Ο ΣΕΠΤΕΜΒΡΗΣ ΜΑΣ ΑΠΟΧΑΙΡΕΤΑ

    Πέρασε κιόλας ο πρώτος μήνας , ο Σεπτέμβρης, ο μήνας της προσαρμογής των παιδιών μας στο νέο σχολικό περιβάλλον. Βασικός στοχος μας να γνωριστούμε μεταξύ μας, να γνωρίσουν το χώρο και να μάθουν τους κανόνες συμπεριφοράς σε κάθε χώρο και περίσταση. Αργά, μεθοδικά με την επανάληψη μητέρα κάθε μάθησης μα πάνω απ΄όλα με παιχνίδι δουλέψαμε αυτές τις πρώτες μέρες.

   Δανειζόμαστε το όμορφο γράμμα των συναδέλφων που βρήκαμε στο διαδίκτυο  – που μας εκφράζει κι εμάς- για το νηπιαγωγείο, πώς μαθαίνουν και τι τα παιδιά μας:

 

   Mε συζήτηση , παιχνίδια και δημιουργικότητα ξεκίνησε το ταξίδι μας στα πρωινά και στο ολοήμερο τμήμα. Διαβάσαμε παραμύθια και ιστορίες για την προσαρμογή στο σχολείο και την ανάγκη να τηρούνται κανόνες και να έχουμε θετική συμπεριφορά.

    Με παιχνίδια και προσομοιώσεις καβγάδων (συνήθως για το μοίρασμα ή τη συνεργασία μιας ομάδας) αποφασίσαμε πως η συνεργασία και η φιλία είνια το πιο σημαντικό για να περνάμε καλά, μάθαμε να χρησιμοποιούμε τα γλυκά λογάκια: σ’ αγαπώ, ευχαριστώ, παρακαλώ,συγνώμη, θα ήθελα… θα μπορούσες ..κλπ και να αποφεύγουμε τα πικρά :δε σ΄έχω φίλη /φίλο, είσαι…χαζός… σε μισώ κλπ.

 

Παίξαμε πάρα πολύ στην υπέροχη αυλή μας αλλά και στις γωνιές παιχνιδιού στην τάξη, δουλέψαμε ζευγαράκια αλλά και μικρές ομάδες.

Κάναμε την πρώτη άσκηση σεισμού για να είμαστε προετοιμασμένοι και ας μη χρειαστεί ποτέ.

Εκφράσαμε τα συναισθήματα μας για το νέο σχολείο , για τους καινούριους φίλους , για τη μέρα μας στο σχολείο.

   

Παρουσιάσαμε τον εαυτό μας στην ομάδα και παίξαμε με το όνομά μας .

Αναγνωρίσαμε τα βασικά χρώματα  και αυτά που προκύπτουν με ανάμειξή τους.

 

Παιχνίδια ενδυνάμωσης της ομάδας

 

Ο Σεπτέμβρης είναι αγόρι ποιήμα- εικονογράφηση, δραματοποίηση

   Να πώς φανταστήκαμε τον Σεπτέμβρη

“Τα παιδιά του φθινοπώρου”

 

Το παζλ της ομάδας του ολοήμερου  “Οι Σούπερ ήρωες” : Είμαστε τόσο διαφορετικοί μα όλοι μαζί ενωμένοι για να πετύχουμε πολλά!

Υπογράφουμε με το αποτύπωμά μας τα ΟΧΙ και τα ΝΑΙ της ομάδας μας.

ΚΑΛΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ !

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Ο αγιασμός  για τη νέα σχολική χρονιά θα πραγματοποιηθεί στο νηπιαγωγείο μας την Τρίτη 11 Σεπτεμβρίου 2018 και ώρα 11πμ.

Θα ακολουθήσει σύντομη ενημερωτική συνάντηση. Καλή σχολική χρονιά για όλους με υγεία και δημιουργικότητα.

Ακολουθούν χρήσιμες οδηγίες για το ξεκίνημα της χρονιάς.

Τι πρέπει να ξέρω για το νηπιαγωγείο: (κάνε κλικ )

νηπιαγωγειο

 

Εκδρομή με θέμα το “Δάσος”

    Στα πλαίσια του περιβαλλοντικού μας   προγράμματος “SOS, η γη μας κινδυνεύει  επισκεφθήκαμε τον  εκπαιδευτικό χώρο Ο Κόσμος της 7ης τέχνης, όπου παρακολουθήσαμε ταινία οικολογικού περιεχομένου και μετά ακολούθησαν δράσεις και παιχνίδια στο δάσος.

 Φτάσαμε στον χώρο “της 7ης Τέχνης”

Η παράσταση ξεκινά!

 

Συνέχεια

Η γη μας κινδυνεύει (μέρος 1ο)

  Ξεκινήσαμε τον Απρίλη παράλληλα να δουλεύουμε και το περιβαλλοντικό μας πρόγραμμα  “SOS, η γη μας κινδυνεύει” και θα σας παρουσιάσουμε το 1ο μέρος των δράσεών μας “Για να μη γίνει η γη μια τεράστια χωματερή : μείωση, επαναχρησιμοποίηση  και ανακύκλωση !”

Συνέχεια

Πασχαλιά – Πασχαλιά με τα κόκκινα τ΄αυγά

    Ήρθε κιόλας το Πάσχα και είχαμε τόσα πολλά να πούμε σε μια μόλις εβδομάδα. Φυσικά ξεκινήσαμε τη συζήτησή μας με την ερώτηση “Τι είναι το Πάσχα και τι ξέρετε γι’ αυτό”.  Τα παιδιά έδωσαν απαντήσεις σχετικές με τα βιώματά τους (κόκκινα αυγά, λαμπάδα της νονάς και δώρα ) .’ Ετσι μιλήσαμε για την εβδομάδα των Παθών , τη Σταύρωση και την Ανάσταση μέσα από πίνακες ζωγραφικής, εικόνες – αγιογραφίες καθώς και βιβλία.

 

Συνέχεια

25η Μαρτίου 1821

     Γνωρίσαμε ιστορικά γεγονότα, θρύλους και παραδόσεις  της περιόδου της Τουρκοκρατίας  και της επανάστασης του ΄21. Διαβάσαμε βιβλία, είδαμε βίντεο, ψάξαμε πληροφορίες για τους ήρωες, τραγουδήσαμε και χορέψαμε, ζωγραφίσαμε, κάναμε κατασκευές και δραματοποιήσαμε ιστορικές σκηνές, θρύλους και γεγονότα.

Συνέχεια

ΚΑΛΩΣ ΜΑΣ ΗΡΘΕΣ ΜΑΡΤΗ

   Πλούσιο  σε δράσεις δεκαήμερο με χελιδονίσματα και καλωσόρισμα του Μάρτη, φύτεμα λουλουδιών σε παρτέρια και γλάστρες αλλά κι ενός μικρού λαχανόκηπου στην αυλή μας. Μας επισκέφτηκε και η θεατρική ομάδα “Το χωνί και το μελώνι” με το πρόγραμμά της ” Το ψωμί-ψωμάκι” . Περάσαμε τέλεια.

Καλώς μας ήρθες Ανοιξιάτη!!!

Συνέχεια

Φλεβάρης Κουτσοφλέβαρος

Καλωσορίσαμε τον Φλεβάρη, μάθαμε από που πήρε το όνομά του αλλά και τα ονόματα που του δίνουν σε διάφορες περιοχές  (λαϊκή παράδοση), όπως και τον λαϊκό μύθο γιατί είναι κουτσός.

Συνέχεια

“Του Γενάρη το φεγγάρι λάμπει σα μαργαριτάρι”

Καλώς ήρθες 2018! Καλωσορίσαμε τον Γενάρη αλλά και τη νέα χρονιά, με ευχές, παροιμίες και κοπή βασιλόπιτας φυσικά.

Συνέχεια

Καλώς τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά!

   Σε ρυθμούς γιορτινούς κύλησαν οι μέρες μέχρι τη Χριστουγεννιάτικη γιορτή μας που ετοίμασαν τα παιδιά με κέφι και κόπο.

     Επισκέφθηκε το νηπιαγωγείο μας  το  “Κουκλοθέατρο της ΧΑΝΘ” και παρακολουθήσαμε την παράσταση  “Το ποντικάκι που ήθελε να αγγίξει ένα αστεράκι”. Τα παιδιά το διασκέδασαν.

Συνέχεια

Ο χρόνος κυλά και ποτέ δε σταματά!

    Το πρώτο δεκαπενθήμερο του Δεκέμβρη με αφορμή και τη θεατρική παράσταση που παρακολουθήσαμε από το Θέατρο του Μικρού Βορρά ” Η κυρά Καλή και οι 12 μήνες” ασχοληθήκαμε με τις έννοιες του χρόνου (εποχές-μήνες- εβδομάδα- μέρα/νύχτα) καθώς και με την ενότητα των φυσικών επιστημών “Φως”.

Συνέχεια

ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ

  Προσεγγίσαμε τα ιστορικά γεγονότα της περιόδου 1967-1973  έτσι ώστε τα παιδιά να κατανοήσουν στο βαθμό που μπορούν τις δύσκολες (γιατί είναι αφηρημένες) για αυτή την ηλικία έννοιες της δικτατορίας/δημοκρατίας, της ελευθερίας, της αντίστασης κλπ.

   Είδαμε πολλά βίντεο και φωτογραφίες με τα γεγονότα της εποχής, τραγουδήσαμε τα τραγούδια του Αγώνα , γνωρίσαμε τον Λοίζο και τον Μίκη Θεοδωράκη, διαβάσαμε παιδικά βιβλία σχετικά. Διαβάσαμε την “Κυρία Δημοκρατία”, το αγαπημένο  “Στο δάσος” της Ζαραμπούκα, τη “Σοφή Ελιά” και φυσικά την αγαπημένη μας “Τενεκεδούπολη” της  Φακίνου.      Προσεγγίσαμε τα συναισθήματα και τα βιώματα των ανθρώπων αυτής της σκοτεινής εποχής μέσα από τα έργα του μεγάλου μας χαράκτη του Τάσου.

 Τα παιδιά ζωγράφισαν , τραγούδησαν, έγραψαν τα συνθήματα της εποχής και δραματοποίησαν τα γεγονότα του Πολυτεχνείου.

DSC05962DSC05963DSC05973 DSC05972 DSC05961DSC05969DSC05966

DSC05950DSC05951DSC05955DSC05952

 Ακολούθησε  μια προεκλογική καμπάνια και εκλογική διαδικασία για τους εκπροσώπους της τάξης μας. Τα παιδιά γνώρισαν τη διαδικασία και εκφράστηκαν με διάφορους τρόπους .

DSC05957 DSC05958 DSC05964 DSC05975 DSC05977 DSC05999 DSC06000 DSC06001 DSC06002 DSC06004 DSC06006 DSC06010 DSC06012 DSC06013 DSC06015 DSC06017

  DSC06023

DSC06020

DSC06027 DSC06028 DSC06035 DSC06036 DSC06039 DSC06040  DSC06030 DSC06033   DSC06041 DSC06042 DSC06045 DSC06046 DSC06047 DSC06048 DSC06049 DSC06050 DSC06051 DSC06055 DSC06061 DSC06064

DSC06062

   Στη γιορτή  παίξαμε στα παιδιά κουκλοθέατρο την αγαπημένη “Τενεκεδούπολη”, τραγουδήσαμε και αποτίσαμε φόρο τιμής σ΄αυτούς που αγωνίστηκαν για να πέσει η δικτατορία .