Ευχόμαστε ολόψυχα σε όλους μια ευτυχισμένη, χαρούμενη και δημιουργική χρονιά, με υγεία φυσικά και θετική σκέψη.
Η 11η του Γενάρη του 2021 ήταν μέρα χαράς γιατί ξαναβρεθήκαμε όλοι μαζί, παιδιά και εκπαιδευτικοί, ύστερα από δυο μήνες στο φυσικό μας χώρο που τόσο αγαπάμε στο σχολειό μας. Παίξαμε, γελάσαμε , είπαμε τα νέα μας και ξαναβρήκαμε το ρυθμό μας. Όλα κύλησαν όμορφα , δημιουργικά και με πιστή εφαρμογή από όλους των κανόνων υγιεινής και προφύλαξης ώστε το σχολειό μας να παραμείνει ανοιχτό. Τα παιδιά ομόφωνα δήλωσαν όχι μόνο τη χαρά τους που βρέθηκαν ξανά στο νηπιαγωγείο αλλά και πόσο τους έλειψε .
Καλωσορίσαμε λοιπόν το 2021 με μια ευχή ο καθένας
Το λαϊκό παραμύθι της κυρά Καλής με τους 12 μήνες μας βοήθησε να συζητήσουμε για τις εποχές και τους μήνες και φυσικά να δηλώσουμε την προτίμησή μας σε κάποια εποχή ή μήνα, όπως πάντα αιτιολογημένα.
Εδώ θα ακούσετε το παραμύθι:Η κυρά Καλή και οι 12 μήνες
Καλωσορίσαμε και τον Γενάρη μαθαίνοντας από που πήρε το όνομά του , το Ρωμαίο Θεό Ιανό, τον διπρόσωπο θεό που κοιτά μπροστά αλλά και πίσω . Είδαμε πως είναι ο 1ος μήνας του χρόνου αλλά ο 2ος του χειμώνα. Μάθαμε την παροιμία ” Του Γενάρη το φεγγάρι λάμπει σα μαργαριτάρι. Kαι ιδού οι κατασκευές μας.
Η παροιμία μας οδήγησε τελικά στην εξερεύνηση του φεγγαριού. Γιατί το φεγγάρι λάμπει σα μαργαριτάρι το Γενάρη; Κάθε μέρα; Τι εμπειρίες έχουμε; Η συζήτηση άναψε και το ενδιαφέρον μεγάλο. Αφού λοιπόν διαβάσαμε τον Φεγγαροσκεπαστή ,υπέροχη ιστορία για τη δύναμη της αλληλοβοήθειας, της φιλίας και της συνεργασίας, και είδαμε μια παραμυθένια εκδοχή των φάσεων της σελήνης το λόγο είχε πια η επιστήμη για να μας δώσει απαντήσεις.
Μπορείτε να ακούσετε εδώ το παραμύθι πατώντας στον τίτλο
και στα δύο βίντεο που ακολουθούν εδώ την επιστημονική εξήγηση για τις φάσεις της σελήνης
Μας δόθηκε η ευκαιρία να μιλήσουμε και για το φαινόμενο της εναλλαγής της μέρας με τις νύχτας για να θυμηθούμε όσα είπαμε στα τηλε-μαθήματα για αυτό το φαινόμενο.
Τα έργα των παιδιών αφού συζητήσαμε, παρακολουθήσαμε τα βίντεο, δραματοποιήσαμε τις κινήσεις των ουράνιων σωμάτων.
Οι ιδέες μας για να βοηθήσουμε τον Φεγγαροσκεπαστή
Δε θα μπορούσε βέβαια να λείπει η ποίηση από την ενασχόλησή μας με τη σελήνη αφού αποτελεί τη μούσα των ποιητών . Εμείς βέβαια θελήσαμε να τη δούμε όπως η Θ.Χορτιάτη σα γλειφιτζούρι που το πιπιλάμε και λιώνει μα ποτέ του δεν τελειώνει κι όλο ξαναμεγαλώνει…
Ακούσαμε πολλά τραγούδια που έχουν γραφτεί για το φεγγάρι αλλά μας ξετρέλανε αυτό που τραγουδά η Ελευθερία Αρβανιτάκη και δε σταματήσαμε να το τραγουδάμε και να χορεύουμε!!! Ακούστε το
Έπεται η συνέχεια από Δευτέρα. Καλό Σαββατοκύριακο!!!










































































































































































































































































































