Φέτος οι μικροί μαθητές του νηπιαγωγείου μας στη θεματική για τη γιορτή του Πάσχα έμαθαν τί γιορτάζουμε, διαβάσαμε ιστορίες από τη “Βίβλο για παιδιά” από τη ζωή του Χριστού. Επίσης, γνώρισαν τα ήθη και τα έθιμα που συνοδεύουν τον εορτασμό του Πάσχα και έφτιαξαν πασχαλινές κατασκευές.
Κατασκεύασαν κάρτα κοτούλα στην οποία έγραψαν “ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ” εμπλουτίζοντας το λεξιλόγιο και τις δεξιότητες γραφής.
Οι λαγοί κατασκευάστηκαν από ξύλινα κουτάλια μιας χρήσης ,που βάφτηκαν μπλε από τα αγόρια και ροζ από τα κορίτσια. έκοψαν και κόλλησαν αυτιά και πον πον.
Οι μαθητές ζωγράφισαν τον Εσταυρωμένο, κόλλησαν τα γλωσσοπίεστρα και έτοιμο το καδράκι!
Πάσχα στο νηπιαγωγείο χωρίς πασχαλινό καλάθι δεν γίνεται. Τα παιδιά έκοψαν τα κομμάτια του λαγού και έβαψαν κίτρινο το χάρτινο πιάτο. Το καλάθι γέμισε με κόκκινο αυγό που βάψαμε όλοι μαζί στο σχολείο και με ένα “Λαζαράκι” που επίσης φτιάξαμε στο σχολείο γιατί είμαστε και καταπληκτικοί ζαχαροπλάστες και αγαπάμε και τη παράδοση …. αφού ο λαός λέει: “Όποιος Λάζαρο δεν φτιάξει ….το ψωμί δεν θα χορτάσει!”. Φυσικά μάθαμε τα κάλαντα του Λάζαρου, άκουσαν τα κάλαντα από διάφορες περιοχές της Ελλάδας και στο διαδίκτυο παρακολούθησαν τις “Λαζαρίνες”.
Η συνταγή σε εικονόλεξο “διαβάστηκε” από τους μαθητές και μέτρησαν τις ποσότητες των υλικών. Τέλος κάθε παιδί έπλασε το “Λαζαράκι” του και κάρφωσε δυο γαρίφαλλα για μάτια.
Η βαφή των αυγών περιλάμβανε τη μέτρηση των ποσοτήτων νερού, ξυδιού και τη μίξη της βαφής , κάθε παιδί τοποθετούσε το αυγό του στη βαφή. Με το μεγεθυντικό φακό οι μαθητές παρατήρησαν τους πόρους του αυγού και έτσι λύθηκε η απορία “Πως βάφεται το αυγό”. Τέθηκε το ερώτημα στους μαθητές “Τι θα συμβεί αν τυλίξουμε με μεμβράνη το αυγό; Θα απορροφήσει βαφή;” . Άλλοι απάντησαν θετικά και άλλοι αρνητικά. Πραγματοποιήθηκε η δοκιμή και παρατήρησαν ότι δεν βάφτηκε το αυγό. Το πείραμα άρεσε πολύ στα παιδιά.
Ύστερα από τόση γνώση, εργασία και “κούραση” τη τελευταία μέρα πριν τις διακοπές του Πάσχα οι μαθητές ανταμείφθηκαν με μια πασχαλίτσα γεμάτη γλυκίσματα.
Επίσης, διαβάσαμε ιστορίες σχετικές με το θέμα και παίξαμε πολλά παιχνίδια, όπως το “Πιάσε όσα πιο πολλά αυγά μπορείς”, κατά το οποίο τα παιδιά ανά ζεύγη έπρεπε με μία τσιμπίδα ο καθένας να πάρει από το καλαθάκι με τα μικρά αυγά από φελιζόλ όσα περισσότερα μπορούσε σε ένα λεπτό. Το παιχνίδι ενθουσίασε τα παιδιά και ήταν μια υπέροχη άσκηση λεπτής κινητικότητας και συντονισμού χεριού- ματιού.
Η πιο αγαπημένη γιορτή των παιδιών δεν είναι άλλη από τις Απόκριες. Και αυτή τη χρονιά παρατηρήσαμε λέξεις, μετρήσαμε μασκαράδες, διαβάσαμε παραμύθια όπως την ιστορία του Αρλεκίνου και την δραματοποιήσαμε, χορέψαμε πολλούς χορούς και κάναμε και πολλές ζωγραφιές και κατασκευές. Το καπέλο μας συνδέθηκε με τα εργαστήρια δεξιοτήτων και ήταν ένα δέντρο.
Η μάσκα μας συνδέθηκε με την εποχή του χειμώνα και ήταν μία αρκουδίτσα που πέφτει σε χειμερία νάρκη
Φυσικά παίξαμε πολλά παιχνίδια, όπως το “ψαρεύω τις εικόνες πιο γρήγορα”, άσκηση ταχύτητας και λεπτής κινητικότητας.
Εννοείται πως κάναμε και πάρτι αποκριάτικο στο σχολείο. Χορέψαμε αποκριάτικα τραγούδια, παραδοσιακά τραγούδια όπως “Πώς το τρίβουν το πιπέρι” και το ¨Γαϊτανάκι”. Παίξαμε με σερπαντίνες, φάγαμε και περάσαμε υπέροχα!
Την τελευταία Παρασκευή πριν τη Καθαρά Δευτέρα πήρανε τα παιδιά φεύγοντας τον διακοσμητικό χαρταετό που κατασκευάσαμε με σκληρό χαρτόνι που βάφτηκε με τέμπερα σε χρώματα της επιλογής τους και βαμμένο μακαρονάκι φιογκάκι.
Η πιο όμορφη και φωτεινή γιορτή πλησιάζει και εμείς από νωρίς στολίσαμε το δέντρο μας με την βοήθεια των παιδιών και οι νηπιαγωγοί στόλισαν και το υπόλοιπο σχολείο. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν και το χάρηκαν. Επίσης, κάθε πρωί στην πόρτα τους περίμενε ο Άγιος Βασίλης και χριστουγεννιάτικη μουσική ακουγόταν από ένα ηχείο. Ακόμα, ημερολόγια και διάφορα διακοσμητικά πωλούνταν από τον Σύλλογο για να ενισχυθεί το έργο τους στο σχολείο. Όλα αυτά συνέθεταν ένα γιορτινό και χαρούμενο περιβάλλον για τα παιδιά μας.
Με τα παιδιά μιλήσαμε για τα Χριστούγεννα, διαβάσαμε την ιστορία των Χριστουγέννων και στη συνέχεια κάναμε σειροθέτηση των εικόνων της, μιλήσαμε για διάφορα έθιμα στην Ελλάδα, παίξαμε παιχνίδια μνήμης με κάρτες Χριστουγεννιάτικες, μάθαμε τραγούδια, κάναμε γυμναστική με τον Άγιο Βασίλη και πολλά άλλα ..
Φυσικά δεν έλειψαν και οι κατασκευές για τα Χριστούγεννα:
Χριστουγεννιάτικο props χειροποίητο για να φωτογραφηθεί όλη η οικογένεια και να μεταμορφωθούν σε Άγιο Βασίλη. Τα παιδιά ζωγράφισαν ένα χάρτινο πιάτο κόκκινο, έκοψαν και κόλλησαν το σκούφο του Αϊ Βασίλη και κόλλησαν βαμβάκι.
Γιορτινό ελατάκι: τα παιδιά διάλεξαν ένα κουκουνάρι, το κολλήσαμε σε ένα καπάκι από γυάλινο βάζο που είχε κολληθεί γιρλάντα πράσινη, στη συνέχεια κολλήσαμε ένα αστέρι από φελιζόλ που είχε βαφτεί από τα παιδιά χρυσό και στο τέλος κολλήσανε τα παιδιά στρογγυλές διακοσμητικές μπαλίτσες.
Χριστουγεννιάτικη κάρτα: τα παιδιά έκοψαν στρογγυλά κομμάτια από διαφορετικά χαρτόνια και συνέθεσαν με αυτά δύο τρισδιάστατες μπάλες, οι οποίες κολλήθηκαν σε πράσινο χαρτόνι, κολλήθηκε και κορδέλα και φιόγκος. Μέσα τα παιδιά έγραψαν όπως μπορούσαν ευχές.
Στολίδι: τα παιδιά έκοψαν κομμάτια από διάφορα υλικά, όπως χαρτόνι κανσόν, αφρώδες, μαλακό κομμάτι από φίλτρο απορροφητήρα και συνέθεσαν ένα υπέροχο στολίδι!!
Γράμμα του Άγιου Βασίλη: τα παιδιά έγραψαν όπως μπορούσαν τι θα ζητήσουν από τον Άγιο και φτιάξαμε και φάκελο για να το κλείσουμε μέσα. Τα γράμματα τα ρίξαμε στο ειδικό γραμματοκιβώτιο για να τα πάρει ένα ξωτικό αλλά με την προϋπόθεση ότι θα επιστρέψει τα γράμματα στο σχολείο μόλις τα δει ο αγαπημένος μας άγιος για να τα πάρουν τα παιδιά ενθύμιο…… (το πρότυπο του γράμματος και του φακέλου είχαμε βρει στο pinterest)
Οι νηπιαγωγοί φυσικά έκαναν και μια κατασκευή δώρο στα παιδιά, ένα δεντράκι Χριστουγεννιάτικο που για κορμό είχε μια σοκολάτα (ιδέα από το διαδίκτυο)
Στο νηπιαγωγείο μας πραγματοποιήσαμε γιορτή, ένα θεατρικό με τίτλο “Τα δώρα του Άγιου Βασίλη” (παραλλαγή δική μας από θεατρικό που βρήκαμε από συνάδελφο). Η γιορτή πραγματοποιήθηκε την τελευταία μέρα λειτουργίας του σχολείου πριν τις διακοπές με την παρουσία γονέων και με λιχουδιές ετοιμασμένες από τις μανούλες. Τα παιδιά φόρεσαν στολές που διαθέτει το βεστιάριο του σχολείου. Βέβαια, λόγω ιώσεων είχαμε πολλές απουσίες παιδιών. Για την γιορτή ετοιμάσαμε και μια πρόσκληση σε σχήμα δώρου όπως το θέμα της γιορτής. Ευχαριστούμε θερμά τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων για την αγορά και προσφορά σε κάθε παιδί από ένα παιχνίδι και ένα διακοσμητικό με το όνομα του κάθε παιδιού, τα οποία μοίρασε εθελοντικά ένας φίλος οικογένειας νηπίου, ο οποίος ντύθηκε με στολή που διέθετε το σχολείο και μοίρασε με χαρά τα δώρα.
ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΜΕ ΥΓΕΙΑ
Μια τσάντα εμφανίστηκε στην εξώπορτα του νηπιαγωγείου μας και αποφασίσαμε να παίξουμε ένα παιχνίδι μαντέματος με τα παιδιά. Ένα παιδί έκλεινε τα μάτια και έβγαζε ένα αντικείμενο από τη τσάντα προσπαθώντας να μαντέψει τί είναι. Η τσάντα περιείχε ένα στρατιωτικό μπερέ, μια εφημερίδα του 1940 που αναφερόταν στη κήρυξη του πολέμου, μία παλιά φωτογραφία ενός στρατιώτη και ένα τζάκετ παραλλαγής. Τα παιδιά παρατήρησαν τα αντικείμενα και με τη ρουτίνα σκέψης “Παρατηρώ, σκέφτομαι, αναρωτιέμαι” εξέφρασαν τις απόψεις τους.
Στη συνέχεια παρατηρήσαμε εικόνες από εκείνη την εποχή με τον Χίτλερ, τον Μουσολίνι, τον Μεταξά , την επιστράτευση και συζητήσαμε σχετικά.
Διαβάσαμε το βιβλίο του Φ. Μανδηλαρά “Το έπος του΄40″ και συζητήσαμε αν ο πόλεμος είναι κάτι καλό. Παρατηρήσαμε την ελληνική σημαία (τα χρώματα, τις γραμμές κλπ).
Μάθαμε τον Εθνικό Ύμνο και το τραγούδι ” Βάζει ο Ντούτσε τη στολή του”.
Ετοιμάσαμε και μια ωραία πρόσκληση για τη γιορτή που παρουσιάσαμε στους γονείς μας.
Φέτος για πρώτη φορά οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί του νηπιαγωγείου μας, συμμετείχαν στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα κατόπιν προτροπής της Σχολικής Συμβούλου Εκπαίδευσης της Γ΄Αθήνας κας Ε. Ναούμ. Στη συγκεκριμένη δραστηριότητα συνδέθηκαν σχολεία από διάφορες περιοχές της Ελλάδας. Η δραστηριότητα συνδέθηκε διαθεματικά με το εργαστήριο δεξιοτήτων “Κάθε αλλαγή μια φωτεινή αρχή”. Το συγκεκριμένο εργαστήριο προωθεί την ομαλή μετάβαση και προσαρμογή των μαθητών στο νηπιαγωγείο.
Στα πλαίσια της γνωριμίας των μαθητών και της μεταξύ τους σύνδεσης με φιλικούς δεσμούς αποφασίσαμε να φτιάξουμε ένα βραχιόλι , το οποίο κάθε μαθητής/τρια θα το δώριζε σε ένα συμμαθητή/τρια. Οι μαθητές/τριες έπρεπε να διαλέξουν ένα μοτίβο τριών επαναλήψεων, είτε κίτρινο-κόκκινο είτε κίτρινο – πράσινο.
Αρχικά, το μοτίβο υλοποιήθηκε χρησιμοποιώντας κύβους.
Στη συνέχεια ο κάθε μαθητής συμπλήρωσε το μοτίβο που επέλεξε σε ένα φύλλο εργασίας και τέλος χρησιμοποιώντας το φύλλο εργασίας ως πρότυπο περνούσε τις χάντρες στο σκοινάκι.
Οι στόχοι που επιτεύχθηκαν ήταν: η κατανόηση και η δημιουργία ενός μοτίβο, η επανάληψη (3 φορές), αρίθμηση ( 3 χάντρές κίτρινες- 3 χάντρες κόκκινες ή 3 χάντρες κίτρινες- 3 χάντρες πράσινες), χρώματα (κίτρινο, πράσινο, κόκκινο), η δημιουργία ενός κώδικα χωρίς τη χρήση ψηφιακών μέσων και τέλος το πιο σημαντικό όλων η ικανοποίηση της προσωπικής δημιουργίας ενός αντικειμένου και η προσφορά του σε ένα φίλο.
Οι μαθητές/τριες για τη συμμετοχή τους στη δράση της Εβδομάδας Κώδικα έλαβαν ένα ατομικό πιστοποιητικό από την
Αμέσως μετά τον εορτασμό της 25ης Μαρτίου αρχίσαμε τις ετοιμασίες για το Πάσχα!! Είχαμε ήδη αρχίσει αναφορές σε έθιμα από την Καθαρά Δευτέρα και την αρχή της Σαρακοστής, είχαμε αρχίσει να μετράμε εβδομάδες με την καλή μας κυρία Σαρακοστή και κάθε παιδί είχε φτιάξει τη δική του για να την έχει στο σπίτι.
Μάθαμε για τα έθιμα που έχουμε το Πάσχα κάνοντας διακτίνωση, διαβάσαμε ιστορίες, είδαμε βίντεο, μάθαμε τραγούδια, ζωγραφίσαμε και φυσικά κάναμε πολλές ωραίες κατασκευές:
Βάψαμε αυγά από φελιζόλ με το παραδοσιακό χρώμα κόκκινο και αφού στέγνωσε το τυλίξαμε με μαλλί πλεξίματος και του βάλαμε και μια πασχαλίτσα να ξεκουράζεται πάνω του.
Το αυγό χρειάζεται και μια ωραία αυγοθήκη. Έτσι, κόψαμε χάρτινα κομμάτια και με ένα ρολό από χαρτί οντουλέ φτιάξαμε μια στρουμπουλή κοτούλα.
Το Πάσχα και κάθε γιορτή είναι πολύ όμορφο να στέλνουμε ευχές, αν και και η τεχνολογία μας έχει κάνει να ξεχάσουμε αυτή την ωραία συνήθεια. Όμως εμείς θέλαμε να το μάθουμε στα παιδιά και έτσι φτιάξαμε μια ωραία κάρτα κόβοντας με ψαλίδι και συνθέτοντας το εξωτερικό της κάρτας και εσωτερικά γράψαμε ευχές.
Στο πνεύμα της επαναχρησιμοποίησης υλικών φτιάξαμε το πασχαλινό καλάθι μας με ένα κεσέ πήλινο από γιαούρτι και με ένα χάρτινο πεινασμένο λαγό που έκοψαν τα παιδιά. Το γεμίσαμε με χαρτί από καταστροφέα εγγράφων και λίγο χόρτο και έτοιμο!!!
Μέσα στο καλάθι βάλαμε ένα λαζαράκι! Αναφέροντας τα έθιμα του Πάσχα ξεκινήσαμε από το Σάββατο του Λαζάρου. Ακούσαμε τα κάλαντα και φτιάξαμε λαζαράκια για να τηρούμε τα έθιμά μας. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν και πιο πολύ από την υπέροχη μυρωδιά τους!
Εμείς οι εκπαιδευτικοί συνηθίζουμε να κάνουμε στα παιδιά ένα δωράκι σε κάθε γιορτή. Έτσι, τους φτιάξαμε ένα κουνελάκι με ροζ λεπτομέρειες για κορίτσια και γαλάζιες για αγόρια σε κώνο και μέσα το γεμίσαμε με αγαπημένες σοκολατένιες λιχουδιές!!
ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΣΕ ΟΛΟΥΣ. ΤΟ ΘΕΙΟ ΦΩΣ ΝΑ ΓΕΜΙΣΕΙ ΤΙΣ ΚΑΡΔΙΕΣ ΟΛΩΝ ΜΕ ΑΓΑΠΗ ΚΑΙ ΝΑ ΜΑΣ ΧΑΡΙΣΕΙ ΥΓΕΙΑ!!!
Με μεγάλη χαρά γιορτάσαμε την διπλή γιορτή του Έθνους και της Εκκλησίας μας φέτος στο σχολείο μας. Μάθαμε για τον Ευαγγελισμό και την Επανάσταση των Ελλήνων, παρατηρήσαμε έργα τέχνης σχετικά και αγιογραφίες και εκφράσαμε τις σκέψεις και τα συναισθήματά μας, ζωγραφίσαμε, κάναμε κατασκευές.
1) Κάθε παιδί διάλεξε έναν ήρωα που προτιμούσε, αφού είπαμε λίγα λόγια για τον καθένα, και τον ζωγράφισε. Έπειτα, το κολλήσαμε σε ένα χαρτόνι, κολλήσαμε και χρυσά μακαρόνια για στολίδι και έτοιμο το κάδρο για να θυμόμαστε τους ήρωες μας.
2) Αφού παρατηρήσαμε στολές από όλη την Ελλάδα και παρατηρήσαμε την στολή του τσολιά και της Αμαλίας και τα κομμάτια τους και είδαμε και ένα βίντεο με τους υπέροχους Εύζωνες μας το κάθε παιδί ζωγράφισε μια στολή, τα αγόρια έναν τσολιά και τα κορίτσια μια Ελληνοπούλα.
3)Φτιάξαμε με χαρά μια πρόσκληση για τους γονείς, για να έρθουν στην γιορτή να μας καμαρώσουν. Κόψαμε ένα τσαρούχι, δύο φύλλα δάφνης και στολίσαμε με μπατονέτα και μπογιά το 1821, αφού πρώτα μάθαμε με παιχνίδι να βάζουμε σε σειρά τους αριθμούς και να το συνθέτουμε.
Και φυσικά ετοιμαστήκαμε για την γιορτή μας που έγινε την παραμονή 24 Μαρτίου. Δώσαμε στα παιδιά στολές από το βεστιάριο του σχολείου μας που έχει εξοπλίσει ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων παλιότερου σχολικού έτους, τα παιδιά έμαθαν ένα ποίημα και ετοιμάσαμε και παραδοσιακούς ελληνικούς χορούς. Τα παιδιά σε ομάδες χόρεψαν “Γκάϊντα”, “Μπάλο”, “Ζερβόδεξο” και “Ποδαράκι”. Ήταν πολύ συγκινητικά.
Μπράβο σε όλα τα παιδιά για την προσπάθειά τους.
Χρόνια πολλά Έλληνες, και του χρόνου με υγεία και με την ευλογία της Θεοτόκου μας!
Ο χειμώνας δεν είχε πολύ κρύο αλλά εμείς ασχοληθήκαμε με την πιο κρύα εποχή του χρόνου.
μόλις επιστρέψαμε από τις διακοπές των Χριστουγέννων μοιραστήκαμε τις όμορφες στιγμές μας, αναφερθήκαμε πάλι στα έθιμα, και για να κρατήσουμε ζωντανές τις αναμνήσεις μας φτιάξαμε μια κατασκευή που αναφέρει τις πιο σημαντικές στιγμές μας, τις οποίες ζωγραφίσαμε, γράψαμε την νέα χρονιά σε ένα από τα δύο ρόδια που κόψαμε και το παρουσιάσαμε στην ολομέλεια (ιδέα από την συνάδελφο Κατερίνα Παπαευθυμίου)
Φυσικά, κόψαμε την βασιλόπιτά μας, μία για κάθε τάξη και το τυχερό παιδί που έτυχε το φλουρί σε κάθε τάξη πήρε και ένα ωραίο δωράκι. Ευχαριστούμε τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων που φρόντισαν για τις βασιλόπιτες και αγόρασαν τα δωράκια με χρήματα από το ταμείο του Συλλόγου!! Και του χρόνου να είμαστε καλά και πάντα τυχερά τα παιδάκια!!
Παράλληλα με τα εργαστήρια δεξιοτήτων, αναφερθήκαμε στα ρούχα του χειμώνα, παίξαμε παιχνίδια μνήμης, κινητικά παιχνίδια, παιχνίδια αντιστοίχισης ποσοτήτων και αντιστοίχισης λέξη με αντικείμενο και φυσικά φτιάξαμε ένα σκουφάκι όπως αρέσει στον καθένα με κομμάτια από χαρτί και μαλλί πλεξίματος!
Τα σκουφάκια και όλα τα ρούχα φυσικά πού τα φοράμε; Στο κρύο. Φτιάξαμε μια κατασκευή για να παρακαλέσουμε να χιονίσει γιατί τα παιδιά περιμένουν χιόνι για να παίξουν. Χρησιμοποιήσαμε εφημερίδα και άσπρη μπογιά για να δημιουργήσουμε ένα χιονισμένο τοπίο. Με μπατονέτα φτιάξαμε τις νιφάδες..
Ανακαλύψαμε τα ζώα σε χειμερία νάρκη. Μάθαμε τι σημαίνει, ποια κοιμούνται, τι κάνουν πριν κοιμηθούν, ανακαλύψαμε πληροφορίες γι’ αυτά τα ζώα, διαβάσαμε ιστορίες και τις ζωγραφίσαμε και φυσικά κάναμε μια όμορφη κατασκευή. Όπως και στην προηγούμενη κατασκευή μας, στο πνεύμα της ανακύκλωσης και της επαναχρησιμοποίησης υλικών φτιάξαμε τη φωλιά της αρκούδας από σακούλα μαναβικής και βάλαμε μέσα στα ζεστά μια ωραία αρκουδίτσα…
Φυσικά, μες στο χειμώνα ανθίζει η νυφούλα του χειμώνα, η αμυγδαλιά. Διαβάσαμε τον μύθο, βάλαμε τις εικόνες της ιστορίας στη σειρά, κάναμε το Α της αμυγδαλιάς και φυσικά φτιάξαμε ένα κλαδί, με μπογιά και πινέλο όπως ήθελε ο καθένας και έπειτα με γκοφρέ άσπρο και ροζ συνθέσαμε λουλούδια. Τέλος, γράψαμε όπως μπορούσαμε τη λέξη αμυγδαλιά..
Φυσικά, την γιορτή των δασκάλων και των μαθητών, των Τριών Ιεραρχών μάθαμε για τους πρώτους δάσκαλους και τη ζωή τους, και φτιάξαμε μια ωραία ζωγραφιά τους κολλημένη σε χαρτόνι για να το έχουμε σαν κάδρο.
Επίσης, επειδή δεν είναι εύκολη η πρόσβαση στην εκκλησία αγοράστηκαν άρτοι που πήγε η κυρία Μαρία Πρεζεράκου το πρωί στην εκκλησία και έπειτα μοιράσαμε στους μαθητές μας. Να έχουμε πάντα την φώτισή τους
Μέσα στον χειμώνα δουλέψαμε ομαδικά και ανακαλύψαμε γράμματα, αριθμούς, μάθαμε μουσική, κάναμε γυμναστική, ζωγραφίσαμε ελεύθερα, μάθαμε και λέξεις και τραγούδια στα αγγλικά αλλά τα παιδιά περιμέναν πώς και πώς την αγαπημένη τους γιορτή αυτή την εποχή… τις ΑΠΟΚΡΙΕΕΕΣ.. Μάθαμε τι σημαίνει Απόκριες, τι έθιμα έχουμε στην Ελλάδα και φυσικά κάναμε πολλά παιχνίδια, κινητικά, όπως αυτό που έπρεπε τα παιδιά ανά ζευγάρια να συνεργαστούν και να φτάσουν γρήγορα απέναντι έχοντας στις κοιλίτσες τους ένα μπαλόνι που δεν πρέπει να πέσει κάτω…
και κατασκευές!!
Ένα καπέλο καμηλοπάρδαλη
Μια μάσκα σταγονίτσα, καθώς παράλληλα ασχολούμασταν με ένα εργαστήριο δεξιοτήτων σχετικό με το νερό
Και φυσικά τις τελευταίες μέρες της Αποκριάς κάναμε το πάρτι μας στο σχολείο και περάσαμε καταπληκτικά και φτιάξαμε την τελευταία μέρα μαθήματος πριν την Καθαρά Δευτέρα τον χαρταετό μας, αφού διαβάσαμε μια όμορφη ιστορία που τα παιδιά διάλεξαν τον τρόπο που θα τελειώσει και χορέψαμε το τραγούδι του χαρταετού που μπορείτε να ακούσετε ΕΔΩ
Φέτος είχαμε τη χαρά να γιορτάσουμε τα Χριστούγεννα όπως γνωρίζαμε πριν την εποχή του Covid-19. Αρχικά, φτιάξαμε μια διακτίνωση όπου τα παιδιά ανέφεραν ότι γνωρίζουν για τα Χριστούγεννα. Διαβάσαμε την ιστορία της Γέννησης και άλλες με τον Άγιο Βασίλη και τα καλικατζαράκια. Επίσης κάθε παιδί σειροθέτησε την ιστορία της γέννησης και αφηγήθηκε την ιστορία με βάση τις εικόνες , με το δικό του τρόπο.
Βέβαια, στολίσαμε όλοι μαζί το Χριστουγεννιάτικο δέντρο μας, κρεμόντας ένα στολίδι ο καθένας μας στο έλατο.
Οι κατασκευές δεν έλειψαν…. Οι μικροί καλλιτέχνες λοιπόν έφτιαξαν από ρολό από χαρτί τουαλέτας ένα αστέρι το οποίο το έβαψαν με χρυσή τέμπερα , κρέμασαν κορδέλα κι έτοιμο το στολίδι για το δέντρο.
Χρησιμοποιώντας για πατρόν τη πατούσα κάθε παιδιού φτιάξαμε ένα τάρανδο – Ρούντολφ για διακοσμητικό. Τα παιδιά χρησιμοποιώντας το χάρτινο περίγραμμα της πατούσας τους, έπλασαν και έκοψαν το πηλό. Αφού στέγνωσε, το έβαψαν καφέ, κόλλησαν μάτια και ένα κόκκινο ρεσώ για μύτη.
Το επόμενο διακοσμητικό είχε κι αυτό οικολογική συνείδηση… Χρησιμοποιήσαμε ένα πλαστικό μπουκάλι από αναψυκτικό… και φτιάξαμε μια μαγική “χιονόμπαλα”. Υλικά: διακοσμητικό χιόνι, χρυσόσκονη , έτοιμα ξύλινα διακοσμητικά..
Η χριστουγεννιάτικη κάρτα, είχε ως θέμα ένα χιονάνθρωπο μέλος χορωδίας!!! Τα παιδιά έκοψαν το χαρτόνι που τοποθετήθηκε στη βάση της κάρτας ως χιόνι, συναρμολόγησαν με δίσκους βαμβάκι το χιονάνθρωπο και έγραψαν τις ευχές τους.
Φυσικά , γράψαμε και γράμμα στον Άγιο Βασίλη για να ζητήσουμε το πολυπόθητο δώρο για τη Πρωτοχρονιά!!
Επειδή όμως τα παιδιά μας έχουν γλυκιά ψυχή πριν λάβουν το δώρο τους από τον Άγιο Βασίλη και χαρούν , έπρεπε να μάθουν τη χαρά να δωρίζεις κάτι σε κάποιον άλλο και ιδίως “κάτι” που ενώ στο ίδιο το παιδί δεν του χρησιμεύει θα δώσει χαρά στο συμμαθητή /ρια του. Έτσι λοιπόν στα πλαίσια του προγράμματος σχολεία για το κλίμα νησίδες ανθεκτικότητας, ζητήθηκε από τα παιδιά να τυλίξουν ως δώρο ένα βιβλίο/παιχνίδι/ αντικείμενο για να το ανταλλάξουν με ένα συμμαθητή τους. Ο στόχος ήταν τα παιδιά να μάθουν όχι μόνο τον όρο της ανταλλαγής αλλά και της βιωσιμότητας των αντικειμένων.
Η φετινή γιορτή είχε τίτλο “Η βαρυστομαχιά του Αϊ – Βασίλη και για πρώτη φορά από το 2019 ήταν ανοιχτή στους γονείς που καμάρωσαν τα παιδάκια τους, ο Άγιος Βασίλης ήρθε και μοίρασε δώρα και καραμέλες στα παιδιά και βέβαια στο τέλος μικροί μεγάλοι απόλαυαν γλυκές και αλμυρές λιχουδιές που είχαν ετοιμάσει οι μανούλες των παιδιών.
Οι νηπιαγωγοί χάρισαν στα παιδιά ένα ξωτικό με σοκολατάκια και καραμέλες μαζί με τις ευχές τους για Καλά Χριστούγεννα!!
Έτσι γλυκά και χαρούμενα αποχαιρετίσαμε το 2022 … κι όσο για το 2023
“Καινούργιε χρόνε φέρε μας αγάπη στις καρδιές μας, χαμόγελο στα χείλη μας γαλήνη στις ψυχές μας”
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.