Πραγματοποιήθηκε το εργαστήριο δεξιοτήτων με τίτλο «Αλληλοσεβασμός και Διαφορετικότητα στο νηπιαγωγείο» στην ενότητα ‘Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ’ με υποκατηγορία την ‘Κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη’, που είχε στόχο τη συμπερίληψη, τον αλληλοσεβασμό και τη διαφορετικότητα. Πραγματοποιήθηκαν ποικίλες δράσεις που στόχευαν στην καλλιέργεια της συνεργασίας των μαθητών, της παρατήρησης και αποδοχής της διαφορετικότητας, τη διαμόρφωση κλίματος εμπιστοσύνης, αλληλοσεβασμού την εκμάθηση τρόπων διαχείρισης συγκρούσεων και εντάσεων, την πρόληψη και αντιμετώπιση της σχολικής βίας και εκφοβισμού https://blogs.sch.gr/3nipmetam/ergastiria-dexiotiton-2022-2023/
Παρακολουθήσαμε τη θεατρική παράσταση “Μπες στα παπούτσια μου” έδωσε ένα εκπληκτικό έναυσμα για την ανάπτυξη της ενσυναίσθησης και τους τρόπους αντιμετώπισης του σχολικού εκφοβισμού https://blogs.sch.gr/3nipmetam/2024/10/31/1761/
Καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς υλοποιήθηκε το πρόγραμμα «Βήματα για τη ζωή», ένα πρόγραμμα το οποίο διδάσκει δεξιότητες απαραίτητες για τη ζωή τους. Οι βασικές δεξιότητες ζωής που καλλιεργήθηκαν μέσα από το πρόγραμμα αυτό ήταν η ικανότητα λήψης αποφάσεων, επίλυσης προβλημάτων, δημιουργικής σκέψης, κριτικής σκέψης, αποτελεσματικής επικοινωνία, ανάπτυξης αλλά και διατήρησης διαπροσωπικών σχέσεων, γνώση του εαυτού, ενσυναίσθηση, διαχείρισης συναισθημάτων.
Γενικότερα τα παιδιά διδάσκονται όχι το «τι», αλλά το «πώς» να σκέφτονται, και να αποκτήσουν Ατομικές και Κοινωνικές Δεξιότητες, με έμφαση στην ενίσχυση της Αυτοεκτίμησης και της Ενσυναίσθησης, στη Διαχείριση Συναισθημάτων και στην Επίλυση Προβλημάτων.
Το πρόγραμμα αυτό ενισχύει την αυτοεκτίμηση τόσο μέσα από το σημαντικό πρόσωπο της εβδομάδας όσο και τη χρήση των φιλοφρονήσεων. Μέσα από αυτή τη στρατηγική εκτός από τους παραπάνω στόχους αναπτύσσεται πάρα πολύ και αυτοεκτίμηση η οποία επηρεάζει με θετικό τρόπο την ανάπτυξη του ατόμου και επιδρά σε πολλούς τομείς της προσωπικότητας των παιδιών με κυριότερους τη νόηση, την κοινωνική επάρκεια και τη συναισθηματική ανάπτυξη.
Παίξαμε καθόλη τη χρονιά πολλά ομαδικά παιχνίδια μας έδιναν την ευκαιρία κάθε φορά να διαχειριστούμε τη ματαίωση, το θυμό μας και τις μεταξύ μας συγκρούσεις. Συναισθήματα που μάθαμε να τα διαχειριζόμαστε μέσα από το διάλογο και την ομαδική συζήτηση, μέσα από την ανάγνωση σχετικών παραμυθιών και μέσα από τη ζωγραφική.
https://blogs.sch.gr/3nipmetam/2024/09/24/paichnidia-gnorimias-gia-tis-protes-meres-sto-scholeio/
Κάναμε πολλές ομαδικές εργασίες με ομάδες που είχαν ποικίλη σύνθεση
- άλλοτε δυάδες (https://blogs.sch.gr/3nipmetam/arthra/#prettyPhoto[2441]/7/),
- άλλοτε μικρές ομάδες (https://blogs.sch.gr/3nipmetam/arthra/#prettyPhoto[2349]/4/)
- άλλοτε όλη η ομάδα της τάξης (https://blogs.sch.gr/3nipmetam/arthra/page/2/#prettyPhoto[2530]/8/)και
- άλλοτε όλα τα παιδιά του σχολείου(https://blogs.sch.gr/3nipmetam/arthra/#prettyPhoto[2037]/5/),
οι οποίες όμαδες άλλοτε είχαν να λύσουν κάποιο πρόβλημα, είχαν να παρατηρήσουν ένα υλικό και να το παρουσιάσουν, να δημιουργήσουν κάτι.
Καθόλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς η εκπαιδευτικός του Τμήματος Ένταξης λειτούργησε “ομάδες παιχνιδιού”, με παιδιά με και χωρίς ε.ε.α.. Οι ομάδες αυτές απαρτίζοντας από 2 μέχρι 6 παιδιά και δεν ήταν σταθερές ως προς την σύνθεση τους και στόχο είχαν: την καλλιέργεια δεξιοτήτων παιχνιδιού, κοινωνικών δεξιοτήτων, δεξιοτήτων συνεργασίας, λόγου, κριτικής σκέψης, αντίληψη κ.ά. Με τον τρόπο αυτό καλλιεργήθηκε η αποδοχή του διαφορετικού, ο σεβασμός, η συνεργασία και αλληλοβοήθεια, ενισχύθηκε η συμπερίληψη και οι στάσεις κατά της περιθωριοποίησης.
https://blogs.sch.gr/3nipmetam/2025/05/28/2441/
Στο σεβασμού της διαφορετικότητας μεταξύ των μαθητών, στο οποίο βοήθησε η ύπαρξη αρκετών μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, η εμπειρία των εκπαιδευτικών και η ύπαρξη τεσσάρων εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής.
Ως συνέπεια των παραπάνω προγραμμάτων οι εκπαιδευτικοί ενίσχυσαν τους διαύλους επικοινωνίας και συνεργασίας μεταξύ των μαθητών ενθάρρυναν τους μαθητές να συμμετέχουν σε συλλογικές εργασίες και να συνεργάζονται σε ομάδες διαφορετικής σύνδεσης και δυναμικότητας μερίμνησαν ώστε να γίνονται όλοι οι μαθητές αποδεκτοί από τους συμμαθητές τους ανεξάρτητα από την καταγωγή ή τις μαθησιακές δυσκολίες που είχαν. Ενίσχυσαν το αίσθημα ασφάλειας και εμπιστοσύνης των μαθητών και των γονέων στο εκπαιδευτικό έργο εκπαίδευσαν τους μαθητές ώστε να επιλύουν ειρηνικά τις διαφορές που τυχόν δημιουργήθηκαν μεταξύ τους ενημέρωναν έγκαιρα και αποτελεσματικά τους γονείς για όλα τα προγράμματα. Όλα τα παραπάνω υλοποιήθηκαν επιτυχώς για την πρόληψη του σχολικού εκφοβισμού.
Τέλος δόθηκε ένα ερωτηματολόγιο αξιολόγησης προς τους γονείς, τα αποτελέσματα του οποίου καταδεικνύουν τον θετικό αντίκτυπο που είχε το σχέδιο δράσης συνολικά, στα παιδιά τους, αλλά και στους ίδιους, το οποίο θα βρείτε στον παρακάτω σύνδεσμο
https://docs.google.com/forms/d/1k8Vfp3mCIBkp6u_X_D_5oCJK4qxK4owXAwPeI-1GjDk/edit#responses




