Erasmus+KA210

Υποστήριξη της Συναισθηματικής Ανθεκτικότητας Παιδιών σε Συνθήκες Φυσικών Καταστροφών μέσω Δημιουργικών Εκπαιδευτικών Εργαλείων

Οι φυσικές καταστροφές έχουν συχνά σοβαρές και μακροχρόνιες ψυχολογικές επιπτώσεις στα μικρά παιδιά, οδηγώντας σε συναισθηματική δυσφορία και τραυματικές εμπειρίες που δυσκολεύονται να επεξεργαστούν. Οι παραδοσιακές παιδαγωγικές μέθοδοι δεν επαρκούν για την αντιμετώπιση αυτών των σύνθετων αναγκών, καθιστώντας ε

πιτακτική την υιοθέτηση καινοτόμων, παιδοκεντρικών προσεγγίσεων.

Η έλλειψη επαρκούς κατάρτισης και πόρων για τους εκπαιδευτικούς εντείνει το πρόβλημα, περιορίζοντας τη δυνατότητα αποτελεσματικής υποστήριξης των μαθητών. Το παρόν έργο επιδιώκει να καλύψει αυτό το κενό, παρέχοντας στους εκπαιδευτικούς δημιουργικό υλικό και πρακτικές στρατηγικές για την ενίσχυση της συναισθηματικής ανθεκτικότητας των παιδιών.

Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην ανάπτυξη προσαρμοσμένου, ελκυστικού και κατάλληλου για την ηλικία περιεχομένου, το οποίο να αγγίζει ουσιαστικά τον εσωτερικό κόσμο των παιδιών και να τα βοηθά να προετοιμαστούν, να κατανοήσουν και να επουλώσουν τις επιπτώσεις τραυματικών γεγονότων.

Μέσα από γραφικούς οδηγούς, φυλλάδια και εφαρμοσμένες τέχνες, το έργο στοχεύει να ενδυναμώσει τόσο τους εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης όσο και τους μαθητές, προσφέροντάς τους τα απαραίτητα εργαλεία για την ψυχική ενδυνάμωση και την ανάκαμψη μετά από φυσικές καταστροφές. Αναγνωρίζοντας τη δύναμη της εικόνας, της αφήγησης και της δημιουργικής έκφρασης, η πρωτοβουλία φιλοδοξεί να δημιουργήσει ένα ασφαλές και υποστηρικτικό πλαίσιο μάθησης, προσαρμοσμένο στις ανάγκες των παιδιών.ERASMUS KA122 PROJECT

Η σύμπραξη αποτελείται από 4 νεοεισερχόμενους οργανισμούς εκ των οποίων οι 3 είναι σχολεία
και ο ένας πολιτιστικός οργανισμός. Οι εν λόγω οργανισμοί εδρεύουν στην Ελλάδα(4ο Δημοτικό Σχολείο Τυρνάβου,3ο Νηπιαγωγείο Αμπελώνα,COMMEDI-ΚΟΙΝΣΕΠ) τη Λετονία (Daugavpils Kimijas apkaimes pirmsskolas izglitibas iestade}και
τη Βουλγαρία(4.OU Prof.John Atanasov). Όλοι οι οργανισμοί έχουν επιλεγεί με συγκεκριμένα κριτήρια και αποδεικνύεται ότι
είναι ικανοί να συνεισφέρουν στο σχέδιο, είτε μέσω των δραστηριοτήτων και των συνεργασιών που
έχουν συνάψει στο παρελθόν, είτε μέσω του μαθητικού πληθυσμού που είναι στο πεδίο ευθύνης τους.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΠΡΩΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗΣ

Πρόγραμμα Erasmus+ για την ενδυνάμωση μικρών μαθητών απέναντι σε φυσικές καταστροφές με τον συντονισμό σχολείων του Δήμου Τυρνάβουerasmus1 678x381 1

Στο πλαίσιο του νέου Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ KA210-SCH με τίτλο «Μικρά βήματα, μεγάλη ανθεκτικότητα: βοηθώντας τα παιδιά να αντιμετωπίσουν τις φυσικές καταστροφές», πραγματοποιήθηκε στη Λετονία η εναρκτήρια συνάντηση των εταίρων του έργου, στις 6 και 7 Μαΐου 2025, στην πόλη Daugavpils.

erasmus2

Το πρόγραμμα υλοποιείται με τη συμμετοχή οργανισμών από την Ελλάδα, τη Λετονία και τη Βουλγαρία: το 4ο Δημοτικό Σχολείο Τυρνάβου (συντονιστής), το 3ο Νηπιαγωγείο Αμπελώνα, την ΚΟΙΝ.Σ.ΕΠ. ComMedi, το νηπιαγωγείο Daugavpils Kimijas της Λετονίας και το 4ο Δημοτικό Σχολείο «Prof. John Atanasov» της Βουλγαρίας.

erasmus3

Το έργο «Μικρά βήματα, μεγάλη ανθεκτικότητα» στοχεύει να βοηθήσει παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας να κατανοήσουν και να αντιμετωπίσουν τις συνέπειες των φυσικών καταστροφών μέσα από δημιουργικά, οπτικοποιημένα εργαλεία όπως κόμικς και εικονογραφημένοι οδηγοί (graphic guides). Η ιδέα γεννήθηκε από την ανάγκη ενίσχυσης της συναισθηματικής ανθεκτικότητας των παιδιών απέναντι στην οικο-ανησυχία και τις περιβαλλοντικές προκλήσεις, μέσα από καινοτόμες μεθόδους εκπαίδευσης προσαρμοσμένες στις ανάγκες τους.

erasmus4

Κατά την πρώτη ημέρα της συνάντησης, παρουσιάστηκαν οι στόχοι και το χρονοδιάγραμμα του έργου, ενώ δόθηκε έμφαση στον προσδιορισμό των ρόλων και στην προετοιμασία των πρώτων κοινών δράσεων. Παρουσιάστηκαν τα εκπαιδευτικά συστήματα των εμπλεκόμενων χωρών, καθώς και τα αποτελέσματα εθνικών ερευνών των εταίρων για τις φυσικές καταστροφές που πλήττουν τις περιοχές τους.
20250506 19421220250506 194413 120250506 194512
Τη δεύτερη ημέρα, οι συμμετέχοντες επικεντρώθηκαν στον σχεδιασμό του επόμενου σταδίου του έργου – ενός Εργαστηρίου Εκπαιδευτικών στην Ελλάδα – καθώς και στην ανάπτυξη καινοτόμων μεθοδολογιών που θα αξιοποιούν κόμικς και εικονογραφημένους οδηγούς ως εργαλεία ενδυνάμωσης των παιδιών απέναντι στην οικο-ανησυχία και τις επιπτώσεις φυσικών καταστροφών.

Η ComMedi παρουσίασε σχετική εκπαιδευτική προσέγγιση που βασίζεται στη δημιουργία εικαστικού εκπαιδευτικού υλικού (graphic guides), ειδικά σχεδιασμένου για παιδιά μικρής ηλικίας, μέσα από ένα διαδραστικό εργαστήριο που ενθάρρυνε τη συμμετοχή και τον δημιουργικό διάλογο μεταξύ των συμμετεχόντων

.erasmus5493473685 122214380636245251 8479142544048991206 n492917414 122214380090245251 1831829918196541113 n

Το έργο στοχεύει να εξοπλίσει εκπαιδευτικούς με σύγχρονα παιδαγωγικά εργαλεία και να υποστηρίξει μαθητές ηλικίας 4-8 ετών ώστε να αναπτύξουν συναισθηματική ανθεκτικότητα, μέσα από διαδραστικές και οπτικοποιημένες μεθόδους εκπαίδευσης.

Η ελληνική αποστολή στη Λετονία αποτελούνταν από τη Διευθύντρια του 4ου Δ.Σ. Τυρνάβου, κα Θεοδώρα Μπλάκου, την Προϊσταμένη του 3ου Νηπιαγωγείου Αμπελώνα, κα Σταυρούλα Κουβέλα και την κα Αλεξάνδρα Κολίτσα, εκπρόσωπο της ΚΟΙΝΣΕΠ ComMedi, υπεύθυνης παιδαγωγικού υλικού.

496038420 122215099136245251 537318883432146180 n

 

https://drive.google.com/file/d/1XPTyE7zQ3B9-x1os0QS22d8Wx0uJNUnX/view?usp=drive_link