Θερμά συγχαρητήρια στην μαθήτρια της Β΄τάξης του σχολείου μας η οποία περιγράφει την συμμετοχή της στην ΚΔ’ Σύνοδο της Βουλής των Εφήβων:
“Ονομάζομαι Δήμητρα Δαμίγου και φέτος είμαι μαθήτρια της Β’ τάξης. Στις αρχές του Σεπτέμβρη, είχα την ευκαιρία να παρουσιαστώ ως εκπρόσωπος του σχολείου μας στην ΚΔ’ Σύνοδο της Βουλής των Εφήβων, με θέμα “Βήματα Δημοκρατίας: Κάνοντας πράξη τη συμμετοχή”, και να είμαι μέλος της Ομάδας Γ’ με θέμα “Εθελοντισμός – Αλληλεγγύη”. Η ομάδα μας, όπως και όλες οι υπόλοιπες, προβληματίστηκε πάνω σε ποικίλα ζητήματα, με μερικά από τα πιο βασικά να είναι το περιβάλλον, η σχολική καθημερινότητα, το προσφυγικό, και οι ευάλωτες κοινωνικά ομάδες. Μέσα από συζητήσεις και βιωματικά εργαστήρια, κλιθήκαμε να σκεφτούμε και στη συνέχεια να συγκεντρώσουμε τις ιδέες μας ώστε να γράψουμε ένα κείμενο με τις λύσεις που προτείναμε σαν ομάδα. Αυτό το κείμενο έπειτα, παρουσιάστηκε από έναν εκπρόσωπο μας στο Κοινοβούλιο – υπό την παρουσία του Προέδρου της Βουλής, άλλων βουλευτών, και της Υφυπουργού Παιδείας κ. Σοφία Ζαχαράκη. Η ομάδα μας επίσης, είχε την ευκαιρία να συζητήσει τους προβληματισμούς της με τον νεότερο βουλευτή της κυβέρνησης κ. Βαγγέλη Λιάκο, όπου μας άκουσε κι έπειτα σχολίασε τις λύσεις που προτείναμε, ώστε αργότερα να τις μεταφέρει και στην υπόλοιπη κυβέρνηση. Ζητήσαμε στους λόγους μας όλες οι ομάδες ένα σχολείο πιο φιλικό, που να προωθεί την αλληλεγγύη και την αλληλοστήριξη ανάμεσα σε μαθητές και καθηγητές. Ζητήσαμε μια χώρα που θα είναι φιλόξενη κι κατάλληλη για τη συμβίωση μας με τους πρόσφυγες. Ζητήσαμε να εξαφανιστούν κάθε μορφής διάκρισης προς ομάδες όπως ΑμεΑ, ομοφυλόφιλους, ανθρώπους με ψυχικές ασθένειες, κ.α. κι να δημιουργηθεί ένα περιβάλλον κατάλληλο για αυτούς. Τέλος, ζητήσαμε την λήψη μέτρων φιλικά προς το περιβάλλον και προσβάσιμα από όλους, έτσι ώστε να μπορέσουμε συλλογικά να συμβάλλουμε στην προσπάθεια να βελτιωθεί η σημερινή κατάσταση του πλανήτη. Οι απόψεις που ακούστηκαν, ήταν από παιδιά ευαισθητοποιημένα και με συνείδηση για ότι συμβαίνει στον κόσμο. Όλοι οι μαθητές ακούστηκαν, και προσέφεραν τη δική τους φωνή στον κοινό σκοπό μας σε όλα αυτά τα ζητήματα. Όλοι πήραμε γνώσεις, όπως προσφέραμε και τις δικές μας, σε ένα κλίμα δεκτικό και φιλικό προς όλους. Γνωριστήκαμε με παιδιά από όλα τα μέρη της Ελλάδας, και δεθήκαμε σαν να γνωριζόμαστε μήνες. Είναι μια εμπειρία που θα μείνει σε όλους αξέχαστη, μια ευκαιρία που αξίζει κάποιος να αρπάξει, και ήταν τιμή μου να εκπροσωπήσω το σχολείο μου σε αυτό το πρόγραμμα.”













