Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού 8-23 Οκτωβρίου 2022

eu code week 3

Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού είναι ένα κίνημα βάσης που το διαχειρίζονται εθελοντές και το υποστηρίζει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Οποιοσδήποτε (σχολεία, εκπαιδευτικοί, βιβλιοθήκες, όμιλοι-κοινότητες προγραμματισμού, επιχειρήσεις, δημόσιες αρχές) μπορεί να οργανώσει μια εκδήλωση στο πλαίσιο της #CodeWeek.https://codeweek.eu/guide?lang=el.Το σχολείο μας συμμετέχει στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού σε συνεργασία με ελληνικά και  Ευρωπαϊκά Νηπιαγωγεία  ενώ έχουμε ως πηγή έμπνευσης τους 17 Παγκόσμιους Στόχους για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη στο πλαίσιο του KA1 Erasmus+ project «Little scientists take action about envirommental issues»ΚΩΔΙΚΟΣ CODE WEEK 4 ALL (cw22-KKK1q)

Ημέρα της Ευρώπης 2022

EuropeDay2021 0

Η Ημέρα της Ευρώπης εορτάζει την υπογραφή της «Διακήρυξης Σουμάν» στις 9 Μαΐου 1950. Η Διακήρυξη ήταν ένα φιλόδοξο σχέδιο για τη διασφάλιση μακροπρόθεσμης ειρήνης στη μεταπολεμική Ευρώπη, το οποίο θεωρείται η απαρχή της σημερινής Ευρωπαϊκής Ένωσης. .https://europeday.europa.eu/index_el

 

ajzjxm

ajjajznz

sjjsxnx

 

Στα πλαίσια του Erasmus+ Project  «Teaching and learning with CLIL in Kindergarten» υλοποιήθηκε η διδακτική αξιοποίηση του παραμυθιού,  «Τα αστέρια της Ευρώπης»  του Παπαϊωάννου Θ.μέσω από το οποίο τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να ταξιδέψουν στον κόσμο της Ευρώπης. https://op.europa.eu/en/publication-detail/-/publication/f4573dbb-9abb-11e8-a408-01aa75ed71a1

Επιδιωκόμενοι στόχοι: Να αναπτύξουν και να οικοδομήσουν την διαπολιτισμική τους ικανότητα. Να αναπτύξουν θετική στάση απέναντι στις ξένες γλώσσες και ιδιαίτερα στην αγγλική γλώσσα. Να διευρύνουν τις γνώσεις τους για τους άλλους πολιτισμούς. Να διαβάζουν απλά «σύμβολα», σχεδιαγράμματα και χάρτες. Να αντιληφθούν ότι υπάρχουν διαφορετικές γλώσσες  για την επικοινωνία των ανθρώπων. Να κατανοήσουν ότι κάθε χώρα έχει το δικό της εθνικό σύμβολο. Να χρησιμοποιούν εργαλεία της γεωγραφίας όπως οι χάρτες και η υδρόγειος σφαίρα για να βρουν τις πληροφορίες που χρειάζονται για μια περιοχή ή μια διαδρομή (Ν.Σ.,2014). Να αναγνωρίζουν οικείους απλούς χάρτες, εντοπίζοντας θέσεις και διαδρομές. Να κατανοούν  και να εκτελούν απλές οδηγίες και εκφράσεις. Να μάθουν εκφράσεις χαιρετισμού.

eTwinning Project: «I love nature, I protect the forest»

.png

a9625fb87 opt

b3646a797 opt

b9888cc76 opt

b9911f0ba opt

ba6c5cb66 opt

bb75e60e6 opt

c7bc211ee opt

c683f777c opt

Λαμβάνοντας τη φιλοσοφία που διέπει τα προγράμματα σπουδών για την προσχολική εκπαίδευση (ΔΕΠΠΣ, 2003∙ Πρόγραμμα Σπουδών Νηπιαγωγείου, 2011), το παρόν έργο δίνει έμφαση στην ενεργητική, βιωματική και συνεργατική μάθηση, στην αξιοποίηση των προηγούμενων γνώσεων και εμπειριών των παιδιών, στην καλλιέργεια του ερευνητικού ενδιαφέροντος στην εγκάρσια ενσωμάτωση στο διδακτικό σχεδιασμό των Τ.Π.Ε.. Να αναπτύσσουν την ικανότητα κρίσης, λήψης αποφάσεων, να επιλύουν προβλήματα   Αξιοποιούνται δομικά/διαδραστικά εργαλεία, που αναμένεται να προσδώσουν προστιθέμενη αξία στην όλη εκπαιδευτική διαδικασία, καθώς το θέμα προσεγγίζεται με ελκυστικό και δυναμικό αλληλεπιδραστικό τρόπο. Μέσω αυτών, οι μαθητές εμπλέκονται σε διαδικασίες αλληλεπίδρασης (δράση μαθητών και άμεση ανάδραση), που παροτρύνουν στην ενεργό συμμετοχή τους στην μαθησιακή διαδικασία. Οι δραστηριότητες που επιλέχθηκαν και υλοποιήθηκαν ήταν ενταγμένες στα γνωστικά αντικείμενα του αναλυτικού προγράμματος (Γλώσσα, Μαθηματικά, Μελέτη Περιβάλλοντος, Δημιουργία- Έκφραση και Τ.Π.Ε). και αφορούσαν ατομικές και ομαδικές δράσεις, ώστε να ενεργοποιηθεί το ενδιαφέρον και να ενθαρρυνθεί η συμμετοχή των μαθητών, ώστε να βοηθηθούν να κατακτήσουν τη γνώση με διαφορετικούς τρόπους μάθησης και να αξιοποιήσουν διαδικτυακά προγράμματα συνεργασίας μέσα από την υλοποίηση καινοτόμων δράσεων.Με το παρόν έργο προσπαθήσαμε να καλλιεργήσουμε δεξιότητες που σχετίζονται με την συνεργασία και την ομαδική εργασία για την υλοποίηση κοινών στόχων με όχημα τις Νέες Τεχνολογίες.

Να μάθουν τι είναι το δάσος  και το οικοσύστημα του και να ενημερωθούν για τους κινδύνους που το απειλούν.

Να συνειδητοποιήσουν τη χρησιμότητα και την προσφορά του δάσους και να αναπτύξουν συναισθήματα αγάπης και κατά συνέπεια φροντίδας και προστασίας. Να γνωρίσουν τα ζώα που ζουν σε αυτό, να δημιουργήσουν την δική τους ιστορία, να εκφρασθούν δημιουργικά μέσα από την τέχνη.

 

Ευχαριστούμε θερμά

  • τον Δήμο Θέρμης και ιδιαίτερα τον Αντιδήμαρχο Παιδείας κ. Στυλιανό Αποστόλου, την Πρόεδρο της Σχολικής Επιτροπής κ. Κούτρη Ευαγγελία για τη στήριξή τους σ’ όλη τη διάρκεια του προγράμματος αλλά και για τη χορηγία του γεύματος και την παραχώρηση μεταφορικού μέσου για τη μεταφορά των φιλοξενούμενων συναδέρφων
  • Τον Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης κ. Μαυρίδη Αντρέα, την Υπεύθυνη Εκπαιδευτικών Θεμάτων κ. Τριανταφυλλίδου Νόπη, τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου του 1ου ΠΕΚΕΣ κ. Μακεδονίας, κ. Τσαβδάρη Αναστασία για την υποστήριξή τους και την τιμή που μας έκαναν να παρευρεθούν στο σχολείο μας
  • Τον κ. Γεώργιο Αντωνογιαννάκη, εικαστικό και καθηγητή ρομποτικής για την πολύτιμη βοήθειά του στην υλοποίηση των κατασκευών μας
  • Τον κ. Κώστα Λιτζερίνο, μπαμπά του σχολείου μας, για τη χορηγία του παραδοσιακού και πλούσιου γεύματος που προσέφερε
  • Την κ. Νάνσυ Σαρακατσάνου, μαμά του σχολείου μας, για την εκτύπωση τσαντών με το λογότυπο του erasmus και του 3ου Νηπιαγωγείο Τριλόφου
  • Την κ. Μασμαδελή Μαρία, γιαγιά του σχολείου μας, για τα μπισκότα που ετοίμασε με τι σημαίες των 3 χωρών
  • Την κ. Λιόλιου Δέσποινα για την προετοιμασία των πρωινών
  • Τον Διευθυντή του 2ου Δημοτικου Σχολείου Τριλόφου, κ. Ζδράλη Ευάγγελο για τη συνολική βοήθεια που προσέφερε και για την παραχώρηση της αίθουσας της καινούριας βιβλιοθήκης του σχολείου του
  • Τους εκπαιδευτικούς του 2ου Δημοτικού Σχολείου :                                                                                                                                                            κ. Αγάογλου Αντώνη για τη βοήθειά του στις ψηφιακές εφαρμογές αλλά και για την υπέροχη μουσική που μας χάρισε, την κ. Μαρχαβίλα Δέσποινα , υπεύθυνη της αίθουσας της βιβλιοθήκης και την κ. Ράνια Μουστάκη για την προσφορά της στην αποκατάσταση των ζημιών του τοίχου της αυλής
  • Τον κ. Ζαχαρία Θωμά για την περιποίηση της αυλής αλλά και για τις υπηρεσίες που προσέφερε στη μεταφορά των συναδέρφων
  • Την κ. Χριστοπούλου Ερμίνα, καθηγήτρια Αγγλικών του σχολείου μας για τις μεταφράσεις των κειμένων και κατά τη διάρκεια των παρουσιάσεων
  • Την κ. Λεοντιάδου Κωνσταντίνα για τη βοήθειά της στις μεταφράσεις και στις διάφορες αγορές που χρειαστήκαμε

 

IMG 03e9b638dd78feb3c6cb90b526853653 V

Training Erasmus KA2

Με απόλυτη επιτυχία πραγματοποιήθηκε το training του προγράμματος Erasmus KA2 Difficult Topics in a Good Fan Education in the Future στο 3ο Νηπιαγωγείο Τριλόφου που είχε αναλάβει και τη διοργάνωσή του. Το Σχολείο μας παρουσίασε στις συναδέρφισες απο την Πολωνία και την Ισπανία την εκπαίδευση στα lego μέσα απο μια τρισδιάστατη μακέτα που απεικόνιζε τις τρεις χώρες και τον προγραμματισμό του coding express αλλά και μέσα απο τις ψηφιακές εφαρμογές στα lego μέσω ipad. Παράλληλα εκπαίδευσε τις συναδέλφους στις λειτουργίες και στη χρήση του Ozobot και όλων των ψηφιακών εφαρμογών που έχει το συγκεκριμένο ρομπότ όπως το Ozoblocki . Παρουσιάστηκαν επίσης και οι λειτουργίες του Fun Carpet. 
IMG 3bf104303aa36d099da811955cfa83eb V
IMG 9a5f11c90864c7cd685dbbe1bfc492b3 V
IMG 6083ff1bbc552cdbc2652fba122b1fcc V
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΩΝ LEGO ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ
Screenshot 20220410 171259 Gallery

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΩΝ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ

Screenshot 20220410 171304 Gallery

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΩΝ ΤΟΥ OZOBOT
InCollage 20220410 154419912
ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΤΩΝ ΣΥΝΑΔΕΛΦΩΝ ΣΤΑ LEGO ΚΑΙ ΣΤΟ OZOBOT
InCollage 20220410 153954094
InCollage 20220410 161027687
Το Ozobot χορεύει ζορμπά
1
Ταξίδι με την ομάδα του Erasmus και ξενάγηση στη Θεσσαλονίκη
InCollage 20220413 000427447
InCollage 20220413 000336455

Το δε εύδαιμον τό ελεύθερον, το δ’ ελεύθερον τό εύψυχον.

Θουκιδίδης

Μετάφραση :  Ευτυχισμένοι είναι οι ελεύθεροι και ελεύθεροι είναι οι γενναίοι.

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ !

InCollage 20220325 120027463 1

Στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus KA2 για την εισαγωγή στην ρομποτική, τον προγραμματισμό και τα logo, το σχολείο μας  συνεργάστηκε με τον εικαστικό, σχεδιαστή και οργανωτή του προγράμματος της Δημιουργικής Ρομποτικής, κύριο Γεώργιο Αντωνογιαννάκη, ο οποίος εισήγαγε τα παιδιά στην έννοια του κυκλώματος μέσω της αγώγιμης πλαστελίνης και τα βοήθησε στην εκμάθηση των ενεργειών που μπορούν να επιτευχθούν μέσω της Δημιουργικής Ρομποτικής, της ανακύκλωσης/επαναχρησιμοποίησης παλιών παιχνιδιών UpCycling και της δημιουργίας νέων ρομποτικών κατασκευών από τον συνδυασμό όλων αυτών μαζί. Το πρόγραμμα της Δημιουργικής Ρομποτικής  έχει βραβευτεί το 2020 με το Αργυρό Βραβείο Καινοτομίας στην εκπαίδευση (Education Leaders Award).

InCollage 20220316 001131333

InCollage 20220315 233816242

InCollage 20220315 233330774