Παίζω, διασκεδάζω και μαθαίνω Μαθηματικά – Παιχνίδια με τους Αριθμούς (0-10)

Απρίλιος 2024

Ενδεικτική δραστηριότητα του προγράμματος “Παίζω, διασκεδάζω και μαθαίνω μαθηματικά”

του προαιρετικού ολοήμερου τμήματος

Με αφορμή την ιστορία η γάτα η κουμπάρα, δραματοποιήσαμε την ιστορία με τα παιδιά και παίξαμε με τους αριθμούς (0-10)  βιωματικά παιχνίδια (τα ποντίκια έχουν πάνω τους ένα αριθμητικό σύμβολο…..κινουνται στο χώρο του σπιτιού με διάφορους βηματισμούς ανάλογα τα συνθήματα της εμψυχώτριας…Όταν η εμψυχώτρια φωνάζει έναν αριθμό, τότε το ποντικάκι που κρατάει το συγκεκριμένο αριθμητικό σύμβολο βγαίνει από το παιχνίδι γιατί το έπιασε η γάτα και το έφαγε. Το παιχνίδι τελειώνει όταν η γάτα φάει όλα τα ποντίκια που κρατούν τα αριθμητικά σύμβολα) . Σχηματίσαμε τα αριθμητικά σύμβολα 9 και 10 με  διάφορα υλικά της τάξης ομαδοσυνεργατικά και τον αριθμό 10 ατομικά με πλαστελίνη. Στο τέλος  ήρθαμε σε επαφή με τις πράξεις της  αφαίρεσης μετρώντας το σύνολο των ποντικιών, που έφαγε η γάτα και την πράξη της πρόσθεσης, προσθέτωντας πλοκάμια στο χταπόδι με το οποίο θα ταίσουμε την γάτα, για να μην φάει τα ποντίκια.

IMG 20240410 155515 COLLAGEIMG 20240411 152016 COLLAGE 1IMG 20240411 152018 COLLAGEIMG 20240411 152223IMG 20240403 151503 COLLAGEIMG 20240404 152905 COLLAGEIMG 20240404 151750 COLLAGE

IMG 20240411 153926 COLLAGE 1IMG 20240403 151432 COLLAGEIMG 20240404 151147 COLLAGE

Let’s Do it Greece 2024_ Η εθελοντική δράση του Νηπιαγωγείου μας_13_4_2024

Με αφορμή τη δράση Let’s do it Greece 2024  αποφασίσαμε να συμμετέχουμε το Σάββατο 13 Απριλίου και ώρα 09:30 πμ με τους γονείς και τα παιδιά του Νηπιαγωγείου μας σε μία δική μας εθελοντική δράση με θέμα τον καλλωπισμό του κήπου του σχολείου μας και τη δημιουργία ενός βοτανόκηπου. Ο στόχος μας ήταν να καλλιεργήσουμε  με τη βοήθεια των γονιών τους τον εθελοντισμό στους μικρούς μας μαθητές και να τους μάθουμε να αγαπούν τη φύση και το περιβάλλον, φροντίζοντάς το ως δεύτερο σπίτι τους! 

Ο σύλλογος διδασκόντων του Νηπιαγωγείου μας ευχαριστεί από καρδιάς όλους τους γονείς και τα παιδιά του σχολείου μας που συμμετείχαν εθελοντικά σε αυτή την προσπάθειά μας και μας δώρισαν τα λουλούδια και τα βότανά τους και με την εθελοντική προσφορά τους ομόρφυναν την αυλή του σχολείου μας! Επίσης ευχαριστεί από καρδιάς και τους υπαλλήλους του Δήμου Τριφυλίας που έκοψαν τα χορτάρια για να μην υπάρχει κίνδυνος για τα φίδια.

 

 

IMG 20240413 103904 COLLAGE IMG 20240413 103912 IMG 20240413 103935 IMG 20240413 103947 IMG 20240413 104148 IMG 20240413 104155 IMG 20240413 104212

 

IMG 20240413 094054 COLLAGE IMG 20240413 100507 COLLAGE

Δράση Φιλαναγνωσίας της Περιφέρειας Πελοποννήσου με τη συμμετοχή του 1ου, 2ου και 3ου Νηπιαγωγείου Φιλιατρών

Την Παρασκευή 5 Απριλίου 2024 και ώρα 10:00 πμ το σχολείο μας το 3ο Νηπιαγωγείο Φιλιατρών με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Βιβλίου συμμετείχε  στην κοινή δράση της Συντονιστικής Δομής Κοινωνικής Ένταξης Περιφέρειας Πελοποννήσου μαζί με με το 1 ο και 2ο Νηπιαγωγείο Φιλιατρών, έπειτα από πρόσκληση του Δημάρχου Φιλιατρών   στο χώρο του 1ου Νηπιαγωγείου Φιλιατρών.

Η εκδήλωση ήταν μια προσπάθεια ευαισθητοποίησης των παιδιών απέναντι στην φιλαναγνωσία. Η ανάγνωση του μύθου “ο Τζίτζικας και ο Μέρμηγκας,” συμπεριλάμβανε τη γνωριμία των παιδιών με το μύθο του Αισώπου και το διδακτικό του νόημα και το ηχόχρωμα της μουσικής.  Επίσης το κάθε Νηπιαγωγείο στο τέλος έκανε παράλληλα τη δική του εκπαιδευτική δραστηριότητα με βάση την ιστορία του μύθου που άκουσε. Ολοκληρώνοντας την εκδήλωση της φιλαναγνωσίας τα παιδιά παρέλαβαν τα δώρα τους που ήταν πολύχρωμοι σελιδοδείκτες και μολυβοθήκες, που απεικόνιζαν τους ήρωες του παραμυθιού, με έννοιες που αναδύθηκαν από το βιβλίο, όπως η συμπόνια, η εμπιστοσύνη, η δημιουργικότητα, η συνεργασία και η ελευθερία και αναμνηστικά βιβλία με τα παραμύθια του Αισώπου.

IMG 20240405 123028 IMG 74f1d8bcea66aa9793c1e2b346b9fd0f V IMG 274deec115ac9e45372fb84c22d4c7fb V

Different Cultures, the same emotions: Etwinning Programm 2023-2024: Το τραγούδι των συναισθημάτων μας_Φεβρουάριος 2024

Συνεργατική Δραστηριότητα _παραγωγής ίδιων στίχων τραγουδιού

Σε  αυτή τη δραστηριότητα συνεργάστηκαν τα σχολεία μεταξύ τους ανά ζευγάρια και έβγαλαν ένα κοινό τραγούδι ανάλογα με την αξία ή το συναίσθημα που τους δόθηκε. Εμείς συνεργαστήκαμε με το Νηπιαγωγείο του Ψυχικού Σερρών και το θέμα του τραγουδιού που θα έπρεπε να συνθέσουμε ήταν “εάν είσαι φιλικός….”. Στη συνέχεια ζωγράφισαν τα παιδιά τα γράμματα της αγγλικής λέξης friendly και ομαδικά το παρουσίασαν τραγουδώντας το!

Πρόγραμμα Φιλαναγνωσίας: Παραμυθοδράσεις _ Η Χιονάτη και οι 7 Νάνοι_ Προαιρετικό ολοήμερο τμήμα

Παραμυθοδράσεις!  Η Χιονάτη και οι 7 Νάνοι 

Ενδεικτική δραστηριότητα Μαρτίου 2024

Προαιρετικό ολοήμερο τμήμα

Δραστηριότητα 1η : Γνωριμία με το παραμύθι ” Η Χιονάτη και οι 7 Νάνοι”

Η ιστορία έχει τροποποιηθεί από εμάς για να είναι παιδαγωγική κατά το εξής:

“Μια φορά και έναν καιρό σε ένα δάσος μακρινό ζούσε η Χιονάτη σε ένα παλάτι με τη μητριά της. Η βασίλισσα του παλατιού ρωτούσε κάθε ημέρα τον καθρέπτη της “καθρέπτη, καθρεπτάκι μου ποιά είναι η ομορφότερη στη χώρα;” “Εσύ βασιλισσά μου”, απαντούσε ο καθρέπτης.  Μία μέρα ο καθρέπτης της έδωσε άλλη απάντηση και της είπε ότι η ομορφότερη όλων είναι η Χιονάτη. Τότε η Βασίλισσα θύμωσε και ζήτησε από τον κυνηγό να την πάρει να την πάει σε ένα άλλο παλάτι σε μία άλλη χώρα. Ο κυνηγός παίρνει την Χιονάτη  και επειδή δεν ήθελε να την διώξει από τη χώρα, της είπε να κρυφτεί στο δάσος μέχρι να περάσει ο θυμός και η ζήλια της Βασίλισσας. Η Χιονάτη περπατώντας στο δάσος βρήκε ένα σπίτι που είχε ανοικτή πόρτα, μικρά κρεβατάκια, καρεκλάκια και τραπεζάκια. Χτύπησε την πόρτα και αφού δεν της απάντησε κανείς μπήκε μέσα στο σπίτι και κοιμήθηκε σε ένα κρεβάτι. Όταν επέστρεψαν οι 7 Νάνοι από τη δουλειά βρήκαν τη Χιονάτη στο κρεβάτι τους και τη ρωτούν. Ποιά είσαι όμορφη μου κοπέλα; Είμαι η Χιονάτη και χάθηκα στο δάσος. Δεν έχω που να μείνω και θα ήθελα εάν δε σας πειράζει να μείνω εδώ μαζί σας, να σας βοηθάω με τις δουλειές του σπιτιού και να σας διαβάζω…. Οι νάνοι το συζήτησαν μεταξύ τους και αποφάσισαν να μείνει η Χιονάτη μαζί τους. Οι μέρες κυλούσαν όμορφα ώσπου μία ημέρα η Βασίλισσα ρωτάει πάλι τη Χιονάτη ” Καθρέπτη καθρεπτάκι μου, ποιά είναι η ομορφότερη σε αυτή τη χώρα;” Η Χιονάτη, απαντάει ο καθρέπτης….Μα πώς….αυτή είναι σε άλλη χώρα; Ο καθρέπτης της δείχνει που μένει η χιονάτη. Τότε αποφασίζει να ντυθεί γιαγιά και να της πάει να φάει ένα χαλασμένο μήλο να φάει. Χτυπάει την πόρτα, ανοίγει η Χιονάτη και καλοδέχεται τη γιαγιά που βλέπει μπροστά της. Η γιαγιά της δίνει το χαλασμενο μήλο και φεύγει. Η Χιονάτη τρώει το μήλο και λιποθυμάει. Εκείνη την ώρα επέστρεψαν οι 7 νάνοι από τη δουλειά τους και είδαν τη χιονάτη να είναι ξαπλωμένη στο έδαφος και άρχισαν να κλαίνε. Τότε πέρασε ένα βασιλόπουλο που ήταν γιατρός και της έδωσε ένα φάρμακο και έγινε καλά! Το βασιλόπουλο στο τέλος παντρεύτηκε τη χιονάτη και ζήσαν αυτοί καλά και εμείς καλύτερα!  Η μητριά της, μόλις έμαθε το γεγονός κατάλαβε το λάθος της, την επισκέφτηκε, ζήτησε συγγνώμη από τη χιονάτη. Μόλις η Χιονάτη τη συγχώρεσε, η μητριά άλλαξε τη ζωή της, σπάζοντας τον καθρέπτη της και σταματώντας να ασχολείται με την ομορφιά της και τη ζωή των άλλων.

Από το βιβλίο και το βίντεο, δείξαμε εικόνες στα παιδιά για να περιγράψουν την ιστορία του παραμυθιού και να την κατανοήσουν.

IMG 20240226 153022 COLLAGE

Δραστηριότητα 2η : Επεξεργασία του παραμυθιού μέσα από το θέατρο και το κουκλοθέατρο _ Ομαδοσυνεργατική δράση

IMG 20240226 154140 COLLAGE

IMG 20240228 133102 COLLAGE

IMG 20240229 155452 1

Δραστηριότητα 3η : Αναγνώριση του αριθμού 7 μέσα από το βίντεο με τους αριθμός

Αντιστοίχηση του αριθμού με την ποσότητά του

IMG 20240301 155710 COLLAGE

Δραστηριότητα 4η : Εμπέδωση του αριθμού 7- τοποθέτηση των αριθμών στη σωστή σειρά – Ομαδοσυνεργατική δράση

IMG 20240304 132623 COLLAGE

IMG 20240304 132621 COLLAGE 1

Δραστηριότητα 5η : Αξιολόγηση

IMG 20240301 155803 COLLAGE

Beebot με τα μέρη του προσώπου και του σώματος

Προαιρετικό ολοήμερο τμήμα

Φεβρουάριος 2024 : Ενδεικτική δραστηριότητα με το beebot

Χωρίζουμε τα παιδιά σε ομάδες και αφού τους ζητήσουμε να βρουν το μέρος του προσώπου ή του σώματος που θα τους πούμε, τοποθετούν τα βήματα κατεύθυνσης του προορισμού τους στο αντίστοιχο μέρος του προσώπου ή του σώματος και πειραματίζονται με τον προγραμματισμό της μελισσούλας τους. Σε περίπτωση που κάνουν λάθος τους θέτουμε ερωτήσεις προβληματισμού για να κρίνουν τι έκαναν λάθος και να το διορθώσουν μόνα τους ή με τη βοήθεια των μελών της ομάδας τους, καλλιεργώντας την κριτική τους σκέψη!

IMG 20240213 123208 COLLAGE

IMG 20240215 125034

IMG 20240215 125034 COLLAGE

IMG 20240215 125105

IMG 20240216 125016

IMG 20240216 125141

IMG 20240216 125145

Different Cultures, the same emotions: Etwinning Programm 2023-2024: Η κοκκινοσκουφίτσα_ημέρα φιλαναγνωσίας_Φεβρουάριος 2024

Η Κοκκινοσκουφίτσα

Λίγα λόγια για την εκπαιδευτική μας δράση

Στις 7/2 οι εταίροι μας όρισαν μια κοινή δράση για την ημέρα φιλαναγνωσίας στα πλαίσια του προγράμματος etwinning “Different Cultures, the same emotions”. Εκείνη την ημέρα όλα τα σχολεία που συμμετείχαν στο πρόγραμμα θα διάβαζαν και θα επεξεργαζόντουσαν την ιστορία της Κοκκινοσκουφίτσας. Κατά την επεξεργασία του περιεχομένου του παραμυθιού, ο στόχος μας ήταν να εντοπίσουμε τα συναισθήματα των ηρώων του παραμυθιού, της κοκκινοσκουφίτσας και του λύκου και να ζωγραφίσουν τα παιδιά τις βασικές σκηνές του παραμυθιού. Επιπλέον θα περιγράφαμε τις εικόνες του παραμυθιού, θα  βάζαμε τις σκηνές της ιστορίας σε σωστή σειρά και θα αφηγούμασταν την ιστορία. Στη συνέχεια επειδή να μας αρέσει η θεατρική τέχνη, επιλέξαμε να παίξουμε θέατρο την ιστορία του παραμυθιού και κατόπιν κουκλοθέατρο από τα ίδια τα παιδιά για τα παιδιά!

Δραστηριότητα 1η   Ανάγνωση και επεξεργασία της ιστορίας με τα παιδιά

IMG 20240212 154330 COLLAGE

Περιγραφή των εικόνων, τοποθέτηση των σκηνών στη σωστή σειρά και αφήγηση της ιστορίας

IMG 20240213 150358 COLLAGEIMG 20240213 150447

Ζωγραφική των σκηνών του παραμυθιού

IMG 20240216 153508

Ζωγραφική των συναισθημάτων των ηρώων του παραμυθιού!

IMG 20240215 155528 COLLAGEIMG 20240215 155919

Δραστηριότητα 2η Παίζουμε θέατρο!!

Μοιράζουμε ρόλους της ιστορίας στα παιδιά, συζητάμε για τα λόγια τους και παίζουμε θέατρο!

IMG 20240214 152509 COLLAGE

Δραστηριότητα 3η Παίζουμε Κουκλοθέατρο!!!

Επιλέγουμε από τις κούκλες της τάξης μας αυτές που ταιριάζουν στο παραμύθι μας. Τις ετοιμάζουμε, έχουμε ζωγραφίσει ήδη τα σκηνικά, θα μοιράσουμε τους ρόλους και στη συνέχεια θα παίξουμε κουκλοθέατρο!

IMG 20240216 151124 COLLAGE

Τα παρασκήνια του κουκλοθέατρου

IMG 20240221 142018

Οι μουσικοί του κουκλοθέατρου

IMG 20240221 141955

 

  • Συνεργατική δραστηριότητα με τους εταίρους μας

Δημιουργία ενός κοινού padlet με δραστηριότητες φιλαναγνωσίας με το παραμύθι η Κοκκινοσκουφίτσα

https://padlet.com/angyanghel67/international-day-of-reading-together-hrw3mjxvcm31r0j8

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 05 09 162500

Μετάβαση στο padlet.com