Το 2ο εργαστήριο δεξιοτήτων αφορούσε το Σεισμό και τρόπους προστασίας άνηκε στη θεματική ενότητα: ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ και στην υποενότητα 1. Κλιματική αλλαγή – Φυσικές καταστροφές , Πολιτική προστασία.
Σκοπός του εργαστηρίου ήταν να γνωρίσουν οι μαθητές/τριες τις φυσικές καταστροφές και συγκεκριμένα το Σεισμό, τί είναι, πώς δημιουργείται και με ποιό τρόπο προστατεύομαι. Όλα αυτά υλοποιήθηκαν διαθεματικά μέσω της βιωματικής μάθησης παίζοντας, ζωγραφίζοντας, τραγουδώντας και κατασκευάζοντας .
Η αφόρμηση δόθηκε μέσω ενός βιωματικού προγράμματος που παρουσιάστηκε στο νηπιαγωγείο από μία ομάδα και λεγόταν “Σεισμόλαδος … ο Μέγας”.
Το εργαστήριο πυροδότησε το ενδιαφέρον των μαθητών μας και άρχισαν να έχουν απορίες σχετικά με το φαινόμενο , ενώ κάποια νήπια εξέφρασαν το φόβο τους σχετικά με το φαινόμενο. Δόθηκε με αυτό το τρόπο μια καλή αφορμή να μάθουμε ποια φαινόμενα είναι αυτά που η φύση τα προκαλεί και ο άνθρωπος δεν μπορεί πάντα να τα αποτρέψει. Και πως ότι δεν μπορούμε να το αποτρέψουμε πρέπει να μάθουμε να το σεβόμαστε και να το αντιμετωπίζουμε.
Α΄φαση:Γνωρίζω τις φυσικές καταστροφές.
Μάθαμε ποιες είναι: Σεισμός, Ηφαίστειο, Φωτιά, Πλημμύρα και Τσουνάμι.
Παίξαμε ομαδικά τόμπολα αντιστοίχισης εικόνα με λέξη και φτιάξαμε κι ένα φύλλο εργασίας όπου δίπλα σε κάθε λέξη ζωγράφισαν την ανάλογη καταστροφή.
Β΄ΦΑΣΗ: Η Γη μας
Παρακολουθήσαμε σε βίντεο πως είναι εσωτερικά η Γη, μάθαμε τα στρώματα που την αποτελούν άρα εμπλουτίσαμε το λεξιλόγιο μας με νέες λέξεις, φτιάξαμε από πλαστελίνη μια γη την οποία τη κόψαμε στη μέση. Μετρήσαμε τα στρώματα, συνθέσαμε τα στρώματα της Γης και τέλος κατασκευάσαμε μια υδρόγειο με διπλόκαρφο που εσωτερικά τα παιδιά ζωγράφισαν τα στρώματα.
Γ ΄ΦΑΣΗ : Τί είναι σεισμός;
Μάθαμε πως δημιουργείται ο Σεισμός και ποιές συνέπειες έχει στα κτίρια και στους ανθρώπους. Πολύτιμο ήταν το υλικό του ΟΑΣΠ που έδωσε οδηγίες πως προστατεύομαι κατά τη διάρκεια του σεισμού. Κατά τη διάρκεια της άσκησης μάθαμε τη φράση “Σκύψε, καλύψου, κρατήσου”.
Χορέψαμε το “Σεισμός σεισμός” από τα αγαπημένα Ημισκούμπρια και φυσικά πραγματοποιήθηκε και άσκηση σεισμού.
Φτιάξαμε με πλαστελίνη ηφαίστεια.
Κάναμε κι ένα πείραμα, η κα Μαρικέλυ έφτιαξε ζελέ, πάνω στο οποίο τοποθετήσαμε χαρτόνι και φτιάξαμε ένα σπιτάκι με τουβλάκια, τί συνέβη στο σπιτάκι όταν άρχισε η γη (ο ζελές) να τρέμει;
Δ΄ΦΑΣΗ: Το βαλιτσάκι των πρώτων βοηθειών
Των φρονίμων τα παιδιά πριν πεινάσουν μαγειρεύουν… Αν γίνει σεισμός , τί πρέπει να ‘εχω σε εμφανές σημείο στο σπίτι και στο σχολείο; Το βαλιτσάκι τω πρώτων βοηθειών και φυσικά να γνωρίζω τα τηλέφωνα έκτακτης ανάγκης. Δημιουργήσαμε στο σχολείο ένα βαλιτσάκι με πραγματικά αντικείμενα, ραδιοφωνάκι, μπαταρίες, σφυρίχτρα, φακό, νερό, ξηρούς καρπούς , τηλέφωνα κι ένα “βαλιτσάκι” για τα παιδιά να το έχουν σπίτι τους.
Οι μαθητές ανταποκρίθηκαν στις δραστηριότητες με ενδιαφέρον και εντυπώθηκε στο μυαλό τους τόσο καλά η φράση “Σκύψε, κρατήσου, καλύψου” που είναι βέβαιο ότι ανα πάσα στιγμή είναι σε θέση να προστατεύσουν τους εαυτούς τους .
Η συγκεκριμένη δραστηριότητα εντάχθηκε στην Δράση Ενεργού Πολίτη, για την οποία δόθηκε κα σχετική βεβαίωση στην επόμενη βαθμίδα για τα νήπια που αποφοίτησαν και θα δοθεί στο τέλος της επόμενης σχολικής χρονιάς στα προνήπια που θα αποφοιτήσουν. Από τους 17 ΣΒΑ η δράση εντάχθηκε στον στόχο :
και στην υποενότητα: 
Χρησιμοποιήθηκε υλικό και ιδέες από τις ιστοσελίδες:
https://pythagoreionip.blogspot.com/2014/11/blog-post_81.html
https://drive.google.com/file/d/1ehyucvX2jf0TuKl1WLLBRR5iU4f31QeD/view










