Το 3ο εργαστήριο αφορούσε τη Θεματική Ενότητα: Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία, STEM – Ρομποτική και ασχοληθήκαμε με τέσσερα αγάλματα που εκτίθενται στο Μουσείο της Ακρόπολης. Η επίσκεψη του νηπιαγωγείου μας στο Μουσείο της Ακρόπολης και η εξαιρετική ξεναγός που ανέλαβε τη ξενάγηση μέσα από ένα πρόγραμμα του μουσείου Σχολικής Ζωής και εκπαίδευσης, στάθηκε η αφορμή να μελετήσουμε και να μάθουμε πληροφορίες για 4 συγκεκριμένα αγάλματα:
Η ΣΦΙΓΓΑ
Η ΣΦΙΓΓΑ
2. Ο ΤΡΙΣΩΜΑΤΟΣ ΔΑΙΜΩΝ
3. Η ΣΚΕΠΤΟΜΕΝΗ ΑΘΗΝΑ
4. Η ΜΕΔΟΥΣΑ ΓΟΡΓΩ
Η επιλογή των αγαλμάτων έγινε από τα παιδιά και αφού χωρίστηκαν σε 4 ομάδες, ζητήθηκε από τους γονείς να βοηθήσουν τα νήπια να βρουν πληροφορίες για το άγαλμα που είχαν επιλέξει. Οι πληροφορίες ήταν είτε εκτυπωμένες, είτε χειρόγραφες κατόπιν αναζήτησης σε βιβλία και μηχανές αναζήτησης, είτε άλλα παιδιά ζωγράφισαν σε χαρτόνια το άγαλμα τους και έγραψαν με βοήθεια ή κόλλησαν τα χαρακτηριστικά / πληροφορίες του αγάλματος. Το αποτέλεσμα ήταν εξαιρετικό!!
Δείτε ενδεικτικά δείγμα δουλειάς.
Κάθε ομάδα παρουσίασε τις πληροφορίες που είχε συγκεντρώσει στους συμμαθητές/τριες και ακολούθησαν διάφορες δραστηριότητες.
ΣΦΙΓΓΑ
Διαβάσαμε το μύθο για το αίνιγμα της σφίγγας, αναπαραστήσαμε το μύθο και ζωγραφίσαμε το αίνιγμα σε ένα φύλλο εργασίας.
Η μέδουσα Γοργώ τρόμαξε κάποιους, όμως διαβάσαμε το μύθο με το Περσέα και τη θεά Αθηνά που κόσμησε την ασπίδα της με το κεφάλι της Γοργώς. Φτιάξαμε μια ασπίδα σαν της θεάς Αθηνάς και αναπαραστήσαμε το άγαλμα. Παίξαμε κι ένα πολύ ωραίο παιχνίδι εμπνευσμένο από τα αγαλματάκια ακούνητα. Ένα παιδί κρατούσε την ασπίδα κι ένα χαρτονένιο σπαθί(υποδυόμενος/η το Περσέα) με γυρισμένη πλάτη , όση ώρα έλεγε 1 2 3 Μέδουσα Γοργώ οι υπόλοιποι περπατούσαν τρία βήματα και μόλις γύριζε το παιδί κρατώντας την ασπίδα “πέτρωναν”. Όποιος κουνιόταν έχανε. Μάθαμε και το γράμμα Γγ , το οποίο μας δυσκόλεψε λίγο, έτσι το πλάσαμε με τη πλαστελίνη.
ΤΡΙΣΩΜΑΤΟΣ (ΔΑΙΜΩΝ)
Αγαπημένο άγαλμα ο Τρισώματος (παραλήφθηκε επι τούτου η λέξη Δαίμων) με ιδιαίτερο συμβολισμό.
Μάθαμε τα σύμβολα του τα οποία τα εμπεδώσαμε μέσα από ένα φύλλο εργασίας.
Γίναμε τριάδες και μπλέξαμε τα σώματα μας για να μιμηθούμε το Τρισώματο. Γνωρίσαμε το γράμμα Ττ.
ΣΚΕΠΤΟΜΕΝΗ ΑΘΗΝΑ
Τελευταίο άγαλμα η Σκεπτόμενη Αθηνά, όπου μάθαμε τί συμβόλιζε καθώς και ότι η πόλη μας πήρε το όνομα της από τη Σοφή θεά. Γνωρίσαμε όλα τα σύμβολα της θεάς , κουκουβάγια, δόρυ, ασπίδα, ελιά και για να μη τα ξεχάσουμε συμπληρώσαμε άλλο ένα σύντομο φύλλο εργασίας. Φυσικά η ομάδα της σκεπτόμενης Αθηνάς αναπαράστησε το άγαλμα με εξαιρετική επιτυχία.
Το εργαστήριο ολοκληρώθηκε με την αξιολόγηση του εργαστηρίου από τους μαθητές που επέλεξαν το τσεκ ή το χ αναλόγως αν τους άρεσε η δράση ή όχι.
Το 2ο εργαστήριο δεξιοτήτων αφορούσε το Σεισμό και τρόπους προστασίας άνηκε στη θεματική ενότητα: ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ και στην υποενότητα 1. Κλιματική αλλαγή – Φυσικές καταστροφές , Πολιτική προστασία.
Σκοπός του εργαστηρίου ήταν να γνωρίσουν οι μαθητές/τριες τις φυσικές καταστροφές και συγκεκριμένα το Σεισμό, τί είναι, πώς δημιουργείται και με ποιό τρόπο προστατεύομαι. Όλα αυτά υλοποιήθηκαν διαθεματικά μέσω της βιωματικής μάθησης παίζοντας, ζωγραφίζοντας, τραγουδώντας και κατασκευάζοντας .
Η αφόρμηση δόθηκε μέσω ενός βιωματικού προγράμματος που παρουσιάστηκε στο νηπιαγωγείο από μία ομάδα και λεγόταν “Σεισμόλαδος … ο Μέγας”.
Το εργαστήριο πυροδότησε το ενδιαφέρον των μαθητών μας και άρχισαν να έχουν απορίες σχετικά με το φαινόμενο , ενώ κάποια νήπια εξέφρασαν το φόβο τους σχετικά με το φαινόμενο. Δόθηκε με αυτό το τρόπο μια καλή αφορμή να μάθουμε ποια φαινόμενα είναι αυτά που η φύση τα προκαλεί και ο άνθρωπος δεν μπορεί πάντα να τα αποτρέψει. Και πως ότι δεν μπορούμε να το αποτρέψουμε πρέπει να μάθουμε να το σεβόμαστε και να το αντιμετωπίζουμε.
Α΄φαση:Γνωρίζω τις φυσικές καταστροφές.
Μάθαμε ποιες είναι: Σεισμός, Ηφαίστειο, Φωτιά, Πλημμύρα και Τσουνάμι.
Παίξαμε ομαδικά τόμπολα αντιστοίχισης εικόνα με λέξη και φτιάξαμε κι ένα φύλλο εργασίας όπου δίπλα σε κάθε λέξη ζωγράφισαν την ανάλογη καταστροφή.
Β΄ΦΑΣΗ: Η Γη μας
Παρακολουθήσαμε σε βίντεο πως είναι εσωτερικά η Γη, μάθαμε τα στρώματα που την αποτελούν άρα εμπλουτίσαμε το λεξιλόγιο μας με νέες λέξεις, φτιάξαμε από πλαστελίνη μια γη την οποία τη κόψαμε στη μέση. Μετρήσαμε τα στρώματα, συνθέσαμε τα στρώματα της Γης και τέλος κατασκευάσαμε μια υδρόγειο με διπλόκαρφο που εσωτερικά τα παιδιά ζωγράφισαν τα στρώματα.
Γ ΄ΦΑΣΗ : Τί είναι σεισμός;
Μάθαμε πως δημιουργείται ο Σεισμός και ποιές συνέπειες έχει στα κτίρια και στους ανθρώπους. Πολύτιμο ήταν το υλικό του ΟΑΣΠ που έδωσε οδηγίες πως προστατεύομαι κατά τη διάρκεια του σεισμού. Κατά τη διάρκεια της άσκησης μάθαμε τη φράση “Σκύψε, καλύψου, κρατήσου”.
Χορέψαμε το “Σεισμός σεισμός” από τα αγαπημένα Ημισκούμπρια και φυσικά πραγματοποιήθηκε και άσκηση σεισμού.
Φτιάξαμε με πλαστελίνη ηφαίστεια.
Κάναμε κι ένα πείραμα, η κα Μαρικέλυ έφτιαξε ζελέ, πάνω στο οποίο τοποθετήσαμε χαρτόνι και φτιάξαμε ένα σπιτάκι με τουβλάκια, τί συνέβη στο σπιτάκι όταν άρχισε η γη (ο ζελές) να τρέμει;
Δ΄ΦΑΣΗ: Το βαλιτσάκι των πρώτων βοηθειών
Των φρονίμων τα παιδιά πριν πεινάσουν μαγειρεύουν… Αν γίνει σεισμός , τί πρέπει να ‘εχω σε εμφανές σημείο στο σπίτι και στο σχολείο; Το βαλιτσάκι τω πρώτων βοηθειών και φυσικά να γνωρίζω τα τηλέφωνα έκτακτης ανάγκης. Δημιουργήσαμε στο σχολείο ένα βαλιτσάκι με πραγματικά αντικείμενα, ραδιοφωνάκι, μπαταρίες, σφυρίχτρα, φακό, νερό, ξηρούς καρπούς , τηλέφωνα κι ένα “βαλιτσάκι” για τα παιδιά να το έχουν σπίτι τους.
Οι μαθητές ανταποκρίθηκαν στις δραστηριότητες με ενδιαφέρον και εντυπώθηκε στο μυαλό τους τόσο καλά η φράση “Σκύψε, κρατήσου, καλύψου” που είναι βέβαιο ότι ανα πάσα στιγμή είναι σε θέση να προστατεύσουν τους εαυτούς τους .
Η συγκεκριμένη δραστηριότητα εντάχθηκε στην Δράση Ενεργού Πολίτη, για την οποία δόθηκε κα σχετική βεβαίωση στην επόμενη βαθμίδα για τα νήπια που αποφοίτησαν και θα δοθεί στο τέλος της επόμενης σχολικής χρονιάς στα προνήπια που θα αποφοιτήσουν. Από τους 17 ΣΒΑ η δράση εντάχθηκε στον στόχο : και στην υποενότητα:
Χρησιμοποιήθηκε υλικό και ιδέες από τις ιστοσελίδες:
Το 1ο Εργαστήριο δεξιοτήτων που ασχοληθήκαμε άνηκε στη θεματική ενότητα: ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ- ΕΥ ΖΗΝ και συγκεκριμένα αφορούσε την υγιεινή διατροφή.
Σκοπός του εργαστηρίου ήταν να γνωρίσουν οι μαθητές/τριες τις ομάδες των τροφών, τα οφέλη της υγιεινής διατροφής για το σώμα, ποιές είναι οι ανθυγιεινές τροφές, να παίξουν, να δημιουργήσουν μέσα από το συγκεκριμένο πρόγραμμα.
Η αφόρμηση δόθηκε μέσω ενός βιωματικού προγράμματος που παρακολούθησαν τα παιδιά στο χώρο του νηπιαγωγείου και λεγόταν “Ο Ζάμπα και η υγιεινή διατροφή”. Ο Ζάμπα το αρκουδάκι μίλησε στα παιδιά για τις ομάδες των τροφών και μάλιστα ψώνισαν από το μαγαζάκι που στήθηκε για τις ανάγκες του προγράμματος τρόφιμα και ξεχώρισαν ποιά τρόφιμα από αυτά που αγόρασαν ήταν υγιεινά και ποιά έπρεπε να τα τρων “πού και πού”.
Η γωνιά της παρατήρησης στη συνέχεια διαμορφώθηκε ανάλογα , τοποθετήθηκαν φθινοπωρινά φρούτα, εικόνες φρούτων και λαχανικών.
Λίγο μετα το πρόγραμμα με το Ζάμπα ένα ηλεκτρονικό μήνυμα ήρθε στο σχολείο από το Ρούλη, χρησιμοποιώντας την εφαρμογή Voki η κα Γιάννα δημιούργησε το Ρούλη που μίλησε στα παιδιά και τους ζήτησε τη βοήθεια τους για να μάθει τί είναι υγιεινή διατροφή.
Έπειτα ζητήθηκε από τους μαθητές να φέρουν στο σχολείο και να παρουσιάσουν το αγαπημένο τους φαγητό, άλλος το ζωγράφισε, άλλος με τη βοήθεια των γονιών το αναζήτησε στο διαδίκτυο και το εκτύπωσε, άλλοι έφτιαξαν κολλάζ … Ύστερα από τη παρουσίαση του αγαπημένου φαγητού ξεχωρίσαμε τα φαγητά σύμφωνα με την ομάδα τροφών που ανήκουν.
Παρακολουθήσαμε κι ένα εκπαιδευτικό βίντεο με τις ομάδες των τροφών και για καλύτερη εμπέδωση έπαιξαν στο tablet ένα αντίστοιχο παιχνίδι στο wordwall.
Σε ένα φύλλο εργασίας δόθηκε ένα πιάτο όπου οι μαθητές κόλλησαν τις τροφές ανάλογα με τη συχνότητα που πρέπει να τρώγονται, δηλαδή ποιες τρώμε κάθε μέρα, ποιες 2-3 φορές και ποιες “που και που”.
Διαβάσαμε και ένα πολύ ωραίο βιβλίο ” Ο Λαχανούλης και η σωστή διατροφή” της VOLMERT JULIA, εκδόσεις MODERN TIMES. Το βιβλίο αυτό βοήθησε τα παιδιά να παρατηρήσουν τη πυραμίδα της διατροφής και τους άρεσε πολύ ο Λαχανούλης που ήταν ένα μπρόκολο.
Φτιάξαμε τη πυραμίδα της διατροφής στη τάξη και κολλήσαμε τα ονόματα σε κάθε ομάδα τροφών.
Παίξαμε ακόμη ένα παιχνίδι στο wordwall.
Σκεφτήκαμε λοιπόν να φτιάξουμε ένα κουκλάκι αρκουδάκι που στο χέρι του θα κρατά το Λάχανούλη δηλαδή το μπρόκολο που θα θυμίζει στα παιδιά ότι ημερησίως ο οργανισμός χρειάζεται 5 μερίδες φρούτων και λαχανικών. Στη κοιλίτσα του Ρούλη έγραψαν το νούμερο “5” και μάθαμε διαθεματικά και τον αριθμό.
Ολοκληρώνοντας το πρόγραμμα δόθηκε ένα φύλλο εργασίας στα παιδιά όπου αξιολόγησαν κάθε δραστηριότητα που συμμετείχαν ζωγραφίζοντας είτε τη χαμογελαστή φατσούλα είτε τη λυπημένη.
Και όχι μόνο τη γλύκα του καιρού, το καλοκαίρι φέρνει μεγάλη χαρά στα παιδιά, την ανυπομονησία τους για τις διακοπές αλλά και για να κλείσουν τα σχολεία!!!
Μιλήσαμε για τις αλλαγές του καιρού, της φύσης, τη συμπεριφορά των ζώων αλλά και των ανθρώπων. Αυτό τον καιρό ολοκληρώσαμε και το τελευταίο εργαστήριο δεξιοτήτων, το οποίο είχε να κάνει με τα Δικαιώματα των παιδιών, επίκαιρο θέμα για τη φετινή χρονιά από πολλές απόψεις (αναλυτικά για το εργαστήριο στο ανάλογο άρθρο). Πέρα από αυτό μελετήσαμε διαθεματικά το θέμα του καλοκαιριού, μέσα από όλα τα Θεματικά Πεδία του Προγράμματος Σπουδών. Θα σταθούμε όμως μόνο στις κατασκευές που χαροποιούν τα παιδιά και ασκούν τις δεξιότητες τους και είναι οι εξής:
Ήρθε η ώρα για παγωτά!!! Εμείς όμως θα έχουμε ένα παγωτό για πάντα που δεν θα λιώνει!
Στη θάλασσα ζούνε πολλά πλάσματα, τα γνωρίσαμε και αυτά διαθεματικά και φτιάξαμε και ένα δελφίνι παιχνιδιάρικο από χαρτί!
Φτιάξαμε μια όμορφη βαρκούλα να ταξιδέψει τα όνειρα κάθε παιδιού, την οποία χρησιμοποιήσαμε να στολίσουμε τις σακούλες που θα φιλοξενήσουν το υλικό και τα προσωπικά αντικείμενα των παιδιών, τα οποία θα παραλάβουν την τελευταία μέρα του αποχαιρετισμού.
Αν και τα μαθήματα σταματούν 13 Ιουνίου, δεν γίνεται να μην φτιάξουμε κάτι για τους μπαμπάδες που γιορτάζουν 15 Ιουνίου. Μια όμορφη κάρτα πουκάμισο για τους αγαπημένους μας.
Οι νηπιαγωγοί γέμισαν κουτάκια, ένα για κάθε παιδί, με λιχουδιές και πολύ αγάπη.
Λίγες μέρες πριν τελειώσουν τα μαθήματα θελήσαμε να χαρίσουμε στα παιδιά μια ακόμα όμορφη ανάμνηση. Στην αυλή μας κοντά στο σκέπαστρο ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων εξασφάλισε τεντόπανα, τα οποία έδεσαν σε γάντζους που είχαν τοποθετηθεί τον προηγούμενο Ιούνιο από τεχνικούς του Δήμου Αγίων Αναργύρων Καματερού μετά από αίτημα της Κυρίας Πρεζεράκου Μαρίας. Έτσι, με τόσο όμορφο καιρό και σκιά αποφασίσαμε να φάμε όλοι μαζί έξω, να κάνουμε πικ- νικ. Τα παιδιά έφαγαν το δεκατιανό τους και οι νηπιαγωγοί κέρασαν τα παιδιά καλοκαιρινά φρούτα, στα οποία είχαμε αναφερθεί. Τα πιο αγαπημένα τους φρούτα απόλαυσαν στο πικ νικ μας, πεπόνι και καρπούζι.
Μελετώντας τα δικαιώματα των παιδιών γεννήθηκε η ιδέα η καλοκαιρινή γιορτή να είναι γύρω από αυτό το θέμα. Το κάθε παιδί θα έλεγε ένα ποίημα σχετικό με κάποιο δικαίωμα του παιδιού. Για να μάθουν όλοι για τα δικαιώματα η γιορτή μας ήταν ανοικτή και προσκαλέστηκαν με μια μοναδική πρόσκληση φτιαγμένη από τα χεράκια των παιδιών, όπου σε κάθε δάχτυλο είχε μια καρδιά με κάποιο βασικό δικαίωμά τους.
Η γιορτή μας ήταν πανέμορφη και η πλειοψηφία των γονιών σεβάστηκε την προσπάθεια παιδιών και εκπαιδευτικών και χάρηκαν μαζί μας. Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων, που φέτος μας στήριξε απίστευτα και απογείωσε το έργο μας στεκόμενος δίπλα μας με αγάπη, θετική διάθεση, νέες ιδέες και έμπρακτη βοήθεια, έδωσε δώρα στα παιδιά και εξασφάλισε τήβεννους για τους μαθητές που αποφοιτούν από το Νηπιαγωγείο. Τα νήπια είπαν ένα δεύτερο ποίημα το καθένα, ποίημα αποχαιρετισμού.
Ευχαριστούμε για μια ακόμα φορά τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων, το Δ.Σ. ιδιαίτερα αλλά και την πλειοψηφία των γονέων.
Ήρθε η άνοιξη, χαρά μεγάλη, βγήκαν τα λουλούδια, όλα ωραία και καλά! Τα χελιδόνια γυρίσανε, από τη ξενιτιά, και τραγουδούνε όμορφα, μες την ανοιξιάτικη χαρά!
Τα δέντρα πρασινίζουν, τα πουλιά κελαηδούν, και η φύση ξυπνάει, από τον χειμωνιάτικο λήθαργο! Τα παιδιά παίζουν ανέμελα, στους δρόμους και στις αυλές, και η άνοιξη μας φέρνει, χίλιες δυο χαρές!
Γι’ αυτό και εμείς την υποδεχτήκαμε και ασχοληθήκαμε με όλες τις εκφάνσεις της:
Μελετήσαμε τα λουλούδια: τον κύκλο ζωής των λουλουδιών μέσα από εποπτικό υλικό, timelapse βίντεο από το διαδίκτυο, είδαμε πολλά λουλούδια σε καρτέλες με τα ονόματά τους, διαβάσαμε σύντομες ιστορίες, χορέψαμε τραγούδια μουσικοκινητικά και κάναμε και πείραμα παρατήρησης φυτεύοντας σπόρους και παρατηρώντας κάθε μέρα τυχόν αλλαγές. Στη γωνιά της παρατήρησης υπήρχαν εκτυπωμένα και πλαστικοποιημένα φύλλα Α4 με πασχαλίτσα ή το μίσχο και τη γύρη των λουλουδιών, τα παιδιά χρησιμοποιώντας τη πλαστελίνη τους διακοσμούσαν τη πασχαλίτσα με βούλες ή έφτιαχναν τα πέταλα του λουλουδιού. Φυσικά, κάναμε και μια ανάλογη κατασκευή, ζωγραφίζοντας ελεύθερα στο καβαλέτο ένα ηλιοτρόπιο και αφού στέγνωσε κολλήσαμε και σπόρους.
Κύκλος ζωής της πεταλούδας: ανακαλύψαμε τον κύκλο ζωής του εντόμου που συχνά συναντάμε στην αυλή μας και τα παιδιά αγαπούν πολύ. Μάθαμε πώς γίνονται μέσα από ποικίλο χειραπτικό υλικό και με τη βοήθεια του you tube είδαμε σε γρήγορη κίνηση την μεταμόρφωση. Φυσικά για να το θυμόμαστε φτιάξαμε και μια κατασκευή, μια όμορφη πεταλούδα σε χρώμα που διάλεξαν τα παιδιά και πάνω της φτιάξαμε και τον κύκλο ζωής με τη βοήθεια υλικών που επέλεξαν τα παιδιά από τα υλικά που διαθέταμε στο σχολείο.
Με αφορμή ένα βιβλίο ανακαλύψαμε πώς πολλά πλάσματα έχουν παρόμοιο κύκλο ζωής. Έτσι, ασχοληθήκαμε και με την πασχαλίτσα και πώς εκείνη μεταμορφώνεται. Εννοείται πως μια κατασκευή επισφράγισε την νέα μας γνώση. Ρολό χαρτιού βαμμένο με πινέλο και σε ένα κόκκινο χαρτονάκι κάναμε τύπωμα για να γίνουν οι επτά βούλες, μετρώντας και υπολογίζοντας.
Πρωτομαγιά: η γιορτή των λουλουδιών. Τα παιδιά παρατήρησαν πάλι από υλικό πόση ποικιλία λουλουδιών υπάρχει στη φύση, διάλεξαν ποιο λουλούδι τους αρέσει περισσότερο, μιλήσαμε για το έθιμο του στεφανιού και η κατασκευή μας ήταν ένα στεφάνι που θα φορούσαν τα παιδιά γιατί αυτά είναι τα ομορφότερα λουλούδια..
Χελιδόνια: τα υπέροχα αποδημητικά πουλιά που έχουν να μάθουν πολλά στα παιδιά. Αναφερθήκαμε στο υπομονετικό χελιδόνι που ταξιδεύει απίστευτα χιλιόμετρα για να βρει καλοκαιρία, το παρατηρήσαμε, μάθαμε τις συνήθειες του, μάθαμε τραγούδια και το φτιάξαμε με χαρτί για να θυμόμαστε πάντα ότι είναι συνυφασμένο με την εποχή της Άνοιξης.
Γιορτή της μητέρας: δεν χρειάζεται να πούμε πολλά για αυτή τη γιορτή και τη σπουδαιότητά της. Παρατηρήσαμε έργα τέχνης με το θέμα μαμά- παιδί. Σκέφτηκε το κάθε παιδί μια λέξη που του έρχεται στο μυαλό όταν σκέφτεται τη μαμά του και τα παιδιά είπαν πολύ όμορφα λόγια: φροντίδα, αγκαλιά, φιλιά, παραμύθια, φαγητό, αγάπη και άλλα τρυφερά λόγια. Για τις μανούλες φτιάξαμε μια κάρτα καπέλο, όπου έγραφαν τα παιδιά τα λόγια που θέλανε εκείνα, σχεδόν όλα τα παιδιά είπαν το ίδιο. επίσης, στο μάθημα των αγγλικών με την κυρία Βίκυ έφτιαξαν μια όμορφη κάρτα ζωγραφίζοντάς την.
Οι προετοιμασίες και φέτος για τη γιορτή του Πάσχα στο νηπιαγωγείο ήταν πυρετώδεις γεμάτες με πληροφορίες για τα ήθη και τα έθιμα, ιστορίες, πασχαλινές κατασκευές και πασχαλινά παιχνίδια.
Αρχικά διαβάσαμε γεγονότα της ζωής του Ιησού που αφορούσαν τα θαύματα που έκανε, τη Κυριακή των Βαϊων και την Ανάσταση του Λάζαρου και όλα τα γεγονότα της Σταύρωσης και της Ανάστασης του. Παρακολουθήσαμε και σε κινούμενα σχέδια την Ανάσταση του Λαζάρου και βέβαια ακούσαμε τα κάλαντα του Λάζαρου.
Παίξαμε σκυταλοδρομίες- αυγοδρομίες όπου αντί για σκυτάλη τα νήπια έπαιρναν ένα αυγό από το στεφάνι και το ακουμπούσαν σε ένα καλάθι της ομάδας τους νικήτρια η ομάδα που μάζεψε πρώτη τα αυγά που βρίσκονταν στο στεφάνι. Βέβαια, παίξαμε και με τους αριθμούς και τα αυγά. Κάθε νήπιο έριχνε το ζάρι, σε μια φωλιά έπρεπε με τη λαβίδα να πιάσει τόσα αυγά όσα έλεγε ο αριθμός στο ζάρι. Σε αυτή τη δραστηριότητα δουλέψαμε και λεπτή κινητικότητα και μαθηματικά με πολύ ευχάριστο και διασκεδαστικό τρόπο για τα παιδιά.
Εικαστικές δημιουργίες!
Πασχαλινή κάρτα για να ευχηθούμε “ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ” στους αγαπημένους μας. Δημιουργία των παιδιών οι κοτούλες όπου όχι μόνο έκοψαν αλλά έγραψαν και την ευχή.
Το αρνάκι άσπρο και αφράτο κολλημένο σε στικ για να διακοσμήσει το σπίτι των μαθητών μας.
Τα καλαθάκια μας φέτος ήταν πολύχρωμα και γεμάτα με το κόκκινο αυγό που βάψαμε και δύο διακοσμητικά αυγουλάκια. Τα παιδιά διάλεξαν το χρώμα που τους άρεσε και με εξαιρετική προσοχή έκοψαν τα χαρτόνια.
Κι επειδή είμαστε εξαιρετικοί καλλιτέχνες και επιστήμονες μάθαμε και μια τεχνική, συνδυασμός κηρομπογιάς και νερομπογιάς. Τα παιδιά διάλεξαν ανάμεσα σε δυο σχέδια αυγών τυπωμένων σε χαρτί Α4, ζωγράφισαν με κηρομπογιές κάποια από τα σχέδια και στη συνέχεια διάλεξαν ένα χρώμα νερομπογιάς με το οποίο κάλυψαν όλο το αυγό. Τι παρατήρησαν; Ότι το σημείο που είναι καλυμμένο με κηρομπογιά δεν το διαπερνά το νερό γιατί λειτουργεί η κηρομπογιά ως μονωτικό.
Η κυρία Βίκυ στο μάθημα των Αγγλικών έμαθε στα παιδιά πως ευχόμαστε καλό Πάσχα στα Αγγλικά καθώς και πασχαλινά έθιμα της χώρας. Επίσης, κατασκεύασαν και μια πολύ ωραία κάρτα που έκρυβε γλυκές εκπλήξεις!!
Για να ευχηθούμε Καλό Πάσχα στα παιδάκια μας δωρίσαμε κι ένα λαγουδάκι με γλυκά και καραμέλες.
με την παρούσα επιστολή και εκ μέρους όλης της σχολικής κοινότητας του 3ου Νηπιαγωγείου Καματερού, θα ήθελα να σας ευχαριστήσω θερμά για την άμεση ανταπόκριση σας στο αίτημά μας για τοποθέτηση χλοοτάπητα στην αυλή του σχολείου μας και την έγκριση αυτού.
Πράξη γενναιοδωρίας, που συνέβαλε έμπρακτα στην επιτυχή υλοποίηση ενός τόσο σημαντικού έργου για τα νήπια στο σχολείο μας.
Απόφαση που δείχνει την ευαισθησία σας απέναντι στην ασφάλεια των μαθητών/τριών μας και που επιτρέπει στον Αντιδήμαρχο κύριο Σπύρο Κοτσίνη να κινείται γρήγορα και αποτελεσματικά προς την άμεση επίτευξη οποιουδήποτε τεχνικού θέματος προκαλεί δυσλειτουργία ή και επικινδυνότητα στο χώρο του σχολείου μας. Όπως έπραξε και τώρα. Και είναι αρκετά αυτά που κατά καιρούς προκύπτουν και ο κ. Κοτσίνης τα επιλύει στο συντομότερο δυνατό χρόνο έχοντας ως πολύτιμο βοηθό του τον κύριο Γιάννη Παντελαίων που με αξιοσημείωτη ευγένεια και συνέπεια επιτελεί το έργο που έχει αναλάβει.
Γεγονός που με κάνει να θέλω να τους ευχαριστήσω και τους δύο θερμά για ακόμη μια φορά και ιδιαίτερα τον κ.Κοτσίνη, για όλα αυτά τα χρόνια που ως Προϊσταμένη του νηπιαγωγείου με κάνει, ως άξιος εκπρόσωπος της δημοτικής μας αρχής, να αισθάνομαι ασφαλής και ήρεμη για την εύρυθμη λειτουργία του νηπιαγωγείου μου που αφορά σε θέματα τεχνικής φύσεως.
Βεβαιώνω δε, ότι έγινε άριστη τοποθέτηση του χλοοτάπητα από τον κ. Ανδρέα Λιάπη με την βοήθεια του κ. Δημήτρη Tραϊφόρου από το Γραφείο του Δημάρχου, ο οποίος όχι μόνο επόπτευε, αλλά μαζί με τον κ.Λιάπη, εργάστηκαν υποδειγματικά και με απόλυτο επαγγελματισμό και συνέπεια ολοκλήρωσαν αυτό το σπουδαίο έργο, που σας προσκαλούμε με χαρά να το δείτε από κοντά.
Πάντα άξιος αγαπητέ μας Δήμαρχε και πάντα με τόσο άξιους συνεργάτες δίπλα σας και δίπλα σε όλους τους πολίτες του Δήμου μας.
Με εκτίμηση
Η Προϊσταμένη του 3ου Νηπιαγωγείου Καματερού
Πρεζεράκου Μαρία
Η εικόνα της αυλής πριν την παρέμβαση των υπευθύνων του Δήμου Αγίων Αναργύρων Καματερού
Ο χειμώνας είναι η εποχή, η οποία έχει τόσα πολλά που μπορούμε να ανακαλύψουμε και να μάθουμε παίζοντας. Παράλληλα με τον χειμώνα ασχοληθήκαμε και με το δεύτερο εργαστήριο δεξιοτήτων αλλά αυτό θα αναλυθεί σε άλλη ανάρτηση.
Μετά τις γιορτές των Χριστουγέννων καλωσορίσαμε τη νέα χρονιά σειροθετώντας τους αριθμούς που συνθέτουν το 2025, χορέψαμε με μουσική και στην παύση μπαίνανε τα παιδιά στη σειρά ανά ομάδες έχοντας στην μπλούζα τους έναν αριθμό από τους αριθμούς της χρονιάς συνθέτοντας πάλι το 2025 και φυσικά ζωγραφίσαμε και κόψαμε αριθμούς και τους κολλήσαμε στη σειρά, ώστε να εμπεδώσουμε τον καινούριο χρόνο. (ιδέα από συνάδελφο μέσω διαδικτύου)
Έπειτα ασχοληθήκαμε με τις αλλαγές του καιρού άρα και τα ρούχα που χρειαζόμαστε για το κρύο. Ομαδοποιήσαμε τα ρούχα ανάλογα με την εποχή
αντιστοιχίσαμε τις λέξεις με τις εικόνες, παίξαμε διάφορα παιχνίδια μουσικοκινητικά, όπως “Μουσικά σκουφιά” , όπως τις μουσικές καρέκλες αλλά με χειμερινά σκουφιά
Παίξαμε με την γλυκιά μας μέλισσα bee bot και τους έδινε εντολές να την προγραμματίσουν για να την οδηγήσουν είτε σε εικόνα ρούχου τα προνήπια είτε σε λέξη από κάποιο ρούχο για τα μεγαλύτερα νήπια.
Φυσικά, κάναμε και την ανάλογη χειροτεχνία: κόψαμε και διακοσμήσαμε γάντια
Αναφερθήκαμε στο παράδοξο του χειμώνα, στην Αλκυόνη, το πουλί που γεννά αυγά μέσα στο χειμώνα, κάποιες μέρες που ο καιρός είναι ήπιος με ζέστη. Διαβάσαμε τον μύθο και κάναμε μια μικρή κουκλίτσα. Σε γλωσσοπίεστρο κολλήσαμε μία φιγούρα κοπέλας με κοτσίδα και όταν αυτό διπλώνεται έχει το σχήμα πουλιού χρωματισμένο με τα χρώματα της Αλκυόνης (ιδέα από διαδίκτυο, από αξιόλογη συνάδελφο)
Ακολούθησε αναφορά στο άλλο παράδοξο του χειμώνα, την ανθοφορία του δέντρου της αμυγδαλιάς. Διαβάσαμε το μύθο από την Αρχαία Ελλάδα, αναφερθήκαμε στους ξηρούς καρπούς και ιδίως στο αμύγδαλο, επεκταθήκαμε στα προϊόντα που μας δίνει και φυσικά φτιάξαμε κλαδί αμυγδαλιάς. Το σχημάτισε κάθε παιδί με μαρκαδόρους ελεύθερα, ζωγράφισαν τρία φύλλα και έπειτα με πλαστελίνη που είχαμε ενώσει κυκλικά ροζ πλαστελίνη και στη μέση άσπρη κόβαμε τρεις “φέτες” και με κόλλα τα κολλήσαμε για άνθη. Στο τέλος, γράψαμε και τη λέξη όπως μπορούσε ο καθένας.
Φυσικά, δεν έλειψε η εκτενής αναφορά μας στους Τρεις Ιεράρχες, τους σπουδαίους δασκάλους με το τεράστιο έργο και την προσφορά τους. Μιλήσαμε για εκείνους, διαβάσαμε τους βίους τους, παρατηρήσαμε εικόνες και τα ονόματά τους και φτιάξαμε μία κατασκευή για να τους θυμόμαστε, σαν ένα βιβλίο που ανοίγοντάς τους βλέπουμε (ιδέα από συνάδελφο).
Φυσικά ακολούθησε η αγαπημένη γιορτή των παιδιών, οι Απόκριες, την οποία συνδυάσαμε με το επόμενο θέμα του Χειμώνα, την χειμερία νάρκη. Αναφερθήκαμε στα ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη, είδαμε τις λέξεις τους, τα ζωγραφίσαμε, διαβάσαμε ιστορίες και άλλα πολλά.
Διαβάσαμε ένα παραδοσιακό ουκρανικό παραμύθι “Το γάντι” που μπορείτε να το δείτε εδώ
και το δραματοποιήσαμε. Φορέσαμε καπέλα, κάθε παιδί έκανε και κάποιο ζώο της ιστορίας και έπρεπε να θυμηθούν τη σειρά με την οποία έμπαιναν τα ζώα στο γάντι και να μπουν μέσα σε ένα γάντι που είχαμε σχηματίσει στο πάτωμα της τάξης.
Οι Αποκριάτικες κατασκευές μας ήταν ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη ή χειμέριο ύπνο. Η μάσκα ήταν αρκούδα
το καπέλο ήταν πασχαλίτσα για τα κορίτσια και βάτραχος για τα αγόρια
Φυσικά, την Τσικνοπέμπτη κάναμε το πάρτι μας και ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων εξασφάλισε σουβλάκια για όλους και σφυρίχτρες για όλα τα παιδιά και τους ευχαριστούμε και πάλι πολύ. Φάγαμε, χορέψαμε και περάσαμε τέλεια!!!!
Μέσα στις μέρες των Αποκριών μιλήσαμε για τα έθιμα της Ελλάδας, παίξαμε με λέξεις και εικόνες, ανακαλύψαμε γράμματα και αριθμούς και επειδή είναι μέρες γλεντιού χορέψαμε φυσικά και το “Πώς το τρίβουν το πιπέρι” (παιδική έκδοση ) και το “Γαϊτανάκι”
Η κυρία Βίκυ Πατεράκη, η καλή μας δασκάλα αγγλικής γλώσσας έμαθε πολλά τραγούδια και λέξεις στα παιδιά και μαζί ετοίμασαν αποκριάτικες μάσκες.
Την τελευταία μέρα σχολείου πριν την Καθαρά Δευτέρα φυσικά και αναφερθήκαμε στα έθιμα, διαβάσαμε ιστορίες και φυσικά κατασκευάσαμε έναν χαρταετό με το νέο σχήμα που ανακαλύψαμε, τον ρόμβο! Τα παιδιά ζωγράφισαν και συνέθεσαν τον χαρταετό τους.
Την ημέρα αυτή που το Υπουργείο έχει καθιερώσει ως ημέρα πραγματοποίησης δράσεων για την πρόληψη φαινομένων σχολικού εκφοβισμού και βίας επιλέξαμε αρχικά ως εισαγωγή να διαβάσουμε ένα παραμύθι με τίτλο “Τα μπαλόνια της φιλίας” από εδώ
Συζητήσαμε με τα παιδιά βασικές έννοιες που έθιγε το παραμύθι, όπως φιλία, αγάπη αλλά και διχόνοια που ευχήθηκε ο ήρωας της ιστορίας.
Έτσι, παρουσιάσαμε στα παιδιά δύο καρδιές. Στη μία υποδείξαμε στα παιδιά να σκεφτούν λόγια που θα της λέγαμε με αγάπη, νιώθοντας την φίλη μας. Καταγράψαμε τις σκέψεις των παιδιών σε ένα μεγάλο χαρτί. Στο τέλος, τις διαβάσαμε όλες και αναρωτηθήκαμε πώς θα ένιωσε η καρδιά. Όλα τα παιδιά ανέφεραν ότι θα νιώθανε χαρά, ζεστασιά, φιλία και θα είχανε μεγάλο χαμόγελο.
Αντίστοιχα, σε άλλο χαρτί καλέσαμε τα παιδιά να πουν λόγια άσχημα, δυσάρεστα, λόγια που ούτε εκείνα δεν θέλουν να λένε αλλά και να ακούνε από άλλους. Στο τέλος, με τον ίδιο τρόπο αναρωτηθήκαμε πώς θα ένιωθε η καρδιά. Τα παιδιά είπαν ότι θα ένιωθαν λύπη, θα έκλαιγαν, θα έτρεμαν και η καρδιά θα τσαλακωνόταν και θα ράγιζε.
Έτσι, εύλογα συμπεράναμε ότι δεν πρέπει ποτέ να μιλάμε έτσι σε κανέναν και πάντα να είμαστε ευγενικοί, να αποδεχόμαστε όλα τα παιδιά για να είναι πάντα οι καρδιές μας χαρούμενες.
Σε συνέχεια της συζήτησης αυτής, μοιράσαμε στα παιδιά χαρτιά με σχηματισμένη μια καρδιά και τους είπαμε πως για να θυμόμαστε πάντα ότι πρέπει να λέμε όμορφα λόγια θα ζωγραφίσει το κάθε παιδί στην καρδιά μια όμορφη σκέψη ή κάποια όμορφα λόγια. Τα παιδιά σκέφτηκαν να ζωγραφίσουν “έλα να παίξουμε”, “έλα να κάνουμε τραμπάλα”, “ανταλλάσσουμε δώρα”, “σου δίνω ένα λουλούδι” και άλλα πολλά, τρυφερά και αθώα, όπως είναι όλα τα παιδιά.
Τις καρδιές αυτές αποφασίσαμε να τις ανταλλάξουν τα παιδιά. Στο τέλος της ημέρας βάλαμε τις καρδιές στην μέση από την ανάποδη και κάθε παιδί διάλεγε μία. Όλα τα παιδιά ήταν πολύ χαρούμενα που έδωσαν ένα κομμάτι της καρδιάς τους σε ένα άλλο παιδί, κι ας ήταν τυχαίο ποιος πήρε την καρδιά. Δεν έχει καμία σημασία, καθώς όποιο παιδί και να πάρει την καρδιά είναι φίλος! Είμαστε όλοι φίλοι και πάντα μιλάμε με γλυκά λογάκια!! Ποτέ βία στα σχολεία!!
Το νηπιαγωγείο μας φέτος για πρώτη χρονιά συμμετείχε στο πρόγραμμα etwinning “Christmas Exchange Cards Project 2024-2025 “, όπου σχολεία από όλη την Ελλάδα και από διάφορες Ευρωπαϊκές χώρες συμμετείχαν σε ένα πρόγραμμα ανταλλαγής χριστουγεννιάτικων καρτών. Η κύρια ιδέα του project ήταν η ανταλλαγή χριστουγεννιάτικων καρτών, επιπλέον οι μαθητές γνώρισαν χριστουγεννιάτικα έθιμα , γνώρισαν πως είναι τα νηπιαγωγεία άλλων χωρών, τοποθέτησαν το σχολείο τους στον Ευρωπαϊκό χάρτη, άκουσαν χριστουγεννιάτικα τραγούδια και κάλαντα σε άλλες γλώσσες, ευχήθηκαν “ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ” μέσω ενός ψηφιακού συνεργατικού λεξικού.
Κυρίως όμως άνοιξαν τους εθνικούς & ευρωπαϊκούς ορίζοντες τους και έμαθαν τί σημαίνει συνεργασία και ανταλλαγή.
Διοργανωτής του προγράμματος ήταν το 4ο Νηπιαγωγείο Πετρούπολης μέσω της συναδέλφου κας Αικατερίνης Αρβανίτη. Ξεκίνησε στις 20 Οκτωβρίου 2024 και έληξε στις 20 Δεκεμβρίου 2024 και αποτελούνταν από 5 φάσεις. Κάθε τμήμα έγινε ζευγάρι με ένα νηπιαγωγείο, το Τμήμα 1 ήταν ζευγάρι με το Νηπιαγωγείο Neziniukas Λιθουανίας, το Τμήμα 2 ήταν ζευγάρι με το Νηπιαγωγείο Άνω Βολιμών Ζακύνθου και το Τμήμα Ένταξης με το Νηπιαγωγείο Θυρρείου Αιτωλοακαρνανίας.
Α΄ ΦΑΣΗ 20 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ -31 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2024 “ΒΡΙΣΚΩ ΕΤΑΙΡΟΥΣ”
Αρχικά οι μαθητές γνώρισαν το σήμα του etwinning έμαθαν ότι θα συνεργαστούν με άλλα νήπια από σχολεία της Ελλάδας και της Ευρώπης. Με τη βοήθεια των νηπιαγωγών είδαν στον υπολογιστή τον Ευρωπαϊκό χάρτη, έμαθαν τί σημαίνουν οι “καρφίτσες” και μέσω του google earth καρφίτσωσαν το νηπιαγωγείο τους στο χάρτη. Επίσης, είδαν άλλα σχολεία της Ελλάδας αλλά και από την Ιταλία, Ισπανία, Μάλτα, Ρουμανία, Λιθουανία.
Σε αυτή τη φάση κάθε σχολείο δημιούργησε ένα μικρό βίντεο που παρουσίαζε το σχολείο του στους εταίρους και το ανάρτησε σε έναν ηλεκτρονικό τοίχο “padlet”. Το νηπιαγωγείο μας στο βίντεο παρουσιάζει όλους τους χώρους του σχολείου και τα παιδιά τραγουδούν το τραγούδι “Ντριν χτυπάει το ξυπνητήρι” καθώς είναι το τραγούδι της “καλημέρας” και ήθελαν να μάθουν και οι Ευρωπαίοι μαθητές τη λέξη “ΚΑΛΗΜΕΡΑ”.
Εδώ μπορείτε να δείτε το βίντεο που παρουσιάζουμε το νηπιαγωγείο μας τραγουδώντας “Ντριν… χτυπά το ξυπνητήρι”.
Η αποστολή μας τώρα ήταν να φτιάξουμε κάθε τμήμα χριστουγεννιάτικες κάρτες για να τις ανταλλάξουμε με το σχολείο που είμαστε ζευγάρι. Σκεφτήκαμε ότι αρχικά στην Ελλάδα ως ναυτική χώρα που είμαστε το έθιμο πρόσταζε να στολίζουμε καραβάκια και αργότερα επί ‘Οθωνα ήρθε το έθιμο του έλατου. Κάθε νήπιο χρησιμοποιώντας σφουγγάρια τύπωσαν το καραβάκι στη κάρτα, το στόλισαν με τη χρήση μπατονέτας και φυσικά έγραψαν μέσα την ευχή “ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ”. Μέσω αυτής της δραστηριότητας εμπλούτισαν τις γνώσεις τους για την Ελλάδα, χρησιμοποιήσαν διαφορετικές εικαστικές τεχνικές, ξαναθυμήθηκαν τα σχήματα, το μοτίβο καθώς στόλιζαν το καραβάκι και εξοικειώθηκαν με τη γραφή.
Έπειτα, έπρεπε να ταχυδρομηθούν οι κάρτες, να μια σπουδαία ευκαιρία για τη γενιά της τεχνολογίας να γνωρίσουν το ταχυδρομείο και την αλληλογραφία. Επειδή δεν ήταν εύκολο να επισκεφθούμε το ταχυδρομείο της περιοχής δείξαμε μέσω του διαδικτύου στα παιδιά το κατάστημα ΕΛΤΑ και το ταχυδρομικό κουτί. Εξηγήσαμε τη διαδικασία αποστολής ενός φακέλου και δείξαμε στα παιδιά τα γραμματόσημα, εξηγώντας ότι ανάλογα το τόπο αποστολής και το βάρος ενός γράμματος ανάλογο είναι και το κόστος των γραμματοσήμων.
Δ΄ΦΑΣΗ 1-15 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ2024 “ΑΣ ΑΝΑΚΑΛΥΨΟΥΜΕ ΤΙΣ ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΜΑΣ”
Σε αυτή τη φάση χρειάστηκε η συμβολή των γονιών όπου μαζί με τα παιδιά τους έψαξαν είτε στο διαδίκτυο είτε ρωτώντας παππούδες και γιαγιάδες για ένα χριστουγεννιάτικο έθιμο του τόπου τους. Οι μαθητές αφού έφεραν τις πληροφορίες στο σχολείο και τις παρουσίασαν, επιλέξαμε να αναρτήσουμε στο ψηφιακό τοίχο “padlet” το έθιμο από την Άρτα “το κάψιμο του πουρναριού” καθώς κανένα άλλο ελληνικό νηπιαγωγείο δεν το είχε αναρτήσει. Βέβαια, αφιερώσαμε αρκετό χρόνο να δούμε τις αναρτήσεις τόσο των ελληνικών εθίμων όσο και των άλλων χωρών. Ακούσαμε τα ρουμάνικα κάλαντα,τα κρητικά κάλαντα, ευχές, το χριστουγεννιάτικο γλυκό της Μάλτας που μοιάζει με τις ελληνικές αυγόφετες, το ημερολόγιο αντίστροφης μέτρησης της Λιθουανίας και τόσα άλλα.
Φτάνοντας στην ολοκλήρωση αυτού του ταξιδιού κάθε σχολείο χρησιμοποιώντας την εφαρμογή canvas έπρεπε να γράψει μια ευχή για τα Χριστούγεννα. Έτσι όλοι μαζί από όλα τα νηπιαγωγεία της Ελλάδας και της Ευρώπης φτιάξαμε ένα ψηφιακό βιβλίο ευχών γραμμένο στα αγγλικά και βέβαια στη μητρική γλώσσα των μαθητών κάθε σχολείου.
Η ευχή του νηπιαγωγείου μας!
Ευχές από άλλα νηπιαγωγεία της Ρουμανίας, Λιθουανίας, Ιταλίας!
Η χαρά των παιδιών αλλά και των εκπαιδευτικών όταν λάβαμε τις κάρτες από το νηπιαγωγείο Άνω Βολιμών και Θυρρείου ήταν απερίγραπτη.
Λόγω της απόστασης και του φόρτου στα ταχυδρομεία λόγω εορτών καθυστέρησαν οι κάρτες από το Νηπιαγωγείο Neziniukas. Θα επανέλθουμε με νέα ανάρτηση μόλις τις παραλάβουμε.
Ιδιαίτερη μνεία αξίζει στο Νηπιαγωγείο Θυρρείου Αιτωλοακαρνανίας καθώς η κάρτα που έφτιαξαν τα παιδιά σχετίζεται με το χρυσό στεφάνι του Θυρρείου που βρέθηκε σε ανασκαφές στη περιοχή και εκτίθεται στο Μουσείο Μεσολογγίου. Μάλιστα η κάρτα συνοδευόταν από QRcode, το οποίο αφού σκανάραμε μπορέσαμε να διαβάσουμε πληροφορίες για τη σημασία της κάρτας.
Πατώντας εδώ μπορείτε να διαβάσετε τις πληροφορίες για το χρυσό στεφάνι του Θυρρείου
Η αξία αυτού του προγράμματος τόσο για τους μαθητές όσο και για τους εκπαιδευτικούς είναι ανεκτίμητη. Ελπίζουμε στο μέλλον να συμμετάσχει το σχολείο μας σε τέτοιου είδους προγράμματα.
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.