Εγκύκλιος για την έγκριση παράλληλης στήριξης Συνεκπαίδευσης από εκπαιδευτικό, από Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό και από Σχολικό Νοσηλευτή, μαθητών/τριών για το διδακτικό έτος 2025-2026
- Πατήστε εδώ για να ανοίξετε την εγκύκλιο
ΠΡΟΘΕΣΜΙΕΣ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΑΙΤΗΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΣΤΗΡΙΞΗ ΑΠΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΑΡΑΛΛΗΛΗΣ ΣΤΗΡΙΞΗΣ
Β ́ Φάση Υποβολής
Η δεύτερη φάση υποβολής αιτημάτων ορίζεται από τη Δευτέρα 01/09/2025* έως και τη Δευτέρα
20/10/2025* και για τις δύο βαθμίδες (Α/θμια και Β/θμια).
ΠΡΟΘΕΣΜΙΕΣ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΑΙΤΗΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΣΤΗΡΙΞΗ ΑΠΟ ΕΒΠ
Η δεύτερη φάση υποβολής αιτημάτων ξεκινά από τη Δευτέρα 01/09/2025* και για τις δύο βαθμίδες
(Α/θμια και Β/θμια).
ΠΡΟΘΕΣΜΙΕΣ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΑΙΤΗΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΣΤΗΡΙΞΗ ΑΠΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΝΟΣΗΛΕΥΤΗ
Β ́ Φάση Υποβολής
Η δεύτερη φάση υποβολής αιτημάτων ξεκινά από τη Δευτέρα, 01/09/2025* και για τις δύο βαθμίδες (Α/θμια και Β/θμια).
* Κατά τις ημερομηνίες αυτές οι γονείς οφείλουν να έχουν καταθέσει το σύνολο των απαραίτητων δικαιολογητικών. Μετά το πέρας των ημερομηνιών αυτών δεν κατατίθεται κανένα δικαιολογητικό ακόμα και αν αυτό έχει εκδοθεί εμπρόθεσμα.
Δεν εγκρίνονται αιτήματα που αφορούν στον/στην ίδιο/α μαθητή/τρια για περισσότερες στηρίξεις της μίας, της παρούσας εγκυκλίου, για το ίδιο σχολικό έτος.
Επίσκεψη της ομάδας EPAS του 4ου ΓΕΛ Ιωαννίνων στο Europa Experience Wien – Μια ζωντανή γνωριμία με την Ευρώπη
Στις 27 Νοεμβρίου 2025, η ομάδα EPAS (European Parliament Ambassador School) του 4ου ΓΕΛ Ιωαννίνων πραγματοποίησε μια ξεχωριστή επίσκεψη στο Europa Experience Wien, έναν από τους πιο σύγχρονους διαδραστικούς χώρους ενημέρωσης για την Ευρωπαϊκή Ένωση. Η επίσκεψη αποτέλεσε μια μοναδική ευκαιρία για τους μαθητές να γνωρίσουν από κοντά τον τρόπο λειτουργίας των ευρωπαϊκών θεσμών, μέσα από εμπειρίες που συνδυάζουν τεχνολογία, βιωματική μάθηση και πολιτική εξοικείωση.
![]() |
![]() |
Το Europa Experience Wien προσφέρει μια σειρά από διαδραστικές ενότητες που φέρνουν την Ευρώπη «ένα βήμα πιο κοντά» στους πολίτες. Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να εξερευνήσουν το Ευρωπαϊκό Κέντρο Πληροφόρησης, να κατανοήσουν μέσα από οπτικοακουστικό υλικό τη δομή και τον ρόλο των θεσμικών οργάνων της ΕΕ, καθώς και να ενημερωθούν για τις αξίες και τις πολιτικές προτεραιότητες της Ένωσης.
![]() |
![]() |
Η πιο εντυπωσιακή εμπειρία της επίσκεψης ήταν η συμμετοχή των μαθητών στο immersive προσομοιωμένο ευρωκοινοβουλευτικό debate, μια αναπαράσταση της διαδικασίας λήψης αποφάσεων στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Εκεί, οι μαθητές ανέλαβαν ρόλους ευρωβουλευτών, συμμετείχαν σε συζητήσεις και είδαν στην πράξη πώς διαμορφώνεται μια κοινή ευρωπαϊκή πολιτική. Μέσα από αυτό το διαδραστικό εργαστήριο, παρακολούθησαν πώς ψηφίζονται οι τροπολογίες, πώς σχηματίζονται οι πολιτικές ομάδες και ποια στάδια απαιτούνται μέχρι την τελική έγκριση ενός νομοθετήματος.
![]() |
![]() |
Παράλληλα, αξιοποίησαν τις πολυμεσικές εγκαταστάσεις του χώρου:
— Το 360° βίντεο-θέατρο, όπου παρουσιάζεται με εντυπωσιακό τρόπο το ευρωπαϊκό οικοδόμημα,
— Τους διαδραστικούς χάρτες, που δείχνουν προγράμματα και δράσεις της ΕΕ σε κάθε κράτος-μέλος,
— Και τις ψηφιακές κάψουλες γνώσης όπου οι μαθητές μπορούσαν να ενημερωθούν για συγκεκριμένες θεματικές πολιτικής, όπως νεολαία, περιβάλλον, κινητικότητα και καινοτομία.
Η επίσκεψη στο Europa Experience Wien δεν ήταν μια απλή εκπαιδευτική εκδρομή, αλλά μια ολοκληρωμένη βιωματική μάθηση που έφερε τους μαθητές σε άμεση επαφή με τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Για την ομάδα EPAS του 4ου ΓΕΛ Ιωαννίνων αποτέλεσε ένα σημαντικό βήμα στην αποστολή της: να καλλιεργεί ευρωπαϊκή συνείδηση, ενημέρωση και δημοκρατική συμμετοχή.
Με εμπειρίες που συνδύασαν γνώση, διάλογο και σύγχρονες πολυμεσικές τεχνολογίες, οι μαθητές επέστρεψαν με μια πιο καθαρή εικόνα του ευρωπαϊκού οράματος και με ακόμη μεγαλύτερη διάθεση να συμβάλλουν ενεργά στο μέλλον της Ευρώπης.
Η συμμετοχή του 4ου ΓΕΛ Ιωαννίνων στο 10ο Πανελλήνιο Μαθητικό Συνέδριο
Παρουσιάζοντας το «Jean Monnet AI» – μια πρωτοποριακή πλατφόρμα διαλόγου για την Ευρώπη
Το 4ο Γενικό Λύκειο Ιωαννίνων συμμετείχε φέτος στο 10ο Πανελλήνιο Μαθητικό Συνέδριο, παρουσιάζοντας μια από τις πιο καινοτόμες ψηφιακές εφαρμογές της χρονιάς: το Jean Monnet AI, ένα διαδραστικό εργαλείο που δίνει τη δυνατότητα σε κάθε πολίτη να συνομιλήσει με έναν ψηφιακό «Jean Monnet», τον άνθρωπο που θεωρείται από τους βασικούς αρχιτέκτονες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Η ομάδα του σχολείου, αξιοποιώντας σύγχρονα πρότυπα τεχνητής νοημοσύνης και αρχές ανθρωποκεντρικού σχεδιασμού, ανέπτυξε μια εφαρμογή όπου οι χρήστες μπορούν να κάνουν ερωτήσεις για την Ευρώπη, την ευρωπαϊκή ολοκλήρωση, τις αξίες της Ένωσης, αλλά και τις σύγχρονες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ευρωπαϊκή οικογένεια. Ο ψηφιακός Jean Monnet απαντά με τρόπο ρεαλιστικό, πιστό στο ύφος και στις ιδέες του ίδιου του μοντέρνου ευρωπαίου οραματιστή.
Κατά την παρουσίαση στο Συνέδριο, οι μαθητές ανέδειξαν όχι μόνο τις τεχνολογικές δυνατότητες της εφαρμογής, αλλά και τη βαθύτερη αξία της: να αποτελέσει μια γέφυρα μεταξύ των νέων και της ευρωπαϊκής ιδέας. Σε μια εποχή όπου οι πληροφορίες είναι πολλές αλλά συχνά συγκεχυμένες, το Jean Monnet AI λειτουργεί ως μια καθαρή, αξιόπιστη και προσβάσιμη πηγή γνώσης.
Η εφαρμογή διαθέτει ένα περιβάλλον, σχεδιασμένο ώστε κάθε συζήτηση να μοιάζει φυσική, άμεση και προσιτή.
Στο ζωντανό demo, οι μαθητές δοκίμασαν την εφαρμογή μπροστά στο κοινό. Αρχικά έθεσαν μια τυπική ερώτηση, με τον ψηφιακό Jean Monnet να απαντά με στοχασμό και βάθος. Στη συνέχεια, δυο παρευρισκόμενες από το ακροατήριο πρότειναν μια εντελώς διαφορετική ερώτηση – και η εφαρμογή ανταποκρίθηκε άμεσα, δείχνοντας τη δυναμική, προσαρμοστική της φύση.
Το κοινό εντυπωσιάστηκε τόσο από την τεχνική υλοποίηση όσο και από την εκπαιδευτική αξία του project, το οποίο μπορεί εύκολα να αξιοποιηθεί σε σχολικές δραστηριότητες, ευρωπαϊκά προγράμματα, δράσεις πολιτότητας και μαθήματα πολιτικής παιδείας.
Η παρουσία του 4ου ΓΕΛ Ιωαννίνων στο Συνέδριο ανέδειξε για ακόμη μια φορά τη δημιουργικότητα, την τεχνική ικανότητα και το αίσθημα ευρωπαϊκής συμμετοχής των μαθητών. Το Jean Monnet AI δεν είναι απλώς μια εφαρμογή – είναι μια σύγχρονη πρόταση για το πώς η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να χρησιμοποιηθεί δημιουργικά στην εκπαίδευση, φέρνοντας τους νέους σε ουσιαστικό διάλογο με τις ρίζες και το μέλλον της Ευρώπης.












