Το 1ο Εργαστήριο δεξιοτήτων που ασχοληθήκαμε άνηκε στη θεματική ενότητα: ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ- ΕΥ ΖΗΝ και συγκεκριμένα αφορούσε την υγιεινή διατροφή.
Σκοπός του εργαστηρίου ήταν να γνωρίσουν οι μαθητές/τριες τις ομάδες των τροφών, τα οφέλη της υγιεινής διατροφής για το σώμα, ποιές είναι οι ανθυγιεινές τροφές, να παίξουν, να δημιουργήσουν μέσα από το συγκεκριμένο πρόγραμμα.
Η αφόρμηση δόθηκε μέσω ενός βιωματικού προγράμματος που παρακολούθησαν τα παιδιά στο χώρο του νηπιαγωγείου και λεγόταν “Ο Ζάμπα και η υγιεινή διατροφή”. Ο Ζάμπα το αρκουδάκι μίλησε στα παιδιά για τις ομάδες των τροφών και μάλιστα ψώνισαν από το μαγαζάκι που στήθηκε για τις ανάγκες του προγράμματος τρόφιμα και ξεχώρισαν ποιά τρόφιμα από αυτά που αγόρασαν ήταν υγιεινά και ποιά έπρεπε να τα τρων “πού και πού”.
Η γωνιά της παρατήρησης στη συνέχεια διαμορφώθηκε ανάλογα , τοποθετήθηκαν φθινοπωρινά φρούτα, εικόνες φρούτων και λαχανικών.
Λίγο μετα το πρόγραμμα με το Ζάμπα ένα ηλεκτρονικό μήνυμα ήρθε στο σχολείο από το Ρούλη, χρησιμοποιώντας την εφαρμογή Voki η κα Γιάννα δημιούργησε το Ρούλη που μίλησε στα παιδιά και τους ζήτησε τη βοήθεια τους για να μάθει τί είναι υγιεινή διατροφή.
Ακούστε τον ΕΔΩ
Έπειτα ζητήθηκε από τους μαθητές να φέρουν στο σχολείο και να παρουσιάσουν το αγαπημένο τους φαγητό, άλλος το ζωγράφισε, άλλος με τη βοήθεια των γονιών το αναζήτησε στο διαδίκτυο και το εκτύπωσε, άλλοι έφτιαξαν κολλάζ … Ύστερα από τη παρουσίαση του αγαπημένου φαγητού ξεχωρίσαμε τα φαγητά σύμφωνα με την ομάδα τροφών που ανήκουν.
Παρακολουθήσαμε κι ένα εκπαιδευτικό βίντεο με τις ομάδες των τροφών και για καλύτερη εμπέδωση έπαιξαν στο tablet ένα αντίστοιχο παιχνίδι στο wordwall.
Σε ένα φύλλο εργασίας δόθηκε ένα πιάτο όπου οι μαθητές κόλλησαν τις τροφές ανάλογα με τη συχνότητα που πρέπει να τρώγονται, δηλαδή ποιες τρώμε κάθε μέρα, ποιες 2-3 φορές και ποιες “που και που”.
Διαβάσαμε και ένα πολύ ωραίο βιβλίο ” Ο Λαχανούλης και η σωστή διατροφή” της VOLMERT JULIA, εκδόσεις MODERN TIMES. Το βιβλίο αυτό βοήθησε τα παιδιά να παρατηρήσουν τη πυραμίδα της διατροφής και τους άρεσε πολύ ο Λαχανούλης που ήταν ένα μπρόκολο.
Φτιάξαμε τη πυραμίδα της διατροφής στη τάξη και κολλήσαμε τα ονόματα σε κάθε ομάδα τροφών.
Παίξαμε ακόμη ένα παιχνίδι στο wordwall.
Σκεφτήκαμε λοιπόν να φτιάξουμε ένα κουκλάκι αρκουδάκι που στο χέρι του θα κρατά το Λάχανούλη δηλαδή το μπρόκολο που θα θυμίζει στα παιδιά ότι ημερησίως ο οργανισμός χρειάζεται 5 μερίδες φρούτων και λαχανικών. Στη κοιλίτσα του Ρούλη έγραψαν το νούμερο “5” και μάθαμε διαθεματικά και τον αριθμό.
Ολοκληρώνοντας το πρόγραμμα δόθηκε ένα φύλλο εργασίας στα παιδιά όπου αξιολόγησαν κάθε δραστηριότητα που συμμετείχαν ζωγραφίζοντας είτε τη χαμογελαστή φατσούλα είτε τη λυπημένη.