Την πρώτη μέρα γνωρίσαμε το σχολείο, τις δασκάλες και τους καινούργιους μας φίλους. Πήγαμε ένα μικρό ταξίδι στη ζούγκλα, βάλαμε τα κιάλια μας και ψάξαμε να βρούμε τα ζώα που ζουν εκεί, καθώς και να γνωρίσουμε τους νέους μας φίλους….
… παίξαμε ψυχοκινητικά παιχνίδια γνωριμίας και συνεργασίας.
Μάλιστα, αποτυπώσαμε και την παλάμη μας σε ένα μολύβι για να θυμόμαστε αυτή την ξεχωριστή μέρα!
Στη συνέχεια, διαβάσαμε το παραμύθι “Ένα φαντασματάκι στην τάξη”, το οποίο φαντασματάκι μας επισκέφτηκε…
… και εξαφάνιζε κάθε λίγο και λιγάκι έναν από εμάς, μέχρι να βρούμε ποιος ήταν ο συμμαθητής ή συμμαθήτρια που είχε εξαφανιστεί.
Διαβάσαμε το παραμύθι “Πώς να κρύψεις ένα λιοντάρι στο Σχολείο” και λύσαμε τους γρίφους για τις γωνίες της τάξης, τοποθετώντας το λιοντάρι στις γωνίες….
… ξαφνικά, το Λιοντάρι ζωντάνεψε και μας συστήθηκε ως Λέανδρος, μας παρουσίασε την κάθε γωνία και μας ζήτησε να φτιάξουμε τα δικά μας λιοντάρια και να τα παρουσιάσαμε στην παρεούλα.
Ακόμη, διαβάσαμε το παραμύθι “Τα χέρια δε χτυπάνε, τα χέρια αγαπάνε” και συζητήσαμε για το τι μπορούμε να κάνουμε με τα χέρια μας και πως μπορούμε να λύσουμε με ειρηνικό τρόπο τις διαφωνίες μας. Συμπληρώσαμε σχετικό φύλλο εργασίας…
(“Να παίζω με τις κούκλες”, “Να ζωγραφίζω”)
… και φτιάξαμε τις παλάμες μας για να διακοσμήσουν αργότερα το συμβόλαιο της τάξης μας…
… Μάλιστα, ανακαλύψαμε ότι μπορούμε να παίζουμε και διάφορα διασκεδαστικά παιχνίδια με αυτά.
Επιπλέον, διαβάσαμε σε ηλεκτρονική μορφή το βιβλίο “Ο Μπόνο πάει Σχολείο”, συζητήσαμε για τη συμπεριφορά του ήρωα και πώς θα ήταν πιο χαρούμενος ο ίδιος και οι φίλοι του μέσα στην τάξη. Παίξαμε παιχνίδι κατηγοριοποίησης με τις επιθυμητές και μη αποδεκτές συμπεριφορές…
… αναπαραστήσαμε τις επιθυμητές συμπεριφορές….
… και μέσα από συζήτηση προέκυψε το συμβόλαιο της τάξης.
Στη συνέχεια, συζητήσαμε για την ένταση της φωνής μας και παίξαμε ένα σχετικό παιχνίδι.
Επιπρόσθετα, διαβάσαμε το διαδραστικό βιβλίο “Χρώματα” του Tullet Hervé…
… και αφορμώμενοι από αυτό ταξινομήσαμε τα χρώματα….
… Και τα ανακατέψαμε.
Την επόμενη μέρα διαβάσαμε και συζητήσαμε το παραμύθι “Η τελεία” και καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι κάθε προσπάθεια είναι τέλεια, αρκεί να κάνουμε με θάρρος την αρχή! Έτσι, φτιάξαμε τις δικές μας τέλειες τελείες!
Παράλληλα, η τέλεια μας έδωσε την ευκαιρία να γνωρίσουμε το ζωγράφο Βασίλι Καντίνσκι και να γίνουμε για λίγο ζωγράφοι, όπως και αυτός!
Μπορείτε να δείτε τις τελείες αλά Καντίνσκι στην πόρτα μας, όπου τις βάλαμε για να μας θυμίζουν κάθε μέρα ότι κάθε προσπάθεια είναι σημαντική!
«Έλα…φτιάξε μια τελεία, μια γραμμή…κάνε με θάρρος την αρχή και ότι βγει!»
Τέλος, μας επισκέφθηκαν δύο παιδιά, η Ροζαλία και ο Δομίνικος, τα οποία τσακώνονταν όλη την ώρα….
… Αφού ξανά συζητήσαμε τους κανόνες που καλό είναι να ακολουθούμε για να περνάμε αρμονικά μαζί, διαβάσαμε το παραμύθι “Σεβαστιανός ο Φοβερός”, είδαμε τι μπορεί να συμβεί αν κάποιος συμπεριφέρεται άσχημα σε κάποιον άλλον, ζωγραφίσαμε τι μας έκανε εντύπωση…
… και μάθαμε για ένα ευρωπαϊκό πρόγραμμα που θα συμμετέχουμε: «Unite Αgainst Βullying»…
μιλήσαμε για τις συμπεριφορές που είναι επιθυμητές, όταν συνομιλούμε και συνεργαζόμαστε με παιδιά από άλλα σχολεία, εξ’ αποστάσεως, και απαντήσαμε σε ένα σχετικό quiz.