Τη Δευτέρα που μας πέρασε, Καθαρά Δευτέρα, ξεκίνησε η Σαρακοστή.
Έτσι, οι μαθητές των Β΄-Ε΄- ΣΤ΄ τάξεων αποφάσισαν να ζωντανέψουν το έθιμο της κυρά-Σαρακοστής φτιάχνοντας την κυρά-Σαρακοστή από ένα ζυμάρι με αλεύρι, νερό και πολύ αλάτι για να μη χαλάσει. Τη στόλισαν με γαρίφαλα και την έψησαν για να στεγνώσει το ζυμάρι.
Το έθιμο της κυρά-Σαρακοστής είναι από τα παλιότερα έθιμα που σχετίζονται με τη γιορτή του Πάσχα. Χρησίμευε πάντα ως ημερολόγιο για να μετράμε τις εβδομάδες από την Καθαρά Δευτέρα μέχρι τη Μεγάλη Εβδομάδα, καθώς η κυρά-Σαρακοστή απεικόνιζε μια γυναίκα, που έμοιαζε με καλόγρια, με 7 πόδια, σταυρωμένα χέρια γιατί προσεύχεται, ένα σταυρό γιατί πήγαινε στην εκκλησία και χωρίς στόμα γιατί νηστεύει. Στο τέλος κάθε εβδομάδας, αρχής γενομένης από το Σάββατο μετά την Καθαρά Δευτέρα,της έκοβαν ένα πόδι. Το τελευταίο το έκοβαν το Μεγάλο Σάββατο.
Για το έθιμο της κυρά-Σαρακοστής έχουν γραφτεί οι παρακάτω στίχοι:
Την κυρά Σαρακοστή
που ΄ναι έθιμο παλιό
οι γιαγιάδες μας τη φτιάχναν΄
με αλεύρι και νερό.
Για στολίδι της φορούσαν
στο κεφάλι ένα σταυρό
μα το στόμα της ξεχνούσαν
γιατί νήστευε καιρό.
Και τις μέρες τις μετρούσαν
με τα πόδια της τα επτά
κόβαν΄ ένα τη βδομάδα
μέχρι να ΄ρθει η Πασχαλιά.
(Στιχουργός: Πόλυ Βασιλάκη)