‘Εφτασε η τελευταία εβδομάδα πριν το Πάσχα. Μέσα στο κλίμα της γιορτής μιλήσαμε για τα έθιμα από το Σάββατο του Λαζάρου ως την Κυριακή του Πάσχα.
Η ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΜΑΣ ΣΤΟ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ
Στα πλαίσια του προγράμματος “η ζωή στην αρχαία Ελλάδα” που δουλεύουμε αυτόν τον καιρό επισκεφτήκαμε το Ολυμπιακό Μουσείο για να παρακολουθήσουμε τα προγράμματα : “Για ένα κλαδί ελιάς” και “οι Ολυμπιακοί αγώνες τότε και σήμερα”. Χωριστήκαμε έτσι σε δύο ομάδες και η δράση άρχισε.
Χωριζόμαστε σε ομάδες και πάμε….
Έρχεται το Πάσχα!
Μετά την 25η Μαρτίου ξεκινήσαμε τις προετοιμασίες για το Πάσχα. Το πρώτο πράγμα που συζητήσαμε με τα παιδιά ήταν “Τι γιορτάζουμε το Πάσχα; Τι ξέρουμε για αυτή τη γιορτή;”
Η ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ 25ης ΜΑΡΤΙΟΥ
Η γιορτούλα μας κύλησε υπέροχα χάρη στα παιδάκια μας που είπαν τα ποιήματά τους και μας παρουσίασαν κι έτσι τους ήρωές τους, τραγούδησαν με πάθος τα “Κλεφτόπουλα” , τον “Θούριο” και το “ένα παλικάρι 20 χρονών”.
Χορέψαμε κιόλας το ” Μήλο μου κόκκινο” τα κορίτσια κι ένα λεβέντικο τσάμικο την “Ιτιά” τα αγόρια. Επίσης δραματοποιήσαμε τον χορό του Ζαλόγγου αλλά και το δημοτικό τραγούδι ” Ο γερο- Δήμος” .
25η Μαρτίου 1821
Αυτή η εβδομάδα ήταν όπως είναι φυσικό αφιερωμένη στην Επανάσταση του 1821. Ολοκληρώσαμε το πρότζεκτ για τους ήρωες με τα παιδιά να είναι ενθουσιασμένα με τον “ήρωά” τους , να τον παρουσιάζουν στην ομάδα της τάξης και να ακούν την ηχογραφημένη παρουσίασή τους.
Από τα λαϊκό παραμύθι ως το ψηφιακό
Ακολουθήστε το ταξίδι μας με τα παραμύθια στο χρόνο στα πλαίσια του πολιτιστικού προγράμματος που δουλέψαμε από την αρχή της χρονιάς ως τα τέλη του Φλεβάρη.
ΤΑΞΙΔΙΑ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ
Τη βδομάδα αυτή αρχικά μπήκαμε στη χρονομηχανή για να ταξιδέψουμε στην αρχαία Ελλάδα, ξεκινώντας το πολιτιστικό πρόγραμμα “η ζωή στην αρχαία Ελλάδα”. Με αφορμή τα όσα είδαμε στο αρχαιολογικό αγρόκτημα αποφασίσαμε να ερευνήσουμε και να μάθουμε περισσότερα για τους αρχαίους έλληνες. Χωριστήκαμε σε ομάδες αφού τα παιδιά έθεσαν τις ερωτήσεις τους και ξεκινήσαμε τη συλλογή πληροφοριών. Η πρώτη μας ερώτηση που απαντήθηκε αυτή την εβδομάδα ήταν “σε ποιους θεούς πίστευαν οι αρχαίοι έλληνες”. Έτσι με πολλούς και διαφορετικούς τρόπους γνωρίσαμε τους 12 Θεούς του Ολύμπου.
ΜΑΡΤΗΣ ΕΙΝΑΙ ΝΑΖΙΑ ΚΑΝΕΙ…..
Μπήκε ο Μάρτης και μιλήσαμε με τα παιδιά για την αλλαγή της εποχής, για τα καμώματά του και για τα ονόματά του. Είναι ο πρώτος μήνας της Άνοιξης (μαθηματικά: πρώτος, μεσαίος, τελευταίος/ πρώτος, δεύτερος, τρίτος.)
Τον λένε και Ανοιξιάτη γιατί φέρνει την Άνοιξη, Κλαψιάρη γιατί βρέχει συχνά, Πεντάγνωμο γιατί αλλάζει γνώμες, Γδάρτη και κακό Παλουκοκάφτη.
ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΑΓΡΟΚΤΗΜΑ
Επισκεφτήκαμε το “αρχαιοελληνικό αγρόκτημα” στον πολυχώρο Nouvelle και παρακολουθήσαμε το αντίστοιχο πρόγραμμα για να μας δώσει τα ερεθίσματα να ερευνήσουμε τη “ζωή των αρχαίων Ελλήνων” (πολιτιστικό πρόγραμμα).
Ξεναγηθήκαμε στο χώρο του αγροκτήματος , όπου είδαμε πώς ήταν ένα σπίτι στην αρχαιότητα με τα δωμάτια των ανδρών, των γυναικών, των δούλων, την κουζίνα, το δάσκαλο που δίδασκε στα αγόρια του σπιτιού, το αίθριο, τους βωμούς στους θεούς, το πηγάδι με τον κοχλία, το πατητήρι, το ελαιοτριβείο, τις πετρινες μυλόπετρες και το άλεσμα, το εργαστήρι του σιδηρουργού, του αγγειοπλάστη, των ξυλουργών κ. ά.
Ακολουθούν οι φωτογραφίες από την ξενάγηση.
Το αίθριο (η εσωτερική αυλή με το βωμό στους θεούς)
Επίσκεψη της συγγραφέα Κυριακής Μιζαμίδου
Με χαρά υποδεχτήκαμε στο νηπιαγωγείο μας τη συγγραφέα παιδικών βιβλίων , τη σύγχρονη παραμυθού κυρία Κ.Μιζαμίδου και τα παιδιά μας είχαν μια υπέροχη εμπειρία καθώς επισκέφθηκε κάθε τμήμα ξεχωριστά , συζήτησε με τα παιδιά αλλά και δημιούργησαν ένα ομορφο παραμύθι με τις ιδέες όλων, ζωγράφισαν, γίναν δράκοι και λουλούδια .
Στο τέλος της χαρίσαμε τα δώρα μας για να την ευχαριστήσουμε.
To θέατρο στο σχολείο μας!
Στα πλαίσια της ενασχόλησής μας με το παραμύθι είχαμε και την εμπειρία των παραμυθιών που παίζονται σε θεατρικές παραστάσεις από ηθοποιούς.
Έτσι είδαμε από το Θέατρο του μικρού Βορρά την παράσταση “Ο Μικρός Πρίγκηπας” βασισμένη στο ομώνυμο παραμύθι του Σαιντ Εξυπερύ.
Μπορείτε να δείτε τις φωτογραφίες από την παράσταση:
ΦΤΙΑΧΝΟΥΜΕ ΨΗΦΙΑΚΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ!!!
Αυτή την εβδομάδα γνωρίσαμε τα ψηφιακά παραμύθια ως είδος, διαβάσαμε/ακούσαμε/ξεφυλλίσαμε μερικά στον Η/Υ.
Τελικά πειραματιστήκαμε σε ομάδες και φτιάξαμε τα δικά μας ψηφιακά παραμύθια.
Το διασκεδάσαμε αφάνταστα!
ΚΑΛΩΣ ΤΟ ΚΑΡΝΑΒΑΛΙ
T
Tελευταία εβδομάδα πριν την Κυριακή της Αποκριάς γεμάτη κέφι, δράσεις και καινούριες εμπειρίες για τα παιδιά μας. Συνέχεια
Η ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΜΑΣ ΣΤΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
Η επίσκεψή μας στο Μουσείο Μακεδονικής Τέχνης ξεκίνησε με πολύ κέφι και περιέργεια. Το πρώτο πράγμα που μας ενθουσίασε ήταν το όμορφο κτίριο. Εκεί μας παρέλαβαν οι 2 μουσειοπαιδαγωγοί και χωριστήκαμε σε δύο ομάδες. Το ταξίδι στο ΜΜΣΤ ξεκίνησε… Συνέχεια
ΜΥΡΙΣΕ ΑΠΟΚΡΙΕΣ!!!
Η Δευτέρα ξημέρωσε ολόλευκη, με παγωνιά , τσουχτερό κρύο , κόκκινες μύτες και παγωμένα χεράκια! Έτσι αφού τα παιδιά αφηγήθηκαν στην παρεούλα τις εμπειρίες τους του Σαββατοκύριακου(όπως κάθε Δευτέρα μετά τις πρωινές ανακοινώσεις, την επιστροφή του βιβλίου της δανειστικής βιβλιοθήκης με τα ανάλογα σχόλιά τους, παρουσίες και ημερολόγιο) , μάθαμε το αίνιγμα του Χειμώνα και το στολίσαμε εικαστικά.
” Γνωστός ζωγράφος ήσυχα ζωγραφίζει και με άσπρό χρώμα , όλα τα χρωματίζει. Ποιος είναι;” Τα παιδιά έδωσαν την απάντηση γράφοντας τη (αναγνώριση κάθε γράμματος ως μονάδα) αλλά και ζωγραφίζοντάς τη με κηρομπογιές και με αλατόνερο.
Σαν εμπέδωση για την ενότητα της Θερμότητας που ασχοληθήκαμε την προηγούμενη εβδομάδα, τα παιδιά παρατήρησαν και κατέγραψαν που λυώνει πιο γρήγορα το παγωμένο χιόνι. Φορέσαμε γάντια και το πιάσαμε , το πιάσαμε με γυμνά χέρια κλπ.
Αποκριές και συζητήσαμε για να δούμε τι γνωρίζουμε για αυτές, φυσικά τους μασκαράδες και τα πάρτυ! Έτσι μιλήσαμε για τις ρίζες των εθίμων της Αποκριάς από την αρχαιότητα ως σήμερα. Πώς επηρεάστηκαν τα δικά μας έθιμα από των άλλων χωρών και σήμερα το καρναβάλι είναι τελείως διαφορετικό από αυτό που ήταν κάποτε με κοινό στοιχείο το μασκάρεμα, τα πειράγματα και το γλέντι.
Διαβάσαμε το καταπληκτικό για τη φαντασία και έκφραση των παιδιών ” Αν είχα” … και το καθένα εκφράστηκε με ζωγραφική και ποιηματάκι….
Μάθαμε και τραγουδήσαμε τον Παλιάτσο” Ένας παλιάτσος είμαι εγώ καλή σας μέρα , ξέρω να κλαίω, να γελάω, να πονώ, ξέρω να λέω την αλήθεια πέρα ως πέρα γι΄αυτό και γω θα σας το πω…..”
Τραγουδήσαμε και άλλα τραγούδια σχετικά όπως το “Καλώς το καρναβάλι”, τον “Χαραλάμπη”, “Πώς το τρίβουν το πιπέρι” .
Μην ξεχάσουμε πάνω στο γλέντι και τη χαρά και τα μαθηματικά. Καλέσαμε τα παιδιά να ζωγραφίσουν το άλλο μισό της μάσκας τους αφού παρατηρήσαμε μάσκες. Είναι το ίδιο τα δύο μισά ή όχι; Συμμετρία λοιπόν, όπως σε όλα σχεδόν στη φύση.
Συμμετρία : Πώς θα ολοκληρώσω τη μάσκα μου;
Εβδομάδα αφιερωμένη στους αρλεκίνους, τους παλιάτσους και τους κλόουν και δε θα μπορούσε να λείψει η Τέχνη καθώς σπουδαίοι ζωγράφοι έχουν εμπνευστσεί από αυτούς , όπως ο Πικάσο και ο Σεζάν.
Τα παιδιά έφτιαξαν δικά τους έργα στο καβαλέτο και στο χαρτί.
Και σε συνδιασμό με τα μαθηματικά Ο παλιάτσος με τα σχήματα: Τα παιδιά ονόμασαν και μέτρησαν τα σχήματα που χρειάζονται για να φτιάξουν το έργο τους , τα επέλεξαν , τα διακόσμησαν και συνέθεσαν έναν δικό τους, ξεχωριστό παλιάτσο.
Για τις κατασκευές μας , καπέλα και μάσκες εμπνευστήκαμε από τα παραμύθια , επειδή ασχολούμαστε αρκετό καιρό με αυτά κι έτσι με κορώνες τα παιδιά μεταμορφώθηκαν σε βασιλόπουλα και βασιλοπούλες, φτιάξαμε το καπέλο της μάγισσας και του μάγου και όλοι κάναμε τα …μαγικά μας, δραματοποιήσαμε κλασικά παραμύθια όπως ” Πρίγκηπας βάτραχος” και “το σοκολατένιο σπίτι”
Την Τσικνοπέμπτη βέβαια το…τσικνίσαμε με σουβλάκια και σουτζουκάκια χορό και τραγούδι. Ευχαριστούμε πολύ τους γονείς της Χριστίνας που η βοήθειά τους για αυτό το γλέντι ήταν καθοριστική.
Δεν μπορούσε να λείπει και το Πώς το τρίβουν το πιπέρι!!και άλλα παραδοσιακά τραγούδια.
Κάποια παιδιά απεικόνισαν το γλέντι μας έτσι ….
Καλό Σαββατοκύριακο σε όλους!


























