Γλυκό καλοκαιράκι, αγαπημένο!
Μάθαμε παροιμίες για τους μήνες του καλοκαιριού.
Τραγουδήσαμε καλοκαιρινά τραγούδια.
Μας άρεσαν πολύ τα 10 καβουράκια!
Τα φτιάξαμε και κολάζ…
και τα τζιτζίκια του Ελύτη!
Φτιάξαμε και το καλοκαιρινό ταμπλό της τάξης μας!
Γνωρίσαμε τα ζώα της θάλασσας…και αποφασίσαμε ότι μας αρέσει περισσότερο το χταπόδι!
Προβληματιστήκαμε με τη χελώνα καρέτα καρέτα που κινδυνεύει…
Γράψαμε μια λίστα με τα φρούτα του καλοκαιριού.
Μάθαμε τα ποιήματα για την καλοκαιρινή μας γιορτή και φτιάξαμε το σκηνικό μας.
Καλό καλοκαίρι!!!
Πάμε στο Δημοτικό σχολείο!
Στο πλαίσιο του Προγράμματος της Ομαλής Μετάβασης των νηπίων από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό, υλοποιήθηκαν οι παρακάτω δράσεις:
1. Γράψαμε ένα γράμμα στα παιδάκια της Α΄ Δημοτικού και το στείλαμε με το Ταχυδρομείο.
2. Η αφίσα των συναισθημάτων
Έχοντας δουλέψει μέσα στην τάξη ¨τα συναισθήματα¨ αναφερθήκαμε και στο θέμα της μετάβασης στο Δημοτικό. Τα παιδιά γνωρίζουν ήδη ότι τα νήπια του χρόνου θα πάνε στο Δημοτικό. Όμως πως νιώθουν γι΄αυτό? Άγχος, φόβο, χαρά λύπη, ενθουσιασμό? Είχαμε ήδη ξεχωρίσει τα αρνητικά από τα θετικά συναισθήματα και αποφασίσαμε όλοι μαζί, ότι όταν θα πάμε στο Δημοτικό πρέπει να έχουμε μόνο θετικά συναισθήματα.
Έτσι, συμφωνήσαμε όλοι ότι, όταν θα πάμε στο Δημοτικό πρέπει:
Να είμαστε χαρούμενοι, γιατί πηγαίνουμε σε καινούριο σχολείο…
Να είμαστε υπεύθυνοι, γιατί μεγαλώσαμε…
Να είμαστε ίσοι, γιατί είμαστε όλοι μια ομάδα…
Να συνεργαζόμαστε, γιατί ο ένας πρέπει να βοηθάει τον άλλον…
Να γίνουμε φίλοι γιατί έτσι θα περνάμε ωραία…
Να έχουμε θάρρος, γιατί έτσι δεν θα φοβόμαστε να κάνουμε λάθος…
Να έχουμε αγάπη, γιατί έτσι θα γίνουμε καλύτεροι!
3. Γράψαμε για την αφίσα μας και ένα ποιηματάκι, με το οποίο τα νήπια αποχαιρέτησαν το Νηπιαγωγείο!
Την αφίσα αυτή,
ζωγραφίσαμε όλοι μαζί.
Τα συναισθήματά μας εκφράζουμε,
με χρώματα τα σχεδιάζουμε.
Του χρόνου θα πάμε στο Δημοτικό,
δεν λυπόμαστε που θα αλλάξουμε σχολειό.
Ξεκινάμε με θάρρος και χαρά,
είμαστε έτοιμοι να πιάσουμε δουλειά.
Αγάπη και συνεργασία,
δεν χρειάζεται να μας το πει η κυρία.
Είμαστε διαφορετικοί και όλοι ίσοι,
στις καρδιές μας δεν χωράνε μίση.
Είμαστε υπεύθυνοι και δυνατοί,
μπορούμε να τα καταφέρουμε όλοι μαζί.
Νηπιαγωγείο σε λίγο θα σ΄ αποχαιρετώ,
αλλά να ξέρεις… πως πάντα θα σε αγαπώ!!!
4. Ενημερωτική συνάντηση με τους γονείς
Ολοκληρώνοντας τις δράσεις μας στο πλαίσιο της ομαλής μετάβασης, πραγματοποιήθηκε μια ενημερωτική συνάντηση με τους γονείς. Αρχικά, η Νηπιαγωγός μίλησε για την τεράστια σημασία της ομαλής μετάβασης των νηπίων από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό. Στη συνέχεια ακολούθησε διάλογος με τους γονείς και ενημέρωση για τις δράσεις που υλοποιήθηκαν το τρέχον σχολικό έτος. Τέλος, παρουσιάσαμε τα έργα και τις ομαδικές εργασίες των παιδιών.
Καλή Σαρακοστή!
Τι είναι η Σαρακοστή; Παρακολουθούμε ένα βίντεο στον υπολογιστή.
Φτιάχνουμε τη δική μας κυρά Σαρακοστή.
Μαθαίνουμε ένα ποιηματάκι για την κυρά Σαρακοστή.
Κόβουμε και κολλάμε σαρακοστιανά φαγητά.
Συζητάμε για το έθιμο του χαρταετού.
Ακούμε το τραγούδι “Χαρταετοί” του Μ.Θεοδωράκη.
Γινόμαστε κι εμείς χαρταετοί και χορεύουμε ανάμεσα στα σύννεφα.
Φτιάχνουμε τους χαρταετούς μας για την καθαρά Δευτέρα.
Άνοιξη, λουλούδια παντού!
Τραγουδάμε τα χελιδονίσματα, τα κάλαντα της άνοιξης.
Μαθαίνουμε παροιμίες για την άνοιξη και τους μήνες της.
Παίζουμε ένα μουσικοκινητικό παιχνίδι ακούγοντας ένα τραγουδάκι για την άνοιξη.
Φτιάχνουμε ένα γλαστράκι για να στολίσουμε την τάξη μας.
Γνωρίζουμε τα φρούτα της άνοιξης και ψηφίζουμε το αγαπημένο μας φρούτο.
Είναι τα κερασάκια. Τα φτιάχνουμε με τέμπερα και φελό.
Είναι άνοιξη! Βγαίνουμε στην αυλή να χαρούμε τον ανοιξιάτικο ήλιο και να παίξουμε.
Γνωρίζω την υγιεινή διατροφή
Διαβάζουμε το παραμύθι “Η οδοντογλυφίδα που έγινε οδοντογλυφίδα”
και συζητάμε για την υγιεινή διατροφή.
Ξεχωρίζουμε τα φρούτα από τα λαχανικά.
Ομαδοποιούμε τις υγιεινές και τις βλαβερές τροφές.
Λέμε παροιμίες για την υγιεινή διατροφή
και εργαζόμαστε σ’ ένα φύλλο εργασίας στη γωνιά του υπολογιστή.
https://www.liveworksheets.com/w/el/glossa-meleti-periballontos/297441
Προγραμματίζουμε το beebot να πάει στην αγαπημένη μας υγιεινή τροφή.
Ακούμε το “μήλο μου κόκκινο” και χορεύουμε.
Ένα όμορφο πουλί που το λένε Αλκυόνη!
Διαβάζουμε τον μύθο της Αλκυόνης.
Μαθαίνουμε το αίνιγμα:
“Ένα όμορφο πουλί
που τον Χειμώνα δεν παγώνει,
πώς το λένε;”
Αλκυόνη
Παίζουμε με τη λέξη “ΑΛΚΥΟΝΗ”. Αντιστοίχιση πεζών και κεφαλαίων.
Φτιάχνουμε ψαράκια…
…και τα ψαρεύουμε στη λιμνούλα για τα μικρά Αλκυονάκια.
Τέλος, παίζουμε στη γωνιά του υπολογιστή ένα παιχνίδι μνήμης με τον μύθο της Αλκυόνης.
Τρεις Ιεράρχες: Προστάτες της Παιδείας και των Γραμμάτων
Γνωρίσαμε τους προστάτες της Παιδείας και των Γραμμάτων, τον Μέγα Βασίλειο, τον Γρηγόριο τον Θεολόγο και τον Ιωάννη τον Χρυσόστομο.
Ο Μέγας Βασίλειος γεννήθηκε στη Νεοκαισάρεια του Πόντου το 330 μ.Χ.. Μεγάλωσε και ανατράφηκε μέσα σε χριστιανικό περιβάλλον, κάτω από τη φροντίδα της μητέρας του, Εμμέλειας. Όταν οι περίφημες σχολές της Καισάρειας δεν είχαν να του προσφέρουν τίποτα περισσότερο, ο Βασίλειος έφτασε στην ξακουστή Αθήνα. Τόση ήταν η φιλομάθειά του, που σπούδασε ιατρική, ρητορική, αστρονομία, γεωμετρία, θεολογία. Περισσότερο όμως προόδευσε στην αρετή και τη χριστιανική ζωή. Έτσι αρνήθηκε τη δόξα των ανθρώπων και τη φήμη του σοφού κι αφιερώθηκε στον Θεό. Έγινε ο γνωστός αρχιεπίσκοπος Καισαρείας, που έμεινε στην ιστορία ως Μέγας και ως Επίσκοπος της αγάπης, με τη γνωστή Βασιλειάδα. Στο έργο αυτό της φιλανθρωπίας αφιέρωσε όλα του τα πλούτη και όλη του τη ζωή, μέχρι την κοίμησή του το 350.
Ο Γρηγόριος ο Θεολόγος ήταν φίλος και συσπουδαστής του Βασιλείου, συνομήλικός του. Σπούδασε κι έγινε κάτοχος όλης της γνωστής σοφίας. Γρήγορα όμως τ΄ άφησε όλα και αφοσιώθηκε στον Χριστό. Ως επίσκοπος της Ναζιανζού και ως Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως πολέμησε με ευγλωττία και γενναιότητα όλες τις αιρέσεις και κράτησε την πίστη μας ανόθευτη. Για την προσφορά του στην ορθοδοξία ονομάστηκε Θεολόγος» και είναι ο δεύτερος που παίρνει αυτόν τον «τίτλο» μετά τον ευαγγελιστή Ιωάννη. Λιγότερο γνωστό, αλλά αξιόλογο, είναι το ποιητικό του έργο, που σήμερα πολλοί το μελετούν και το θαυμάζουν.
Ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος γεννήθηκε λίγο αργότερα, γύρω στο 350, στην Αντιόχεια της Συρίας. Ο ξακουστός δάσκαλος Λιβάνιος τον προόριζε για διάδοχό του στην Αντιόχεια. Μα ο Ιωάννης προτίμησε να αφιερωθεί στον Θεό. Με φλογερά και δυνατά κηρύγματα έσπειρε το λόγο του Θεού σε πολλά μέρη αλλά και στην Κωνσταντινούπολη ως Πατριάρχης. Σε κάθε ομιλία του μαζευόταν πλήθος πολύ., Χάρη στην ευγλωττία του πήρε το όνομα Χρυσόστομος. Όμως οι εχθροί της αλήθειας, μεταξύ των οποίων και η αυτοκράτειρα, την οποία έλεγχε για τις αδικίες της, τον έστειλαν στην εξορία τρεις φορές. Την Τρίτη φορά πέθανε από τις κακουχίες, δοξολογώντας τον Θεό.
Η προσφορά των τριών Ιεραρχών στην ανθρωπότητα είναι μοναδική. Θεμελίωσαν την Ορθοδοξία, γι΄ αυτό και τους λέμε Πατέρες. Μορφώθηκαν ελληνικά και δίδαξαν ελληνικά. Οι μεγάλοι σοφοί της εποχής μας αντλούν από την ανεξάντλητη σοφία τους. Είχαν χαρίσματα και πήραν φροντισμένη αγωγή απ΄ τα σπίτια τους και κυρίως από τις μητέρες τους, την Εμμέλεια, τη Νόνα και την Ανθούσα. Όμως με τη δική τους επιμέλεια, τον κόπο και την προσπάθεια έγιναν μεγάλοι. Αγωνίστηκαν ασταμάτητα, προσευχήθηκαν αδιάκοπα και ασκήθηκαν στον αγώνα της αρετής. Έτσι έγιναν οι πρωταθλητές της ευσέβειας, της αρετής, της αγιότητας αλλά και των γραμμάτων και της σοφίας. Αξίζει να τους μιμηθούμε.
Πηγή:
https://www.pemptousia.gr/2023/01/i-tris-ierarches/
Σοφά λόγια των τριών Ιεραρχών
“Όπως οι μελισσες διαλέγουν το νέκταρ από τα λουλούδια, έτσι κι εσείς διαλέγετε αυτά που διαβάζετε. Να κρατάτε τα καλά και τα ωφέλιμα”.
Μέγας Βασίλειος
“Η ειρήνη είναι το γλυκύτερο πράγμα στον κόσμο”.
Γρηγόριος ο Θεολόγος
“Ελεύθερος άνθρωπος είναι εκείνος που είναι απαλλαγμένος από τα πάθη”
Ιωάννης ο Χρυσόστομος
και οι κατασκευούλες μας…
Του Γενάρη το φεγγάρι, λάμπει σαν μαργαριτάρι!
Φτιάξαμε ένα λαμπερό και πολύχρωμο «2024» και είπαμε τις ευχές μας για τη νέα χρονιά!
Κόψαμε βασιλόπιτα!
Διαβάσαμε το παραμύθι “Οι σκαντανταλιές του Γενάρη”.
Κυκλώσαμε τα γράμματα της λέξης «ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ».
Μάθαμε την παροιμία για τον Γενάρη: “Του Γενάρη το φεγγάρι, λάμπει σαν μαργαριτάρι!”
Αναγνωρίσαμε το γραμματάκι «Ι, ι» που αρχίζει ο Ιανουάριος. Βρήκαμε κι άλλες λέξεις που αρχίζει ο Ιανουάριος.
Αντιστοιχίσαμε τα κεφαλαία με τα μικρά γράμματα.
Διαβάσαμε τους μήνες και τη σειρά τους στο τρενάκι του χρόνου.
Μάθαμε ότι 1 χρόνος έχει 12 μήνες και 4 εποχές.
Παίξαμε το κουίζ για τις εποχές και τους μήνες τους.