«Κοινωνική Αποθήκη» στο 4ο Δημοτικό Σχολείο Αριδαίας

Η αλληλεγγύη είναι πάντοτε ένα στοιχείο που εξυψώνει την κοινωνία που ζούμε και την κάνει πιο ανθρώπινη. Όταν όμως αυτή προέρχεται από μικρά παιδιά, τότε δεν έχουμε παρά να βοηθήσουμε κάθε προσπάθεια.

Με αυτές τις σκέψεις το Aridaia News βρέθηκε στο 4ο Δημοτικό Σχολείο Αριδαίας (Ξενιτίδειο). Εκεί συναντήσαμε τη Διευθύντρια κ. Ελένη Ιατρίδου, η οποία μας μίλησε για μια σπουδαία δράση που υλοποιεί το σχολείο: Την «Κοινωνική Αποθήκη», η οποία αφορά στη συγκέντρωση τροφίμων και ρουχισμού ενόψει και των εορτών, τα οποία θα διανεμηθούν σε συνεργασία με τοπικούς φορείς και τις κοινωνικές δομές του Δήμου σε ευπαθείς ομάδες.

Το ενδιαφέρον είναι ότι όλη αυτή η δράση υλοποιείται μετά από πρόταση των μαθητών της ΣΤ’ τάξης και στη συνέχεια «αγκαλιάστηκε» από ολόκληρη τη σχολική κοινότητα: Μαθητές, γονείς και φυσικά δασκάλους.

Είναι μία συμβολική και ταυτόχρονα ουσιαστική δράση, που αποδεικνύει ότι η κοινωνία μας διέπεται από αλληλεγγύη και αγάπη, ακόμα και αυτές τις δύσκολες μέρες που όλα δοκιμάζονται από την γενικότερη κρίση.

Όποιος επιθυμεί να βοηθήσει αυτή τη δράση, μπορεί να έρθει σε επικοινωνία με το σχολείο. 

3 7

 

Εκπαιδευτική Επίσκεψη του Δ1&Δ2 στη μηχανή του χρόνου στο θεματικό πάρκο – μουσείο «Δεινόσαυροι» Θεσσαλονίκης.

Μια πολύ όμορφη εμπειρία έζησαν οι μαθητές των τμημάτων Δ1&Δ2 στο θεματικό πάρκο-μουσείο ¨Δεινόσαυροι΄΄

στην Θεσσαλονίκη.Είχαν την ευκαρία να δουν και να παρατηρήσουν από κοντά

30 εκθέματα – δεινόσαυροι και ζώα της εποχής, εκ των οποίων τα 20 μεγάλου μεγέθους.

Οι μαθητές είχαν τη δυνατότητα να γνωρίσουν και να φωτογραφηθούν με τον τρομακτικό Ρεξ, τον αλλόκοτο Τρικέρατο, τον Βραχιόσαυρο, τον Διπλόσαυρο και τη μεγάλη παρέα τους.

Η διάρκεια της περιήγησης στο πάρκο ήταν περίπου μία ώρα και μετά την υποδοχή των επισκεπτών στον χώρο, δημιουργήθηκαν μικρές ομάδες με επικεφαλής κάποιον «εξερευνητή», ο οποίος οδήγησε τους μαθητές καθ’ όλη τη διάρκεια της περιήγησης.

Το ταξίδι όμως δεν σταματά εδώ, καθώς οι μικροί μαθητές γίνονται εξερευνητές και αφού επιστρέψουν στην εποχή μας, με ειδικά εργαλεία και κράνη, θα ξεκινήσουν τις ανασκαφές. Θα γνωρίσουν έναν παλαιοντολόγο και μαζί του θα σκάψουν για να εντοπίσουν απολιθώματα δεινοσαύρων.

Το «δεινόδεντρο» θα είναι ο κεντρικός ήρωας του πάρκου και θα δίνει το οικολογικό στίγμα του, σε μια προσπάθεια να ευαισθητοποιηθούν τα παιδιά.

Εκτός από ψυχαγωγία το πάρκο είναι και άκρως εκπαιδευτικό.Οι μαθητές ενθουσιάστηκαν και συμμετείχαν σε όλες τις δραστηριότητες με πολύ κέφι.

σαυρα1 σαυρα2 σαυρα3 σαυρα4 σαυρα5 σαυρα6 σαυρα7 σαυρα8 σαυρα9 σαυρα10 σαυρα11 σαυρα12

 

4 Νοεμβρίου η Απελευθέρωση της Αριδαίας.

“ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΗΣ ΠΑΠΑΝΙΚΑΝΔΡΟΣ -ΜΑΚΕΔΟΝΟΜΑΧΟΣ,ΟΠΛΑΡΧΗΓΟΣ –
Ο ΕΛΕΥΘΕΡΩΤΗΣ ΤΗΣ ΑΡΙΔΑΙΑΣ”
O Παπα-Νίκανδρος, κατά κόσμον Αναστάσιος Παπαϊωάννου,γεννήθηκε στο Μεγάλο Βογιαλίκι ή Μπογιαλίκι της ΑνατολικήςΘράκης το έτος 1876 ή 1877. Μετά της εγκύκλιες σπουδές στηνιδιαίτερη πατρίδα του, διορίζεται το 1899 ως δάσκαλος στη Χάλκητης Δωδεκανήσου. Το 1900 εγγραφεται στη Νομική Σχολή τουΠανεπιστημίου Αθηνών. Στη διάρκεια των σπουδών του,παρακολουθεί βαθύτατα ανήσυχος τα γεγονότα στη Μακεδονία καιτη Θράκη και συμμετέχει ενεργά στην “Εθνική Άμυνα”. Ενώβρισκόταν στο τελευταίο έτος των σπουδών του, επί πτυχίω,πληροφορείται την έναρξη του ένοπλου Μακεδονικού Αγώνα,εγκαταλείπει τη Νομική και μεταβαίνει αρχικά, ως δάσκαλος, στιςΚαρυές της Ανατολικής Θράκης (1900-1903) και στη συνέχεια ωςδιευθυντής της Επταταξίου Αστικής Σχολής Δοϊράνης (1906-1909).
Από τη θέση αυτή συμμετέχει ενεργά στην οργάνωση τουΜακεδονικού Αγώνα στις περιοχές Γεβγελή, Δοϊράνης καιΑλμωπίας (Καρατζόβας). Το έτος 1908, με παρότρυνση της ηγεσίαςτου Ελληνικού Προξενείου Θεσσαλονίκης, χειτοτονήθηκε ιερέαςκαι του ανατέθηκε η κρίσιμη θέση του Αρχιερατικού ΕπιτρόπουΚαρατζόβας. Από τη θέση αυτή οργάνωσε ομάδαΜακεδονομάχων από τα χωριά Μπάχοβο (Πρόμαχοι), Τσερνέσοβο(Γαρέφι), Τρέσινο (Όρμα), Πόζαρ (Λουτράκι), Στράιτσα (Ίδας),Πρεμπόδιστα (Σωσάνδρα) κ.ά. και συμμετέχει δραστικά στηναπόκρουση των σχεδίων των Βουλγάρων κομιτατζήδων νααλλοιώσουν τις συνειδήσεις των Πατριαρχικών γηγενών τηςπεριοχής και στην ενδυνάμωση του ηθικού των καταπιεζόμενωνΜακεδόνων.

Στη διάρκεια του Πρώτου Βαλκανικού Πολέμου (Οκτώβριος-Νοέμβριος 1912) η στάση του ήταν καθοριστική στηναπελευθέρωση της Αριδαίας (4 Νοεμβρίου 1912). Μετά τηναπελευθέρωση εγκαταστάθηκε στην Ιερά Μονή του Αρχαγγέλου,κοντά στο ομώνυμο χωριό. Με την έναρξη των γεγονότων του Α΄Παγκοσμίου Πολέμου και την εισβολή των Γερμανο-Βουλγάρωνστην περιοχή της Καρατζόβας, ο Αρχιμανδρίτης Παπα-Νίκανδροςσυνελήφθη, οδηγήθηκε σε βουλγαρικές φυλακές στην περιοχή τωνΣκοπίων, όπου καταδικάσθηκε σε θάνατο. Γλίτωσε την εκτέλεση μεμεσολάβηση της βασιλικής οικογένειας της Ελλάδος στον Κάιζερ.Πέρασε χρόνια δύσκολα, κατατρεγμών και βασανισμών. Στηδιάρκεια της Κατοχής συνελήφθη από Ναζί της περιοχήςΓιαννιτσών και τους τοπικούς συνεργάτες τους, οδηγήθηκε σεεκτόπιση στην Κοζάνη, με εντολή να εκτελεσθεί καθ’ οδόν. Γιακαλή του τύχη ομάδα αντιστασιακών τον απελευθέρωσε καιγλίτωσε η ζωή του, για δεύτερη φορά.

Από το 1932 εγκαταστάθηκε στα Γιαννιτσά, κοντά σε συγγενείςτου, όπου άφησε και την τελευταία του πνοή στις 4 Μαΐου του1966.

ΕΠΙΔΕΙΞΗ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΩΝ

Πραγματοποιήθηκε σήμερα στο πολυχώρο του σχολείου μας, η προγραμματισμένη επίδειξη μουσικών

οργάνων.Την επίδειξη παρουσίασαν στους μαθητές ο κ.Παναγιώτης Αποστολίδης(Καλλιτεχνικός Δ/ντής)

και ο κ.Ουρούμης Δημήτρης(Δάσκαλος Θεωρητικών) από το Δημοτικό Ωδείο Αλμωπίας.

Παρουσιάστηκαν συγκεκριμένα μουσικά όργανα όπως,αρμόνιο, ηλεκτρική κιθάρα,ακορντεόν τζουράς και μπουζούκι.

Οι ομιλητές παρουσίασαν την ιστορία των μουσικών οργάνων και τους ξεχωριστούς ήχους του καθενός,κεντρίζοντας

το ενδιαφέρον των μαθητών.

Ευχαριστούμε τους υπευθύνους του Δημοτικού Ωδείου Αλμωπίας, για την επίσκεψη και ενημέρωση των μαθητών του σχολείου μας.

 

Αρμόνιο τζουράς μπουζούκι

Εισάγεται στο Ωρολόγιο πρόγραμμα των Δημοτικών Σχολειών η Κυκλοφοριακή Αγωγή και Οδική Ασφάλεια

H θεματική ενότητα «Κυκλοφοριακή Αγωγή και Οδική Ασφάλεια» εισάγεται στο πρόγραμμα των Δημοτικών Σχολείων της χώρας για το σχολικό έτος 2017-2018,με εγκύκλιο που υπέγραψε ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου, ύστερα από   γνωμοδότηση του ΙΕΠ και σχετικό αίτημα του υπουργείου Μεταφορών .

Ειδικότερα, σύμφωνα με την εγκύκλιο:

Διδακτικές ώρες της θεματικής ενότητας ανά Τάξη

Η διδασκαλία της θεματικής ενότητας θα πραγματοποιηθεί με ένταξή της στο Ωρολόγιο πρόγραμμα των Δημοτικών Σχολείων της Χώρας ως ακολούθως:

Α ́ Δημοτικού 

α) Ευέλικτη Ζώνη του προγράμματος: 1ώρα την εβδομάδα για το τρίτο (Γ’) τρίμηνο του σχολικού έτους.

Β ́ Δημοτικού

Ευέλικτη Ζώνη του προγράμματος: 1 ώρα την εβδομάδα κατά την διάρκεια όλου του σχολικού έτους.

Γ’ Δημοτικού

Ευέλικτη Ζώνη του προγράμματος: 1 ώρα την εβδομάδα για το τρίτο (Γ’) τρίμηνο του σχολικού έτους

Δ’ Δημοτικού

Ευέλικτη Ζώνη του προγράμματος: 1 ώρα την εβδομάδα για ένα τρίμηνο του σχολικού έτους κατά την κρίση του υπεύθυνου εκπαιδευτικού που διδάσκει το μάθημα της Ευέλικτης ζώνης .

Ε’ και Στ ́ Δημοτικού

Διάχυση της θεματικής ενότητας σε άλλα διδακτικά αντικείμενα όπως Γλώσσα, Φυσικά, Τ.Π.Ε., Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή σε ενότητες συναφείς, κατά την κρίση του εκπαιδευτικού, με την Κυκλοφοριακή Αγωγή και Οδική Ασφάλεια. Η ένταξη θα πραγματοποιείται με απόφαση του υπεύθυνου εκπαιδευτικού έως 10 ώρες ανά έτος.

Εκπαιδευτικό υλικό

Εκπαιδευτικό υλικό προς αξιοποίηση στη Θεματική ενότητα δύναται να θεωρηθεί το υλικό που προτείνεται από το Τμήμα Οδικής Ασφάλειας και Κανόνων Κυκλοφορίας της Γενικής Διεύθυνσης Οδικής Κυκλοφορίας και Ασφάλειας του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και έχει λάβει παιδαγωγική καταλληλότητα από το ΥΠΠΕΘ (Φ.14/ΕΑ/31396/34988/Δ1/2-3-2017).

Το σχετικό εκπαιδευτικό υλικό θα χρησιμοποιήσουν κατά την κρίση τους, οι εκπαιδευτικοί που αναλαμβάνουν τα διδακτικά αντικείμενα της παραγράφου Α. Το παραπάνω υλικό παρέχεται στη διαδικτυακή πλατφόρμα “e-drive Academy” (http://edrive.yme.gov.gr/). Πολιτικής

Το υλικό αποτελείται από:

(α) ηλεκτρονικά διαδραστικά μαθήματα,

(β) ηλεκτρονικά βιβλία και φυλλάδια/ οδηγούς και

(γ) διαδραστικά παιχνίδια.

Πιο συγκεκριμένα για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση στην διαδικτυακή πλατφόρμα περιλαμβάνονται:

1. Βιβλία και Συμβουλευτικοί Οδηγοί για:

(i) τους μαθητές/μαθήτριες Α’-Γ’ και Δ’-ΣΤ’ τάξης, με τίτλο: «ΟΔΙΚΕΣ μου Συμβουλές» και

(ii) τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς, αντίστοιχα.

2. Εκπαιδευτικά μαθήματα για μαθητές και μαθήτριες Α’–Γ’ Δημοτικού, που αναφέρονται:

(i) στην πεζή μετακίνηση (Κυκλοφορώ με ασφάλεια στο οδικό περιβάλλον ως πεζός/Κυκλοφορώ πεζός τη νύχτα),

(ii) στη χρήση ποδηλάτου (Μαθαίνω να ποδηλατώ με ασφάλεια/ σε κακοκαιρία),

(iii) στη μετακίνηση με τα ΜΜΜ, το σχολικό λεωφορείο ή το αυτοκίνητο (Περιμένοντας/ κυκλοφορώντας με τα ΜΜΜ, Μετακινούμαι με το σχολικό/ ως συνεπιβάτης σε ΙΧ αυτοκίνητο) και

(iv) στην οδική σήμανση (Κατανοώ τα ηχητικά και οπτικά σχήματα και τα πλάνα στάσεων).

3. Εκπαιδευτικά μαθήματα για μαθητές και μαθήτριες Δ’-ΣΤ’ Δημοτικού, που αναφέρονται:

(i) στην πεζή μετακίνηση (Κυκλοφορώ με ασφάλεια στο οδικό περιβάλλον ως πεζός, Επαρχιακό περιβάλλον και αντιμετώπιση ειδικών περιπτώσεων),

(ii) στη χρήση ποδηλάτου (Κυκλοφορώ με ποδήλατο/ τη νύχτα/ με κακοκαιρία),

(iii) στη μετακίνηση με τα ΜΜΜ, το σχολικό λεωφορείο ή το αυτοκίνητο (Μετακίνηση με ΜΜΜ παιδιών ηλικίας κάτω των 12 ετών που ταξιδεύουν ασυνόδευτα, Περιμένοντας το τραμ, το μετρό, τον προαστιακό ή το λεωφορείο/ τρόλεϊ, Μετακίνηση επί οχήματος ΜΜΜ/ με το σχολικό).

4. Εκπαιδευτικά παιχνίδια για μαθητές και μαθήτριες Α-Γ’ τάξης Δημοτικού, που αναφέρονται:

(i) στην πεζή μετακίνηση (Περπατώ με ασφάλεια στην πόλη/ στην πόλη τη νύχτα) και

(ii) στη χρήση του ποδηλάτου (Κάνω ποδήλατο με ασφάλεια στο χωριό).

5. Εκπαιδευτικά παιχνίδια για μαθητές και μαθήτριες Δ’-ΣΤ’ τάξης Δημοτικού, που αναφέρονται:

(i) στην πεζή μετακίνηση (Περπατώ με ασφάλεια στην πόλη/ σε επαρχιακή πόλη/ στην πόλη τη νύχτα/ στο χωριό με χιόνι),

(ii) στη χρήση του ποδηλάτου (Κάνω ποδήλατο με ασφάλεια στην πόλη/ σε επαρχιακή πόλη/στο χωριό/ τη νύχτα),

(iii) στη μετακίνηση με τα ΜΜΜ, το αυτοκίνητο και το σχολικό λεωφορείο (Ασφαλής μετακίνηση με το τραμ/ με το ΙΧ στο χωριό/ με το σχολικό/ με το λεωφορείο).

Το ως άνω εκπαιδευτικό υλικό είναι παιδαγωγικά κατάλληλο και προσαρμοσμένο ανάλογα με την ηλικία των μαθητών και των μαθητριών. Ως προς το περιεχόμενο αναφέρεται σε μια σειρά ζητημάτων που συνδέονται με την κυκλοφοριακή αγωγή και την οδική ασφάλεια με στόχο την πρόληψη των ατυχημάτων, μέσα από τη διαμόρφωση δεξιοτήτων για ασφαλείς μετακινήσεις πεζή, με ποδήλατο και με οχήματα. Επιπλέον, το υλικό αναφέρεται σε ζητήματα βιώσιμης κινητικότητας και οικολογικής μετακίνησης.

Το εκπαιδευτικό υλικό είναι δομημένο κατά τρόπο που επιτρέπει είτε την ανάπτυξη επιλεκτικά θεματικών ενοτήτων, είτε την εφαρμογή του συνόλου του υλικού. Για την υλοποίηση του υλικού για μαθητές και μαθήτριες, προτείνονται αντίστοιχοι εκπαιδευτικοί οδηγοί.

Σε κάθε περίπτωση, η αξιοποίηση του υλικού μπορεί να γίνει κατά την κρίση των εκπαιδευτικών, με βάση τις ανάγκες και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των μαθητών και των μαθητριών τους.

Επιμόρφωση

Προβλέπεται σταδιακή οργάνωση επιμορφωτικών παρεμβάσεων, σε συνεργασία με το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.

Σύνδεση με το Εργαστήριο Πληροφορικής-κινητό εργαστήριο πληροφορικής της Σχολικής Μονάδας

Προβλέπεται  για την αποτελεσματικότερη αξιοποίηση, του ψηφιακού τμήματος του εκπαιδευτικού υλικού (διαδραστικά παιχνίδια, διαδραστικά βιβλία κτλ)., η χρήση του εργαστηρίου πληροφορικής, όπου αυτό είναι δυνατό και σε συνεργασία με τον εκπαιδευτικό του διδακτικού αντικειμένου Τ.Π.Ε.. Είναι δυνατή επίσης η χρήση του ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού (διαδραστικά παιχνίδια, διαδραστικά βιβλία κτλ) και στο διδακτικό αντικείμενο των Τ.Π.Ε, κατά την κρίση του εκπαιδευτικού.

https://www.esos.gr/arthra/53658/eisagetai-sto-orologio-programma-ton-dimotikon-sholeion-i-kykloforiaki-agogi-kai-odiki

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση