Στο Μονοπάτι της Τέχνης: Το Ταξίδι μας στο Μουσείο Βορρέ

Σήμερα το νηπιαγωγείο μας έγινε μια μικρή ομάδα εξερευνητών της τέχνης!
Με χαμόγελα και περιέργεια, τα παιδιά περπάτησαν μέχρι το Μουσείο Βορρέ, μετρώντας τα βήματα, τα χρώματα και τους ήχους της γειτονιάς. Τα σήματα του δρόμου έγιναν “μικρά μυστικά” της διαδρομής και οι καλημέρες των γειτόνων έκαναν τη βόλτα μας ακόμα πιο χαρούμενη.

Στο μουσείο μάθαμε πως η τέχνη είναι ένας τρόπος να μιλάμε χωρίς λόγια — με σχήματα, χρώματα και φαντασία! Είδαμε αντικείμενα της παράδοσης, πίνακες, γλυπτά και αυλές γεμάτες ιστορίες.

Και μετά… αφήσαμε τη φαντασία μας ελεύθερη!
Με πινέλα, χαρτιά και χρώματα δημιουργήσαμε το δικό μας “δέντρο της τέχνης” — ένα δέντρο που μεγάλωσε από τα χέρια και τις ιδέες όλων των παιδιών.

Ήταν μια μέρα γεμάτη μαγεία, δημιουργία και αγάπη για την τέχνη! 🌞🎨🌳

6 4 5 4 2 4 1 4 3 4 4 47 49 2

«Γνωρίζω τα συναισθήματά μου με το Τερατάκι των Συναισθημάτων»

Τον Οκτώβριο ταξιδέψαμε στον πολύχρωμο κόσμο των συναισθημάτων, παρέα με το αγαπημένο μας βιβλίο «Το τερατάκι των συναισθημάτων»!
Κάθε συναίσθημα έχει το δικό του χρώμα και το δικό του μικρό τερατάκι:
💛 Το κίτρινο τερατάκι είναι η χαρά, γεμάτη φως και ενέργεια.
💙 Το μπλε τερατάκι είναι η λύπη, ήρεμη και γλυκιά σαν βροχή.
❤️ Το κόκκινο τερατάκι είναι ο θυμός, που φουντώνει σαν φωτιά.
🌈 Και το πολύχρωμο τερατάκι είναι το μπερδεμένο συναίσθημα, όταν νιώθουμε λίγο απ’ όλα!

Αφού γνωρίσαμε τα τερατάκια, παίξαμε ένα παιχνίδι συναισθημάτων!
Με  γλωσσοπίεστρα στο χέρι, κάθε παιδί μας είπε σε ποιο συναίσθημα ανήκει εκείνη τη στιγμή — και εξήγησε γιατί.
Κάποιοι ήταν χαρούμενοι γιατί έπαιζαν με τους φίλους τους, άλλοι λίγο λυπημένοι γιατί τους έλειπε κάποιος, και μερικοί… απλώς μπερδεμένοι, όπως και το πολύχρωμο τερατάκι!

Αφού γνωρίσαμε τα τερατάκια, παίξαμε ένα παιχνίδι συναισθημάτων!

Ανάμεσα σε γλωσσοπίεστρα με τα ονόματα των παιδιών το κάθε παιδί εντόπισε το δικό του γλωσσοπίεστρο -όνομα , μας είπε σε ποιο συναίσθημα ανήκει εκείνη τη στιγμή και γιατί!
Κάποιοι ήταν χαρούμενοι γιατί έπαιζαν με τους φίλους τους, άλλοι λίγο λυπημένοι γιατί τους έλειπε κάποιος, και μερικοί… απλώς μπερδεμένοι, όπως και το πολύχρωμο τερατάκι!

Έπειτα, σειρά είχαν δυο ακόμα παιχνίδια… Το πρώτο ήταν ένα memory game με φατσούλες συναισθημάτων. Τα παιδιά, μέσα από την προσεκτική παρατήρηση των χαρακτηριστικών των προσώπων —όπως τα μάτια, το στόμα, τα φρύδια— προσπαθούσαν να εντοπίσουν λεπτές διαφορές στις εκφράσεις και να ταιριάξουν σωστά τα ζευγάρια. Μέσα από το παιχνίδι καλλιεργήθηκαν δεξιότητες οπτικής διάκρισης, συγκέντρωσης και προσοχής στη λεπτομέρεια, ενώ τα παιδιά εξασκήθηκαν στο να αναγνωρίζουν και να ερμηνεύουν συναισθήματα μέσα από τις εκφράσεις του προσώπου. Το επόμενο παιχνίδι ονομάστηκε «Είσαι το άλλο μου μισό». Και πάλι με τις φατσούλες-συναισθήματα, τα παιδιά, ένα ένα, έπρεπε να παρατηρήσουν προσεκτικά τις εκφράσεις και να εντοπίσουν το άλλο μισό του δικού τους συναισθήματος. Για να τα καταφέρουν, χρειάστηκε να εστιάσουν στις λεπτομέρειες των χαρακτηριστικών —το χαμόγελο, τη θέση των φρυδιών, το βλέμμα— και να συγκρίνουν με προσοχή τις εκφράσεις των συμμαθητών τους.

1 3 2 3 3 3 4 3 5 3 8 2 6 3 7 3

🍂 Μια Φθινοπωρινή Μέρα στην Αυλή μας! 🌰

Το φθινόπωρο ήρθε και η αυλή του σχολείου μας γέμισε χρώματα, ήχους και μυρωδιές της φύσης! 🍁
Μια όμορφη μέρα βγήκαμε όλοι μαζί στην αυλή για να παρατηρήσουμε τις αλλαγές γύρω μας.
Τα παιδιά ανακάλυψαν ξερά φύλλα, κλαδάκια, κουκουνάρια και μικρούς θησαυρούς του φθινοπώρου που είχαν σκορπιστεί παντού! 🌿

Με χαρά γεμίσαμε τα καλαθάκια μας και επιστρέψαμε στην τάξη, έτοιμοι να δημιουργήσουμε.
Όλοι μαζί φτιάξαμε μια μακέτα με όλα όσα μαζέψαμε — δέντρα με πολύχρωμα φύλλα, σπιτάκια, δρομάκια και ζώα του δάσους! 🦔🍂
Ήταν μια φανταστική συνεργασία, γεμάτη γέλια, φαντασία και δημιουργικότητα.

Μέσα από τη δραστηριότητα μάθαμε πόσο όμορφη και πολύτιμη είναι η φύση και πώς μπορούμε να τη σεβόμαστε και να την προστατεύουμε.
Το φθινόπωρο μάς θύμισε πως κάθε εποχή έχει τη δική της μαγεία… αρκεί να την παρατηρήσουμε με αγάπη! 💛

🧡 Η μακέτα μας στολίζει τώρα την τάξη και μας θυμίζει αυτή τη γλυκιά φθινοπωρινή μέρα! 🍂

1 2 2 2 3 2 4 2 5 2 6 2 7 2 8 1 9 1 10 1 11 1

Μίσ ξεχωριστή μέρα για την “Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων”

Στις 4 Οκτωβρίου γιορτάζουμε την Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων! Είναι μια μέρα αφιερωμένη σε όλους τους μικρούς και μεγάλους φίλους μας — τα ζώα που κάνουν τη ζωή μας πιο όμορφη και γεμάτη αγάπη. ❤️

Στο σχολείο μας αγαπάμε πολύ τα ζώα, και φυσικά δεν θα μπορούσε να λείπει η εμφάνιση κάποιων μικρών μας φίλων.

Ήρθε λοιπόν στο σχολείο ένα χαριτωμένο χαμστεράκι! 🐹
Όλοι ξετρελαθήκαμε μαζί του! Το κοιτάζαμε, το χαϊδέψαμε και μάθαμε πώς πρέπει να το φροντίζουμε σωστά. Από τη μέρα αυτή ιδιαίτερη εντύπωση μας έκανε η μασκότ μας, η χελώνα. Ξέρετε κάτι πολύ όμορφο; Τη χελώνα μας τη δώρισε ένα παιδάκι του σχολείου μας! Από τότε έγινε το πιο αγαπημένο μέλος της παρέας μας! 🐢
Η χελώνα μας μάς θυμίζει κάθε μέρα να είμαστε υπομονετικοί, ήρεμοι και σταθεροί — να προχωράμε με το δικό μας ρυθμό, χωρίς να τα παρατάμε ποτέ!

Με αφορμή τη γιορτή, κάναμε πολλές όμορφες δραστηριότητες:
🎨 Ζωγραφίσαμε αφίσες με ζωάκια και μηνύματα αγάπης.
📚 Μάθαμε πώς μπορούμε να προστατεύουμε τα ζώα της φύσης.
💬 Μοιραστήκαμε ιστορίες για τα αγαπημένα μας κατοικίδια.

Ήταν μια υπέροχη μέρα γεμάτη χαμόγελα, φροντίδα και αγάπη για τα ζώα!
Και η χελώνα μας μας έκλεισε το μάτι, σαν να μας έλεγε:

“Σιγά-σιγά και με αγάπη, μπορούμε να κάνουμε τον κόσμο καλύτερο!” 🌍💚

5 7 6 1 4 3 2

🎃 Εξερευνούμε τα Συναισθήματά μας μέσα από το Halloween! 👻

Με αφορμή τη γιορτή του Halloween, μιλήσαμε για όλα όσα μας κάνουν να νιώθουμε φόβο.
Στα πλαίσια των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, εντάξαμε τη θεματική των συναισθημάτων και ανακαλύψαμε πόσα πολλά διαφορετικά συναισθήματα βιώνουμε κάθε μέρα!
Σταθήκαμε πιο πολύ στο συναίσθημα του φόβου, το κατανοήσαμε και το εκφράσαμε με ειλικρίνεια.

Τα παιδιά μοιράστηκαν τι τα φοβίζει και ποιες μικρές ή μεγάλες αγωνίες κουβαλούν μέσα τους.
Για να “ξορκίσουμε” τους φόβους μας, δημιουργήσαμε ονειροπαγίδες, ώστε να παγιδεύουμε τα άσχημα όνειρα που μας τρομάζουν. 🌙

Προσεγγίσαμε το συναίσθημα του φόβου με χιούμορ και φαντασία!
Φτιάξαμε τα “τέρατα που κρύβονται κάτω από το κρεβάτι μας” και μέσα από τη δημιουργία και το παιχνίδι νιώσαμε ανακούφιση και απελευθέρωση.

Μάθαμε να συνεργαζόμαστε, να παίρνουμε αποφάσεις όλοι μαζί. Είδαμε το σχήμα και το περιεχόμενο της κολοκύθας μας, και κλείσαμε τη δράση μας με το αγαπημένο έθιμο του “Φάρσα ή Κέρασμα”! 🍬🎃

Ήταν μια βιωματική και συναισθηματικά πλούσια εμπειρία, μέσα από την οποία τα παιδιά γνώρισαν καλύτερα τον εαυτό τους και τους φίλους τους. 💜

1 1 2 1 3 1 4 1 5 1 7 1 9 10 11 12 14 16 17

28η Οκτωβρίου “Επέτειος του Όχι”

Με αφορμή την εθνική μας γιορτή της 28ης Οκτωβρίου, μιλήσαμε με τα παιδιά για τα γεγονότα του 1940 και το μεγάλο «ΟΧΙ» που είπε ο Ιωάννης Μεταξάς στον Μουσολίνι.
📽️ Παρακολουθήσαμε φωτογραφίες και βίντεο από εκείνη την εποχή και συζητήσαμε για το τι σημαίνει πόλεμος, ειρήνη και ελευθερία.

Τα παιδιά μέσα από τη συζήτηση κατάλαβαν πως η ειρήνη είναι πολύτιμη και πως όλοι πρέπει να τη φροντίζουμε με αγάπη, συνεργασία και σεβασμό. 🤝💖

🎨 Στη συνέχεια δημιουργήσαμε όμορφες χειροτεχνίες και αφίσες:
🕊️ Περιστέρια με το σύνθημα «Ειρήνη»
 Το μεγάλο «ΟΧΙ» με χρώματα και υλικά που επέλεξαν τα παιδιά
💂 Στρατιώτες που φωνάζουν δυνατά «Αέρα!»

Μέσα από αυτές τις δραστηριότητες, τα παιδιά γνώρισαν την ιστορία με χαρά και δημιουργικότητα, μαθαίνοντας να τιμούν τους ήρωες του ’40 και να εκτιμούν την ελευθερία που έχουμε σήμερα. ✨

Η τάξη μας γέμισε σημαίες, γαλανόλευκα χρώματα και παιδικά χαμόγελα

2 3 9 2 10 2 12 1 14 1 15 1 16 1 17 1 18 1 19 1 20 21

16 Οκτωβρίου: Παγκόσμια Ημέρα Διατροφής

Στις 16 Οκτωβρίου γιορτάζουμε την Παγκόσμια Ημέρα Υγιεινής Διατροφής, μια ημέρα που μας θυμίζει πόσο σημαντικό είναι να φροντίζουμε το σώμα μας μέσα από τις σωστές διατροφικές επιλογές.

Στο σχολείο μας, με αφορμή τη σημερινή ημέρα, πραγματοποιήσαμε δράσεις που μας βοήθησαν να γνωρίσουμε καλύτερα τη σημασία της υγιεινής διατροφής:
🍊 Δημιουργήσαμε αφίσες και συνθήματα για τη σωστή διατροφή. Φτιάξαμε στεφάνι για να διακοσμήσουμε την τάξη με φρούτα ως καθημερινή υπενθύμιση υγιεινής διατροφής.
📚 Συζητήσαμε για τη σχέση της διατροφής με την ενέργεια, τη συγκέντρωση και την καλή μας διάθεση και

🥗Συμμετείχαμε στη βιωματική δράση ¨ο Ζάμπα και η υγιεινή διατροφή¨

Στο τέλος όλα τα παιδιά πήραν από ένα μικρό δωράκι, το φιδάκι της υγιεινής διατροφής.

3 4 4 3 5 2 6 2 7 2 8 1 9 1 10 1 13 1

 

 

13 Οκτωβρίου: Διεθνής Ημέρα Προστασίας από Φυσικές Καταστροφές

Κάθε χρόνο, στις 13 Οκτωβρίου, γιορτάζεται η Παγκόσμια Ημέρα Μείωσης των Επιπτώσεων των Φυσικών Καταστροφών, μια ημέρα αφιερωμένη στην ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση όλων μας για το πώς μπορούμε να προστατευτούμε από φυσικά φαινόμενα όπως σεισμούς, πυρκαγιές, πλημμύρες και καταιγίδες.

Οι φυσικές καταστροφές δεν μπορούμε να τις αποφύγουμε, όμως μπορούμε να μειώσουμε τις συνέπειές τους αν είμαστε προετοιμασμένοι. Η γνώση, η πρόληψη και η συνεργασία είναι τα πιο δυνατά μας “όπλα”.

Στο σχολείο μας, με αφορμή αυτή την ημέρα, μιλήσαμε για τους τρόπους που μπορούμε να προστατευτούμε σε περίπτωση σεισμού και να βοηθήσουμε τους γύρω μας σε δύσκολες στιγμές. Εξηγήσαμε πώς δημιουργούνται οι σεισμοί, κάναμε μία άσκηση σεισμού, φτιάξαμε μία μακέτα μιας πόλης όπου έγινε σεισμός και τα σπίτια κουνήθηκαν.

Μέσα από αυτές τις δράσεις καταλάβαμε ότι:

  • Η πρόληψη ξεκινά από το σπίτι και το σχολείο.

  • Ο καθένας μας μπορεί να συμβάλει στην προστασία του περιβάλλοντος και της ζωής.

  • Όταν συνεργαζόμαστε, μπορούμε να αντιμετωπίσουμε ακόμη και τις πιο δύσκολες στιγμές.

Η φετινή ημέρα μας υπενθυμίζει ότι η ασφάλεια δεν είναι θέμα τύχης, αλλά γνώσης και υπευθυνότητας.
Ας συνεχίσουμε όλοι να ενημερωνόμαστε, να προετοιμαζόμαστε και να νοιαζόμαστε ο ένας για τον άλλον!

1 2 2 2 3 2 4 1 5 1 6 1 7 1

«Μαθαίνουμε να αγαπάμε με ιστορίες και χρώματα»

Στην τάξη μας ασχοληθήκαμε με το πιο όμορφο συναίσθημα: την αγάπη. Μέσα από διαφορετικές δράσεις, βιβλία και δημιουργίες τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τι σημαίνει να αγαπάς, να σέβεσαι και να φροντίζεις.

Ξεκινήσαμε με την ιστορία του Τσέστερ, που μας μίλησε για την αγάπη και τη στοργή. Τα παιδιά συζήτησαν τι σημαίνει για εκείνα η αγάπη και πώς μπορούν να τη δείχνουν στην καθημερινότητά τους.

Στη συνέχεια, διαβάσαμε το παραμύθι «Η τελεία», το οποίο μας έδωσε το θάρρος να εκφράσουμε τον εαυτό μας μέσα από την τέχνη. Εμπνευσμένα από την ιστορία, τα παιδιά δημιούργησαν τα δικά τους έργα τέχνης, γεμάτα χρώματα και φαντασία, αποδεικνύοντας ότι κάθε μικρή προσπάθεια μπορεί να γίνει αφορμή για κάτι ξεχωριστό.

Τέλος, μάθαμε όλοι μαζί το σύνθημα «Τα χέρια δε χτυπάνε, τα χέρια αγαπάνε». Με αυτόν τον τρόπο, τα παιδιά κατανόησαν ότι η αγάπη φαίνεται όχι μόνο στα λόγια αλλά και στις πράξεις μας – μέσα από αγκαλιές, χάδια και πράξεις καλοσύνης.

Όλες αυτές οι δράσεις έδειξαν στα παιδιά ότι η αγάπη μπορεί να εκφραστεί με πολλούς τρόπους: με λόγια, με ιστορίες, με χρώματα και με τραγούδια, αλλά κυρίως με την καρδιά μας.

1 1 h teleia eikona Viber 2025 10 03 21 29 13 461 eikona Viber 2025 10 03 21 28 59 510 2 1 3 1

«Ταξίδι των φύλλων από την αυλή στον καμβά»

Με αφορμή μια ηλιόλουστη ημέρα, στο πλαίσιο βιωματικής μάθησης, πραγματοποιήσαμε ένα δημιουργικό παιχνίδι με φύλλα που μαζέψαμε από την αυλή του σχολείου. Τα παιδιά πρώτα παρατήρησαν τα διαφορετικά σχήματα και μεγέθη τους και στη συνέχεια τα κρεμάσαμε με μανταλάκια, παίζοντας με τις σκιές που σχηματίζονταν στον χλωροτάπητα.

Έπειτα, σχεδιάσαμε το περίγραμμα των φύλλων πάνω σε χαρτί του μέτρου, δημιουργώντας όμορφα σχέδια και αποτυπώματα. Στο τέλος, τα βάψαμε με χρώματα και τα τοποθετήσαμε πάνω στο χαρτί, μετατρέποντας το  σε μια μεγάλη φθινοπωρινή σύνθεση γεμάτη ζωντάνια και χρώμα.

Η δραστηριότητα αυτή συνέβαλε:

  • στην παρατηρητικότητα και την εξοικείωση των παιδιών με τα φυσικά στοιχεία του περιβάλλοντος,
  • στην ανάπτυξη της δημιουργικότητας, καθώς μετέτρεψαν απλά φύλλα σε καλλιτεχνικές δημιουργίες,
  • στη γνωριμία με έννοιες της φυσικής, όπως οι σκιές και η αλλαγή τους ανάλογα με το φως,
  • στην καλλιέργεια της συνεργασίας και της ομαδικότητας, καθώς εργάστηκαν μαζί για ένα κοινό αποτέλεσμα και
  • στην αισθητική καλλιέργεια, μέσα από τον πειραματισμό με χρώματα, σχήματα και τεχνικές.

Μέσα από αυτή τη βιωματική προσέγγιση, τα παιδιά έμαθαν ότι η φύση μπορεί να αποτελέσει αστείρευτη πηγή έμπνευσης και ότι η μάθηση μπορεί να γίνει χαρούμενη, δημιουργική και ουσιαστική όταν συνδυάζεται με το παιχνίδι.

17 16 15 14 12 6 19 18 11 8 1 5 3 2