Εγώ και οι συμμαθητές μου/τριές μου: 5ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων στο τμήμα Β΄-Ε΄-ΣΤ΄ με τίτλο «Το σχολείο μου – Η τάξη μου»

Το 5ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων Ψυχικής Υγείας έχει τίτλο «Το σχολείο μου -Η τάξη μου» και αποτελείται από τρεις δραστηριότητες.

Στόχοι αυτού του εργαστηρίου είναι οι μαθητές να εκφράζουν τα συναισθήματα και τις σκέψεις τους στην ολομέλεια της ομάδας, να επινοούν δημιουργικούς τρόπους επικοινωνίας, να τους συγκρίνουν, να αποδέχονται τη διαφορετικότητα, να νιώθουν πως βρίσκονται σε ένα περιβάλλον εμπιστοσύνης και να σκέφτονται συμβολικά.

Στην 1η δραστηριότητα η εκπαιδευτικός επεξεργάζεται στην τάξη το κείμενο ΣΧΟΛΕΙΟ – ΣΕΠΤΕΜΒΡΗΣ.1 2

Πιο συγκεκριμένα, η εκπαιδευτικός με τη μέθοδο της κλήρωσης χωρίζει τους μαθητές τυχαία σε 3 ομάδες.

Αυτό γίνεται με σκοπό οι μαθητές να συνεργαστούν με συμμαθητές τους που δεν είχαν ξανασυνεργαστεί. Έπειτα οι μαθητές παρατηρούν την εικόνα του κειμένου που αναφέρεται παραπάνω και  καλούνται να συζητήσουν στις ομάδες τις εξής ερωτήσεις : «Υποθέστε ότι είστε μαθητές της τάξης που βλέπετε στην εικόνα. Για ποιο λόγο πιστεύετε πως είναι οι μαθητές σε αυτή την τάξη;»,  «Συγκρίνετε τις απαντήσεις σας με αυτές των άλλων ομάδων. Είναι ίδιες ή διαφορετικές; Αν ήταν διαφορετικές, για ποιο λόγο πιστεύετε η κάθε ομάδα απάντησε διαφορετικά;» , «Κλείστε τα μάτια και σκεφτείτε το σχολείο σας. Ανοίξτε τα μάτια και πείτε στις ομάδες ποιο συναίσθημα νιώθετε για το σχολείο», « Αν το σχολείο σας ήταν βιβλίο, τι βιβλίο θα ήταν;».

Κατά τη διάρκεια της 2ης δραστηριότητας, η εκπαιδευτικός παρουσιάζει στους μαθητές το κείμενο ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ- Η ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ και καλεί τους μαθητές να αναλογιστούν γιατί ένα παιδί μπορεί να δυσκολεύεται στα μαθήματα και γιατί μπορεί να θεωρείται «άταχτο». Με αφορμή αυτό το κείμενο οι μαθητές αναγνωρίζουν τις αιτίες που δημιουργούν μαθησιακές δυσκολίες σε διάφορα παιδιά, αλλά και το ότι αυτές μπορούν να αντιμετωπιστούν. Έτσι οι μαθητές διατηρούν μία αισιόδοξη στάση απέναντι στη μάθηση και αποδέχονται τη διαφορετικότητα. Κατόπιν οι μαθητές  απαντούν σε ερωτήσεις όπως: «Αν το σχολείο σας ήταν χρώμα, τι χρώμα θα ήταν και γιατί;», «Ποιο σύμβολο θα διαλέγατε για να εκφράσετε όσα σκέφτεστε και νιώθετε για το σχολείο σας και γιατί;», «Ποια εικόνα αντιπροσωπεύει το σχολείο σας και γιατί;» Τα παιδιά καταγράφουν τις απαντήσεις τους σε Φύλλο εργασίας.

Στην τελευταία δραστηριότητα οι μαθητές κάθονται κυκλικά και αφού σκεφτούν τι είναι αυτό που τους αρέσει από την τάξη τους, το ανακοινώνουν στην ομάδα της τάξης συμπληρώνοντας τη φράση «Αυτό που μου αρέσει στην τάξη μου είναι …». Η εκπαιδευτικός καταγράφει τις απαντήσεις σε ένα χαρτόνι Α4 και το αναρτά στην αίθουσα διδασκαλίας.

«Γνωριμία με το ανθρώπινο σώμα»: 5ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων στο τμήμα A΄-Γ΄-Δ΄ με τίτλο «Το ταξίδι της τροφής»

Το 5ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων του 1ου θεματικού κύκλου έχει τίτλο «Το ταξίδι της τροφής».

Αφού στα προηγούμενα εργαστήρια προηγήθηκε συζήτηση, καταγραφή και κατασκευή των οργάνων του ανθρώπινου σώματος καθώς και των διάφορων λειτουργιών τους, τα παιδιά προχωρούν σε αναπαράσταση μιας εκ των λειτουργιών που τους έκανε περισσότερο εντύπωση, όπως το πεπτικό σύστημα στο χώρο της τάξης. Επίδειξη βίντεο: «Το πεπτικό σύστημα του ανθρώπου» και συζήτηση πάνω στο ταξίδι της τροφής και στη λειτουργία του πεπτικού συστήματος.

Ακολουθεί αναπαράσταση του πεπτικού συστήματος στο χώρο της τάξης με υλικά της αίθουσας ή του γυμναστηρίου (στεφάνια, υφάσματα, τουβλάκια, σχοινιά κλπ). Τοποθετούμε στηριζόμενα σε τουβλάκια κάθετα στεφάνια για να αναπαραστήσουμε τον οισοφάγο, ένα κουτί, σχοινιά και διάφορα υφάσματα για να δώσουμε σχήμα στο στομάχι και το έντερο. Ξεκινώντας το ταξίδι, το κάθε παιδί κάνει την τροφή η οποία μπαίνει από τον οισοφάγο, ταξιδεύει προς το στομάχι, εκεί διασπάται  και κάθεται για λίγο και συνεχίζει το ταξίδι της στο λεπτό έντερο, έπειτα στο παχύ έντερο και τέλος οδηγείται έξω από το σώμα μας. Στο τέλος, δεν παραλείπουμε να αναφερθούμε και στη διατροφή που βοηθάει το πεπτικό μας σύστημα να λειτουργεί σωστά, εστιάζοντας στη σημασία των φρούτων και λαχανικών αλλά και του νερού.

Αξιολόγηση-Αναστοχασμός

Πραγματοποιείται με το παρακάτω φύλλο εργασίας, όπου τα παιδιά καλούνται να ζωγραφίσουν αυτά που είδαν και αναπαράστησαν.

Φύλλο εργασίας «Το πεπτικό σύστημα»

Ακαδημία για Γονείς «Από το Α έως το Ω» υπό την Αιγίδα του ΕΔΔΥΠΠΥ & του Υπουργείου Υγείας 2022-2023 – 1η Συνάντηση

Το Ελληνικό Διαδημοτικό Δίκτυο Υγιών Πόλεων (ΕΔΔΥΠΠΥ) του Π.Ο.Υ. σας καλεί να παρακολουθήσετε το φετινό κύκλο των Ακαδημιών Γονέων “Από το Α έως το Ω”,  το οποίο πραγματοποιείται για 8η συνεχή χρονιά από τη Μονάδα Εφηβικής Υγείας της Β’ Παιδιατρικής Κλινικής του Πανεπιστημίου Αθηνών Νοσοκομείο Παίδων «Π & Α Κυριακού». Το ανωτέρω πρόγραμμα περιλαμβάνει 4-8 (τέσσερις-οκτώ) δίωρες διαδραστικές συναντήσεις γονέων τη δεύτερη Τετάρτη κάθε μήνα στις 18:15-20:00 από Νοέμβριο έως Μάϊο, όπου παρουσιάζονται θέματα σχετικά με την υγεία, την ανάπτυξη και τη συμπεριφορά των παιδιών, τις σχέσεις στην οικογένεια και το σχολείο κ.λπ. και τελεί υπό την Αιγίδα του ΕΔΔΥΠΠΥ και του Υπουργείου Υγείας.

Επισυνάπτεται το πρόγραμμα της 1ης Συνάντησης της Ακαδημίας Γονέων που θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 16 Νοεμβρίου 2022 και ώρα 18:15 εδώ.

Για να παρακολουθήσετε την 1η Συνάντηση της Ακαδημίας Γονέων θα ακολουθήσετε το link πατώντας εδώ.

Για οποιαδήποτε διευκρίνιση, παρακαλούμε να την υποβάλλετε στο info@eddyppy.gr.

Υλοποίηση του Εκπαιδευτικού προγράμματος «Αστέρι της Ευχής – Make-A-Wish (Κάνε-Μια-Ευχή Ελλάδος)» για το σχολικό έτος 2022-2023

Το Make-A-Wish (Κάνε-Μια-Ευχή Ελλάδος) εκπληρώνει ευχές παιδιών 3 – 18 ετών που νοσούν από σοβαρές ασθένειες. Το Αστέρι της Ευχής, εκπαιδευτικό πρόγραμμα που υλοποιείται σε όλα τα σχολεία με την άδεια του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων (Φ.2.1/ΜΓ/64830/102883/Δ7/24-8-2022) κλείνει φέτος τα 24 του χρόνια και έχει δώσει δύναμη σε εκατοντάδες παιδιά με σοβαρές ασθένειες. 24 ολόκληρα χρόνια, μαθητές από όλα τα σχολεία της χώρας προσφέρουν για την ίαση παιδικών ψυχών.

Εδώ και 24 χρόνια το πρόγραμμα Αστέρι της Ευχής αποτελεί μέρος του Κάνε-Μια-Ευχή Ελλάδος. Για ακόμη μία χρονιά, το πρόγραμμα Αστέρι της Ευχής  θα «ταξιδέψει» και πάλι σε ολόκληρη την Ελλάδα για να φωτίσει τις ζωές των παιδιών ευχής!

Με κεντρικό μήνυμα «Είσαι το αστέρι μου», το Αστέρι της Ευχής καλεί τους μαθητές σε όλη την Ελλάδα να αποκτήσουν το δικό τους χάρτινο αστέρι, με μία δωρεά των 2€ συνεισφέροντας στην εκπλήρωση ευχών. Με αυτόν τον τρόπο, μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί γινόμαστε κι εμείς ένα αστέρι για ένα παιδί με σοβαρή ασθένεια.