Εγώ και οι συμμαθητές μου/τριές μου: 5ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων στο τμήμα Β΄-Ε΄-ΣΤ΄ με τίτλο «Το σχολείο μου – Η τάξη μου»
Το 5ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων Ψυχικής Υγείας έχει τίτλο «Το σχολείο μου -Η τάξη μου» και αποτελείται από τρεις δραστηριότητες.
Στόχοι αυτού του εργαστηρίου είναι οι μαθητές να εκφράζουν τα συναισθήματα και τις σκέψεις τους στην ολομέλεια της ομάδας, να επινοούν δημιουργικούς τρόπους επικοινωνίας, να τους συγκρίνουν, να αποδέχονται τη διαφορετικότητα, να νιώθουν πως βρίσκονται σε ένα περιβάλλον εμπιστοσύνης και να σκέφτονται συμβολικά.
Στην 1η δραστηριότητα η εκπαιδευτικός επεξεργάζεται στην τάξη το κείμενο ΣΧΟΛΕΙΟ – ΣΕΠΤΕΜΒΡΗΣ.
Πιο συγκεκριμένα, η εκπαιδευτικός με τη μέθοδο της κλήρωσης χωρίζει τους μαθητές τυχαία σε 3 ομάδες.
Αυτό γίνεται με σκοπό οι μαθητές να συνεργαστούν με συμμαθητές τους που δεν είχαν ξανασυνεργαστεί. Έπειτα οι μαθητές παρατηρούν την εικόνα του κειμένου που αναφέρεται παραπάνω και καλούνται να συζητήσουν στις ομάδες τις εξής ερωτήσεις : «Υποθέστε ότι είστε μαθητές της τάξης που βλέπετε στην εικόνα. Για ποιο λόγο πιστεύετε πως είναι οι μαθητές σε αυτή την τάξη;», «Συγκρίνετε τις απαντήσεις σας με αυτές των άλλων ομάδων. Είναι ίδιες ή διαφορετικές; Αν ήταν διαφορετικές, για ποιο λόγο πιστεύετε η κάθε ομάδα απάντησε διαφορετικά;» , «Κλείστε τα μάτια και σκεφτείτε το σχολείο σας. Ανοίξτε τα μάτια και πείτε στις ομάδες ποιο συναίσθημα νιώθετε για το σχολείο», « Αν το σχολείο σας ήταν βιβλίο, τι βιβλίο θα ήταν;».
Κατά τη διάρκεια της 2ης δραστηριότητας, η εκπαιδευτικός παρουσιάζει στους μαθητές το κείμενο ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ- Η ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ και καλεί τους μαθητές να αναλογιστούν γιατί ένα παιδί μπορεί να δυσκολεύεται στα μαθήματα και γιατί μπορεί να θεωρείται «άταχτο». Με αφορμή αυτό το κείμενο οι μαθητές αναγνωρίζουν τις αιτίες που δημιουργούν μαθησιακές δυσκολίες σε διάφορα παιδιά, αλλά και το ότι αυτές μπορούν να αντιμετωπιστούν. Έτσι οι μαθητές διατηρούν μία αισιόδοξη στάση απέναντι στη μάθηση και αποδέχονται τη διαφορετικότητα. Κατόπιν οι μαθητές απαντούν σε ερωτήσεις όπως: «Αν το σχολείο σας ήταν χρώμα, τι χρώμα θα ήταν και γιατί;», «Ποιο σύμβολο θα διαλέγατε για να εκφράσετε όσα σκέφτεστε και νιώθετε για το σχολείο σας και γιατί;», «Ποια εικόνα αντιπροσωπεύει το σχολείο σας και γιατί;» Τα παιδιά καταγράφουν τις απαντήσεις τους σε Φύλλο εργασίας.
Στην τελευταία δραστηριότητα οι μαθητές κάθονται κυκλικά και αφού σκεφτούν τι είναι αυτό που τους αρέσει από την τάξη τους, το ανακοινώνουν στην ομάδα της τάξης συμπληρώνοντας τη φράση «Αυτό που μου αρέσει στην τάξη μου είναι …». Η εκπαιδευτικός καταγράφει τις απαντήσεις σε ένα χαρτόνι Α4 και το αναρτά στην αίθουσα διδασκαλίας.









