Η Δευτέρα, ημέρα σχολικού αθλητισμού, για την καλλιέργεια των αξιών της συνεργασίας και της ανταμοιβής της προσπάθειας ήταν γεμάτη δράσεις :
Ευ αγωνίζεσθαι!
Η Δευτέρα, ημέρα σχολικού αθλητισμού, για την καλλιέργεια των αξιών της συνεργασίας και της ανταμοιβής της προσπάθειας ήταν γεμάτη δράσεις :
Ευ αγωνίζεσθαι!
Μια χαρούμενη και γεμάτη δράσεις , παιχνίδι και χαρά εβδομάδα κύλησε γοργά! Ασχοληθήκαμε φυσικά με το Φθινόπωρο και τις αλλαγές στην ζωή μας, παρουσιάσαμε την οικογένειά μας και μιλήσαμε γι΄αυτή, μιλήσαμε για τα γενέθλια και τη γέννησή μας, συζητήσαμε για την προσφορά των παππούδων , της τρίτης ηλικίας με αφορμή την Παγκόσμια ημέρα Τρίτης Ηλικίας (1-10) , για τα ζώα και τη φροντίδα που χρειάζονται με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ζώων (4-10). Προσεγγίσαμε όλα τα θέματα με πολλές και διαφορετικές δράσεις , μέσα από την τέχνη, τα μαθηματικά, τη γλώσσα, τις νέες τεχνολογίες, τη βιολογία κλπ.
Συνεχίσαμε με παιχνίδια γνωριμίας και παρουσίαση των αγαπημένων μας παιχνιδιών , παρουσιάσαμε τον εαυτό μας κι αυτά που μας αρέσουν να κάνουμε. Παίξαμε και παιχνίδια συνεργασίας και ενίσχυσης της ομάδας τάξης , επανααμβάνοντας και συζητώντας τους κανόνες και τα όρια σε κάθε δράση μας μέσα στην τάξη.
Η πρώτη μας εβδομάδα ήταν φανταστική! Περάσαμε υπέροχα, με παιχνίδια γνωριμίας, παιχνίδια στις γωνιές, στην αυλή, τραγούδια, ζωγραφιές και βιβλία με ωραίες ιστορίες! Φυσικά συζητήσαμε και υπογράψαμε το συμβόλαιο με τους κανόνες για την ζωή μας στο Νηπιαγωγείο . Θέλετε να πάρετε μια ιδέα;
(Κάντε κλικ για να διαβάσετε το κείμενο!)
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Ο αγιασμός για τη νέα σχολική χρονιά, 2015-2016 θα πραγματο – ποιηθεί στο νηπιαγωγείο μας την Παρασκευή 11 Σεπτεμβρίου 2016 και ώρα 11.00 π.μ.
ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΝΗΠΙΟΥ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Παιδαγωγοί και ψυχολόγοι συνιστούν κάποιες στρατηγικές που θα πρέπει να εφαρμόσουμε ώστε να κάνουμε πιο εύκολες τις στιγμές του αποχωρισμού και να βοηθήσουμε το παιδί να αποκτήσει εμπιστοσύνη στον εαυτό του και στο νέο του περιβάλλον.
ΝΑΙ: Αποχαιρετήστε το με τρυφερότητα αλλά και αποφασιστικότητα. Έτσι, θα καταλάβει ότι εμπιστεύεστε την ικανότητα του να αντιμετωπίσει την κατάσταση.
ΟΧΙ: Μην περιφέρεστε τριγύρω του. Το παιδί θα καταλάβει το άγχος σας και θα δυσκολευτεί να ηρεμήσει.
ΝΑΙ: Βάλτε στην τσάντα του ένα αγαπημένο αντικείμενο από το σπίτι (ζωάκι, κούκλα, ή βιβλίο).
ΟΧΙ: Μη φεύγετε στα κρυφά. Έτσι, θα ξέρει ότι μπορεί να σας εμπιστευτεί.
ΝΑΙ: Καθιερώστε μια όμορφη και τρυφερή ρουτίνα αποχαιρετισμού.
ΟΧΙ: Μην το εμποδίζετε να εκφράσει τα συναισθήματα του
ΝΑΙ: Δώστε του ξεκάθαρα μηνύματα. Το παιδί θα πρέπει να ξέρει ότι θα πάει στο σταθμό, όσο κι αν κλαίει και χτυπά τα πόδια του στο πάτωμα.
ΟΧΙ: Μην υποχωρείτε ποτέ, όσο έντονες κι αν είναι οι αντιδράσεις του. Αν υποχωρήσετε μια φορά, θα μάθει ότι μ’ αυτόν τον τρόπο μπορεί να πετυχαίνει αυτό που θέλει.
ΝΑΙ: Καλέστε στο σπίτι παιδιά που πάνε στο ίδιο Νηπιαγωγείο, θα το βοηθήσετε να αποκτήσει φίλους και έτσι θα διευκολυνθεί η προσαρμογή του.
ΟΧΙ: Μη δείξετε ποτέ ότι είστε θυμωμένοι με το σχολείο, τους δασκάλους και τους φίλους του. Αν είστε θετικοί για το νέο του περιβάλλον θα το βοηθήσετε να αισθανθεί ασφάλεια.
ΝΑΙ: Αν έχει μεγάλο πρόβλημα να σας αποχωριστεί, καλό θα είναι να ζητήσετε από κάποιο άλλο μέλος της οικογένειας να αφήνει το παιδί στο Νηπιαγωγείο για λίγες μέρες.
ΟΧΙ: Μη συζητάτε με τη δασκάλα του τα προβλήματα και ό, τι άλλο προκύπτει στο σχολείο, μπροστά στο παιδί.
ΝΑΙ: Να έχετε καλή επαφή και επικοινωνία με τους δασκάλους του παιδιού. Είναι καλό να ξέρετε ότι έχετε ένα σύμμαχο που θα σας βοηθήσει στην προσαρμογή του παιδιού στο σχολείο.
ΟΧΙ: Μην εκπλαγείτε αν, εκεί που νομίζατε ότι λύσατε το πρόβλημα, αυτό επανεμφανιστεί μετά από διακοπές ή κάποια ασθένεια που κράτησε το παιδί μακριά από το σχολείο.
ΝΑΙ: Να πιστέψετε και να του δείξετε ότι εμπιστεύεστε την ικανότητα του να κάνει θετικές αλλαγές.
ΚΑΛΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ ΜΕ ΥΓΕΙΑ , ΧΑΡΑ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΜΑΣ.
Λίγο το καλοκαίρι, λίγο οι πρόβες για τη γιορτούλα μας και κυρίως η συζήτηση για το νέο σχολείο που θα υποδεχτεί τα παιδιά μας, το Δημοτικό , μας απασχόλησαν αυτή την εβδομάδα!
Φτιάξαμε το μισό και το ολόκληρο , το 1/3 και το 1/4 έτσι για να΄χουμε μια ιδέα από κλάσματα….
…και φυσικά προσθέσεις και αφαιρέσεις
Συζητήσαμε για τα συναισθήματα και τις προσδοκίες μας για το Δημοτικό.
Κάναμε μια ευχάριστη και μια λυπητερή σκέψη τώρα που τελειώνει το Νηπιαγωγείο, περιγράψαμε τους φόβους μας, πως θα θέλαμε να είναι η ζωή μας στο Δημοτικό και φυσικά κάναμε μια ακόμη επίσκεψη , μέσα στην Α΄τάξη για να δούμε από κοντά πώς είναι .
Τα παιδιά εκφράστηκαν με ζωγραφιές για τα συναισθήματα και τις προσδοκίες τους 
Συζητήσαμε όμως και για τη γιορτή του πατέρα (που πέφτει πάντα στο τέλος της χρονιάς και μένει παραπονεμένος!) . Γιατί μια μέρα να΄ναι αφιερωμένη σε αυτόν; Τι μας προσφέρει; Γιατί τον αγαπάμε; Ετοιμάσαμε κι ένα μικρό δωράκι για να μη μείνει παραπονεμένος ο καημένος!
Να πούμε Καλό καλοκαίρι; Όχι ακόμη! Τη Δευτέρα θα΄χουμε τη γιορτή λήξης της χρονιάς . Οι ευχές από κοντά!
Δεύτερη μέρα του καλοκαιριού και πήγαμε εκδρομούλα στον “Κόσμο της Γνώσης” για να γίνουμε μικροί γεωργοί , “να μάθουμε πράττοντας” αλλά και να διασκεδάσουμε .
‘Αλλη μια βδομάδα κύλησε γρήγορα και δημιουργικά και μας φέρνει όλο και πιο κοντά στο τέλος της σχολικής χρονιάς. Εβδομάδα αφιερωμένη στο ευ αγωνίζεσθαι και τους Ολυμπιακούς αγώνες.
Η εβδομάδα μας κύλησε ευχάριστα, μέσα σε κλίμα δημιουργίας, καλλιτεχνικής έκφρασης και έρευνας στο ιντερνετ και σε βιβλία!
Οι πρώτες δεκαπέντε μέρες του Μάη κύλησαν σα νεράκι. Αυτή την εβδομάδα οι δραστηριότητές μας ήταν ποικίλες καθώς συνεχίζουμε το πρόγραμμα για τη ζωή των αρχαίων Ελλήνων, ασχοληθήκαμε με το εποχιακό θέμα “ο κύκλος της ζωής της πεαλούδας και τα έντομα την Άνοιξη” και παίξαμε με τους αριθμούς ως το 5.
Συνεχίσαμε κι αυτή την εβδομάδα να απαντάμε στα ερωτήματά μας για τη ζωή στην αρχαία Ελλάδα . Ασχοληθήκαμε όμως και με τους αριθμούς αλλά κυρίως με τη γιορτή της μητέρας και το νόημά της.
Και αυτή την εβδομάδα συνεχίσαμε το πρόγραμμα για τη ζωή στην Αρχαία Ελλάδα με πολλές δράσεις και απαντήσαμε σε κάποια ακόμη ερωτήματά μας. Ολοκληρώσαμε τα πήλινα δημιουργήματά μας και είδαμε πως τα χρησιμοποιούσαν για αποθήκευση και συντήρηση των τροφίμων και σαν οικιακά σκεύη. Είδαμε πως στην αρχή (γεωμετρική εποχή) τα στολίζανε με γεωμετρικά σχήματα και αργότερα με παραστάσεις από την καθημερινή ζωή ή τους μύθους της εποχής. Διακρίναμε τα μελανόμορφα και τα ερυθρόμορφα αγγεία και το κάθε παιδί επέλεξε τι αγγείο θέλει να κάνει.
Πρώτα ταξιδέψαμε βέβαια πίσω στο χρόνο!
Μετά τη συζήτηση για τις διακοπές του Πάσχα : για το πώς περάσαμε , που πήγαμε και πώς νιώσαμε, τι μας έλειψε από το σχολείο και ένα σωρό άλλα, μπήκαμε για τα καλά στο κλίμα συνεχίζοντας τις δράσεις για το πρόγραμμα ” η ζωή στην αρχαία Ελλάδα” . Συνέχεια