images

Καλή Χρονιά! Η πρώτη εβδομάδα του 2021 στο σχολείο!!!

Ευχόμαστε ολόψυχα σε όλους μια ευτυχισμένη, χαρούμενη και δημιουργική χρονιά, με υγεία φυσικά και θετική σκέψη.

  Η 11η του Γενάρη του 2021 ήταν μέρα χαράς γιατί ξαναβρεθήκαμε όλοι μαζί, παιδιά και εκπαιδευτικοί, ύστερα από δυο μήνες στο φυσικό μας χώρο που τόσο αγαπάμε στο σχολειό μας. Παίξαμε, γελάσαμε , είπαμε τα νέα μας  και ξαναβρήκαμε το ρυθμό μας. Όλα κύλησαν όμορφα , δημιουργικά και με πιστή εφαρμογή από όλους των κανόνων υγιεινής και προφύλαξης ώστε το σχολειό μας να παραμείνει ανοιχτό. Τα παιδιά ομόφωνα δήλωσαν όχι  μόνο τη χαρά τους που βρέθηκαν ξανά  στο νηπιαγωγείο αλλά και πόσο τους έλειψε .

 Καλωσορίσαμε λοιπόν το 2021 με μια ευχή ο καθένας

Το λαϊκό παραμύθι της κυρά Καλής με τους 12 μήνες μας βοήθησε να συζητήσουμε για τις εποχές και τους μήνες και φυσικά να δηλώσουμε την προτίμησή μας σε κάποια εποχή ή μήνα, όπως πάντα αιτιολογημένα.

Εδώ θα ακούσετε το παραμύθι:Η κυρά Καλή και οι 12 μήνες

Η κυρά Καλή και οι  12 μήνες

Καλωσορίσαμε και τον Γενάρη μαθαίνοντας από που πήρε το όνομά του , το Ρωμαίο Θεό Ιανό, τον διπρόσωπο θεό που κοιτά μπροστά αλλά και πίσω . Είδαμε πως είναι ο 1ος μήνας του χρόνου αλλά ο 2ος του χειμώνα. Μάθαμε την παροιμία ” Του Γενάρη το φεγγάρι λάμπει σα μαργαριτάρι. Kαι ιδού οι κατασκευές μας.

    Η παροιμία μας οδήγησε τελικά στην εξερεύνηση του φεγγαριού. Γιατί το φεγγάρι λάμπει σα μαργαριτάρι το Γενάρη; Κάθε μέρα; Τι εμπειρίες έχουμε; Η συζήτηση άναψε και το ενδιαφέρον μεγάλο. Αφού λοιπόν διαβάσαμε τον Φεγγαροσκεπαστή ,υπέροχη ιστορία για τη δύναμη της αλληλοβοήθειας, της φιλίας και της συνεργασίας, και είδαμε μια παραμυθένια εκδοχή των φάσεων της σελήνης το λόγο είχε πια η επιστήμη για να μας δώσει απαντήσεις.

Μπορείτε να ακούσετε εδώ το παραμύθι  πατώντας στον τίτλο

  O ΦΕΓΓΑΡΟΣΚΕΠΑΣΤΗΣ

και  στα δύο βίντεο που ακολουθούν εδώ την επιστημονική εξήγηση για τις φάσεις της σελήνης

https://video.link/w/cXlHb

Η σελήνη εκπαιδευτικό βίντεο

   Μας δόθηκε η ευκαιρία να μιλήσουμε και για το φαινόμενο της εναλλαγής της μέρας με τις νύχτας για να θυμηθούμε όσα είπαμε στα τηλε-μαθήματα για αυτό το φαινόμενο.

Τα έργα των παιδιών αφού συζητήσαμε, παρακολουθήσαμε τα βίντεο, δραματοποιήσαμε τις κινήσεις των ουράνιων σωμάτων.

Οι ιδέες μας για να βοηθήσουμε τον Φεγγαροσκεπαστή

Δε θα μπορούσε βέβαια να λείπει η ποίηση από την ενασχόλησή μας με τη σελήνη αφού αποτελεί  τη μούσα  των ποιητών . Εμείς βέβαια θελήσαμε να τη δούμε όπως η Θ.Χορτιάτη σα γλειφιτζούρι που το πιπιλάμε και λιώνει μα ποτέ του δεν τελειώνει κι όλο ξαναμεγαλώνει…

Ακούσαμε πολλά τραγούδια που έχουν γραφτεί για το φεγγάρι αλλά μας ξετρέλανε αυτό που τραγουδά η Ελευθερία Αρβανιτάκη και δε σταματήσαμε να το τραγουδάμε και να χορεύουμε!!! Ακούστε το

Όταν το φεγγάρι….

Έπεται η συνέχεια από Δευτέρα. Καλό Σαββατοκύριακο!!!

 

Τα Χριστούγεννα διαβάζουμε, διασκεδάζουμε και δημιουργούμε!

  Στην ψηφιακή αυτή “βιβλιοθήκη” θα βρείτε ιστορίες που διαβάσαμε και ιστορίες για να διαβάσετε, τραγούδια, παιχνίδια γνώσεων και διασκέδασης , ταινίες για να δείτε και οδηγίες για κατασκευές. Περνάμε δημιουργικά τις μέρες μας, διασκεδάζουμε και μαθαίνουμε. Μπορείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας από τα βιβλία ή τις ταινίες ή ότι άλλο κάνετε τις μέρες των διακοπών ανεβάζοντας φωτογραφίες στη στήλη που θα δημιουργηθεί με τίτλο τα έργα μας.

Μετάβαση στο padlet.com

Πατήστε πάνω στην έγχρωμη διεύθυνση του padlet για να το δείτε ολόκληρο.

Χριστούγεννα!!!

Χριστουγεννιάτικα δέντρα αλλιώς από το Πρωινό 2 πατήστε να τα θαυμάσετε εδώ   Χριστουγεννιάτικα δέντρα ….αλλιώς!

Το δικό μας Χριστουγεννιάτικο παραμύθι από το Πρωινό 1

πατήστε για να το διαβάσετε εδώ  Το παραμύθι μας

     Αρχίσαμε την αντίστροφη μέτρηση για τα Χριστούγεννα και χίλιες δυο δράσεις . Στην αφίσα θα βρίσκετε πολλά και ενδιαφέροντα σχετικά με τις γιορτές. Μην περιμένετε ξεκινήστε! Πατήστε πάνω στην εικόνα και …..πάμε!

 

Εδώ θα αναρτηθούν όλα τα Χριστουγεννιάτικα έργα μας που άρχισαν να φτάνουν ….. Πατήστε στον τίτλο για να τα θαυμάσετε μαζί μας!!!!

Συνέχεια

΄Ηρθε ο Χειμώνας παιδιά…

Καλωσορίσαμε το χειμώνα με τραγούδια παραμύθια , συζήτηση και ζωγραφιές.

Για να θυμηθούμε τι είπαμε για το χειμώνα αυτή την εβδομάδα με ένα ωραίο βιντεάκι.Πατήστε πάνω στη λέξη χειμώνας για να το δείτε:

Χειμώνας

Πατήστε πάνω στα σύμβολα στη διαδραστική μας αφίσα και θα δείτε, θα ακούσετε, θα παίξετε και θα θυμηθείτε πολλά από όσα είπαμε και κάναμε.

  Ακολουθούν τα έργα και οι εργασίες των παιδιών  που έρχονται συνέχεια…

Συνέχεια

Χειμερία νάρκη ! Καλώς ήρθες χειμώνα

Αποχαιρετώντας τον Νοέμβρη και το φθινόπωρο βαρύς φαίνεται να μπήκε ο χειμώνας. Τα ζωάκια που ετοίμασαν τις φωλιές τους έπεσαν για ύπνο.

 

Στο αφισάκι θα μάθετε , θα παίξετε και θα τσεκάρετε τις γνώσεις σας και όλα όσα είπαμε για τα ζωάκια που κοιμούνται το χειμώνα.

Σε λίγο καταφτάνουν τα έργα σας  για τη χειμερία νάρκη και εδώ και θα τα θαυμάσουμε όλοι μαζί.

Το ζωάκι που θα ήθελα να ήμουν και γιατί;

 

Μετά το παραμύθι Άουτς βάζω όλα όσα καρφώθηκαν στην πλάτη του σκαντζόχοιρου με τη σειρά που τα ακούω. Από τη Μυρτώ και την Καλλινώ.

 

Εμπνευσμένο από το παραμύθι Άουτς από την Αναστασία,τον Λουκά και τον Γιώργο Μάλλη

Έφτασαν και οι σχηματο/αρκούδες μας με το όμορφο Αα!!! Η κυκλική αρκούδα, η τριγωνική , η τετράγωνη και η παραλληλόγραμμη. Ποια διαλέγει ο καθένας για να ζωγραφίσει;

Ο Νίκος φτιάχνει Αλατοζύμη με αλεύρι και αλάτι και το μοιράζεται μαζί μας.

Ο Γιώργος μας έστειλε και την κατασκευή που φτιάξαμε χτες online στο ψηφιακό μας… μάθημα.΄Οπως και η Μυρτούλα.

Οι επόμενες εργασίες για τον Χειμώνα που καλωσορίσαμε θα αναρτηθούν στο επόμενο άρθρο.

Πολλά φιλιά

 

 

 

ΜΕ ΤΗ ΜΗΛΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΛΙΑ ΣΤΟ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ ΛΕΜΕ ΓΕΙΑ!

  Πολλές δράσεις για την μηλιά και τα μήλα αλλά και την ελιά πραγματοποιήσαμε εξ΄αποστάσεως. Μπορείτε στη διαδραστική αφίσα  “Μίλα μου για μήλα”  που ακολουθεί  να ακούσετε και να δείτε παραμύθια, τραγούδια, να παίξετε παιχνίδια μαθηματικών και γλώσσας και άλλα πολλά.

Άσκηση : Διάβασε εδώ και βάλε στη σειρά πρώτα, ύστερα, μετά  ποια φρούτα άκουσες και μετά πες τι έτρωγε και τι έκανε ο Ρωμύλος “Όταν έτρωγε… έκανε…”  αστείο ποιήμα – βάζω στη σειρά ότι ακούω

Διάβασε το πιο όμορφο παραμύθι για τη φιλία και την ανιδιοτελή αγάπη:

Το δέντρο που έδινε

Μπορείς να δεις εδώ πώς είναι η ζωή στο διάστημα όπου δεν υπάρχει η βαρύτητα που υπάρχει στη γη

που ο Νεύτωνας την ανακάλυψε κάπως έτσι:

Ήδη έφτασαν πολλά έργα και εργασίες των παιδιών. Μπράβο παιδιά!!!!!

 

Ο κύκλος ζωής της μηλιάς και η μηλιά  στις 4 εποχές

 

Νόστιμα μηλαράκια κολάζ

Τα μηλο-μοτίβα μας

Το Μ,μ του μήλου  από την Αναστασία,τα ελαιοπιτάκια του Σπύρου και του Χάρη  που.. . μοσχοβόλησαν και τα σποράκια της Ραφαέλας που τα φρόντισε και μεγάλωσαν!!

  

Mετά τον ελαιώνα του Χάρη έφτασε και αυτός του Άγγελου

Τα φυτά της Ραφαέλας μας

Μόλις έφτασαν και τα όμορφα  Μ,μ από τα μήλα του Νίκου , του Μιχάλη, του Νικόλα  και της Μυρτούλας και του Γιώργου μας.

Ο Σταύρος μας έστειλε τα όμορφα μήλα του

 

και το  “Δέντρο που έδινε” από τον Σταύρο.

Να και τα ελαιόψωμα του Άγγελου και οι ελαιώνες του Ραφαήλ και του Χρήστου της Ιωάννας, της Χριστίνας και της Φωτεινής , του Αντώνη και της Αναστασίας Σιαφάρα.

 

Τα παιδιά εμπνέονται από τα “Μήλα” του Σεζάν

Η Αναστασία μετρά τα φθινοπωρινά φρούτα και βάζει την ιστορία στη σειρά όπως κάναμε στο…μάθημά μας.

O  πίνακας του Σεζάν ενέπνευσε και άλλους φίλους μας που έστειλαν τις δημιουργίες τους

Είναι όλα υπέροχα!!Μπράβο παιδιά.

 

 

 

 

ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ

    Αυτές τις μέρες και μετά τις δύσκολες έννοιες, για τα παιδιά αυτής της ηλικίας, της Δημοκρατίας και της Ελευθερίας προσπαθήσαμε να συζητήσουμε κάτω από αρκετά αντίξοες συνθήκες και από απόσταση για τα δικαιώματα των παιδιών και τη Διεθνή Σύμβαση Δικαιωμάτων των παιδιών της UNICEF.

  Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Δικαιωμάτων του Παιδιού στις 20 Νοεμβρίου ξεκινήσαμε αυτό το ταξίδι.  Σήμερα Δευτέρα μπορείτε να δείτε τα έργα των παιδιών που έφτασαν το Σαββατοκύριακο. Τα παιδιά ζωγραφίζουν τα Δικαιώματά τους και μαθαίνουν να τα διεκδικούν για τον εαυτό τους αλλά και για όλα τα παιδιά του κόσμου όπως για την Ειρήνη της ιστορίας που είδαμε. Τα παιδιά χρειάζονται: παιχνίδι από τον Χάρη και τον Νικόλα, σπίτι  από τη Χριστίνα, τον Γιώργο Κομίνια και τον Σπύρο, φαγητό, πατάτες τηγανητές και ψωμί  από τον Νίκο, μια τούρτα από τη Φωτεινή, σχολείο από τον Ραφαήλ, ειρήνη από τη Μυρτώ,   δικαίωμα στη ζωή από την Αναστασία, αγάπη από τον Γιώργο Μάλλη.

Τμήμα 2: Ζωγράφισε ένα από τα δικαιώματα των παιδιών και  μια κατασκευή τα χεράκια μας  με  ένα δικαίωμα μέσα

    

Τμήμα 1  ” Παίρνω το Δ από τη λέξη Δικαιώματα και το μεταμορφώνω σε παιδάκι που μέσα του υπάρχει ζωγραφισμένο ένα δικαίωμα”

 

Με τα μαγικά τους μολύβια τα παιδιά, όπως η Μαλάλα της ιστορίας που ακούσαμε, ζωγράφισαν έναν κόσμο όπου όλα τα παιδιά θα είναι ευτυχισμένα

Το παιχνίδι είναι δικαίωμα για όλα τα παιδιά για κάποια όμως δεν είναι αυτονόητο:παιδική εργασία, παιδιά με αναπηρίες με αφορμή το βιντεάκι του μικρού Ίαν και εικόνες παιδιών που αναγκάζονται να δουλέψουν τα παιδιά ευαισθητοποιημένα από τη συζήτηση έστειλαν τις ζωγραφιές τους.

Υλικό που χρησιμοποιήσαμε:

  Εδώ θα διαβάσετε το παραμύθι “το μαγικό πανί” που διαβάσαμε την Πέμπτη για όλους όσους δεν το άκουσαν, δεν το είδαν ή τους άρεσε πολύ και θέλουν να το ξαναδιαβάσουν

Το μαγικό πανί

  Μπορείτε πατώντας τα εικονίδια στο παρακάτω διαδραστικό αφισάκι να δείτε βίντεο, εικόνες, τραγούδια αλλά και εκπαιδευτικά παιχνίδια στη θέση φύλλων εργασίας που θα χρησιμοποιούσαμε αν ήμασταν στην τάξη. Μπορείτε να μεγαλώσετε την οθόνη για να βλέπετε καλύτερα.

Δες  εδώ εικονογραφημένα τα δικαιώματα του παιδιού από τον Συνήγορο του πολίτη


Λήψη αρχείου

Το μελοποιημένο ποιήμα

“Πού είναι πιο καλά;” Ποιήμα του Βασίλη Ρώτα που μελοποίησε  ο Μίκης Θεοδωράκης


Λήψη αρχείου

Η διαδραστική αφίσα

Μπορούμε τώρα να απαντήσουμε στο κουίζ των Δικαιωμάτων;

Μέσα από υπέροχα έργα τέχνης με θέμα το παιδί  μπορούμε να κάνουμε αυτό το κουίζ  και να δούμε τι μάθαμε!!


Λήψη αρχείου

Περιμένουμε τα έργα σας , ήδη έφτασαν μερικά  αλλά περιμένουμε όλων των παιδιών, για να τα αναρτήσουμε και να τα μοιραστούμε όλοι μαζί. Τα λέμε τη Δευτέρα.

Καλό Σαββατοκύριακο

 

Πρώτη μέρα τηλεκπαίδευσης!

     Το πρώτο ψηφιακό μάθημα δυστυχώς , παρ΄όλη την ανυπομονησία, την προετοιμασία και την περιέργεια όλων μας για το πώς θα κυλήσει μας άφησε όλους με μια πικρή γεύση και αρκετά ταλαιπωρημένους λόγω των μεγάλων προβλημάτων στη σύνδεση, στον ήχο .Οι περισσότεροι δεν μπόρεσαν καν να μπουν στις ψηφιακές τάξεις και όσοι μπήκαν βγήκαν άθελά τους πολλές φορές εξαιτίας διακοπής της σύνδεσης. Αύριο όμως ξημερώνει μια άλλη μέρα και ελπίζουμε σε κάτι καλύτερο.

  Σε συνέχεια της ενασχόλησής μας με τη θεματική ενότητα “του Πολυτεχνείου” μοιραζόμαστε δραστηριότητες  από εδώ για όλα τα παιδιά που δεν μπόρεσαν να συμμετέχουν στο μάθημα.

Πατήστε πάνω στα χρωματιστά εικονίδια εικονίδια για να διαβάσεις και να παίξεις παιχνίδια.Μπορείς να ακούσεις και το αγαπημένο μας τραγούδι.

Κάποια παιδιά ήδη έστειλαν ζωγραφιές Όλοι ψηφίζουν τον κύριο Δήμο για δήμαρχο όπως φαίνεται, ο Άγγελος, ο Γιώργος Μάλλης, ο Λουκάς μας

Η Φαίη και η Ξένη ψηφίζουν  τον κύριο Δήμο και όχι τον κύριο Τυράννη.Η Αναστασία Μπαλτά ψηφίζει τον κύριο Δήμο.Και ο  Σταύρος ψηφίζει τον κύριο Δήμο

      

17 Νοέμβρη σήμερα

  Κάτω από φυσιολογικές συνθήκες σήμερα θα τιμούσαμε την επέτειο της εξέγερσης του Πολυτεχνείου. Συνήθως παίζαμε την Τενεκεδούπολη της Ευγενίας Φακίνου  και εδώ μπορείτε να παρακολουθήσετε μαία ψηφιακή διασκευή του παραμυθιού “Ντενεκεδούπολη” της Ευγενίας Φακίνου και μουσική Γιάννη Μαρκόπουλου, από τους μαθητές της Β’2 τάξης του 19ου Δημοτικού Σχολείου Χανίων. Στα πλαίσια της επετείου της 17 Νοέμβρη, οι μαθητές έφτιαξαν τα τενεκεδάκια τους και μας είπαν όλα όσα συνέβησαν σ’ αυτήν την παράξενη πολιτεία

Τα λέμε αύριο στην ψηφιακή μας τάξη.

Ψηφιακή βιβλιοθήκη Νο 1

Πήραμε και την ζωγραφιά της Αρσινόης για την  “Τελεία”. Τι  όμορφη που είναι!

Tρίτη 17 Νοέμβρη 2020

Η τελεία της Φωτεινούλας και της Αναστασίας που ήταν τόοοοσο μεγάλες στη φωτογραφία και δεν μπορούσαμε να τις δούμε.

Η όμορφη τελεία του Ραφαήλ

Νέες τελείες , υπέροχα έργα των παιδιών έφτασαν σήμερα!

Δευτέρα 16/11/2020

Τέλεια!! Μπράβο Νικόλα, Ραφαέλα, Μιχάλη και Γιώργο.

Έστειλε και η Φωτεινούλα μας αλλά δυστυχώς δεν ανοίγει το αρχείο για να την ανεβάσουμε εδώ. ΜΠΡΑΒΟ σε όλα τα παιδιά.

Κυριακή 15-11-2020

     Κυριακή βράδυ και μες στο Σαββατοκύριακο τα πρώτα έργα των παιδιών μας έφτασαν για να τα μοιραστούμε όλοι μαζί και είναι υπέροχα. Μπράβο στην Αναστασία Μπαλτά και στην Αναστασία Σιαφάρα, τον Χάρη, τον Άγγελο και τον Γιώργο Κομίνια που φαίνεται ότι τους άρεσε πολύ το βιβλίο αυτό.

Περιμένουμε και άλλες.

   Παρασκευή 13-11-2020

   Ξεκινά σήμερα η ψηφιακή ανάγνωση βιβλίων που θα λειτουργήσει αντί για την δανειστική βιβλιοθήκη της τάξης που λόγω των έκτακτων συνθηκών δεν μπορούμε να λειτουργήσουμε. Οι νέοι κανόνες της βιβλιοθήκης έχουν ως εξής: Διαβάζουμε το Σαββατοκύριακο το επιλεγμένο από τις νηπιαγωγούς βιβλίο και κάνουμε αν θέλουμε την εργασία που θα μας ζητηθεί πάνω σε αυτό. Φωτογραφίζουμε την εργασία μας και τη στέλνουμε στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο του νηπιαγωγείου για να αναρτηθεί στο αντίστοιχο άρθρο.

Η ΤΕΛΕΙΑ / REYNOLDS H. PETER

Μπορείτε πατώντας στον τίτλο να απολαύσετε το υπέροχο βιβλίο  “Η τελεία”του Reter Reynolds  Η τελεία

 Αποστολή:   Μπορείτε να ζωγραφίσετε με τη δική σας τελεία; Είμαστε σίγουρες ότι θα κάνετε θαυμάσια έργα τέχνης. Ετοιμαστείτε βάλτε όμορφη μουσική και ξεκινήστε… Περιμένουμε με ανυπομονησία τα δικά σας έργα. Μην ξεχάσετε να βάλετε την υπογραφή σας.

Καλό Σαββατοκύριακο.

 

O Nοέμβρης είναι εδώ και εμείς όλοι παρόντες!

  

Η αρπαγή της Περσεφόνης και η εναλλαγή των εποχών. Παρακολουθήσαμε την ιστορία σε κινούμενα σχέδια και μία τοιχογραφία που απεικονίζει την αρπαγή. Τα παιδιά δημιούργησαν φθινοπωρινά έργα με πλαστελίνη μετά τον μύθο της αρπαγής της Περσεφόνης που εξηγούσε την εναλλαγή των εποχών στην αρχαία Ελλάδα. 

     Η μέρα της αποταμίευσης η τελευταία μέρα του Οκτώβρη δεν μπορούσε να περάσει ανεκμετάλλευτη εκπαιδευτικά από τη στιγμή που βασικός σκοπός του Νηπιαγωγείου είναι η καλλιέργεια στάσεων ζωής και αξιών στα παιδιά μας που ζουν σε μια υπερκαταναλωτική κοινωνία όπου κυριαρχεί το εφήμερο και λαμπερό, το κυνήγι της ικανοποίησης των “θέλω” μας που δεν τελειώνουν ποτέ.  Διαβάσαμε το βιβλίο “Αν κάθε μέρα” του Αντώνη Παπαθεοδούλου ακολούθησε συζήτηση και τα παιδιά αποτύπωσαν σε μια ζωγραφιά τις ιδέες τους και κατασκεύασαν κουμπαράδες χελωνίτσες.

        Όμως  “κύλησε το ποταμάκι...” και συνεχίσαμε να δημιουργούμε χρώματα, όπως το ροζ και το γκρι με αναμίξεις δραστηριότητα που λατρεύουν τα παιδιά.

 Πατήστε  στο σύνδεσμο για να απολαύσετε το τραγούδι που μάθαμε και μας άρεσε πολύ, τόσο ώστε δημιουργήσαμε ένα εικονογραφημένο βιβλίο το κάθε τμήμα. Κύλησε το ποταμάκι

Το Πρωινό τμήμα 1

Το Πρωινό τμήμα 2

Ο Ίκαρος και ο Δαίδαλος και το όνειρο του ανθρώπου να πετάξει. Οι κατασκευές μας για τη γιορτή της αεροπορίας .

 

Πώς όμως κόλλησαν τα φτερά τους και γιατί όταν ο Ίκαρος πήγε κοντά στον ήλιο έπεσαν και έπεσε και αυτός στη θάλασσα; Ώρα για ένα πείραμα.    Μπορείτε εδώ να παρακολουθήσετε το επεισόδιο για τις προσπάθειες των ανθρώπων να κατασκευάσουν κάτι που να πετά σαν τα πουλιά από την υπέροχη  εκπαιδευτική σειρά “Μια φορά και έναν καιρό ήταν η επιστήμη …”  που παρακολούθησαν τα παιδιά του Ολοήμερου καθώς συνεχίζουν τις δραστηριότητες του προγράμματος Αγωγής Υγείας που θα δουλέψουν φέτος με θέμα με την Κυκλοφοριακή Αγωγή. Οι δράσεις και τα έργα των παιδιών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα θα αποτελέσουν θέμα ειδικής ανάρτησης κατά την ολοκλήρωση του.

https://youtu.be/-6KdYGGdEcY

    Ακολούθησε η ενασχόλησή μας με τον μύθο του Θησέα και του Μινώταυρου με αφορμή την απορία των παιδιών  “τι απέγινε ο Μινώταυρος που ζούσε στο λαβύρινθο στο παλάτι της Κνωσού”; Ακούσαμε και είδαμε την ιστορία και  έτσι τα παιδιά έμαθαν για το τέλος του Μινώταυρου αλλά και το άδοξο τέλος του Αιγέα του βασιλιά της Αθήνας. Είδαμε αγγεία της εποχής, συζητήσαμε και τα παιδιά απεικόνισαν την ιστορία σε έναν αμφορέα με μεγάλη επιτυχία και δημιουργικότητα.

Να και ο λαβύρινθος μας που αφού τον  “περπατήσαμε με το δαχτυλάκι μας” για να βρούμε την έξοδο, ενώσαμε το κουβάρι της Αριάδνης για να το πιάσει ο Θησέας.

 Έπειτα …ήρθε η βροχή. Την τραγουδήσαμε, τη χορέψαμε και μάθαμε για τον κύκλο του νερού με τον Σταγονούλη σε εκπαιδευτικά βίντεο, αφίσες, βιβλία.

  Πειραματιστήκαμε με το νερό που βράζει, είδαμε την εξάτμιση , την συμπύκνωση, την υγροποίηση και πάλι από την αρχή.

   

Πάτα εδώ να δεις τρισδιάστατη απεικόνισή του: ο κύκλος του νερού

και εδώ να ακούσεις τη Στιγμούλα να σου εξηγεί :Η Στιγμούλα και ο κύκλος του νερού

  Επειδή όμως παρακολουθούμε και την επικαιρότητα μετά τον μεγάλο σεισμό στη Σάμο με μια άσκηση. Μετά τα παιδιά  και με καταγραφή από τα παιδιά ζωγράφισαν τι πρέπει να κάνουν και τι όχι κατά τη διάρκεια του σεισμού.

 

   Τα λέμε με την ψηφιακή μας βιβλιοθήκη την Παρασκευή.

Εν αναμονή του υπέροχου βιβλίου που διαλέξαμε για την πρώτη απόπειρα λειτουργίας της δανειστικής μας βιβλιοθήκης με τη μορφή που σας ενημερώσαμε με σχετικό email .

 

Autumn_on_the_Seine,_Argenteuil_by_Claude_Monet,_High_Museum_of_Art

Συνέχεια των δραστηριοτήτων του Οκτώβρη

  Καθώς τελείωσε και ο Οκτώβρης  μπορείτε να δείτε κάποια από … “τα έργα και τις ημέρες μας” αυτού του μήνα αφού μεσολάβησαν οι αναρτήσεις  για την ενασχόλησή μας με την 28η Οκτώβρη και η γιορτούλα μας.

    Το φθινόπωρο με τα μαγικά του χρώματα μας μάγεψε καθώς παρατηρήσαμε κάποιους πίνακες ζωγραφικής  και αποφασίσαμε να φέρουμε στην τάξη διάφορα φυσικά υλικά. Στα ολοήμερα τμήματα μάλιστα ξεκίνησε κυνήγι φθινοπωρινού θησαυρού με υπέροχα αποτελέσματα και πολλούς νικητές. Με τα φυσικά υλικά κάναμε διάφορες μαθηματικές δράσεις όπως σειροθετήσεις και ομαδοποιήσεις, συγκρίσεις μεγεθών κλπ.

Και εικαστικές ιδέες

Μυρίσαμε , αγγίξαμε, γευτήκαμε , παρατηρήσαμε… τους φθινοπωρινούς θησαυρούς της φύσης.

   Γνωρίσαμε τις φθινοπωρινές γεωργικές ασχολίες και τον κύκλο ζωής των φυτών. Φυτέψαμε τους σπόρους μας και θα καταγράψουμε στο βιβλίο του ο καθένας την πορεία του σπόρου του. Τραγουδήσαμε το αγαπημένο τραγούδι: “Ο γεωργός πάει στον αγρό” και ακούσαμε το υπέροχο λαϊκό παραμύθι Το πιο γλυκό ψωμί. Φυσικά αποφασίσαμε να φτιάξουμε το δικό μας γλυκό ψωμί και να το απολαύσουμε.

Μπορείτε να δείτε εδώ το παραμύθι “Το πιο γλυκό ψωμί” σε κινούμενα σχέδια. Πατήστε για να ξεκινήσει

  Τα τρακτέρ οργώνουν τα χωράφια, κολάζ των παιδιών

     Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Διατροφής τα παιδιά στο Ολοήμερο πρόγραμμα έστειλαν μήνυμα κατά της φτώχειας και της πείνας που μαστίζουν τον κόσμο μας.

     Με μια ατομική φθινοπωρινή φρουτοσαλάτα γιορτάσαμε την Παγκόσμια Ημέρα Διατροφής (16 Οκτωβρίου) και ήταν μια καλή ευκαιρία να δοκιμάσουμε ρόδι και κυδώνι εκτός από τα μήλα και τα αχλάδια που τα τρώμε όλοι.

Ο φθινοπωρινός αέρας σκόρπισε τα φύλλα/αρχικά του ονόματός μας. Με ψυχοκινητικό- μουσικό  παιχνίδι βρήκε ο καθένας τα δικά του και μετά τα κόλλησε στο φθινοπωρινό μας δεντράκι. Δέστε τι όμορφο που έγινε το Αρχικοφθινοπωρινό μας δέντρο!

Και ήρθε  ώρα να φυτέψουμε τα σποράκια μας. Τι χρειάζονται για να  μεγαλώσουν; Τι θα γίνει αν το φυτέψουμε και το βάλουμε στο σκοτάδι; Αν το κλείσουμε και δεν έχει αέρα; Αν το αφήσουμε χωρίς νερό; Ώρα για πειραματισμούς, υποθέσεις και συμπεράσματα για τους μικρούς μας ερευνητές.

 

Οι μικροί ερευνητές θα παρακολουθήσουν την εξέλιξη του φυτού στο σπίτι και θα καταγράψουν εδώ τι παρατηρούν.Τα στάδια ανάπτυξής του.

Καλό μήνα .

  Μακάρι και ο Νοέμβρης να κυλήσει τόσο δημιουργικά και χαρούμενα , με υγεία για όλους και απρόσκοπτη λειτουργία των σχολείων γιατί μόνο στο σχολικό περιβάλλον το ζωντανό, το αλληλεπιδραστικό και τόσο μαγικό μπορούν τα παιδιά να μάθουν, να υπάρχει εκπαιδευτική διαδικασία.

images

Ανταπόκριση από τη γιορτή για την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου

  Φέτος και η γιορτούλα μας ήταν διαφορετική. Δεν βρεθήκαμε όλοι μαζί. Κάθε τμήμα στην τάξη του για να παραμείνουμε ασφαλείς σύμφωνα με τις οδηγίες του υπουργείου. Έτσι ακούσαμε τα ποιηματάκια και χειροκροτήσαμε τις προσπάθειες των παιδιών, ξανασυζητήσαμε τι είναι αυτό που γιορτάζουμε: Tη γενναιότητα των προγόνων μας να αντισταθούν στους κατακτητές παρόλο που οι εχθροί ήταν πανίσχυροι

Kαι τι είναι αυτό που ευχόμαστε: ΕΙΡΗΝΗ για όλους τους λαούς, να ζούμε σαν αγαπημένοι γείτονες , όπως ο γίγαντας και ο νάνος στην αρχή του παραμυθιού της Γαλάτειας Σουρελή.

 Μπορείτε να δείτε το φωτογραφικό ρεπορτάζ

 

Χρόνια πολλά και ειρηνικά σε όλους!

 

28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940

   Οι φθινοπωρινές μας δράσεις εμπλουτίστηκαν με την ενασχόλησή μας με την επέτειο της 28ης Οκτώβρη 1940. Δημιουργήσαμε μια ιστοριογραμμή  και διαβάσαμε σχετικά βιβλία. Τραγουδήσαμε σχετικά τραγούδια, είδαμε φωτο-γραφίες της εποχής. Τα παιδιά εκφράστηκαν με πολλούς τρόπους – συζήτηση, εικαστικές δημιουργίες, δραματοποιήσεις κλπ.

Ο γίγαντας και ο νάνος, μια ιστορία της Γαλάτειας Σουρελη,  είναι μια όμορφη  αφόρμηση για να μιλήσουμε για την κήρυξη του πολέμου στις 28 Οκτώβρη 1940. Πατήστε πάνω στον τίτλο για να τον δείτε.

Ο γίγαντας και ο νάνος

Συνέχεια

zaozersky-vitali-autumn-thaw

Πρώτες βδομάδες του Οκτώβρη

  Καθώς περνούν οι μέρες και η προσαρμογή των παιδιών στο χώρο και στις ομάδες/τάξεις έχει πια επιτευχθεί τα παιδάκια μας είναι κάθε μέρα και πιο δημιουργικά, κάθε μέρα και πιο χαρούμενα.

  Καλωσορίσαμε τον 2ο μήνα του φθινοπώρου, συνεχίσαμε τους πειραματισμούς και τα παιχνίδια με τα χρώματα διαβάσαμε ποιήματα και παραμύθια. Συζητήσαμε δημιουργήσαμε , εκφράσαμε τις ιδέες μας με πολλούς τρόπους , λεκτικά, με το σώμα και κίνηση, με ζωγραφική, πλαστική, εικαστικές δημιουργίες, με τραγούδι και φυσικά παίξαμε μέσα και έξω από την τάξη.

  Μπορείτε να δείτε κάποια έργα μας με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα της Τρίτης Ηλικίας (1/10), την Παγκόσμια ημέρα των Ζώων , την ανακάλυψη των χρωμάτων με αναμίξεις 2 βασικών , το παιχνίδι με το αρχικό του ονόματός μας κλπ. Αποχαιρετίσαμε τον Σεπτέμβρη με το υπέροχο ποιήμα

“Ο Σεπτέμβρης είναι αγόρι”

Συνέχεια