ΔΥΟ ΒΡΑΒΕΙΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΑΣ

Σπουδαία διάκριση του 4ου Νηπιαγωγείου Καρδίτσας

δυο βραβεία σε διεθνή διαγωνισμό

Το 4ο Νηπιαγωγείο στα πλαίσια των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων υλοποίησε τη φετινή χρονιά το πρόγραμμα: Κύπρος-Ελλάδα-Ομογένεια: Εκπαιδευτικές γέφυρες. Το πρόγραμμα απευθύνεται σε μαθητές Νηπιαγωγείων, Δημοτικών, Γυμνασίων, Λυκείων, της Ελλάδας της Κύπρου και της Ομογένειας, δημοσίων και ιδιωτικών σχολείων. Τελεί υπό την αιγίδα της Α.Ε. της προέδρου της Ελληνικής Δημοκρατίας κ. Αικατερίνης Σακελλαροπούλου και του προέδρου της Κυπριακής Δημοκρατίας κ. Νίκου Αναστασιάδη και έχει ως βασική επιδίωξη να γνωρίσουν οι μαθητές την ιστορία της Κύπρου, την ανθρωπογεωγραφία της, το φυσικό περιβάλλον, τον πολιτισμό και τέλος το Κυπριακό πρόβλημα. Ακόμα στόχος του προγράμματος είναι η ενδυνάμωση, η συνεργασία και η επικοινωνία ανάμεσα σε όλες τις μαθητικές κοινότητες του Ελληνισμού.

Τα νήπια ασχολήθηκαν σε όλα τα γνωστικά αντικείμενα με το θέμα της Κύπρου (γλώσσα-μαθηματικά-περιβάλλον-εικαστικά) και με τη χρήση εργαλείων web2 προσέγγισαν τα αξιοθέατα, τα ιστορικά-θρησκευτικά και αρχαιολογικά μνημεία του νησιού. Προσεγγίσαμε τα γεγονότα του 74 μιλήσαμε για την εισβολή και κατοχή μέχρι σήμερα μεγάλου τμήματος της Κυπριακής Δημοκρατίας και τα συνδέσαμε με τα πρόσωπα του τόπου μας που έγιναν ήρωες και με τους τέσσερις μέχρι σήμερα αγνοούμενους.

Στο τέλος του προγράμματος δημιουργήσαμε τρία έργα στις κατηγορίες σποτ, εικαστικό, ταινία μικρού μήκους εκ των οποίων τα δύο βραβεύτηκαν. Συνολικά στο πρόγραμμα υποβλήθηκαν 1456 καλλιτεχνικές δημιουργίες σε όλες τις κατηγορίες.

Δυο λόγια για το σποτ «Ας διδαχτούμε»

Στο σποτ αναδεικνύουμε το γεγονός της προσμονής για 48 χρόνια των τεσσάρων αγνοουμένων της ΠΕ Καρδίτσας Δ. Αθανασόπουλο, Δ. Ανεμά, Χ. Σκαμπαρδώνη και Γρ. Ραχωβίτσα. Ευελπιστούμε πως με την ολοκλήρωση της ανεύρεσης όλων των αγνοουμένων, η ΔΕΑ (Διερευνητική Επιτροπή Αγνοουμένων) να μη χρειαστεί να ασχοληθεί ξανά με τέτοιο έργο που είναι απόρροια του πολέμου. Η προτροπή μας είναι να εργαστούμε όλοι για την ειρήνη και στόχος να εμπεδωθεί η φιλία, η ειρήνη και η προκοπή, για όλους τους λαούς στη γη. Μπορείτε να δείτε το έργο στον παρακάτω σύνδεσμο

https://drive.google.com/file/d/1HitKdELX-zsr2Fx_qVTAeEBJBn78GJ4t/view?usp=sharing

Δυο λόγια για το εικαστικό «Η Κύπρος μας»

Η γνωριμία με την Κύπρο είχε ως αποτέλεσμα τη δημιουργία μιας ζωγραφιάς με στοιχεία κολάζ. Σε χαρτί του μέτρου με χρήση τέμπερας, ξυλομπογιάς και μαρκαδόρων, τα παιδιά αποτύπωσαν το γεωφυσικό χάρτη με ανάλογα χρώματα. Πρόσθεσαν τα ονόματα των πόλεων το φάρο στον Απόστολο Ανδρέα. Στο απέραντο γαλάζιο της θάλασσας που την περιβάλλει με τους κυματισμούς πετούν γλάροι, πλέουν βάρκες, ιστιοφόρα, αναδύεται η γοργόνα, δελφίνια, η θεά του νησιού η Αφροδίτη. Τα ζωντανά χρώματα, η παιδικότητα, η ομαδική εργασία βρήκαν την έκφρασή τους στο έργο με τίτλο Η Κύπρος μας. Οι διαστάσεις του έργου είναι 100 x 160 cm.

Η καλλιτεχνική επιτροπή του προγράμματος απένειμε το τρίτο βραβείο στην κατηγορία αυτή. Μπορείτε να δείτε το έργο στον παρακάτω σύνδεσμο

https://drive.google.com/file/d/1F5eck1OdYsXlxESHkPVhKXSPC89e2KcA/view?usp=sharing

Δύο λόγια για ην ταινία «Η Επιστροφή»

Το Νοέμβριο του 2021 επέστρεψαν στην Ελλάδα από την Κύπρο επτά ήρωες αγνοούμενοι από το 1974. Μεταξύ αυτών και Θωμάς Κουκούλης από τον Άγιο Θεόδωρο Καρδίτσας. Στις 12 Δεκεμβρίου έγινε η ταφή του ήρωα στη γενέτειρά του με τις τιμές που αρμόζουν και σύμφωνα με το πρωτόκολλο του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας. Ο Θωμάς Κουκούλης στρατιώτης της ΕΛΔΥΚ (Ελληνικής Δύναμης Κύπρου) έφτασε στην Κύπρο στις 19 Ιουλίου του 1974. Από το ξημέρωμα της επόμενης, 20ης Ιουλίου, βιώνει τα γεγονότα της εισβολής, το βομβαρδισμό του στρατοπέδου του με το πρώτο φως της ημέρας. Συμμετέχει στη υπεράσπιση της ανεξαρτησίας και της εδαφικής ακεραιότητας της Κύπρου, του διεθνούς δικαίου και της Ελληνικής σημαίας. Το μεσημέρι με την ΕΛΔΥΚ επιτίθενται στο Κιόνελι αλλά αναγκάζονται να γυρίσουν στο στρατόπεδο λόγω των δυσμενών συνθηκών, αναδιοργανώνονται και επιτίθενται ξανά το βράδυ. Φτάνοντας στις παρυφές του Κιόνελι (έδρα των αντιπάλων) υποστηρίζοντας την ομάδα του ως πολυβολητής, δέχεται το βόλι και εκεί αφήνει την τελευταία του πνοή. Παραμένει αγνοούμενος χρόνια 47 φιλοξενούμενος στα χώματα της Κύπρου τα ιερά. Η ΔΕΑ (Διερευνητική Επιτροπή Αγνοουμένων) αξιοποιώντας πληροφορίες προέβη σε εκσκαφή και ανεύρεση των οστών. Ύστερα από την ταυτοποίηση με τη μέθοδο DNA αποδόθηκαν στην οικογένειά του. Η υπέρτατη θυσία του κοσμεί το πάνθεο των ηρώων μας, εμπνέει το λαό μας σε κάθε ανάλογη περίσταση. Τα διδάγματα της ιστορίας οφείλουμε να τα αντλούμε, να διδασκόμαστε από αυτά ιδιαίτερα από τη δοκιμασία του Ελληνισμού το 1974.

Τα νήπια απέδωσαν τον οφειλόμενο φόρο τιμής στον ήρωα με το δικό τους τρόπο, με απαγγελίες ποιημάτων που έγραψαν οι εκπαιδευτικοί του σχολείου, καταθέσεις στεφάνων δόξας και γάμου, έτσι όπως αποτυπώνετε στην ταινία.

Γιατί ποτέ δεν πέθαναν ποτέ δε σκοτωθήκαν

τη λευτεριά ερωτεύτηκαν την Κύπρο παντρευτήκαν.

Η θυσία του Θωμά και τόσων άλλων ηρώων, ας είναι η αφορμή για να….. ανεβούμε λίγο ψηλότερα, λίγο ψηλότερα, λίγο ψηλότερα…. όπως ο Γ. Σεφέρης εξέφρασε την ανάταση του λαού και του έθνους ποιητικά.

Η καλλιτεχνική επιτροπή του προγράμματος απένειμε στην ταινία το πρώτο βραβείο.

Σε ειδική εκδήλωση που θα γίνει στη Λευκωσία στις 11 Μαΐου, θα βραβευθούν τα σχολεία που διακρίθηκαν. Μπορείτε να δείτε το έργο στον παρακάτω σύνδεσμο.

https://drive.google.com/file/d/1LG0bWnCTp173HYTWFye0rqSlR9txkFCy/view?usp=sharing

Στο πρόγραμμα συμμετείχαν όλα τα παιδιά του σχολείου.

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Αναστασοπούλου Αγλαΐα, Γκουμπλιά Παρασκευή, Γρηγορίου Σταυρούλα, Δημάκη Ευαγγελία, Νούκας Σεραφείμ, Σταυράκη Σοφία

4ο Νηπιαγωγείο Καρδίτσας

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2022-23

Οι εγγραφές για το σχολικό έτος 2022-23 θα γίνουν από 1 έως 20 Μαρτίου ηλεκτρονικά στη διεύθυνση:

https://proti-eggrafi.services.gov.gr/

Η είσοδος στην εφαρμογή γίνεται με κωδικούς taxisnet

Εγγράφονται νήπια που γεννήθηκαν το 2018.

Πληροφορίες στο Νηπιαγωγείο και στο τηλέφωνο 2441072020

 

ΔΥΟ ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ ΤΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΜΑΣ

ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΣΕ ΜΑΘΗΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΕΣ ΠΟΥ  Η ΑΡΙΣΤΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΤΟΥΣ ΕΙΧΕ ΩΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΤΙΣ ΔΥΟ ΣΠΟΥΔΑΙΕΣ ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ

 

  1. ΠΡΩΤΟ ΒΡΑΒΕΙΟ ΣΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΣΠΟΤ ΤΟΥ 7ΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΚΥΠΡΟΣ ΕΛΛΑΔΑ ΟΜΟΓΕΝΕΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΓΕΦΥΡΕΣ

ΤΟ ΣΠΟΤ ΕΔΩ

 

2. Η ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΔΡΑΣΗ ΤΟΥ ΣΤΟΧΟΥ 2 ΒΙΩΣΙΜΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΟΠΩΣ ΥΙΟΘΕΤΗΘΗΚΑΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΗΕ

 

ΚΑΛΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ

 

 

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2021-22

Οι εγγραφές για το σχολικό έτος 2021-22 θα γίνουν από 1 έως 20 Μαρτίου 2021 ηλεκτρονικά στη διεύθυνση

https://proti-eggrafi.services.gov.gr/

με τη χρήση κωδικών taxisnet ακολουθώντας τα συγκεκριμένα βήματα που ζητούνται. Στα νηπιαγωγεία γράφονται μαθητές-τριες που γεννήθηκαν το 2016 και 2017. Η εγγραφή προνηπίου στο δεύτερο έτος γίνεται αυτεπάγγελτα.

Για την υποβολή της αίτησης οι γονείς/κηδεμόνες συμπληρώνουν διαδοχικά τα ακόλουθα:

α) τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου για το οποίο αιτείται την εγγραφή(παρ. 2 του άρθρου 2 της ΚΥΑ53128/Δ1/2020 (Β 1767). Το σύστημα διαλειτουργεί με το Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool και παρέχει στον γονέα/κηδεμόνα λίστα των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή του μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα. Τα στοιχεία των τέκνων είναι συμπληρωμένα και ο γονέας/κηδεμόνας επιλέγει το τέκνο για το οποίο επιθυμεί να υποβάλει αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο η λίστα δεν περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμεί να εγγράψει, έχει τη δυνατότητα να εισάγει μόνος του τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου και να τεκμηριώσει τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας είτε με ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας,με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή,

β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας του, την οποία τεκμηριώνει αναρτώντας σε ψηφιακή μορφή εγγράφου σχετικό αποδεικτικό, όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο, ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,

γ) το ονοματεπώνυμο άλλου/λων τέκνου/ων, που φοιτά/τούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα,εφόσον υπάρχει/χουν και για το/τα οποίο/α θα χρειαστεί να προσκομίσει Βεβαίωση Φοίτησης από τον/τηνΔιευθυντή/ρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας.

δ) εάν επιθυμούν τη φοίτηση του νηπίου/προνηπίου στο Προαιρετικό Ολοήμερο πρόγραμμα ή/και στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής,

ε) τα στοιχεία των συνοδώντων νηπίων/προνηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρηση τους από τη σχολική μονάδα και

στ) επιλέγουν τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου/προνηπίου».

Πριν την οριστική υποβολή της αίτησης, (παρ 3 του άρθρου 2 της ΚΥΑ53128/Δ1/2020 (Β 1767)οιγονείς/κηδεμόνες ενημερώνονταιαπό την ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr)για τα παραστατικά που θα απαιτηθεί να προσκομίσουν κατά την επίσκεψή τους στη σχολική μονάδα. Σε αυτά τα παραστατικά, πέρα από τα (γ)και (δ)εφόσον τα έχει αιτηθεί, περιλαμβάνονται τα:

ζ) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, σύμφωνα με τη με αρ. πρωτ.Φ.6/1094/80261/Δ1/20-5-2015εγκύκλιο (Α.Δ.Υ.Μ.) το έντυπο εδώ

η) Βιβλιάριο Εμβολίων,του/τηςμαθητή/τριας, ή προσκόμιση άλλου στοιχείου, από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών.(παρ. 4, του άρθρου6 του Π.Δ 79/2017(Α109),όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 4α του άρθρου 44 του ν.4777/2021 (Α25).

θ) Βεβαίωση από ΚΕΣΥ, ή Δημόσιο Ιατροπαιδαγωγικό Κέντρο ή άλλη αρμόδια δημόσια υπηρεσία, εφόσον υπάρχει, σε περιπτώσεις μαθητών/τριών με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ΕΕΑ.

Στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα

και στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής των Νηπιαγωγείων του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου εγγράφονται οι μαθητές/τριες κατόπιν σχετικής αίτησης-δήλωσης των γονέων/κηδεμόνων τους. Οι Διευθυντές/ριες και οι Προϊστάμενοι/ες των Νηπιαγωγείων κάνουν δεκτές όλες ανεξαιρέτως τις αιτήσεις των γονέων/κηδεμόνων για φοίτηση των μαθητών/τριών στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα χωρίς προϋποθέσεις, σύμφωνα με όσα ορίζονται στη με αριθ. πρωτ. Φ7/124668/ΦΔ/Δ1/18-9-2020,σχετική εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ.

Σε κάθε περίπτωση για ερωτήσεις, απορίες, διευκρινίσεις κλπ επιβάλλεται η τηλεφωνική επικοινωνία.

Επικοινωνία με το Νηπιαγωγείο:

τηλ.: 2441072020

fax: 2441072020

email: mail@4nip-kardits.kar.sch.gr

ΔΙΕΘΝΗΣ ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ

Σπουδαία διάκριση του 4ου Νηπιαγωγείου Καρδίτσας

πρώτο βραβείο σε διεθνή διαγωνισμό

Το 4ο Νηπιαγωγείο στα πλαίσια των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων υλοποίησε τη φετινή χρονιά το πρόγραμμα: Κύπρος-Ελλάδα-Ομογένεια: Εκπαιδευτικές γέφυρες. Το πρόγραμμα απευθύνεται σε μαθητές Νηπιαγωγείων, Δημοτικών, Γυμνασίων, Λυκείων, της Ελλάδας της Κύπρου και της Ομογένειας, δημοσίων και ιδιωτικών σχολείων. Τελεί υπό την αιγίδα της Α.Ε. του προέδρου της Κυπριακής Δημοκρατίας και έχει ως βασική επιδίωξη να γνωρίσουν οι μαθητές την ιστορία της Κύπρου, την ανθρωπογεωγραφία της, το φυσικό περιβάλλον, τον πολιτισμό και τέλος το Κυπριακό πρόβλημα. Ακόμα στόχος του προγράμματος είναι η ενδυνάμωση, η συνεργασία και η επικοινωνία ανάμεσα σε όλες τις μαθητικές κοινότητες του Ελληνισμού. Στη φετινή χρονιά συμμετείχαν σχολεία από Ελλάδα Κύπρο, Ευρώπη, Αμερική, Αφρική και Αυστραλία. Οι καλλιτεχνικές δημιουργίες που κατατέθηκαν στο πρόγραμμα έφτασαν τις 2000 έργα!!!

Τα νήπια ασχολήθηκαν σε όλα τα γνωστικά αντικείμενα με το θέμα της Κύπρου(γλώσσα-μαθηματικά-περιβάλλον-εικαστικά) και με τη χρήση εργαλείων web2 προσέγγισαν τα αξιοθέατα, τα ιστορικά-θρησκευτικά και αρχαιολογικά μνημεία του νησιού. Προσεγγίσαμε τα γεγονότα του 74 μιλήσαμε για την εισβολή και κατοχή μέχρι σήμερα μεγάλου τμήματος της Κυπριακής Δημοκρατίας και τα συνδέσαμε με τα πρόσωπα του τόπου μας που έγιναν ήρωες τους πέντε πεσόντες και τους εφτά αγνοούμενους.

Στο τέλος του προγράμματος δημιουργήσαμε δύο έργα στις κατηγορίες σποτ και ταινία μικρού μήκους.

Δυο λόγια για το σποτ

Στο σποτ με τίτλο ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ αναδεικνύουμε τον καθένα ήρωα αγνοούμενο επιδεικνύοντας τη φωτογραφία του με το μέρος και την ημερομηνία που κατέστει αγνοούμενος. Η γλυκιά έκφραση κοιτάζοντας τη φωτογραφία μετατρέπεται σε θυμό για την προσμονή τόσων χρόνων δίχως μια είδηση για τα αγαπημένα πρόσωπα. Ακόμη αποτυπώνεται η επιθυμία για την επιτάχυνση των εργασιών της Διερευνητικής Επιτροπής Αγνοουμένων (ΔΕΑ) που ασχολείται με την αξιοποίηση πληροφοριών και προβαίνει σε ανασκαφές στην ελεύθερη και κατεχόμενη Κύπρο, σε μέρη που υποδεικνύονται από φορείς ή ιδιώτες ή στρατιωτικούς και όποια οστά αποκαλύπτονται γίνεται έλεγχος και ταυτοποίηση με τη μέθοδο DNA και αυτά που ταυτίζονται με τους συγγενείς τους αποδίδονται στις οικογένειες, για να γίνει η ταφή.

Η ΔΕΑ τελεί υπό τις οδηγίες και την εποπτεία του ΟΗΕ. Ο αρχικός κατάλογος των 1619 αγνοουμένων σήμερα ανέρχεται σε 800.

Η Π.Ε. Καρδίτσας έχει εφτά (7) αγνοούμενους . Η μουσική επένδυση του σποτ είναι το κράτησα τη ζωή μου του Μ. Θεοδωράκη από την ποιητική συλλογή Επιφάνεια του Γ. Σεφέρη, με τον Γρ. Μπιθικώτση.

Τους αγνοούμενους τιμούμε και πάντα θα τους καρτερούμε σαράντα πέντε χρόνια αρκετά

ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ

Δύο λόγια για ην ταινία Καρτερώντας

(ιστορικό πλαίσιο)

Στην Κύπρο σταθμεύει στρατιωτική δύναμη 900 ανδρών βάσει της συμφωνίας ανεξαρτησίας της Κυπριακής Δημοκρατίας. Η Ελλάδα ως εγγυήτρια χώρα στέλνει για πρώτη φορά την Ελληνική Δύναμη Κύπρου (ΕΛΔΥΚ) στο νησί και εγκαθίσταται στο στρατόπεδο δυτικά της Λευκωσίας στις 16-8-1960. Η θητεία των στρατιωτών στην ΕΛΔΥΚ διαρκεί ένα χρόνο. Από τότε ανά εξι μήνες γίνεται αντικατάσταση της μισής δύναμης όσων συμπληρώνουν τη θητεία τους με ισάριθμους νέους στρατιώτες . Έτσι έγινε και το καλοκαίρι του 74.

Στις 13 Ιουλίου το Αρματαγωγό Λέσβος αποπλέει από τις Κεχριές της Κορίνθου με 450 νέους που θα αντικαθιστούσαν ισάριθμους στρατιώτες που είχαν συμπληρώσει ένα χρόνο υπηρεσία στην Κύπρο και θα επέστρεφαν στην Ελλάδα για να απολυθούν. Μεταξύ των νέων στρατιωτών ήταν και ο Θωμάς Κουκούλης από τον Άγιο Θεόδωρο Καρδίτσας. Το αρματαγωγό ύστερα από παλινωδίες λόγω του πραξικοπήματος εναντίον του Μακαρίου στις 15 Ιουλίου, καταπλέει στο λιμάνι της Αμμοχώστου το πρωί της 19ης Ιουλίου. Μεταφέρονται στη Λευκωσία και τακτοποιούνται στο στρατόπεδο αργά το βράδυ. Με το πρώτο φως της μέρας το στρατόπεδο της ΕΛΔΥΚ γίνεται στόχος της Τουρκικής αεροπορίας που ανενόχλητη βομβαρδίζει καταστρέφοντας θαλάμους ,διοικητήριο μαγειρία κλπ. Η προνοητικότητα των αξιωματικών που έβγαλαν τους στρατιώτες από τους θαλάμους και τους διέσπειραν στα ορύγματα πριν φέξει, αποδείχτηκε σωτήρια γι αυτό και οι απώλειες ήταν μικρές . Μέσα σ αυτό τον ορυμαγδό η ΕΛΔΥΚ οργανώνει επίθεση στο αρχηγείο των αντιπάλων στο Κιόνελι, μια απόσταση 3- 4 χιλιομέτρων απ το στρατόπεδο της. Λόγω της φωτιάς που έβαλαν στα χόρτα και τα σπαρτά οι Τούρκοι, αλλά και του πυκνού καπνού από τις βόμβες ναπάλμ, επιστρέφουν στο στρατόπεδο, αναδιοργανώνονται και εξαπολύουν νέα επίθεση τη νύχτα. Από το βράδυ εκείνο που η ΕΛΔΥΚ έφτασε στις παρυφές του Κιόνελι και αναγκάσθηκε να επιστρέψει στο στρατόπεδο πριν από το πρώτο φως της μέρας καθότι η Τουρκική αεροπορία θα άρχιζε και πάλι τους βομβαρδισμούς, ο Θωμάς Κουκούλης δεν επέστρεψε στην μονάδα του, δεν καταγράφηκε ως αιχμάλωτος, δεν παραδόθηκε η σωρός για να γίνει ταφή. Κατέστη Αγνοούμενος.

Στο αρματαγωγό Λέσβος στις 19 Ιουλίου το απόγευμα επιβιβάσθηκαν 450 στρατιώτες που είχαν ολοκληρώσει τη θητεία τους και επέστρεφαν στην Ελλάδα για να απολυθούν. Με τον απόπλου από το λιμάνι της Αμμοχώστου ένα ατέλειωτο γλέντι στήνεται στο καράβι αποχαιρετώντας την Κύπρο που εκεί πέρασαν ένα ολόκληρο χρόνο, αλλά και με την προσμονή της απόλυσής τους, κάνοντας όνειρα για τη ζωή ως πολίτες πλέον. Πρωι 20ης Ιουλίου μαθαίνουν από τα ραδιοφωνάκια ότι οι Τούρκοι κάνουν εισβολή και ότι το στρατόπεδό τους βομβαρδίστηκε. Δίχως δεύτερη σκέψη , επιτροπή στρατιωτών πηγαίνει στον πλωτάρχη το Χανδρινό και τον αντ/ρχη Σταυρουλόπουλο και τους ζητούνε να επιστρέψουν για να βοηθήσουνε τους νέους στρατιώτες πολεμήσουν τον εισβολέα. Το Λέσβος τους αποβιβάζει στην Πάφο και με επιταγμένα οχήματα γυρνάνε στο στρατόπεδο. Η χαρά και ο ενθουσιασμός διάχυτη στο στρατόπεδο από την παρουσία των παλιών φαντάρων. Βοηθάνε στην ανασυγκρότηση , αναδιοργανώνουν, εξοπλίζουν με όπλα FN από αποθήκες που εκείνοι γνώριζαν, και εκπαιδεύονται στη χρήση. Εν το μεταξύ οι διαπραγματεύσεις στη Γενεύη οδηγούνται σε αδιέξοδο. Οι Τούρκοι ενισχύοντας τη στρατιωτική τους θέση εξαπολύουν τον Αττίλα 2. Στο τριήμερο 14-15-16- Αυγούστου του, 6900 πάνοπλοι εισβολείς υποστηριζόμενοι από πυροβολικό, άρματα μάχης αεροπορία, επιτίθενται εναντίον του στρατοπέδου της ΕΛΔΥΚ που το υπερασπίζονταν 318 Έλληνες στρατιώτες . Μόνοι και αβοήθητοι με τον ατομικό τους οπλισμό αντιστέκονται στον εισβολέα, τον ταπεινώνουν παρά την ασύγκριτη αριθμητική και στρατιωτική υπεροχή. Το μεσημέρι της 16ης Αυγούστου διατάσσετε απαγκίστρωση κάτω από τις πιο αντίξοες συνθήκες. Η ΕΛΔΥΚ στο τριήμερο αυτό έχασε το 1/3 των ανδρών της. Η μάχη αυτή έχει χαρακτηρισθεί ως η πιό άνιση μάχη στη νεώτερη ιστορία.Το βόρειο μέτωπο στρατόπεδο ΕΛΔΥΚ-¨Αγιος Παύλος-¨Αγιος Δομέτιος-Λύδρα Παλλάς με την αυταπάρνηση των πολεμιστών κράτησε τη Λευκωσία ελεύθερη. Η αυτοθυσία των παλικαριών της, που υπερασπίσθηκαν την ελληνική σημαία, την ανεξαρτησία της Κυπριακής Δημοκρατίας από ξένη εισβολή, και το Διεθνές Δίκαιο λαμπρύνει το πάνθεο των ηρώων του έθνους και αποτελεί καταφυγή και πηγή δύναμης για τις νεότερες γενιές.

ΚΑΡΤΕΡΩΝΤΑΣ

Στην ταινία μικρού μήκους με τίτλο ΚΑΡΤΕΡΩΝΤΑΣ αποδίδουμε την οφειλόμενη τιμή στους δώδεκα ήρωες πεσόντες και αγνοούμενους της ΠΕ Καρδίτσας, στα πολεμικά γεγονότα της Κύπρου το 1974, μέσα από την αντίθετη συναισθηματική πορεία του Θωμά Κουκούλη που κατέβηκε στην Κύπρο στις 19 Ιούλη και του Δημήτρη Αθανασόπουλου που την ίδια μέρα με το ίδιο καράβι επέστρεφε στην Ελλάδα για να απολυθεί. Και για τους δυο τελικός προορισμός, Η ΑΘΑΝΑΣΙΑ. Οι οικογένειες μας παραχώρησαν φωτογραφίες των ηρώων. Σημείο αναφοράς αποτέλεσε το μνημείο που υπάρχει στην πλατεία στρατολογίας, προσφορά των Κυπρίων της πόλης μας, ως ένδειξη ευγνωμοσύνης για την υπέρτατη θυσία.

Στην ταινία οι κοπέλες στη βρύση του χωριού, χώρο με ιδιαίτερο κοινωνικό συμβολισμό θα μα ς αποδώσουν τα όνειρα και τις προσδοκίες της αναμονής των αγαπημένων τους , οι αγρότες/σες θερίζοντας με τραγούδι τα τελευταία σιτηρά ομαδικά σε μεγάλες παρέες όπως γίνονταν τότε, θα πληροφορηθούν από τον ήχο της καμπάνας και το ραδιόφωνο την εισβολή του Αττίλα στην Κύπρο. Στο άκουσμα του πολεμικού ανακοινωθέντος από το ΡΙΚ ότι βομβαρδίστηκε το στρατόπεδο της ΕΛΔΥΚ, πέφτουν τα δρεπάνια από τα χέρια τους και αναφωνούν τα ονόματα των παιδιών Θωμά…Δημήτρη…. Γρηγόρη……! Στο καφενείο οι άνδρες περιμένουν νέα από τον εφημεριδοπώλη και πληροφορούνται τα δυσάρεστα για τους πεσόντες και τους αγνοούμενους στον πρώτο και στον δεύτερο Αττίλα. Οι οικογένειες πικραίνονται, οι νύφες με τα στέφανα και το νυφικό που ετοίμαζαν πληγώνονται, η κοινωνία θυμώνει. Η κριτική άποψη της κοινωνίας στο καφενείο, χώρο πολιτικής και κοινωνικής ζύμωσης, εκφράζεται από τη γυναίκα που απευθυνόμενη στους άνδρες τους υπενθυμίζει πως κανείς δεν άκουσε τον ποιητή που όλα αυτά τα είπε με την καθάρια του φωνή….. (Πρόκειται για το νομπελίστα ποιητή Γεώργιο Σεφέρη διπλωμάτη στο Λονδίνο που νωρίς είχε διαβλέψει τα μελανά σημεία στη συμφωνία Ζυρίχης Λονδίνου που περιείχαν το σπέρμα του διαμελισμού. Είχε έγκαιρα προειδοποιήσει την πολιτική ηγεσία της Ελλάδας για τους κινδύνους και μάλιστα με γραπτό υπόμνημα τα Χριστούγεννα το 1958 δίχως να εισακουσθεί. Όπως και το 1969 λύνοντας τη σιωπή του με δημόσια δήλωση, καυτηρίασε την επιβολή της δικτατορίας στη χώρα που γέννησε τη δημοκρατία και διέβλεψε την τραγωδία που ερχότανε. Δυστυχώς ο διορατικός διπλωμάτης νομπελίστας ποιητής επαληθεύθηκε).

Οι νύφες παρόλη την πίκρα για τη ζωή που περίμεναν να ζήσουν με τα αγαπημένα πρόσωπα αλλά δεν έζησαν ντυμένες νυφούλες φορώντας τα στέφανα θα παραλάβουν από τις οικογένειες των ηρώων την ευχή (ένα κόκκινο τριαντάφυλλο) προχωρώντας κάτω από το γαλανό ουρανό που κυματίζει η γαλανόλευκη σημαία θα οδηγηθούν στο μνημείο που βρίσκεται στην πλατεία στρατολογίας . Της αγάπης αίματα τις πορφύρωσαν……! Εκεί θα τις ακολουθήσει όλη η κοινωνία θα υποκλιθούν μπροστά στο μνημείο και η δόξα ντυμένη με τη γαλανόλευκη και την κυπριακή σημαία θα τις ραίνει με άνθη.

Και τα δύο έργα κείμενα, σκηνικά, μουσικές επιλογές, βιντεοσκοπήσεις, επεξεργασία, δημιουργήθηκαν από τις/ους εκπαιδευτικούς του σχολείου μας . Όλα τα πλάνα γυρίστηκαν εντός του σχολείου τέλη Ιανουαρίου αρχές Φεβρουαρίου. Ευχαριστούμε τις οικογένειες των ηρώων, τους Κυπρίους της πόλης μας, τις οικογένειες των μαθητών. Ιδιαίτερα ευχαριστούμε τους μεγάλους πρωταγωνιστές τα νήπια του σχολείου μας , για τις εξαιρετικές ερμηνείες των ρόλων, για τη χαρά και την τιμή που μας χάρισαν και μας δίδαξαν πως με την συνθετική συνεργασία, την ευκαιρία τη μετατρέπουν σε επιτυχία.

Η τελετή απονομής των βραβείων θα γίνει το φθινόπωρο στη Λευκωσία.

Πατείστε στην εικόνα  να δείτε το σποτ.

Πατείστε στην εικόνα να δείτε την ταινία.

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2020-2021

 Οι αιτήσεις εγγραφών στο Νηπιαγωγείο μας  θα γίνει μέσω ηλεκτρονικής εφαρμογής  με Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής.

Την Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής θα υποβάλλει ο γονέας/κηδεμόνας για το Νηπιαγωγείο που ανήκει, βάσει της διεύθυνσης κατοικίας του σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://proti-eggrafi.services.gov.gr/

Για το σχολικό έτος 2020-2021 οι ηλεκτρονικές εγγραφές στο Νηπιαγωγείο θα πραγματοποιηθούν από 15 έως 30 Μαΐου 2020

 Στο Νηπιαγωγείο εγγράφονται μαθητές/τριες που την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν την ηλικία των τεσσάρων (4) ετών. Συγκεκριμένα, εγγράφονται στο Νηπιαγωγείο  για το σχολικό έτος 2020-21, μαθητές γεννημένοι το 2015 και το 2016.

Διευκρίνιση.  Η εγγραφή πρoνηπίου  (έτος γέννησης 2015), στο δεύτερο έτος του Νηπιαγωγείου γίνεται αυτεπάγγελτα, χωρίς να απαιτείται αίτηση του γονέα.

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΕΓΓΡΑΦΩΝ ΣΤΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ.

Ενέργειες γονέων /κηδεμόνων.



Λήψη αρχείου

 

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΜΟΥΣΕΙΟΥ

18 Μαΐου Παγκόσμια Ημέρα Μουσείου.

Παρακολουθήστε το παρακάτω βίντεο για το μουσείο.

Ακούστε το παιδικό τραγούδι

ΜΕΣ ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ.

Στίχοι: Μαριανίνα Κριεζή

Μουσική: Νίκος Κυπουργός

 

Μες στο μουσείο, μες στο μουσείο

μια μέρα μπήκα με φόρα κι εγώ.

Μη με τραβάτε, μη μου κολάτε

απ` το μουσείο δε θέλω να βγω.

 

Τρέχω τρέχω μες στα δωμάτια

μ` όλου του κόσμου τους θησαυρούς

που δεν τους χωράει ανθρώπου νους.

 

Αχ το μουσείο, αχ το μουσείο

φεγγοβολάει σαν άστρο χρυσό.

Δε θέλω μπάλα ούτε τραμπάλα

δε θέλω ούτε να παίξω κουτσό.

 

Θέλω, θέλω, θέλω μουσείο

θέλω να βλέπω τους θησαυρούς

που δεν τους χωράει ανθρώπου νους.

 

Μη με τραβάτε, μη μου κολάτε

απ` το μουσείο δε θέλω να βγω,

μες στο μουσείο, μες στο μουσείο

θέλω να γίνω πορτραίτο κι εγώ.

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΤΗΣ ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ

ΠΑΤΗΣΤΕ ΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΓΟΥΛΑΝΔΡΗ

ΠΑΤΗΣΤΕ ΠΑΝΩ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ

ΕΝΤΟΜΑ

Διαδραστική αφίσα με τα έντομα.

Μπορείτε πατώντας πάνω στην αφίσα , και στα εικονίδια της να ακούσετε παραμύθια, τραγούδια , εκπαιδευτικά βίντεο, κατασκευές και παιχνίδια για τον μαγικό κόσμο των εντόμων.

ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ

Σε Σε λίγες μέρες την Κυριακή δηλαδή είναι η γιορτή της μητέρας Γιορτάζει ίσως το πιο αγαπημένο μας πρόσωπο η μητέρα μας . Έτσι λοιπόν τα παιδιά όλων των ηλικιών βρίσκουν την ευκαιρία να εκφράσουν αυτά που νιώθουν για την δική τους μαμά και να της κάνουν ένα συμβολικό δώρο.  Ας  δούμε το παρακάτω παραμύθι.

«ΘΑ Σ’ ΑΓΑΠΩ ΟΤΙ ΚΙ ΑΝ ΓΙΝΕΙ»Debi Gliori

Της μανούλας η αγκαλιά Μαρία  Δ. Ακρίβου



Λήψη αρχείου

ΠΑΖΛ