήσεις όπως “μήπως αρρωστήσουμε” , “για να πάμε ταξίδι” ή “για να σπουδάσουμε”…
Ακολούθησε κινητικό παιχνίδι ( τύπου σκυταλοδρομία) με στόχο ποια από τις δύο ομάδες θα μαζέψει περισσότερα χρήματα…. 
Ακούσαμε το μύθο του Αισώπου “Ο Τζίτζικας και ο Μέρμηγκας” από CD και μετά από πρόταση των παιδιών τον δραματοποιήσαμε: O Τζίτζικας όλο το καλοκαίρι τραγουδά αμέριμνος και κοροϊδεύει τα μυρμήγκια που δουλεύουν από το πρωί ως τη νύχτα… Έρχεται ο χειμώνας , τουρτουρίζει , σταματά το τραγούδι…
Ζητά βοήθεια από το μυρμήγκι που ξεμυτίζει μια μέρα με ήλιο από τη φωλιά…. Αλλά τελικά μένει μόνο και παγώνει…
Η εβδομάδα τελείωσε, με τους κουμπαράδες που έφτιαξαν τα παιδιά με διάφορα υλικά να στεγνώνουν και μαζί τελειώνει και ο μήνας!
Καλό μήνα σε όλους.







































































































Ο Ξουτ γίνεται φίλος και οδηγός ενός τυφλού.
