CodeWeek 2024-25

αρχείο λήψης

Το σχολείο μας συμμετείχε στην Ευρωπαϊκή εβδομάδα κώδικα με τις παρακάτω δραστηριότητες:

1.STEAM AND 4 SEASONS
Screenshot 12 1

Στα πλαίσια επεξεργασίας της θεματικής ενότητας «Το Φθινόπωρο» και του etwinning project STEM AND 4 SEASONS τα παιδιά κλήθηκαν να ζωγραφίσουν  ατομικά σε 3 φύλλα εργασίας τα pixels σύμφωνα με τον αριθμητικό/ χρωματικό κώδικά που υπήρχε στο πάνω μέρος της εργασίας για να ανακαλύψουν την κρυμμένη ζωγραφιά. Τα παιδιά έπρεπε να αντικαθιστούν με το κατάλληλο χρώμα κάθε αριθμό που υπήρχε στον κώδικα. Χωρίσαμε τα παιδιά σε ομάδες . Η κάθε ομάδα είχε διαφορετικό σχέδιο. Στην μία ομάδα η εικόνα που ανακαλύφθηκε ήταν ένα σαλιγκάρι, στην άλλη ένα μήλο, στην άλλη ένα δίχρωμο μήλο και στην άλλη ένα κόκκινο κι ένα κίτρινο μήλο. Υπήρξε επίσης κι ένα άλλο φύλλο εργασίας χωρισμένο το ένα τμήμα του  σε τετράγωνα και κάτω από αυτά βέλη κατευθύνσεων. Σε ένα κουτάκι υπήρχε σχεδιασμένο ένα σκιουράκι και σε ένα άλλο κουτάκι ένα βελανίδι. Μία ομάδα παιδιών έπρεπε να κόψουν τα βέλη και να τα κολλήσουν στα κουτάκια με τέτοιο τρόπο ώστε να οδηγήσουν το σκιουράκι στο βελανίδι.

Οι δραστηριότητες έγιναν με στόχο την εισαγωγή των παιδιών στις βασικές έννοιες της κωδικοποίησης και του προγραμματισμού χωρίς τη χρήση ηλεκτρονικού εξοπλισμού. Στο παρακάτω βίντεο μπορείτε να δείτε όλα τα στάδια καθώς και τα τελικά αποτελέσματα των δραστηριοτήτων:

2.«Η κωδικοποίηση είναι παντού»

«Πως θα κινηθεί το κάθε ζωάκι»;

Screenshot 16               code week 1

Τοποθετούμε σε ένα τραπέζι στη σειρά βέλη κατεύθυνσης(κάτω, πάνω, δεξιά, αριστερά). Καλούμε τα παιδιά σε ζευγάρια να συνεργαστούν και να τοποθετήσουν κάτω από κάθε βέλος ένα ζωάκι με τέτοιο τρόπο ώστε να βλέπει προς την πλευρά που δείχνει το βέλος που βρίσκεται από πάνω (κάτω, πάνω δεξιά ή αριστερά).

Οι δραστηριότητες έγιναν με στόχο την εισαγωγή των παιδιών στις βασικές έννοιες της κωδικοποίησης και του προγραμματισμού χωρίς τη χρήση ηλεκτρονικού εξοπλισμού.

3.«Το Beebot γίνεται ξεναγός!! – Beebot becomes a tour guide!!»

Screenshot 13     Screenshot 9

Στο ξενοδοχείο της πόλης διαμένουν Άγγλοι τουρίστες. Το Beebot βρίσκεται εκεί  τους υποδέχτηκε και τους οδήγησε σε σημεία της πόλης όπου υπάρχουν σημαντικά αξιοθέατα (μουσείο, αρχαίο θέατρο κ.α.). Αφού ειπώθηκαν οι κατάλληλοι χαιρετισμοί στην αγγλική γλώσσα, τα παιδιά θα έπρεπε να οδηγήσουν το Beebot, δημιουργώντας τον κατάλληλο αλγόριθμο, από το σημείο εκκίνησης (ξενοδοχείο) στα άλλα σημεία (αξιοθέατα) με καθορισμένη σειρά και περνώντας μόνο μια φορά από το καθένα. Η σειρά ξενάγησης ήταν. Ξεκίνημα από το ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟ. 1η στάση στο ΜΟΥΣΕΙΟ. 2η στάση ΠΑΡΚΟ (διάλειμμα ξενάγησης). 3η στάση στο ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ. Και τέλος επιστροφη στο ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟ.

Η διαδρομή που ανακαλύπτουν αποτελείται από μια ακολουθία εντολών που μπορεί να ακολουθήσει ο καθένας και να επισκεφθεί όλα τα αξιοθέατα επιστρέφοντας τελικά στο σημείο εκκίνησης. Είναι ένας απλός αλγόριθμος για να επισκεφθεί κανείς τα αξιοθέατα της πόλης.

4.Προγραμματιστές και Ρομπότ

Screenshot 15

Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες των τριών ατόμων. Τα 2 είναι οι προγραμματιστές και το ένα το ρομπότ. Στο έδαφος έχουμε σχηματίσει μια πίστα 25 τετραγώνων με αυτοκόλλητη ταινία. Το τετράγωνο κάτω δεξιά είναι το σημείο έναρξης ενώ το τετράγωνο πάνω δεξιά το τέλος. Μέσα στην πίστα τοποθετούνταν κομμένα θαλασσί χαρτόνια τα οποία είναι οι λίμνες κι άλλαζαν θέση όταν άλλαζαν και οι ομάδες. Τα παιδιά προγραμματιστές είχαν στην κατοχή τους βέλη κατευθύνσεων (μπροστά, πίσω, στροφή αριστερά, στροφή δεξιά). Κατά τη διαρκεια της δραστηριότητας  οι προγραμματιστές κλήθηκαν  τοποθετώντας  τα βέλη στην πίστα να δημιουργήσουν τη διαδρομή που θα πρέπει στην συνέχεια το παιδί ρομπότ να  ακολουθήσει για να φτάσει από την αρχή στο τέλος χωρίς να πέσει στις λίμνες.  Καθ’ όλη τη διάρκεια της δραστηριότητας η ομάδα έπρεπε να υπάρχει άψογη συνεργασία για να έχει το επιθυμητό αποτέλεσμα

Οι δραστηριότητες έγιναν με στόχο την εισαγωγή των παιδιών στις βασικές έννοιες της κωδικοποίησης και του προγραμματισμού χωρίς τη χρήση ηλεκτρονικού εξοπλισμού. Στο παρακάτω βίντεο μπορείτε να δείτε όλα τα στάδια καθώς και τα τελικά αποτελέσματα των δραστηριοτήτων:

5.«Φθινοπωρινά δέντρα με μίξη χρωμάτων»

Screenshot 14

Στα πλαίσια της ενασχόληση μας με το Φθινόπωρο και της μίξης των χρωμάτων κόκκινο και κίτρινο πραγματοποιήθηκε η ακόλουθη δραστηριότητα. Βάφαμε το ένα χέρι του κάθε παιδιού με κόκκινο χρώμα και το άλλο με κίτρινο και αφήναν το αποτύπωμά τους σε ένα χαρτί Α3 δεξιά κι αριστερά. Στην συνέχεια έτριβαν μεταξύ τους τα 2 χέρια για να αναμειχθούν τα χρώματα και άφηναν το αποτύπωμα τους που είχε γίνει πορτοκαλί στη μέση του χαρτιού ανάμεσα από τα 2 άλλα. Στην συνέχεια με πινέλο ζωγράφιζαν τον κορμό και τα φθινοπωρινά μας δέντρα ήταν έτοιμα. Δεν παραλείψαμε να κάνουμε κι ένα ομαδικό δέντρο με τυπώματα χεριών κόκκινα κίτρινα και πορτοκαλί.

 

Οι δραστηριότητες έγιναν με στόχο την εισαγωγή των παιδιών στις βασικές έννοιες της κωδικοποίησης και του προγραμματισμού χωρίς τη χρήση ηλεκτρονικού εξοπλισμού.

Όλη τη διαδικασία καθώς και τα αποτελέσματα μπορείτε να τα δείτε στο παρακάτω βίντεο