ΔΙΕΘΝΗΣ ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ

Σπουδαία διάκριση του 4ου Νηπιαγωγείου Καρδίτσας

πρώτο βραβείο σε διεθνή διαγωνισμό

Το 4ο Νηπιαγωγείο στα πλαίσια των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων υλοποίησε τη φετινή χρονιά το πρόγραμμα: Κύπρος-Ελλάδα-Ομογένεια: Εκπαιδευτικές γέφυρες. Το πρόγραμμα απευθύνεται σε μαθητές Νηπιαγωγείων, Δημοτικών, Γυμνασίων, Λυκείων, της Ελλάδας της Κύπρου και της Ομογένειας, δημοσίων και ιδιωτικών σχολείων. Τελεί υπό την αιγίδα της Α.Ε. του προέδρου της Κυπριακής Δημοκρατίας και έχει ως βασική επιδίωξη να γνωρίσουν οι μαθητές την ιστορία της Κύπρου, την ανθρωπογεωγραφία της, το φυσικό περιβάλλον, τον πολιτισμό και τέλος το Κυπριακό πρόβλημα. Ακόμα στόχος του προγράμματος είναι η ενδυνάμωση, η συνεργασία και η επικοινωνία ανάμεσα σε όλες τις μαθητικές κοινότητες του Ελληνισμού. Στη φετινή χρονιά συμμετείχαν σχολεία από Ελλάδα Κύπρο, Ευρώπη, Αμερική, Αφρική και Αυστραλία. Οι καλλιτεχνικές δημιουργίες που κατατέθηκαν στο πρόγραμμα έφτασαν τις 2000 έργα!!!

Τα νήπια ασχολήθηκαν σε όλα τα γνωστικά αντικείμενα με το θέμα της Κύπρου(γλώσσα-μαθηματικά-περιβάλλον-εικαστικά) και με τη χρήση εργαλείων web2 προσέγγισαν τα αξιοθέατα, τα ιστορικά-θρησκευτικά και αρχαιολογικά μνημεία του νησιού. Προσεγγίσαμε τα γεγονότα του 74 μιλήσαμε για την εισβολή και κατοχή μέχρι σήμερα μεγάλου τμήματος της Κυπριακής Δημοκρατίας και τα συνδέσαμε με τα πρόσωπα του τόπου μας που έγιναν ήρωες τους πέντε πεσόντες και τους εφτά αγνοούμενους.

Στο τέλος του προγράμματος δημιουργήσαμε δύο έργα στις κατηγορίες σποτ και ταινία μικρού μήκους.

Δυο λόγια για το σποτ

Στο σποτ με τίτλο ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ αναδεικνύουμε τον καθένα ήρωα αγνοούμενο επιδεικνύοντας τη φωτογραφία του με το μέρος και την ημερομηνία που κατέστει αγνοούμενος. Η γλυκιά έκφραση κοιτάζοντας τη φωτογραφία μετατρέπεται σε θυμό για την προσμονή τόσων χρόνων δίχως μια είδηση για τα αγαπημένα πρόσωπα. Ακόμη αποτυπώνεται η επιθυμία για την επιτάχυνση των εργασιών της Διερευνητικής Επιτροπής Αγνοουμένων (ΔΕΑ) που ασχολείται με την αξιοποίηση πληροφοριών και προβαίνει σε ανασκαφές στην ελεύθερη και κατεχόμενη Κύπρο, σε μέρη που υποδεικνύονται από φορείς ή ιδιώτες ή στρατιωτικούς και όποια οστά αποκαλύπτονται γίνεται έλεγχος και ταυτοποίηση με τη μέθοδο DNA και αυτά που ταυτίζονται με τους συγγενείς τους αποδίδονται στις οικογένειες, για να γίνει η ταφή.

Η ΔΕΑ τελεί υπό τις οδηγίες και την εποπτεία του ΟΗΕ. Ο αρχικός κατάλογος των 1619 αγνοουμένων σήμερα ανέρχεται σε 800.

Η Π.Ε. Καρδίτσας έχει εφτά (7) αγνοούμενους . Η μουσική επένδυση του σποτ είναι το κράτησα τη ζωή μου του Μ. Θεοδωράκη από την ποιητική συλλογή Επιφάνεια του Γ. Σεφέρη, με τον Γρ. Μπιθικώτση.

Τους αγνοούμενους τιμούμε και πάντα θα τους καρτερούμε σαράντα πέντε χρόνια αρκετά

ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ

Δύο λόγια για ην ταινία Καρτερώντας

(ιστορικό πλαίσιο)

Στην Κύπρο σταθμεύει στρατιωτική δύναμη 900 ανδρών βάσει της συμφωνίας ανεξαρτησίας της Κυπριακής Δημοκρατίας. Η Ελλάδα ως εγγυήτρια χώρα στέλνει για πρώτη φορά την Ελληνική Δύναμη Κύπρου (ΕΛΔΥΚ) στο νησί και εγκαθίσταται στο στρατόπεδο δυτικά της Λευκωσίας στις 16-8-1960. Η θητεία των στρατιωτών στην ΕΛΔΥΚ διαρκεί ένα χρόνο. Από τότε ανά εξι μήνες γίνεται αντικατάσταση της μισής δύναμης όσων συμπληρώνουν τη θητεία τους με ισάριθμους νέους στρατιώτες . Έτσι έγινε και το καλοκαίρι του 74.

Στις 13 Ιουλίου το Αρματαγωγό Λέσβος αποπλέει από τις Κεχριές της Κορίνθου με 450 νέους που θα αντικαθιστούσαν ισάριθμους στρατιώτες που είχαν συμπληρώσει ένα χρόνο υπηρεσία στην Κύπρο και θα επέστρεφαν στην Ελλάδα για να απολυθούν. Μεταξύ των νέων στρατιωτών ήταν και ο Θωμάς Κουκούλης από τον Άγιο Θεόδωρο Καρδίτσας. Το αρματαγωγό ύστερα από παλινωδίες λόγω του πραξικοπήματος εναντίον του Μακαρίου στις 15 Ιουλίου, καταπλέει στο λιμάνι της Αμμοχώστου το πρωί της 19ης Ιουλίου. Μεταφέρονται στη Λευκωσία και τακτοποιούνται στο στρατόπεδο αργά το βράδυ. Με το πρώτο φως της μέρας το στρατόπεδο της ΕΛΔΥΚ γίνεται στόχος της Τουρκικής αεροπορίας που ανενόχλητη βομβαρδίζει καταστρέφοντας θαλάμους ,διοικητήριο μαγειρία κλπ. Η προνοητικότητα των αξιωματικών που έβγαλαν τους στρατιώτες από τους θαλάμους και τους διέσπειραν στα ορύγματα πριν φέξει, αποδείχτηκε σωτήρια γι αυτό και οι απώλειες ήταν μικρές . Μέσα σ αυτό τον ορυμαγδό η ΕΛΔΥΚ οργανώνει επίθεση στο αρχηγείο των αντιπάλων στο Κιόνελι, μια απόσταση 3- 4 χιλιομέτρων απ το στρατόπεδο της. Λόγω της φωτιάς που έβαλαν στα χόρτα και τα σπαρτά οι Τούρκοι, αλλά και του πυκνού καπνού από τις βόμβες ναπάλμ, επιστρέφουν στο στρατόπεδο, αναδιοργανώνονται και εξαπολύουν νέα επίθεση τη νύχτα. Από το βράδυ εκείνο που η ΕΛΔΥΚ έφτασε στις παρυφές του Κιόνελι και αναγκάσθηκε να επιστρέψει στο στρατόπεδο πριν από το πρώτο φως της μέρας καθότι η Τουρκική αεροπορία θα άρχιζε και πάλι τους βομβαρδισμούς, ο Θωμάς Κουκούλης δεν επέστρεψε στην μονάδα του, δεν καταγράφηκε ως αιχμάλωτος, δεν παραδόθηκε η σωρός για να γίνει ταφή. Κατέστη Αγνοούμενος.

Στο αρματαγωγό Λέσβος στις 19 Ιουλίου το απόγευμα επιβιβάσθηκαν 450 στρατιώτες που είχαν ολοκληρώσει τη θητεία τους και επέστρεφαν στην Ελλάδα για να απολυθούν. Με τον απόπλου από το λιμάνι της Αμμοχώστου ένα ατέλειωτο γλέντι στήνεται στο καράβι αποχαιρετώντας την Κύπρο που εκεί πέρασαν ένα ολόκληρο χρόνο, αλλά και με την προσμονή της απόλυσής τους, κάνοντας όνειρα για τη ζωή ως πολίτες πλέον. Πρωι 20ης Ιουλίου μαθαίνουν από τα ραδιοφωνάκια ότι οι Τούρκοι κάνουν εισβολή και ότι το στρατόπεδό τους βομβαρδίστηκε. Δίχως δεύτερη σκέψη , επιτροπή στρατιωτών πηγαίνει στον πλωτάρχη το Χανδρινό και τον αντ/ρχη Σταυρουλόπουλο και τους ζητούνε να επιστρέψουν για να βοηθήσουνε τους νέους στρατιώτες πολεμήσουν τον εισβολέα. Το Λέσβος τους αποβιβάζει στην Πάφο και με επιταγμένα οχήματα γυρνάνε στο στρατόπεδο. Η χαρά και ο ενθουσιασμός διάχυτη στο στρατόπεδο από την παρουσία των παλιών φαντάρων. Βοηθάνε στην ανασυγκρότηση , αναδιοργανώνουν, εξοπλίζουν με όπλα FN από αποθήκες που εκείνοι γνώριζαν, και εκπαιδεύονται στη χρήση. Εν το μεταξύ οι διαπραγματεύσεις στη Γενεύη οδηγούνται σε αδιέξοδο. Οι Τούρκοι ενισχύοντας τη στρατιωτική τους θέση εξαπολύουν τον Αττίλα 2. Στο τριήμερο 14-15-16- Αυγούστου του, 6900 πάνοπλοι εισβολείς υποστηριζόμενοι από πυροβολικό, άρματα μάχης αεροπορία, επιτίθενται εναντίον του στρατοπέδου της ΕΛΔΥΚ που το υπερασπίζονταν 318 Έλληνες στρατιώτες . Μόνοι και αβοήθητοι με τον ατομικό τους οπλισμό αντιστέκονται στον εισβολέα, τον ταπεινώνουν παρά την ασύγκριτη αριθμητική και στρατιωτική υπεροχή. Το μεσημέρι της 16ης Αυγούστου διατάσσετε απαγκίστρωση κάτω από τις πιο αντίξοες συνθήκες. Η ΕΛΔΥΚ στο τριήμερο αυτό έχασε το 1/3 των ανδρών της. Η μάχη αυτή έχει χαρακτηρισθεί ως η πιό άνιση μάχη στη νεώτερη ιστορία.Το βόρειο μέτωπο στρατόπεδο ΕΛΔΥΚ-¨Αγιος Παύλος-¨Αγιος Δομέτιος-Λύδρα Παλλάς με την αυταπάρνηση των πολεμιστών κράτησε τη Λευκωσία ελεύθερη. Η αυτοθυσία των παλικαριών της, που υπερασπίσθηκαν την ελληνική σημαία, την ανεξαρτησία της Κυπριακής Δημοκρατίας από ξένη εισβολή, και το Διεθνές Δίκαιο λαμπρύνει το πάνθεο των ηρώων του έθνους και αποτελεί καταφυγή και πηγή δύναμης για τις νεότερες γενιές.

ΚΑΡΤΕΡΩΝΤΑΣ

Στην ταινία μικρού μήκους με τίτλο ΚΑΡΤΕΡΩΝΤΑΣ αποδίδουμε την οφειλόμενη τιμή στους δώδεκα ήρωες πεσόντες και αγνοούμενους της ΠΕ Καρδίτσας, στα πολεμικά γεγονότα της Κύπρου το 1974, μέσα από την αντίθετη συναισθηματική πορεία του Θωμά Κουκούλη που κατέβηκε στην Κύπρο στις 19 Ιούλη και του Δημήτρη Αθανασόπουλου που την ίδια μέρα με το ίδιο καράβι επέστρεφε στην Ελλάδα για να απολυθεί. Και για τους δυο τελικός προορισμός, Η ΑΘΑΝΑΣΙΑ. Οι οικογένειες μας παραχώρησαν φωτογραφίες των ηρώων. Σημείο αναφοράς αποτέλεσε το μνημείο που υπάρχει στην πλατεία στρατολογίας, προσφορά των Κυπρίων της πόλης μας, ως ένδειξη ευγνωμοσύνης για την υπέρτατη θυσία.

Στην ταινία οι κοπέλες στη βρύση του χωριού, χώρο με ιδιαίτερο κοινωνικό συμβολισμό θα μα ς αποδώσουν τα όνειρα και τις προσδοκίες της αναμονής των αγαπημένων τους , οι αγρότες/σες θερίζοντας με τραγούδι τα τελευταία σιτηρά ομαδικά σε μεγάλες παρέες όπως γίνονταν τότε, θα πληροφορηθούν από τον ήχο της καμπάνας και το ραδιόφωνο την εισβολή του Αττίλα στην Κύπρο. Στο άκουσμα του πολεμικού ανακοινωθέντος από το ΡΙΚ ότι βομβαρδίστηκε το στρατόπεδο της ΕΛΔΥΚ, πέφτουν τα δρεπάνια από τα χέρια τους και αναφωνούν τα ονόματα των παιδιών Θωμά…Δημήτρη…. Γρηγόρη……! Στο καφενείο οι άνδρες περιμένουν νέα από τον εφημεριδοπώλη και πληροφορούνται τα δυσάρεστα για τους πεσόντες και τους αγνοούμενους στον πρώτο και στον δεύτερο Αττίλα. Οι οικογένειες πικραίνονται, οι νύφες με τα στέφανα και το νυφικό που ετοίμαζαν πληγώνονται, η κοινωνία θυμώνει. Η κριτική άποψη της κοινωνίας στο καφενείο, χώρο πολιτικής και κοινωνικής ζύμωσης, εκφράζεται από τη γυναίκα που απευθυνόμενη στους άνδρες τους υπενθυμίζει πως κανείς δεν άκουσε τον ποιητή που όλα αυτά τα είπε με την καθάρια του φωνή….. (Πρόκειται για το νομπελίστα ποιητή Γεώργιο Σεφέρη διπλωμάτη στο Λονδίνο που νωρίς είχε διαβλέψει τα μελανά σημεία στη συμφωνία Ζυρίχης Λονδίνου που περιείχαν το σπέρμα του διαμελισμού. Είχε έγκαιρα προειδοποιήσει την πολιτική ηγεσία της Ελλάδας για τους κινδύνους και μάλιστα με γραπτό υπόμνημα τα Χριστούγεννα το 1958 δίχως να εισακουσθεί. Όπως και το 1969 λύνοντας τη σιωπή του με δημόσια δήλωση, καυτηρίασε την επιβολή της δικτατορίας στη χώρα που γέννησε τη δημοκρατία και διέβλεψε την τραγωδία που ερχότανε. Δυστυχώς ο διορατικός διπλωμάτης νομπελίστας ποιητής επαληθεύθηκε).

Οι νύφες παρόλη την πίκρα για τη ζωή που περίμεναν να ζήσουν με τα αγαπημένα πρόσωπα αλλά δεν έζησαν ντυμένες νυφούλες φορώντας τα στέφανα θα παραλάβουν από τις οικογένειες των ηρώων την ευχή (ένα κόκκινο τριαντάφυλλο) προχωρώντας κάτω από το γαλανό ουρανό που κυματίζει η γαλανόλευκη σημαία θα οδηγηθούν στο μνημείο που βρίσκεται στην πλατεία στρατολογίας . Της αγάπης αίματα τις πορφύρωσαν……! Εκεί θα τις ακολουθήσει όλη η κοινωνία θα υποκλιθούν μπροστά στο μνημείο και η δόξα ντυμένη με τη γαλανόλευκη και την κυπριακή σημαία θα τις ραίνει με άνθη.

Και τα δύο έργα κείμενα, σκηνικά, μουσικές επιλογές, βιντεοσκοπήσεις, επεξεργασία, δημιουργήθηκαν από τις/ους εκπαιδευτικούς του σχολείου μας . Όλα τα πλάνα γυρίστηκαν εντός του σχολείου τέλη Ιανουαρίου αρχές Φεβρουαρίου. Ευχαριστούμε τις οικογένειες των ηρώων, τους Κυπρίους της πόλης μας, τις οικογένειες των μαθητών. Ιδιαίτερα ευχαριστούμε τους μεγάλους πρωταγωνιστές τα νήπια του σχολείου μας , για τις εξαιρετικές ερμηνείες των ρόλων, για τη χαρά και την τιμή που μας χάρισαν και μας δίδαξαν πως με την συνθετική συνεργασία, την ευκαιρία τη μετατρέπουν σε επιτυχία.

Η τελετή απονομής των βραβείων θα γίνει το φθινόπωρο στη Λευκωσία.

Πατείστε στην εικόνα  να δείτε το σποτ.

Πατείστε στην εικόνα να δείτε την ταινία.

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2020-2021

 Οι αιτήσεις εγγραφών στο Νηπιαγωγείο μας  θα γίνει μέσω ηλεκτρονικής εφαρμογής  με Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής.

Την Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής θα υποβάλλει ο γονέας/κηδεμόνας για το Νηπιαγωγείο που ανήκει, βάσει της διεύθυνσης κατοικίας του σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://proti-eggrafi.services.gov.gr/

Για το σχολικό έτος 2020-2021 οι ηλεκτρονικές εγγραφές στο Νηπιαγωγείο θα πραγματοποιηθούν από 15 έως 30 Μαΐου 2020

 Στο Νηπιαγωγείο εγγράφονται μαθητές/τριες που την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν την ηλικία των τεσσάρων (4) ετών. Συγκεκριμένα, εγγράφονται στο Νηπιαγωγείο  για το σχολικό έτος 2020-21, μαθητές γεννημένοι το 2015 και το 2016.

Διευκρίνιση.  Η εγγραφή πρoνηπίου  (έτος γέννησης 2015), στο δεύτερο έτος του Νηπιαγωγείου γίνεται αυτεπάγγελτα, χωρίς να απαιτείται αίτηση του γονέα.

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΕΓΓΡΑΦΩΝ ΣΤΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ.

Ενέργειες γονέων /κηδεμόνων.



Λήψη αρχείου

 

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΜΟΥΣΕΙΟΥ

18 Μαΐου Παγκόσμια Ημέρα Μουσείου.

Παρακολουθήστε το παρακάτω βίντεο για το μουσείο.

Ακούστε το παιδικό τραγούδι

ΜΕΣ ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ.

Στίχοι: Μαριανίνα Κριεζή

Μουσική: Νίκος Κυπουργός

 

Μες στο μουσείο, μες στο μουσείο

μια μέρα μπήκα με φόρα κι εγώ.

Μη με τραβάτε, μη μου κολάτε

απ` το μουσείο δε θέλω να βγω.

 

Τρέχω τρέχω μες στα δωμάτια

μ` όλου του κόσμου τους θησαυρούς

που δεν τους χωράει ανθρώπου νους.

 

Αχ το μουσείο, αχ το μουσείο

φεγγοβολάει σαν άστρο χρυσό.

Δε θέλω μπάλα ούτε τραμπάλα

δε θέλω ούτε να παίξω κουτσό.

 

Θέλω, θέλω, θέλω μουσείο

θέλω να βλέπω τους θησαυρούς

που δεν τους χωράει ανθρώπου νους.

 

Μη με τραβάτε, μη μου κολάτε

απ` το μουσείο δε θέλω να βγω,

μες στο μουσείο, μες στο μουσείο

θέλω να γίνω πορτραίτο κι εγώ.

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΤΗΣ ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ

ΠΑΤΗΣΤΕ ΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΓΟΥΛΑΝΔΡΗ

ΠΑΤΗΣΤΕ ΠΑΝΩ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ

ΕΝΤΟΜΑ

Διαδραστική αφίσα με τα έντομα.

Μπορείτε πατώντας πάνω στην αφίσα , και στα εικονίδια της να ακούσετε παραμύθια, τραγούδια , εκπαιδευτικά βίντεο, κατασκευές και παιχνίδια για τον μαγικό κόσμο των εντόμων.

ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ

Σε Σε λίγες μέρες την Κυριακή δηλαδή είναι η γιορτή της μητέρας Γιορτάζει ίσως το πιο αγαπημένο μας πρόσωπο η μητέρα μας . Έτσι λοιπόν τα παιδιά όλων των ηλικιών βρίσκουν την ευκαιρία να εκφράσουν αυτά που νιώθουν για την δική τους μαμά και να της κάνουν ένα συμβολικό δώρο.  Ας  δούμε το παρακάτω παραμύθι.

«ΘΑ Σ’ ΑΓΑΠΩ ΟΤΙ ΚΙ ΑΝ ΓΙΝΕΙ»Debi Gliori

Της μανούλας η αγκαλιά Μαρία  Δ. Ακρίβου



Λήψη αρχείου

ΠΑΖΛ

ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

Αγαπημένα μας παιδιά ένας νέος μήνας ξεκινά σε λίγες ημέρες, ο Μάιος. Είναι ο τελευταίος μήνας της άνοιξης ο επονομαζόμενος και «Λούλουδος». Γιατί άραγε η λαική σοφία του έδωσε αυτό το όνομα; Μια εκδρομή στη φύση θα μας πείσει πόσο του ταιριάζει!

Λαϊκές ονομασίες του Μαΐου.

Καλομηνάς,  Λούλουδος,Τριανταφυλλάς,  Πράσινος.

Διάβασε με τη βοήθεια των γονιών σου το ποίημα.

                                      Ο ΜΑΗΣ

Ένα πράσινο βιβλίο

γράφει ο Μάης για παιδιά.

Οι τελείες του είν’ κεράσια

και οι λέξεις του κλαδιά.

Και το αγέρι το μοιράζει

σε περβόλια και αυλές

και οι εικόνες τρεμουλιάζουν

στις σελίδες τις χρυσές.

Ένα πράσινο βιβλίο

-άνθη, φύλλα κι ευωδιά-

γράφει ο Μάης, ξαναγράφει

για παιδιά.

Ρένα Καρθαίου

 Παροιμίες για το Μάιο.

  • Ζήσε Μάη μου , να φας τριφύλλι.
  • Ο Απρίλης έχει τ’ όνομα κι ο Μάης τα λουλούδια
  • Μήνας που δεν έχει ρο, ρίξε στο κρασί νερό.
  • Απρίλης, Μάης, κοντά ειν’ το θέρος.
  • Ο Μάης ρίχνει τη δροσιά και ο Απρίλης τα λουλούδια.
  • Στον καταραμένο τόπο Μάη μήνα βρέχει.
  • Στο κακορίζικο χωριό το Μάη ρίχνει το νερό.
  • Όταν πρέπει δε βροντά και το Μάη δροσολογά.
  • Το Μάη βάζε εργάτες κι ας είναι κι ακαμάτες.
  • Ζήσε Μάη μου , να φας τριφύλλι.
  • Ο Απρίλης έχει τ’ όνομα κι ο Μάης τα λουλούδια
  • Μήνας που δεν έχει ρο, ρίξε στο κρασί νερό.
  • Ο Μάης ρίχνει τη δροσιά και ο Απρίλης τα λουλούδια.
  • Στο κακορίζικο χωριό το Μάη ρίχνει το νερό.
  • Όταν πρέπει δε βροντά και το Μάη δροσολογά.
  • Το Μάη βάζε εργάτες κι ας είναι κι ακαμάτες.

Η Μαργαρίτα

Μουσική: Μ. Θεοδωράκης

Ποίηση: Μιχαήλ Στασινόπουλος

Η μικρούλα, η μικρή Μαργαρίτα,

να διαβάζει, δεν μπορεί, άλφα βήτα.

Στα ματάκια της κυλά ένα δάκρυ,

το βιβλίο της πετά σε μιαν άκρη.

Το ποδάρι της χτυπά και φωνάζει,

την κοιτάζουν τα παιδιά, κάνουν χάζι.

Να διαβάζει, δεν μπορεί, άλφα βήτα,

αχ! τι άτακτο παιδί, Μαργαρίτα.

Μπορείς να ακούσεις  και να μάθεις το τραγούδι: Μαργαρίτα
ΕΔΩ

 

ΛΟΥΛΟΥΔΟΚΟΣΜΟΣ

Να ‘ταν ο κόσμος μας περβόλι

κι εμείς αδελφωμένοι όλοι,

σαν τα λουλούδια, πλάι-πλάι,

ο ένας τον άλλον ν’ αγαπάει.

Να μην υπάρχει περηφάνια,

τι μενεξέδες, τι γεράνια,

συντροφιασμένοι εμείς και φίλοι,

περικοκλάδες και τριφύλλι.

Να ‘ρθει μια αυγή να μας φωτίσει,

δίχως πολέμους, δίχως μίση,

να ‘ρθει μια μέρα να βραδιάσει

κι όλο τον κόσμο να χορτάσει.

Να μην υπάρχει περηφάνια,

τι μενεξέδες, τι γεράνια,

συντροφιασμένοι εμείς και φίλοι,

περικοκλάδες και τριφύλλι.

Μπορείς να ακούσεις και να μάθεις το τραγούδι: ΛΟΥΛΟΥΔΟΚΟΣΜΟΣ
ΕΔΩ

 

Παρακολούθησε τα παραμύθια:

«Το παραμύθι της Πρωτομαγιάς» 

ΕΔΩ

«Εγώ και εσύ μαζί» της Γιολάντας Τσορώνη-Γεωργιάδη

 

ΕΔΩ

 

Δραστηριότητα

Φτιάξε μόνο σου ενα λουλούδι για την Πρωτομαγιά.

Πάτησε για να το δείς εδώ ΕΔΩ

Ποίημα για το Μάη απο τη Μ. Δ.  Ακρίβου.



Λήψη αρχείου

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΤΟΣΑ-ΟΣΑ

Δραστηριότητα πρακτικής και εξάσκησης με στόχο την εξοικείωση των μαθητών με τις αριθμητικές ποσότητες (αριθμοί από το ένα μέχρι και το εννέα). Το μαθησιακό αντικείμενο δίνει τη δυνατότητα στα παιδιά να εξασκηθούν στην αναγνώριση και την αντιστοίχιση αριθμών με τις αντίστοιχες ποσότητες.

ΠΑΤΗΣΕ ΠΑΝΩ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ ΓΙΑ ΝΑ ΞΕΚΙΝΗΣΕΙΣ

 

 

 

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΝΑΦΟΡΑΣ
http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/10760

 

ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗ ΠΡΟΤΥΠΟΥ

Δραστηριότητα πρακτικής και εξάσκησης με στόχο την εξοικείωση των μαθητών με την αντιστοιχία ένα προς ένα (1:1). Το μαθησιακό αντικείμενο δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να παρατηρήσουν και να αντιστοιχίσουν τις εικόνες, ώστε να αναπαραγάγουν το δοσμένο πρότυπο, με τη χρήση του ποντικιού.

ΠΑΤΗΣΕ ΠΑΝΩ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΙΞΕΙΣ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΝΑΦΟΡΑΣ
http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/10764